Zagrebački „Večernji List“ javio je danas da će hrvatsko ministarstvo odbrane za oko 20 dana na četiri adrese poslati zahtev za ponudom (RFP – Request For Proposal) radi nabavke novih višenamenskih borbenih aviona. Konkretno spominje se slanje zahteva u Švedsku za njihov JAS-39 “Gripen“, SAD za F-16, Izrael takođe F-16 (ovoga puta spominje se varijanta Barak) i Južnu Koreju za FA-50.
U hrvatskom Ministarstvu odbrane (MORH) se nadaju da će nakon toga konkretne ponude stići sredinom septembra nakon čega bi specijalizovani timovi ministarstva izvršili njihovu analizu koja bi trajala oko mesec-dva. Ako bi sve teklo po planu izbor favorita mogao bi da se dogodi krajem novembra ili početkom decembra.
Iza ovakvog, po mnogima ambicioznog plana, stoji aktuelni ministar odbrane i potpredsednik vlade Hrvatske Damir Krstičević dok su procesi nabavke borbenih aviona koje su organizovale prethodne hrvatske vlade trajali dugo i na kraju su obično propadali. “Večernji list“ navodi da će MORH ovoga puta insistirati da se posao nabavke eskadrile borbenih aviona obavi međudržavnim ugovorom čime bi se u startu izbegla mogućnost korupcije.
U Ministarstvu odbrane očekuju da bi se ugovor sa isporučiocem aviona bio potpisan sledeće godine, a da bi prvih nekoliko primeraka moglo stiči već na leto 2020. Navodno je plan da se u prvoj fazi na obuku pošalje desetak pilota i 40 do 50 pripadnika vazduhoplovno-tehničke službe. Oni bi činili jezgro budućih instruktora koji bi zatim u Hrvatskoj obučili dodatan broj pilota i tehničara.
Prema daljem planu Hrvatska bi tokom 2021. i 2022. imala eskadrilu koja bi bila operativna za zadatke kontrole vazdušnog prostora (tzv. air-policing). Ipak “Večernji list“ otkriva da je plan MORH-a znatno optimističniji i da on predviđa da eskadrila borbenih aviona bude sposobna i za postizanje prevlastu u vazdušnom prostoru ali i za realizaciju operacija u dubini neprijateljske teritorije. To bi značilo da će se od budućeg isporučioca aviona tražiti da isti budu sposobni za sve prethodno pomenute zadatke. Pri tom se spominje da bi za navedene mogućnosti bilo potrebno 5 do 7 godina obuke pilota i zemaljskog osoblja.
“Večernji list“ se dotakao i starosne strukturte hrvatskih pilota borbenih pilota, pri tom navodeći da su oni u proseku stari 38 godina. Zbog toga su svog ministra odbrane hrvatski piloti podsetili da se već sada mora početi sa odabirom mlađih kolega koji bi za oko četiri godine mogli leteti na novim borbenim avionima.
Isti medij pominje i to da bi realni finalisti takmičenja bili novi švedski Gripeni i polovni izraelski F-16C i D “Barak“ (Block 40). Pri tom se navodi da su polovni izraelski avioni stari 20 do 30 godina, da bi Izrael obezbedio logističku podršku ali da bi se za posao morala tražiti dozvola SAD.
Podsetimo, prethodna izraelska ponuda podrazumevala je isporuku starijih modernizovanih F-16A i B. Otkriveno je da bi za odabir novog aviona bila ključna cena, da će plan MORH-a obuhvatiti i radove na zemaljskoj infrastrukturi vazduhoplovnih baza a da su su u dosadašnjim ponudama Gripeni koštali do 70 miliona evra po primerku dok je cena polovnih F-16 bila 20 do 30 miliona dolara.
Spomenuto je da bi Hrvatska od države sa kojom se potpisuje ugovor tražila da se zadovolji i ekonomoski interes Hrvatske odnosno da se ostvari tzv. offset tj. finansijko ulaganje u Hrvatsku kao i izvoz domaćih proizvoda u zemlju isporučioca borbenih aviona.
Marko
Gotovo izvesno da ce to biti f-16 , presednica Kitarevic je proamericki nastrojena a i pokloni iz amerike ih obavezuje da kupuju f-16 , pitanje je samo da li ce to biti polovni ili novi.Polovni su negde sa modernizacijom oko 600-700 miliona sa modernizacijom dok su novi i preko miliardu evra u zavisnosti od opreme to govorim za eskadrilu koja cini od 12 do 14 aviona.
