BEG airport status
Hrvatski Sindikat kabinskog osoblja kritikuje odlaganje odabira Uprave Croatie Airlines; Radnici odlaze zbog „nehumanog radnog vremena“ Navodni agresivan stav menadžmenta prema kabinskom osoblju jedan od najvećih razloga nezadovoljstva / Foto: Croatia Airlines

Hrvatski Sindikat kabinskog osoblja kritikuje odlaganje odabira Uprave Croatie Airlines; Radnici odlaze zbog „nehumanog radnog vremena“

Nakon što je, pre dve nedelje, Hrvatski sindikat prometnih pilota (HSPP) uputio otvoreno pismo predsedniku Republike Hrvatske povodom loše situacije u nacionalnoj avio-kompaniji, otvoreno pismo na adresu predsednika hrvatske Vlade stiglo je od Sindikata kabinskog osoblja zrakoplova.

U otvorenom pismu iz Sindikata ističu svoju zabrinutost povodom postojećeg problema odabira Uprave kompanije Croatia Airlines, koji su u javnost izneli piloti iz HSPP-a:

– Svaki radnik Croatie Airlines koji svoju budućnost vidi u toj kompaniji, duboko je zabrinut činjenicom da Vlada već dvije godine ne želi ili ne može naći stručnjaka koji bi kompanijom upravljao. Kadar koji je uzrok i generator iznimno narušenih međuljudskih odnosa zadržava pozicije ili napreduje, dok kompanija gubi radnike, poziciju na tržištu i stagnira ili čak nazaduje.

Na kraju, potraga uvijek završi kratkoročnim ugovorom nekom dugogodišnjem zaposleniku, članu menadžmenta Croatie Airlines, koji je bio kreator ili bar dio problema i lošeg upravljanja. –

U decembru 2017. godine 10% kabinskog osoblja odlučilo je da pređe na zemaljske poslove / Foto: Croatia Airlines

Kako navode, nepremostive razlike između uprave i radnika, u konkretnom slučaju kabinskog osoblja, rezultiraju velikim gubitkom kadra i konstantnim potrebama za školovanjem novog:

– U istoj meri poslu člana kabinske posade leđa okreću i iskusni i mladi radnici. Samo u prosincu (decembru) 2017. je 10% većinom stalno zaposlenog kabinskog osoblja odlučilo prijeći na zemaljske poslove.

U proteklih nekoliko godina, broj dugogodišnjih radnika koji su napustili Croatiu Airlines premašuje 30% stalno zaposlenog kabinskog osoblja. –

Kao jedan od većih razloga nezadovoljstva navodi se „negativan i agresivan stav menadžmenta prema kabinskom osoblju“. Prema rečima Sindikata, za određeni slučaj u kojem je učestvovalo više radnika raznih službi, kabinsko osoblje je to koje se ispituje i istražuje nedeljama, iako u njegovom radu, navodno, nikad nije primećen nijedan propust:

– Istrage koje se graniče sa mobingom, vode se u želji pronalaska greške koja bi opravdala izvanredni otkaz, jer se drastično i pretjerano smatra najboljim načinom demonstracije moći.

Istovremeno, odgovornost ostalih službi se u potpunosti ignorira ili umanjuje, a nitko ni ne pomišlja na disciplinske mjere. Obzirom da se radi o otvorenom antagonizmu male grupe upravljačkog kadra spram velike grupe radnika, moramo zaključiti da se radi o osobno motiviranim ispadima koji vode do trajno narušene suradnje. –

Menadžment bira da radi sa premorenim manjkom radnika umesto da pruži priliku novim radnicima / Foto: Croatia Airlines

Drugi i najveći razlog za odlazak radnika jesu „nehumana radna vremena“, koja u velikoj meri onemogućavaju porodični život, a sve češće rezultiraju i velikim brojem ozbiljnih zdravstvenih problema, objašnjavaju  iz Sindikata i dodaju:

– Išlo se toliko daleko da je od majki koje se vraćaju sa porodiljnog dopusta traženo da se izrijekom odreknu prava da ne rade dugotrajna putovanja (tzv. smjene), iako ih ona od male djece odvajaju po nekoliko dana. –

Iako svake zime postoji velik nedostatak radnika, mladi svoju budućnost u nacionalnom avio-prevozniku ne vide, pa veliki broj najkvalitetnijih odlučuje da se ne vrati nakon jedne odrađene sezone.

