BEG airport status
Rusija iznad Sirije prvi put izgubila borbeni avion dejstvom raketa zemlja-vazduh Jurišni avion Su-25SM VKS Rusije sleće u vazduhoplovnu bazu Hmejmim nakon obavljenog borbenog zadatka / Foto: Ministarstvo odbrane Rusije

Rusija iznad Sirije prvi put izgubila borbeni avion dejstvom raketa zemlja-vazduh

U subotu 3. februara, u kasnim popodnevnim časovima, u reonu sela Maasaran, u južnom delu provincije Idlib, Sirija, prilikom izvršavanja borbenog dejstva na zemaljske ciljeve, pogođen je i oboren jurišni avion Su-25 Vazdušno-kosmičkih snaga (VKS) Rusije. Pilot je uspešno iskočio iz aviona ali je, kako je saopštilo Ministarstvo odbrane Rusije, nakon prizemljenja poginuo u borbi s teroristima.

Vrlo brzo su na internet postavljeni video snimci pogotka, padanja i mesta samog pada aviona čak i video pokušaja hvatanja pilota. Su-25 je pao na teritoriju pod kontrolom islamske grupe “Džeiš al Nasr“, međutim prema dostupnom video materijalu, avion je po svemu sudeći oborila grupa “Tahrir al-Šam“ (bivša “Džebhat an-Nusra“) koja zajednički deluje s “Džeiš al Nasr“.

Video ispaljivanja rakete na avion:

 
Na snimcima se vidi da je oboren jurišnik Su-25SM (Su-25SM-56) evidencijskog broja 06 plavi (bivši 06 crveni), registracije RF-95486, serijskog broja 10393 koji je prošao kroz modernizaciju na standard SM 2012. godine. Avion je pripadao jurišnoj eskadrili, 37. avijacijskog puka, 27. mešovite avijacijske divizije, 4. armije, Južne vojne oblasti, baza Gvardeskoje, Krim.

Trenutak pogađanja aviona:

 

Jedan od video klipova pokazuje da je ruski avion, nakon dejstva po ciljevima na zemlji nevođenim raketnim zrnima S-8 kalibra 80 mm, pogođen u desni motor lakim prenosivim raketnim sistemom PVO (postoji informacija da je korišćena ruska “Igla“). Iako zvaničnih informacija o oborenom pilotu još nema, prikazana su njegova lična dokumenta koja pokazuju da je u pitanju major Roman Nikolaevič Filipov koji je prema tvrdnjama islamista, ubijen nakon što je pokušao da na njih baci ručnu granatu. Po ruskoj verziji Filipov se razneo bombom nakon što ga je okružila grupa militanata.

Let aviona nakon pogotka:

 

Prve vesti o pilotu govorile su da je Filipov pre dolaska Rusa na Krim 2014. godine bio pilot RV Ukrajine i da je posle toga postao pripadnik VKS Rusije. Međutim nakon uvida u rezultate s takmičenja borbenih pilota “Aviadarts-2013“ utvrđeno je da je on i pre toga služio u ruskim oružanim snagama i to u bazi Černigovka, u eskadrili 18. jurišnog puka, 303. mešovite avijacijske divizije, 11. armije, Dalekoistočne vojne oblasti.

Mesto pada ruskog Su-25SM:

 

S obzirom na način dejstava ruske avijacije u Siriji, ovo obaranje se moglo očekivati i ranije. Na internetu postoji mnogo video klipova na kojima se vidi da posade borbenih aviona gotovo svih tipova koji baziraju ili su bazirali u Siriji (Su-24, Su-25, Su-30, Su-34, Su-35, MiG-29) često dejstvuju nevođenim ubojnim sredstvima (UBS) i to sa malih visina, pa su tako vrlo ranjivi na dejstva protivavionske artiljerije, lakih prenosivih i drugih raketnih sistema PVO. Pri tom se takođe vidi da se prilikom borbenih dejstava ne koriste uvek mamci, čak i da se pojedini ciljevi tokom jedne misije napadaju više puta.

