BEG airport status
Hrvatski Sindikat kabinskog osoblja kritikuje odlaganje odabira Uprave Croatie Airlines; Radnici odlaze zbog „nehumanog radnog vremena“ Navodni agresivan stav menadžmenta prema kabinskom osoblju jedan od najvećih razloga nezadovoljstva / Foto: Croatia Airlines

Hrvatski Sindikat kabinskog osoblja kritikuje odlaganje odabira Uprave Croatie Airlines; Radnici odlaze zbog „nehumanog radnog vremena“

Nakon što je, pre dve nedelje, Hrvatski sindikat prometnih pilota (HSPP) uputio otvoreno pismo predsedniku Republike Hrvatske povodom loše situacije u nacionalnoj avio-kompaniji, otvoreno pismo na adresu predsednika hrvatske Vlade stiglo je od Sindikata kabinskog osoblja zrakoplova.

U otvorenom pismu iz Sindikata ističu svoju zabrinutost povodom postojećeg problema odabira Uprave kompanije Croatia Airlines, koji su u javnost izneli piloti iz HSPP-a:

– Svaki radnik Croatie Airlines koji svoju budućnost vidi u toj kompaniji, duboko je zabrinut činjenicom da Vlada već dvije godine ne želi ili ne može naći stručnjaka koji bi kompanijom upravljao. Kadar koji je uzrok i generator iznimno narušenih međuljudskih odnosa zadržava pozicije ili napreduje, dok kompanija gubi radnike, poziciju na tržištu i stagnira ili čak nazaduje.

Na kraju, potraga uvijek završi kratkoročnim ugovorom nekom dugogodišnjem zaposleniku, članu menadžmenta Croatie Airlines, koji je bio kreator ili bar dio problema i lošeg upravljanja. –

U decembru 2017. godine 10% kabinskog osoblja odlučilo je da pređe na zemaljske poslove / Foto: Croatia Airlines

Kako navode, nepremostive razlike između uprave i radnika, u konkretnom slučaju kabinskog osoblja, rezultiraju velikim gubitkom kadra i konstantnim potrebama za školovanjem novog:

– U istoj meri poslu člana kabinske posade leđa okreću i iskusni i mladi radnici. Samo u prosincu (decembru) 2017. je 10% većinom stalno zaposlenog kabinskog osoblja odlučilo prijeći na zemaljske poslove.

U proteklih nekoliko godina, broj dugogodišnjih radnika koji su napustili Croatiu Airlines premašuje 30% stalno zaposlenog kabinskog osoblja. –

Kao jedan od većih razloga nezadovoljstva navodi se „negativan i agresivan stav menadžmenta prema kabinskom osoblju“. Prema rečima Sindikata, za određeni slučaj u kojem je učestvovalo više radnika raznih službi, kabinsko osoblje je to koje se ispituje i istražuje nedeljama, iako u njegovom radu, navodno, nikad nije primećen nijedan propust:

– Istrage koje se graniče sa mobingom, vode se u želji pronalaska greške koja bi opravdala izvanredni otkaz, jer se drastično i pretjerano smatra najboljim načinom demonstracije moći.

Istovremeno, odgovornost ostalih službi se u potpunosti ignorira ili umanjuje, a nitko ni ne pomišlja na disciplinske mjere. Obzirom da se radi o otvorenom antagonizmu male grupe upravljačkog kadra spram velike grupe radnika, moramo zaključiti da se radi o osobno motiviranim ispadima koji vode do trajno narušene suradnje. –

Menadžment bira da radi sa premorenim manjkom radnika umesto da pruži priliku novim radnicima / Foto: Croatia Airlines

Drugi i najveći razlog za odlazak radnika jesu „nehumana radna vremena“, koja u velikoj meri onemogućavaju porodični život, a sve češće rezultiraju i velikim brojem ozbiljnih zdravstvenih problema, objašnjavaju  iz Sindikata i dodaju:

– Išlo se toliko daleko da je od majki koje se vraćaju sa porodiljnog dopusta traženo da se izrijekom odreknu prava da ne rade dugotrajna putovanja (tzv. smjene), iako ih ona od male djece odvajaju po nekoliko dana. –

Iako svake zime postoji velik nedostatak radnika, mladi svoju budućnost u nacionalnom avio-prevozniku ne vide, pa veliki broj najkvalitetnijih odlučuje da se ne vrati nakon jedne odrađene sezone.

