BEG airport status
Implementirana Inicijativa Slobodno korišćenje ruta u zajedničkom vazdušnom prostoru jugoistočne Evrope Od 1. februara Inicijativa pruža mogućnost izbora najkraćih ruta između centralne Evrope i turističkih destinacija Grčke, Egipta i Turske / Foto: SMATSA

Implementirana Inicijativa Slobodno korišćenje ruta u zajedničkom vazdušnom prostoru jugoistočne Evrope

Inicijativa Slobodno korišćenje ruta u zajedničkom vazdušnom prostoru jugoistočne Evrope (SECSI FRA) je uspešno implementirana 01. februara ove godine, saopšteno je iz SMATSA-e.

Inicijativa pruža korisnicima vazdušnog prostora duž jugoistočne ose značajne prednosti  u smislu mogućnosti izbora najkraćih ruta između centralne Evrope i turističkih destinacija Grčke, Egipta i Turske, kažu iz SMATSA-e i dodaju:

– Prednosti primene SECSI FRA inicijative su značajne. Omogućavanjem planiranja i letenja direktnim (najkraćim) putanjama, na dnevnom nivou skraćuju se rastojanja do 1940 nautičkih milja, čime se postižu uštede procenjene na 285 minuta u vremenu trajanja leta, smanjenje potrošnje goriva za 8 000 kilograma i smanjenje emisije ugljen dioksida za oko 25.500 kilograma.

Od SECSI FRA se očekuje da avio-kompanijama donese uštede od oko 600-700.000 nautičkih milja u pogledu putanja letenja na godišnjem nivou. Ona će pružiti još više raspoloživih opcija prilikom izbora željenih putanja korisnika.

Potpuno slobodno korišćenje ruta u vazdušnom prostoru država učesnica inicijative omogućava avio-kompanijama bolje iskorišćenje vetra ili efikasnije obilaženje preopterećenih delova vazdušnog prostora, aktivnih vojnih zona ili zona sa nepovoljnim meteorološkim usovima. Planiranje direktnih ruta povećava predvidljivost trajektorije vazduhoplova čime se smanjuje opterećenje kontrola letenja. –

Kako navode iz Kontrole letenja, realizacija SECSI zadovoljava i zahteve korisnika vazdušnog prostora u pogledu raspoloživosti višestrukih rutnih opcija za isti par gradova.

Ta saradnja dovešće do stvaranja jednog od najvećih međunarodnih prostora slobodnog korišćenja vazdušnih ruta u Evropi i predstavlja značajan korak ka uspostavljanju zajedničkog Evropskog slobodnog korišćenja ruta (FRA) do 2022. godine.

Prošlo je manje od godinu dana nakon što su kontrole letenja Austrije, BiH, Hrvatske, Srbije i Crne Gore i Slovenije potpisale memorandum o saradnji, kažu iz SMATSA-e.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Feline na: [RAT U UKRAJINI] NATO najavljuje značajno pojačanje ukrajinske PVO, prvi borbeni avioni F-16 uskoro iznad Ukrajine, nema mesta za švedske borbene avione

@Ivkos “5 Atacams raketa napravi vecu stetu nego 2 miliona granata 122mm koje uzoru par hiljada hektarsa i metodom slucajnog pogotka nesto zakace.” Kako ovo nazvati nego tehno-fetiš? Možda kargo-kult?

14. Jul 2024.Pogledaj

Djuka na: [RAT U UKRAJINI] NATO najavljuje značajno pojačanje ukrajinske PVO, prvi borbeni avioni F-16 uskoro iznad Ukrajine, nema mesta za švedske borbene avione

Ok, hvaala. I kako je to sve sto si naveo "tajna", odnosno "ne obajvljuje se" ako je na internetu? Patriota sto se tice jasno je da Ukrajina za sada ima 4 baterije + nesto ekstra lansera kao nemacka kompenzacija za izgubljene. Realno ti prica ne drzi vodu, nije to ni blizu dovoljno PVO-a za svrishodnu…

14. Jul 2024.Pogledaj

Nenad N. na: [RAT U UKRAJINI] NATO najavljuje značajno pojačanje ukrajinske PVO, prvi borbeni avioni F-16 uskoro iznad Ukrajine, nema mesta za švedske borbene avione

@Krunoslav Odlicno receno. Svedjani izgleda jos uvek veruju u "ravnopravnost partnera". Gripen je inace, mozda i bolji kao visenamenski od Rafala, ali gazde su gazde. @Dusan Gripeni E i F koriste General Electric cisto americke motore, za razliku pd verzija C i D. To ih i cini verovatno an par sa Rafalima.

14. Jul 2024.Pogledaj

Thomas na: [RAT U UKRAJINI] NATO najavljuje značajno pojačanje ukrajinske PVO, prvi borbeni avioni F-16 uskoro iznad Ukrajine, nema mesta za švedske borbene avione

@Shalabalzer Slovenija je donirala BVP M-80. Za Sloveniju i Hrvatsku bi bilo bolje da su svoje tenkove iz obitelj T-72 zamjenili sa Leopard-2. Da se jednom rijese tog smeca iz doba te uklete Yugoslavije. Bar su se rijesili vas. Ukrajina dobiva donirano. Rusija mora placat. Taj rat je sulud. Nepotreban. Ovako samo slabi Rusiju i…

13. Jul 2024.Pogledaj

Vaste na: [RAT U UKRAJINI] NATO najavljuje značajno pojačanje ukrajinske PVO, prvi borbeni avioni F-16 uskoro iznad Ukrajine, nema mesta za švedske borbene avione

Petrović Dušan Istina da je preko 25 zemalja tuklo moćnu SRJ koja je imala gomilom saveznika ustvari 0 i uspela je nadjačati ! Stvarno sam fasciniran ovom cifrom uspeha koja bi me bila sramota da iznosim pod kojim okolnostima ,ali se pokazalo da je F-117 jako stelt ,pogotovu protiv sistema PVO iz 1960 godine !…

13. Jul 2024.Pogledaj