BEG airport status
LYBE 1303:30 Z 130°10KT CAVOK 11/05 Q1026 NOSIG=
Država Srbija zvanično potvrdila – aerodrom „Kontantin Veliki“ ograničen na milion putnika sve do trenutka kad „Nikola Tesla“ ne bude dosegao 12 miliona putnika Dosta novih detalja u emisiji Al Džazire

Država Srbija zvanično potvrdila – aerodrom „Kontantin Veliki“ ograničen na milion putnika sve do trenutka kad „Nikola Tesla“ ne bude dosegao 12 miliona putnika

Gostujući u emisiji „Kontrasti“ televizije Al Džazira pomoćnik ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture zadužen za vazdušni saobraćaj Zoran Ilić potvrdio je ono što je predsednik Srbije implicitno ranije već izjavioaerodrom u Nišu biće ograničen na milion putnika.

Nova činjenica, koja do sada iz nekog razloga nije iskomunicirana, je da će ovo ograničenje važiti pojedinačno za sve druge aerodrome u Srbiji ali samo do trenutka kada „Nikola Tesla“ dostigne cifru od 12 miliona putnika:

– Da bi Vansi uopšte i dao ponudu zahtevali su da se u radijusu od 230 kilometara od Beograda ne mogu razvijati drugi aerodromi preko milion putnika. Kada se dogodi prekoračenje to će utvrditi nezavisni revizor ili stručnjak. Ako bi Srbija razvijala aerodrome u Novom Sadu, Nišu, Subotici ili Somboru deo tržišnog kolača Vansija bi bio ugrožen. To će važiti do trenutka kada „Nikola Tesla“ ne dođe do cifre od 12 miliona putnika. –

Ilić je takođe izjavio da će u trenutku kada, na primer Niš probije ograničenje od milion putnika, država ili plaćati Vansiju kompenzaciju zbog probijanja ili neće ništa platiti ali će umesto toga produžiti koncesiju ne bi li tako isplatila „dug“ Vansiju.

Zoran Ilić i drugi gost emisije Mahmud Bušatlija su se par puta sukobili pominjući međusobne kvalifikacije za bavljenje ovom tematikom. U komentarisanje stučnosti zainteresovane javnosti uključila se i pre neki dan ministarka Zorana Mihajlović kada je izjavila da stručna javnost koja kritikuje pokušaj „preuzimanja“ Niša „od struke jedino ima voženje avionom“.

 


 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

B

Mozda, verovatno ste imali dobru nameru i zelje, ali postovane gospodje i gospodo vi zaboravljate najvaznije. Zao mi ali potrebno je da vas neko skine ili vrati na zemlju. Jedan grad, Nis ili X, razmislja da izgradi aerodrom. Pravi studiju koja pokazuje da postoji A /interesovanje, B/ potreba. Onda se naprave dve nove studije, KOLIKO je interesovanje i kolika je potreba. Posto se grad X ( nazalost NIS ne ) nalazi u jednoj pravnoj drzavi , u jednoj privredno jakoj pokrajinji te pravne drzave onda se die dalje u planiraju, do najsitnijih detalja i studije mogucnosti izvodjenja. Izvinite ali vi tamo zivite u totalitarnoj drzavi , drzavi koja opstaje samo jer je vodja naredio, inace bi odavno bacili rucnik u ring. Istina cesto boli, ili kako Nemci kazu,
bolje je kraj bez katastrofe, nego katastrofa bez kraja.
Unistili ste industrisku proizvodnju, unistili ste rudarstvo, poljoprivredu, stocarstvo, saobracaj, turizam fakticno i ne postoji. Za celo vreme srpska vlada nije bila u stanju da u Beogradu, u prestonici podigne jedan javni WC, a VI hocete aerodrom.

Odgovori
B

Neka mi gospodin Zoran ilic kaze koliko alternativnih aerodroma ima Srbija u odnosu na susednu Hrvatsku

Odgovori
B

Hrvatska 8, Srbija 2

B

Bilo bi jako lepo da se voditelj potrudio makar malo da prikoči zamenika ministarke i da pusti gospodina Bušatliju da kaže šta ima. Da l’ nije hteo il’ nije smeo, vrag bi ga znao.
Nadmenost i pokušaj nipodaštavanja gospodina Bušatlije od strane zamenika ministarke je njegov jalov pokušaj da do ušiju gra]ana Srbije ne dođe istina, a to je da Niš može i treba da vodi svoj aerodrom.

Odgovori
m

Pa radite ali pare od drzave ne trazite i potrudite se sto vise novca kradite i onda ce te da imate arodrom za uspomenu i yaboravite vise socijalizam.

D

Svaka vam cast na komentarima. Oseca se u vazduh zdrav razum. Zdrav razum koji vidi priliku za pokretanje privrede i ekonomije, da i Nis zivne na visem nivou preko aerodroma, FENOMENALNO,

J.B.NO DOBRO, da se proderem.

Neka je tu petljavina sa Vinci Airports firmom. Nislije cuvajte taj aerodrom, cuvajte ga, ima potencijala, samo treba biti pametan i pomoci ga da bi VAMA bilo lepo, em turisti, em lova. Npr. Niski Festival rostilja, pa se pozovu stranci, jaooooooo, kao sto Brusells ima festival u septembre, tako bi Nishki food event doveo gastarbajtere, strance (CITAJ: Evri, dolari, a mogu i Jeni) !!! Pa onda
da prsti!! Boze zdravlja i pomozi Nislijama

