BEG airport status
LYBE 1023:00 Z 290°08KT CAVOK 01/M01 Q1015 NOSIG=
Kinezi kupili Diamond Aircraft, ruske Vazdušno-kosmičke snage primile prve avione DA42 VKS Rusije će u naoružanje uvesti 35 aviona DA42T / Foto: kadar iz video priloga TVR Zvezda

Kinezi kupili Diamond Aircraft, ruske Vazdušno-kosmičke snage primile prve avione DA42

Britanski magazin Jane’s Defence Weekly preneo je 3. januara da je kineska kompanija Wanfeng Aviation Group 22. decembra prošle godine zvanično objavila da je kupila austrijsku firmu Diamond Aircraft. Istovremeno, vezano za proizvode Diamonda, iz Rusije nam stiže vest da su njene Vazdušno-kosmičke snage primile na upotrebu prve avione DA42T koji se sklapaju u ruskoj fabrici UZGA iz Jekaterinburga.

Detalji ugovora oko kupovine Diamonda nisu otkriveni ali su iz kineske kompanije, koja je podružnica holdinga Wanfeng Auto Holding Group, saopštili da će u Austriji nastaviti da investiraju u istraživačke i razvojne projekte koji uključuju akrobatski trenažni avion DART i jednomotorni avion od kompozita DA50. Dosadašnji generalni direktor austrijske firme Christian Dries ostaće da radi kao savetnik, generalni direktor Wanfenga Bin Čen postao je predsednik a Frenk Žang generalni direktor Diamonda.

Jedan pd prvih DA42T za VKS Rusije / Foto: Aleksej Ivanov/TVR Zvezda

Ova objava dolazi samo godinu dana nakon što je Wanfeng Aviation Group kupila 60 procenata akcija kanadske podružnice Diamonda, kompanije Diamond Canada. Ovaj posao podrazumevao je i preuzimanje svih prava na avion DA40 kao i ekskluzivna proizvodna prava na avion DA62. Takođe kompanija će raditi na razvoju malog poslovnog aviona D-JET.

Jedan od najuspešnijih proizvoda Diamond Aircraft je svakako višenamenski dvomotorni niskokrilni četvorosed DA42 koji je poslužio kao osnova za razvoj nekoliko specijalizovanih platformi među kojima je i verzija za prikupljanje obaveštajnih podataka, osmatranje i izviđanje (ISR – intelligence, surveillance, reconaissance). Takve avione nabavile su mnoge privatne kompanije koje pružaju ovakve usluge ali i razne državne agencije kao i vojne vazduhoplovne snage.

Najnoviji korisnik DA42 su Vazdušno-kosmičke snage Rusije koje su krajem prošle godine preuzele prva tri DA42T koji će se koristiti u obuci pilota višemotornih aviona Vojno-transportne avijacije. Zamenik Ministra odbrane Rusije Jurij Borisov bio je krajem decembra u radnoj poseti fabrici UZGA (Uralski zavod civilne avijacije) iz Jekaternburga kojom prilikom se upoznao sa njenim proizvodnim programom i aktivnostima.

Kokpit ruzskog DA42T / Foto: Aleksej Ivanov/TVR Zvezda

U ovoj fabrici se pored sklapanja austrijskuh aviona DA42, proizvode i bespilotne letelice ‘’Forpost’’ (licencni izraelski IAI Searcher), vrši se i sklapanje lakih transportnih aviona L410 Turbolet češke proizvodnje a tu je i licenca za američke lake višenamenske helikoptere Bell 407.

Govoreći konkretno o avionima DA42 Jurij Borisov je rekao da MO ima čvrsti ugovor za ukupno 35 aviona od kojih su tri preuzeta 2017, 17 će biti isporučeno u ovoj godini a još 15 u toku 2019. Zajednička državna ispitivanja avona biće završena takođe ove godine a Ministarstvo odrbane razmatra korišćenja aviona i u druge svrhe, uključujući i patrolne. Interes ruskog MO za avione DA42 iz fabrike UZGA pokazan je još 2010-2011. a 2013. je ova fabrika od MO dobila zadatak da napravi specijalizovani školsko-trenažni avion na bazi DA42NG koji je dobio oznaku DA42T.

