BEG airport status
Prva izjava Vincija o konkretnim planovima: Pomoći ćemo Air Serbiji sa njenim prekookeanskim linijama, povećaćemo maloprodajne sadržaje, preuzimamo „Teslu“ krajem ove godine Vinci Airports kroz upravljanje aerodromima širom sveta sarađuje sa preko 200 kompanija

Prva izjava Vincija o konkretnim planovima: Pomoći ćemo Air Serbiji sa njenim prekookeanskim linijama, povećaćemo maloprodajne sadržaje, preuzimamo „Teslu“ krajem ove godine

Nakon najave kasno u petak da je ponuda Vincija, po opsegu četvrtog operatera aerodroma na planeti, najbolje rangirana i posle komentara predsednika Srbije koji je otkrio cifre i neke interesantne detalje pre samog potpisivanja ugovora, oglasio se i budući francuski koncesionar.

Kako je izjavio Nicolas Norebaert, direktor matičnog konglomerata Vinci Concessions i predsednik upravnog odbora Vinci Airports, ovaj „uspeh predstavlja novu fazu razvoja Vincija u Evropi, izvan Francuske“:

– Aerodrom Nikola Tesla biće „hub“ naše kompanije u Jugoistočnoj Evropi, geografskom području u kojem Vinci Airports do sada nije poslovao. –

Kao koncesionar, stoji dalje u izjavi, Vinci Airports će ciljati da poboljša operativne uslove na aerodromu kako bi Air Serbia mogla da ponudi nove dugolinijske rute kao deo njene „hub strategije“.

– Vinci će iskoristiti partnerstva sa preko 200 avio-kompanija da dodatno poveća saobraćaj i povezanost na beogradskom aerodromu, u skladu sa snažnim potencijalom za rast srpske ekonomije.

Iskoristićemo značajno iskustvo u upravljanju aerodromima i njihovoj izgradnji koju smo stekli u Francuskoj, Portugalu, Japanu i drugim zemljama da poboljšamo iskustvo boravka putnicima, pre svega uz reogranizaciju i optimizaciju toka kretanja putnika i proširivanja maloprodajnih sadržaja na aerodromu. – stoji u izjavi.

Iz Vincija očekuju da će ugovor o koncesiji koja će trajati 25 godina i koja će obuhvatati upravljanje, finansiranje, održavanje, nadogradnju i unapređenje postojećih terminala i piste biti potpisan u prvom tromesečju a „Tesla“ preuzet krajem ove godine, nakon što se završi „faza finansiranja“ odnosno nakon što uplate tzv. „upfront payment“ Srbiji.

Vinci u nijednom delu izjave niti u jednom komentaru do sada, za razliku od predstavnika Vlade Srbije, nije izneo detalje o finansijskom delu potencijalnog ugovora o koncesiji.

Vinci „Tesla“ infografika / Izvor: Vinci

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

B

Za sve skeptike najvišog stepena:

1. Dokaz da je stvarno izabran koncesionar koji stvarno postoji.

I za skeptike 4. stepena, one koji vjeruju da je izabran Vinci ali da će taj sa dolaskom uništiti našeg nacionalnog avioprevoznika:

1. Izjava i odmah u drugoj rečenici piše da mu je cilj da ojača AS kako bi se ona dalje širila!
Znam da ni sa ovim nije ništa garantovano, ali je ipak to glavna i ohrabrujuća vest!

Da, koncesionar naravno hoće da zaradi, to je glavni interes svake kompanije. Nerazumem ove koji to pišu kao dokaz da će aerodrom propasti.
A Air Serbia mu tu najpre moze pomoći da dovede što više turista i ohrabri diasporu da češće leti.

Odgovori
B

koliko si cura obrađivao i šta si im sve obećavao i s kojim ciljem? a samo jednu ženiš…

prema tome, brak može da bude uspješan ali ne mora…

B

Kako gdje 😉

B

@BB

Ako tako razmisljamo onda se ne treba niko zeniti. …a i onako nam je natalitet poremecen.

S

Dok se ugovor ne pogleda ovo je sve rekla kazala!