Da se ja vratim na Vinci.
Rade oni jos u Japanu, Kambodzi, Portugal(Lisabon sa 10 milion prevezenih putnika). I nasli su da ulazu u Beogradski (na vodi) AERODROM. Sumnjivo je da ce da plate 500 milki za koncesiju od 25 godina(odmah- ili na godisnjem nivo-ne znam) kriju ugovor, a nesto se tu mulja. Nema transparentnosti, samo da se DEKRA, umosto da se lepo oraganizujue drzava i da sposobni privrednici (bilo koji gradjanin Srbije) uloze i krenu u profitabilnu aktivnost na aerodromu. Ima potencijala u vazdusnim lukama i te kako, samo je ta politicki bagra, smradovi, ja..re i dr, u fazonu daj „ODMA DA OMRSIM BRK“, nije ih briga za narod i sto ljudi odlaze preko. Ljudi pamet u glavu cuvajte aerodorom, racunica, 1.000.000 putnika pa svaki da ostavi 1$ ili evro, i eto milka godisnje za dodatno ulaganj u poboljsanje infrastrukture, pa to donese jos dodatna 2 miliona sledece godine, pa 2 donesu 4. i malo po malo i razvijate. Ako Bgd ima 5.4 milina prevezenih, a u Portugalu Vinci na 10 aerodroma i ma 10 miliona prevezenih, onda je Bgd Svetska metropola za Lisabon po razvijenosti.
LJUDI, pamet u glavu i svako dobro vam zelim u razvoju aerodroma.

P.S. skocio bih u jumpsuit odelom iznad Nisa !!! :D Pozdrav iz Beograda!
PARDON ZA PRAVOPISNE GRESKE !!!

Odgovori
S

Postovanje svim citaocima,
ja bih zamolio za razumno objasnjenje nekoga ko se smatra upucenim u celu situaciju oko aerodroma u Srbiji.
Ja zivim u Norveskoj, okolina Osla, u precniku od 200 – 250km postoji tri aerodroma, glavni blizu Osla i dva manja sa kojih polecu niskobudzetni „WIZZ“ i „Ryan“. Do momenta prodaje JAT_a sa jednog od manjih aerodroma WIZZ je leteo gotovo cetiri puta nedeljno za Beograd, sa letovima iz Norveske i jos iz par evropskih zemalja, Beogradski aerodrom je povecao broj putnika u kratkom periodu za MNOGO puta (ne baratam ciframa, ali se secam izjave tadasnjeg direktora aerodroma, koji je kasnije kriminalno smenjen).
Od tog momenta, vec poslednjih nekoliko godina, za Srbiju leti samo norveska nacionalna avio kompanija, koja drzi monopol sa drsko visokim cenama karata.
Mene zanima kako je moguce da avio kompanije koje lete iz Nisa nemaju interes za letovima do Norveske, koji su IZUZETNO profitabilni, NIs je blizu Bugarske, Makedonije, Kosova, Centralne Srbije. Govorim o svakodnevnim letovima (potpuno popunjen kapacitet aviona), toga se „WIZZ“ sigurno vrlo dobro seca, izuzetno profitabilna linija. Kako je moguce da ni posle toliko vremena niko nije uspeo da pronadje interes za uvodjenjem te linije, koja bi siguran sam umnogome doprinela povecanju br. putnika na Niskom aerodromu.
Unapred hvala.

V

Shumadinac,

Pitanje ste trebali da postavite ovim redom:

-Aerodromu Niš
-Norwegian
-Ryanair
-Wizzair

Oni znaju odgovor na Vaše pitanje.

G

Ako je tačna izjava pomoćnika ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture zaduženog za vazdušni saobraćaj Zorana Ilića, da je Vinci Airports, da bi dao ponudu za koncesiju, zahtevao da se u radijusu od 230 km. vazdušne linije ne mogu u Srbiji razvijati drugi aerodromi preko milion putnika godišnje, očigledno je da su nadležni sa Vinci Airports vodili tajne pregovore koji nisu bili poznati drugim kandidatima za koncesionara. Zato neće biti ništa neobično da uskoro na videlo izađu još neke trenutno skrivene podrobnosti ugovora. Tu pre svega mislim na činjenicu, da će Vinci Airports unapred platiti 501 milion € za aerodrom Nikola Tesla koji je u trenutku davanja ponuda imao 5 miliona putnika godišnje, dok je kao kandidat za koncesiju aerodroma Zagreb, koji je u trenutku davanja ponuda imao 2,3 miliona putnika godišnje, ispao u prvom krugu, a koncesiju je dobio ZAIC koji je unapred platio samo 2 miliona €, pa je očigledna nesrazmera iznosa novca koji ta dva koncesionara plaćaju unapred. Pored toga, ako bi Vinci Airports stvarno prilikom preuzimanja aerodroma Nikola Tesla platio 501 milion €, trebaće da prođe najmanje 8-9 godina da kroz dobit povrati sav taj novac, a da pri tome za to vreme ništa ne zaradi. Zato me neće iznenaditi ako 80% tog novca, oko 400 miliona € završiti na računu Airbas-a za nove avione Air Serbia. A ne bi me iznenadilo i da za 3-4 godine doznamo da je Vinci Airports kupio aerodrom Nikola Tesla. Naime, htelu su da kupe aerodrom Ljubljana, ali su dali za skoro 100 miliona € manju ponudu nego Fraport koji je 97,99% akcija aerodroma Ljubljana platio 234,4 miliona €.

Odgovori
D

Sada lepo neka otvore kraljevo, malo da smanje Niski uticaj, i Srbija dobije 3 aerodroma i vuci siti

Odgovori
P

Ja ne znam da li sam ja dobro razumeo ili je gospodin Busatlija ustvrdio kako Niski aerodrom ima kapacitet da na njemu slecu avioni u intervalu od 1,5 minuta tj. kapacitet od 40 aviona na sat?

Odgovori
B

srpska megalomanija !

Diskusija oko raznih kontrola i sluzbi postaje tek zanimljiva kada budete saznali da je veoma jalova jer u EU drzavama o svetu tome odlucuje EUROCONTROL a ne pojedinacne dzave.

