BEG airport status
Bugarska planira remont transportnih helikoptera Mi-17 kao i dodatnih desantno-jurišnih Mi-24 Bugarska trenutno raspolaže sa dva operativna Mi-24V, planira da remontuje još četiri / Foto: Aleksandar Mladenov, AERO

Bugarska planira remont transportnih helikoptera Mi-17 kao i dodatnih desantno-jurišnih Mi-24

Bugarsko ministarstvo odbrane raspisalo je 30. jula tender za generalni remont dva transportna helikoptera Mi-17 ‘’Hip-H’’ i četiri borbena Mi-24V ‘’Hind-E’’ iz sastava bugarskih vazduhoplovnih snaga.

Krajnji rok za podnošenje ponuda je 3. septembar, sa ciljem da se okvirni sporazum potpiše sa najboljim ponuđačem za period od 48 meseci.

Procenjena vrednost remonta, uključujući porez na dodatnu vrednost iznosi 19,07 miliona evra od čega bi 5,78 miliona bio potrošen na remont helikoptera Mi-17 evidencijskih brojeva 419 (fabrički broj 103M17) i 421 (fabrički broj 415M02).

Ostatak novca iskoristio bi se za opštu opravku helikoptera Mi-24V i to primeraka sa evidencijskim brojevima 140 (fabrički broj 150722), 141 (150723), 144 (150726)  i 146 (150721).

Nakon pada poslednjeg operativnog helikoptera Mi-17 11. juna ove godine, prilikom kojeg su poginula dva pilota a treći član posade je teško povređen, bugarske vazduhoplovne snage ostale su bez letno sposobnih Mi-17.

Sa druge strane, u Bugarskoj su trenutno operativna dva desantno-jurišna helikoptera Mi-24V, prvi evidencijskog broja 142, fabričkog broja 150724, kao i primerak sa ev. brojem 143 (150725) koji su remontovani u vazduhoplovno remontnom zavodu TEREM-LETETS iz Sofije.

Komentari

M

Privremena mjera dok ne dođu Samovi helikopteri! I onda svi mi sa brdovitog balkana morat cemo dati Ukraincima, Pesmergama, Kurdima ili gdje kaze ujak Sam

Odgovori
Ž

Не знам каква је то привремена мера када имају 12 Кугуара.

A

Eno Poljska kao, slobodno moze se reci, najbitniji geopoliticki igrac NATO-a(Amerike) na velikoj evropskoj niziji u poslednjih 10 godina jos uvek koristi dosta sovjetske tehnike (Mi-17, Migove-29 itd.) uz svu zapadnu tehniku koju su nabavili u skorije vreme….tako da ne znam sto bi Bugarskoj ovo bilo „privremeno resenje“ jer novca za novo….bojim se da nemaju. Neki najblizi ekvivalent Mi-24, (poprilicno)grubo govoreci, bi bio nista drugo nego Apaci, odakle im za to? Mi-17 i nekako…..

M

Sto je 12 helica za jednu Bugarsku?? Mi imamo 24 helica ( ne racunajuci bell-ove, kiowe) a sumnjam da ce sljedeci biti ruski?!(nemam nista protiv ruskih)

D

Mr D. Bugarska vec koristi zapadnu tehniku: 12 helicoptera AS532UL Cougar, 2 AS565 (3 primjerak je izglubljen ali ce gazamijeniti sa polovnom civilnom verziji) I 6 Bell 206B-3.

Nazalost Bugarska modernizacija je prestala vec odavno (kao I skoro sve zemlje istoce Evrope). Jednostavno ne zele da trose na odbranu. A Bugari imaju neke vece probleme. Zbog ulaska u EU su izgubili 18% od njihove populacije zbog emigracije, a to sve skoro mladi ljudi. Znaci populacijaje zastarjela a to znaci veliki troskovi zazdravlje itd. A usput znaci I da ima manje ljudi koji mogu sluziti u vojsci. Eto kako ti EU radi.

Sto se tice Sovjetske tehnike u NATO paktu, ti ostaci su dokaz koliko malo te istocne Evropske zemlje ulazu u odbranu. Cesto nisu ni unaprijedjeni na moderni standard a cesto su cak losiji nego originalni Varsavski Pakt standard. Naprimjer Poljski Mi-24 nemaju nikakve protiv-tenkovske rakete iako origianlni su to imali.

A isto tako glavnina Mi-8/-17, MiG-29, T-72, BMP-1/-2 itd u svim tim drzavama nisu imali nikakve velike modernizacije I nisu perspektivni u ratu protiv bilo kakvog organiziranog neprijatelja. (A za Rumune sa njihovim TR-85 da I ne pricam – to je I dalje ista verzije krsa T-55 koji je vec zastarjeo 1970-ima)

Cak Poljska je odustala od velike modernizacije. Mornarica im propada a nema vise investicije ni u kopnenu vojsku ni u aviaciju. Puno je prica, ali u realnosti oni konstantno odbijaju kupovinu nove opreme u zadnjih par godina. Pogledaj slucajeve za nove jurisne helikoptere, nove transportne helikoptere I korvete Gawron, nove borbene avione (Su-22 je trebao biti u penziji ali ce ga sada koristiti do 2022-e. Jedino su uspijeli kupiti 12 M-346 (od 16 koliko je potrebno).

Ž

Бугарски Ми-17 имају могућност гашења пожара из ваздуха, Кугуари немају.

Мислим да је то првенствено разлог да Ми-17 врате у употребу.

