BEG airport status
[POSLEDNJA VEST] Rukovodstvo aerodroma „Konstantin Veliki“ prvi put javno diglo glas protiv ministarke Mihajlović: „Štetite našem poslovanju“ Ministarka Mihajlović konstatovala nebezbednost "Konstantina Velikog" i optužila njegov menadžment za nesposobnost

[POSLEDNJA VEST] Rukovodstvo aerodroma „Konstantin Veliki“ prvi put javno diglo glas protiv ministarke Mihajlović: „Štetite našem poslovanju“

Bizarna ne-vest o administrativnom (ne)produžavanju ugovora pojedinih zaposlenih na aerodromu „Konstantin Veliki“ u Nišu večeras je eskalirala u prvu otvorenu pobunu rukovodstva operatera aerodoma protiv ministarke Zorane Mihajlović koja je jutros konstatovala da je na aerodromu „ugrožena bezbednost“ avio-operacija.

Priča počinje juče kada saznajemo (u tom trenutku neproverenu informaciju) da Vlada Srbije nije dala saglasnost za produženje ugovora za 35 zaposlenih na aerodromu „Konstantin Veliki“. Ovo saopštava inicijativa „Ne damo niški aerodrom“ uz komentar da „…funkcionisanje aerodroma može biti ozbiljno ugroženo i da je teško poverovati da toga nisu svesni članovi Vlade“:

– Prema tvrdnjama radnika JP Aerodrom Niš, poslovodstvo aerodroma na vreme je uputilo zahtev gradskim vlastima, ali nedostaju informacije o tome da li je taj zahtev u skladu sa procedurom prosleđen Vladi Srbije. – stajalo je u saopštenju inicijative.

Dakle formalno-administrativna stvar koja je juče i danas eskalirala na neslućen način otkrivši da je borba za preuzimanje „Konstantina“ ušla u svoje finalno poglavlje.

Nikakav problem, „dokumenti putuju“

Vlada Srbije je isti dan prilično brzo demantovala navode Inicijative preko Tanjuga:

– Komisija Vlade Srbije za davanje saglasnosti za novo zapošljavanje i dodatno radno angažovanje dala je saglasnost za produženje ugovora za 36 zaposlenih niškog aerodroma.

Vladina komisija je tu saglasnost dala na sednici u petak, 27. aprila a rešenja radnicima daje poslodavac, odnosno rukovodstvo aerodroma „Konstantin Veliki“. –

Nije nemoguće da udruženja građanske opozicije pogreše, možda se to u ovom slučaju i desilo. Vlada Srbije je odmah demantovala, rekla da je sve OK, što je premijerka danas ilustrativnije pojasnila. Sa druge strane, premijerka jeste ovom izjavom indirektno potvrdila da rešenja još nisu „uručena“, što navodi na zaključak da su se zaposleni na aerodromu s pravom zabrinuli jer rešenja nisu imali u rukama. Ali opet, objektivno posmatrano, obe strane mogu biti krive za zbrku.

…a onda, eskalacija

Sve bi prošlo bez većeg problema (koja god strana da je zeznula stvar) ali se onda jutros oglasila ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović koja je direktno optužila rukovodstvo aerodroma „Konstantin Veliki“ da su nesposobni i po prvi put u novijoj istoriji srpskog civilnog vazduhoplovstva arbitrarno i neovlašćeno proglasila aerodromskog operatera za kršenje bezbednosti avio-operacija.

Saopštenje ministarke je odmah privuklo pažnju po formi:

 
Deo oko „nesposobnosti“ je arbitrarno filosofska kategorija, da kažemo mišljenje. Ministrka je u izjavi nedvosmisleno rekla da poseduje „dokaz“ da trenutni menadžment „direktno ugrožava bezbednost“ (avio-operacija) da bi potom izjavila da misli da aktuelno rukovodstvo može dovesti u pitanje i samo odvijanje avio-saobraćaja. Ona svoje tvrdnje zapravo gradi na tezi da aerodrom zvanično nije juče demantovao problematiku produženja ugovora. Po njenom mišljenju to predstavlja „uznemiravanje javnosti“.

Deo tvrdnje ministarke oko ugrožavanja bezbednosti letenja i avio-operacija na aerodromu „Konstantin Veliki“ može biti sporan. Naime, jedina institucija koja poseduje stručne kapacitete i formalno pravo da zvanično konstatuje nebezbednost letenja je Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva. Ministarka saobraćaja niti bilo ko u njenom ministarstvu nije ovlašćen da to konstatuje ni u jednom scenariju. Ukoliko je u pravu, ukoliko DCV to utvrdi, ona problem može saopštiti. Međutim, Direktorat ne funkcioniše po „autopsijskom“ principu već preventivnom. Dakle ne postoji ni jedan promil šanse da bi Direktorat dozvolio da do ugrožavanja bezbednosti letenja na bilo koji način dođe (u segmentu zemaljskih operacija obezbeđivanja). Direktorat je nadzorno i regulatorno telo koje je u potpunosti nezavisno u nadzoru bezbednosti vazdušnog saobraćaja od Vlade Srbije i njenih ministarstava.

