Nekada slavna flota Boinga 737 jugoslovenskog nacionalnog avio-prevoznika od pre neki dan počela je da se smanjuje, na način na koji ova vrsta aluminijuma verovatno jedino i može da se isplati. „YU-ANF“ prvi je izgubio svoje motore, rep i druge segmente strukture.
Nekada verovatno u jednoj od najlepših odora, potom u prihvatljivom rešenju, zatim u možda najružnijoj šemi bojenja, da bi igrom sudbine na kraju svog veka izbegao svojevrsni stid svoje matične kompanije u formi „nekompromitacije brenda“ (prelaženje 737-ca u „Aviolet“).
Srećom, kako je Tango Six prvi javio, nacionalna avio-kompanija planira da letelicu registracije „YU-AND“ najverovatnije donira muzeju po njenom izlasku iz aktivne službe, opet najverovatnije, 2020. godine. „November Deltu“ spasava mladost. „Fox“ nije bio te sreće.
Срба
Са једним од њих сам, можда баш са овим, 19. септембра 1988. одлетео из Београда у Загреб, на служење војног рока
Alen Šćuric Purger
I ja. Smo par dana radnije iste te 1988. iz Zagreba za Skopje.
Djura
I ja. 15.septembar 1989. BEG-TGD B737.
Slobodan
Navodite da je YU-ANF prvi izgubio rep i motore ali nije li YU-ANH bio prvi ocerupan zbog rezervnih delova?
Da li je YU-ANH jos uvek na stajanci kod Jat Tehnike ili uopste vise ne postoji?
Hvala unapred na odgovoru.
p.s. Ukusi su razliciti. Meni se odora br. 2 najvise svidja ali se potpuno slazem da je broj 3 najruznija
dzoniba
mislim da je YU-AHH privi otisao u kobaje i to kao donor…
Nebojsa
Izvorno bi trebalo da je JAT nabavio devet aviona B737 u periodu 1985-1988,svi serije 300
Cetiri su u Aviolet-u(AND,ANI,ANJ i ANK)
Pet bi trebalo da je u procesu rashoda(ANF,ANH,ANL,ANV i ANW)
Jedino ne znam status AON?Nabavljen naknadno kao polovan?
Jason Bourne
@Nebojsa, mislim da je AON bio B737-400 i on je vec duze vremena rashodovan negde u Engleskoj.
Nebojsa
Svuda sam nailazio na podatak da je u pitanju serija 300 (AON)
Znaci i on je zavrsio karijeru
Jason Bourne
@Nebojsa, moje izvinjenje na ovaj B737-400 sam mislio. Oscar Sierra je u pitanju https://m.planespotters.net/airframe/Boeing/737/YU-AOS-JAT-Airways/r7xbHP3Y
Ivan
Kako je to mogao biti lep restoran negde u blizini aerodorma…
Alen
Da bas!!! Ali nazalost nema na nasim prostorima pameti za takvo sto! Steta!
bb
U njega sam ugradio,svojevremeno,kompresor za sistem za vodu.Jedan od cetiri B-737-300 koji su dosli bez njih.Svi ostali su ih imali ugradjene kad su isporuceni JAT-u.Posao vodio ing.Skobla M.
Eeee,kakva su to vremena bila.
Drago
Jos jedna odora ove zanimljive ptice » https://www.airliners.net/photo/AeroContractors-of-Nigeria-JAT-Airways/Boeing-737-3H9/1110888/L
Letac
YU-AON vraćen lesoru pre 6-7 godina. Avion je odmah nakon vracanja rashodovan negde u Irskoj ili Velikoj Britaniji. ANF je stigao odmah iza ND koji je uz NI i NK još uvek plovidben sa odličnim operativnim karakteristikama. Još uvek relativno mali potrošač a održavanje rade iskusni ljudi iz JAT tehnike koji prosto obožavaju Boeing. Btw Jat tehnika ima izuzetno iskustvo i znanje kao i kompletne alate za Boeing
Nebojsa
Hvala na odgovoru.Ako je AON vracen znaci li to da je bio iznajmljen a ne u vlasnistvu Jat-a?
Slobodan
Tacno tako
DejanJat
Iza hangara je ANH, vec ocerupan odavno, ali ceo, kao i 3 B727, 737-200, i ostatci ANS.
Jedan od B727 je AKF, donacija muzeju,koji nikada videti nece (azurnost muzeja).
AON je bio 737-300
AOO je bio 737-400, koji je pao u indonezij po povratku vlasniku
Slobodan
Hvala na odgovoru.
Mozes mi samo reci koji je to ANS? Ne mogu naci podatke o njemu.
zoki
YUANK,F,W,J.H,,I,V idr su u vlasnistvu R.Srbije a YUAON,I dr.su iznajmljeni vazduhoplovi.Da pojasnim mladim kolegama sa O su iznajmljeni vazduhoplovi.