BEG airport status
LYBE 2603:30 Z 110°03KT CAVOK 14/10 Q1017 NOSIG=
Vučić: Nastavićemo da ulažemo u razvoj domaćih bespilotnih letelica; Borbene bespilotne letelice iz Kine Interesantni komentari predsednika u oblasti bespilotnih letelica / Foto: Ministarstvo odbrane

Vučić: Nastavićemo da ulažemo u razvoj domaćih bespilotnih letelica; Borbene bespilotne letelice iz Kine

Prilikom današnje posete Vojnotehničkom institutu predsednik Srbije Aleksandar Vučić se pored glavne poruke o dodatnom zapošljavanju mlađih kadrova i povećanju zarada osvrnuo i na temu bespilotnih letelica.

Kako je Tango Six izvestio pre dve nedelje, predsednik je prilikom jednog od svojih javnih obraćanja izjavio i da „naša pamet nije dovoljno daleko odmakla“ u razvoju naoružanih bespilotnih letelica. Tada je konstatovao da država razmišlja o njihovoj nabavci u inostranstvu. Tango Six je potom uradio analizu mogućih modela borbenih bespilotnih letelica ali i zemalja iz kojih bi se one mogle kupiti i Kina je u analizi bila najistaknutija. Danas je Vučić delom potvrdio naše pisanje pominjanjem Kine kao prvog primera zemlje iz koje bi one mogle biti nabavljene:

– Mi smo Veličkoviću spremni da uložimo više novca u naše bespilotne letelice, da ne kupujemo samo iz drugih zemalja, bilo da je Kina, bilo da je neka druga zemlja, već da imamo našu proizvodnju, od naših kompozitnih materijala, od naših firmi i fabrika da to rade i taj novac slobodno tražite. To je nešto u čemu zaostajemo i nešto u čemu moramo da napravimo ubrzani napredak. – izjavio je prilikom današnje posete VTI-u.

Četiri Pegaza na jednom mestu

Osoba kojoj se Vučić obratio u citiranoj izjavi, jedan od najiskusnijih vazduhoplovnih inženjera VTI-a Vladan Veličković, vidi se na jednoj od fotografija prilikom obilaska pored četiri bespilotne letelice Pegaz (prvi put viđene u javnosti u tom broju). Trenutno najvećeg dometa našeg vazduhoplovnog inženjeringa ukoliko se izuzmu druge vrste privatnih inicijativa koje je vazduhoplovna javnost mogla da vidi na drugom Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope u organizaciji našeg portala.

Javno korigovanje izjave u kojoj je ranije negativno okarakterisao domaću pamet i obećanje dodatnog ulaganja u domaće bespilotne letelice, najviše Pegaza, došlo je za predsednika upravo ispred osoba koje predstavljaju pomenutu „domaću pamet“.

 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Р

Ko može,taj sme, kod nas niko ne može, ne sme.

Odgovori
B

Baš tako.

A

Konacno da „iz vrha drzave“ dobijemo odgovor koji smo(neki od nas) ocekivali. Kina je svakako najpouzdaniji strateski partner ove zemlje(setimo se prvog kredita od 300 mil. za obnovu odmah posle bombardovanja ’99), a dodatno ulaganje u proizvodnju je neki zdravorazumski cilj, ciji proizvod treba da odgovara specificnim zahtevima RS, ali se to postize „na duge staze“ jer bas i nemamo iskustva u tom polju u poredjenju sa nekim drugim zemljama, ali bice pozitivnih rezultata, ubedjen sam. Sve u svemu, lepe vesti(ne najsjanije ali opet lepe) za (vojno) vazduhoplovstvo u poslednje vreme.