Video nazvan “Poslednji boj pilota Su-25“:

 

Jedan od uzroka upotrebe pretežno nevođenih UBS (raketna zrna S-8 80 mm i S-13 122 mm, različite vrste bombi uglavnom kalibra 250 i 500 kg) jeste i to što su vođena sredstva skupa a procenjeno je da ona koja se upotrebljavaju, zadovoljavaju potrebe izvršavanja različitih zadataka. Ipak treba reći da su od početka vojnog delovanja Rusije u ratu u Siriji borbeni gubici relativno mali (za dve godine obavljeno je oko 34 hiljade borbenih letova) a ovo je prvo obaranje ruskog borbenog aviona dejstvom PVO, prethodni avion, taktički bombarder Su-24M, oborili su u vazduhu turski lovci F-16.  

Od ostalih zvaničnih gubitaka VKS Rusije, tu je i 6 helikoptera, dva transportno-borbena Mi-8AMTŠ (jedan oboren, jedan uništen na zemlji), dva desantno-jurišna Mi-24VM (jedan uništen na zemlji, drugi moguće oboren ili pogođen iz vazduha prijateljskom vatrom), jedan Mi-24P (posada udarila u dalekovod) i jedan Mi-28N koji se srušio. Pored toga jedan Su-24M se srušio prilikom poletanja iz baze Hmejmim a Mornarička avijacija je iz tehničkih razloga imala dva rušenja aviona, izgubila je po jedan MiG-29K i Su-33.

Komentari

P

Malo duže je trebalo, ali je bilo sasvim izvesno. Su-25SM3 „Supergrach“ u Siriji.

https://mobile.almasdarnews.com/article/russia-deploys-highly-improved-su-25-jet-to-syria-photos/

Odgovori
I

U članku je lepo rečeno da je ovo bilo pitanje verovatnoće, tj. kada će džihadisti dobiti bilo kakve PVO sisteme. Lete prenisko, presporo i nude se sami. Mislim da su previše opušteni. Za helikoptere kriju podatke u bazi T4 su im polupali na zemlji 4 kom, u Hmeimu na aerodromu isto. Oboren je i Mi35 kod Palmire
http://www.military.com/video/aircraft/downed-aircraft/russian-mi-35-shot-down-by-isis-near-palmyra/5030839612001
Činjenica je i da su glupe bombe neuporedivo jeftinije, a i ostalo ih je od SSSR mnogooo.
Činjenica je da je ruska vazdušna podrška bila efikasna jer su se spuštali nisko i rizikovali, a to su radili jer nije bilo PVO. Gotovo nikakve. Zbog toga nije realno procenjivati da su imali malo gubitaka na 35 000 letova. Njima je bio kvar veći rizik od PVO.
Tako je bilo i u Afganistanu na početku. Posle su bradonje dobile stingere i nastao je masakr. Mislim da moraju da mnogo više da povedu računa.

Odgovori
G

Tango Six

Ako mozete da napisete jedan dobar tekst o obaranju ovog Izraelskog F16 od strane Sirijske PVO,kao sto ste ovako lijepo,precizno i detaljno napisali o rusenju i tragicnoj sudbini pilota Su-25.

Odgovori
A

Nema tu sta da se pise .Modernizovani F16 BARAK, sa super modernim „MAWS“ sistemom oborila CP-75 Dvina ili S-75M Volga ili S-125 Neva, zastarila ruska tehnologija !!!

Ž

Није оборен Барак него модернији Суфа.

G

Bankovic

Da li je to najmodernija verzija F-16 kod Izraelaca.

A

Jeste dvosed F16 Sufa, sve ostalo je isto . Sufa sa najmoderniom elektronskom opremom oborila ruska raketa proizvedena 50 -tih godina.. Ali oboreno je i Baraka i Sufa samo su uvek demantovali , ali ovaj put su priznali jer je pao pored naseljenog mesta , pa ljudi snimili .I ja se slazem sa Gusom , trebala bih podobna analiza dogadjaja.Ako „cuknes “ po Googl-u o Googl je inenadjen ( hahahah).Ni Googl ne veruje da MAWS te tehnologije nije mogao da na vreme upozori na opasnost od rakete dizajnirane krajem drugog .s rata.Zato i treba analiza strucnih ljudi , ljudi sa iskustvom, a komentarei virtuelnih Googl “ majstora’ sto znaju sve , nekada treba samo preskociti ….Virtualni MAWS svet je jedno , a stvarni zivot je drugo.