Drugi deo ministarkine izjave bi mogao da se protumači kao štetan po poslovanje aerodroma budući da i Vizer i Rajaner dobijaju dnevni pres kliping iz Srbije. Danas su u njemu mogli da pročitaju da je ministarka saobraćaja izjavila da je aerodrom na koji lete „spreman da ugrozi i samo odvijanje avio-saobraćaja (sa njega)“.

Sve bi ovo možda i ostalo arhivirano u višenedeljnoj sagi „niški aerodrom“ da večeras aerodrom „Konstantin Veliki“ nije izdao svoje saopštenje za medije u kojem je, prilično hrabro, ustao protiv ministarkine izjave.

U saopštenju medijima, koje su potpisali predsednik nadzornog odbora i direktor aerodroma, između ostalog se kaže da je ministarka svojom izjavom ugrozila poslovanje aerodroma, da u Nišu postoje intelektualni i kadrovski kapaciteti koji mogu voditi aerodrom i to na način na koji je zapažen u Evropi, da ne postoji nikakav sukob sa gradskom upravom i da sporna rešenja još fizički nisu dobili:



Večerašnje saopštenja aerodroma predstavlja prvo zvanično „dizanje glasa protiv“ ministarke Mihajlović i predstavlja eskalaciju u „borbi“ za samostalnost. Borbi u kojoj strana koja želi da ga „preuzme“ nije iznela ni jedan validan argument zbog čega aktuelni menadžment nije stručan da njim upravlja.

…za to vreme Vizer, Rajaner i Sviser čitaju današnji kliping i posmatraju Srbiju kao idealnu zemlju za svoje poslovanje. Ne.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

R

Ne damo Niš! Ne damo ni aerodorom Moravu, pa ni Aerodrom Nikola Tesla. Uprava aerodroma Niš dobro radi svoj posao, logično bi bilo da i ostale aerodrome u zemlji dobiju da njima upravljaju. Nišlije bi svuda spustile cenu na tri evra i ljudi bi mogli svuda da lete za male pare. To bi možda bilo u nekoj normalnoj zemlji, a ne da se drugima daju aerodromi na koncesiju!

Odgovori
J

Ne umem da dočaram koliko se osećam loše i postiđeno zbog svega ovoga oko Aerodroma Niš . Isto kao i pre sa onim cirkusom i bezsramnim ponašanjem koje -kojih u Muzeju Vazduhoplovstva , a ni druge muzeje bolje ne cene.Pozdrav Nišlijama i želja da ,,Konstantin ˝ izpliva iz ovoga i dalje na jakim nogama.

Odgovori
N

Cela situacija samo govori u kakvoj zemlji i u kakvom drustvu zivimo. Doticna premijerka bi trebala da se pozabavi onim autoputevima koji jos nisu dovrseni a koje je redom obilazila, nesto ne je vidim da se vise pojavljuje na putnim pravcima. Zena se vise bavi sopstvenim marketingom nego bilo kojom ozbiljnom temom.

Odgovori
M

Zaista je neverovatno dokle može da ide ministarski bezobrazluk. Nije ovo prvi put da ministarka neovlašćeno uzima sebi kompetencije koje joj ne pripadaju. Ali nije ovo ni slučajno. Pošto su neočekivano naišli na otpor u vezi preuzimanja aerodroma, sada se ide na diskvalifikovanje ljudi koji rukovode aerodromom, veštački se poteže pitanje bezbednosti avio operacija i sl. Princip „ako nisi sa nama onda si protiv nas“ je i dalje na snazi. Dokle će nas to odvesti videćemo. Pozdrav uredniku za stručno i argumentovano objašnjenje svih posledica nenadležnog postupanja g-đe ministarke. Eh kako je onaj Nušić bio pametan.

Odgovori
D

Krucijalna izjava za davanje NT pod koncesiju je bila Vučićeva:“ ……mi ne umemo da rukovodimo aerodromom da bi on profitabilno poslovao, pa ga dajemo pod koncesiju onome ko to ume, a i da mi imamo koristi od toga…..“ Odgovor za Niš bi bio vrlo prost. Kako niste umeli Beogradskim, tako ne biste umeli ni Niškim aerodromom da rukovodite. Ljudi koji sada vode Niš su dokazali da to umeju, jer cifre govore same za sebe.

Odgovori
E

Da nisu mozda iz vlade Srbije citali komentare na clanke u T6?

