BEG airport status
Implementirana Inicijativa Slobodno korišćenje ruta u zajedničkom vazdušnom prostoru jugoistočne Evrope Od 1. februara Inicijativa pruža mogućnost izbora najkraćih ruta između centralne Evrope i turističkih destinacija Grčke, Egipta i Turske / Foto: SMATSA

Implementirana Inicijativa Slobodno korišćenje ruta u zajedničkom vazdušnom prostoru jugoistočne Evrope

Inicijativa Slobodno korišćenje ruta u zajedničkom vazdušnom prostoru jugoistočne Evrope (SECSI FRA) je uspešno implementirana 01. februara ove godine, saopšteno je iz SMATSA-e.

Inicijativa pruža korisnicima vazdušnog prostora duž jugoistočne ose značajne prednosti  u smislu mogućnosti izbora najkraćih ruta između centralne Evrope i turističkih destinacija Grčke, Egipta i Turske, kažu iz SMATSA-e i dodaju:

– Prednosti primene SECSI FRA inicijative su značajne. Omogućavanjem planiranja i letenja direktnim (najkraćim) putanjama, na dnevnom nivou skraćuju se rastojanja do 1940 nautičkih milja, čime se postižu uštede procenjene na 285 minuta u vremenu trajanja leta, smanjenje potrošnje goriva za 8 000 kilograma i smanjenje emisije ugljen dioksida za oko 25.500 kilograma.

Od SECSI FRA se očekuje da avio-kompanijama donese uštede od oko 600-700.000 nautičkih milja u pogledu putanja letenja na godišnjem nivou. Ona će pružiti još više raspoloživih opcija prilikom izbora željenih putanja korisnika.

Potpuno slobodno korišćenje ruta u vazdušnom prostoru država učesnica inicijative omogućava avio-kompanijama bolje iskorišćenje vetra ili efikasnije obilaženje preopterećenih delova vazdušnog prostora, aktivnih vojnih zona ili zona sa nepovoljnim meteorološkim usovima. Planiranje direktnih ruta povećava predvidljivost trajektorije vazduhoplova čime se smanjuje opterećenje kontrola letenja. –

Kako navode iz Kontrole letenja, realizacija SECSI zadovoljava i zahteve korisnika vazdušnog prostora u pogledu raspoloživosti višestrukih rutnih opcija za isti par gradova.

Ta saradnja dovešće do stvaranja jednog od najvećih međunarodnih prostora slobodnog korišćenja vazdušnih ruta u Evropi i predstavlja značajan korak ka uspostavljanju zajedničkog Evropskog slobodnog korišćenja ruta (FRA) do 2022. godine.

Prošlo je manje od godinu dana nakon što su kontrole letenja Austrije, BiH, Hrvatske, Srbije i Crne Gore i Slovenije potpisale memorandum o saradnji, kažu iz SMATSA-e.

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Beduin na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] U Europi krenuo zrakoplovni treći svjetski rat

Miroslove, ne govorim o pojedinom kineskom radniku, nemam kontakta s njima. Govorim o kineskim kompanijama s kojima sam poslovao/poslujem i ugovornim obvezama.

25. Apr 2018.Pogledaj

Ed na: Ministar Vulin za Politiku: Belorusija poklanja Srbiji 4 lovca MiG-29, veruje da ćemo sledeće godine „biti jači“ i za helikoptere Mi-35

I Mig-21UM i Mig-29UB su apsolutno neadekvatni i za AP. Glavni problem je u tome sto sami ne mogu dovoljno pouzdano pronaci cilj ako je van vizualnog dometa. To sto se ipak koriste za AP "u nuzdi", to je druga prica.

25. Apr 2018.Pogledaj

Milan na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] U Europi krenuo zrakoplovni treći svjetski rat

Poštovanje gospodine Šćuric. Kao i uvek, opet odličan članak. Toliko toga se svakodnevno dešava u vazduhoplovstvu da je prilično teško pratiti sve i stvoriti opštu sliku u kom pravcu se razvija putnička avijacija u našem regionu in šire u Europi. Ali sa vašom pomoći ide lakše. Gospodine Šćuric, za vas imam jedno pitanje. Pre nekoliko…

25. Apr 2018.Pogledaj

Ed na: Ministar Vulin za Politiku: Belorusija poklanja Srbiji 4 lovca MiG-29, veruje da ćemo sledeće godine „biti jači“ i za helikoptere Mi-35

@ctx Ja ti govorim o standardu kako je u vecini normalnih avijacija. A ako ti nije jasno izracunat je lako. Evo uzet ce mo da piloti na Mig-29, koji ce imati 700 sati preostalih resursa, lete samo 65 sati godisnje (a to je jako malo): 3 pilota x 65 sati leta godisnje= 195 sati leta…

25. Apr 2018.Pogledaj

Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] U Europi krenuo zrakoplovni treći svjetski rat

Beduine i Alene, Ja ne govorim o tome da li neki Kineski radnik hvata krivine, niti da li neka mala firmica ne postuje ugovore. Moje iskustvo je iz malo drugacijeg sveta. Velike kompanije u Kini potpuno ili delimicno drzava kontrolise na ovaj ili onaj nacin. A tekve kompanije, kao i drzava Kina su poslovicno tacne…

25. Apr 2018.Pogledaj

Send this to a friend