M

Beli,
A sta mislis – ko ce koncesionaru doneti toliku zaradu da moze da isplati investiciju od 1,5 milijardi?
Ko ce to platiti na kraju balade sav taj novac?

Ja bih rekao da je jedini razunam dogovor – platice oni koji aerodrom budu koristili. Drugim recima – mi smo ti koji koncesionaru traba da obezbedimo 1,5 milijardi plus njegovu zaradu.

Mozemo li mi to?

A sta ce biti ako koncesionar ne bude mogao od nas koji koristimo aerodrom da naplati tih milijaru i po? Sta mislis – ko ce onda placati koncesionaru njegovu investiciju?

Odgovori
B

@Miroslav

Evo kako, naprimer, …

Mogli smo cuti da oni planiraju da podignu broj putnika na preko 10 miliona.
Sam Vinci je izjavio da zeli da pomogne AS da prosiri svoju ponudu dalekih letova i da poveca broj linija koje idu i dolaze sa ANTa.
Povecanjem proja putnika i letova se valjda vise zaradjuje ili ja gresim ili vi neverujete da je to moguce?

Od te 1,5 miliarde je polovina (732.000 miliona) investicije u infrastrukturu aerodroma. Posto je Vinci nastao i jos uvek uveliko radi kao gradjevinska kompanija, ja mislim, da ce oni tih 732.000 uplatiti svojoj gradjevinskoj kompaniji da gradi sve sto planiraju. Jeftinu radnu snagu u jeftin gradjevinski materijal se lako nadje u Srbiji.

Druga polovina, od oko 768 miliona nebi trebalo biti problem sa laganim rastom. Prosle godine profit je bio oko 30 miliona evra.
30miliona x 25godina = 750 miliona. Znaci kada bi prosecno drzao ovaj profit, A OCEKUJE SE DA CE BITI BAR MALO VECI, falilo bi samo 18 miliona.

Tu smo znaci negde na NULI!

E sad fali jos samo ona godisnja taksa od 5-16 miliona evra.

B

Mala ili bolje reci velika korektura: u tih 768 miliona je i godisnaj taksa. ;-)

B

Lose si ti to rastumacio.
Zar nije 501 mil. $ up front (dakle, da bi koncesija zazivjela).
732 mil. $ neposrednih ulaganja + godisnja koncesijska naknada u iznosu izmedju 16 do (sad ne znam tocnu cifru), al ajmo kazat do 32 mil. $
Ajd sad, ponovo racunaj.

R

Kako na nuli ? Ako prodaju 20 % malim akcionarima! Pa od 15.000 dinara zadrze i 84 miliona $. Pa naduvaju racune za gradnju do pola kao slucaj u Zagebu! pa umesto 700 uloze 350 miliona $ na terminal, hotel (u njihovom vlasnistvu),pistu samo presvuku pri kraju jel je pista uradjena pre par godina, pa parkinge za kola( sklone parking servise), pa farmu prodaju, pa zemljiste, pa dozvole za taksi godisnje pa ostali ugovori na 25 godina kao npr poslovni prostor. Tako da samo da pola fiktivnih izvuku + 84mil. $ akcionara ( 20% ce prodati)+ hotel + prodaju viskove i rezervu eto 250 miliona za $.

B

@Beduin

Ona 768 miliona se sastoje od 501 milion up fronta i oko 267 miliona takse u sledecih 25 godina.

Oni su izgleda racunali od prilike 10 miliona godisnje takse. 267/25= 10,68 miliona.

Zato nasi politicari govore izmedju 1,4 i 1,5 miliarde €, jer se nezna dali ce taksa biti 5, 10 ili 16 miliona. O tome ce se pregovarati.

B

@Radmila Ronhill

Spusti dozivljaj. Sta ti ovde nabrajas?

Ko proda 20% malim akcionarima? Valjda se ovde radi o koncesiji. Valjda ne moze koncesionar da prodaje ono sta nije njegovo. On je to samo zakupio!

Neka naduvaju racune za gradnju pa neka investicija bude 350 miliona €, super! To je 350 miliona vise nego sto bi drzava sada mogla da investira.
Kako sklone parkinge? Pa valjda je u njihovom interesu da pakingi budu tu, valjda hoce i malo nesto da zarade?
Kakvu farmu prodaju? Jos jednom, nemogu oni prodavati nista, zato sto to nije njihovo vlasnistvo.

