BEG airport status
Izašao finansijski izveštaj Er Srbije za 2017. godinu: Ostvaren profit u iznosu od 16 miliona evra, Prevezeno 2.6 miliona putnika Promena poslovnog modela daje rezultate / Foto: Er Srbija

Izašao finansijski izveštaj Er Srbije za 2017. godinu: Ostvaren profit u iznosu od 16 miliona evra, Prevezeno 2.6 miliona putnika

Kompanija Er Srbija u 2017. godini ostvarila je neto profit u iznosu od 16 miliona evra, pri čemu su poslovni prihodi dostigli iznos od 283 miliona evra, stoji u godišnjem finansijskom izveštaju srpskog nacionalnog avio-prevoznika koji je objavljen na sajtu Agencije za privredne registre u odeljku za finansijske izveštaje.

Finansijski izveštaj (čiju je reviziju izvršila revizorska kompanija KPMG) ukazuje na stabilan broj prevezenih putnika, rast prihoda od redovnog putničkog saobraćaja i rast prihoda od čarter saobraćaja i prihoda od prevezenog tereta. Ukupno gledano većina pokazatelja je bolja nego što se moglo pretpostaviti usled mera štednje i promene poslovnog modela.

Da bi se finansijske performanse kompanije stavile u kontekst, državna pomoć (prihodi, premije, subvencije, dotacije, donacije) iznosi za 2017. godinu 20.861.000 evra dok je za 2016. godinu iznosila 41.924.000 evra. Iznosi državnih subvencija za nacionalnu avio-kompaniju tako nastavljaju trend smanjenja.


Tokom 2017. godine ukupno 2.617.000 putnika je letelo kompanijom Er Srbija, što je gotovo zanemarljiv pad u odnosu na prošlu godinu kada je prevezeno 2.622.000 putnika:

– Kapacitet za prevoz putnika, koji se meri proizvodom ukupnog broja raspoloživih sedišta i ukupno pređenih kilometara (Available Seat Kilometres – ASK), povećan je za 4% na 4,24 milijarde do kraja 2017. godine.

Uz to, iskorišćenost putničke kabine (SLF) uvećana je za 1 procentni poen, sa 72,4% u 2016. godini na 73,4% u 2017. godini. Takođe, u 2017. godini zabeležen je rast i u kargo sektoru gde je prevezeno 6.158 tona tereta, što predstavlja povećanje od 25% u odnosu na 2016. godinu. –

Kako stoji u finansijskom izveštaju, procenat polazaka svih letova Er Srbije unutar 15 minuta od objavljenog vremena je u toku 2017. godine ostao skoro nepromenjen i iznosi 83% (2016: 84%), pri čemu u tom periodu Er Srbija nije imala značajnih promena u floti u odnosu na prethodnu godinu (2016.).

Tokom 2017. godine, mreža redovnih, direktnih linija Er Srbije iznosila je 42 destinacije, dok je broj destinacija putem kod šer partnerstava je iznosio 83, navode u izveštaju i dodaju:

– Novo kod šer partnerstvo je zaključeno sa Hainan erlajnsom u novembru 2017. godine, pri čemu aktivacija partnerstva čeka odobrenje civilnih vlasti Kine. Broj kod šer partnerstava na kraju 2017. godine iznosio je 16, što predstavlja pad u odnosu na kraj prethodne godine usled proglašenog bankrotstva partnera Er Berlina, Darvina, avio-prevoznika NIKI, ali i ukidanja partnerstva sa kompanijom LOT. –



 
Prema podacima u izveštaju, Er Srbijin čarter brend Aviolet, koji letove obavlja sa četiri aviona Boing B737-300, obavio je 749 povratnih letova tokom 2017. godine i prevezao više od 174.000 putnika do traženih destinacija, između ostalog, u Grčkoj, Turskoj, Španiji, Italiji i Tunisu.

Takođe, Er Srbija je u proseku za 2017. godinu imala 1.488 zaposlenih. Kada je reč o letačkom osoblju, kompanija je 2017. godinu završila sa 226 pilota i 323 članova kabinskog osoblja, dok je, uključujući i zavisna preduzeća Air Serbia Catering i Air Serbia Ground Services, kao i zaposlene preko agencija, u 2017. godini u proseku imala 2.339 angažovanih lica, navodi se u izveštaju.

