BEG airport status
Er Srbija obeležava 90 godina od svog prvog leta; U pripremi monografija sa do sada neobjavljenim fotografijama Er Sbija će objaviti monografiju ograničenog tiraža pod nazivom "Osvajanje svetskog neba" / Foto: Air Serbia

Er Srbija obeležava 90 godina od svog prvog leta; U pripremi monografija sa do sada neobjavljenim fotografijama

Kompanija Er Srbija ove nedelje obeležava 90 godina od svog prvog leta, saopštio je srpski nacionalni avio-prevoznik.

Prvobitno osnovana pod imenom „Aeroput“, ta kompanija obavila je svoj prvi let između Beograda i Zagreba 15. februara 1928. godine, navode iz Er Srbije i dodaju:

– Tog dana je dvokrilni avion „Potez 29“ nazvan „Beograd“ poleteo iz glavnog grada u smeru Hrvatske u 9 časova ujutru. U avionu se nalazilo petoro novinara i fotografa čiji je zadatak bio da dokumentuju ovaj istorijski događaj.

Nakon dvosatnog leta i nekoliko krugova nad Zagrebom, točkovi aviona su dotakli tlo. Zagrepčani su avionu priredili toplu dobrodošlicu, pre nego što se avion zaputio natrag za Beograd u popodnevnim časovima. –

Potez 29 spreman za let / Foto: Air Serbia

Kako kažu, u okviru obeležavanja 90 godina od svog prvog leta, Er Sbija će objaviti monografiju ograničenog tiraža pod nazivom „Osvajanje svetskog neba“ početkom marta, pri čemu će detaljan i upečatljiv osvrt na prvih 90 godina razvoja nacionalne avio-kompanije i civilne avijacije u Srbiji biti potkrepljen i obogađen do sada neobjavljivanim istorijskim fotografijama.

Topla dobrodošlica prvom letu / Foto: Air Serbia

Komentari

S

Aeroput iako je bio akcionarsko društvo teško da bi bio osnovan bez pomoći države u vidu subvencija i favorizovanju domaće avio-prevoznika u odnosu na strane kompanije! Jednostavno, bez pomoći države ne bi postojali Aeroput, JAT i Er Srbija! U celoj priči, odnosno istoriji država je bila ključna!

Odgovori
N

Kakva je ovo ostavinska rasprava medju komentatorima? Ovde se radi o jasnom jubileju civilne vazduhoplovne tradicije kojoj pored ostalog pripada i Aeroput, Jat, AirSerbia itd. Sve je to deo Srpske vazuhoplovne proslosti, sadasnjosti i buducnosti. A AirSerbia, sa svim svojim falinkama i manama je upristojila i uvela domaci avio saobracaj i usluge u 21. vek, to moze da demantuje samo neko ko nikada nije leteo JAT-om ili bar nije leteo njime od ’87.god. Ime Jat je od ’03 stvarno zvucalo jadno, retardirano i umobolno.

Odgovori
B

Jocking About Time
Jao Ako Tresne

Nasmija me sa s ovom „ostavinskom“

N

@Beduin pa realno.. :)

p

Konacno normalan komentar.
Cak i oznaka „JU“ zvuci smesno.

Jedino sto bih dodao je da je steta sto nisu vratili prvobitan naziv Aeroput.

PS „ostavinska rasprava“ :))))

D

Mogu da obeležavaju šta žele,ali slaba vajda. Od prošlosti se ne živi, a budućnost im nije svetla. Bolje neka objave ne frizirane podatke popunjenosti aviona, plan kako će plaćati aerodrom i od kojih para kad ga Vinci preuzme, jer ga sada ne placaju, sta je sa flotom, sta je sa lizingom ( gde su obecani avioni) leti se na sve manje destinacija za paprene cene i pregazice ih LCC. Er Srbija ako se ozbiljno ne preispita i ne promeni rukovodstvo (vise strucnjaka manje polupismenih politicara) za 2 god max moze da bude zaboravljena. Evo teme za Alena npr.

Odgovori
D

Kanalizacija, to sve govori.

Odgovori
l

Kada se ode u srpski Cobiss, vidi se da su autori najavljene knjige neka Pantovic Jelena i neki Mark Pulen te da im je ovo prvi vazduhoplovni naslov. Pre toga pisali su o kanalizaciji, turizmu, ekologiji…

Odgovori
Z

Da li ste primetili da Er Srbija za godisnjicu svog postojanja,casti svoje klijente ,tako sto za istu cenu karte mozete poneti manje prtljaga.Jako sam razocarana!😕

Odgovori
S

Bilo bi super kada bi liveriju jednog aviona napravili u retro stilu, pa npr. da bude oznaka Aeroputa :)

Odgovori
R

Covece oni nemaju para za jedan sendvic od 50 banki a ti hoces retro livery…znas li ti koliko to kosta!?!

m

Moze na B737. On je bio u svim epohama!

S

A, dobro, nije bas u svim :) BIo je u Jat-u i Jat Airways-u.

Ne verujem da bi to bilo neko veliko ulaganje, a dobar je stos.

B

O tome odlucuju samo polupismeni, cim su svetski poznati brend JAT, kakav takav, zamenili sa ErSerbia. Staviti ime nase zemlje u nazivu bilo cega sto se ne jede i ne pije je put u totalnu katastrofu. A o „partnerstvu“ sa arapskom kompanijom i da ne pricamo… Sve u svemu, ime naseg avioprevoznika odmah asocira na Srbiju i Bliski Istok, paklena kombibacija.
Plus bi sa imenom JAT kompanija imala sigurno bolju poziciju u nasem ostrascenom regionu, bar kod jugonostalgicara.