Manje pusi Ronhill, bice bolje… ;-)

D

Postovani,

Po mome skromnom mislenju MISLIM da su srpske vlasti pogresile. Evo zasto, zato sto je ovo jako frekventan i uspjesan aerodrom. Drugo, mogu direktno stititi svoju nacionalnu avio kompaniju. A koje benefite to nosi ovdje nije mjesti ni vrijeme o tome diskutovati. Ali bez obzira na sve, zelim him sve najbolje. A mislim da je bilo bolje razviti ove manje aerodrome sa low cost kompanijama. Kao sto je to Bosna i Makedonija uradila. Ponovit cu, ovo je moje skromno mislenje.

Pozdrav

Odgovori
F

Poštovani Denize,

Cilj je da Air Serbia uhvati deo kolača sa preko okeanskih letova jer to donosi najviše love, a samim tim i Nikola Tesla postane tranzitni aerodrom. A verovatno ce takođe i dalje imati privilegovan status na Tesli jer sumnjam da bi bez toga uopšte se i pregovaralo.
Tesli fali i cargo saobraćaj (teretni), što znači da žele privući i nove vrste transporta koje je Tesla imao jako slabe a pomenuti saobraćaj donosi takođe fine prihode.

Niš ima takvu vrstu aerodroma, a i Morava ima potencijal da se razvija u pravcu niškog Konstantin aerodroma.

Iskreno mislim da je prerano ovako nagađati šta se sve želi postići koncesijom, ali mora se znati da iza svih krupnih investicija stoji puno političkih dilova i trgovine pa bi trebalo vagati i ono što se dobija ispod žita kao i ono što se gubi.

S

Cinjenice su jedno a misljenja drugo. 95 su ukinute sankcije ponovo uvedene 97 pa opet ukinute posle odlaska Milosevica sa vlasti. Imamo znaci punih 20 god iili 18 god u kontinuitetu bez sankcija. Tj imamo 18 „zavrsnih racuna“ ANT. Cinjenica je da imamo dobre strucnjake u ovoj oblasti. Cinjenica je da se jako malo uradilo po pitanju ANT u periodu od 18 god. Gde skripi? Skripi u nasim glavama….Problem je dovodjenje nestrucnih lica po politickoj liniji na skoro sve funkcije u drzavi od direktora do kafe kuvarice. Problem je i nepotizam pored stranackog zaposljavanja. Kamo srece da smo ANT mogli da uvalimo za 1 dolar 2000 god na koncesiju od 20+ godina…Ocigledno su prioriteti bili drugaciji. Nezahvalno je davati misljenja bez ugovora. NAgadjanje. Cifra od 700 i kusur miliona mi je prevelika da bi bila realna i istinita, deluje mi ko da ce da naprave jos jedan isti takav aerodrom s druge strane autoputa ( lupam). Dokle god se ne suocimo sa samim sobom, izbacimo sindrom „preko veze“ nepotizam politicko parazitiranje koncesija je jedino resenje za srpsku privredu. Iako cifre pokazuju da mozemo sami plasim se da ce kolicina para generisana na ANT privuci „elitne
politicare“ koji ce razjebati citav sistem da bi napunili svoje dzepove, ovako bar znamo interes koncesionara. Mene licno vise plase aneksi ovih ugovora ili nezvanicni pregovori ili dogovori o kojima obicni smrtnici nemaju pojma. Postoje iskustva iz citavog regiona i sire o koncesijama, ako budemo koristili pamet i uz malo srece ovo moze dobro da prodje. Opet ako ne budemo imali nadzor imacemo slucaj „rodilo se mrtvo“…po gosp. Alenu ove cifre su toliko fantasticne da je u obavezu da premijeru podigne spomenik…

Odgovori
V

A šta ćemo da uradimo ako se ispostavi da sve ovo nije moguće ili da su cifre naduvane?
Šta ćemo onda napraviti Premijer/Predsedniku? I gde će On biti za pet, deset, petnaest, …. godina?