Нисам сигуран да Бугарска планира да има више од 12 транспортних хеликоптера када Ми-17 буду повучени из употребе.

Добар пример је и Мађарска која има само 5 Ми-8Т и 5 Ми-17. Постоје неке назнаке да ће поред 20 наручених Х145М набављати и средњи транспортни хеликоптер. Или је то само жеља Ербаса….

M

Da se razumjemo sretan sam sto imamo milove i sto jos dugo cemo koristiti 171-ce (i zao mi je sto smo otkantali 24-ke)! Kad kazem privremena mjera, znaci da za sve clanice NATO koje koriste ruske zrakoplove svaki sljedeci novi nece biti ruski, bilo to za 3, 5 ili 15 godina! Takoder nisam rekao dali je to dobro ili loše! Mozda prije se moglo kao npr. Grcka sto je uzela S300, sad se situacija promjenila…. Evo Tusrka…. Ako uzme S400 Ameri zaprijetili da nema nista od F35-ica!

D

Mr D. iz sjecannja sto se tice Grckih S300, te su rakete originalno kupili Cyprus. Zbog politickih problema sa Turskom, su prebacili S300 u Grcku.

Grci jesu kupili ili dobili besplatno neku Rusku opremu ali to je oprema bivse Istocne Njemacke – RPG-18, BMP-1, ZU-23, 9K111 . Mislim da su bas od Rusije direktno kupili 9M133 Kornet.

B

Da neće u Momu?

Odgovori
Ž

Поред њиховог ремонтног завода ТЕРЕМ-ЛЕТЕТС?

A

Skolski primer za sve one moji misle „samo kad bi Srbija usla u NATO, leteli bi na F/A-18, Blackhawk-ovima“ itd. itd. Boze naivnih li ljudi….btw SRJ je ponudla da udje na NATO, odbili su, a i nije nam mesto tamo gde nas ne zele i ne postuju ;)
I za one koji misle da bi ulazak u EU resio korupciju, pa bi odjednom imali novca za novu tehniku….
na Srbima je da srede Srbiju, Bugarim Bugarsku, Hrvatima Hrvatsku, stranci bukvalno ne mogu tu nista, osim da nesto sitno dodaju(po koji helikopter za HR ili 6 migova od pre dve ipo-tri decenije za RS)

Odgovori
M

Slazem se, ali svejedno volio bi da uđete u NATO i EU😉

l

@Mr.D Neka hvala. :)

A

@ Mr.D
Pa nek plate 30 milijardi dolara odstete prvo i nek priznaju da je cela prica bila klasicna prevara, pa cemo i uci, nije problem. Ovako bi morali mi njima da oprostimo sto su oni nas tukli…
A i sto bi bili deo nekog konglomerata koji je odavno izgubio smisao i sad po politickoj ulozi i operativi vise lici na bivsi Varsavski pakt nego na njegovu „kontru“

K

Stari dobri Mi-17/24 jos sa modernizacijom mogu jos dosta da ponude! Cesi Madjari sad i Bugari koriste tehniku SSSR i jos ce …
Mi treba da smo sretni jer za Srbiju stozu nove masine MI -35M i MI-17B5…

Odgovori
l

@Kubanac A kad to stižu, imaš li neke definisane informacije? Načekašmo se zemljače. :)

Za najvise 12 meseci. 4+3.

M

AL-41F1 da se mene pita ekvivalent 24-ki je S-70 sa nosacima naoruzanja i strojnicom pod trupom! 64ku bi uspoređivao sa mil 28

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

AL-41F1 na: Bugarska će, koristeći fondove Evropske Unije nabaviti dva helikoptera za HEMS

Vec imamo. Oprema se montira jako brzo, helikopteri su tu, oprema je tu, piloti su tu. Jedino samo Morava da se osposobi sa hangarima, ali bice i to valjda. https://tangosix.rs/2020/09/01/novi-hangari-za-helikoptere-gradice-se-na-batajnici-i-ladjevcima/ Ne znam samo sta ce Bugari kupiti za ovako male novce.

31. Mar 2020.Pogledaj

Mayer na: [POSLEDNJA VEST] Nova isporuka medicinske pomoći: Ruski An-124 sleće u Beograd

>> Zasto danas Ukraina ne proizvede neki avion? Antonov AN-178

31. Mar 2020.Pogledaj

Ogorčeni na: [POSLEDNJA VEST] Nova isporuka medicinske pomoći: Ruski An-124 sleće u Beograd

Pravio se i u Rusiji. Zapravo fabrika Aviastar SP jedina i može danas da ga proizvede, ali problem je sertifikacija koju obavlja Ukrajina.

30. Mar 2020.Pogledaj

Dassal na: [POSLEDNJA VEST] Nova isporuka medicinske pomoći: Ruski An-124 sleće u Beograd

Antonov An-124 plane Viktor Tolmachev (11 August 1934 – 7 June 2018) was a Russian engineer. He was a member of the Russian Academy of Natural Sciences and chief designer of the Antonov An-124 Ruslan and An-225 Mriya transport aircraft.[1]

30. Mar 2020.Pogledaj

Ruslan Tihonov na: [POSLEDNJA VEST] Nova isporuka medicinske pomoći: Ruski An-124 sleće u Beograd

Da, dok je to bila jedna država SSSR, sada Ukrajina nije u stanju da održava takve avione, a kamo li da pravi!!!🤣

29. Mar 2020.Pogledaj

Send this to a friend