Inzenjer
Eh da ima mozga u regionu i medju komsijama…..zajednicka nabavka bi donela velike pogodnosti za sve kako u ceni tako i u logostici i obuci…..setimo se zajednicke nabavke aviona za zemlje Beneluxa….
Nikola
@Inzenjer
Kako bi ti sproveo zajednicku nabavku, zivota ti?
Zamisli situaciju da Izrael i Iran zajednicki kupuju avione.
Em sto je neizvodljivo nego jos i ponizavajuce.
BB
Pa da je bilo tog mozga (ne mislim na tehniku), imali bi sada svoj gripen, orao, NA ili nešto u rangu u tekstu pomenutih aparata. Upravo zato smo i razrušeni da im ne pravimo konkurenciju…
A pitanje za hrvatsku će biti finansijske prirode. Mislim da će Agrokor biti daleko veća bomba nego ßto se oni nadaju…
Nikola
@BB
Ne mogu se sloziti sa vama zbog toga sto bi Novi Avion-NA bio u rangu sa kineskim JF-17 ili indijskim Hal Tejasom,znaci laki lovac za siromasne zemlje,nista ozbiljno.
Drugo, postavlja se pitanje da li bi taj projekat ikad bio zavrsen posto je bilo puno problema a i sasvim je izvesno da bi se Jugoslavija danas nasla u ozbiljnim finansijskim problemima da je opstala.
Treba realno razmisljati hladne glave umesto verovati u kafanske price i nagadjanja.
Oslo
@nikola Tejas mk1, originalni gripen i NA se gotovo uopste ne razlikuju po TTZ. A gripen i NA su nastajali otprilike u isto vreme.
BB
@Nikola
pa nije se juga počela raspadati ’91 nego davno prije toga je bila trn u oku raznim službama koje su svojim vezama podobne i korisne budale postavljali na važna mjesta i onda je krenuo raspad a ’91 je bila kulminacija… Zato mislim da je Juga tehnološki mogla napraviti „Gripena“ ali to su veliki na vrijeme prepoznali. A za sve je kriva floskula: Samo ti radi svoj posao!!!… da ljudi nemaju multifunkcionalno znanje…
I nemoj da kriviš kafane, to su bile oaze pismenosti, kulture, nauke, gdje su se sretali velika imena (naučnici, ministri, književnici,…), to je preteča interneta. Mislim da je kafana prva bila žrtva novog svjetskog poretka (ubili je kafići…)
zoki
@Inzenjer Da je pameti ne bi nam trebali ti avioni uopšte osim nekoliko za airpolicing, a ne „delovanje po dubini neprijatelja“
Nikola
Mogla je Jugoslavija da proizvodi avione tj. da ih sklapa ali pokusaj projektovanja aviona je rizican i verovatno bi se zavrsilo neuspesno.
Sta bi bilo da je Jugoslavije poput Turske uzela proizvodnju F-16 na svojoj teritoriji, onda verovatno ne bi ni bilo rata.
glas iz naroda
@inženjer
Ala ti lupaš, brate. Ti mora da si inženjer lupetanja.
Inače, Hrvatska će vrlo brzo imati najopremljeniju vojsku na Balkanu. Također, riješili su se starog postkomunističkog kadra koji je u Srbiji glavna kočnica kvalitativnih promjena, i još se kunu u Tita. Bilo nam krivo ili ne, VS je u katastrofalnom stanju. Od tehničke opremljenosti, stanja u jedinicama, do komandnog kadra jkoji se više bavi dodvoravanjem političarima nego strukom. Samo uporedite fotografije vojnika/oficira VS i bilo koje vojske u regiji i biće vam sve jasno. Ovi naši su kao ostarjeli lovci, drugopozivaši, u bezličnim uniformama, slabo opremljeni, još slabije plaćeni….
Dragan Bg
FA 50 je najbolji odnos cene i uloge :vazdusna patrola.
Car Dusan
Ma to nema veze sa mozgom!
FA-50 je Laki Borbeni avion, nastao iz Trenaznog aviona.
u prevodu On nema sta da trazi protiv F-16, Mig-29, Mig-35 ili Jas-37 Gripena.
Radar mu je izraelski, prilicno skromnih mogucnosti. Generalno zbog malog nosa mu se i ne moze ubaciti nista iole ozbiljnije.