S

Jednostavno sve te stvari koje si napisao se definišu ugovorom i penalima. Vučić se marketinški promoviše (mada je on predsednik sns, kao predsednik RS on nema veze sa ugovorom). Sa naše strane odg lice je premijer tj Ana B. jer će ona potpisati u ime vlade. I naravno nadležan sud u slučaju spora…

V

Shone,
Jednostavno, Vučić jedini donosi odluku. Brnabićka se ništa me pita, osim što će fizički potpisati.
Moje pitanje je ko će odgovarati ukoliko se ispostavi da su obećanja koja se marketinški eksploatišu pre pregovora od 60 dana nakon koga se treba potpisati ugovor, izjalove?

B

Pa….realno, odgovarat ce onaj koji „nije dobro obavio svoj posao“……dakle, ona Brnicka ili kako li joj je vec prezime.

S

Ne znam ko donosi odluke dal Vucic dal Brnabicka ili neko treci kao savetnik pa eventualno ovo dvoje pod njegovim ili njihovim uticajem donose odluke, realno sitno mi je da razmisljam o tome. „Slucajno “ se podesila „uspesna“ koncesija bas pred izbore….Verujem da postoji ekslpoatacija uspeha ovog ugovora zbog izbora. Generalno ako likovi ne ispostuju dogovor treba ih odjebati, sasvim prosto. Tesko ce pistu da nose u svoju zemlju….A ko je odgovoran, obicno onaj ko potpisuje, pa kad dodje smena vlasti ima ko da se zabavi tim problemom mada ostaje ona stara “ da vrana vrani oci ne vadi“, zato i mislim da je trebalo mnogo ranije dati koncesiju na ANT….

P

Pobogu ljudi vi se frljate sa ciframa ko nezdravi. Istina je jednostavna i toliko puta recena. Veliki biznis se vrti sa tudjim parama, nikako svojim . Dakle, VINCI ce upfront (nova catchphrase naseg svevisnjeg najboljeg svevideceg predsednika) uplatu od 500 milki da iskesira iz kredita koji ce da digne i da vraca iz prihoda ANT. 700 milki obecanih ce takodje da ulozi iz kredita koji ce da vraca iz prihoda ANT s tim sto ce te pare da obrne da se vrate njima u dzep (VINCI je naravno gradjevinska kompanija koja ce sama sebe da zaposli da rekonstruise aerodrom). Vratice se mnogostruko jer sistem „ulica Prilaz“ nismo mi izmislili naravno. Jos plus sto ce 100 posto da bude neka caka u ugovoru da drzava placa ako ne bude odredjen broj putnika, tako da ce i tu da izvuku pare. S obzirom da ce ovde da osnuju DOO kao preduzece, posle 25 godina kreda i ne mora cela da se vrati, samo ugase preduzece, proglase bankrot i pojeo vuk magarca pa ce da se namiruje iz imovine ANT. I sta tu nije jasno gde je tu interes VINCI ja i koje su tu pare.

Odgovori
S

Maliciozan i nestručan komentar. Niko se ne frlja ciframa i ugovorima jet ugovora još nema a cifre su preliminarne i samo se komentarišu. VINCI je u obavezi da jednokratno uplati 501 milku, dal će iz svog džepa ili tetkinog nas to ne treba da interesuje. Pošto ima oko 4.8 mil akcija a deli se oko 84 mil evra svako će dobito po 200rsd(okvirno sam lupio ali mislim da je to red veličine). Ako misliš da na državnom tenderu možeš da učestvuješ pa da retroaktivno otvoriš firmu to si se zezno. Muslim da Vinci ima firmu koju su otvorili kada su pokušali da kupe Mostogradnju. Ne znam dal će da je koriste dalja priča bi bila špekulacija. Ako misliš da će da dignu kredit u RS, nemam ništa protiv samo da ne bude neka banka sa državnim akcijama. Ali to bi bila očigledna prevara, tako da je to domen sci-fi. Generalno i da dignu kredit od domaće banke isplata ide po situacijama. Niko neće da da pare (stotine miliona) na lepe oči. Generalno ako dignu kredit odustaće od dela profita. A šta će da grade, ne verujem da mogu na svoju ruku. Bilo bi debulno da nije definisano ugovorom. Zamisli da na sred piste dignu akva park i kiosk sa hot dogom…

V

Shone,
Firma se prema uslovima Koncesije mora osnovati nakon potpisivanja ugovora.
Nije svejedno odakle dolaze i na koji način se garantuju pare koje će se unapred uplatiti. Mogla je Država sama da uzme taj kredit kod Banke, a da nam ANT ostane. Zašto smo garanti tuđeg dila?