Odgovori
5

Кладим се у гајбицу ладног пива да су остаци Ноћног сокола којег су скркали у Буђановцима ( дубок наклон тим људима) 99 године вероватно завршили негде на отпаду. Деца нашла па се играла не знајући да је у свако парче те птице улагано десетине година истраживања и гомиле пара. Можда се неко сетио, извукао уши деци, опсовао их, покупио делиће, упалила се лампица да би неко дао неку парицу за то. Што би тај неко па макар био и са друге стране планете, улагао десетине година истраживања, уложио гомилу пара, кад то може да купи или ДОБИЈЕ ЗА ЏАБЕ ОДМАХ. Добро, добро нема ништа за џабе али да уз много муке то направи тек за десет година ма није то добар посао. А што нам не би после тога био добар пријатељ,а не кошта много. А јак је и велики, метар преко леђа… А можда је тада још неко тако размишљао, па стао у ред… А понуђачу невидљивих ствари, се лепе цифре мантају по глави… Продаћу отпад по лепој цени. Их колико заинтересованих, све будући пријатељи

Odgovori
A

npr. instituti u Srbiji su KInezima pravili posebna semena za njihove poljoprivredne kulture, kad niko nije hteo da saradjuje sa njima i time su se hranili, ambasador Kine u BG se npr. skolovao u Beogradu, a nije jedini, da ne idemo dalje. To naravno nisu zaboravili. Smesni su mi ljudi koji u svakoj saradnji vide samo tudju korist i kako mi tu izvlacimo deblji kraj ili bar premalu korist, a to ne moze biti dalje od istine. Ceo svet se nudio da nam pomogne ’99 pa smo mi preko reda izabrali Kineze? Naravno to nije tako, jedino su se oni ponudili i to nam je sto nam je. Prve mostove smo obnovili od Kineskih kredita, dok su svi drugi ucenjivali sto vlast, sto narod, uostalom videmo smo rezultate. Posteno su se ponasali prema nama za razliku od velikih „prijatelja“ Britanaca, Francuza…itd. itd….
Kina je najbolji izbor trenutno i jesu nam pravi prijatelji koliko se to moze reci za odnos dve drzave, nema govora o tome!

P

@522 Poštovani, ostaci f117 su završili u Kini.

o

Kinezi samo kradu i kopiraju Da nema toga bili bi nula.Nisu ništa dobro svijetu donijeli osim robovlasničke radne snage i eko-zagađenja.
Nemojte me baš držati za riječ ali puno istine ima u tome,a tako su
mnogoljudni. Zapravo ne mogu se oteti dojmu da je zadnjih desetljeća baš tako.

P

@Omnia Poštovani, pogledajte istoriju kineskog naroda, prepuna je izuzetnih dostignuća i nemerljivog je doprinosa ljudskoj civilizaciji. Na žalost i kod njih je komunizam odneo danka, ali i to će proći.

F

omniameamecumporto
Tacno je da Kinezi kradu i kopiraju.Ali fakt ja da ne ostaju na tome, nego razvijaju i svoju nauku i skoluju inzenjere.Lete u kosmos,prave odlicne zgrade,mostove,vozove…U svim oblastima smanjuju tehnoloski zaostatak.Prvo iskopiraju,pa posle prouce…

D

Kinezi su u biti jako pametni ljudi. Njihova krada a i tehnoloski sporazumi su puno jeftiniji nacini da razviju tehnologiju nego da trose milijarde na razvoj od pocetka.

To su uradili i Japanci i Koreanci u 1960-ima kad je zapad poceo ulagati u te zemlje. Da bi ulozio u te zemlje, lokalne kompanije trebaju zadrzati barem 51% vlasnistva i treba zapadna kompanija predate tehnologiju tim drzavama (technology transfer).

Kao sto Englezi kazu: „why reinvent the wheel?“

Zato su Sjeverni Aziijati postali toliko jaki i kontroliraju mnogo stratezkih industrija (elektronika, gradnju brodova itd).

Zapad vec desetljecima kopa svoj grob sto se tice industrije. Globalizacija znaci da su zapadne kompanije obsjednute sa sve nizim troskovima dok Azijatske firme jos uvijek rade za dobrobit svojih drzava.

Sto se tice spijunaze to rade svi. Sjecam se da su 1980-ima Rusi cak uspijeli kupiti radarske planove za AN/APG-65-e radare iz F/A-18 od nekog nesretnog inzinjera iz firme Hughes.

Ponovo Kinezi su pravi majstori sto se tice spijunaze. A zapad im to dopusta zato sto se zeli pokazati „multi-cultural“ i „ne racistickim.“

Ponovo mi u Australiji smo dozvolili Kinezima da nam uniste industriju a sada rado prodajemo sve bogatsvo drzave njima – rudacu, zemlju, zgrade. Kineske drzavne firme kupuju politicare i univerzitete.

