BEG airport status
Croatia Airlines prvu polovinu godine završila gubitkom od 10.7 miliona evra U prvih šest meseci investicije iznosile 11.1 milion evra / Foto: Croatia Airlines

Croatia Airlines prvu polovinu godine završila gubitkom od 10.7 miliona evra

Kompanija Croatia Airlines prvu polovinu godine završila je gubitkom od 10.7 miliona evra, što je 2.2 miliona evra ili 17% manje u odnosu na isti period prethodne godine (sa izuzećem delimične prodaje slotova na Aerodromu Heathrow), saopštio je hrvatski nacionalni avio-prevoznik.

U kontekstu ostvarenog rezultata neophodno je naglasiti negativne efekte cene mlaznog goriva, što je trenutno najveći rizik poslovanja kompanije, pri čemu je trošak goriva u prvoj polovini godine veći za 3.28 miliona evra u odnosu na isti period prethodne godine, ističu iz Croatie i  dodaju:

– Prometni učinci iskazuju nastavak rastućeg trenda. U prvih šest mjeseci 2018. godine Croatia Airlines je ostvarila nalet od 18.072 blok sata, a obavljena su 12.802 leta. Ukupno je prevezeno 949.007 putnika, što je 5% više u odnosu na isto razdoblje 2017. godine, uz ostvareni putnički faktor popunjenosti od 70.9%, što je povećanje od 1.3 postotna boda.

Istovremeno prihodi od putničkog prometa veći su za 9%, dok su ukupni operativni prihodi veći 4% u odnosu na ostvarenje prvog polugodišta 2017. godine. –

Veći i troškovi usluga putnicima / Foto: Croatia Airlines

Takođe, operativni rashodi su u prvoj polovini godine porasli za 2% u odnosu na isti period 2017. godine, pri čemu su najznačajniji porast zabeležili troškovi letenja (+8%), koji su uzrokovani porastom cene goriva na tržištu, objašnjavaju iz Croatije:

– Veći su i troškovi usluga putnicima zbog rasta troškova podvorbe putnika i troškova reklamacija uzrokovanih porastom broja putnika za 5%. Troškovi održavanja su veći zbog većih troškova potrošnih dijelova uslijed napravljenog većeg broja C pregleda u odnosu na isto razdoblje 2017. godine. Troškovi usluga u zračnom prometu veći su zbog porasta troškova zračnih luka uslijed većeg naleta skupljeg zrakoplova i porasta jediničnih cijena pojedinih zračnih luka.

Pored ovih troškova veći su i opći i administrativni troškovi zbog većih troškova najma softvera te ostali rashodi zbog većih rashoda prethodnih godina. –

Prema rečima tog avio-prevoznika, svi ostali operativni troškovi ostvareni su na nižem nivou u odnosu na isti period 2017. godine. Kako ističe, u prvih šest meseci 2018. godine investicije su iznosile 11.1 milion evra i najvećim delom se tiču ulaganja u flotu u vidu izvođenja obavezenih radova, zatim nabavke potrebnih rezervnih delova, dok je vrednost imovine nakon prve polovine godine veća za 17% u odnosu na stanje imovine na kraju 2017. godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Mi

Tuga, šta drugo reći, u zemlji koja je turistička sila propada avio kompanija, kratko i jasno, za šta smo se borili to smo i dobili!

Odgovori
Zo

Komentar nije na mjestu, kompanija ima poteškoće ali ne propada.
U posljednjih nekoliko godina ima sve bolje operativne rezultate i bolja je u tom pogledu od kompanija u okruženju.
Na europskom tržištu kakvo danas jest pravo je umijeće preživjeti.
Kompanija mora nastaviti s poslovnim restrukturiranjem, a potencijal je, slažem se, jako veliki. Ponajprije zbog turističke baze.