Domet za Velike ciljeve na moru (Brodove) je do 150 km
a za velike ciljeve u vazduhu (preko 10 RCS) do 80 km. Ima mehanicki pokretanu antenu i moze da gadja 1 cilj i da prati 8. generalno je praistorija od radara.
Jos nisu integrisali ni AIM-120 amraam na FA-50, a zbog radara ce jedino moci da ubace ostarelu verziju c-6 sa znatno manjim dometom. Poredjenja radi Ruski Mig-35 ima AESA radar Zhuk-AM/AME koji je isto tezak 100kg kao i EL/M-2032 (radar sa FA-50) a ima domet od 260 Km za ciljeve u Vazduhu koji imaju 3 metra refleksne radarske povrsine (3m2 RCS) , prati 30 ciljeva a gadja 6 na udaljenostima od 160+ km.
Najnoviji F-16 C&E Block 52/60 imaju Radare AN/APG-68 ili AN/APG-80 koji imaju maksimalni domet za Velike morske ciljeve od 296km, ali domet od svega 105 Km za ciljeve u Vazduhu koji imaju 5 metra Refleksne radarske povrsine (5m2 RCS) . Poredjenje F-16 i Mig-35 pokazuje jasnu nadmoc radar sa Mig-35. Pored toga radar integrisan na F-16 E block 60 je AESA i ima puno modova u poredjenju sa radarom iz FA-50.
Maximalno G opterecenje za FA-50 je do +8 dok su i Gripen i F-16 i Mig-29 +9 G lovci. FA-50 je NAJSPORIJI jedva dostize 1.5 mach dok su svi brzi od njega, Mig-29 je najbrzi od sva 4 pomenuta aviona
U VV borbama samo male razlike su dovoljne izmedju vazduhoplova da prevagnu u korist bolje opremljenog .
Vise tu znanje pilota itd. ne pomazu mnogo ako protivnik ima bolji avion i bolje rakete a sa FA-50 bi mogli da budu
„vazdusna patrola letecih meta“ i nista vise , Bacene pare!
Dead1
Dok nema konkretne naruzbe, ja ne vjerujem da ce ista uraditi. Trebali su vec MiG-21 zamijeniti odavno. Cesto drazva kaze kako ce to uraditi a onda nista ne urade.
Usput ne vjerujem da ce Slovacka ili Bugarska kupiti ikakve avione ili Rumuni jos 12 F-16 ili Madzarska helikoptere. Isto nisam siguran da ce Srbija dobiti Mig-29 iz Rusije.
Istocni Evropljani puno pricaju a od price nema nista.
Zeljko
Ti vjerovatno nevjerujes ni samsebi.nije hr.srbija dase ponizava trazeci akumulatore za migove napoklon.srbiji su najveci problem njihovi politicari koji cimzinu laszu radi svoje fotelje,avi vjerujete u bajke,vecina.ps:sve o srpskim politicarima govori to dacevam mo.biti vulin.katastrofa.zato vama nema napretka radi takvih parazita.Ja zapromjenu od tebe nisam ljubomoran na srbiju ako kupi nesto novo.pozdrav lijepi!
Dejan
A Hrvatska ima dobre politicare? :) Pocevsi od premijera Ive Josipovica, osudjenog za korupciju, do afere sa remontom MIG-ova u Ukraini i primanja mita… Ostale ne treba ni da spominjem. Nabavice sve zemlje na balkanu nove avione, to je nesporno. Ne govori se ovde o nabavkama 4-5 eskadrila da bi realno bilo pretnja bilo kome. 10-15 aviona uz koje se nabavlja mali broj raketa ne predstavlja nista znacajno sem psiholoski efekat koji ostavlja na mozak napaljenih nacionalista, sto politicari vrlo dobro znaju :).
Krunoslav
Željko, RH i Srbija su u sličnim političkim uvjetima. Zar misliš da ako želiš nešto promijeniti da stranke čekaju baš tebe? Ne, trebaju te da dižeš ruku za nekoga kome ćeš kasnije biti dužan. To je legalna korupcija. U nabavku se ide, u to nema sumnje. I to nije loše za BDP i javni dug. Novac se i ovako baca na nepotrebno. Ovako će bar biti svrsi shodno. F16, Gripen oboje su odlični. Brigadir Selak je rekao da treba ići na novo zbog gubitka do 5 godina na uvođenje u uporabu. To je promišljeno ali nije i odlučujuće. Barak je u svemu u klasi Gripena C/D. Tako da ovo su slatke brige.
