BEG airport status
LYBE 1303:30 Z 130°10KT CAVOK 11/05 Q1026 NOSIG=
[EKSKLUZIVNO] Počinje sečenje Er Srbijinih Boinga; YU-AND najverovatnije 2020. u Muzeju vazduhoplovstva YU-AND 2020. godine najverovatnije u Muzeju vazduhoplovstva / Foto: Er Srbija

[EKSKLUZIVNO] Počinje sečenje Er Srbijinih Boinga; YU-AND najverovatnije 2020. u Muzeju vazduhoplovstva

Na platformi Jat Tehnike nedavno je započeo proces rashodovanja dela flote aviona 737-300 nacionalne avio-kompanije. Prekjuče se i na Fejsbuku moglo pročitati da je prva na „sečenju“ letelica registracije YU-ANF. Kako Tango Six ekskluzivno saznaje, postoji velika verovatnoća da će prvi 737 u nekadašnjem JAT-u ali i Evropi biti sačuvan i predat Muzeju vazduhoplovstva.


Kako saznajemo, logična namera Er Srbije da makar nešto zaradi od tipa letelice koja u saobraćaju ostaje još najviše dve godine na vreme je zapažena od strane zaposlenih u Muzeju vazduhoplovstva koji su nedavno „izvukli“ skoro sve stare putničke avione osim preostalog Boinga 727 i Konvera. Kustos muzeja Darko Mladenović uz podršku svog direktora Čeda Milivojevića je odmah po ovom saznanju zvanično kontaktirao nacionalnu avio-kompaniju koja je, za razliku od svojih Erbasova, vlasnik flote Boinga 737.

Pre dve nedelje odigrala se prva prepiska dve institucije o ovoj temi i, potpuno nekarakteristično za Srbiju (imajući u obzir nedavne tragedije nacionalnog odnosa prema industrijskoj istoriji) povratna informacija je došla u rekordnom roku.

Kako su nam potvrdili iz Muzeja vazduhoplovstva, čim su saznali da će flota Boinga 737 završiti u formi potpuno nearodinamičnih kilograma uputili su zvanični dopis Er Srbiji sa molbom da po potpunom povlačenju ovog tipa iz saobraćaja dobiju jedan avion za svoju postavku. Na njihovo iznenađenje, odgovor su dobili sutradan. Odgovor je bio potpisan od strane direktora za odnose sa većinskim vlasnikom (državom Srbijom) Branislava Malovića koji je u njemu napisao da se očekuje da YU-AND ostane u floti kompanije najkasnije do 2020. godine. Uz konstataciju da Er Srbija prepoznaje ugled i tradiciju Muzeja vazduhoplovstva odgovor sadrži i uveravanje da će po povlačenju „Novembar Delte“ iz flote konačna odluka o donaciji aviona biti doneta od strane nadzornog odbora kompanije. Takođe, u odgovoru stoji da je određeno odgovorno lice u kompaniji koji je isti dan napravilo procenu načina kako će se pristupiti eventualnoj donaciji (šta će biti skidano od delova iz unutrašnjosti aviona i sl.).

Kako su za Tango Six rekli iz muzeja u dosadašnjoj komunikaciji su prepoznali dobru volju nacionalne avio-kompanije po ovom pitanju, očekuju da će odluka biti pozitivna i da će Er Srbija, nakon prodaje delova koji ne utiču na spoljašnji izgled aviona, isti najverovatnije i donirati. Podsećaju da je nacionalna avio-kompanija do sada zvanično ovoj instituciji donirala DC-3, Konver 440, Karavelu i Boing 727 (uz poljoprivredne PT-17, PT-75, An-2M, Gruman i Utvu 65).

Er Srbija trenutno leti svoje preostale YU-AND, YU-ANK i YU-ANI pod brendom Avioleta. Ove letelice bile su nekada deo slavne, moderne i prve flote Boinga 737 u Evropi. Pre tri godine posada „Novembar Delte“ obeležila je i 30 godina od prvog fabričkog leta ovog aviona.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

A

Kako bi bilo lepo da operete Karavelu, ispred muzeja.
Nije mi jasno da rukovodstvo muzeja ne vidi da malo vode i četka mogu čudo da naprave.