[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Da li je niški aerodrom samoodrživ i koja je logika njegovog limitiranja od strane države?
U komentarima:
Alen Šćuric Purger 11:33, 17. apr. 2018
„… država je ovo mogla izvesti daleko bolje. Doslovce pripremiti teren i još ispasti spasioc. Evo jednog scenarija:
1. Kočiš Niš gdje god možeš (npr. uspjeli su prebaciti Turkishevu cargo liniju u BEG, pa na isti način možeš „motivirati“ Swiss i Wizz Air da pojačaju beogradske linije, a smanje ili ukinu niške)

3. Mrcvariš Niš preko svake mjere. Svaki dan tamo inspekcije, čim je nešto krivo kazne, zatvaranja, prekid prometa… I još kažeš kako sigurnosni nadzor jest odrednica države sa željom da ima siguran zračni promet. Svaku grešku digneš u nebesa i prezentiraš je kao nedostatak opreme, novaca, kadra, kvaliete, ljudi ne znaju radit posao… “

Meni ovo iz clanka gore izgleda kao scenario kojeg je opisao Alen.

Odgovori
P

Ja sam pak utiska da je iz analize morh, objavljene prigodom izlozbe u Kubinki 2009.

G

Podrška rukovodstvu Niškog aerodroma i Nišlijama da ustraju u ovoj borbi protiv perfidne vlasti.

Iskreno, voleo bih da zbog neke tajne klauzule ni koncesija za Beogradski aerodrom ne stupi na snagu, jer Laki je nešto mnogo nervozan…

Odgovori
D

Ima osnova za tužbu protiv ministarke Mihajlovic. Ako je izrekla neistine, onda fino da odgovara. U nekim zemljama ovo bi bilo kraj karijere u politici.

Odgovori
K

A kome da odgovara kad je naše sudstvo otišlo u tri lepe…

B

U pravu si. Treba je tužiti zbog obmanjivanja javnosti i očiglednih laži. Znam da nam je pravosuđe nikakvo ali KO NIJE POKUŠAO NIJE NI USPEO.

B

Poštovana Gospođo Ministarko,

Želim prvo da Vam se izvinem na nepoštovanju Vašeg lika i dela u svoje, a i u ime mojih dragih sugrađana Nišlija.

Znam da smo bili nepravedni, nepoverljivi i negostoljubivi prema Vama, pa Vam se ovim putem još jedanput izvinjavam.

Suština je da smo mi Nišlije odavno izgubili snishodljivost prema organima izvršne vlasti, a i inat nam nije nepoznat. U ostalom, inat nam je duboko ukorenjen u naš genetski materijal i prenosi se vekovima s kolena na koleno.

U pravu ste Gospođo Ministarko, Nišlije su nesposobne da upravljaju i uživaju u plodovima svog rada. Da je tako, govori statistika i činjenica da je jedna od niških opština na začelju po proseku primanja u Republici Srbiji. Nije da mi ne želimo da se odreknemo aerodroma, ali izgleda da nas niste obavestili da ste po istom osnovu zatražili i vlasništvo nad Banjalučkim aerodromom. Promakla nam je i činjenica da ste prilikom najave ulaganja u Banjalučki aerodrom kritikovali tamošnje rukovodstvo da je nesposobno i nedovoljno kvalifikovano za upravljanje istim. Strašno Vam zameram što ste dozvolili da nam inat, eh, taj prokleti inat, proradi i natera nas da počnemo da mislimo svojom glavom.

Umesto da nam lepim i dobro upakovanim lažima hiljadu puta ponovite da je to u našem interesu, Vi sve suprotno, pa posle Nišlije krive. Svi već dobro znamo da laž postaje istina kada se hiljadu puta ponovi i da se žaba kuva u hladnoj vodi koja se postepeno zagreva. Ovako, laž nije prošla, a Nišlije poput žabe iskočile iz centralističkog lonca. Pa pobogu, kad bre zaboraviste osnove psihologije upravljanja narodnim masama koje su Vam do sada vrlo dobro išle i koje bih ocenio vrlo jakom devetkom.

Ma u pravu ste, Gospođo Ministarko, Nišlije nisu sposobne da upravljaju aerodromom. Mi posedujemo odlike koje nikako nisu u skladu sa osnovnim ekonomskim principima tržišnog kapitalizma. Dočekujemo goste domaćinski i širom otvorenih ruku, a sa suzama u očima se opraštamo od njih u nadi da ćemo se ponovo sresti. Pružamo im toplinu našeg doma, kao da su nam najmiliji, jer odavno više nemamo kome. Deca i najbliži prijatelji su nam otišli preko u potrazi za boljim životom koje im Vi i Vaše sadašnje i bivše kolege Gospođo Ministarko niste obezbedili.