Medo s mora
@Dejan
1. Ivo Josipović je bio predsjednik, a ne premijer, i nije bio nizašta optužen
2. Afera sa remontom u Ukrajini je bila izmišljena, potraži prethodne postove (traži objašnjenje od PeroZ, čovjek daje odgovore nakon kojih prestaje svaka diskusija)
3. Korupcija je bila, to se očekivalo i znalo, jedino što je tražena/dobijena cifra bila smiješna te nije utjecala na cijenu, a pošto čovjek nije izdao račun i platio porez (za svoje konzultantske usloge) to je postalo mito, a ne lobiranje
4. Inače taj „lobist“, a koji nije političar, čeka suđenje, za sitnu lovu će dobiti sitno godina,
5. Polovni F16 su preskupi (ogromni troškovi zemaljske opreme),
polovni Gripeni su OK, a novi bi bili još bolji, ali tu je stvar offseta.
Pitanje je može li Švedska dogovoriti još jedan offset paralelno s narudžbom iz Bugarske i njihovim offsetom.
6. Offset je ograničen pravilima EU te bi eventualna nabava van EU mogla biti uz puno veći offset.
7. Ministar Krstičevič zastupa američku opremu i naoružanje, a predsjednica KGK je dobar dio života/mladosti provela u SAD.
8. Moj osobni izbor bi bio 6 FA-50 (obuka i dežurni dvojac) te 12 GRIPPEN C/D (za sve ostalo), ali sumnjam da bilo para za sve to.
Dead1
Zeljko prvo ja nisam iz Srbije, niti stitim Srbiju! Roden sam u Zadru ali smatram sebe Australcem!
Gledam realnu situaciju sto se tice Hrvatske. MiG-21 su vec planirali zamijeniti sredinom 2000-ih a to se nije dogodilo. Odluka o remontu i kupovina 5 polovnih MiG-ova je donesena tek kad su skoro svi avionima istelki resurs.
Slovacka vec par godina prica sa SAAB o Gripen a naruzbe/ugovora nema!
Bugarska isto tako planira kupovinu novih aviona vec mnogo godina (barem od 2004). A usput su i se mucili remontirati Mig-29 prije mnogo godina. A sad trazu veliki „offset“ za prodaju Gripen. Ocigledno nema novaca za Gripen ili ista.
Rumunija isto tako petlja. Prvo je planirano 48 F-16C/D (a i 96 AH-1 Cobra) a onda 36 F-16 a onda 24 F-16. Cak su pricali o F-35. A u realnosti su kupili svega 12 F-16A/B. Da zamijeni MiG-21 Lancer do 2020-e, trebajhu vec sada naruciti jos 12 planiranih F-16. A od toga nema nista za sada.
Madzarska je prije par godina kazala da ce kupiti nove zapadne helikoptere i transportne avione da zamijene Mi-8 i An-26. Osim par remontovanih polovnih Mi-8, nema nista od toga.
Ceska je vec ove godine trebala poceti zamijenjivati Mi-35 i W-3 sa novim helikopterom. Od toga nista – sada misle da ce zamijeniti sve helikoptere racunajuci Mi-17 (kazu da ce to mozda biti UH-1Y ali tko zna)!
A i Poljaci pocinju da se gube. Planirane zamijene za Su-22, Mi-14/-17/-24 se ne dogadjaju ili kasne.
Istoce Evropljane ne zanima odbrana (a ni zapadne) zato sto Evropljani ocekuju da ce decki iz SAD ginuti za njih.
Dejan
@MedoSMora Mislio sam na Sanadera. On vam je bio premijer osudjen na 4.5 godine zatvora? Kada je primijer takav nema sta da se prica o onima podredjenim njemu zar ne?
A sto se tice nabavke aviona sve da sastavis i Hrvatsku, Srbiju, Madjarsku, Rumuniju, Bugarsku, sve zajedno nemaju ni 50% u odnosu na jednu propalu Grcku :), zar ne?
Medo s mora
@Dejan
1. Sanader je još uvijek u postupku, stalno se nešto dodaje i oduzima pa nikako da to završi, navijam za višegodišnji/decenijski primjer drugima
2. Grčka se naoružala zbog Turske (i usput se zadužila do bola, mada oni tu imaju već stoljetnu tradiciju). Po istoj logici može se zaključiti i da bi se HR trebala naoružati zbog SR, samo to nikome ne pada na pamet. Ono što se radi je sve nešto u sitno, ali naizgled pametno.