P

Izreal je imao ‘nesrecu sa pticama’ na F-35(izgledno povucen iz upotrebe) pre koji mesec, a zapravo je verovatno imao susret sa istim tipom rakete

M

у то ј Сирији баш постаје „интересантно“…
овај догађај са иранском БПЛ који кулминира са обарањем Суфе, изгледа да је добро испланирана акција…Airforce Monthly (АМ) даје леп осврт на овај догађај. Мене једино чуди како је израелски Хе АH-64D пресрео и уништио иранску БПЛ ракетом Хелфајер!? баш чудно…
а изгледа да се опет ПВО систем С-200 показао смртоносним за уљезе…сетимо се само недавне сторије везане са сиријским системом С-200 и израелским Ф-35 и наводним „сударом са птицом“…
елем, у овом сукобу сиријска ПВО, по АМ, испалила је између 15 до 23 ПВО ракета. Дејствовала је Нева, С-200 као и Панцир С1 a постоје индиције и да је Куб дејствовао.
…а за то време, на другом крају Сирије, Курди обарају турски Хе T-129…

R

Slava ruskom pilotu. Otkut to de je to prvi put da se ruši sa zemlje ruski avion. U redu možda je to tačno ali čini mi se da je srušeno više nego što treba ruskih aviona što menipokazuje da ruska vazduhoplovna tehnika nije savršena i nije onalav kako se prikazuje u medijima. Ipak avijaciju čini nadmoćnom elektronika a ne snaga motora i ubojita sredtva.

Odgovori
G

Rade,

Rusi su borbi izgubili samo dva aviona za ove 2,5 godine ratovanja u Siriji,prvi avion im je oborio Turski F16 u vazdusnom prostoru Sirije,koji je isto bio bombarder,nije mogao nikako da se suprostavi jednom lovcu.I sad ovaj Su-25 koji je prvi ruski avion u Siriji koji je oboren sa zemlje.Znaci pricamo iskljucivo o gubicima u borbi,ne o otkazima i kvarovima aviona kojih je takodje bilo.

G

Sirijska PVO oborila Izraelski F16 na Golanskoj visoravni,piloti su se katapultirali i prizemljili se na Izraelskoj teritoriji,avion je takodje pao na izraelsku teritoriju.
Ostadose komsije Hrvati bez jednog aviona..

Odgovori
g

Ha ha. Na prvu dobise po prstima.

M

Kad smo vec ma temu su-25…. Zanima me dali yak130/m346 je adekvatna zamjena za njega sto se tice manevarskih sposobnosti, dali su motori pregrađeni kao su25 da kad pogode jedan motor ne zapali drugi…. Dali su dobro za CAS jurisne zadatke ili su to skolski avioni sa nekoliko petardi pod krilima?

Odgovori
E

1. Avion je srušen Iglom-E i 23 mm vatrom, pobunjenici su naveli da je nakon pogotka dokrajčen AAA vatrom.

2. Između pogotka i konačnog iskakanja pilota prošlo je neko vrijeme, iskakanje je bilo jer je pilot izgubio kontrolu nad avionom uslijed štete na motorima i kontrolnim površinama

3. Mirage-2000 je usprkos obilatom korištenju mamaca, srušen Iglom u ratu, i usprkos tome što je pilot se pozicionirao „u Sunce“. Nije pomoglo.

4. Oblačno vrijeme predstavlja idealne uvjete za korištenje MANPADS jer daje odličan kontrast

5. Sovjetske/ruske IR rakete ionako ne mare previše za mamce/protumjere, imaju vrlo kvalitetno navođenje, to je poznata stvar

6. Pojedini komentatori zorno oslikavaju zašto je Srbija tu gdje jest, i zašto su Srbi prošli tako kako jesu. Imbecilnost impregnirana arogancijom.