Kao sto kazem pametni ljudi a mi zapadnjaci smo budale.

o

Petre, 45% svih nobelovih nagrada iz prirodnih znanosti uzeli su Ameri, pa Englezi,Francuzi, Nijemci, Skandinavci. Kineza nema nigdje,toliko o njihovoj pameti., a ima ih preko milijarde. Šije ih 2 miliona Izraelaca . Oni se nažalost nameću svijetu u sasvim jednoj drugoj kategoriji.

P

@Omnia Poštovani, naravno, ako posmatramo period od poslednjih 100 godina. Ipak, složićete se, istoriju treba sagledavati u malo dužem periodu. Zbog toga sam i napomenuo da se radi o društvenoj nesreći, kakva je komunizam.

o

Što to govori o kinezima. Meni govori da imaju jako agresivan i nepošten pristup, govori mi da će donijeti puno problema na ovaj svijet i poremetiti tržište rada.
Ne želim da njihova jeftina radna snaga bude etalon po kojem će radnik u razvijenom svijetu biti plaćen.
Ja zapravo ne želim njihove investicije ne želim da oni mene plaćaju.
Ne želim da mi daju 200eura za moj rad. u Hrvatskoj su pokazali svoje pravo lice. Smjestili su svoje radnike u kontejnere na nekakav brod i tamo će stanovati dok ne naprave Pelješki most. Robovska radna snaga ,to se kosi sa svim normama ljudskog dostojanstva. To vam je Kina. Ali ništa zato uzmite od njih bespilotne letjelice ,to vam je najbolje rješenje, ali nemojte im raditi za200 eura. Nemojte nikome raditi za 200eura.

o

Što bi bilo Petre da Ameri datiraju od početka civilizacije kao što postoje Kinezi. Što bi onda bilo .
Imaju sve mogućnosti ,inkubator star tisućama godina,pa ništa. Ništa posebno nisu dali ,osim konfucijanskog pogleda na život . Pogledaj kolliko je to pametnih Kineza u svijetu uopće nešto napravilo. Nije da nisu ništa ,ali ima ih preko milijarde.
Ne sviđa mi se mit o kineskoj pameti.
Molim redakciju da me isprića što sam malo skrenuo s teme ,neću se više javljati ,ali ponukalo me je što je neko rekao ovdje da je srušeni američki nevidljivi zrakoplov završio tamo. Eto to su oni, paraziti. Inače narod kao narod simpatičan-politika agresivna i opasna, a tako miroljubivi.

P

@Omnia Poštovani, vama zapravo smeta društveno-političko uređenje koje sa sobom donosi prisustvo kineskog uticaja. I tu se slažemo, nije sve kako treba. Molim da provedete računa o tome kako izražavate svoje mišljenje o nekoj stvari, jer vam tekst „miriše“ na šovinizma, što vam, siguran sam, nije bilo u nameri.

o

Pogazio sam rijeć, ali moram reći nisam šovinista, stvarno smeta me što kinezi nisu fer igraći i što obezvrjeđuju ljudski rad, jer u cijenu njihovog proizvoda on gotovo nije obraunat . Pozdrav mojim prijateljima u Srbiji i izvan Srbije.

P

@Omnia Poštovani, prvo da kažem da mi je drago da smo se razumeli. Velike sile uvek gledaju isključivo svoje interese. Evo vam primera najnovijeg datuma. Ruski gasovod je preko Grčke, Makedonije i Srbije trebao stići do Mađarske i ostatka Evrope. Rusi su sa svima postigli dogovor koji je bio na opšte dobro kad, eto ti američkog odgovora. Tamo gde je najslabija karika (Makedonija) dolazi za malo do građanskog rata između albanske nacionalne manjine i makedonaca, tobože jer su albancima ugrožena prava. Sve ovo, naravno u režiji SAD-a i njenih interesa. Ceo projekat propada… Eto, da li je to bilo fer. Zavisi kako se gleda i iz koje perspektive i naravno na čijoj ste strani u tom trenutku. Pozdrav i vama.