Z

Er Srbija nije isto sto i aeroput. To sto je firma menjala ime iz aeroputa pa u Jat, Jat Airways itd. ne daje pravo ErSrbiji da stavi svoje ime na to. Er Srbija je podsecam vas, samo na papiru, Etihad je uzeo sve zajedno sa ovom idiotskom vlascu, a od starog dobrog jata je ostalo 6 atr-ova i 10 cesni. Place mi se kad vidim koliko je sve propalo.

Odgovori
B

ne cijepidlaci.
poveznica od aeroputa do AS je neupitna.

g

Kakve er srbija ima veze sa Aeroputem?! Sram ih bilo. Prisvajaju tudje. Valjda zato sto nemaju svoje…

Odgovori
J

Realno, formalno-pravno nemaju nešto veze, mada je i JAT sebe smatrao naslednikom Aeroputa, pa je npr. 1987. obeležavao dva jubileja: četrdesetogodišnjicu i šezdesetogodišnjicu.

Inače, ja sam smatrao da nacionačnu aviokompaniju Srbije treba da se nazove Aeroput, ako je već ime JAT smetalo (a meni nije).

J

Realno i formalno pravno imaju veze. Bar pravno,kao nacionalni avio prevoznik u vecinskom vlasnistvu drzave. Formalista nisam,ali pravnik jesam. A ime Jat je jos kako smetalo,na kraju krajeva to ime je doslo sa Jugoslavijom,simbolisalo je tu zemlju,i kada je ona nestala,nije bilo razloga da ono ostane. Na kraju krajeva da je Srbija iz te zemlje kada se raspadala iznela samo ono sto je u nju unela gde bi nam kraj bio. Od 250 000 km2 Juge,Srbija je unela cirka 185000 + drzavnost + oreol bobednika velikog rata. S sta je iznela 88 000 km2 od cega na 16% nema kontrolu,poljuljanu drzavnost,narod koji 95′ nije znao da nabroji trojicu Nemanjica,gomilu problema,i bazi sad jos cemo da zadrzavamo imena kompanija,ulica,ili cega vec ne sto pripada bivsoj zemlji,i vecitom uzroku naseg haosa.

D

Pa dali moze da se uplati za tu monografiju pa kada izadje da se to podigne,bilo bi dobra informacija.

Odgovori
D

Zašto je ovo zaboravljeno za vreme zvanične posete pre neki dan državnog vrha Zagrebu. Posle 90 godina nema avione u vlasništvu, ako izuzmemo stare ATR-72. Koliko će potrošiti na monografiju. Nekada je zadužen za pisanje bio pokojni Čeda Janić sa još nekolicinom. I nek se zapitaju na kraju da li još neko ima samo jedan širokotrupni avion i jednu liniju na kome leti sa takvim avionom.

Odgovori
Y

Da bar vrate stari logo kompanije koji je bio daleko bolji od ove nakaze danas….

http://www.timetableimages.com/ttimages/aeroputl.htm

Odgovori
U

Bravo za Er Srbiju malo koja kompanija ima tu istoriju ,a da je i danas ziva i zdrava

Odgovori
I

Ziva jest al koliko je zdrava druga je prica. Cinjenuca je da ima dugu istoriju I steta sto kod menjanja imena iz jat nisu odabrali Aeroput.

s

sveo se na kvalitet lowcost kompanija… tuga

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

B3 na: [EKSKLUZIVNO] Kako je pilot USAF-a izbegao četiri Nevine rakete aprila 1999. godine

Ako zanemarimo politiku i ovaj SEAD F-16 ipak ako B-1 leti u tvom dometu i baca MK82 sa pokvarenim vratima na vise meta i vrati se u bazu mozda prelazak u pekare nije lose resenje.

25. May 2018.Pogledaj

dragan na: [EKSKLUZIVNO] Kako je pilot USAF-a izbegao četiri Nevine rakete aprila 1999. godine

Za tenkove ih nije bilo briga? Hehe zato je Dzejmi Sej svako vece izvestavao o desetinama tenkova unistenih od strane avijacije. A kada je krenulo povlacenje ucutali ko mrtva puvala. Pogodili i unistili sta su hteli? Pa nece biti jer su pogodili zgrade. Cak i za ostrascenog hrvata bas si napisao gluposti

25. May 2018.Pogledaj

Strateg na: [EKSKLUZIVNO] Kako je pilot USAF-a izbegao četiri Nevine rakete aprila 1999. godine

Ne sporim ti realnost, ali moram ovo da istaknem. Vazdušni udari NE MOGU da donesu pobedu, već mogu samo da stvore uslove za pobedu. Osim toga, pogledaj desetu epizodu dokumentarne serije "Battleplan".

25. May 2018.Pogledaj

Jason Bourne na: Izgubljena borba za „Ikarus“: Počelo rušenje zgrade prve srpske fabrike aviona

Cek cek, to se pominju Kemoimpex i Neimar visokogradnja. Ova firma Kemoimpex se ranije zvala Agrohim i bavi se trgovinom autogumama i sada su u Nisu prodavci automobila marke Mercedes. Valjalo bi malo procesljati detaljnije cime su se i kako bavili sa izgradnjom stanova na nisavskom keju u samom centru grada. Mutne su se neke…

25. May 2018.Pogledaj

Send this to a friend