BEG airport status
Kinezi kupili Diamond Aircraft, ruske Vazdušno-kosmičke snage primile prve avione DA42 VKS Rusije će u naoružanje uvesti 35 aviona DA42T / Foto: kadar iz video priloga TVR Zvezda

Kinezi kupili Diamond Aircraft, ruske Vazdušno-kosmičke snage primile prve avione DA42

Britanski magazin Jane’s Defence Weekly preneo je 3. januara da je kineska kompanija Wanfeng Aviation Group 22. decembra prošle godine zvanično objavila da je kupila austrijsku firmu Diamond Aircraft. Istovremeno, vezano za proizvode Diamonda, iz Rusije nam stiže vest da su njene Vazdušno-kosmičke snage primile na upotrebu prve avione DA42T koji se sklapaju u ruskoj fabrici UZGA iz Jekaterinburga.

Detalji ugovora oko kupovine Diamonda nisu otkriveni ali su iz kineske kompanije, koja je podružnica holdinga Wanfeng Auto Holding Group, saopštili da će u Austriji nastaviti da investiraju u istraživačke i razvojne projekte koji uključuju akrobatski trenažni avion DART i jednomotorni avion od kompozita DA50. Dosadašnji generalni direktor austrijske firme Christian Dries ostaće da radi kao savetnik, generalni direktor Wanfenga Bin Čen postao je predsednik a Frenk Žang generalni direktor Diamonda.

Jedan pd prvih DA42T za VKS Rusije / Foto: Aleksej Ivanov/TVR Zvezda

Ova objava dolazi samo godinu dana nakon što je Wanfeng Aviation Group kupila 60 procenata akcija kanadske podružnice Diamonda, kompanije Diamond Canada. Ovaj posao podrazumevao je i preuzimanje svih prava na avion DA40 kao i ekskluzivna proizvodna prava na avion DA62. Takođe kompanija će raditi na razvoju malog poslovnog aviona D-JET.

Jedan od najuspešnijih proizvoda Diamond Aircraft je svakako višenamenski dvomotorni niskokrilni četvorosed DA42 koji je poslužio kao osnova za razvoj nekoliko specijalizovanih platformi među kojima je i verzija za prikupljanje obaveštajnih podataka, osmatranje i izviđanje (ISR – intelligence, surveillance, reconaissance). Takve avione nabavile su mnoge privatne kompanije koje pružaju ovakve usluge ali i razne državne agencije kao i vojne vazduhoplovne snage.

Najnoviji korisnik DA42 su Vazdušno-kosmičke snage Rusije koje su krajem prošle godine preuzele prva tri DA42T koji će se koristiti u obuci pilota višemotornih aviona Vojno-transportne avijacije. Zamenik Ministra odbrane Rusije Jurij Borisov bio je krajem decembra u radnoj poseti fabrici UZGA (Uralski zavod civilne avijacije) iz Jekaternburga kojom prilikom se upoznao sa njenim proizvodnim programom i aktivnostima.

Kokpit ruzskog DA42T / Foto: Aleksej Ivanov/TVR Zvezda

U ovoj fabrici se pored sklapanja austrijskuh aviona DA42, proizvode i bespilotne letelice ‘’Forpost’’ (licencni izraelski IAI Searcher), vrši se i sklapanje lakih transportnih aviona L410 Turbolet češke proizvodnje a tu je i licenca za američke lake višenamenske helikoptere Bell 407.

Govoreći konkretno o avionima DA42 Jurij Borisov je rekao da MO ima čvrsti ugovor za ukupno 35 aviona od kojih su tri preuzeta 2017, 17 će biti isporučeno u ovoj godini a još 15 u toku 2019. Zajednička državna ispitivanja avona biće završena takođe ove godine a Ministarstvo odrbane razmatra korišćenja aviona i u druge svrhe, uključujući i patrolne. Interes ruskog MO za avione DA42 iz fabrike UZGA pokazan je još 2010-2011. a 2013. je ova fabrika od MO dobila zadatak da napravi specijalizovani školsko-trenažni avion na bazi DA42NG koji je dobio oznaku DA42T.

Razvoj i proizvodnja je kasnila, trebala je da počne 2015. godine, 2016. godine je bilo planirano da se dostigne stoprocentna lokalizacija proizvodnje avione ali je kako vidimo to postignuto tek prošle godine. Do tada UZGA je DA42 proizvodila uglavnom za civilne korisnike a određenid eo komponenata je stizao iz Austrije. 2016. godine ruska Federalna služba bezbednosti preuzela je dva prethodno naručena aviona DA42NG s dodatnom elektronskom opremom za izvršavanje izviđačkih zadataka.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

BB

Cirrus, Continental, Mooney, Diamond… ko još je od GA otišao u kineske ruke?
Što ne kupe i Utvu pa da i mi žutog konja za trku imamo…

Odgovori
Da

@BB

👍

Sa

Pipistrel

Mi

Da,samo što mi kad prodajemo,prodajemo sa sve starim imenom,tj.,uzimamo novo.Primer,Kragujevačka ‘Zastava’.A primeri kako treba su ‘Dačija’i ‘Škoda’ koja zadržaše svoje nazive I pravo da se ponose svojom tradicijom.

Sa

Dornier ako ne grijesim.

Odgovori
Go

Kinezi gledaju ekonomiju i traze uspesna preduzeca koja imaju potencijal i koja daju profit.
Sta ce se desiti sa „Utvom“ pod upravom SDPR-a ostaje da se vidi u godinama pred nama?!

Odgovori
B

U godinama pred nama sve ce propasti.

Bo

Nije sve tako crno, ima i beli dvor

Odgovori
Т

Наша СОВА je … наша.
Што се лаког транспорта тиче треба се угледати на ПЦ6,ПЦ12

Odgovori
ID

Elektronika unutra će biti otkrovenje za Ruse…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Branko Србија 6 Хрватска 7 Словенија 1 Црна Гора три од којих се два нуде на продају

08. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Logicno jeste ali je isto tako logicno da se to uradi kada na red dodje neki od vecih remonta. Tehnika napreduje, proizvodjac za dve godine moze da izadje sa D3, pa onda opet sa D4 za nekoliko godina, a mi onda samo da nadogradjujemoo sa jednog na drugi standard svako malo. Pa kad bi onda…

08. Feb 2025.Pogledaj

Branko na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Od 17 nasledjenih aviona trenutno je u Srbiji 6 aviona, 7 u Hrvatskoj ovoj firmi, 1 je poklonjen Sloveniji za Muyej a 4 preostala su ovi koji se prodaju... I to je sve kada se sabere

07. Feb 2025.Pogledaj

Nenad na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Možda neki bofors L70 ako imaju i prodaju. Mada sam ja mišljenja da ih mi sami imamo dovoljno. A sve ovo ostalo otpad.

07. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

A ko je lud da izda takav sertifikat i takvu dozvolu a da pre toga tu istu dozvolu ne izdajuFAA, EASA ili bar pojedinacno neka agencija iz zemlje proizvodjaca? I manite se pritisaka! Moze da te pritiska ko god hoce ako treba da potpises nesto to znaci da ces morati i da odgovaras za to…

07. Feb 2025.Pogledaj