3. I kao što si sam rekao Grčka je propala.
Dead1
Medo,
Evropa se treba naoruzati tako da ima samostalnu obrambenu sposobnost I tako da Evropa sebe stiti.
Osim par zemalja, NATO je „liability“ za Ameriku. Istoca Evropa nema odbrane – stare i male tenkovske i zrakoplovne strane, male artiljerijske snage, cesto svega 2-3 puka pijesadije itd. Kapacitet za elektronsko ratovanje ne postoji.
A nepostoje velike reserve u zapadnoj Evropu. Francuska naprimjer ima svega 2 teske brigade – ostatak je laka pjesadija ili laki oklop. Velika Britanija je slicna.
A drzave poput Belgije i Holandija vise i nemaju teske snage. Drzave poput Ceske ili Madzarske imaju oko 30 operativnih T-72 dok Danksa i Norveska imaju svega 50-ak Leopard II (1 batalijon).
Protiv podmornicke i protiv brodske snage se konstantno smanjuju – Engleska je penzionisala AGM-88 Harpoon, Italija zamijenjuje Atlantic protiv podmornicki avion sa slabijim patrolnim ATR-72 itd itd.
Bez SAD, NATO nema zube!
Grcka je propala zbog mnogo razloga (racunajuci Euro).
Milos
Navodno hrvati kupuju 18 aviona f 16 iz izraela.
Milos
http://www.slobodnadalmacija.hr/novosti/hrvatska/clanak/id/475518/ovo-su-povijesni-dani-vjerujte-damir-krsticevic-o-suradnji-s-izraelom-zbog-koje-je-hrvatska-vojska-na-velikoj-prekretnici
Dead1
To je za sada diplomatska prica. Dok nema ugovora, nema nista.
Milos
Zato i jeste „navodno“. I migovi su „navodno“. Da mi i oni kupimo iste avione ciji bi bili bolji???
Dejan
Ma dok ne slete nema nista :). Evo kod nas svi ugovori potpisani, kao sve zavrsine a jos nevidesmo ni jedan.
Medo s mora
Sačekajmo 10. mjesec, bit ćemo svi pametniji.
Dead1
Milos,
Hrvatska je u NATO Paktu. Znaci da cak ako Hrvatska ne kupi nove avione, njihovi mocni prijeatlelj Amerika ce pobijediti Srbiju u zraku.
10 X MiG-29SMT/UBT je nista naspram par stotina Americkih F-15/-16/-18/22/-35 sa pomoc E-3 AWACS, Tomahawk ALCM, EC-130 i EA-18G!
Sumnjam ako Hrvatska kupi stare F-16 ili nove JAS-39, oni nece sudijelovati u bilo kakvom ratu protiv Srbije.
Hrvati kao i sve druge lijene drzave NATO pakta ce letjeti „home defence/air policing“ misije.
Zeljko
@dead,kadsi toliko siguran ajde stavimo 1000€,pati lako zaradi tu lovu kadasi tako A o ljudima kojise rode u jednoj zemlji a onda tvrde dasu australci nemam najbolje misljenje.jedino akosi srbin iz hr.ondate shvacam,ali akosi hrvat ondasi smece.lijepi pozdrav
Bane
@Zeljko
Molim da savladate pravopis, pre nego što objavite komentar. Ovako užasne osnovačke greške, stavljaju pod sumnju Vašu sposobnost da vodite kredibilnu raspravu na stručne teme. O opštoj kulturi da i ne govorim.
ivan zagreb
Daj molim te malo pravopisa ubaci u tu svoju nepismenost. Vidi, piše se kada si , ako si, onda si i tako dalje. Ti si spojio dvije vrste riječi u jednu riječ i to zvuči tužno, nemoj mi zamjeriti ali to me je zasmetalo kod tebe. Hrvati su se odlučili za borbeno zrakoplovstvo i ako Bog da to će i biti. Ja bih najradije nove F16 block 70 ali to je nemoguće.Za suradnju sam sa Izraelom po svim vojnim pitanjima kao što je i dogovoreno.Nisam za njihove sjajne Barak block 40 jer su prestari i izraubani, već nam ostaju Gripeni na koje bi instalirali moderne radare i rakete u kombinaciji sa izraelskom pameti i tehnologijom.