P

O cemu to konkretno odlucuje EUROCONTROL?
Ovaj komentar je napisan da bih ukazao da je gospodin Busatlija, predstavljen kao ekspert (a on i jeste ekspert za strana ulaganja cini mi se), izrekao neke podatke koji su ne samo netacni vec zaista u domenu naucne fantastike i na taj nacin doveo u zabludu sve one koji su u startu protiv onoga sto govori covek u odelu. Na zalost, upucenost tog coveka u odelu nije na tom nivou da bi on to mogao odmah da demantuje, a svakako bi trebalo da je mnogo upuceniji u sve to. Dakle, argumenti su dobrodosli, ali moraju da odgovaraju istini i stanju na terenu da bi ljudi zakljucke donosili na osnovu argumenata a na na osnovu licnih simpatija, politicke opredeljenosti i slicno.
Inace, argumenti coveka u odelu su traljavi prilicno i u globalu se svode na „ulagacemo u aerodrom majke mi“.
Kao i uvek, vreme ce pokazati.

M

Trenutno je maksimum aerodroma Nis 5 aviona dnevno, zbog nedovoljnog broja ljudi koji opsluzuju, kao i zbog malog broja terminala. 40 je sasvim nerealno bez VEEEELIKIH ulaganja u prosirenje aerodromske zgrade.

S

Ovaj limit od 1 milion za aerodrom u Nisu je sa Vicijem tajno dogovoren jos 2014, ako ne verujete:

https://flyfromnis.blogspot.com/2014/11/vinci-airports-planira-razvoj-i-medjunarodnog-aerodroma-nis.html

Busatlija se izdaje za strucnjaka, hajde da vidimo. Na snimku u 5:40 kaze da na aerodrom u Nisu moze svakih minut i po da sleti po avion, odnosno 40 na sat! Da zanemarimo nemogucnost opsluzivanja 40 aviona na sat kroz postojeci terminal i nemogucnost parkiranja tolikih aviona, Busatlija cak nema pojma da Nis nema rulnicu i avioni koji slecu na RWY29 moraju da se vrate nazad po pisti. Svakih minut i po ga iskljucuje kao strucnjaka. U 6:10 kaze da drzava ne treba da ulaze u aerodrom (!!!) a u 6:17 je procenio da dvadesetak aviona tamo sleti dnevno. Nije on ni pogledao red letenja a kamoli da je strucnjak. U 6:30 aerodrom u Beogradu zove “Francuski”, znaci ne razlikuje prodaju od koncesije. U 6:43 kaze da sada kapaciteti u Nisu mogu doseci million putnika (!!!) i da ne treba ulagati u aerodrom! Da li je taj covek uopste privirio u terminal kad dva aviona idu u malom razmaku, pa to je vec sad ludnica. U 18:25 pita se kako zemlja od 7 miliona stanovnika moze imati 12 miliona putnika (u kontekstu razvoja aerodroma u Beogradu). Da li taj kvazi strucnjak zna koliko stanovnika ima Island ili UAE, a koliko putnika njihovi aerodromi? Zar takva neznalica treba da uci Vinci kako da radi svoj posao? Dokle vise da se veruje takvim ljudima?

Odgovori
d

I registar ugovora takođe se zakleo raju da se tajne ne odaju.

Odgovori
S

Bivsi direktor investicija aerodroma i pomocnik ministra za vazdusni saobracaj, izjavljuje da „prilazna kontrola letenja i aerodromska kontrola letenja (ground control) je u iskljucivoj nadleznosti aerodroma“???!!! I jos on sebe naziva strucnjakom. Strahota

Odgovori
B

Treba ga pitati da li ce sada Vansi placati SMATSI usluge prilazne i aerodromske kontrole letenja koje jesu u sluzbi aerodroma. Dok je bio drzavni ok, ali zasto sada kada je dat koncesionaru da im se te usluge ne naplacuju. To je cak i pomenuo za aerodrom u Nisu. Znaci tamo grad NIs treba da placa te usluge kontroli letenja a Vansi u Beogradu ih dobija za dzabe.
Covek je strucnjak ali manipulise cinjenicama. U krezuboj Srbiji to prolazi glat.

P

To zapravo i nije neistinito i takva praksa nije strana u svetu. Postoje drzave u kojima se kontrolom letenja bavi vise provajdera i nije strano da aerodromske kontrole letenja drze razliciti provajderi. Ideja drzave Srbije je da se i u Srbiji ide u istom pravcu ali lokalne samouprave za to nemaju novca a drugih provajdera za sada nema u Srbiji tako da toga nece biti u narednom periodu. Kolikom, to se ne zna :)
Nikako me ne bi zacudilo da se u nekom vremenu koncesionaru prebaci aerodromska kontrola letenje u Beogradu kao neka vrsta testa za sve to. Ovaj deo je cista fikcija, bez ikakvog utemeljenja u nekakvim pisanim dokazima.
Na zalost, u tom delu, ovaj gospodin bez kose ima pravo.

V

Aerodromsko preduzeće nikada nije imalo nadležnost nad aerodromskom kontrolom leta. Ni na kom Aerodromu, niti u Srbiji, ni u Svetu.

Nije ovde u pitanju stručnost već spin i zamena teza da se opravdaju neki potezi Države. Koliko ljudi u Srbiji zna da je Kontrola leta posebno preuzeće i da ime Aerodromska kontrola leta nema veze sa Aerodromom ili aerodromskim preuzećem? Veoma malo!

P

Vladimire, u Srbiji ne, nikada koliko ja znam iz pomenutih razloga.
Mislim da primera u Svetu ima, na manjim aerodromima (Irska, Skotska i slicno), ali neka ostane da je i ovaj deo nesto sto se da proveriti.
U tim slucajevima se ne govori o aerodromskim preduzecima vec o kompanijama koje pruzaju vise vrsta usluga na aerodromu. Ali samo u drzavama gde je dozvoljeno imati vise provajdera za pruzanje tih vrsta usluga.

P

Bakicabgd,
Ovo me je nateralo da razmisljam na tu temu. Mozda ne poletanja i sletanja ali GMC (Ground movement control), po logici stvari svakako da:)

V

Pokušaj komentara,

Da li bi mogli da nam navedete jedan primer aerodromske kontrole leta na međunarodnom aerodromu bilo gde u svetu, gde je kontrola leta pod nadležstvom ili u vlasništvu aerodromskog preduzeća?

To je tvrdnja koju je Pomoćnik Ministra izneo u komentaru.