Odgovori
Ž

Можда сте мислили на Иглу-С или Иглу-1? Игла-Е не постоји.

A

Jeste Zivoine , koriste se sistemi proizvedeni 70 -tih gofina, ali izgleda da se u ovom slucaju radi o novijem proizvodu USA , ispravite me ako gresim.

Odgovori
Ž

Нису у употреби само системи из 70-тих, има и новијих система попут Игле, Игле-С и кинеског ФН-6.

A

Upravo tako . Sudeci prema snimku Su 25 nije leteo na veceoj visini od 1 km.
Posto MANPADS nemaju radare, MAWS moze raketu detektovati samo poslije ispaljenja. Raketa prilikom ispaljenja leti brzinomod 3kps.Sto ce reci da je pilot imao manje od 3 sec da reaguje, u ovom slucaju. Zasto je leteo tako nisko , to je vec druga prica …Na ovako malim visinama MAWS ne pomaze , jednostavno kada se signal pojavi , vec je kasno !!!

„Providing timely warning against IR MANPADS is a challenge. They give no warning of their presence prior to launch, they do not rely on active IR, radar guidance or a laser designator which would possibly emit a detectable radiation. They are typically fire-and-forget and can lock on and engage a target, speed to the target and destroy it in seconds. They do, however, have a small but visible radar signature and also a propellant which burns – depending on the platform, typically for a very short duration.

MANPADS are relatively short-range weapons, typically up to about five kilometers with the heart of the kill envelope one to three kilometers. They therefore allow very little margin for error to effectively counter them as the time to impact on a target at one kilometer, is only about three seconds.

Odgovori
A

Samo da kazem da ne postoji radar koji bih na tako malim visinama otkrio , ili dao signal upozorenja za ispaljenu raketu (MANPADS) Rakete ovoga tipa imaju pasivnu samonavodjenu bojevu glavu i za radare su nevidljive kao i AAA.Pilot moze samo da vizuelno vidi da je prema njemu ispaljena raketa i da pokusa manevrom da je izbegne, ali novije rakete ovoga tipa ne ostavljaju ni dimni trag iza sebe , tako da su jako tesko uocljive .
Ove rakete imaju max domet od 3km, i do sada nisu koristene od strane ISIL-a.Zasto je su25 leteo nisko , pa zato sto moze da izdrzi udare AAA. Upotrema MANPADS sistema daje novu dimenziju rata u Siriji, avioni ce da lete iznad 3 km .

Odgovori
M

учукати „MAWS missile approach warning system“ у Гугле мораш ти, и само ће ти се касти!

не постоји средство а да нема против-средство!

Ž

Алекса

Лаки преносиви РС ПВО се одавно употребљавају у Сирији, до сада је оборено на десетине сиријских борбених авиона и хеликоптера као и један руски хеликоптер Ми-8АМТШ.

m

Dejstvo nevodjenim ubojnim sredstvima u 21. veku….Sve je receno.

Odgovori
Б

И сам можеш предпоставити колике су њихове залихе невођених УБС. Шта треба да то све пусте да пропадне. Овако су ослобођени магацини за нова средства, а операција је коштала знатно мање. Знам, знам сад ћете рећи због тога је погинуо човек. У рату увек људи гину и то се неће променити.

m

@Bobo Bas tako,malo surovo ali istinito,uostalom upravo videsmo da je sirijska pvo oborila izraelski F16 tako da misljenja mnogih da se obaraju samo ruski avioni nisu bas tacne,tek cemo da vidimo koliko…

С

Нек је слава овом хероју! Није ми јасно зашто није имао заштиту од других авиона.

Odgovori
D

Devedesetih godina kod Banja Luke je prvi put u istoriji oboren F16 sa zemlje. I to je verovatno bio šok za američko vazduhoplovstvo i to na mnogo većoj visini. Slava ruskom pilotu.