U 2017. godini 50% putnika koji su prošli kroz Aerodrom Nikola Tesla leteli su Er Srbijom:

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Kompanija Er Srbija u 2017. godini ostvarila je neto profit u iznosu od 16 miliona evra……super vi radite,samo po vasem tekstu,ovo iz prvog pasusa ne stoji….oni su u minusu!!!!!

Odgovori
Br

Idalje, bitno je da se skidaju sa subvencija, u 2017 skoro je razlika izmedju profita i dotacija nulta. Udradi isto za svaku godimu i uocices trend pada. Kolko se secam cilj je i bio pomagati domacu kompaniju dok nebude mogla da ostvarije profit samostalno.

Be

@obrad

Ocigledno je da je bilo subvencija. Ali ocigledno je i da su prepolovljene.

Moze se reci da su 4 miliona evra u minusu. A to je daleko bolje nego sto se ocekivalo!

Pe

Subvencije nisu prepolovljene.

One iznose 33milionae evra

21 mil evra su priznali kao prihod od drzave
Jasnoje da pistoni i deo od 12mil evra za koji su smanjili rashode i tako ih zamaskirali. To jasno pise u kompanijskom godisnjem izvestaju.

Kompanija je i dalje u ozbiljnom gubitku.

De

Po Ugovoru subvencije nisu ni trebale postojati 2017. godine.
Svi zaboravljamo da AS gotovo vise i da nema svojih aviona u vlasnistvu, dobrog dijela motora i druge opreme.
Na zalost situacija nije bas ruzicasta kako je predstavljeno izvjestajem ali ocigledno da su neki potezi uprave bili dobri pa s tim ni gubitak kompanije nije onoliki koliko se ocekivao.

Al

Nije loše, minus 4 miliona nije velik gubitak ali idalje moraju da otpuste višak zaposlenih, to im je velik teret.Da li je 226 pilota previše za kompaniju sa dvadesetak aviona?

Odgovori
Vo

Nisu piloti visak, visak je vanletacki kadar.

Pe

21 milion evra subvencija koji se tretiraju kao prihod

i onda još 12 miliona evra subvencija koje su sakrili, tako što su smanjili troškove

i preko svega toga su imali 9mil evra pozitivnog rezultata na kursnim razlikama

smejurija. oni i dalje gube velike pare, realno su oko 20mil€ u minusu

———————
a) Društvo je priznalo prihode od državne pomoći u skladu sa svojim računovodstvenim politikama u iznosu od RSD 2.461.714 hiljada (2016: RSD 4.947.125 hiljada).
b) Tokom 2017. godine, Društvo je primilo RSD 1.431 milion od republike Srbije, a na ime podrške razvoju saobraćajne mreže, a u cilju podsticaja i razvoja turizma i opšte povezanosti Srbije u skladu sa Strategijom razvoja turizma. Navedeni iznos je prikazan kao umanjenje već nastalih povezanih troškova.

Odgovori
Be

@Petar Celik

Nisam siguran da li smo citali isti tekst.

Ja sam razumeo da je „drustvo“ dobilo oko 20 miliona evra subvencija i ostvarilo dobitak od 16 miliona evra.

Znaci minus od oko 4 miliona evra! …sta je dobar rezultat kada vidimo sta se na trzistu oko Air Serbie desava.

Pe

ovo što sam ja citirao je iz godišnjeg izveštaja.

a) imaš 20 miliona evra subvencija koje se tretiraju kao prihod, to ti je prikazano u bilčansu uspeha i u tekstu
b) i preko toga imaš tih 12 miliona evra koje su mađioničari iskoristili da umanje troškove, pa zato nisu jasno iskazani u bilansu uspeha

to ti se nalazi na 78. strani godišnjeg izveštaja

Br

,,Goran Radosavljević koji je bio savetnik u Vladi Srbije od 2007. do 2011, a zatim državni sekretar Ministarstva finansija u vladi DS do 2012. naglašava da bi JAT proglasio bankrot da nije pronađen strateški partner. On kaže da nije bitno da li je država Srbija uložila mnogo u zajedničku kompaniju sa Etihadom, već je bitno da li će Er Srbija posle nekoliko godina početi da ostvaruje profit„.

