BEG airport status
[FOTO] Prvi Boing 737 otišao u večna lovišta: „November Fox“ na kilo Avioni se obično "seku" po unapred određenom planu, po sekcijama

[FOTO] Prvi Boing 737 otišao u večna lovišta: „November Fox“ na kilo

Nekada slavna flota Boinga 737 jugoslovenskog nacionalnog avio-prevoznika od pre neki dan počela je da se smanjuje, na način na koji ova vrsta aluminijuma verovatno jedino i može da se isplati. „YU-ANF“ prvi je izgubio svoje motore, rep i druge segmente strukture.

Nekada verovatno u jednoj od najlepših odora, potom u prihvatljivom rešenju, zatim u možda najružnijoj šemi bojenja, da bi igrom sudbine na kraju svog veka izbegao svojevrsni stid svoje matične kompanije u formi „nekompromitacije brenda“ (prelaženje 737-ca u „Aviolet“).

Srećom, kako je Tango Six prvi javio, nacionalna avio-kompanija planira da letelicu registracije „YU-AND“ najverovatnije donira muzeju po njenom izlasku iz aktivne službe, opet najverovatnije, 2020. godine. „November Deltu“ spasava mladost. „Fox“ nije bio te sreće.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

С

Са једним од њих сам, можда баш са овим, 19. септембра 1988. одлетео из Београда у Загреб, на служење војног рока

Odgovori
Al

I ja. Smo par dana radnije iste te 1988. iz Zagreba za Skopje.

Dj

I ja. 15.septembar 1989. BEG-TGD B737.

Sl

Navodite da je YU-ANF prvi izgubio rep i motore ali nije li YU-ANH bio prvi ocerupan zbog rezervnih delova?
Da li je YU-ANH jos uvek na stajanci kod Jat Tehnike ili uopste vise ne postoji?
Hvala unapred na odgovoru.

p.s. Ukusi su razliciti. Meni se odora br. 2 najvise svidja ali se potpuno slazem da je broj 3 najruznija

Odgovori
dz

mislim da je YU-AHH privi otisao u kobaje i to kao donor…

Ne

Izvorno bi trebalo da je JAT nabavio devet aviona B737 u periodu 1985-1988,svi serije 300
Cetiri su u Aviolet-u(AND,ANI,ANJ i ANK)
Pet bi trebalo da je u procesu rashoda(ANF,ANH,ANL,ANV i ANW)
Jedino ne znam status AON?Nabavljen naknadno kao polovan?

Ja

@Nebojsa, mislim da je AON bio B737-400 i on je vec duze vremena rashodovan negde u Engleskoj.

Ne

Svuda sam nailazio na podatak da je u pitanju serija 300 (AON)
Znaci i on je zavrsio karijeru

Ja

@Nebojsa, moje izvinjenje na ovaj B737-400 sam mislio. Oscar Sierra je u pitanju https://m.planespotters.net/airframe/Boeing/737/YU-AOS-JAT-Airways/r7xbHP3Y

Iv

Kako je to mogao biti lep restoran negde u blizini aerodorma…

Odgovori
Al

Da bas!!! Ali nazalost nema na nasim prostorima pameti za takvo sto! Steta!

bb

U njega sam ugradio,svojevremeno,kompresor za sistem za vodu.Jedan od cetiri B-737-300 koji su dosli bez njih.Svi ostali su ih imali ugradjene kad su isporuceni JAT-u.Posao vodio ing.Skobla M.
Eeee,kakva su to vremena bila.

Odgovori
Dr
Le

YU-AON vraćen lesoru pre 6-7 godina. Avion je odmah nakon vracanja rashodovan negde u Irskoj ili Velikoj Britaniji. ANF je stigao odmah iza ND koji je uz NI i NK još uvek plovidben sa odličnim operativnim karakteristikama. Još uvek relativno mali potrošač a održavanje rade iskusni ljudi iz JAT tehnike koji prosto obožavaju Boeing. Btw Jat tehnika ima izuzetno iskustvo i znanje kao i kompletne alate za Boeing

Odgovori
Ne

Hvala na odgovoru.Ako je AON vracen znaci li to da je bio iznajmljen a ne u vlasnistvu Jat-a?

Sl

Tacno tako

De

Iza hangara je ANH, vec ocerupan odavno, ali ceo, kao i 3 B727, 737-200, i ostatci ANS.
Jedan od B727 je AKF, donacija muzeju,koji nikada videti nece (azurnost muzeja).
AON je bio 737-300
AOO je bio 737-400, koji je pao u indonezij po povratku vlasniku

Odgovori
Sl

Hvala na odgovoru.
Mozes mi samo reci koji je to ANS? Ne mogu naci podatke o njemu.

zo

YUANK,F,W,J.H,,I,V idr su u vlasnistvu R.Srbije a YUAON,I dr.su iznajmljeni vazduhoplovi.Da pojasnim mladim kolegama sa O su iznajmljeni vazduhoplovi.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Limeni na: [POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

Ovo je izvrstan posao, možda čak i posao stoljeća jer kupiti ovakve avione u ovakvim okolnostima gdje se otvoreno priča i o širenju rata iz Ukrajine i u takvim uvjetima da se isplati oko milijardu eura i dobije kompletnu tehniku unutar godinu-dvije je stvarno pomalo i nadrealno.

25. Apr 2025.Pogledaj

B733 na: [POSLEDNJA VEST] Prva javno dostupna fotografija novog Falkona 6X Avio-službe Vlade Srbije

Da li ti prijatelju znas koliki je dug drzave Srbije da bi ona mogla da se racuna kao ozbiljna drzava? Pa da je iole ozbiljna ne bi kupovala ovakve skupe igracke vec bi se funkcioneri vozili redovnim linijama Er Srbije.

25. Apr 2025.Pogledaj

Srđan na: Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

mene više interesuje kako ćemo sa komplet MIG i Galeb osposobljenim osobljem, alatima, raznim uređajima i šta sve ne održavati Rafale?

25. Apr 2025.Pogledaj

Nenad N. na: [POSLEDNJA VEST] Prva javno dostupna fotografija novog Falkona 6X Avio-službe Vlade Srbije

"Zorane" i "Vlajko", mozda da ipak malo promenite tekst? Bukvalno istu recenicu pisu botovi po svim portalima gde se pominje ovaj avion. Mene vec strah da ce i taj avion da "pobegne". Ko to posle da ujuri po svetu.

25. Apr 2025.Pogledaj