[REPORTAŽA] Dva dana sa Helikopterskom jedinicom MUP-a Srbije: Super Pume, Kamovi i drugi planovi

5. dec 2022

[RAT U UKRAJINI] Ukrajina traži “Patriote“, zapadne borbene avione i tenkove

2. dec 2022

Delegacije preduzetnika iz Srbije, Severne Makedonije i Ukrajine posetile vazduhoplovnu industriju Poljske

30. nov 2022

“Ruski helikopteri“ razvijaju nove kompozitne lopatice za helikopter Ansat

29. nov 2022

[REPORTAŽA] Otvorena prva Aeronautica Militare radnja u Beogradu, 30% popusta za Tango Six čitaoce

28. nov 2022

[RAT U UKRAJINI] Jesen i zima neće smanjiti intenzitet borbenih dejstava, Britanija šalje helikoptere, vojna pomoć Ukrajini ubrzano smanjuje zalihe zapadnih armija

25. nov 2022

Lokid Martin prikazao prvi F-16 Blok 70

24. nov 2022

[ANALIZA] Kako je raketa sistema PVO S-300 ukrajinske protivvazduhoplovne odbrane završila u Poljskoj?

22. nov 2022

[FOTO-REPORTAŽA] USS George H.W. Bush: Već drugi američki nosač ove godine u Splitu

21. nov 2022

[RAT U UKRAJINI] Još jedan masovni raketni udar na Ukrajinu, raketa protivvazduhoplovne odbrane Ukrajine pala u Poljsku

18. nov 2022

Hrvatsko ratno vazduhoplovstvo započelo obuku na avionima Rafal, da li će Hrvatska Ukrajini poslati helikoptere Mi-8?

17. nov 2022

Kompanija PR-DC predstavila koncept svoje nove besposadne letelice na mlazni pogon

16. nov 2022

Rebalans budžeta Srbije za 2022. godinu: Nastavak velikih finansijskih ulaganja u naoružanje i opremu Vojske Srbije

15. nov 2022

[RAT U UKRAJINI] Povlačenje Rusa iz Hersona, ruski dronovi u akciji, da li su na vidiku mirovni pregovori?

11. nov 2022

Vučić za Pink: Naručili smo ruske sisteme za protivelektronska dejstva Repelent i Krasuha, o Rafalima ćemo pričati nakon isporuke Mistrala

10. nov 2022

Rumunija potpisala ugovor za još 32 polovna F-16, bugarski parlament odobrio kupovinu dodatnih 8 novih Block 70

9. nov 2022

[POSLEDNJA VEST] Srbiji isporučena još jedna Super Puma, „Hotel Juliet“ sleteo na „Nikolu Teslu“

8. nov 2022

Hrvatska konačno kupuje PVO sisteme, analiziramo ponudu i dajemo preporuku

8. nov 2022

MBDA Srbiji ne isporučuje plaćene rakete Mistral 3 dve godine, „komercijalni dron“ onesposobljen je zbog kršenja NOTAM-a, nove borbene modifikacije domaćih dronova

7. nov 2022

[RAT U UKRAJINI] Napad na brodove Crnomorske flote, Slovenija donirala tenkove, Ukrajina uskoro dobija i zapadne borbene avione?

4. nov 2022
252. pamti svoja laširanja: 40 godina Utve-75
Legenda ulazi u petu deceniju / Foto: Dragan Trifunović

252. pamti svoja laširanja: 40 godina Utve-75

Jubilej vredan pažnje, 40 godina od prvog leta Utve-75, obeležen je juče na vojnom aerodromu Batajnica skupom koji je ova legendarna letelica i više nego zaslužila.

Domaćini događaja, pripadnici 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile, 204. vazduhoplovne brigade su se i više nego potrudili da godišnjica bude sadržajna, emotivna i na kraju simpatična.

Spisak prisutnih zvanica bio je probran. Od konstruktora Utve-75 gospodina Dragoslava Dimića, preko skoro kompletne današnje komande 252. eskadrile, bivših i sadašnjih pilota, inženjera i tehničara fabrike aviona Utva, nastavnika letenja, vazduhoplovnih entuzijasta i svih drugih poštovalaca i svedoka istorije domaće avijacije. Većina njih letela je na avionu V-53, za koji slobodno možemo reći da je probrao i obučio gotovo sve aktivne pilote našeg Ratnog Vazduhoplovstva.