Odgovori
Ž

То ипак није прво обарање Ф-16 дејством са земље, у Заливском рату 1991. ирачка ПВО је оборила 5 таквих авиона.

N

Pokoj mu dusi. Cin herojske borbe i pogibije ovog coveka govori u prilog tvrdnje da se kod Rusa (verovatno i drugih RV-a) posebna paznja obraca na odabir profila licnosti pilota za jurisnu avijaciju. U najblazem opisu radi se o britkim i zestokim momcima, sto je ovaj major jasno i nedvosmisleno demonstrirao zavrsivsi boj aktivirajuci granatu uz povik ‘Eto vam za patsanov!’ A sto se tice celokupne Ruske misije u Siriji ona je ocigledno uspesna, ‘amerima & co’ su prvi put posle duzeg vremena pomrseni konci, gubitci jesu mali u srazmeri, ali ocigledno bolni.

Odgovori
b

Ah… sad je već viknuo „eto vam za patsanov“??
pa uz to „eto vam na“ sam sebe raznio bombom??
to su rusi iz satelita i tonski snimili ili ovi džihadisti?
do kraja godine borit će se makarovom protiv 2483 džihadista, kojih je pobilo pola prije nego je umro junačkom smrću od bezbrojnih rana. I onda ulazi u školske udžbenike.
Mitologija narodnih heroja je uvijek prisutna još o Staljina, a prigrile su je i još uvijek održavaju sve rusofilske države.

Sama pogibija nakon rušenja aviona već je, iako žalosna, dovoljna za čin poštovanja prema pilotu. Čemu još ta propaganda u maniri agitpropa, i onda još prenašanje takvih izmišljenih pi**drija?

n

@burke
Pa ne znam sta bih ti rekao na to, ocigledno o vazduhoplovstvu ne mozemo pricati. Postoji snimak tu iznad gde se sve cuje i vidi, ne razumem cemu tolika ozlojedjenost, chill…

G

Da li su Rusi uspjeli doci do tijela Majora?

Odgovori
S
M

као прво, вечнаја памјат и широко плаво небо руском пилоту мајору Филипову, што погибе као прави херој, слава му!

…поједини портали наводе да је могуће у питању и кинески
лаки преносни ракетни систем ФН-6. исти је већ виђен у Сирији и успешно је дејствовао против летелица РВ Сирије.
и без обзира колико успешних хиљида и хиљада сати налета имали, као што видимо, губитак авиона и пилота, на овакав начин је прави шок и ударац…руски пилоти, због недостатка софистицираних „паметних“ УБС, приморани су да лете на малим висинама и самим тим постају и лакши циљ…у истом рејону где је оборен Плави „06“, пре пар дана још један Су-25 замало да буде оборен и то од стране ААА! на видео клипу се јасно виде обележавајућа зрна како пролећу и једно од њих како се активира тј. детонира (близински упаљач), поред авиона у лету…

Odgovori
H

Herojski je poginuo boreci se do kraja.Znao je da mu spasa nema.Kapa dole.Nek mu je plavo nebo.

V

Koje su razlike u ruskim oznakama „plavi“ i „crveni“?

Odgovori
Ž

Иако постоји мишљење да има разлика, ако се мало боље анализира ипак их нема. Постоји тврдња да црвене бројеве имају авиони јединица прве линије а плаве они у тренажним центрима. Ипак како видимо то није баш истина.

M

портал Aviationist, позивајући се на иранског новинара Babak Taghvaee као извор, преноси да је оборени Су-25 припадао 368. ШАП (Штурмовой Авиационный Полк-пук јуришне авијације) из Севастопоља (Крим). оборени авион недавно је стигао у базу Хмејим са још 5 апарата….

1

Nisam 100% siguran, ali postoji mišljenje da boje brojeva na aviona predstavljaju pripadnost određenom puku u slučaju da nekoliko pukova istovremeno bazira na istom aerodromu. Uglavnom, takav sistem boja i brojeva na ruskim avionima je je nasleđe iz doba SSSR-a.