I ne mešajte provajdere sa aerodromskim preduzećem. To su dva sasvim različita pojma. Kod nas je provajder SMATSA, a to je normalno ustrojstvo kontrole leta. I samo SMATSA je nadležna za sve aerodromske kontrole leta u Srbiji.

s

Tu smo gde jesmo,zato sto imamo ovakve „strucnjake“

P

Vladimire,
Naravno da bih.
Na primer Kerry airport u Irskoj. Zgodan primer jer ima nekoliko linija dnevno kao i Nis (http://kerryairport.ie/website/)
Ili recimo HIAL group (http://www.hial.co.uk/hial-group/about-us/) koja upravlja sa 11 aerodrma na severu Skotske.
Dakle primera ima, da ne trazim dalje.
Poenta price je da to nije nemoguce i da postoje primeri gde se to radi. Kako i da li bi to kod nas funkcionisalo, moje misljenje je trenutno da ne bi.
Sto se tice provajdera, kod nas jeste SMATSA glavni i jedini provajder usluga kontrole letenja i tu nista nije sporno. Da li je to normalno ustrojstvo ili ne, to je nesto o cemu bi moglo da se razgovara. Ja bih to nazvao monopolom. Mada, mi smo siromasna drzava sa samo dva medjunarodna aerodroma pa je verovatno ovakvo ustrojstvo dobro sa stanovista kontrolora letenja u aerodromskim kontrolama letenja, jer je pitanje koliki bi licni dohodak mogla da im ponudi neka kompanija koja bi gazdovala kompletnim aerodromom.
Inace, kontrola letenja funkcionise po utvrdjenim pravilima od strane drzave, koji su saglasni sa medjunarodnim. Dakle, ako bi drzava omogucila, bilo bi neophodno da regrutujete ljude sa odgovarajucim licencama, u dovoljnom broju i to je to, dodate samo jos jednu delatnost kompaniji koja bi upravljala aerodromom. Ovo kod nas nije moguce, za sada. Reci ovog cike govore mi da nije da neko o tome ne ramislja u drzavi. Vreme ce pokazati.

V

Pokušaj komentara,

Jasno mi je da ste zamenili upravljanje aerodromskom kontrolom leta sa pojmom kontrola leta Aerodroma.

Na aerodrom Kerry redovno letim i znam da je u Republici Irskoj ustrojstvo kontrole leta veoma slično ustrojstvu kontrole leta u Republici Srbiji.

Ali jos jednom da napišem.

Nigde u Svetu ne postoji nadležnost ili vlasništvo kontrole leta jednog međunarodnog aerodroma od strane preduzeća koje upravlja Aerodromom. To je jednostavno nespojivo.

Greška se javlja zbog načina kako se na srpski prevode termini sa engleskog.

Na engleskom kontrola leta ili ATC na jednom aerodromu se deli na Appron, Ground, Tower, Approach, Departure. Kod nas se za sve ovo u srpskom jeziku koristi izraz AKL ili aerodromska kontrola letenja.

Međutim reč aerodromska ne označava aerodrom kao kompaniju i njeno vlasništvo, već mesto gde je kontrola leta nadležna za upravljanje saobraćajem. Tako da postoji i termin OKL ili oblasna kontrola leta, naprimer.

P

Vladimir,
Tu smo negde ali se zapravo ipak ne razumemo bas sasvim.
Dakle ako Kerry airport raspise konkurs za zaposljavanje odredjenog broja kontrolora letenja, vatrogasaca, ljudi za prihvat i otpremu, vozaca i slicno onda je on kompanija koja, izmedju ostalog, pruza i uslugu kontrole letenja. Kerry airport kao kompanija nije jedina koja u Irskoj zaposljava kontrolore letenja. To je lako proveriti zar ne? Naravno, svi oni su licencirani na isti nacin od strane njihovih vazduhoplovnih vlasti i skolovani u njihovim centrima za obuku ili „uvezeni“ iz neke druge drzave.
U Srbiji se nije desilo da je bilo koji aerodrom raspisao takav konkurs. To se radi unutar SMATSA, po procenji njihovih, nadam se strucnih, sluzbi. SMATSA jedina u Srbiji zaposljava kontrolore letenja i pruza uslugu kontrole letenja. To joj je do skoro bila i jedina delatnost. Onda je dobila i Vrsac u smislu pilotske akademije.
Dakle razlika je ocigledna i postoji.
Primer HIAL necu da obrazlazem, to se da videti na njihovom sajtu lagano i to takodje nije sporno. U delu vezanom za zaposlenje stoje profili i konkursi koje oni raspisuju.
Kontrola letenja je zanimanje, profesija i ne moze biti vlasnistvo. To je apstraktno. Kao vozac kamiona. Pa niko ne moze da tvrdi da je vlasnik vozaca kamiona. Nelogicno zar ne? Pri tome, ne zelim da se bilo ko uvredi sa ovom digresijom. Smatram oba zanimanja jednako vaznim.
Zanimanjem kontrolor letenja mogu se baviti ljudi koji ispunjavaju kriterijume propisane od strane drzave. (skola, zdravstveni kriterijum, jezicki kriterijum, licence)
Preduzece u kome bi takvi ljudi radili ne more se nuzno zvati kontrola letenje i baviti se samo kontrolom letenja.
U Srbiji to jeste tako, praksa u Svetu donosi razne druge primere.
Pored nabrojanih kompanija navescu jednu veliku SERCO, sa svim njenim ograncima po svetu.
Dakle primera ima dosta.
Kontrola letenja na jednom aerodromu se ne deli vec predstavlja skup radnji i postupaka koji za cilj imaju bezbedan, redovan i ekspedivan vazdusni saobracaj. To sa deobom je stvar jezika i vratolomija sa jezikom.
Ono sto pominjes kao podelu odnosi se na podelu poslova u situacijama kada frekvencija operacija na jednom aerodromu to zahteva (prosto receno mnogo aviona).
U tim situacija se na posebnim frekvencijama otvaraju sektori koji se bave citanjem klirensa, vozenjem po platformi, vozenjem po rulnim stazama, samo poletanjima, samo sletanjima i sl. Ova poslednja dva uz uslov da postoje bar dve zasebne piste na aerodromu. I za to, u svojoj licenci kontrolora letenja imaju i ta posebna ovlastenja.
Primer Beograda. Koliko je meni poznato, najcesce je sve na jednoj frekvenciji, dakle kontrolor letenja vodi avion od startovanja do poletanja ili od sletanja pa do parkiranja tj. neke tacke na platformi kada ga preuzimaju ljudi na zemlji radi parkiranja i slicno. Ponekad, a bice sve cesce, otvara se i sektor ground koji deli posao u smislu da se bavi davanjem odobrenja za startovanje i vozenje i citanjem pretpoletnih odobrenja i drugih informacija.
U Nisu toga, koliko mi je poznato nema. Zbog gustine saobracaja, na jednoj frekvenciji je sve to sa dodatkom prilazne kontrole.
I opet da kazem u Srbiji je kontrola letenja, kao usluga i zanimanje, pod kapom jedne firme (SMATSA). To nikako ne znaci da se to ne moze promeniti i da bi to bio presedan u Svetu. Iz navedenih primera se vidi da postoje drzave gde nema te vrste monopola.
Po planovima buduceg razvoja mislim da se to nece promeniti u Srbiji. Zast tako mislim?
Novi kontrolni toranj u Beogradu ce se graditi u dvoristu zgrade CKL , dakle nemaju se namere odreci aerodromske kontrole letenja. U Nisu se planira izgradnja novog tornja i u okviru te zgrade i rezervno mesto za oblasnu kontrolu letenja. Dakle i Nisa se nece odreci. Pitanje drugih aerodroma je otvoreno. Vojne aerodrome da ni ne pominjem.
Naravno, ko god radio posao kontrole letenja u Srbiji i kad god ga radio, morace ga raditi po istim propisima koji vaze na teritoriji Srbije.
Na kraju, posto rece da cesto letis sa aerodroma Kerry voleo bih postaviti neka pitanja na licni mail vezano za to. Potpuno nevezana za ovu temu.