Razvoj i proizvodnja je kasnila, trebala je da počne 2015. godine, 2016. godine je bilo planirano da se dostigne stoprocentna lokalizacija proizvodnje avione ali je kako vidimo to postignuto tek prošle godine. Do tada UZGA je DA42 proizvodila uglavnom za civilne korisnike a određenid eo komponenata je stizao iz Austrije. 2016. godine ruska Federalna služba bezbednosti preuzela je dva prethodno naručena aviona DA42NG s dodatnom elektronskom opremom za izvršavanje izviđačkih zadataka.

Komentari

I

Elektronika unutra će biti otkrovenje za Ruse…

Odgovori
Т

Наша СОВА je … наша.
Што се лаког транспорта тиче треба се угледати на ПЦ6,ПЦ12

Odgovori
B

Nije sve tako crno, ima i beli dvor

Odgovori
G

Kinezi gledaju ekonomiju i traze uspesna preduzeca koja imaju potencijal i koja daju profit.
Sta ce se desiti sa „Utvom“ pod upravom SDPR-a ostaje da se vidi u godinama pred nama?!

Odgovori
B

U godinama pred nama sve ce propasti.

S

Dornier ako ne grijesim.

Odgovori
B

Cirrus, Continental, Mooney, Diamond… ko još je od GA otišao u kineske ruke?
Što ne kupe i Utvu pa da i mi žutog konja za trku imamo…

Odgovori
D

@BB

👍

S

Pipistrel

M

Da,samo što mi kad prodajemo,prodajemo sa sve starim imenom,tj.,uzimamo novo.Primer,Kragujevačka ‘Zastava’.A primeri kako treba su ‘Dačija’i ‘Škoda’ koja zadržaše svoje nazive I pravo da se ponose svojom tradicijom.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

PPC na: Nabavka Super Puma za Helikoptersku jedinicu MUP-a, da li se u budžetu za 2019. krije potvrda?

Nisam zanao da su nam komšije Makedonci tako daleko, čak u Afriki? Batalite te EASA-NATO standarde. Puma je preskupa za nas i nepotrebno šarenilo u klasi srednjih transportnih helikoptera. Što neko reče, ako im je zinulo d.pe za "standardima" eto im AB-412 ko što su (pametno) pazarili Crnogorci za tri puta manje para. Bacanje para…

10. Dec 2018.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Island strateški bitan za Indigo Partners – 8. dio globalnog sukoba

No, Miroslave da je to megalomanski projekt jest. No, na 90 milijuna putnika sigurno trebaju bar tri piste. Istina Heathrow ima dvije piste, ali totalno se ubija sa njima, upravo to je limitirajuć faktor zašto ne mogu više rasti preko 80 milijuna putnika, nasušno im treba treća, i konačno su dobili zeleno svjetlo za istu.…

10. Dec 2018.Pogledaj

Isla na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Island strateški bitan za Indigo Partners – 8. dio globalnog sukoba

Miroslave, Već sam vam rekao da nemam nameru da se upuštam u političke rasprave sa vama jer ovaj portal, za razliku od vas, ne posećujem ni zbog politike ni zbog ideologije. Pošto vas sve u vezi novog aerodroma u Istanbulu tišti i iritira, a posebno podatak da je u svojoj POSLEDNJOJ fazi projektovan za 200…

10. Dec 2018.Pogledaj

Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Island strateški bitan za Indigo Partners – 8. dio globalnog sukoba

Alene, Upravo sam tako i ja razmisljao - iseliti najveci Cargo aerodrom na svetu iz centra grada je bio daleko tezi posao. Znaci - na svega par stotina metara od Aerodroma imali smo centar Cowloona. Imali smo nebodere od 300-400 metara visine, i milione ljudi na ulicama! Nista pre toga nije bilo ni priblizno po…

10. Dec 2018.Pogledaj

Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Island strateški bitan za Indigo Partners – 8. dio globalnog sukoba

Isla, Kad neko kaze ili napise nesto kriticki (pa makar kritikovao i vaseg idola)- to u normalnom svetu ne znaci da je neprijatelj. Postoji izraz drugacije misljenje. Jeste li culi nekad za to? Alen zna da sam kriticko misljenje izrazavao i po pitanju bombasticnog projekta Etihad-Air Serbia. I to u momentu kad su se bacale…

10. Dec 2018.Pogledaj

Send this to a friend