Dragoslav Dimić, otac Utve 75 ponovo je posetio Batajnicu. Sa sobom je doneo priče iz dana kada se radilo na razvoju dva aviona u isto vreme. Orao nije smeo da trpi, V-53 je bio "projekat sa strane" / Foto: Dragan Trifunović
Dragoslav Dimić, otac Utve 75 ponovo je posetio Batajnicu. Sa sobom je doneo priče iz dana kada se radilo na razvoju dva aviona u isto vreme. Orao nije smeo da trpi, V-53 je bio „projekat sa strane“ / Foto: Dragan Trifunović

Nakon uvodnih govora komandanta i pilota 252. eskadrile svoje obraćanje prisutnima započeo je gospodin Dimić. Iako već duboko u devetoj deceniji, i dalje oštrouman, imao je šta da kaže. Pričao je o zanimljivostima koje su vezane za njegovu bogatu karijeru tehničara, inženjera, pilota i konstruktora kao i neke interesantne detalje vezane za rađanje „sedamdesetpetice“.

Zahvaljujući 252. eskadrili, Komandi RV i PVO i Vojnofilmskom centru “Zastava film“ imali smo prilike da premijerno pogledamo kratak dokumentarni film “40 godina Utve-75“. Manje ili više znani ali i prvi put viđeni kadrovi bili su propraćeni gotovo svim značajnim podacima o karijeri V-53.

Maketa Utve 75 izrađena od papira / Foto: Dragan Trifunović
Maketa Utve 75 izrađena od papira / Foto: Dragan Trifunović

U holu zgrade u kojoj je smeštena komanda “Kurjaka sa Ušća“ bili su izloženi panoi sa fotografijama Utve-75 u različitim periodima eksploatacije, kako kod civilnih tako i kod vojnih korisnika. Deljen je poster aviona kao i DVD sa prethodno viđenim dokumentarnim filmom.

Druženje je nastavljeno na stajanci eskadrile gde je za ovu priliku bilo postrojeno desetak Utvi-75 koje su stajale pored mlaznih Super Galebova na kojima su piloti imali redovne letačke aktivnosti. Možda i simbolično, na čelu stajanke nalazio se i naslednik V-53, avion Lasta.

Priređen je i adekvatan letački program. U specijalno, za ovu priliku označenoj Utvi-75 (evidencijskog broja 53252) nekoliko krugova iznad aerodroma napravila je posada Mrvić-Štogren.

HA2A5438
Kao nekad / Foto: Dragan Trifunović
Utva i brisanjac? Na ovaj dan da / Foto: Dragan Trifunović
Utva i brisanjac? Na ovaj dan da / Foto: Dragan Trifunović

 

20160519_145525
Zamenik komandanta eskadrile major Dragan Mrdak autor je logoa posvećenog godišnjici. Izrađena je i određena količina prišivki / Foto: Dragan Trifunović
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

So

53252 Je evidencijski broj koni je leteo ;-)

Odgovori
Ja

Neka je srecan jubilej! Cestitke konstruktorskom timu i ljudima koji lete na Utvi. Valjda ce mi se nekada pruziti prilika da me neko provoza ovim avionom.

Odgovori
vr

Kada se obeležavalo 50 godina MiG-21 u RV pominjalo se da će jedan UM poneti prigodne oznake povodom tog jubileja. Koliko znam 185 treba da izađe sa remonta, nadam se da će ga lepo išarati kao ovu Utvicu, zaslužio je to pošto nam to magare bukvalno održava RV u životu…

Odgovori
ka

LETEO SAM NA UTVI 75 I SIGURAN SAM DA JE TO LOSA LETELICA JER :
1) IMA PROMENJLJIV KORAK ELISE ( KOMPLIKUJE NEPOTREBNO LETENJE A POSTO SLUZI ZA OBUKU TO SE MORA IZBECI JER JE POCETNIKU IONAKO VEC TESKO )
2) MNOGO SE CUJE MOTOR I VELIKE SU VIBRACIJE I JEDVA DA SE NESTO CUJE RADIO-STANICA ( CESTO I NE RADI )
CESNA JE ZA OVAJ KRS NEDOSTIZNA PO SVOJIM KVALITETIMA.

Odgovori
ra

pa trebalo ti je 40 godina decace….

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor