BEG airport status
Republika Srpska nabavlja ruske helikoptere “Ansat“, zavod “Orao“ iz Bijeljine regionalni remontni centar za motore ruskih helikoptera, u Banja Luku stigao AW119 Policijski Ansat izložen na aviosalonu MAKS-2017 / Foto: Živojin Banković

Republika Srpska nabavlja ruske helikoptere “Ansat“, zavod “Orao“ iz Bijeljine regionalni remontni centar za motore ruskih helikoptera, u Banja Luku stigao AW119

U intervjuu za Sputnjik koji je objavljen 30. maja, a čija je glavna tema bila ekonomska saradnja Rusije i Republike Srpske, šef Predstavništva Republike Srpske u Ruskoj Federaciji Duško Petrović govorio je između ostalog i o pregovorima oko nabavke helikoptera za MUP R. Srpske ali i o mogućnosti da remontni zavod “Orao“ iz Bijeljine postane regionalni remontni centar za helikoptere ruske proizvodnje. Tom prilikom Petrović je otkrio da se, što se tiče novih helikoptera, radi o “Ansatima“ kao i da bi se u “Orlu“ remontovali motori helikoptera Mi-8.

Petrović je nabrajajući moguće načine produbljenja saradnje sa Rusijom spomenuo i namensku industriju, postoji ideja da bijeljinski zavod “Orao“ vrši remonte ruskih helikoptera za region Balkana i da se to više ne radi kao do sada u Ukrajini.

– Naš remontni zavod “Orao“ u Bijeljini je osposobljen i već dve-tri godine se vode pregovori sa ruskom korporacijom ODK, koja proizvodi motore za helikoptere “Mi“. Dobijena je dokumentacija i saglasnost, tako da će naši dobiti licencu za remont tih helikoptera za naš region. U regionu, otprilike, ima oko 48 helikoptera Mi-8. Oni su i vojno-transportni i civilni, a služe i za evakuaciju. Nemaju naoružanje, a koriste ih i vojska i policija u Hrvatskoj i Sloveniji, a i jugoslovenska armija ih je imala. Sada je Srbija kupila dva nova Mi-17, izvoznu varijantu. Očekivali smo da ćemo potpisati ugovore na Peterburškom ekonomskom forumu, ali nismo uspeli zbog birokratije. Nadamo se da će u najskorije vreme oni biti potpisani. Dugo se čekalo na dozvolu. Sada mnogi remontuju helikoptere u Ukrajini, a Ukrajina to ne radi baš najkvalitetnije. Znam da je Hrvatska to radila i da nisu bili baš zadovoljni – pojasnio je Petrović za Sputnjik.

On je dalje naveo da se sa Rusijom pregovara i o nabavci tri helikoptera za potrebe Ministarstva unutrašnjih poslova RS i da je reč o civilnim transportnim helikopterima.

– Mislim da ćemo u roku od dve do tri nedelje završiti finansiranje. Radi se o interesantnom lizingu, pa neće biti kredita, niti će se država zaduživati. Helikopteri se već proizvode, radi se o “Ansatima“, helikopterima za civilne namene, koji će imati dodatnu opremu. Koristiće ih policija. Mogu da se koriste i za snimanje, jer imaju infracrvene kamere, ali i za kontrolu saobraćaja, medicinsku evakuaciju, gašenje požara itd. Mislim da bi dogovor za prvi helikopter mogao da bude realizovan već u avgustu, a ostali do kraja godine – otkrio je za Sputnjik šef Predstavništva RS u Moskvi.

Na banjalučкi aerodrom dopremljen helikopter AW119 “Koala“

Laki višenamenski helikopter AW119 “Koala“ / Foto: Leonardo

Kako je prošlog petka za Mondo i najavio direktor Helikopterskog servisa RS Boban Kusturić, u Republiku Srpsku je u subotu 2. juna stigao helikopter AW119.

– Helikopter je dopremljen na banjalučki aerodrom mjesec dana prije roka predviđenog ugovorom. Kroz desetak dana očekuje se primopredaja između predstavnika italijanske firme “Leonardo“ i Helikopterskog servisa – izjavio je Boban Kusturić za Mondo.

Podsetimo, početkom oktobra 2017. objavljeno je da je Helikopterski servis Republike Srpske naručio jedan italijanski višenamenski helikopter Leonardo AW119 “Koala“ čija je vrednost, zajedno s obukom dva pilota, tri vazduhoplovna mehaničara i jednog vazduhoplovnog inženjera 4,76 miliona evra.

