BEG airport status
LYBE 1700:00 Z 070°04KT CAVOK 04/01 Q1029 NOSIG=
Eurosatory 2018: Jugoimport prikazao redizajniranu domaću borbenu bespilotnu letelicu X-01 “Stršljen“ Novi izgled borbene BPL X-01 kompanije EDePro/ Foto: Janes Defence Weekly

Eurosatory 2018: Jugoimport prikazao redizajniranu domaću borbenu bespilotnu letelicu X-01 “Stršljen“

Srpska vojna industrija bila je veoma dobro zastupljena na izložbi naoružanja Eurosatory 2018 koja je u periodu od 1. do 15. juna održana u Parizu. Kompanija Jugoimport prikazala je gotovo sve što domaća namenska industrija trenutno može da ponudi tržištu a među njima i bespilotnu letelicu sa vertikalnim poletanjem i sletanjem X-01 ’’Stršljen’’ koju razvija firma EDePro iz Beograda.

Ovoga puta prikazana je nešto izmenjena varijanta ’’Stršljena’’ koja se po spoljašnjem izgledu dosta razlikuje od onoga što smo videli na njegovoj svetskoj premijeri prošle godine, na izložbi naoružanja i vojne opreme IDEX-2017 u Abu Dabiju. Ipak u ovakvom nešto izmenjenom obliku X-01 je već prikazan takođe u UAE, na izložbi UMEX-2018. godine krajem februara ove godine a promena dizajna je izvršena u durgoj polovini prošle godine.

Prva varijanta BPL helikoptera “Stršljen“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Srpski bespilotni helikopter privukao je pažnju britanskog vojnog magazina Janes Defence Weekly koji ga je u svom članku detaljnije opisao prikazavši njegove osnovne taktičko-tehničke karakteristike.

Tako Janes za izloženu varijantu Stršljena navodi da je letelica dugačka 8,75 m, široka 1,8 i visoka 2,44 m uz maksimalnu poletnu masu od 750 kg i nosivost 350 kg tereta uključujući gorivo i naoružanje. Početna brzina penjanja je 8 m/s, vrhunac leta 4000 metara a maksimalno vreme ostajanja u vazduhu iznosi 4 sata. Maksimalna brzina iznosi 180 km/h dok je krstareća brzina 120 km/h.

Zmaj je konstruisan od ojačanog kompozitnog materijala (ugljeničnih vlakana) a pogonsku grupu čini domaći turbovratilni motor Phoneix-180. Od opreme letelica poseduje žirostabilisani elektrooptički sistem, radarski i/ili laserski visinomer, kombinovani GPS/GLONASS navigacijski sistem koji je uparen sa inercijalnom mernom jedinicom. Opciono se na helikopter može montirati i radarski ometač kao i SAR X-band radar.

Stršljen može biti naoružan, za sada su od ubojnih sredstava pomenuti kontejner sa mitraljezom kalibra 12,7 mm, lanseri nevođenih raketnih zrna S-8 kalibra 80 mm, malogabaritne rakete vazduh-zemlja kao i televizijski vođena protivoklopna raketa ’’Pauk’’.

Kako Tango Six saznaje pripreme za prvi let letelice su u toku. Završena su testiranja transmisije i druge opitne radnje koje su dokazale da je spremna za sledeću etapu razvoja.

 

Komentari

B

Dobro izgleda ali ako naprave veliku letelicu kao „Predator“ onda je super ili da kupimo 2 nova Kineska .
Dobri su i onda transfer tehnologije to mora tako.
Ali Izraelske su najbolje sto se tice ELINT i COLINT sisteme za skupljane informacije UAV Heron, Hermes ili nesto slicno.

Odgovori
G

3D print. Jako, jako daleko…

Odgovori

OK je tehnika, ali čisto marketinški gledano, ime je katastrofa. Stranci riječ ‘stršljen’ niti mogu pročitati niti izgovoriti kako treba, a ako im prevodiš na engleski (hornet) onda ispada da si „posudio“ ime jedne od najpoznatijih vojnih letjelica na Zemlji.

Odgovori
M

Cestitke susjedima…. Steta da nismo mi isto nesto tako razvili ili u buducnosti zajedno projektirali…. Ovako cemo morati kupovati od dragih nam prijatelja Izraelaca!

Odgovori
m

Dok ne postane operativan jos je rano za hvalospeve, kao i ostalo naoruzanje.

Odgovori
M

Oduševljen sam napretkom naše vojne industrije.Samo se bojim da bez više ulaganja novca nećemo moći pratiti trendove u svetskoj trci za tržišta! !Očigledno da imamo pametne ljude u razvojnom sektoru,za razliku od istablishmenta!!Voleo bih da se više uključimo u saradnju sa Izraelom..

Odgovori
P

Добар изглед нове редизајниране верзије беспилотне летелица…Похвале Т6 на чланку. :)

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

16. Nov 2018.Pogledaj

leni na: Drugi deo feljtona o F-35: Od kompromisa do kompromisa – nigde moga stana

MiG 29 Ja vas nisam vrijeđao ali vidim da ste jako nekulturni! Neke stvari ste od kuće trebali ponijeti, ako ste već u godinama time šteta jer je onda već kasno. U svakom slučaju svojim izlaganjem niste me impresionirali. Pusto navođenje s interneta pročitanih podataka bez ikakva smisla i pokrića. Ubuduće mi se neobračajte jer…

16. Nov 2018.Pogledaj

Mig-29 na: Drugi deo feljtona o F-35: Od kompromisa do kompromisa – nigde moga stana

Leni Naprotiv vi ste svojim ''totemizmom'' koji se vise moze okarakterisati kao ''poltronizam'' izgubili vezu sa realnoscu. Ovo sto ja iznosim kao i Sandamov komentar za probleme u kojima se nalazi F-35 navode Amerikanci.I bas oni su se zapitali od brosura o takticko tehnickim mogucnostima F-35 sto za sada imaju samo 30% mogucnosti.Dakle oni imaju…

16. Nov 2018.Pogledaj

Send this to a friend