Kako ističu iz Sindikata, uprkos tome menadžment bira da radi sa premorenim manjkom radnika umesto da pruži priliku novim radnicima da rade i tokom zime, pri čemu su prvi ugovori na neodređeno radno vreme dati kabinskom osoblju tek nakon pretnje štrajkom pre desetak godina.

– Iz svega navedenog očigledno je da je kompaniji Croatia Airlines potreban stručnjak koji će biti sposoban rukovoditi ne samo avio-kompanijom od državnog interesa, već i radnicima bez kojih ta kompanija ne može poslovati i postojati.

Očekujemo da odabrana osoba bude netko stručan, tko nije sudjelovao u uništavanju Croatie Airlines. Zbog navedenih, a i mnogih drugih razloga, tražimo od premijera Plenkovića i resornog ministra Butkovića da hitno prekinu spiralno poniranje i odaberu novu Upravu. – zaključuju iz Sindikata.

Komentari

D

Ma slicno je i u Er Srbiji. Kada su sproveli analizu o zastiti na radu uvideli su koliko je opterecenje pilota , ali ih to nije sprecilo da radno vreme sa 40 sati nedljno povecaju na 60 sati. Opravdanje im je bilo da imaju problem u planiranju.

Odgovori
D

Šta smo i koliko smo mi svi skupa znali o kapitalizmu prije nego što smo se uzeli za promjenu političkog sistema ???

Odgovori
B

puno toga smo znali.
no, jednu stvar nismo.
a to je kako slobodan izbor ne dolazi bez odgovornosti.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se zračni promet u Europi promjenio u posljednjih 25 godina?

Beduin: Tako je Beduin, i naravno da to još ni izbliza nije ono što bi trebalo biti (no da se razumijemo i na zapadu političari provode nepotizam, bogate se, uzimaju mito, zažmira na evidentan kriminal radi privatnih ili državnih interesa... pa se neke uhvati, a neke se, eto, ne uhvati ili se zažmiri na njihove…

19. Feb 2018.Pogledaj

Mrgud na: Ministar Vulin: Srbija modernizuje raketne sisteme PVO “Kub“

сад и ја морам да се позивам, а то никако не волим, на оно типа рекла-казала... елем, стари заставник ми је причао да пре него ће да дејствују са Куб, убацују се некакве картице које су су ствари подешене фреквенције управо за почетно радио-вођење ракете...и управо је ту сам Куб и најрањивији на ометање... а…

19. Feb 2018.Pogledaj

mateus na: Ministar Vulin: Srbija modernizuje raketne sisteme PVO “Kub“

Oni koji su za modernizaciju KUBa izgleda opet prave istu gresku. Ako je njima dovoljno oboriti 2,3,5 aviona za citav jedan sukob ne daj boze, onda tu nesto nije u redu. Koliko nam godina treba da popunimo jedinice Lazarom a tek koliko godina je potrebno za stvarnu duboku modernizaciju KUBa? Ako se radi samo sminkanje…

19. Feb 2018.Pogledaj

Banja Luka na: Ministar Vulin: Srbija modernizuje raketne sisteme PVO “Kub“

@Mrgud Pa čovjek ti krajnje dobronamjerno govori. Eto tu u Wikipediji odakle si našao taj tekst imaš i link šta je SARH. Pročitaj, vidjećeš o čemu se radi. Inače, kad smo kod "vrste" navođenja kod KUB-a, koje toliko pljuješ- SARH se koristi za većinu raketa za S-300. 5V55R, 5V55U, 9M82, 9M83, zatim rakete za "Patriot"-…

19. Feb 2018.Pogledaj

Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se zračni promet u Europi promjenio u posljednjih 25 godina?

Alene, Pa nije Insbruck jedini aerodrom na koji slecu oni koji posecuju Tirol. Recimo ja sam leteo do Zurich-a i zatim rent a carom. Isli smo poslom kolega i ja pa smo morali biti mobilni izmedju sastanaka. Ima jos podosta opcija (a neke su i znatno brze i jeftinije). Postoji i jeftina opcija preko Friedrihshafena.…

19. Feb 2018.Pogledaj