Osim za medicinski transport, zajedničke akcije s specijalnom jedinicom MUP-a Republike Srpske i pomoć ugroženom stanovništvu prilikom elementarnih nepogoda, helikopter će se koristiti i za borbu protiv požara i za tu namenu biće opremljen protivpožarnim vedrom kapaciteta 1000 litara.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ba

Republika Srpska će ovim postati prvi inostrani korisnik helikoptera Ansat, barem koliko je meni poznato?
Lijepo. Jedva čekam da uđu u eksplataciju.

Odgovori
Sr

To je ocigledno politicka odluka

Pe

Politicka? Mozda ali je istaknuto da je ‘povoljan lizing’, a uostalom ako zelimo da remont ruskih motora za helikoptere u ‘Orlu’ pa naravno da se kupuje i par ruskih helikoptera, to ide ruku pod ruku, biznis…a ‘politicko’ moze biti da su rusi izasli sa povoljnijim uslovima nabavke..iz politickih pobuda, sirenja uticaja, osvajanja trzista…:)
Lijepo ako su se slozile kockice, pa makr i ‘politicki’.

Go

@Srđan Tako i treba!

la

Pa nisu ni Rusi ludi, uletili sa povoljnom ponudom baš u vrijeme kad’ se „Orao“ osposobljava za remont njihovih motora. :D Izmedju ostalog, i jeste politički, tako i treba da bude, i biće ubuduće. :)

Du

Ni kupovina F 35 nije stvar trzista, ponude i potraznje, vec politickih i ekonomskih odluka…ako uslov kupovine Ansata povlaci i odredjene benefite oko ulaganja ili politicke i diplomatske zastite, sto da ne…nismo sila da se oslanjamo samo na sebe…

Dj

„Radi se o interesantnom lizingu, pa neće biti kredita, niti će se država zaduživati“. Interesantno objasnjenje o načinu finansiranja.

Odgovori
BB

Kako se čini da će Republika Srpska prije dobiti svoje (1+3) helikoptere koji su tek najavljeni nego Srbija svoje Airbuse o kojima se priča već ohohooo.

Uz ove tri priče (Koala, Ansat, Orao) treba dodati i jednu privatnu rusko-srpsku firmu koja je počela da radi u Banjaluci a bave se prodajom helikopterskih dijelova ruske proizvodnje (širom svijeta).

Odgovori
54

Морам да признам да сам очекивао најмање 1 Мил Ми-8/17. И даље сам убијеђен да Републици Српској тебају барем један до два Ми-8 или Ми-17 хеликоптера.

Ансат се чини ОК за полицију, а да ли полицији заиста требају 3 комада, то је питање за себе.

Зна ли се како ће у будућности бити организоване хеликоптерске јединице. Да ли ХСРС остаје оператер и за МУП-ове хеликоптере или ће МУП ангажовати властите пилоте и власиту логистику? Ко ће у будућности радии ВМС у Српској? ХСРС или МУП?

Морам да примјетим да је тренутно прилично шаролика слика флоте РС: 1 Bell 206, 1 AW-119, 3-4 Gazelle, 3 Ansat-a… Није ли то пакао за техничаре и логисику?

Међутим, генерално гледано, ово су лијепе вијести!

Odgovori
Du

MUP RS nema vlastiti letacki i tehnicki kadar…prelaskom VRS pod zajednicke OS, dio letackog kadra je presao pod MUP. Formiranjem Heli servisa Srpske, svi piloti i teh osoblje je pod njima…

54

То је у сваком случају рационално рјешење. Нек им је Бог у помоћи са различитим типовима, али… нека им је и срећно!

Лијеп је осјећај када знаш да Република, која има има мање становника од просјечне европске престонице, озбиљно и амбициозно развија своје ваздухопловне способности.

la

@54avb Te Treba uzeti u obzir i to da Helikopterski servis RS više radi po Federaciji nego po Republici Srpskoj. :D Možda sam malo pretjerao, ali svakako nije daleko od istine. Prevoze pacijente iz Grahova, Drvara itd. u Banjaluku, a često prevoze ljude i iz većih gradova poput Tuzle i Zenice. Isto tako treba uzeti u obzir da te Gazele neće zauvijek letjeti, kao i taj Bell 206. Momcima iz servisa možemo samo čestitati na njihovom radu, upornosti i profesionalnosti…zaslužili su i bolje od ovoga što dobijaju. :)

Ni

@54avb pa nemaju oni 150-200 helikoptera da odrzavaju, pa da im bude problem logistika. Tu ce biti 10tak helikoptra nek je i svaki drugaciji, ako se brinete da li ce znati koji deo ide na koji helikopter i da ne pomesaju, ne brinite siguran sam da ce tu biti uposleni obuceni i sertifikovani profesionalci koji su rastereceni kao sto rekoh malim brojem aparata.