Ž

Мргуд

Бабак је погрешио, 368. шап се налази у бази Будјоновск у Ставропољској покрајини. Су-25 на Криму базирају на аеродрому Гвардескоје, у 37. сап-у.

Код Севастопоља се налази аеродром Бељбек где базира 38. ловачки авијацијски пук који лети на авионима Су-27П, УБ, СМ и Су-30М2.

M

Живојине

реномирани магазин за авијацију, Combat Aircraft, наводи да је 368. ШАП реформисан и да се сада налазе на а.Гвардескоје (Крим)…иначе леп приказ су дали у вези обарања Су-25 у тексту „Frogfoot’ down — what happened?“

Ž

На аеродром Гвардескоје је премештена само једна од три ескадриле 368. шап-а.

G

Pozdravljam ovakve teme na ovom sajtu gdje se pise o obaranjima/rusenjima/padovima/gubitcima letelica.

Odgovori
B

Tolika zemlja, skoro 5000 letelica, oruzani sukob koji je vrlo vazan za njih, sami prave svoje navodjene rakete i to vrlo povoljno u drzavnim preduzecima i jos stede na njima, tacnije uopste ih ne koriste!? Odlucili su se za tehnologiju iz ranih sedamdesetih… Rusi.

Odgovori
Л

Двомоторац јуришник оборен поготком у један мотор иако је као јуришник пројектован да издржи такве ситуације, као и против авионску артиљерију. Очигледно да је А-10 много боље конципиран авион.
Скандалозно је и то што иако се ради о најсавремнијој надоградњи СУ-25 (СМ 2012. година), која изгледа нема ИЦ мамаца, а вероватно ни упозорења пилоту да ракета иде ка њему, такво сиромаштво електронске опреме виђа се само у земљама трећег света. Уопште руски авиони су класа ниже у односу на западне, то осим цене говоре и искуства експлоатације.

M

не мора да значи Лајави…и ти лаки преносни ракетни системи су постали „паметни“! ИЦ ракета више не циља издувник мотора…него бије посред мотора где може највише штете да нанесе…А-10, још увек, није имао сусрет са неким савременијим MANPAD-ом…али мислим да Амери то другачије решавају тј. другачији ROE (Rules of engagement)! тешко да ћеш да видиш негде, у таквој зони, амерички авион да се шњува на пушкомет…па чак и ми смо ’99.-те успевали да их држимо на респектабилној висини….

B

IC raketa je samonavodjena raketa.
Ne emitira nikakva zracenja koja bi upozorila pilota da ide na njega

Ž

Су-25СМ ипак није најсавременија верзија Сухоја 25. То је Су-25СМ3 који има напреднији систем самозаштите авиона. Та верзија поседује систем за детектовање ракете која иде ка авиону тзв. MAWS (missile approach warning system).

M

Combat Aircraft (CA), даје своје виђење догађаја:

Мајор Филипов је био на задатку CAS (Close Air Suport). Његов Су-25СМ прво бива погођен ракетом лаког преносног лансера ПВО. Ракета погађа део репа авиона проузрокујући ватру на барем једном од мотора. Пилот наставља лет са једним преосталим исправним мотором али у моменту кад надлеће локацију једне од терористичких фракција у том рејону, бива погођен од стране ААА (топо ЗУ-23-2) и губи и други преостали мотор. Мајор Филипов се успешно катапултира а реп погођеног Су-25 одваја се од трупа и пада на земљу.
По изворима CA, мј Филипов са земље контактира авио-базу Хмеим, Латакија (мислим да од базе до места обарања има око 100км ваздушне раздаљине) и даје своју позицију за евакуацију. Групу хеликоптера за CSAR (Combat Search and Rescue) чинила су 2 Хе типа Ми-8АМТШ и 2 Ми-24П у пратњи. За то време вођа паре је требало да пружа подршку обореном пратиоцу, мј Филипову, и групи за CSAR. Долзак групе за CSAR био је предвиђен за 40 минута! На жалост, мј Филипов није издржао…
После неколико сати од инцидента, руски Су-25СМ бомбардују рејон инцидента (и саму олупину обореног Су-25) и за ту потребу користе касетну муницију…гине неколико исламиста али и, наводно, 14 цивила у оближњем селу. Сво време дешавања, руска БПЛ надзире рејон инцидента, открива склониште терориста и терористи убрзо добијају честитку од руске РМ у виду крстареће ракете типа Калибар НК…у склоништу убијено је, према руским изворима, 30 исламиста…

пс. мислим да су Руси већ подигли своју авијацију у Сирији на висину од 5000м!?