T

Opa izgleda da se sa Pegazom nije stalo

Odgovori
D

Interesantno da Srbija ide za Kineske BPL.

Ako Srbija kupi ove BPL da li bit to otvorilo put za druge stvari poput JF-17 ili Type 96 tenk ili HQ-9/KS-1/ PVO sistemi?

Odgovori
A

Tenk nam ne treba, ali JF-17 bi legao savrseno. Iste motore na 29ke mozemo integrisati(olaksana logistika jos ce uskoro biti osposobljen i remontni centar za iste), jeftin je, savrsen za podrsu glavnom lovcu i kao jeftino resenje za obuku, air-police i sl.
HQ-16 bi nam je potrebniji zbog zamene Kub-ova, a sistem tipa HQ-9 je najbolje od originalnog proizvodjaca, sto se uostalom i pregovara.
Srbija generalno ima jako dobre odnose sa Kinom, trebalo bi to prosiriti na polju vojno-tehnicke saradnje

d

Samo se pazite. Mi u Australiji smo prekasno otkrili da Kinezi imaju drugcije ideje za nasu buducnost.

F

A onda doleti jedan F-16 i izlupa sve to…

T

Falcon
Nije valjda svemoguci barack…

o

Nisu Barak i Braket svemogući ali moraš priznati da je to čudo
najsavremenije elektronike u kosturu starom 30 godina.Ta platforma može odmah primiti gotovo sve najmodernije rakete današnjeg doba,
opremljena respektabilnim osmatračkim i ciljničkim radarom ,
također opremljena za elektroničko ratovanje i ometanje.
Ali u svemu bitnije je ono drugo što sada polako izlazi u medijima.
-remontni zavod za održavanje F16
-zajednička izgradnja tvornice streljiva
-regionalni centar za kibernetički nadzor
-regionalni centar za dronove
-investicije u poljoprivredi, energetici i turizmi
-suradnja sa FERom (fakultet elektronike i računarstva)

T

lepo zvuci, koja ste drzava po redu sa zeljama za remontnim ili razvojnim centrom.
sa jednom eskadrilom?
salu na stranu, iza suradnje leze pare ili nekretnine, dakle sta se ima jos zaloziti? uljanik, Dj.Dj, neka jos rafinerija?
znate i sami koliko se radi ili ne radi, gorepomenuti duguju vise nego mogu proizvesti. regionalno.

H

Momci, JF-17 je modernizovana verzija IAR-95 koji smo projektovali
sa Rumunima jos sedamdesetih. Planirano je da prototip poleti 1982 do 1984 i udje u naoruzanje 2 godine kasnije (od 1984 do 1986). Inace projekat IAR-93 ili J-22 Orao je bio samo testna platforma za IAR-95. Na projektu IAR-93 su testirana krila, rep stajni trap… (Sta ce inace podzvucnom avionu krila za brzinu od 2 maha.) Sto se tice JF-17 nedostaje mu jaci motor. Treba uzeti samo sa WS-10 motorom. Unutar projekta IAR-95 imali smo problema sa Rusima zato sto su nas uslovili da ne mozemo korisititi jaci motor koji nedostaje tom avionu. Verovatno slican problem imaju i Kinezi.
Inace projekat IAR-95 zajedno sa projektom IAR-99 Rumuni su prodali Kinezima.