https://insajder.net/sr/sajt/tema/11138/
Kao sto vidimo na linku koji je pokazan u tekstu na tango sixu kretanje subvencija i otpisa air serbiji tokom godina se visestruko smanjilo (ove godine 2x a profit je skocio za 15 miliona). Profiti proslih godina su bili na nivou statisticke greske kada se stave u srazmeru sa subvencijama i otpisima (2016 dotacije su bile 40x vece od profita, 2015 i 2014 dotacije su bile jos vise) a prosle godine subvenicije su bile skoro jednake (20 vs 16). Tako da se primer Slovacke koji je Goran naveo u tekstu za insajder vec moze da se zameni primerom air serbije vec od sledece godine kad srbija dodatno umanji subvencije ili ih ukloni a air serbia i bez pomoci bude donosila pare i profit srbiji

Pe

Kako mislis da ih ukloni?
Trenutno imas 33mil e subvencija (21mil cistih prihoda i 12 mil za koje su smanjili rashode)
+9mil kursnih razlika
uz negativan kes flow
i masivne pozajmice koja dolaze na naplatu za 2 godine

Stanje je bolje u smislu da je katastrofa neznatno manja ali je i dalje katastrofa.

Br

Procitao sam tekst na n1. Ne zna se dali je tih 12 miliona vec uracunato u ovih 20 mil ili ide dodatno. Ostaje da vidimo. Ali izgleda da nisi razumeo sadrzinu mog proslog komentara. Trendovi su pozitivni tj. manje negativni iz godine u godinu. Kao sto je bivsi sekretar rekao bitno je da posle nekoliko godina air serbia moze da ostvaruje profit i bez subvencija (sto vidimo da se ostvaruje). Cak i da tih 12 miliona ide dodatno na subvencije kada oduzmemo profit dobijamo najmanju razliku izmedju dotacija i profita do sada od -16 miliona cak i sa tih 12 dodatnih pod uslovom da su dodatni (2016 je ona bila -39 miliona godinama pre i jos vise). Sem toga kursne razlike su pre bile negativne. I sam znas da je 2017 za air serbiju bila teska zbog konkurencije pa bi rezultati bili i bolji.

Pe

kursne razlike su i prošle godine bile pozitivne (u manjem iznosu doduše). ne znam odakle ti suprotna informacija od one koje jasno stoji u zvaničnim izveštajima?

pa pišeš ovo: „bitno je da posle nekoliko godina air serbia moze da ostvaruje profit i bez subvencija (sto vidimo da se ostvaruje)“

zaista ne znam šta ovo znači? očigledno je kompanije i danas gubi oko 20mil€ a ti pišeš da se ostvaruje da može pozitivno da posluje???

i na kraju mislim da ti nisi razumeo poentu mog posta.
jeste manji gubitak, ali ta situacija se ne može naslikati kao da ide u pozitivnom pravcu, već samo da je katastrofa manja, iako je katastrofa.

kompanija o kojoj pričamo ( ako se gleda realan rezultat) na svakih 10evra karata koje proda beleži 1 evro gubitka.
nije dobro.

zw

Prokljeti da su revizori strani i plaćenički. Sedam mjeseci nemogu da zavrse reviziju da se podele ovako lijepe vijesti medju narod. SRBIJO….RADUJ SE!!!

Odgovori
Le

gde Beli da komentarise…..pa prebaceno 400ljudi na AB,subvencije,neplacanje svega i svacega na AB i eto

Odgovori
Be

AS posluje dobro. To pokazuju ove brojke. Kad oduzmemo subvencije od profita ispane minus 4 miliona šta je dobar rezultat u ovakvim okolnostima.
Subvencije su prepolovljene.

PLUS: Etihad ostaje u AS

Valjda vam to nešto govori…

Pe

na to što si izračunao oduzmi još 12mil € skrivenih subvencija, oduzmi kursne razlike i imaćeš pravu sliku.

da ne pričam o tome što je cena goriva u 2018 u odnosu na 2017 skočila za 50%.

kompanija je u ozbiljnom problemu i dalje.

Dr

Pre neki dan ministarka u čijem resoru je saobraćaj mudro i sa pažnjom izjavljuje: Er Serbia posluje najbolje moguće u datim okolnostima. Kako nije znala za ovoliki profit pa da se pohvali nego je morala da bude suzdržana. Izgleda negde fali usaglašavanje I sinhronizacija u njihovim mehanizmima.

Odgovori
Al

Koliko se samo lajalo na Air Serbia, psi laju a karavani „lete“

Odgovori
Л

И у мом предузећу били финансијски извештаји тип топ, добит сваке године. А онда смо одједном отишли у стечај! п.с. Ти када би знао како се састављају финансијски извештаји у Србији и како се ради ревизија у Србији, никада не би тако нешто написао.

