BEG airport status
Upozorenje DCV-a vazduhoplovcima: Obratite pažnju na vrućine, performanse letelica se mogu umanjiti Da li ste adekvatno informisani o načinu planiranja i izvođenju letenja u uslovima povišenih temperatura? / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Upozorenje DCV-a vazduhoplovcima: Obratite pažnju na vrućine, performanse letelica se mogu umanjiti

Pod oznakom „Važno“ Direktorat civilnog vazduhoplovstva izdao je upozorenje za sve operatere, centre za obuku vazduhoplovnog osoblja i vlasnike vazduhoplova:

– DCV, u cilju obezbeđivanja potrebnog nivoa bezbednosti u vazduhoplovstvu, ukazuje na sledeće činjenice subjektima generalne avijacije a vezano za otežane uslove letenja usled velikih vrućina.

Visoke temperature utiču na performanse vazduhoplova tako što ih značajno smanjuju. Topao vazduh je manje gustine, što bitno utiče na snagu motora, kao i na aerodinamičke mogućnosti vazduhoplova. Povećava se potrebna dužina za poletanje i smanjuju se performanse penjanja, te i najobičnije prepreke, poput brda, kule, drveta mogu predstavljati problem prilikom nadvišavanja.Savetuje se da se u najtoplijem delu dana, u periodu od 10.00-17.00 časova, izbegavaju ili značajno umanje vazduhoplovne aktivnosti.

Aktivnosti koje se obavljaju u pomenutom periodu, potrebno je izvoditi sa povećanim stepenom bezbednosti, uzimajući u obzir da se ljudske mogućnosti kao i performanse vazduhoplova i motora značajno smanjuju sa povećanjem temperature. – stoji u saopštenju nacionalnih vazduhoplovnih vlasti.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

BB

Vjerujem da je ovo uzrok većine onih nesreća tipa ispravan avion, iskusan pilot i nerazjašnjene okolnosti…

Odgovori
In

Letenje se ne zasniva na veri nego na zakonima fizike!

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dejan na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Naspram Gripena i Tajfuna koji su bili izloženi na zemlji ovi Rafali izgledaju kao novi..mislim na prvi pogled izvana!!!

15. May 2025.Pogledaj

PasTom na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Veliki napredak od prošogodišnjeg događaja. Poraditi još na oglašavanju i informiranju ljudi. Postava je skromna, ali OK s obziromm da je ovo druga godina i kapacitiet stajanke je ograničen. Vjerujem da će se sljedće godine odazvati još više ljudi iako mene ne smeta jer bilo je bez gužve na stajanci i parkingu. Mogao si brzo…

15. May 2025.Pogledaj

Master na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Bravo za pošteni komentar.... Jednostavno zahtevna komponenta za održavanje rezultira ovakvim podatcima. Moram da kažem da je ispravnost srpskih vazduhoplova na nivou USAF standarda zahvaljujuci tradiciji i školstvu. Braći hrvatima ce te cifre biti kao austrijskim za max dve godine.....

15. May 2025.Pogledaj

Frane na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Po kojim točno parametrima je Rafal 'daleko nadmoćniji' od Gripena? Osim većeg doleta i nosivosti (što je normalno jer je dvomotorac), Gripen je brži, jeftiniji za održavanje, može operirat s kraćih i neuredjenih pista, a novi Gripen-E ima AESA radar i moderniju elektroniku od hrvatskih Rafala F3R. Plus konstantno superkrstarenje (~Mach 1.2 bez afterburnera). Ako…

15. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@Vlado Nazalost, ovde od pocetka rata u Ukrajini malo ima ljubitelja aviona, a puni narucenih politickih pro-ruskih komentara, (odbrojavanje kroz koliko časova pada Kijev, pa poricanje ruskog bekstva iz Kijeva, negiranje potapanja "Moskve"). Uistinu, Indija ima i S-400 i Su-30 i MiG-29, a zakacili se za Raffal.

14. May 2025.Pogledaj