Kako ističu iz Sindikata, uprkos tome menadžment bira da radi sa premorenim manjkom radnika umesto da pruži priliku novim radnicima da rade i tokom zime, pri čemu su prvi ugovori na neodređeno radno vreme dati kabinskom osoblju tek nakon pretnje štrajkom pre desetak godina.

– Iz svega navedenog očigledno je da je kompaniji Croatia Airlines potreban stručnjak koji će biti sposoban rukovoditi ne samo avio-kompanijom od državnog interesa, već i radnicima bez kojih ta kompanija ne može poslovati i postojati.

Očekujemo da odabrana osoba bude netko stručan, tko nije sudjelovao u uništavanju Croatie Airlines. Zbog navedenih, a i mnogih drugih razloga, tražimo od premijera Plenkovića i resornog ministra Butkovića da hitno prekinu spiralno poniranje i odaberu novu Upravu. – zaključuju iz Sindikata.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Dr

Ma slicno je i u Er Srbiji. Kada su sproveli analizu o zastiti na radu uvideli su koliko je opterecenje pilota , ali ih to nije sprecilo da radno vreme sa 40 sati nedljno povecaju na 60 sati. Opravdanje im je bilo da imaju problem u planiranju.

Odgovori
Du

Šta smo i koliko smo mi svi skupa znali o kapitalizmu prije nego što smo se uzeli za promjenu političkog sistema ???

Odgovori
Be

puno toga smo znali.
no, jednu stvar nismo.
a to je kako slobodan izbor ne dolazi bez odgovornosti.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Koko na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Sve bolji i bolji event... Za razliku od onog od prošle godine, ovo je već imalo nekog smisla. Da je još Eurofighter bio i u zraku, osim na stajanci i to u periodu između 14 i 16 h, stvar bi već bila puno ozbiljnija. I velika zamjerka na neobjavljivanju timelinea sa barem približnim vremenima polijetanja,…

16. May 2025.Pogledaj

OpFor777 na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Indijci su mozda jos vise razočarali no Rusi u ovom dobu modernog ratovanja. Pakistanci su bili hladne glave svo vrijeme i ladno, pametno i strpljivo čekali da Indijci upadnu u odavno spremnu zasjedu. Ko je kriv Indijcima no oni sami? Kupuju od skoro svakoga osim Kineza. Kupuju najnovije iz Izraela, Rusi su vrlo flexibilni sta…

16. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Miloš77 Ovde ste dobro rekli, i da su obe strane imale isti tip letelice, neki pilot bi bio bolji, neko bi imao vise srece. Rusenje jednog indijskog Su-30 ne znaci da je Su-30 los avion; nije "sistemski" srusen svaki indijski Su-30, sto bi dokazalo da taj avion ne valja.

16. May 2025.Pogledaj

Nebojsa na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Poredjenje MKI i SM je van vremenskog konteksta s obzirom kada su ugovoreni i nabavljeni MKI Pa Rusi su tada prodajom MKI bili u situaciji da inostranom korisniku prodaju znacajne kolicine jednog tipa aviona kog jedva da su i imali u svom RV Tada su Indijci imali potentan avion a Rusi jos uvek leteli na…

16. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Milos77 @Vladimir Kvalitet aviona Dassault dokazan je tokom 100 godina uspesne proizvodnje i upotrebe njihovoj letelica: pouzdanost, dugovecnost i efikasnost. Francuska je u vojnoj avijaciji od pre 1914-danas. Reputacija Dasaault je mnogo bolja od Suhoja i Kineza. A koji je poznati uspeh Suhoj aviona ikada?A Kineza?Nema ih. To ne znaci da avioni Dasaault ne mogu…

16. May 2025.Pogledaj