BEG airport status
LYBE 2603:00 Z 090°03KT CAVOK 13/10 Q1017 NOSIG=
[FOTO] Šta se jutros dešavalo sa avionom EgyptAira SU-GCO završio je na platformi Jat Tehnike nakon zamene guma / Foto: Tango Six

[FOTO] Šta se jutros dešavalo sa avionom EgyptAira

Kako smo jutros javili i pored Blica prvi objavili fotografije incidenta, avion EgyptAira doživeo je incident prilikom sletanja na Aerodrom Nikola Tesla u 04:11 časova.

Glavni istražitelj centra za nesreće u saobraćaju potvrdio je klasičnim medijima da po sletanju Boinga 737-866 SU-GCO došlo do „blokade kočnica“. Tango Six takođe saznaje iz više izvora da je pored blokade kočnica mogući uzrok i nepravilno upravljanje po pravcu u odnosu na osu piste odmah po dodiru. Da li je naknadno kočenje uzrokovalo blokadu ili se ona dogodila iz nekog drugog razloga nije poznato.

Aerodrom Nikola Tesla poseduje hidrauličnu opremu, svojevrsne „vazdušne jastuke“, koji su raspoloživi za podizanje letelica koje dožive veću havariju na poletno-sletnoj stazi. Budući da u pitanju nije bila veća havarija i da su stradale samo gume na glavnom stajnom trapu, odlučeno je da kompanija Jat Tehnika zameni spoljašnje gume na avionu. Letelica je po zameni guma odvučena na platformu Jat Tehnike. Kako Tango Six takođe saznaje, što je evidentno i po fotografijama sa lica mesta, na avionu nije bio otvorene vatre, samim tim ni intervencije vatrogasne službe aerodroma. Curenje hidro-ulja tretirano je peskom.

Vremenski period reakcije aerodroma i Jat Tehnike sigurno je bio uslovljen ranim jutarnjim časovima, uviđajem koji je bilo potrebno obaviti, kao i interesom avio-kompanije da se letelica što bezbednije i praktičnije odvuče sa piste.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

D

Da li se zna zašto je avion sleteo u Beograd? Gde je ustao i sta je nosio ili sta je trebalo da nosi?

Odgovori
S

Charter, došao po putnike u Beograd.

s

Malo je cudno da u ovo doba godine u Beograd sleti potpuno prazan charter avion.

r

@samo tako razmisljam

Zašto je čudno? Egipat je turistička destinacija aktivna i nakon tvog „turističkog“ kalendara, koji podrazumeva Jun-Avgust.

Charter može da dođe i prazan, da pokupi putnike pa polazak…

@samo tako razmisljam – bas naprotiv, uopste nije cudno da sleti prazan avion koji obavlja carter let, i to ka destinacijama u Africi gde je letnja turisticka sezona dosta duza od sezone u Evropi. Zapravo, bilo bi cudno da je sleteo prazan avion na redovnoj liniji, a ne obratno, kao sto je slucaj.

N

Došao je da pokupi neke naše vojnike

S

@Brka, @razmisli jos jednom. Da je pocetak sezone nista mi nebi bilo cudno, ali ovako moze se jos uvek reci u jeku sezone dolazi potpuno prazan avion po nase turiste? Kako se do juce za tu destinaciju nisu slali putnici?
@NisamJa nasi vojnici koji u poslednje vreme idu u mirovne misije to cine za niskog aerodroma gde se za njih organizuju docek i ispracaj uz zvanicnike.

r

@razmisli još jednom

Kako to misliš da „…se do juce za tu destinaciju nisu slali putnici?“ Za Egipat? Gde ti živiš dete??? Sharm El Sheikh, Hurgada, Sahl Hasheesh, Marsa Alam su samo neka od poznatih, ne i najpoznatiji… Uostalom, pitaj čika Google-a…

M

Zar nisu mogli da ga odvuku na travu pa tamo mu menjaju gume ?