Ž

Мало је чудна информација да су Руси бомбардовали олупину када данас имамо инфо да су они тражили и данас добили делове авиона како би утврдили који ракетни систем га је погодио.

M

може ли извор те информације да се добије?

некако ми је чудно…од кога су Руси тражили и добили делове обореног авиона…од истих оних који су га оборили!???

…а видимо да Амери управо то раде са својим „приземљеним“ ваздухопловима иза непријатељских линија, ркну једну GBU-10&GBU-12 и Чао, нема ликовања и парадирања са остацима!

Ž

Тражили су од Турске:

https://www.aex.ru/news/2018/2/6/180919/

https://colonelcassad.livejournal.com/3977542.html

Также Россия по линии министерства обороны попросила Турцию обеспечить доступ к деталям двигателя сбитого штурмовика и другим обломкам, дабы точно установить тип ПЗРК из которого была сбита машина, чтобы продвинуться в установлении возможных поставщиков ПЗРК в Идлиб.

G

Kad pokažu tv snimak kako SU34 avioni gađaju to su vođene rakete i oni su isprobali nove neke bombe .
Problem je što ih izgleda nemaju dovoljno.

M

то је такође још један показатељ да Турска има велили утицај над тим милитантним исламским терористичким фракцијама и да су итекако уплетени у тзв. ИСИС!!!

Ž

Спецназ Сирии зашел на место крушения Су-25

http://www.interfax.ru/russia/598924

d

@ Lajavi – nema upozorenja na lansiranje IC samonavođene rakete. Ona se samonavodi pasivno i ne emituje ništa što bi moglo da „okine“ upozorenje. Ni A-10 ne bi dobio upozorenje. Istina, postoje sistemi upozorenja na približavanje raketa, koji bi otkrili samu raketu, a ne recimo radar ili laser. Apač je opremljen MAW-om AN/AAR-57 CMWS takođe su i Rusi razvijali svoj, davno sam video neke slike ali od tada nisam u toku. Otkrivanje rakete je veoma složeno – avionski radar, pogotovu neki od jakih, mogli bi da otkriju raketu ukoliko je unutar zone osmatranja, ali ostaje nepokriven čitav prostor izvan. Optronički sistemi koji „gledaju“ u svim pravcima su skloni lažnim uzbunama, koliko sam čitao. Slažem se sa onima koji pominju neopreznost pilota. Takođe se slažem da A-10 bolje podnosi „batine“. Motori su mu više razmaknuti, pa oštećenje jednog ne povlači i drugi. Recimo, tokom NATO agresije, A-10 je pogođen Strelom (mislim) i izvaljen mu je ceo motor, ali nam je ipak utekao :D. Inače, Rusi su ugradili titanijumsku ploču između motora na 25ici tokom rata u Avganistanu, čime su donekle umanjili šansu da pogodak u jedan motor povuče oštećenje drugog, upravo nakon prvih gubitaka. Ipak, čini se da taj mod u ovom slučaju nije bio dovoljan za spas.

I

Izgleda kao da mamci nisu korišćeni jer se pilot oslanjao na lošu vidljivost što se nažalost ispostavilo kao pogrešna procena. S druge strane a kao što je i u članku navedeno, s obzirom na broj naleta i relativno male visine dejstva prvo je čudo da do ovakvog gubitka nije došlo i ranije. Ipak, ostaje činjenica da, kako izgleda, rusi ovde jesu napravili gaf jer čini se da je avion dejstvovao sam a ne u okviru zaštite grupe aviona u kom slučaju bi pilot možda ipak imao neke šanse da preživi. Sam gubitak aviona i nije neka šteta, gubitak majora itekako jeste.

