BEG airport status
LYBE 2002:00 Z 090°03KT 9999 -RASN BKN033 02/00 Q1015 NOSIG=
Srušio se bugarski vojni helikopter Mi-17, piloti poginuli Helikopter sa evidencijskim brojem 417 bio je poslednji bugarski vojni operativni Mi-17 / Foto: Igor Božinovski

Srušio se bugarski vojni helikopter Mi-17, piloti poginuli

Kako su sinoć preneli bugarski mediji, u vazduhoplovnoj bazi Krumovo srušio se transportni helikopter Mi-17 iz sastava bugarskog Ratnog vazduhoplovstva. Nesreća se dogodila oko 20:30 časova po lokalnom vremenu a iz Ministarstva odbrane Bugarske je saopšteno da su dva pilota poginula dok je tehničar povređen.

Prema prvim informacijama do kojeg je došao vazduhoplovni portal Aeropres, prilikom lebdenja helikoptera došlo je do iznenadnog oštrog okretanja letelice i pada na zemlju sa visine od oko 50 metara. U zvaničnom saopštenju Ministartsva odbrane navedeno je da je bio u pitanju trenažni let uvežbavanja traganja i spasavanja, da je uzrok udesa za sada nepoznat i da je istraga u toku. Odmah su preduzete sve mere kako bi posada bila spasena i kako bi se sprečila moguća eksplozija letelice.

Ministar odbrane Krasimir Karakačanov je za ’’Novu televiziju’’ potvrdio da su dva člana posade poginula i nagovestio da se radi o tehničkom otkazu koji se dogodio veoma brzo dok je letelica bila vrlo blizu zemlje. U saopštenju Ministartsva odbrane koje je kasnije prosleđeno medijima potvrđeno je da su poginuli kapeta Plamen Pantaleev i kapetan Stojan Nedelčev.

Treći član posade, letač-tehničar, oficirski kandidat Aleksej Kamenov, odveden je u bolnicu u teškom stanju ali je bio svestan i van životne opasnosti. U Ministarstvu je saopšteno da je njegovo stanje stabilno i da je na lice mesta stigao i ministar Karakačanov.

U sinoćnoj nesreći je izgubljen poslednji bugarski vojni operativni Mi-17. Reč je o primerku evidencijskog broja 417 (fabrički broj 103M14) koji se nalazi u upotrebi od oktobra 1989. godine. Početkom prošle godine prošao je kroz generalni remont u zavodu TEREM ’’Letec’’ iz Sofije i to je bio drugi takav remont ovog helikoptera. Pre toga imao je nalet nešto manji od 2500 sati.

Komentari

V

Mi ipak ipak imamo puno bolje vazdusne snage od bugara koji su u natou.
Rip

Odgovori
R

Tako je! Nema letenja – nema problema!

i

Razmisljam nekako unazad i cinimi se da sam relativno cesto citao da je letelica pala za vreme probnog leta posle remonta. Da li je tu problem u kvalitetu radova ili se prilikom testiranja vise forsira? No, treba sacekat izvestaj komisije pa cemo biti pametniji.

Odgovori
Т

Србиjа се као и Бугарска налази у вакууму источне и западне технике, зато не треба куповати срцем него главом или се све скупо наплати

Odgovori
С

И западна техника пада, јуче је пао ф15..

l

@Т5 Šta to treba da znači? Pa i zapadna tehnika isto tako pada kao i istočna…

A

Nema potrebe za filozofiranjem, novcanikom se kupuju, zato je i vecina tehnike iz proslog veka. Ocekujem da ce u skorije vreme biti sve vise nabavki tehnike iz Kine(kamioni, vozovi itd. itd.) posto su najjeftiniji. Zao mi pilota sto moraju da lete na sustinski, prastaroj tehnici, ali sta je tu je, izgleda da se ne bude dovoljno. Morace malo cesce u strajkove

C

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

nikola na: [BEZBEDNOST LETENJA] Fondacija „Dejan Pandurović“: Bili smo jedna od vazduhoplovnih sila sa visokim nivoom bezbednosne kulture

video sam tenk VIHOR 1996 na VTI tada su ga rasklapali mada su Irak Francuska i mislim Indija hteli da ga kupe jer vojska nije imala para da ga pusti u serijsku proizvodnju . Tenk malog odraza tj kupole sa motorom od 1200 KS i mislim 38000kubika isao na tenkodromu betonskom oko 100km na cas

19. Jan 2019.Pogledaj
19. Jan 2019.Pogledaj

Drazen na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Ne slažem se Alene s tvrdnjom a će putnici apriori bježati od SSJ. Ja na primjer (radim u zrakoplovstvu) ću čim ih Adria dobije pokušati bookirati upravo njihov let. Mene taj avion privlači. Naravno ako ne bude čestih otkaza.

19. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Opala. Sada Montreal proizvodi 33 aviona godišnje, planiraju to povećati na 120 godišnje do 2020. Znači li to da kane još više povećati prozvodnju ili je to to? Alabama će imati početni kapacitet od 22 aviona godšnje, što kane povećati na 50 do 2023. To bi značilo 170 aviona godišnje u planu za idućih 5…

19. Jan 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Alene, Tačno sve. Jedino, nije mi baš najjasniji produžetak interesovanja LH za SSJ, posle preuzimanja C serije od Airbusa. Da li, eventualno, žele da imaju otvorenu mogućnost nabavke jeftinijeg aviona za siromašnija tržišta? Ako se, prosto, ne želi totalna zavisnost od Airbusa, pa, tu su i dalje Boeing i Embraer.

19. Jan 2019.Pogledaj

Send this to a friend