BEG airport status
„Airbus Helicopters“ isporučio poslednji H145M za vazduhoplovne snage Nemačke Pored Nemačke helikopter H145M naručili i Srbija i Tajland.

„Airbus Helicopters“ isporučio poslednji H145M za vazduhoplovne snage Nemačke

Kompanija „Airbus Helicopters“ saopštila je juče da je nemačkim oružanim snagama (Bundeswehr) isporučila poslednji od 15 naručenih višenamenskih helikoptera H145M. Ove helikoptere, koji su stacionirani u bazi Laupheim, koriste specijalne snage Bundesvera.

Kao prvi naručilac, nemačka vojska je 2013. potpisala ugovor za 15 ovih helikoptera visokih performansi kao deo projekta LUH – Light Utility Helicopter Special Operations Forces (SOF) a prvi primerak je primljen u upotrebu krajem 2015. godine. Sa ovom poslednjom isporukom „Airbus Helicopters“ je završio celokupan program opremanja u predviđenom vremenskom roku i u okviru budžeta.

Generalni direktor „Airbus Helikopters“ u Nemačkoj, Volfgang Šoder, rekao je da je projekat LUH SOF odlična primer šta konstruktivna saradnja Bundesvera, organa vlasti i industrije može da postigne. Šoder se zahvalio svim partnerima na efikasnoj i uspešnoj saradnji a zatim rekao da je ushićen što će se u tom duhu nastaviti implementacija daljih programa. Na kraju je poželeo specijalnim snagama Bundesvera sve najbolje u korišćenju njihovih novih helikoptera.

H145M je vojna verzija isprobanog i dokazanog lakog dvomotornog civilnog helikoptera H145 koji je prvi put isporučen naručiocu 2014. godine a flota ovih helikoptera je do danas naletela preko 50000 sati. Sa maksimalnom poletnom masom od 3,7 tona, agilni H145M se može upotrebiti za izvršavanje širokog spektra zadataka koji uključuju prevoz, transport, osmatranje, spasavanje, naoružanu pratnju i izviđanje, i medicinsku evakuaciju.

H145M LUH SOF nemačke vojske su opremljeni sistemom za transport specijalnih snaga tzv. „fast-rope“, tu je zatim kamera visokih performansi koja je namenjena za izviđanje, potom oprema za vatrenu podršku a sve navedeno omogućuje sasvim nove mogućnosti prilikom korišćenja helikoptera u specijalnim snagama. Osim toga balistička zaštita helikoptera i sistem za elektronske protivmere pružaju visok nivo bezbednosti tokom primene vazduhoplova.

Helikopteri su razvijeni za upotrebu danju i noću i mogu se koristiti u složenim meteo uslovima. Pogonjen sa dva motora Turbomeca Arriel 2E H145M je opremljen sa sistemom za kontrolu motora FADEC (Full Authority Digital Engine). Osim toga helikopter je opremljen paketom digitalne avionike Helionix koji pored inovativnog sistema za upravljanje letnim podacima poseduje i 4-osni autopilot visokih performansi koji značajno smanjuje radno opterećenje pilota tokom izvršavanja zadataka. Njegov posebno nizak akustični otisak čini H145M najtišim helikopterom u svojoj klasi.

U 2015. „Airbus Helicopters“ je sa Bundesverom zaključio i sveobuhvatni ugovor o saradnji koji će omogućiti pružanje podrške klijentu do najmanje 2021. godine.

Obaveze kompanije „Airbus Helikopters“ uključuju upravljanje i izvršavanje poslova održavanja i popravki, isporučivanje rezervnih delova i obezbeđivanje plovidbenosti odnosno operativnosti vazduhoplova. Činjenica da je flota nemačkih H145M već naletela više od 3900 sati dovoljno govori o izboru koncepta podrške, o dobrim radnim odnosima kao i o pouzdanosti helikoptera.

Volfgang Šoder objasnio je i da ovakva logistička podrška doprinosi visokoj dostupnosti sistema za vojsku, da je ovakva bliska saradnja između industrije i korisnika dokazala svoju vrednost u civilnom sektoru i da takođe postaje sve važnija za vojne kupce. Takođe na kraju je dodao da postoji još potencijala koje Bundesver može realizovati u ovoj oblasti.

Druge države koje su naručile H145M su Srbija, koja je potpisala ugovor za 9 primeraka, i Tajland sa 5 naručenih helikoptera.

Komentari

W

G. Brankovicu Zivojine, cenim vas kao vazduhoplovnog znalca, ali mislim da je trebalo da pokrenete pitanje da li je ovaj tip helikoptera potreban Vojsci Srbije ili je rec o ustupku „mocnima“….? Poredjanja radi, setimo se afere satelit.

Odgovori
N

Nisam gospodin Bankovic ali sam siguran da ce se i on sloziti da je nabavka ovih helikoptera dobra stvar i da ce se oni uveliko opravdati na zadacima koje ce obavljati. Uzgred nasa avio industrija i remontni centar profituju jer je ugovorom predvidjeno njihovo osavremenjivanje sto ce biti znacajno i za odrzavanje drugih letelica.
Kad bi jos uzeli od Nemaca licencu za proizvodnju njihovih pusaka za nasu vojsku i konacno bi zaista imali jednu respektabilnu namensku industriju u regionu.

