BEG airport status
U 2017. godini Erbas isporučio 718 letelica, Zabeleženo više od hiljadu narudžbina; CS 300 ne menja A319neo Očekuje se manja proizvodnja A380 / Foto: Airbus

U 2017. godini Erbas isporučio 718 letelica, Zabeleženo više od hiljadu narudžbina; CS 300 ne menja A319neo

Tokom 2017. godine Erbas je isporučio 718 letelica za 85 naručilaca i time nastavio petanestogodišnji rast proizvodnje, saopšteno je iz te kompanije.

Tim povodom, direktor kompanije Erbas Fabrice Bregier rekao je da je prethodne godine isporučeno 30 letelica više nego pretprošle, što čini 4% više isporuka u 2017. u odnosu na 688 isporučenih aviona u 2016. godini:

– Što se tiče isporuka po tipovima letelica, A350 nam je bio druga najzahtevnija narudžbina. U 2016. godini je trebalo da isporučimo 50 letelica, od čega smo uspeli da isporučimo 49 uprkos teškoj godini, gde smo najviše problema imali sa kabinskim opremanjem aviona.

U 2017. godini uspeli smo da isporučimo 78 letelica A350 koliko je bilo i planirano. Ipak, smatram da će A350 da bude prevaziđen ukoliko u obzir uzmemo razvoj industrije, konkurenciju i nove tehnologije. –

Isporučeno 181 od planiranih 200 letelica Neo familije / Infografik: Airbus

Bregier je govorio i o isporukama drugih širokotrupaca:

– Veoma je bitno spomenuti da smo uspeli da stabilizujemo isporuke za A330, pri čemu je isporučeno 67 letelica tog tipa. Započeli smo i kampanju test letova za A330Neo.

Nju smo započeli sa malim zakašnjenjem, jer motor nije bio spreman za upotrebu, ali do sada smo uspeli da zabeležimo oko 230 sati naleta, što bi moglo da znači da ovaj program ide u pravom smeru i da bi sertifikaciju trebalo da očekujemo na leto sa prvim isporukama za našeg kupca iz avio-kompanije TAP.

Takođe, isporučeno je 15 letelica A380, kao što je i planirano. Ipak, sve ukazuje na to da će proizvodnja da se smanji, te da ćemo u 2018. godini ispručiti svega 12 letelica tog tipa. –

Erbas bolji od Boinga / Infografik: Airbus

Ipak, kako objašnjava Bregier planovi za uskotrupce su se neočekivano izmenili, te je isporučeno znatno više od predviđenog:

– Iako je trebalo da imamo manje ambiciozne planove, dogodilo se sasvim suprotno. Isporučili smo 181 letelica Neo familije što je približno minimalnom broju od 200 letelica koji smo postavili kao cilj za 2017. godinu. Ukupno gledano, broj isporučenih A320 uskotrupaca iznosi 558. –

On je objasnio da su dosadašnji pojedini problemi na motorima otklonjeni, te da će svi motori koji su u planu za isporuku do kraja 2018. godine biti potpuno funkcionalni.

Takođe, Bregier je govorio i o planovima za C seriju:

– Kada je reč o planovima za C seriju, sklopili smo partnerstvo sa Bombardijeom, pri čemu će tom serijom upravljati Erbas u sklopu svoje Erbas familije. Konačan dogovor po pitanju preuzimanja C serije mogao bi da bude zaključen u drugoj polovini 2018. godine, a do tada je Erbas isključenih iz svih trenutnih procesa koji se tiču rada na ovom avionu. –

Na pitanje hrvatskog „Avioradara“ da li će CS 300 ugasiti i zameniti A319neo direktor prodaje Erbasa John Leahy rekao je da se to neće dogoditi i da je o C seriji najbolje govoriti kada se ugovor sa Bombardijeom konačno sklopi.

U 2017. godini Erbas drži 59% udela na tržištu u kategoriji uskotrupaca / Infografik: Airbus

John Leahy je dao uvid i u postignuća kompanije na tržištu, pre svega u odnosu na njenog glavnog konkurenta Boing:

– U prethodnoj godini zabeleženo je 1.109 narudžbina od 44 naručioca. Ukoliko to uporedimo sa Boingom, u kategoriji uskotrupaca Erbas je ove godine držao oko 60% udela na tržištu, a u kategoriji širokotrupaca 25%. Ipak, krajem 2017. Erbas je zabeležio i zaostatak od 7.265 letelica u vrednosti od 1.059 milijardi dolara po cenama liste. –

Kada je reč o isporukama, u planu je da se dostigne stopa od 60 na mesečnom nivou do sredine 2019. godine, dok će ta mesečno stopa iznositi 10 za A350 XWB, kažu iz Erbasa.

 

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se zračni promet u Europi promjenio u posljednjih 25 godina?

Beduin: Tako je Beduin, i naravno da to još ni izbliza nije ono što bi trebalo biti (no da se razumijemo i na zapadu političari provode nepotizam, bogate se, uzimaju mito, zažmira na evidentan kriminal radi privatnih ili državnih interesa... pa se neke uhvati, a neke se, eto, ne uhvati ili se zažmiri na njihove…

19. Feb 2018.Pogledaj

Mrgud na: Ministar Vulin: Srbija modernizuje raketne sisteme PVO “Kub“

сад и ја морам да се позивам, а то никако не волим, на оно типа рекла-казала... елем, стари заставник ми је причао да пре него ће да дејствују са Куб, убацују се некакве картице које су су ствари подешене фреквенције управо за почетно радио-вођење ракете...и управо је ту сам Куб и најрањивији на ометање... а…

19. Feb 2018.Pogledaj

mateus na: Ministar Vulin: Srbija modernizuje raketne sisteme PVO “Kub“

Oni koji su za modernizaciju KUBa izgleda opet prave istu gresku. Ako je njima dovoljno oboriti 2,3,5 aviona za citav jedan sukob ne daj boze, onda tu nesto nije u redu. Koliko nam godina treba da popunimo jedinice Lazarom a tek koliko godina je potrebno za stvarnu duboku modernizaciju KUBa? Ako se radi samo sminkanje…

19. Feb 2018.Pogledaj

Banja Luka na: Ministar Vulin: Srbija modernizuje raketne sisteme PVO “Kub“

@Mrgud Pa čovjek ti krajnje dobronamjerno govori. Eto tu u Wikipediji odakle si našao taj tekst imaš i link šta je SARH. Pročitaj, vidjećeš o čemu se radi. Inače, kad smo kod "vrste" navođenja kod KUB-a, koje toliko pljuješ- SARH se koristi za većinu raketa za S-300. 5V55R, 5V55U, 9M82, 9M83, zatim rakete za "Patriot"-…

19. Feb 2018.Pogledaj

Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se zračni promet u Europi promjenio u posljednjih 25 godina?

Alene, Pa nije Insbruck jedini aerodrom na koji slecu oni koji posecuju Tirol. Recimo ja sam leteo do Zurich-a i zatim rent a carom. Isli smo poslom kolega i ja pa smo morali biti mobilni izmedju sastanaka. Ima jos podosta opcija (a neke su i znatno brze i jeftinije). Postoji i jeftina opcija preko Friedrihshafena.…

19. Feb 2018.Pogledaj