BEG airport status
[EKSKLUZIVNO] Država Srbija nabavila poslovni avion Embraer Legacy 600 za Avio-službu Vlade Srbije Novi državni avion Srbije, Embraer Legacy 600 / Foto: Wikimedia

[EKSKLUZIVNO] Država Srbija nabavila poslovni avion Embraer Legacy 600 za Avio-službu Vlade Srbije

Kako Tango Six saznaje iz više izvora, država Srbija nabavila je poslovni avion Embraer Legacy 600 za Avio-službu Vlade Srbije.

Prema informacijama koje su trenutno dostupne iz nekoliko izvora na internetu i izvora koji su informaciju potvrdili Tango Sixu, Embraer 135BJ, odnosno Legacy 600, novi je član flote Avio-službe Vlade Srbije pored Falcona 50 i Lear Jeta 31A. Falcon 50 je nedavno bio na redovnom održavanju u Americi i vek upotrebe će mu, kako saznajemo, biti dodatnih šest godina.
 

Avio-služba Vlade Srbije dobija svoj treći avion / Foto: Wikimedia

Prema holandskom spoterskom sajtu Scramble, avion je proizveden 2007. godine, i kako navode, u pitanju je serijski broj 14501006 koji je većinu svoje službe proveo u Brazilu. Internet baza Planespotters.net već je ažurirana sa Srbijom kao novim korisnikom letelice.

Scramble takođe navodi da je na letelici primenjeno uobičajeno označavanje kada su letelice koje prevoze državnike u pitanju. Na trupu je na engleskom sa jedne i srpskom sa druge strane ispisano „Republic of Serbia“ i „Република Србија“. Prema ovom izvoru avion je ofarban pre 3. septembra a trenutno se navodno nalazi na Le Buržeu u Francuskoj na sređivanju enterijera i generalnog „osvežavanja“ pred predaju novom operateru.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

A

Sarolika flota. Prince poseduje Falcon, valjda je i vlada mogla da izdvoiji za avion francuskog proizvodjaca. Ima ljudi sto ce misliti da je rasipanje para…Nisam tog misljenja, vlada(ko god sedeo u njoj) mora da ima barem jedan ovakav vazduhoplov sa relativnim „long range“ kapacitetima. Nek obidju sto vise zemalja s njim, pa nek nesto konstruktivno i izadje iz toga.

Odgovori
S

Sta ce konstruktivno da izadje od putovanja ovih “strucnjaka” iz Vlade? Bolje da nemamo avion, da nigde ne idu i ne brukaju nas.

A

@Starina
Pa evo par zemalja je povuklo prizanje KiM u posledje vreme, osim ako ih niste vi licno ubedili, to je produkt ministarstva spoljnih poslova. Bilo bi lepo da nasi zvanicnici obilaze malo dijasporu, da se stvore neki zvanicni kanali kako bi matica imala uzajamnu korist sa tim ljudima, da se ostvaruju sto bolje veze sa svim drzavama, pa makar i ovim „nebitnim“. Da me ne shvatite pogresno, nisam ja fan nasih politicara, ali ni malo, ni malo! samo budimo malo realni, republici Srbiji treba „long range“ vazduhoplov i to bolji od legacy 600. Sutra Kina uputi diplomatski poziv, cime da idu? Wizz air-om? i preko airbnb da spavaju? Strane zemlje ne gledaju ljude, nego funkciju i drzavu koju ti ljudi predstavljaju. Vlada Srbije ne treba da ima 747 kao predsednik Kine, ali mora da ima noviji poslovni avion.

B

Predsednik Kine nema 747, vec koristi avion Air China-e .

J

Falcon se vratio sa održavanja pa opet nije mogao da poleti radi kvara. Trebaju da ga se reše što pre.

Zašto bi uzeli francuski avion? Niti su imali dobra iskustva sa postojećim, niti Francuzi nešto zaslužuju da se kupi avion njihovog proizvođača.

Avioni kineskog i ruskog predsednika imaju oznake nacionalnih aviokompanija, ali su ipak u pitanju posebni predsednički avioni.

Ovaj avion ima duži dolet od Falcona.

A

@Jordan
Falcon koji Srbija poseduje je dizajniran 70ih, cini mi se da je taj za vladu Srbije konkretno kupljen 1981. mislio sam na nov/e/ije Falcone tipa 8x, 7x, 900 itd.. Falcon 2000 ima dolet oko 1000km veci od Legacy 600. Ipak su to najbolji avioni u toj klasi na svetu. Ali nema veze, bitno da je nabavljen vazduhoplov. Avioni brazilskog proizvodjaca su sigurno dobri cim se prodaju po celom svetu, samo su meni ruzni pa mi se „ne svidjaju“. Ovako konstatacija cista, nije ni bitno uopste, da me ne shvatite pogresno.