V
I

Neka se Nis okrene kargo saobracaju, valjda im to nije ograniceno.

Odgovori
N

Polarizacija unutar SNS i izmedju naroda i „vlasti“ je nesto sto je odlicno i potrebno. Setimo se da ovo ovde bas i nije drzava vec kriminalna prcija. Kada bi bilo drzave ovakvih „koncesija“ (namerno pod navodnicima) ne bi ni bilo. Inace. sasvim je moguce i da je sama „koncesija“ manje vise paravan za pranje para, kao sto je „Beograd na vodi“. Ne mozemo biti ozbiljni u neozbiljnoj tzv. „drzavi“.

Odgovori
B

За пријатеље статистике; Београд је прошле године имао око 5.4 милиона путника. Значи ваздушна лука НИШ може да затвори дућан за идућих 10 година. Није ми позната ниједна друга земља која би овако нешто дозволила.

Odgovori
P

Ako Beograd ima tek tih 5,4 miliona putnika koliko ce trebati Nisu da nagura to milionce?
30 do 35 linija sa frekvencijom dva puta nedeljno, sa A320 ili B737-800 u konfiguraciji 160 – 180 sedista.
Proracun je da jedna takva linija godisnje donese 30-35 hiljada putnika. Ovo su izracunali ljudi koji se u to mnogo vise razumeju od mene.
Nis za sada ima 10 linija, a 11-a se otvara krajem godine, za Bec tri puta nedeljno. Sa ukinutim Ajndhovenom i pojacanim frekvencijama na dve linije cini mi se videcemo koja ce cifra biti na kraju godine. Rast od 10- 15%, ili vise? Brojace se na kraju godine.

B

Ово подсећа и на Ђугашвилија и на Хитлера.

Odgovori
L

Razumem Vašu reakciju,ipak,mislim da preterujete.Budimo ozbilljni,smanjite doživljaj.Pozdrav…

B

Po nekom mom razmisljanju treba pustiti Nis da se razvija bez obzira na penale pogotovu sto izgleda da ima opcija da se umjesto placanja penala produzi koncesija Vansiju. Mislim da je to vrlo prihvatljiva opcija sto bi rekli vuk sit ovce na broju. U suprotnom gusenjem Nisa usporice se razvoj tog kraja a sto je najgore stvara se utisak da drzava ipak privileguje Bg u odnosu na Nis, narod ce izgubiti povjerenje u drzavu u vlast mogu i nemiri da izbiju. Ovako ako Nis postigne milion prije nego Vansi postigne vojih 12 mil treba im produziti koncesiju i nema zime rijesen problem.

Odgovori
B

Saglasan sam sa onim delom komentara gde kažete „ako Nis postigne milion prije nego Vansi postigne vojih 12 mil treba im produziti koncesiju i nema zime rijesen problem“.
Naravno, Srbija može Vensiju da produži koncesiju samo ukoliko ima vlasništvo (kontrolu) nad „Konstantinom“.
Tada bi Srbija bila u prilici da „važe“ da li ima interes da „Konstantin“ probije cifru od 1 mil putnika i zbog toga produži koncesiju Vensiju, ali bi i Vensi mogao da „važe“ da li će da se zaustavi na 11,9 mil putnika i da zadrži „uslovljavanje“ za okolne aerodrome.
Sve se na kraju svodi na interes, a koncesija je i urađena zbog interesa (obostranog).

d

Pravno lice A i pravno lice B u sopstvenom ugovoru ogranicavaju pravno lice C.

Nisam pravnik ali mi ovo nesto barem cudno…. Ima li neki pravnik na ovom forumu da ovo objasni?