o

Dobro je , bitno je da nam stiže tehnologija 21 stoljeća, bitan je pomak. Ljudi koji već godinama razvijaju robotizirane strojeve za razminiranje rekli su da je ovo što su do sada radili ništa prema onome do ćega su došli potpisavši ugovor sa Izraelom. Neki su ugovori već potpisani mislim da se radi o DOKING-u .Tehnologija im je dostupna i sada će raditi zajedno. Do kojeg nivoa će biti uzdignute remontne sposobnosti ZTC-a ne možemo sada reći, ali jedno je sigurno biti će tamo inkubator za razvoj zrakoplovnih
mehaničara,tehničara i ostalog tehničkog osoblja.
Koliko se meni čini bitno je uhvatiti tehnološki korak jer to neće biti problem uz ovakovog mentora. Tko smo mi ,jedna mala zemlja koja je inspirirala Izrael u gašenju požara. Izraelci su pametan i promoćuran i mudar narod.Kada su vidjeli kako mi to radimo sami su inicirali sve ovo što se kasnije događalo. Naše ministarstvo prihvatilo je ponudu i tu smo gdje smo.
Na kraju što je to toliko zainteresiralo Izrael pored mnogih drugih koji su tamo bili. Želim sada reći, naćin na koji se naši piloti obrušavaju na požarište u niskom brišućem letu samo desetak metara iznad požarišta. Takovu uporabu aviona niti sam proizvođač ne sugerira. To je naš patent,to je naš pristup, jer efikasnost vodene bombe mnogostruko je djelotvornija i preciznija.
Za to ti dakle trebaju vrhunski obućeni piloti sa puno sati naleta kakvi su naši. Eto vidiš to žele naučiti i Izraelci i imaju od koga barem oni tako misle i ne griješe sigurno.
Nama je stoga isto tako cilj obučiti svoje pilote u klasi najboljih i
mislim da smo na dobrom putu.
Što se tiče nabave raznoraznih zemaljskih raketnih protutrakoplovnih sistema,radara, oružanih stanica isl.,treba nam jer smo u svemu tanki.Nešto možemo ponuditi i mi, možemo opremiti i naoružati i nahraniti vojnika prema najvišim zapadnim standardima. Nema efikasnog zrakoplovstva bez sajber tehnologije
zato nam je potreban tehnološki iskorak u svim segmentima.

T

Istina, Izrael ulaze u vojnu suradnju sa Hrvatskom, verovatno i sam zeli transfer znanja koje nema.
Dobro utrenirani protupozarni piloti siguran su kapital, gde je tu vojna primena? Koja iskustva ima ratno zrakoplovstvo Hrvatske da ih izraelsko nema?
Budimo realniji, suradnja ce se ostvariti iskljucivo ako profitira jaca strana. Niti su oni vanzemaljci zeljni deljena pameti koju drugi nemaju.

A

@skoro svi
Kakve veze ima pitanje da li ce mozdi slediti jos kineske tehnike sa Baracima, Izraelom i njihovom elektronikom? Udavili ste sa avionima za koje 1. nije potpisan jos uvek ni jedan ugovor 2. i kad se potpise proci ce jos par godina dok uopste udju u upotrebu 3. I kad stignu nece biti dostupno vise od pola po planu!
Majko moja koliko pretencioznosti.
JF-17 nema nikakve veze sa IAR i Jugoslavijom, to je potpuno nov avion, modularne konstrukcije koje je RV Pakistana napravilo prema svojim specificnim zahtevima i do sad su proizveli 100 komada u 2 verzija, ocekuju uskoro trecu sa AESA radarom, a Barak to moze samo da sanja! Sluze svrsi, sluzili bi i nama kao jeftin lovac sa istim motorom kao 29ka koji moze zameniti neke druge avione u nasem inventaru i smanji troskove, a ujedno povecati kapacitete drasticno i na sve to nije skup.
Sto se tice efikasnosti kineske i ruske PVO, podseticu da je PVO Jugoslavije u sred potpune vazdusne prevlasti i SEAD oborila F-16 sa sistemima iz 70ih godina, a PVO Sirije je sa podjednako matorim sistemom oborila F-16I koji je mnogo naprediji od Baraka u pogledu elektronske opreme.
Dobar je to avion, odlican, sluzice vas vrhunski, ali njegovu stratesku ulogu precenjujete, pogotovo u tako skromnim brojkama, da se ne izrazim drugacije.

o

Tvrtko, samo kratko Izrael se geostrateški pozicionira prema Nato i EU
i treba mu netko tko mu može držati odstupnicu ili pogurati njegovo pitanje pred nekim EU institucijama , na kraju mi smo u Nato, a Izrael to nije ali u suradnji sa Amerima kao da i je Ali znamo da Nato predstavlja i veći dio Europe. Pa nismo mi tražili strateško partnerstvo,
Izrael je to pitanje povukao. Ina kraju ipak se tu neka lova vrti ,pa sigurno da i Izrael vidi svoj interes. U ovom slučaju u igri zrakoplovi i sve što ide sa tim dalje i šire ….pozdrav

