Kako je danas saopšteno iz Vojske Srbije juče je na aerodromu Batajnica po prvi put počela osnovna letačka obuka kadeta na avionu Lasta V-54 koji je uveden u upotrebu RV i PVO marta ove godine.
Priliku da prvi započnu sa osnovnom letačkom obukom na avionu domaće proizvodnje Lasta imali su kadeti 140. klase Vojne akademije. Do sada je obuka kadeta Vojne akademije na studijskom programu Vojno vazduhoplovstvo izvođena na avionu Utva-75.

Utva-75 odnosno V-53 se gotovo četrdeset godina koristi za selekciju kandidata, početnu letačku obuku i trenaž pilota Ratnog vazduhoplovstva i PVO naše vojske.
Po svemu sudeći karijеra aviona Utva-75 se bliži kraju, vrlo verovatno će ovaj tip aviona biti povučen iz upotrebe narednih meseci a moguće je da je trenutno u operativnoj upotrebi svega par ovih aviona.

I pored toga što je u ovoj vesti navedeno da je Lasta V-54 uvedena u upotrebu marta ove godine, Tango Six je još krajem decembra 2017. dobio zvaničnu potvrdu da je avion tada uveden u naoružanje.
Potom je u martu ove godine, prilikom posete medija Batajnici, komandant 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile potpukovnik Boško Šerbedžija rekao da je u upotrebu uvedeno šest aviona Lasta.

Tada je potpukovnik Šerbedžija izjavio i da će preostalih osam primeraka biti uvedeno u naoružanje u „drugoj polovini ove godine“. Ministar odbrane Aleksandar Vulin je u odgovorima na novinarska pitanja rekao da će preostale Laste biti u RV i PVO kada se „ispune tehnički uslovi“.
Joca
Jos jedna dobra vest. Imao bih pitanje vezano za najavljenu vezbu. Da li ce Migovi samo da nadlecu, ili je planirano i da „opale“ bar NRZ ? I sto se tice beloruskih, zna li se tacno kada dolaze ? Verovatno je bilo reci o tome, ali mi je promaklo.
Aleksa Radojičić
@Joca
Za sad su leteli u formacijama i vežbali su blisku vazdušnu borbu. Nosili su vežbovne R-60 i R-73(po prvi put mislim).
Živojin Banković
До сада на припремама није виђено да су МиГ-ови 29 дејствовали по циљевима на земљи. Мислим да се они користе као ловачка заштита.
По последњим најавама белоруски авиони би требало да стигну крајем 2019.
Tvrtko
Lasta sa ikakvim katapult sedistem?
Živojin Banković
Ласта нема избациво седиште.
Tvrtko
Bolje da su sve zavalili nekoj africkoj zemlji. Bez izbacivog u 21. veku, cisto prizivanje nesrece
Milos
A da li je u planu neka verzija sa izbacivnim sedistem, ili ne daj Boze digitalizacijom instrumenata?
Живојин
Ласта В-54 има углавном дигиталне инструменте.
Постоји пројекат Ласте ТП.
https://utvaavio.com/novi-projekat-lasta-tp/
old, bald but still bold
Moze se reci da je sistem letacke obuke u zemlji Srbiji ponovo zapoceo. Na svojim avionima, sa svojim ljudima.
Dead1
Odlicna vijest!
Perica
Jaao….pa to cemo imati i mlade pilote, na novim avionima , ‘ganc novim’ :)))
Molim vas Zivojine smanjite malo tu kolicinu lijepih vijesti…..pa gdje nesta ona camotinja i tuga od tekstova..jer za vecinu komentatora ovde i kriticara svega i svacega to se trazi, tako im lakse na srcu…a sad da se i mladi piloti skoluju, jao kukuuu…pa i da javis ubrzo kao eto npr 12 orlova je operativno..leeeleee
Salim se malo samo naprijed :)
Posetilac
Jeste off, ali Perica je pomenuo, on je kriv , nisam ja :-)
Postoji li procena kada ce biti tih 12 orlova operativno i dokle je to stiglo?
Bilo je najava, i to od visokih oficira, da ce prototip modernizovanog orla učestvocati na vezbama do kraja 2018. Ima li saznanja dokle je to stiglo? Odavno ne pominju ništa.
Pozdrav
Branko
@Posetilac
Stiglo se do pocetka, postoji jedan demonstrator Orao 2.0 koji nikad nije poleteo, a cak ni on nije zavrsen – modernizovan do kraja.
Insajder
Ne znal bas koliko je ova tandem koncepcija pogodna za osnovnu obuku….
Osobno vise volim vidjeti kadetovo lice i njegove reakcije, posebno u prvih 5 sati naleta.
Ima kadeta koji su fizicki itekako jaki, stoga se nadam kako nastavnik ima mogucnost blokade kadetovih komandi leta.
Glede katapult sjedala, u ovoj kombinaciji bi bio itekako pozeljan.
Golub
Ja nisam pilot, pa samim tim nisam ni prosao obuku, tako da sam laik po tom pitanju. Ali, upravo zbog toga sto ste rekli, plus jeftinijeg naleta, jednostavnijeg letenja, zar nije bolje pocetnu selekciju kandidata raditi na nekom Pipistrelu (kao Indija) ili jos bolje Sili ili necem slicnom?
old, bald but still bold
Kolega Insajder, pretpostavljam da mislite na selektivno letenje….lasta nije bas pogodna za to, ali moze…pa i svojevremeno je zlin bio avion za selekciju…jedino, kandidati su imali jaku medicinsku selekciju i vec su bili vecinom 4 godine u materiji (VG Marsal Tito). Za osnovnu obuku, vec bi trebali malo stasati da nije u pitanju hoce li doziveti iktus.
Golub, potpuno ste u pravu. I ja se nadam da ce tako biti.
Insajder
Da.
Upravo na selekciju mislim.
Mada, kolega, ove danasnje smartphone generacije nisu ono sto smo mi bili sa zdravstvene tocke stajalista.
Imam neke info kako danasnje generacije vec ma inicijalnim ljecnickim pokazuju ostecenja sluha i vida.