Be

Druze moj, na kraju dana, jedino sta je bitno jest saldo na racunu

Zo

E drugaru, nije bitan saldo na kraju dana ni polugodišta nego na kraju godine.
Osim amaterima u ovom poslu svima je jasno da lova dolazi u 7 i 8 i 9 mjesecu,
a ostatak godine su unaprijed prihvaćeni minusi.
To se zove sezonalnost, a povezana je s turističkom sezonom.
I velike turističke kompanije u prvih 6 mjeseci zbrajaju minuse u desecima milijuna eura, ali to obilato nadoknade u drugom polugodištu.

Be

Svasta se kreativnim mudrovanjem moze opravdati.
No, za mene amatera, neznanje i nesposobnost ce uvijek biti neznanje i neposobnost.
I ne postoje takove okolnosti koje to mogu opravdati.

Mi

@Zonzi
Kompanija koja zadnjih 10 godina ima preko 100 miliona eura gubitaka, prodaje slotove i motore, stagnira flota, rast prevezenih putnika samo 20% za 10 godina u vrijeme ekspanzije avio saobraćaja u kojem se broj putnika skoro duplirao, štrajkovi i nezadovoljstvo zaposlenih i njihov odlazak su priznak konsolidacije!?

BB

Sve dosadašnje sezone nisu izvukle CA iz minusa, eto ova će…

BB

CA treba za 1 kunu dati Trade air-u…

Čovjek zna upravljati kompanijom…

Odgovori
Kr

Žalosno. Veliki potencijal ali bez investicija i dalje će biti u silaznoj putanji. Indikativna je stavka porasta reklamacija. Koliko se sjećam bilo je dosta kašnjenja. Dali je to zbog CA ili MZLZ?

Odgovori
Be

Sjecanje ti je dijelomicno….
Nedavna kasnjenja i otkazi su iskljucivo CA rezija i zasluga…..

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Cinik na: Višenamenski borbeni avion Rafal: Od nedostatka porudžbina do navale naručilaca

Istorija se ponavlja, početkom 20 veka u Kraljevini Srbiji je bila velika debata oko nabavke novih topova za srpsku vojsku, u igri su bili Krupp, Škoda i Francuzi i izbor je pao na francuske Schneider topove i ispostavilo se da je to bio pun pogodak i sa tehničkog i sa vojnog i sa političkog stanovišta.…

13. Apr 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Višenamenski borbeni avion Rafal: Od nedostatka porudžbina do navale naručilaca

@Petrovic Dusan Rusija je uz sankscije razvila i zapocela serijsku proizvodnju Su-57 i Ohotnik S70 koji su letelice potpuno nove generacije koju nijedna Evropska zemlja nije do sada razvila i isti jos uvek modernizuju svoje avione iz Osamdesetih kao sto su Rafal i EF2000. Uz to lako pravi moderinizovane Suhoje 35/34/30SM isto kao sto i…

13. Apr 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Višenamenski borbeni avion Rafal: Od nedostatka porudžbina do navale naručilaca

Su-35 ima 70% zapadnih delova :-) izuzetno precizna procena jednog ovdasnjeg "eksperta", proroka, i "obozavaoca" ruske vojne opreme. Boze me sacuvaj. Sve sto valja iz Rusije je zapadno, a sto ne valja je 100% rusko. Znaci ruka vojska je bar 70% super po tebi :-) ..Eto kad se zezamo vec...:-)

13. Apr 2024.Pogledaj

Feline na: Renoviranje manevarskih površina i održavanje piste na aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u toku

@Aleksandar O kakvim to “domaćim zadacima” i “ocenjivanju” je reč? Pa još i “mi govor”. Takva frazeologija je prvo dovela na vlast AV a sve vreme ga održava u sedlu. Biće Rafali, F16 nije dovoljan dobar, niti je u ponudi.

12. Apr 2024.Pogledaj

Gandalf na: Vučić: Potpisivanje ugovora za Rafale u naredna dva meseca

Srbija 70 % nabavlja od sopstvene proizvodnje. Stoga nam u dođe jeftinije. Srbija proizvodi sve osim aviona lovaca i dalekometnog i srednjeg PVO. Vi nabavljate strano i skuplje. Tako da tvoja ekonomska analiza je dostttttta netačččna.

12. Apr 2024.Pogledaj