T

Izrael je zemlja krcata najsavremenijim naoruzanjem I tehnologijom, okupana donacijama iz amerike, sto novcanim sto tehnickim. svake godine.
I kao visnja na slagu dodje startesko partnerstvo sa Hrvatskom.

o

Izraelski kapital drži pola Amerike,znam da mi Izraelu ne možemo pružiti gotovo ništa, ali baš zato što su oni toliko iznad nas da i kad se kaplja njihove tehnologije prelije na nas nama puna šaka brade.
Što na kraju Srbija može ponuditi kinezima ,jer i ovdje je neko pričao o strateškom partnerstvu. Možda može raspali nevidljivi koji je netko ovdje spomenuo . Pa….nemam ništa protiv, ostvarite to partnerstvo.

Y

Zanima me kad su ti silni inzenjeri zaposleni kad je zabrana zaposljavanja.

Odgovori
P

Logicno je ulaganje u bespilotne letelice jer…..

Odgovori
v

Ne obezvredjuju Kinezi ljudski rad nego vlasnici velikih korporacija iz SAD i Evrope.Zapadne kompanije prave profit na jeftinoj radnoj snazi i na prebacivanju svoje proizvodnje na Istok ozmedju ostalog i u Kinu.

Odgovori
B

Bravo za precednika i ministra vojnog! Ova dva coveka, vizionara, su za ovo vreme kratke vlasti vaskrsli vojsku a posebno rvpvo. Ovo sto danas imamo srbija nikada nije imala u istoriji, a nezadrzivo napredujemo. Ako ovako nastavimo za najvise dve do tri godine preticemo ameriku i rusiju…kinu smo vec pretekli.

Odgovori
R

Poslato na drugu 🌏, sa vasionskim brodom „Dušan Silni“.

M

Mozda nikad ni mi ni vi necemo razviti jednog predatora ili reapera ali razvijati, proizvoditi daj boze i izvoziti manje zahtjevne letjelice za nadzor, izviđanje, korekciju paljbe, protupozarnu zastitu, traganje i spasavanje…. Svakako bi bilo dobro od zaposljavanje domace pameti, zaradu i dr. Stoga takve projekte trebalo bi pordzavati i kod nas i kod vas! A onda ako uspijemo na njih zašerafit jedan do dva hellfire ili gbu za koju godinu isto dobrodoslo! Dokle nema druge nego kupiti vani!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Što se događa sa Zagrebom – 1. dio

Na velikoj večini od tih aerodroma koje spominjete sam putovao autom iz Zagreba i to višekratno. Za neke od njih putujem više puta godišnje. Čak i iz najudaljenijeg Salzburga sam letio. Ja do Beča, Budimpešte, Venecije i Splita stižem sigurno za tri sata i manje, do Zadara za dva, Pule za dva i pol sata.…

25. Apr 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Što se događa sa Zagrebom – 1. dio

Sam članak o tome nije dostatan kao tema. Da se, nedaj bože, desi neki incident radi premalog broja zaposlenika, da se desi pobuna ili štrajk zaposlenika, onda bi to možda bila tema. Naime, eventualno smanjeni broj radnika može značiti racionalno poslovanje (svi znamo kako se zapošljava u društvenim poduzećima), može značiti pretjerano šparanje i eksploataciju…

25. Apr 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Što se događa sa Zagrebom – 1. dio

Statističar: Stvarno se ne bi trebali raspravljati na ovom forumu na ovaj način. Ovo je ipak zrakoplovni forum i tu bi trebao biti neki nivo rasprave. No, dobro, Eindhoven je LCC zračna luka (kao i Hahn, Charleroi, Beauvais idr.). Takve zračne luke su alternative večim zračnim lukama, bitno jeftinije od njih i zato ih masovno…

25. Apr 2019.Pogledaj

veron na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Što se događa sa Zagrebom – 1. dio

Šengen nije uspostavljen za članice EU već one koji nisu dio zajednice.

25. Apr 2019.Pogledaj

Send this to a friend