Odgovori
B

Naravno da se ograničava iz tri razloga.
PRVI – Budući da nije reč o aerodromu koji se nalazi u Sibiru, nego u Srbiji, državi koja je na najudaljenijim tačkama dugačka 450, a široka 250 km, Koncesionar na tako malom području ne želi da deli svoj profit i traži od Koncedenta da stavi pod „kontrolu“ obližnje aerodrome koje ON FINANSIRA (bez obzira u čijem su vlasništvu).
DRUGI – Grad Niš ionako nema para da finasira i razvija „Konstantin Veliki“, a veliko je pitanje da li bi se isti mogao dati pod kvalitetnu koncesiju nekom Koncesionaru, budući da je već „Nikola Tesla“ dat pod punu koncesiju, budući da bi i kod „Konstantina“ neki novi Koncesionar postavljao uslove pred grad Niš, a grad Niš ne može da ispuni to uslovljavanje budući da nema vlasništvo nad „Teslom“.
TREĆI – Realno gledajući postavlja se pitanje kakve preduslove za veliki razvoj ima „Konstantin“ u gradu sa 0,26 mil stanovnika u odnosu na „Teslu“ koji opslužuje grad sa 1,7 mil stanovnika, čak ako posmatramo i TRANZITNU ULOGU.
Da li to znači da bi se međunarodni letovi prebacili na „Konstantin“, a putnici iz Bgd autobusima prevozili do/od „Konstantina“???

B

Pravo lice C je deo pravnog lica A. Niš je deo Srbije! SNS iz Niša čiji članovi upravljaju aerodromom Niš je deo SNSa Srbije.

Šta vam mije jasno?

Ograničenja u ugovoru sa Vincijem nema. Imaju samo penali koje opet drzava a ne grad Niš treba da plaćaju ukoloko predju milion putnikadok ANT ne postigne 12 miliona.

d

Gospodo, Vaše objašnjenje ove čudne priče baš i ne razumem.

I dalje mi ni najmanje nije jasno kako neko može da dodje na ideju da ceo jug Srbije guši da bi eto beogradski aerodrom dogurao do nekog veštački velikog broja. Zašto ih sve maltretirate i terats na iseljavanje i težak život. a Beograd nezdravo punite.

Neka se svako razvija kako ume i zna i neka ne ometa druge.
Pa cela ta opsednutost ogromnim aerodromima je glupost sa stanovišta zdravog razuma a i ekologije. Tolika nepotrebna sletanja i poletanja.

A gde piše da od Niša ne može mini hub da se pravi. Sve zemlje izmedju kojih je Niš otprilike na pola puta su idealne destinacije za let preko Niša.

B

Meni je @Beli ovde sve jasno s obzirom da je @dax u njegovom komentaru potražio mišljenje pravnika, a vi to očigledno niste (!), budući da ste ovde pobrkali svastike, šurnjaje i jetrve, pa spominjete Niš kao deo Srbije i SNS Niš kao deo SNS-a Srbije, što nema nikakve veze sa pravom, već ima samo veze sa čaršijskim prepričavanjem.
Ovde se postavlja pitanje TITULARA PRAVA VLASNIŠTVA nad „Konstantinom“, a to je SVOJINSKO PRAVNO pitanje, pri čemu bi neki očigledno da zadrže PRAVO SVOJINE, ali da im neko drugi bude investitor (donator), a ta opcija u modernoj ekonomiji ne biva više (mogla je u socijalizmu).
Tako da ja i dalje ostajem u domenu pravnog tumačenja, a vama kojem ništa nije jasno (!) prepuštam čaršiju i čaršijska prepucavanja.

B

@dax Eto dax je dobio pravno tumačenje (koje je sam tražio) i posle toga je prešao na „čaršijsko“ tumačenje.
Čitam i pokušavam da razumem: „ceo jug Srbije guši da bi eto beogradski aerodrom dogurao do nekog veštački velikog broja … Neka se svako razvija kako ume i zna i neka ne ometa druge“.
Tolike investicije koje je obezbedila država Srbija u poslednje četiri godine i to najviše u jug Srbije (!), a sada posle toga „Neka se svako razvija kako ume i zna i neka ne ometa druge“.
Pa ništa, da država Srbija onda preusmeri tolike investicije u istočnu i zapadnu Srbiju koje nisu dobile ništa, a jug Srbije neka se razvija kako ume i zna!?
Opet pokušavam da shvatim, ali mi ne polazi za rukom.

B

Ništa vi nerazumete!

Problem vaš je što svako od vas uspeh meri samo kratkoročno i geografski samo na svoje selo ili svoju kuću.

U šumi ste ali pošto stojite licem zaljepljeni uz jedno drvo vi nevidite tu šumu. Hoću da kazem da vi niste svesni šta se oko vas dešava i da je često ukupni napredak i uspeh mozda za pojedince kratkoročno loš, ali se sa vremenom dobija više.

G

Re: Bata Bane – Ma pustite da se Nis razvija koliko moze! Da li ce biti 200 hiljada putnika ili 800 hiljada, nema veze. Ali ima veze koliko ce ostati opstinskoj kasi. Cak, i ne mora uopste da se razvija. Neka ostane, kao sto je sada, ipak je Nislijama i okolini i to bolje. Ne zele svi da idu preko Beograda. Mislim da ce mnogi radije ici preko Sofije ili Skoplja nego preko Beograda. Pogotovo ako cene preko Beograda budu vece.

