BEG airport status
Implementirana Inicijativa Slobodno korišćenje ruta u zajedničkom vazdušnom prostoru jugoistočne Evrope Od 1. februara Inicijativa pruža mogućnost izbora najkraćih ruta između centralne Evrope i turističkih destinacija Grčke, Egipta i Turske / Foto: SMATSA

Implementirana Inicijativa Slobodno korišćenje ruta u zajedničkom vazdušnom prostoru jugoistočne Evrope

Inicijativa Slobodno korišćenje ruta u zajedničkom vazdušnom prostoru jugoistočne Evrope (SECSI FRA) je uspešno implementirana 01. februara ove godine, saopšteno je iz SMATSA-e.

Inicijativa pruža korisnicima vazdušnog prostora duž jugoistočne ose značajne prednosti  u smislu mogućnosti izbora najkraćih ruta između centralne Evrope i turističkih destinacija Grčke, Egipta i Turske, kažu iz SMATSA-e i dodaju:

– Prednosti primene SECSI FRA inicijative su značajne. Omogućavanjem planiranja i letenja direktnim (najkraćim) putanjama, na dnevnom nivou skraćuju se rastojanja do 1940 nautičkih milja, čime se postižu uštede procenjene na 285 minuta u vremenu trajanja leta, smanjenje potrošnje goriva za 8 000 kilograma i smanjenje emisije ugljen dioksida za oko 25.500 kilograma.

Od SECSI FRA se očekuje da avio-kompanijama donese uštede od oko 600-700.000 nautičkih milja u pogledu putanja letenja na godišnjem nivou. Ona će pružiti još više raspoloživih opcija prilikom izbora željenih putanja korisnika.

Potpuno slobodno korišćenje ruta u vazdušnom prostoru država učesnica inicijative omogućava avio-kompanijama bolje iskorišćenje vetra ili efikasnije obilaženje preopterećenih delova vazdušnog prostora, aktivnih vojnih zona ili zona sa nepovoljnim meteorološkim usovima. Planiranje direktnih ruta povećava predvidljivost trajektorije vazduhoplova čime se smanjuje opterećenje kontrola letenja. –

Kako navode iz Kontrole letenja, realizacija SECSI zadovoljava i zahteve korisnika vazdušnog prostora u pogledu raspoloživosti višestrukih rutnih opcija za isti par gradova.

Ta saradnja dovešće do stvaranja jednog od najvećih međunarodnih prostora slobodnog korišćenja vazdušnih ruta u Evropi i predstavlja značajan korak ka uspostavljanju zajedničkog Evropskog slobodnog korišćenja ruta (FRA) do 2022. godine.

Prošlo je manje od godinu dana nakon što su kontrole letenja Austrije, BiH, Hrvatske, Srbije i Crne Gore i Slovenije potpisale memorandum o saradnji, kažu iz SMATSA-e.

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kreće li Turkish u otvaranje kompanija u regiji?

OK. All ste toliko sigurni u svoje procene, hajde da padne opklada! Ja tvdim da Istanbul nece biti medju prvih 10 najprometnijih u svetu 2023! I spreman sam da se kladim sa vama. Jel stajemo iza svoje tvrdnje ili ne, Alene? Opklada u 2 povratne karte do Santiago de Chilea! Moze?

21. Jul 2018.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kreće li Turkish u otvaranje kompanija u regiji?

Svakako nije polusvijet. Bio sam u Turskoj vise nego nekoliko puta i ni na koji nacin ju se ne moze nazvati polusvijetom.

21. Jul 2018.Pogledaj

mateus na: Rumunija od Portugala kupuje još 5 borbenih aviona F-16

Nemci i Francuzi nece moci dalje od 5te generacije lovaca za narednih 30 i vise godina. Koja crna 6ta generacija bez obzira sto imaju vise para od Rusije. Francuzi su krajnjim naporima dosli do realizacije projekta zvanog Rafale. Da li Nemacka moze odrzavati celu flotu EF u potpuno ispravnom stanju. Kako ce resiti stealth program…

21. Jul 2018.Pogledaj

Beduin na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kreće li Turkish u otvaranje kompanija u regiji?

Turska nije polusvijet. Turska je svijet, i to onaj visokotehnoloski.

21. Jul 2018.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kreće li Turkish u otvaranje kompanija u regiji?

Hvala na preciznim informacijama. ULS Cargo svakako nije Turkish cargo. Ne znam jel oni imaju kakav globalni deal ili im uletavaju ad hoc. Stoga je vrlo vjerojatno da taj ponedjljak nije Turkisheva cargo linija. Ili?

21. Jul 2018.Pogledaj

Send this to a friend