BEG airport status
LYBE 2511:00 Z 010°14KT CAVOK 19/03 Q1013 NOSIG=
[FOTO] Prvi Boing 737 otišao u večna lovišta: „November Fox“ na kilo Avioni se obično "seku" po unapred određenom planu, po sekcijama

[FOTO] Prvi Boing 737 otišao u večna lovišta: „November Fox“ na kilo

Nekada slavna flota Boinga 737 jugoslovenskog nacionalnog avio-prevoznika od pre neki dan počela je da se smanjuje, na način na koji ova vrsta aluminijuma verovatno jedino i može da se isplati. „YU-ANF“ prvi je izgubio svoje motore, rep i druge segmente strukture.

Nekada verovatno u jednoj od najlepših odora, potom u prihvatljivom rešenju, zatim u možda najružnijoj šemi bojenja, da bi igrom sudbine na kraju svog veka izbegao svojevrsni stid svoje matične kompanije u formi „nekompromitacije brenda“ (prelaženje 737-ca u „Aviolet“).

Srećom, kako je Tango Six prvi javio, nacionalna avio-kompanija planira da letelicu registracije „YU-AND“ najverovatnije donira muzeju po njenom izlasku iz aktivne službe, opet najverovatnije, 2020. godine. „November Deltu“ spasava mladost. „Fox“ nije bio te sreće.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

С

Са једним од њих сам, можда баш са овим, 19. септембра 1988. одлетео из Београда у Загреб, на служење војног рока

Odgovori
A

I ja. Smo par dana radnije iste te 1988. iz Zagreba za Skopje.

D

I ja. 15.septembar 1989. BEG-TGD B737.

S

Navodite da je YU-ANF prvi izgubio rep i motore ali nije li YU-ANH bio prvi ocerupan zbog rezervnih delova?
Da li je YU-ANH jos uvek na stajanci kod Jat Tehnike ili uopste vise ne postoji?
Hvala unapred na odgovoru.

p.s. Ukusi su razliciti. Meni se odora br. 2 najvise svidja ali se potpuno slazem da je broj 3 najruznija

Odgovori
d

mislim da je YU-AHH privi otisao u kobaje i to kao donor…

N

Izvorno bi trebalo da je JAT nabavio devet aviona B737 u periodu 1985-1988,svi serije 300
Cetiri su u Aviolet-u(AND,ANI,ANJ i ANK)
Pet bi trebalo da je u procesu rashoda(ANF,ANH,ANL,ANV i ANW)
Jedino ne znam status AON?Nabavljen naknadno kao polovan?

J

@Nebojsa, mislim da je AON bio B737-400 i on je vec duze vremena rashodovan negde u Engleskoj.

N

Svuda sam nailazio na podatak da je u pitanju serija 300 (AON)
Znaci i on je zavrsio karijeru

J

@Nebojsa, moje izvinjenje na ovaj B737-400 sam mislio. Oscar Sierra je u pitanju https://m.planespotters.net/airframe/Boeing/737/YU-AOS-JAT-Airways/r7xbHP3Y

I

Kako je to mogao biti lep restoran negde u blizini aerodorma…

Odgovori
A

Da bas!!! Ali nazalost nema na nasim prostorima pameti za takvo sto! Steta!

b

U njega sam ugradio,svojevremeno,kompresor za sistem za vodu.Jedan od cetiri B-737-300 koji su dosli bez njih.Svi ostali su ih imali ugradjene kad su isporuceni JAT-u.Posao vodio ing.Skobla M.
Eeee,kakva su to vremena bila.

Odgovori
D
L

YU-AON vraćen lesoru pre 6-7 godina. Avion je odmah nakon vracanja rashodovan negde u Irskoj ili Velikoj Britaniji. ANF je stigao odmah iza ND koji je uz NI i NK još uvek plovidben sa odličnim operativnim karakteristikama. Još uvek relativno mali potrošač a održavanje rade iskusni ljudi iz JAT tehnike koji prosto obožavaju Boeing. Btw Jat tehnika ima izuzetno iskustvo i znanje kao i kompletne alate za Boeing

Odgovori
N

Hvala na odgovoru.Ako je AON vracen znaci li to da je bio iznajmljen a ne u vlasnistvu Jat-a?

S

Tacno tako

D

Iza hangara je ANH, vec ocerupan odavno, ali ceo, kao i 3 B727, 737-200, i ostatci ANS.
Jedan od B727 je AKF, donacija muzeju,koji nikada videti nece (azurnost muzeja).
AON je bio 737-300
AOO je bio 737-400, koji je pao u indonezij po povratku vlasniku

Odgovori
S

Hvala na odgovoru.
Mozes mi samo reci koji je to ANS? Ne mogu naci podatke o njemu.

z

YUANK,F,W,J.H,,I,V idr su u vlasnistvu R.Srbije a YUAON,I dr.su iznajmljeni vazduhoplovi.Da pojasnim mladim kolegama sa O su iznajmljeni vazduhoplovi.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

aca na: Koncesija „Nikole Tesle“ evropska transakcija godine u izboru “IJGlobal Awards”

U regionu je samo koncesija u Tirani ocenjena kao uspesna sve ostale su prilicno diskutabilne . Beogradska koncesija je realno sa obzirom na 1,5 milijarde eura bez konkurencije,jedino ako imaju neki detalji koji nisu poznati siroj javnosti . Vec u ovoj godini porast saobracaja ide preko 10 % .

25. Mar 2019.Pogledaj

Branko na: Vlada Srbije donela odluku o prebacivanju Muzeja vazduhoplovstva pod upravu Ministarstva odbrane; Prenose se sva prava, obaveze i imovina

Stanje je bilo toliko lose da su ljudi iz ministarstva dolazili i iznosili avionske motore iz motora, po recima dirktora muzeja na ovim stranicama... Sad ce moci da posalju kurira.

25. Mar 2019.Pogledaj

Dead1 na: Češka ponovo pokrenula postupak kupovine vojnih helikoptera, bira između dva američka tipa, favorit UH-60M

Vlad, nema veze sto su Americki ciljevi. Ima veze sto istocne Evropske zemlje misle. A posto je glavnina rado otisla u NATO a onda smanjili drasticno svoje vojske znaci da oni misle da ce ih NATO (to jest Amerikanci) braniti. Sto se give starog Americko I Britanskog vojnog smeca, toga nije puno zavrsilo u istocnoj…

25. Mar 2019.Pogledaj

Bane na: [NAJAVA] Obeležavanje 20 godina od NATO bombardovanja 23. marta u Muzeju vazduhoplovstva

@Marko Kapa dole osuđenim srpskim "ratnim zločincima"! Te osude vrede toliko da mogu da služe za brisanje jednog mesta. Predlažem da se svakom srpskom "ratnom zločincu" dodeli orden i posthumno ulica. A autošovinistima zna se- mera obaveznog lečenja.

25. Mar 2019.Pogledaj

Send this to a friend