D

Jedna od pametnijih stvari koje je ova vlast uradila (bez upuštanja o politici ovo je sajt za nas koji volimo vazduhoplovstvo!!). Pre nego što dežurni pljuvači krenu sa komentarima, sramota je u čemu su ovi naši leteli. Ma ko bio na vlasti nebezbedno je i neodgovorno uzdati se u Falkon onakav kakav je. Lepa vest, drago mi je da smo se ponovili (ko da ću se nekad ja voziti u njemu pa mi drago:)

Odgovori
m

Шта је проблем са Фалконом?
Старији од 15 година па мора двапут годишње на технички?

N

Nije otporan na prosipanje kafe po avionici :) Mislim da ce sad predsednik moci da radi i po 26h sati dnevno i da ce konacno da zezne Chuck Norisa u mnogim kategorijama.

A

@mtw
Odluzio je svoje stvarno http://www.aviosluzba.gov.rs/istorija-flota.htm

https://tangosix.rs/2015/17/04/kraj-avio-sluzbe-vlade-srbije/

Ko zna koliko samo sati naleta ima. Uskoro ce 40 godina od kako se koristi od strane vlade, nije malo stvarno.

d

Mislim da bi bilo potrebno da imete barem neke informacije i malo znanja da biste ovde ostavili komentar. @AL-41F1 Vam je lepo odgovorio.

v

Au 3 aviona za Vladu RS,pa dajte jedan poklonite ili posudite Kolindi jer ona putuje redovnim linijama u ekonomskoj klasi.

Odgovori
s

Vlada i predsednistvo Hrvatske koriste Challenger, a i rentiraju po potrebi…
No, ako izuzmemo politicko prepucavanje, ovo je dobar izbor i sa jos jednim istim bi flota bila obezbedjena za jos 25-30 godina.
Posebno je interesantna cena koja je po portalima oko 1/5 cene novog, dok sam avion ima manji nalet od ocekivanog.
Vidi se i neki trend – MUP uzima isto malo koriscene helikoptere i za manji trosak…
To moze i da bude dobar izbor, ako se dobro sprovede u delo.

K

Odličan izbor, vrlo dobra teška letelica čvrsto-žilave konstrukcije tenka koja će na adekvatan i siguran način osigurati bezbedno kretanje predsednika. Ovaj avion je neuništiv pre desetak godina sudario se u Brazilu sa Boingom 737 znamo ko je izvukao deblji kraj…

Odgovori
B

Moze se reci da je Legacy imao vise srece u ovom slucaju.

J

Ne ulazeci u politiku, dobro je sto su upristojili drzavnicku flotu. Konkretan potez i cini se, dugorocno resenje problema.

Odgovori
m

@Starina je sve rekao pravo u metu.

Odgovori
N

Starina a ti ste promašili portal

C

Svako zanavljanje flote je za pohvalu!
Nek je sa srećom!

Odgovori
A

Koji je dolet ovog aviona?

Odgovori
J

Prema informacijama za Vikipedije, u konfiguraciji za 13 putnika u 3 odvojena odeljka 5650 km, a u konfiguraciji za 8 putnika 6390 km. Titov poslednji Boing 727 je imao dolet ispod 5000 km. Falcon ima 5695 km.

W

Kakav vazduplohoooov…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zimska dominacija Air Serbie

U svojoj kompaniji i nizu velikih projekata u Hrvatskoj jesam. U zračnom prometu nisam bio odgovoran za krive poteze. Ne vidim neke pretjerane razlike u zrakoplovnoj kompaniji ili nekoj drugoj kompaniji glede odogovornosti spram djelatnika, javnosti, projekta, općeg intresa... Križ koji nije lako nositi. Na dnevnoj (bolje reći noćnoj) bazi se budim u znoju pitavši…

14. Nov 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zimska dominacija Air Serbie

Vize su ponovo uvedene. No, Mahan je od strane Njemačke, Italije, Francuske, SAD-a i nekih drugih zemalja banan za letove u te zemlje. Svi u objašnjenju bana navode podržavanje terorizma, sigurnost, trgovinu oružjem... Kompanija je direktno ili indirektno, otvoreno ili poluotvoreno karakterizira kao "neprijateljska" i ona koja štiti intrese neprijatelja zapada (sa svim dubiozama koje…

14. Nov 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zimska dominacija Air Serbie

Stefane bilo je opako stresno. Intenzivno je cijeli moj ured, pet ljudi šest mjeseci radio na tome, dva posljednja intenzivno samo to. Ne možete ni pojmiti što je sve potrebno za takav put. Evo vrlo kratkog rezimea: 1. Beskrajni pregovori sa organizatorom - brdo papira, podataka, pregovora, - potom gomila administracije, sporazuma, ugovora, potvrda 2.…

14. Nov 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zimska dominacija Air Serbie

Nije logično u današnje vrijeme kupovati avione. A ako idete u leasing onda je sve stvar matematike. Uzeti u leasing 1, 3, 5 ili 7 aviona ista je stvar ako se možete financijski uklopiti u cijenu leasinga i operacije učiniti isplativim. Da pojednostavim, ako je prodaja starih ATR 72-200 i nabavka novijih i štedljivijih ATR…

14. Nov 2019.Pogledaj

Send this to a friend