B

@ Bata Bane – druže drži se ti nečega drugog, ovde si pokazao elementarno nerazumevanje i bahatost.
1. Koncesionar može sve da traži to je njegovo pravo. Ali kakva smo mi država u kojoj vlast prihvata da guši delove svoje države da bi dobila koji evro više od cene i da bi francuskom partneru osigurala veći profit?! Jel ta vlada odgovara gradjanima Srbije (medju kojima su verovali ili ne i gradjani Nisa) ili odgovara francuskoj privatnoj firmi?!
2. Da li niski aerodrom može da dostigne milion ili ne tj kada može je odlično opisao sam Tangosix u članku od pre nedelju dana – Kome smeta niski aerodrom. Pročitaj i videćeš stručnu analizu koja kaže da Niš može da dostigne tih milion za manje od 7-8 godina. I šta onda to znači? Da posle toga 15+ godina treba da moli Beograd da im dozvole da se dalje razvijaju? Što je najgore zaustavljanje razvoja se ne bi desilo na milion nego mnogo ranije. Tangosix piše da je sledeći korak u razvoju niskog aerodroma stacioniranje jednog aviona wizzair ili ryanair, što je već vodjen scenario u Tuzli npr. A da ako wizz tj ryanair znaju da postoji takvo ograničenje, nikad neće stacionirati avion. Što znači niski aerodrom se zaustavlja u razvoju već za 2-3 godine!
3. Čak i da zanemarimo granicu od milion, da li je normalno da jedna vlada sputava razvoj jednog dela svoje države zarad profita strane firme?!
4. Pošto vidim da mnogi komentarišu šta je ok za limitiranje niskog aerodroma a šta nije ok, da okrenemo situaciju drugačije. Šta bi beograd i beograđani rekli da je Niš dao svoj aerodrom u koncesiju i dogovorio sa koncesiinarom da Beogradski aerodrom ne sme da predje 10 miliona!? Što bg realno ne moze takodje još 10 god da predje. Onda bi se milion ljudi u Beogradu pitalo ko ste vi da nama ogranicavate kako ćemo mi da se razvijamo?! E tako se sad osećaju nišlije.
5. Što se tiče tvoje nebuloze da se razdvoji svojina i ulaganje, tj da država ne moze da ulaze dok ne bude njena svojina – kaži mi jel država uzela vlasništvo u Juri ili Continentalu ili bilo kojoj stranoj firmi kojoj je dala na poklon 10-20 miliona eura?! Gde piše i u kom zakonu da država ne moze da pomaže razvoj domaćih firmi dok ih ne nacionalizuje?! Ostavi se prava i ekonomije, ti se u to ne razumeš.
6. Država je u niski aerodrom uložila toliko malo para da je sramota pominjati. Pričamo o 2-3 miliona eur. Oprema na tom aerodromu je rashodovana oprema sa Bg aerodroma. Trake na skeneru su demontirane sa Bg i prenete u niš, na njima piše „Ljubljana 1984“, leteo sam 7-8x sa tog aerodroma. Drugim rečima to što je država „investirala“ je većinom rashodovana oprema iz beograda.
7. To koliko je država „ulozila“ u jug srbije se najviše ogleda u standardu juga srbije. Niko ne pominje što je donela zakon prema kome se lokalni prihodi preusmeravaju još više u državni budžet pa sad 9 od 10 dinara stvorenih na lokalu ide u Beograd. I onda drzava „ulaze“ u Nis.
Ovoliko licemernih komentara ne bi došlo ni da smo od Bugara tražili pare a kamoli naše pare od „naše vlade“.

d

@Brale Niš
Molim samo strogo da vodite računa kada koristite izraz „Pare idu u Beograd“. Nista od toga ne ide stanovnicima Beograda. Grad postaje ptetrpan i neprijatan za zivot.
Niko nema pravo da guši druge delove Srbije da bi Beograd veštački rastao.
Svaki stanovnik Beograda zeli Nislijama sve najbolje i sa zadovoljstvom ce vam pomoci kroz pare koje u obliku poreza idu u centralnu kasu.

D

@Djape

Vladimir je pricao da ce se upravo ovo desiti!

Odgovori
1

Pretpostavljam da ni domaci letovi nisu dolazili u obzir, tj da Nis i ostali budu feeding za Teslu. Mada iskreno nisam ni ja vise pametan…

Odgovori
V

126LAE,

Lepo Pomoćnik Ministra reče, milion putnika, ne bitno kuda i odakle.

Za ovo njima ne treba pamet, već samo poštenje i iskrenost. Vala šta i ja pišem, poštenje i iskrenost u političara?

1

Au, Vlado, pa mi oboleli od iste boljke. Načisto smo poblesaveli u zadnje vreme, ne znamo više ni šta pišemo. Eto, da probam sledeći komentar, možda se oporavim.

Izgleda da smo naterani da sva jaja budu u istoj korpi.

V

126LAE,

Izgleda da jesmo naterani.

n

sramota

Odgovori
B

Ovo nikako ne salje dobru poruku.

Odgovori
V

Beduin,

Ova poruka se „šalje“ već više od šest meseci, malo ko je hteo da je čuje, još manji broj da je prihvati.

O stili razgovora i rečima koje su upotrebljene ne bih komentarisao ovaj put.

B

Po nekom konzervativnom izracunu, BEG ce tu brojku dostici za 6 godina.
INI bi 1 000 000 mogao dostici za…..nemam kristalnu kuglu niti bi se takvim prognozama bavio.

No, poruka koju sam ja iscitao je…..sve moze, pa i blokada nekog drugog djela drzave za pravi iznos…….

D

Vladimire, istine radi, recite šta ste pričali pre šest meseci ili hoćete ja da vas podesetim?

V

Beduin,

Ima plan razvoja Aerodroma Niš, pisao je Alen o tome davno. Rećiću da kako danas stvari stoje ukoliko ostave Niš na miru i puste ih da rade svoj posao, do kraja godine biće blizu pola miliona putnika.

To je razlog što moraju da im oduzmu pravo vlaaništva i pravo upravljanja Aerodromom.

Dobro ste pročitali poruku.

B

svasta sto se dogadjalo na ovijem prostorima se moze svrstat pod kategoriju trgovine drzavnim interesima….

ali ovako ocigledno……..taj sljedeci mandat ne bi smio vidjet.

sta mislis, hoce li se Nislije uspijet othrvati?

ako i uspiju, opet su uvalili u probleme proracun…..
ni krivi ni duzni.

ja mislio da su ovi s MZLZ-FT zeznuli da se ne moze vise od toga…..
ubacio bi drugi izraza, al nije pristojno.

V

Beduin,,

Za sada je mrtva trka. Sve se može desiti sa podjednakom verovatnoćom. Predsednik neće otići do Niša sve dok ne bude uveren da je situacija smirena u njegovu korist, pa ma kako to bilo. Narod se ne miri sa diktatom. Velika je polarizacija naroda i vlasti u Nišu i unutar partije SNS i van nje, a to ne donosi ništa dobro ama baš nikome.

