BEG airport status
LYBE 1905:00 Z 270°07KT 9999 FEW030 06/01 Q1021 NOSIG=
Pušten u rad sistem za nadzor saobraćaja i upravljanje avionima na zagrebačkom aerodromu Saab možda nije dobio na tenderu za novi borbeni avion...

Pušten u rad sistem za nadzor saobraćaja i upravljanje avionima na zagrebačkom aerodromu

Hrvatska kontrola letenja pustila je u operativni rad sistem za nadzor saobraćaja i upravljanje avionima na manevarskim površinama (Advanced – Surface Movement Guidance & Control System – A-SMGCS) na aerodromu „Franjo Tuđman“, saopšteno je iz CROCONTROL-a.

Kako navode, A-SMGCS vredan je 4,4 miliona evra, od čega je za 85 % troškova odobreno sufinansiranje iz Instrumenta za povezivanje Evrope (CEF-ov fond):

– Sistem je isporučila kompanija SAAB, koja je ujedno i njegov proizvođač. A-SMGCS je posebno značajan za uslove smanjene vidljivosti koji su na području aerodroma „Franjo Tuđman“ učestali i u kojima se aerodromski kontrolor vazdušnog saobraćaja oslanja na prikaz saobraćajne situacije na ekranima sistema A-SMGCS. –

Izazov za kontrolore u Zagrebu je udaljenost lokacije novog terminala (nazire se u daljini). Na raspolaganju su im i video-kamere koje detaljno pokrivaju manevarske površine novog terminala / Foto: Petar Vojinović, Tango Six 

Senzorski deo sistema sastoji se od primarnog radara (SMR) i multilateralnog sistema (MLAT), ističu iz Hrvatske kontrole letenja i dodaju:

– SMR je radar relativno male snage i kraćeg dometa, namenjen za detektovanje svih aviona, vozila i ostalih objekata na manevarskim površinama. Ima važnu sigurnosnu ulogu jer detektuje sav saobraćaj, bez obzira na opremljenost transponderima ili njihovu operativnu ispravnost.

S druge strane, sistem MLAT zavisi od opremljenosti aviona i vozila transponderima, a time i od njihove ispravnosti i pravilnog korišćenja. Za razliku od SMR-a, sistem MLAT dodatno pruža informaciju o prepoznavanju aviona, koja je sadržana u poslatom signalu transpondera. Taj se sistem sastoji od više prijemnika koji su prostorno razmešteni u krugu poletno-sletne staze i primaju signale koji se odašilju sa aviona. Na temelju tih signala i razlike u vremenu prijema, sistem obrade podataka računa tačnu poziciju aviona. –

Sprovođenje projekta trajalo je oko tri godine i uključivalo je operativnu i tehničku implementaciju sistema, licenciranje i školovanje osoblja, izgradnju infrastrukture, kao i komercijalne i pravne aktivnosti tokom izrade projekta, naglašavaju iz Hrvatske kontrole letenja.

    Komentari

    Zanima me da li je uobicajena praksa da je kontrolni toranj toliko udaljen od terminala? Ako nije, koliko to u svakodnevnom radu otezava posao kontrolora?

    Odgovori
    B

    Zapravo, to im olakšava život jer ne moraju da prolaze kroz aerodromsko obezbedjenje, verovatno imaju poseban parking, i sve zajedno izbegavaju aerodromsku gužvu. Što se tiče posla, toranj je odlično pozicioniran, sa vizuelnim pregledom cele staze i rulnica.

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Mayer na: Vlada Srbije donela odluku o prebacivanju Muzeja vazduhoplovstva pod upravu Ministarstva odbrane; Prenose se sva prava, obaveze i imovina

    Nemam pojma o stanju muzeju, bio sam tamo jednom mislim pre nekih 20 godina i zaista je steta sto muzej nije odrzavan i sto ne privlaci adekvatnu paznju. Ja sam u principu protiv militarizacije drustva i mislim da vojska nema tu sta da trazi. Vojska uzgred vec ima muzej (vojne) avijacije, cak su skoro nabavili…

    18. Mar 2019.Pogledaj

    Nixon na: Novi naziv Republike Makedonije na Vladinom Learjet 60 avionu

    @Sava Знам шта сам написао, знам да је ово ваздухопловни портал, можда сам хтио рећи да недостаје застава са орловима.....

    18. Mar 2019.Pogledaj

    Boban na: Potpisan ugovor o korišćenju dela „Morave“ za putnički avio-saobraćaj; Gradonačelnik Kraljeva: Prvi civilni let krajem june ove godine

    Turska je nudila 10 miliona kredita, al da ugovor o izdradi dobije Turska firma koja je trazila valjda 19 miliona ili tako nesto. Eto koji interes. Pozajmim 10 na kamatu, uzmem 19 odma i onih 10 mi vrate kroz koju godinu

    18. Mar 2019.Pogledaj

    Sava na: Novi naziv Republike Makedonije na Vladinom Learjet 60 avionu

    Čoveče, pročitaj još jednom šta si napisao, i pogledaj dali to ima ikakve veze sa temom i sa činjenicom da je ovo vazduhoplovni portal.

    18. Mar 2019.Pogledaj

    Send this to a friend