De

Prosto obozavam ove strucnjake koji komentarisu finansijske izvestaje a nijedan u zivotu nisu uradili, niti razumeju to sto citaju

Odgovori
He

Petre, nadji mi avio kompaniju u svetu koja nema neki vid subvencija, dobijas sta hoces! Ne znam zbog cega si zapeo da hejtujes, gde ti je korist? Svaka cast na uspehu u ovoj turbulentnoj industriji. Ovo su godine kada samo treba preziveti. I da, tamo ne radi 1400 I kusur Vucica, vec 1400 I kusur obicnih ljudi koji daju sve od sebe da kompanija posluje sto bolje. Tako da malo podrske bi im verovatno znacilo. A ako to vec ne mozes, onda je problem u tebi. Pozz za Er Srbiju, I svaka cast!

Odgovori
Be

Ja isto imam utisak da ovde neki samo pokušavaju da ublate AS i traze dlaku u jajetu.

Pe

ja nemam ništa protiv nikog osim toga da se cifre ne tumače kako treba. ako velika većina ljudi nije finansijski pismena, ja čak smatram da je to moja obaveza da predočim i drugima šta se događa, pa da svi znamo na čemu smo.
ja lično ne shvatam ovo mazanje očiju i skrivanje subvencija.
najgore je što sada imaš ljude koji ovaj rezultat shvataju kao nešto preterano pozitivno, a kompanija je i dalje „u crvenom“.

i šta bi ko tačno imao od podrške ako su to laži?
nemam ja ništa protiv tih ljudi, čak naprotiv.
najviše bih voleo da se odmah krenulo sa low cost principom, da nije bilo boutiquea i svega na čemu se gubilo vreme i novac.

ne razumem zašto bi se lagali i slavili nešto, ako je realnost da su imali 33mil€ državnih subvencija?
ako su imali 9miliona evra samo na pozitivnim kursnim razlikama?
ako imamo 50% skok cene goriva u 2018 koji će opteretiti kompaniju
ako ne znamo šta će biti sa naručenim avionima
ako ne znamo šta ćemo sa čarterima, da li ćemo gasiti aviolet
i kako će se zaboga i vratiti dug koji su uzelji pod izuzetno nepovoljnim uslovima od etihada i sada treba da ga vrate i još da možda finansiraju nabavku novih aviona?

zar ne treba stvari da uvek budu na čistini i da se može onda otvoreno razmatrati kako i šta dalje?

ne

Ja mislim da su subvencije u sumi jos vece od 33 miliona evra, ako pridodamo da je 400 zaposlenih preslo u AB. Isto ne proizlazi iz izvestaja da li AS i dalje ima ogromne popuste na AB i kod NIS-a? To su s obzirom du su oba preduzeca u drzavnoj ili poludrzavnoj strukturi takodje skrivene subvencije. Mislim da je jedan od najvecih skandala, da je Etihad dao kredit uz milionske provizije plus nenormalno visoke kamatne stope. U normalnoj zemlji bi drzavni revizor izvrsio istragu (kako, zasto, ko) i pozvao na odgovornost one koji prosipaju novac poreskih obveznika!

Odgovori
An

Ljudi moji , da je 1.00 EUR Air Serbia u plusu , to je uspjeh. Samo da nije gubitak a cak i gubitak mogao ocekivati se obzirom na trzisno stanje. Drzava je jos prilicno daleko od EU ali nas po zakonima i obavezama tretiraju kao da smo odavno clanovi. E ajde ti reci necu ili ne mogu !!!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nenad na: Hrvatskoj odobrena nabavka artiljerijskih raketnih sistema HIMARS: Kupovina kojom će doći do pomeranja odnosa snaga na Balkanu

@MorskiMedo: Hrvatska ne treba 300km rakete. ATACMS je zastarjela raketa. Hrvatska treba rakete PrSM dometa 500km, ako ništa, da vrati za onaj Tu-141 dron.

08. Sep 2024.Pogledaj

Trap na: Hrvatskoj odobrena nabavka artiljerijskih raketnih sistema HIMARS: Kupovina kojom će doći do pomeranja odnosa snaga na Balkanu

Vidim ovdje neke komentare da se Hrvatskoj neće dozvoliti kupnja ATCMS ili Prsm ili Meteora ili Scalpa ili čega li već ne. Vjerujete li vi da kad bi Hrvatska iskrcala milijarde eura na stol za bilo koje oružje da bi Ameri li Francuzi rekli ne?

07. Sep 2024.Pogledaj