BEG airport status
U 2017. godini Erbas isporučio 718 letelica, Zabeleženo više od hiljadu narudžbina; CS 300 ne menja A319neo Očekuje se manja proizvodnja A380 / Foto: Airbus

U 2017. godini Erbas isporučio 718 letelica, Zabeleženo više od hiljadu narudžbina; CS 300 ne menja A319neo

Tokom 2017. godine Erbas je isporučio 718 letelica za 85 naručilaca i time nastavio petanestogodišnji rast proizvodnje, saopšteno je iz te kompanije.

Tim povodom, direktor kompanije Erbas Fabrice Bregier rekao je da je prethodne godine isporučeno 30 letelica više nego pretprošle, što čini 4% više isporuka u 2017. u odnosu na 688 isporučenih aviona u 2016. godini:

– Što se tiče isporuka po tipovima letelica, A350 nam je bio druga najzahtevnija narudžbina. U 2016. godini je trebalo da isporučimo 50 letelica, od čega smo uspeli da isporučimo 49 uprkos teškoj godini, gde smo najviše problema imali sa kabinskim opremanjem aviona.

U 2017. godini uspeli smo da isporučimo 78 letelica A350 koliko je bilo i planirano. Ipak, smatram da će A350 da bude prevaziđen ukoliko u obzir uzmemo razvoj industrije, konkurenciju i nove tehnologije. –

Isporučeno 181 od planiranih 200 letelica Neo familije / Infografik: Airbus

Bregier je govorio i o isporukama drugih širokotrupaca:

– Veoma je bitno spomenuti da smo uspeli da stabilizujemo isporuke za A330, pri čemu je isporučeno 67 letelica tog tipa. Započeli smo i kampanju test letova za A330Neo.

Nju smo započeli sa malim zakašnjenjem, jer motor nije bio spreman za upotrebu, ali do sada smo uspeli da zabeležimo oko 230 sati naleta, što bi moglo da znači da ovaj program ide u pravom smeru i da bi sertifikaciju trebalo da očekujemo na leto sa prvim isporukama za našeg kupca iz avio-kompanije TAP.

Takođe, isporučeno je 15 letelica A380, kao što je i planirano. Ipak, sve ukazuje na to da će proizvodnja da se smanji, te da ćemo u 2018. godini ispručiti svega 12 letelica tog tipa. –

Erbas bolji od Boinga / Infografik: Airbus

Ipak, kako objašnjava Bregier planovi za uskotrupce su se neočekivano izmenili, te je isporučeno znatno više od predviđenog:

– Iako je trebalo da imamo manje ambiciozne planove, dogodilo se sasvim suprotno. Isporučili smo 181 letelica Neo familije što je približno minimalnom broju od 200 letelica koji smo postavili kao cilj za 2017. godinu. Ukupno gledano, broj isporučenih A320 uskotrupaca iznosi 558. –

On je objasnio da su dosadašnji pojedini problemi na motorima otklonjeni, te da će svi motori koji su u planu za isporuku do kraja 2018. godine biti potpuno funkcionalni.

Takođe, Bregier je govorio i o planovima za C seriju:

– Kada je reč o planovima za C seriju, sklopili smo partnerstvo sa Bombardijeom, pri čemu će tom serijom upravljati Erbas u sklopu svoje Erbas familije. Konačan dogovor po pitanju preuzimanja C serije mogao bi da bude zaključen u drugoj polovini 2018. godine, a do tada je Erbas isključenih iz svih trenutnih procesa koji se tiču rada na ovom avionu. –

Na pitanje hrvatskog „Avioradara“ da li će CS 300 ugasiti i zameniti A319neo direktor prodaje Erbasa John Leahy rekao je da se to neće dogoditi i da je o C seriji najbolje govoriti kada se ugovor sa Bombardijeom konačno sklopi.

U 2017. godini Erbas drži 59% udela na tržištu u kategoriji uskotrupaca / Infografik: Airbus

John Leahy je dao uvid i u postignuća kompanije na tržištu, pre svega u odnosu na njenog glavnog konkurenta Boing:

– U prethodnoj godini zabeleženo je 1.109 narudžbina od 44 naručioca. Ukoliko to uporedimo sa Boingom, u kategoriji uskotrupaca Erbas je ove godine držao oko 60% udela na tržištu, a u kategoriji širokotrupaca 25%. Ipak, krajem 2017. Erbas je zabeležio i zaostatak od 7.265 letelica u vrednosti od 1.059 milijardi dolara po cenama liste. –

Kada je reč o isporukama, u planu je da se dostigne stopa od 60 na mesečnom nivou do sredine 2019. godine, dok će ta mesečno stopa iznositi 10 za A350 XWB, kažu iz Erbasa.

 

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Krunoslav na: Pitanje koje se retko postavlja: F-35 kao lovac-bombarder?

Moje mišljenje se razlikuje od ovdje iznešenih, a ide u prilog F35. Razmišljanje SADa je i više nego logično. Što su najveći troškovi vojnog aviona? - održavanje, djelovi, stručnjaci, logistika, pilot. Svesti čitavu takvu masu ljudi koji prate A-10, F16, F/A18, F15 na jednu masu koja prati jedan zrakoplov je poslovno potpuno opravdano. Kada govorimo…

18. Oct 2018.Pogledaj

rusbesmart na: [ANALIZA] S-300 ide u rat, detalji isporuke sistema Siriji, Izraelci zvanično ravnodušni

@Banja Luka nepotrebno proširivanje teme izvan domene tehnologije ali dobro... Sve te zemlje oko Izraela uključujući Rusiju mogu zahvaliti uglavnom prirodnim resursima da su dostigle kakav takav standard... Svjetska Pamet se nalazi negdje drugdje, a Židovi su možda i dali najviše svjetskoj znanosti... Ne zelim da vrijedjam ni jednu naciju/narod ali naprosto neki su uspjesniji…

18. Oct 2018.Pogledaj

Yrraf na: [ANALIZA] S-300 ide u rat, detalji isporuke sistema Siriji, Izraelci zvanično ravnodušni

Imam ogromno poštovanje prema IDF-u, ali ovde ga ljudi preteraše sa hvaljenjem istog. Pa taj isti IDF praktično ne leti u Sirijskom VaP-u već neko vreme. Nisu u stanju da eliminišu S-200, to vam je skalamerija na šinama čije su lokacije poznate već 40 godina a sad će naprasno da počiste jedan bod najnovijih PVO…

18. Oct 2018.Pogledaj

Zoltan na: Pitanje koje se retko postavlja: F-35 kao lovac-bombarder?

F-35 je nevidljiv ukoliko nosi naoruzanje u trupu. A kako avion nije preveliki, on ne moze u trupu poneti previse toga.. A cim naoruzanje- bombe i rakete nakaci na krila, on gubi "nevidljivost"

18. Oct 2018.Pogledaj

Aleksa Radojičić na: Knjiga „Zaboravljeni album“: Harikeni iznad Jugoslavije

@Putinovac RV i vazduhoplovna industrija jesu bli donekle ozbiljno razvijani,ali se sa svim tim veoma kasno krenulo(delom zbog Velike Depresije i krize koja je usledila), a i na kraju se pokazalo da je bilo veliko bacanje novca(zbog lošeg stanja u ostalim vidovima). Naprimer KoV je bila totalni raspad sistema, totalno zastarela i loše vođena i…

18. Oct 2018.Pogledaj

Send this to a friend