Bojim se jedino scenarija „Pobedismo ih, jeba*e nam majku!“

B

Plan RAZVOJA „Konstantina“ o kojem ovde neki pišu je zasigurno lepo sročeno pisano slovo na papiru.
Ima tu samo jedno pitanje, a odakle SREDSTVA ZA RAZVOJ „Konstantina“ kada grad Niš nema sredstava ni za tekuće održavanje „Konstantina“?
Ako se misli da sredstva obezbedi država Srbija (nije loša ideja) onda se valjda podrazumeva da ista ta država ima i upravljačke mehanizme (vlasništvo).
Oni koji su još uvek u vremenima kada je vladalo pravilo da država treba da obezbedi sredstva sa kojima će se raspolagati na lokalu – u velikoj su zabludi.
Uostalom, lokal nije u mogućnosti da dovede ni nove investitore, već to čini država Srbijam koja je odgovorna za ravnomeran (proporcionalan) razvoj regija.
Svidelo se to nekome ili ne, tako je to.

B

operacija uspijela, pacijent umro

V

Beduin,

Pacijent nije još umro, a kad će ne zna se!

Čudi me da nema botova. Šta bi?

С

Читају изгледа, министаркини и стручњаци „прворођеног“ тј. оних који све знају, из минута у минут шта се све то овде пише.

Изгледа им је ово овде главна сметња.

Петре, држи се.
Владимире, сад ће „стручњаци“и ти ботине, изгледа, ни ти ниси по њима потребан ниво „стручњака“. Изгледа постоји и јединица мере за то.
Остали коментатори, такође нису довољно прозвани.
Па иако су и летеле ваздухопловом.
Требали смо летети „ваздуплоховом“.

Уосталом, они најбоље знају шта су добили у задатак, сви ми остали можемо да причамо шта год.

M

Bata Bane,
Imao bi Nis ili hajde bolje receno Juzni deo Srbije itekako sredstava za razvoj „SVOG“ aerodroma da sav taj svakodnevni MED ne ide pravac za Bg , pa oni nama kasicicom i ucenom.No , o kom ti to leba ti ravnomernom razvitku Srbije govoris.Pogledaj Istocni deo , Bor , Zajecar, Negotin ? Sva omladina pobeze ! Letecemo iz Nisa, ako nam to ukinu , pa ozivece i omasovice se opet ture iz Nisa i okoline do Sofijice.Ne znam sta bih pre napisao od nezadovoljstva !
Izgleda da cu morati da iskoristim ovu liniju do Beca, kao spas !

G

Ma ne znate vi Nislije. Posle ovoga, vlada i predsednik mogu samo da podnesu ostavke ili da budu smenjeni milom ili silom! I to zbog loseg sklapanja ugovora koji steti drzavi Srbiji i njenim gradjanima. I nisu oni izdali samo Kosovo, na ovome se vidi da su izdali celu Srbiju! Sada imamo i dokaz.

V

„Zaklela se zemlja raju da se tajne ne odaju!“

Odgovori
d

I registar ugovora takođe.
Bojim se da je ovo sa Nišom bačena koska, biće veoma interesantno videti na šta su se sve naši „stručnjaci“ obavezali.

V

Damirko,

Teško će se sve doznati, zato što stižu vesti da se sprema Anex ugovora koji neće biti dostupan ni pod kojim uslovima.

Sačekajmo strpljivo.

d

@Vladimire
pošto svaka vlast u Srbiji tretira javna dobra kao zaslužen plen koji joj je na raspolaganju, sigurno će se kad tad morati pohvaliti ostvarenom pljačkom. Ili će biti razočaranih deobom plena. To su momenti kada će se nešto saznati.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

AL-41F1 na: Predsednik Vučić: Kupujemo borbene bespilotne letelice iz Kine, 3 jurišna helikoptera Mi-35; Pričaću sa Makronom o Mistralu

@Dexter Problem nase PVO je sto pri SEAD dejstvu, nisanski radari ne mogu biti konstatno ukljuceni jer nema sta da ih zastiti od anti-radarskih raketa, a da bi pogodili ista, radar mora biti upaljen celom putanjom rakete. Sa Tor-om najvise bi taj problem bio resen jer on moze da identifikuje takvu vrstu rakete u letu…

12. Nov 2018.Pogledaj

Mile Tranzicija na: [REPORTAŽA] “Vek pobednika 1918-2018“: Osmorka MiG-ova 29, siloviti Orlovi, baražna vatra “Ognjeva“ i neobičan završni scenario

Za zemlju Srbiju bi bilo najbolje da Orao dozivi istu sudbinu kao i njegov Rumunski brat IAR 93. Ovako, nikada nisi siguran dali imas te avione ili nemas. Svaka modernizacija je samo puko bacanje para.

12. Nov 2018.Pogledaj

Propeler Zviz na: [REPORTAŽA] “Vek pobednika 1918-2018“: Osmorka MiG-ova 29, siloviti Orlovi, baražna vatra “Ognjeva“ i neobičan završni scenario

Nagrada za najbolju fotografiju - T6. Nagrada za najbolju reportažu - T6. Nagrada za najbolju scenografiju - VS. Nagrada za najbolje vizuelne efekte - VS. Nagrada za najbolji zvuk i zvučne efekte - RV. Nagrada za najbolji kratki film - RTS (za snimak iza "Ognjeva" tokom dejstvovanja... projektili u perspektivi). Nagrada za najbolju kostimografiju -…

12. Nov 2018.Pogledaj

Mile Tranzicija na: [REPORTAŽA] “Vek pobednika 1918-2018“: Osmorka MiG-ova 29, siloviti Orlovi, baražna vatra “Ognjeva“ i neobičan završni scenario

Lepa smotra orudja i oruzja bivse SFRJ, doduse, neka su u medjuvremenu lafetirana. Jos uz to prigodni govori politicara i predstava je kompletna.

12. Nov 2018.Pogledaj

Send this to a friend