BEG airport status
Kinezi kupili Diamond Aircraft, ruske Vazdušno-kosmičke snage primile prve avione DA42 VKS Rusije će u naoružanje uvesti 35 aviona DA42T / Foto: kadar iz video priloga TVR Zvezda

Kinezi kupili Diamond Aircraft, ruske Vazdušno-kosmičke snage primile prve avione DA42

Britanski magazin Jane’s Defence Weekly preneo je 3. januara da je kineska kompanija Wanfeng Aviation Group 22. decembra prošle godine zvanično objavila da je kupila austrijsku firmu Diamond Aircraft. Istovremeno, vezano za proizvode Diamonda, iz Rusije nam stiže vest da su njene Vazdušno-kosmičke snage primile na upotrebu prve avione DA42T koji se sklapaju u ruskoj fabrici UZGA iz Jekaterinburga.

Detalji ugovora oko kupovine Diamonda nisu otkriveni ali su iz kineske kompanije, koja je podružnica holdinga Wanfeng Auto Holding Group, saopštili da će u Austriji nastaviti da investiraju u istraživačke i razvojne projekte koji uključuju akrobatski trenažni avion DART i jednomotorni avion od kompozita DA50. Dosadašnji generalni direktor austrijske firme Christian Dries ostaće da radi kao savetnik, generalni direktor Wanfenga Bin Čen postao je predsednik a Frenk Žang generalni direktor Diamonda.

Jedan pd prvih DA42T za VKS Rusije / Foto: Aleksej Ivanov/TVR Zvezda

Ova objava dolazi samo godinu dana nakon što je Wanfeng Aviation Group kupila 60 procenata akcija kanadske podružnice Diamonda, kompanije Diamond Canada. Ovaj posao podrazumevao je i preuzimanje svih prava na avion DA40 kao i ekskluzivna proizvodna prava na avion DA62. Takođe kompanija će raditi na razvoju malog poslovnog aviona D-JET.

Jedan od najuspešnijih proizvoda Diamond Aircraft je svakako višenamenski dvomotorni niskokrilni četvorosed DA42 koji je poslužio kao osnova za razvoj nekoliko specijalizovanih platformi među kojima je i verzija za prikupljanje obaveštajnih podataka, osmatranje i izviđanje (ISR – intelligence, surveillance, reconaissance). Takve avione nabavile su mnoge privatne kompanije koje pružaju ovakve usluge ali i razne državne agencije kao i vojne vazduhoplovne snage.

Najnoviji korisnik DA42 su Vazdušno-kosmičke snage Rusije koje su krajem prošle godine preuzele prva tri DA42T koji će se koristiti u obuci pilota višemotornih aviona Vojno-transportne avijacije. Zamenik Ministra odbrane Rusije Jurij Borisov bio je krajem decembra u radnoj poseti fabrici UZGA (Uralski zavod civilne avijacije) iz Jekaternburga kojom prilikom se upoznao sa njenim proizvodnim programom i aktivnostima.

Kokpit ruzskog DA42T / Foto: Aleksej Ivanov/TVR Zvezda

U ovoj fabrici se pored sklapanja austrijskuh aviona DA42, proizvode i bespilotne letelice ‘’Forpost’’ (licencni izraelski IAI Searcher), vrši se i sklapanje lakih transportnih aviona L410 Turbolet češke proizvodnje a tu je i licenca za američke lake višenamenske helikoptere Bell 407.

Govoreći konkretno o avionima DA42 Jurij Borisov je rekao da MO ima čvrsti ugovor za ukupno 35 aviona od kojih su tri preuzeta 2017, 17 će biti isporučeno u ovoj godini a još 15 u toku 2019. Zajednička državna ispitivanja avona biće završena takođe ove godine a Ministarstvo odrbane razmatra korišćenja aviona i u druge svrhe, uključujući i patrolne. Interes ruskog MO za avione DA42 iz fabrike UZGA pokazan je još 2010-2011. a 2013. je ova fabrika od MO dobila zadatak da napravi specijalizovani školsko-trenažni avion na bazi DA42NG koji je dobio oznaku DA42T.

Razvoj i proizvodnja je kasnila, trebala je da počne 2015. godine, 2016. godine je bilo planirano da se dostigne stoprocentna lokalizacija proizvodnje avione ali je kako vidimo to postignuto tek prošle godine. Do tada UZGA je DA42 proizvodila uglavnom za civilne korisnike a određenid eo komponenata je stizao iz Austrije. 2016. godine ruska Federalna služba bezbednosti preuzela je dva prethodno naručena aviona DA42NG s dodatnom elektronskom opremom za izvršavanje izviđačkih zadataka.

Komentari

B

Cirrus, Continental, Mooney, Diamond… ko još je od GA otišao u kineske ruke?
Što ne kupe i Utvu pa da i mi žutog konja za trku imamo…

Odgovori
D

@BB

👍

S

Pipistrel

M

Da,samo što mi kad prodajemo,prodajemo sa sve starim imenom,tj.,uzimamo novo.Primer,Kragujevačka ‘Zastava’.A primeri kako treba su ‘Dačija’i ‘Škoda’ koja zadržaše svoje nazive I pravo da se ponose svojom tradicijom.

S

Dornier ako ne grijesim.

Odgovori
G

Kinezi gledaju ekonomiju i traze uspesna preduzeca koja imaju potencijal i koja daju profit.
Sta ce se desiti sa „Utvom“ pod upravom SDPR-a ostaje da se vidi u godinama pred nama?!

Odgovori
B

U godinama pred nama sve ce propasti.

B

Nije sve tako crno, ima i beli dvor

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Da li je Vinci dobar izbor za Beograd?

Hvala puno, gospodine AirBeg (drug bio nikad nisam, pa čak ni u ono vrijeme SFRJ, ali neka ako Vas to veseli). :-) Pa gledali nisu, pitali nisu, ni oni, ni javnost, čak ni arhitekti čiji je projekt ne ogoljen, nego iskasapljen. A to Vam je tako kada se gledati i pitati ne želi. Isti kurs…

18. Jan 2018.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Da li je Vinci dobar izbor za Beograd?

Hvala puno na pohvalama. Doprijela je ona do samog vrha, vjerujte mi. Konkretne podatke o zaposlenima prije i nakon koncesije drugih aerodroma nemam i vrlo teško je tako nešto naći. No, ovaj podataka o 17% radne snage u usporedbi sa 3,7% prometa je vrlo indikativan, zar ne?

18. Jan 2018.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Da li je Vinci dobar izbor za Beograd?

Bojim se da je Beduin u pravu. Branko, za sada imamo samo jednu vrlo nespretnu izjavu predsjednika sa kojom se očito izletio. I još je stavio u kontekst "štete koju je Niški razvoj napravio Beogradu". Moram priznati vrlo neuobičajna izjava za presjednika jedne države.

18. Jan 2018.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Da li je Vinci dobar izbor za Beograd?

Hvala Vladimire na pohvalama. To je ipak stvar Srbije, pregovora i odnosa između države i malih dioničara. Djape: Što je po vama dobit? Ovih 501 milijun koji nisu upitni ili koncesijska naknada?

18. Jan 2018.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Da li je Vinci dobar izbor za Beograd?

Ova rečenica govori sve: "Em su imbecili retardirani, em bi rođenu majku prodali za 10% provizije."

18. Jan 2018.Pogledaj