54

Ја бих рекао да је чак већи проблем пилотима него техничарима. Ја када сједнем из службеног у приватни ауто, не знам никако да пустим квачило. Могу мислити какве су промјене пилоту када замјени хеликоптер + што мора имати уписан одговарајући тип у летачку дозволу.

Честитке за рад, упорност и професионализам свакако стоје и жеља да се у будућности шире, напредују и иду у нове радне побједе.

Једва чекам да на небу изнад Бање Луке видимо прве „Русе“

Dr

Bravo

Odgovori
Me

Odlicne vesti jos „remont Mil-8/17/171…“ stvarno za svaku pohvalu! Ocekujemo uskoro i dolazak Mi-35M i Mi-17v5!

Odgovori
Ni

Ansat vrlo interesantna masina, bice ih jos nadamo se, cestitke!

Odgovori
Vo

Treba neukima objasniti što je to lizing i koja varijacija je konkretno u pitanju. Ovako neuka svjetina nesvjesna svoje nesvjesti, lupeta po svojim zabludama o nečem o čemu nemaju znanja.
Za početak hajdemo da naučimo da besplatnog ručka nema. Svatko voza po šemi svojih interesa. Ovakva „agitacija“ je besramna!

Odgovori
Ф

Два веома слична хеликоптера по величини, носивости, перформансама и могућностима конфигурација,…мотори су од истог произвођача (PW), с тим да је АW119 нешто слабији једномоторац. Ансату би ово био први извоз из Русије, али је већ дуже вријеме у служби код њих,…на руку им такође иде и процијењена вриједност хеликоптера од $2 – $2,5мил. Гледајући могуће конфигурације овог хеликоптера, њиме би се, поред полиције, сасвим повољно могле опремити и медицинске службе и ГСС,…посебно из разлога, што је све више туриста по планинама у Српској, а и мрежа ауто-путева из године у годину расте,…потребе за хитним евакуацијама биће све веће. Да не говоримо о потребама спашавања због елементарних катастрофа. Још 4 Ансата за ове потребе и Република Српска би имала одлично покривену цивилну заштиту у овом сегменту,…наравно, уз развој хелиодромске инфраструктуре око медицинских и туристичких центара!

Odgovori
ve

ovaj je helikopter vec ranije izvezen u Juznu Koreju

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Beduin na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@ Vogon it's not just an aircraft that was purchased. it is entire system that was purchased, entire new philosophy. so, yes, I consider this acquisition as justified one. years in front of us will definitely see placement of order for a brand new crafts. it will be easier to digest those ones when you…

02. Dec 2024.Pogledaj

Pajo na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Djuka, Srbofil zašto bi se bilo koja kako kazete "mala" zemlja EU ili NATO-a odrekla.svog prava da svoje oružane snage organizira i ustroji na nacin kako to sama hoće? To što ste dio saveza ne znači da se određene komponente morate odreći. Po vašem shvaćanju Belgija i Nizozemska ne bi trebale imati nadzvucne komponente, a…

02. Dec 2024.Pogledaj

Padobranac na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Ne bih se složio kako je to šuplja priča. Ostaje fakt kako novi ne bi došli još koju godinu, pa bi time vremenska praznina bila još i veća. Ovako 7 zrakoplova je tu, svaki mjesec stiže po jedan dodatni a obuka se uveliko provodi. Ono što jeste vidljivo ovdje, kako je priča sa izraelskim Baracima…

02. Dec 2024.Pogledaj

Vogon na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

(Google prevoditelj) Kao Mađar, ne vidim problem u tome da hrvatski narod održava let. Ne tako davno Srbi su govorili da žele kupiti dvadesetak aviona, jedan polovni kako bi brzo prešli na zapadni tip i jedan u novoj proizvodnji. Ako Slovačka s 5 milijuna stanovnika može održavati desetak novoproizvedenih, najmodernijih F-16V, to nije opterećujuće ni…

02. Dec 2024.Pogledaj

MedoMed na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Zaslužena mirovina :( Jako dobro je imati Saveznike. Hrvatska ne treba žrtvovati obuku pilota na Rafalaima.

02. Dec 2024.Pogledaj