B

Firma koja ce upravljati aerodromom MORA biti registrirana u Srbiji.
Na koji bi se inace nacin obavljao platni promet?

S

Naravno da nije svejedno poreklo novca, ali u domenu dal je izvor legalan ili „propran“. Opet ponavljam da ugovor ne postoji price verovatno postoje…razne. Vinci grupa je ogromna, dosta ljudi zaposljava (183,487 po njihovom godisnjem izvestaju iz 2016). Mislim tacnije nagadjam da ce isplata ici preko Societe generale banke, ali ne vidim da cemo mi kao drzava biti garant kredita ukoliko Vinci odluci da isti digne kod nas ili bilo sta slicno na tu temu. RS treba samo da bude pravni garant tj okvir u kome ce Vinci moci da posluje. Francuske firme koje imaju poslove van maticne drzave imaju problem sa vracanjem kesa u Francusku, tj porez je 40%. Sigurno Francuska kao ozbiljna drzava ima dobar razlog za takav potez. Zato verujem da Vinci samo vrti svoje pare i da nece uzimati kredite dok god se taj zakon ne promeni. Onda ce kao i ostali stranci da isisavaju kapital tj dobit iz Srbije. Verujem da ce Vinci veliki deo ulaganja sprovoditi preko svoje gradjevinske efektive ( npr izgradice hotel i proikazati kao ulozenih 30 mil evra ili pistu ili terminal….) Lopta je na nama, ako budemo imali ozbiljan nadzor koncesija ce biti uspesna ako ne mozda cemo imati jos jednu pistu od 500 mil evra dugacku 100 m….

M

Koncesionar se obavezuje da se izvrsiti nadogradnju i unapređenje postojećih terminala i piste????? Zar je moguce da uslov na tenderu nije bio da se izgradi novi terminal i eventualno jos jedna pista?!?!

Odgovori
V

Bravo Marko,
Treba čitati šta je bilo napisano u ponudi za Koncesiju, a šta se sada piše i priča. Već se pojavljuje spin.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Da li je Vinci dobar izbor za Beograd?

Hvala puno, gospodine AirBeg (drug bio nikad nisam, pa čak ni u ono vrijeme SFRJ, ali neka ako Vas to veseli). :-) Pa gledali nisu, pitali nisu, ni oni, ni javnost, čak ni arhitekti čiji je projekt ne ogoljen, nego iskasapljen. A to Vam je tako kada se gledati i pitati ne želi. Isti kurs…

18. Jan 2018.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Da li je Vinci dobar izbor za Beograd?

Hvala puno na pohvalama. Doprijela je ona do samog vrha, vjerujte mi. Konkretne podatke o zaposlenima prije i nakon koncesije drugih aerodroma nemam i vrlo teško je tako nešto naći. No, ovaj podataka o 17% radne snage u usporedbi sa 3,7% prometa je vrlo indikativan, zar ne?

18. Jan 2018.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Da li je Vinci dobar izbor za Beograd?

Bojim se da je Beduin u pravu. Branko, za sada imamo samo jednu vrlo nespretnu izjavu predsjednika sa kojom se očito izletio. I još je stavio u kontekst "štete koju je Niški razvoj napravio Beogradu". Moram priznati vrlo neuobičajna izjava za presjednika jedne države.

18. Jan 2018.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Da li je Vinci dobar izbor za Beograd?

Hvala Vladimire na pohvalama. To je ipak stvar Srbije, pregovora i odnosa između države i malih dioničara. Djape: Što je po vama dobit? Ovih 501 milijun koji nisu upitni ili koncesijska naknada?

18. Jan 2018.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Da li je Vinci dobar izbor za Beograd?

Ova rečenica govori sve: "Em su imbecili retardirani, em bi rođenu majku prodali za 10% provizije."

18. Jan 2018.Pogledaj