Odgovori
P

Šta reći ako ni ic-mamce ne koriste sem da su se za ove dve godine suviše opustili (iako ni mamci nisu garant izbegavanja, barem smanjuju šansu pogotka). S obzirom na br. poletanja i tolika dejstva, nije ni bilo velike štete, možemo im pohvaliti tehničare.
Zanima me kako su prošli naši orlovi (J-22) u ratovima dvedesetih što se gubitaka tiče (u tekstu o MiG-u 29 naveli ste ranije da nije bilo gubitaka 29-ki, a da su bile oborene tri 21-ce)?
Znam samo da naši nisu štedeli na ic-mamcima posle dejstava, a to se gotovo uvek može videti na klipovima bilo da su ratna dejstva ili vežbe sa bojevih gađanja.
Zanima me i da li postoje istraživanja i prikazi efektnosti ic-mamaca na pojedine zemlja-vazduh i vazduh-vazduh projektile.

Odgovori
Ž

1991. су оборена два Орла ЈНА, а до краја рата 1995. оборена су два авиона ВРС а три су се срушила.

P

Hvala na informacijama.
Pozdrav!

M

„…ваздухопловство ВРС у току борбених дејстава и редовних задатака изгубило 12 авиона (4 Ј-22, 1 НЈ-22, 6 Ј-21 и 1 НЈ-21) и 7 хеликоптера (5 Газела и 2 Ми-8). Изгубљено је 13 пилота-летача, 10 на авионима и 3 на хеликоптерима…“

из књиге аутора Бојана Б. Димитријевића, Ваздушни рат над републиком српском и републиком српском крајном, страна 336.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: [ANALIZA] S-300 ide u rat, detalji isporuke sistema Siriji, Izraelci zvanično ravnodušni

Словачка и Бугарска имају С-300ПМУ из 80-тих година, Грчка ПМУ-1 из 90-тих.

17. Oct 2018.Pogledaj

Živojin Banković na: [ANALIZA] S-300 ide u rat, detalji isporuke sistema Siriji, Izraelci zvanično ravnodušni

Израелски национални циљ у Сирији је, између осталог, спречавање утицаја Ирана, елиминацију и сузбијање његовог војног присуства. Не постоји нерањиви оружани систем, тако је сигурно и са С-300 са којима се у рату САД, западни савезници и Израел још нису сусрели. Али тако је било и са другим ПВО системима, попут нпр. много старијих Неве…

17. Oct 2018.Pogledaj

Živojin Banković na: [ANALIZA] S-300 ide u rat, detalji isporuke sistema Siriji, Izraelci zvanično ravnodušni

Зашто би био технолошки удар на Русију? Они више не производе С-300, имају С-400 а припремају С-500. С-300 до сада никада није имао борбену употребу, можда је време да видимо колико је способан?

17. Oct 2018.Pogledaj

rusbesmart na: [ANALIZA] S-300 ide u rat, detalji isporuke sistema Siriji, Izraelci zvanično ravnodušni

Neznam koliko je pametna ova isporuka S-300 Siriji, bojim se da će ovo biti težak udarac Rusima i njihovoj tehnologiji nakon što se najvjerovatnije pokaže kroz sljedećih 6+mjeseci da su Izraelci i Zapad sposobni srušiti mit ovog sustava. Daleko da je ovo loš sustav ali Izrael je tehnološko čudo i njihov način razmišljanja, sustav školstva,…

17. Oct 2018.Pogledaj

dax na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Prisustvo IAG-a u regiji

Gospodo, čemu tolika opsednutost interkontinentalnim letovima i besomučnim rastom. Pre neki dan sam pročitao da će Hamburg, jedan veliki grad i okolni region sa BDPom većim od cele exYU zajedno izgubiti i poslednji direktni let prema SADu. Ako tamo nema dovoljno interesa, onda se ne treba čuditi što je kod nas tako. A to što…

17. Oct 2018.Pogledaj

Send this to a friend