Odgovori
S

Mislim da bi se Egyptair malo ljutio da im neko ovako raskupusan avion od 40+ tona odvuce da sa njime ore travnatu livadu. Jos ako mu noge utonu u meku zemlju ispod trave pa milina. Salu na stranu da su mogli brze i organizovanije da ga maknu mogli su. Sto nisu nije moja stvar. T6 kao jedan od retkih vazduhoplovnih prosvetitelja u regionu i glas razuma u moru mainstream trabunjanja treba malo vise da se angazuje kod ovakvih situacija jer je jutros ludilo bilo napravise kargo avion od 738 i sad svi misle Egipatski, kargo u 4 ujutru? Pa se jos i slupao? Kakce tajne krije kako li nam radi o glavi?

B

Odvlačenje na travu ne bi, nažalost, oslobodilo pistu (poletno-sletnu stazu), na način na koji je put slobodan kada se parkirate na travu pored. Da bi se pista smatrala slobodnom, potrebno je da drugi avion (ili vozilo ili čovek) budu izvan “zaštićene zone” (obstacle clearance surfaces), što je otprilike isto kao da su ga vukli do stajanke što, očigledno, nije moglo.

R

To bi bio mnogo pametan potez, avion do mozda 70 tona oslonjen na tri tacke odvuci na travu.

B

Sta mislis, da je to fica?

I

Bravo TANGO SIX , jedini ste od jutros koji je OBJEKTIVNO objavio informaciju a ko se razume u ovakve poslove odmah je razumeo o cemu se radi . . . i kao sto su rekli nije ovo jedini avion koji je imao ovakav problem , imali smo ih bar par slucajeva , kao sto su tipovi aviona B707 , C130 kompanije necu napominjati iz komercijalnih razloga . . . ali da organizacija sklanjanja traje – traje zbog birokratske administracije kao i birokratije u sistemu nadleznosti !

Odgovori
i

Moj drugar radi za Wizz i prije dve godine kada je bio neki pozar pored aerodroma u Rimu ceo avio saobrecaj je zaustavljen zbog dima. Prvo su ih nekoliko sati drzali na terminalu a onda su sve putnike ukrcali u avion a onda 12 sati cekanja na pisti u avionu. A ovi nasi placu sto su ih istovarili u lep kulturan aerodrom u Budimpesti, protegnes noge odes do WC, pojedes Pick salame, popijes palinku za zivce, zveras po radnjama. Ovog mog drugara su na kraju skoro lincovali, na kraju je razmisljao da iskoci iz aviona. Cisto pricica kako se s…a desavaju ponekad svuda.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Što se događa sa Zagrebom – 1. dio

Na velikoj večini od tih aerodroma koje spominjete sam putovao autom iz Zagreba i to višekratno. Za neke od njih putujem više puta godišnje. Čak i iz najudaljenijeg Salzburga sam letio. Ja do Beča, Budimpešte, Venecije i Splita stižem sigurno za tri sata i manje, do Zadara za dva, Pule za dva i pol sata.…

25. Apr 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Što se događa sa Zagrebom – 1. dio

Sam članak o tome nije dostatan kao tema. Da se, nedaj bože, desi neki incident radi premalog broja zaposlenika, da se desi pobuna ili štrajk zaposlenika, onda bi to možda bila tema. Naime, eventualno smanjeni broj radnika može značiti racionalno poslovanje (svi znamo kako se zapošljava u društvenim poduzećima), može značiti pretjerano šparanje i eksploataciju…

25. Apr 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Što se događa sa Zagrebom – 1. dio

Statističar: Stvarno se ne bi trebali raspravljati na ovom forumu na ovaj način. Ovo je ipak zrakoplovni forum i tu bi trebao biti neki nivo rasprave. No, dobro, Eindhoven je LCC zračna luka (kao i Hahn, Charleroi, Beauvais idr.). Takve zračne luke su alternative večim zračnim lukama, bitno jeftinije od njih i zato ih masovno…

25. Apr 2019.Pogledaj

veron na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Što se događa sa Zagrebom – 1. dio

Šengen nije uspostavljen za članice EU već one koji nisu dio zajednice.

25. Apr 2019.Pogledaj

Send this to a friend