BEG airport status
Započela obuka prvih pilota na školskom avionu Lasta Poslednje pripreme u kabini aviona pred poletanje / Foto: Vojska Srbije

Započela obuka prvih pilota na školskom avionu Lasta

Kako je danas saopšteno iz Vojske Srbije juče je na aerodromu Batajnica po prvi put počela osnovna letačka obuka kadeta na avionu Lasta V-54 koji je uveden u upotrebu RV i PVO marta ove godine.

Priliku da prvi započnu sa osnovnom letačkom obukom na avionu domaće proizvodnje Lasta imali su kadeti 140. klase Vojne akademije. Do sada je obuka kadeta Vojne akademije na studijskom programu Vojno vazduhoplovstvo izvođena na avionu Utva-75.

Najmlađi piloti započeli su juče svoju obuku na Lastama / Foto: Vojska Srbije

Utva-75 odnosno V-53 se gotovo četrdeset godina koristi za selekciju kandidata, početnu letačku obuku i trenaž pilota Ratnog vazduhoplovstva i PVO naše vojske.

Po svemu sudeći karijеra aviona Utva-75 se bliži kraju, vrlo verovatno će ovaj tip aviona biti povučen iz upotrebe narednih meseci a moguće je da je trenutno u operativnoj upotrebi svega par ovih aviona.

Polazak na prvi let / Foto: Vojska Srbije

I pored toga što je u ovoj vesti navedeno da je Lasta V-54 uvedena u upotrebu marta ove godine, Tango Six je još krajem decembra 2017. dobio zvaničnu potvrdu da je avion tada uveden u naoružanje.

Potom je u martu ove godine, prilikom posete medija Batajnici, komandant 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile potpukovnik Boško Šerbedžija rekao da je u upotrebu uvedeno šest aviona Lasta.

Zadovoljni nastavnik i kadet nakon izvršenog prvog leta Lastom / Foto: Vojska Srbije

Tada je potpukovnik Šerbedžija izjavio i da će preostalih osam primeraka biti uvedeno u naoružanje u „drugoj polovini ove godine“. Ministar odbrane Aleksandar Vulin je u odgovorima na novinarska pitanja rekao da će preostale Laste biti u RV i PVO kada se „ispune tehnički uslovi“.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Jo

Jos jedna dobra vest. Imao bih pitanje vezano za najavljenu vezbu. Da li ce Migovi samo da nadlecu, ili je planirano i da „opale“ bar NRZ ? I sto se tice beloruskih, zna li se tacno kada dolaze ? Verovatno je bilo reci o tome, ali mi je promaklo.

Odgovori
Al

@Joca
Za sad su leteli u formacijama i vežbali su blisku vazdušnu borbu. Nosili su vežbovne R-60 i R-73(po prvi put mislim).

Ž

До сада на припремама није виђено да су МиГ-ови 29 дејствовали по циљевима на земљи. Мислим да се они користе као ловачка заштита.

По последњим најавама белоруски авиони би требало да стигну крајем 2019.

Tv

Lasta sa ikakvim katapult sedistem?

Odgovori
Ž

Ласта нема избациво седиште.

Tv

Bolje da su sve zavalili nekoj africkoj zemlji. Bez izbacivog u 21. veku, cisto prizivanje nesrece

Mi

A da li je u planu neka verzija sa izbacivnim sedistem, ili ne daj Boze digitalizacijom instrumenata?

Ж

Ласта В-54 има углавном дигиталне инструменте.

Постоји пројекат Ласте ТП.

https://utvaavio.com/novi-projekat-lasta-tp/

ol

Moze se reci da je sistem letacke obuke u zemlji Srbiji ponovo zapoceo. Na svojim avionima, sa svojim ljudima.

Odgovori
De

Odlicna vijest!