Odgovori
3

Иза хангара у трави стоји и један АТР, могли би и њега да донирају музеју, тако би осим Б707 и ДЦ10 били сви авиони из флоте Југословенског аеротранспорта у музејској поставци.

Odgovori
s

Nema ljudi nista od toga,mi smo nacija koja ne postuje nista sto je nasa istorije(primer parna lokomotiva).Zasto B-727 nije prevucen?Zasto su devetke isecene?Pogledajte avione ispred muzeja,to se za koju godinu raspada sve,lici na otpad ne na muzej.Samo malo dobre volje,entuzijazma,maste…,bio bi dragulj Beograda

Odgovori
r

super, barem nešto, šteta je što nemamo DC-10 i DC-6

Odgovori
S

Bilo bi izuzetno kada bi , pored 737 , uspeli da izvuku 727 , konver i 9-ku. I naravno, da budu u JAT livery-u!!

Odgovori
N

Naravno,bila bi zaokruzena jedna celina kada su u pitanju mlazni putnicki avioni koje je posedovao Jat (Karavela,DC9,B727,B737).Naravno ne racunajuci dugoprugase B707 i DC10

N

Možda je ovo šansa da preostala „devetka“ sa aerodroma ode u muzej a da njeno mesto zauzme jedan od 737 rashoda.Bila bi velika šteta da muzej ostane bez Dc9

Odgovori
S

Da li je YU-ANH vec isecen?
Koliko se secam on nikad nije ni dobio tri tacke na repu, vec je od neke 2004 van saobracaja…

Odgovori
G

A sta je sa poslednjim 737-200 u Evropi. YU-ANP. U nekim zemljama bi sigurno zavrsio u muzeju ili leteo na Aero mitinzima a u Srbiji se trune …

Odgovori

Nije u letnom stanju.

J

Bolje bi im bilo da 1 B737 ostave SVS ANT da vezbaju na njemu

Odgovori

SVS vec imaju 727 na kome vezbaju. YU AND je bas za muzej. Prvi koji je dostavljen u evropi u poslednji koji je ostao da leti.

m

Немају 727 већ ДЦ-9.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

AL-41F1 na: Predsednik Vučić: Kupujemo borbene bespilotne letelice iz Kine, 3 jurišna helikoptera Mi-35; Pričaću sa Makronom o Mistralu

@Dexter Problem nase PVO je sto pri SEAD dejstvu, nisanski radari ne mogu biti konstatno ukljuceni jer nema sta da ih zastiti od anti-radarskih raketa, a da bi pogodili ista, radar mora biti upaljen celom putanjom rakete. Sa Tor-om najvise bi taj problem bio resen jer on moze da identifikuje takvu vrstu rakete u letu…

12. Nov 2018.Pogledaj

Mile Tranzicija na: [REPORTAŽA] “Vek pobednika 1918-2018“: Osmorka MiG-ova 29, siloviti Orlovi, baražna vatra “Ognjeva“ i neobičan završni scenario

Za zemlju Srbiju bi bilo najbolje da Orao dozivi istu sudbinu kao i njegov Rumunski brat IAR 93. Ovako, nikada nisi siguran dali imas te avione ili nemas. Svaka modernizacija je samo puko bacanje para.

12. Nov 2018.Pogledaj

Propeler Zviz na: [REPORTAŽA] “Vek pobednika 1918-2018“: Osmorka MiG-ova 29, siloviti Orlovi, baražna vatra “Ognjeva“ i neobičan završni scenario

Nagrada za najbolju fotografiju - T6. Nagrada za najbolju reportažu - T6. Nagrada za najbolju scenografiju - VS. Nagrada za najbolje vizuelne efekte - VS. Nagrada za najbolji zvuk i zvučne efekte - RV. Nagrada za najbolji kratki film - RTS (za snimak iza "Ognjeva" tokom dejstvovanja... projektili u perspektivi). Nagrada za najbolju kostimografiju -…

12. Nov 2018.Pogledaj

Mile Tranzicija na: [REPORTAŽA] “Vek pobednika 1918-2018“: Osmorka MiG-ova 29, siloviti Orlovi, baražna vatra “Ognjeva“ i neobičan završni scenario

Lepa smotra orudja i oruzja bivse SFRJ, doduse, neka su u medjuvremenu lafetirana. Jos uz to prigodni govori politicara i predstava je kompletna.

12. Nov 2018.Pogledaj

Send this to a friend