Ma, imam Vam još puno toga reći, ali se setih da mi Nišlije kad se raspričamo ne umemo da stanemo, a i ne bih Vam više oduzimao Vaše cenjeno vreme.

Izvinite na dosadi i svemu gore navedenom ako Vas je nešto povredilo.

Iskreno Vaš, državljanin i građanin Srbije,

Nišlija sa svim njegovim manama,

Bojan Mladenović

Odgovori
T

Bravo mladi čoveče to je moj NIs-lija…

D

Tačno u pravu si samo nemoj da vaš Grad Niš sutra dodje ili pošalje svog Gradonačelnika da traži keš u vidu kredita ili „pozajmicu“ za taj „uspešan“ buissnes“.
Pitam se ko i od kojih sredstava treba da izrenovira Sletno poletnu stazu , eventualno proširenje Aerodroma. Izgtadnju dodatnog prostora et.
Gospodo izvolite kod Banaka sa kamatama od 8%.. … i to bez Garancija iz BG !

V

Dragan Dubonjac,

Odakle Vama ideja da treba da se renovira Poletno sletna staza?

Da li to Vi zastupate stav da Niš ne sme da traži pozajmicu ili pare i od koga? Kome da dođe?

I

@Dubonjac,
a zasto da ne trazi??
Grad Nis je grad Republike Srbije, sto znaci da grad Nis ima obaveze prema Republici ali isto tako ima i prava koja mora iskoristiti kako bi obezbedio dalji razvoj. Isto koliko i Beograd.

A iskreno ne znam kako nasu vlast nije sramota da koristi te ulicarske fore „e ako nedate aeorodrom nemojte posle da trazite pare“??
Sta onda sprecava Nis da prestane da ispunjava svoje dazbine prema drzavi i preusmeri taj novac u sopstveni razvoj?

Bolja ideja bi bila da se Nisu pokloni Tesla i to sto je ostalo od Air Serbia-e jer je vlast ocigledno nesposobna da vodi i razvija ta preduzeca….. ili im to mozda nije u interesu?

1

Iskreno se pitam kako izaći na kraj sa ovom alom. Šta je njoj u interesu, to će i uraditi. Setite se hrasta starog 600 godina u Savincu…

Odgovori
d

Još jedan radni zadatak SNS ratnice. Kao i uvek do sada sprovodi ga na bahat i ohol način. Ništa novo od nje.

K

Ta ministarka koja „stručnjak“ za sve je već uništila domaću niskogradnju pa nam puteve grade stranci ili novokomponovane firme bliske SNS-u.

S

Bravo za Tangosix.Moramo svi da pomognemo gradjanima Nisa u ovoj otimacini.Daj Boze da se nesto izrodi I propadne koncesija za Teslu.Ko je lud da prodaje zlatnu koku.Sta su Francuzi dosli da izgube novac.Ako ne znate da upravljate aerodromom,sto rece presednik (u sta ne sumnjam)angazujte menadzere iz sveta,platite I resen problem.U koncesiji,prvo propada domaci avioprevoznik,ne daju rad I sirenje drugih aerodrome I gazduju Srpskim nebom.Gradjani ce naravno sve to debelo da plate kroz razne takes,jel nemaju izbora.Trazili ste gledajte.

Odgovori
B

Ma nacuo je direktor Djurdjanovic da mu spremaju smenu i da hoce da dovedu Nikolajevica, koji je do 2008-e bio u rukovodstvu aerodroma, pa konacno resio da i on digne glas…

Odgovori
A

Уништити све домаће и крчити пут странцима, стратегија државе уназад двадесет година, свесно сечемо грану на којој седимо да би касније молили странце да нам „помогну“…

Odgovori
J

Gospođa Mihajlović je verni vojnik svoje partije sve dok to ide u korist njane samopromocije , i nezaustavljivi širilac netačnih informacija u funkciji nepoznatih interesa .

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vasa na: Kod Ostružničkog mosta se prevrnulo borbeno oruđe artiljerijsko-raketnog sistema Pancir Vojske Srbije

Srećom nemamo atomsku bombu )) Ovakav amaterizam mora da se najstroze sankcioniše

09. Apr 2021.Pogledaj

Miloš77 na: Kod Ostružničkog mosta se prevrnulo borbeno oruđe artiljerijsko-raketnog sistema Pancir Vojske Srbije

Desilo se Panciru vec toliko puta, al naravno to nije nikakvo opravdanje. Štaviše, suprotno. Baš juče gledam ovu sliku i mislim se boktevido kako skreću sa ovim vozilom! https://www.mycity-military.com/slika.php?slika=209335_404451190_1.jpg

09. Apr 2021.Pogledaj

Send this to a friend