Beduin
Sad bi nesto rekao ali necu.
Ali je jedno sigurno u tom HR-SR mokrenju u vjetar.
Ona vojska koja prva predje svoje granice je vojska koja ce prva i nestati skupa s drzavom koju predstavlja.
Lazanjski
@dekibl
Strpljenja.
Sve ćeš moći vidjeti i čuti uživo, a kako stvari stoje, mig-29 uskoro samo na tv ili pc.
atg51
Hrvatska ima malo „glup“ izgled granice i iako po povrsini i nije velika drzava, taj „glupi“ izgled trazi vise sredstava za odbranu nego kod nekih drugih drzava slicne povrsine. Recimo, Osijek ima poletno sletnu stazu vecu od 2 km, ali se geografski nalazi na nezgodnom mjestu, te je vrlo upitna mogucnost koristenja ove piste u vojne svrhe. Ako borbeni avion zeli recimo iz Zagreba da dodje do Dubrovnika, nekako bi najnormalnije bilo da ide preko BiH, ali kako njena granica nije takva, on mora da leti „okolo“. Znaci jedan aerodrom za „gornji“ dio drzave, drugi za „donji“ sa kompletnom modernom infrastrukturom – to je jako mnogo love. Hrvatska ima dovoljno aerodroma koji su ostali iz Jugoslavije i oni se u slucaju rata mogu koristiti kao pomocni. Ono sto Hrvatska nema, kao uostalom nijedna druga drzava bivse Jugoslavije, jeste iskustvo sa modernim avionima, nebitno da li je to Izraelski F-16 ili Svedski Gripen. Da li je Hrvatska sposobna da pronadje 500 ljudi, organizuje im vrhunsku obuku i na kraju ih plati dovoljno da ostanu dio njene RV? Mislim realno, obucis nekoga da bude vrhunski tehnicar za recimo F-16 i ponudis mu neku platu od recimo 1000 €. F-16 imaju arapske zemlje u svojim RV i oni zele strucne ljude (ogroman broj njihovih vojnika su stranci) a plata ce biti 3-4 puta veca. Kako zadrzati takve ljude?
Beduin
Ti nemas pojma o cemu pricas
atg51
@ Beduin – hvala na odmjerenom i strucnom komentaru.
Molim vas da pogledate vijest iz 2015. godine prije slijedeceg strucnog komentara. Naslov je „Zrakoplovstvo na koljenima: Nakon Krila oluje Hrvatsku napustaju i piloti kanadera“.
LP
http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska/Zrakoplovstvo-na-koljenima-Nakon-Krila-oluje-Hrvatsku-napustaju-i-piloti-kanadera
Beduin
Kanderi i dalje lete.
Isto kao i AirBossovi…..a i Krila Oluje su aktivna…..to se skupnim imenom naziva kontinuitet.
Btw.svi oni koju su otisli, ukljucujuci i mene, svi smo mi odradili svoj dio ugovora.
Nase vrijeme u sustavu HRZ je isteklo.
No, uvijek ima drugih koji ce nas zamjeniti.
Lazanjski
Hrvatski piloti iz Krila Oluje dali su „otkaz“ i upravo treniraju na F-16 u Kataru. Uvođenje novog zrakoplova u HRZ proći će relativno bezbolno.
dekibl
Lazanjski, iznosis laz,uopste ne lete na f16 vec na PC na kome su letjeli I u hrz.
Yossarian
Hehe, a u realnosti ce biti izabran onaj avion pri cijoj nabavci ce igraci moci sebi najvise nagurati u dzepove. Naravno, predstavice to javnosti kao herojsko delo i samopozrtvovanje.
Krunoslav
Jučer nakon sastanka ministara obrane NATO-a Krstičević je izjavio da RFP šalju i na adresu Grčke što je novost u odnosu na dosadašnje izjave. Dali se radi o grčkim F-16 ili Mirage 2000, ili je to samo zbog snižavanja cijene glavnih kandidata Izraela i Švedske ostaje za vidjeti.
Roki
Verovatno su u pitanju Miraži, čitao sam skoro u Defenderu da će Grčka komoletnu flotu f16 modwrnizovati pa bi mi bilo nelogično da nakon što plate Amerima nadogradnju da iste nude da prodaju po svetu.