Odgovori
Pe

Jaao….pa to cemo imati i mlade pilote, na novim avionima , ‘ganc novim’ :)))
Molim vas Zivojine smanjite malo tu kolicinu lijepih vijesti…..pa gdje nesta ona camotinja i tuga od tekstova..jer za vecinu komentatora ovde i kriticara svega i svacega to se trazi, tako im lakse na srcu…a sad da se i mladi piloti skoluju, jao kukuuu…pa i da javis ubrzo kao eto npr 12 orlova je operativno..leeeleee

Salim se malo samo naprijed :)

Odgovori
Po

Jeste off, ali Perica je pomenuo, on je kriv , nisam ja :-)
Postoji li procena kada ce biti tih 12 orlova operativno i dokle je to stiglo?
Bilo je najava, i to od visokih oficira, da ce prototip modernizovanog orla učestvocati na vezbama do kraja 2018. Ima li saznanja dokle je to stiglo? Odavno ne pominju ništa.
Pozdrav

Br

@Posetilac
Stiglo se do pocetka, postoji jedan demonstrator Orao 2.0 koji nikad nije poleteo, a cak ni on nije zavrsen – modernizovan do kraja.

In

Ne znal bas koliko je ova tandem koncepcija pogodna za osnovnu obuku….

Osobno vise volim vidjeti kadetovo lice i njegove reakcije, posebno u prvih 5 sati naleta.

Ima kadeta koji su fizicki itekako jaki, stoga se nadam kako nastavnik ima mogucnost blokade kadetovih komandi leta.

Glede katapult sjedala, u ovoj kombinaciji bi bio itekako pozeljan.

Odgovori
Go

Ja nisam pilot, pa samim tim nisam ni prosao obuku, tako da sam laik po tom pitanju. Ali, upravo zbog toga sto ste rekli, plus jeftinijeg naleta, jednostavnijeg letenja, zar nije bolje pocetnu selekciju kandidata raditi na nekom Pipistrelu (kao Indija) ili jos bolje Sili ili necem slicnom?

ol

Kolega Insajder, pretpostavljam da mislite na selektivno letenje….lasta nije bas pogodna za to, ali moze…pa i svojevremeno je zlin bio avion za selekciju…jedino, kandidati su imali jaku medicinsku selekciju i vec su bili vecinom 4 godine u materiji (VG Marsal Tito). Za osnovnu obuku, vec bi trebali malo stasati da nije u pitanju hoce li doziveti iktus.
Golub, potpuno ste u pravu. I ja se nadam da ce tako biti.

In

Da.
Upravo na selekciju mislim.

Mada, kolega, ove danasnje smartphone generacije nisu ono sto smo mi bili sa zdravstvene tocke stajalista.
Imam neke info kako danasnje generacije vec ma inicijalnim ljecnickim pokazuju ostecenja sluha i vida.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Casual Observer na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

@Miloš77 u pravu je da Ukrajina dobija mrvice. Novih tenkova su dobili circa 50 komada. U veće. broju su dobili samo laka oklopna vozila. Kad bi samo Grčka i Bugarska otvorile skladišta i poslali svoje tenkove produžili bi rat za još dve godine sigurno. E sad zamislite kad bi Amerikanci poslali 500 M1 Abramsa umesto…

15. Feb 2025.Pogledaj

Dragan Brankovic na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

Po mom mišljenju ubedljivo najlepši avion. Voleo bih da ga vidim kod nas na aeromitingu a i u našem RV ( što je verovatno nemoguće).

15. Feb 2025.Pogledaj

Dogma na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

I podrsak za Suhoj da se konacno odrekao zelenih felni na avionima! Znaci pakao kada vidim moderne avione i zelene felne is sssr-a

14. Feb 2025.Pogledaj

Zivko na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

Rusija je 2013 godine oprostila Alžirskoj Narodnoj Demokratskoj Republici cak 4,7 miljardi dollara sovjetskog duga osim Alzira dugovi su oprosteni i Avganistanu i Mongoliji - po 11 milijardi dolara.Vijetnamu i Siriji 10 milijardi. Iraku josam milijardi,, Libiji 4,5, Etiopiji 4 milijarde dolara i Laosu 700 miliona dolara. Jedina zemlja koja Rusiji nije oprostila „sovjetski dug“…

14. Feb 2025.Pogledaj