Ž

Winters

Можемо расправљати да ли је овакав хеликоптер потребан ВС, да ли је била планирана његова набавка, да ли су морали бити купљени баш сада. Оно што знамо је да је била планирана сарадња са Ербасом, нудили су они и транспортере Ц295, хеликоптере Супер Пума, модернизацију Г-4 али и сарадњу у ремонту Газела која је на крају и остварена кроз уговор за Х145М.

Као што рече Никола, Х145М могу бити веома корисни, навели смо за шта се све могу употребљавати. У многим задацима њихова примена је адекватнија и рационалнија од коришћења Газеле или Ми-8/17. Тако да ће ВС свакако добро доћи. Користи ће имати и МУП коме одавно треба замена хеликоптера АБ-212 јер су они данас веома стари, 37-38 година.

п

Чиними се да се доста чека на изручење апарата од момента потписивања уговора.Ми први добијамо тек крајем 2018 ,ето и Немци су чекали две год.до испоруке првог,ако ми имамо проблема са људством они га сигурно немају,ми 17 колико се сећам добили смо непуних год.дана од потпиаивања.Како било,добра машина,направили смо добар избор,мислим да Руси немају неки еквавилент у средњем транспортно борбеном,а да производи миљ.

Odgovori
l

Ne mogu da razumem pitanje da li nam treba helikopter ili kojeg tipa, naravno da nam treba helikopter bilo kojeg tipa, posto ono sto trenutno imamo je sve starije od mene a ja imam 35 godina, ne racunajuci naravno nova dva Mi-17. poenta price je u tome da nam treba sveza krv, a ovi helikopteri trose manje nego Mi-17, a potreba ima i za jedan i za drugi

Odgovori
m

Mene interesuje cena takvog ugovora koji se krije kao zmija noge. Sigurno je da postoji alternativa po povoljnijim uslovima. Ali eto mora se udovoljiti i Nemcima. Mnogi se zalecu prebrzo sa tim vreme ce pokazati. Sta ako prodjemo kao Rusija za nosace helikoptera. Treba biti veoma oprezan oko toga. Ako se dosad nigde ne saopstava koliko ce da nas kostaju ti „vrhunski“ helikopteri tu nesto ne stima. A kosta ce nas ko svetog Petra kajgana.

Odgovori
Ž

По расположивим подацима цена војног Х145М се, у зависности од пакета логистике, обуке, наоружања и остале опреме креће од 11 до 15 милиона евра.

I

Ukoliko je resurs duži kao na zapadnim avionima u odnosu na ruske, ovo će biti prava kupovina. Ako se desi. Da ne bude kao sa fabrikom čipova i slično.
Vrlo često postoji potreba za ovom veličinom helikoptera. Biće i jako upotrebljiv za sanitetski transport.

Odgovori
c

Jel ovo i cuko stoji na skiji od helikoptera?

Odgovori
S

Nije to cuko,to ti je Rex!!! ;)

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

ID na: [POSLEDNJA VEST] Nova isporuka medicinske pomoći: Ruski An-124 sleće u Beograd

Onda bi morao znati da je utovar sporiji jer ne oze da se stavlja kako hoćeš u avion.Posebno sto su tereti razlicitih težina. Istovar ide redom i cepaj.

04. Apr 2020.Pogledaj

Ikar na: Hrvatska zbog Korona virusa odlaže nabavku borbenih aviona

Yrraf@ Luka je upravu, previse otoka imamo uz obalu nama su helikopteri primarni u nabavci, mislim da ce uskoro ici i nabavka lakih helicoptera(Bell i Airbus). Zrakoplovi ( ja bih radije narucio par C-130) ako budu, bice gripen jer u susjedstvu(Madjarska i Ceska) vec imaju iste, stim nabavka i odrzavanje ce biti jeftinije. Samo pitanje…

04. Apr 2020.Pogledaj

Mayer na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zagreb jedini ostao otvoren

>> Манипулација подацима је један од битних начина како се остварују преваре. Ja nisam vazduhoplovni inzinjer nego IT. Terminologija koju ja koristim dakle nije mozda 100% tacna iz perspektive ATM-a ali sustina jeste. Dakle, pilot se za vreme pre-flight briefing-a samo informise o situaciji da bi imao adekvatnu situacionu svest. Za vreme leta on/ona dobija…

04. Apr 2020.Pogledaj

Nikola SFRJ na: Hrvatska zbog Korona virusa odlaže nabavku borbenih aviona

Najpovoljnija varijanta za zrakoplovstvo je da pitaju poljake da im ustupe barame 6 kom MIG 29 koje su povukli (EU solidarnost ),a da plate remont u Poljskoj. Pa su mirni barem 7-8 godina. Obe države su u NATO a i prelaz sa Miga 21 na 29 je sigurno brži.

04. Apr 2020.Pogledaj

Sused na: Hrvatska zbog Korona virusa odlaže nabavku borbenih aviona

Na pocetku ove price savjetovao sam poslovnom partneru koji je poslovao sa korejskim diesel motorima da ponudi F/A50. Jednom drugom sam skrenuo paznju na Tejas. Pakistanski nisam spominjao jer su me vlasnici firme sabotirali za veliki posao sa Pakistanom u vezi elektroagregata. Iako sam bio u vezi sa komandantom Pakistanske armije. Sada su vlasnici te…

04. Apr 2020.Pogledaj

Send this to a friend