BEG airport status
Eurosatory 2018: Jugoimport prikazao redizajniranu domaću borbenu bespilotnu letelicu X-01 “Stršljen“ Novi izgled borbene BPL X-01 kompanije EDePro/ Foto: Janes Defence Weekly

Eurosatory 2018: Jugoimport prikazao redizajniranu domaću borbenu bespilotnu letelicu X-01 “Stršljen“

Srpska vojna industrija bila je veoma dobro zastupljena na izložbi naoružanja Eurosatory 2018 koja je u periodu od 1. do 15. juna održana u Parizu. Kompanija Jugoimport prikazala je gotovo sve što domaća namenska industrija trenutno može da ponudi tržištu a među njima i bespilotnu letelicu sa vertikalnim poletanjem i sletanjem X-01 ’’Stršljen’’ koju razvija firma EDePro iz Beograda.

Ovoga puta prikazana je nešto izmenjena varijanta ’’Stršljena’’ koja se po spoljašnjem izgledu dosta razlikuje od onoga što smo videli na njegovoj svetskoj premijeri prošle godine, na izložbi naoružanja i vojne opreme IDEX-2017 u Abu Dabiju. Ipak u ovakvom nešto izmenjenom obliku X-01 je već prikazan takođe u UAE, na izložbi UMEX-2018. godine krajem februara ove godine a promena dizajna je izvršena u durgoj polovini prošle godine.

Prva varijanta BPL helikoptera “Stršljen“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Srpski bespilotni helikopter privukao je pažnju britanskog vojnog magazina Janes Defence Weekly koji ga je u svom članku detaljnije opisao prikazavši njegove osnovne taktičko-tehničke karakteristike.

Tako Janes za izloženu varijantu Stršljena navodi da je letelica dugačka 8,75 m, široka 1,8 i visoka 2,44 m uz maksimalnu poletnu masu od 750 kg i nosivost 350 kg tereta uključujući gorivo i naoružanje. Početna brzina penjanja je 8 m/s, vrhunac leta 4000 metara a maksimalno vreme ostajanja u vazduhu iznosi 4 sata. Maksimalna brzina iznosi 180 km/h dok je krstareća brzina 120 km/h.

Zmaj je konstruisan od ojačanog kompozitnog materijala (ugljeničnih vlakana) a pogonsku grupu čini domaći turbovratilni motor Phoneix-180. Od opreme letelica poseduje žirostabilisani elektrooptički sistem, radarski i/ili laserski visinomer, kombinovani GPS/GLONASS navigacijski sistem koji je uparen sa inercijalnom mernom jedinicom. Opciono se na helikopter može montirati i radarski ometač kao i SAR X-band radar.

Stršljen može biti naoružan, za sada su od ubojnih sredstava pomenuti kontejner sa mitraljezom kalibra 12,7 mm, lanseri nevođenih raketnih zrna S-8 kalibra 80 mm, malogabaritne rakete vazduh-zemlja kao i televizijski vođena protivoklopna raketa ’’Pauk’’.

Kako Tango Six saznaje pripreme za prvi let letelice su u toku. Završena su testiranja transmisije i druge opitne radnje koje su dokazale da je spremna za sledeću etapu razvoja.

 

Komentari

B

Dobro izgleda ali ako naprave veliku letelicu kao „Predator“ onda je super ili da kupimo 2 nova Kineska .
Dobri su i onda transfer tehnologije to mora tako.
Ali Izraelske su najbolje sto se tice ELINT i COLINT sisteme za skupljane informacije UAV Heron, Hermes ili nesto slicno.

Odgovori
G

3D print. Jako, jako daleko…

Odgovori

OK je tehnika, ali čisto marketinški gledano, ime je katastrofa. Stranci riječ ‘stršljen’ niti mogu pročitati niti izgovoriti kako treba, a ako im prevodiš na engleski (hornet) onda ispada da si „posudio“ ime jedne od najpoznatijih vojnih letjelica na Zemlji.

Odgovori
M

Cestitke susjedima…. Steta da nismo mi isto nesto tako razvili ili u buducnosti zajedno projektirali…. Ovako cemo morati kupovati od dragih nam prijatelja Izraelaca!

Odgovori
m

Dok ne postane operativan jos je rano za hvalospeve, kao i ostalo naoruzanje.

Odgovori
M

Oduševljen sam napretkom naše vojne industrije.Samo se bojim da bez više ulaganja novca nećemo moći pratiti trendove u svetskoj trci za tržišta! !Očigledno da imamo pametne ljude u razvojnom sektoru,za razliku od istablishmenta!!Voleo bih da se više uključimo u saradnju sa Izraelom..

Odgovori
P

Добар изглед нове редизајниране верзије беспилотне летелица…Похвале Т6 на чланку. :)

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Aerodromi Crne Gore vrtoglavo rastu

Putujući: Hvala puno za pohvale. I ja smatram da je diskusija nepotrebno išla u politiku. Broj putnika svakako će rasti. Neka se obistini samo dio planova koje imaju Aerodromi Crne Gora brojka linija, prijevoznika i putnika će značajno porasti. Naravno da je limitirajuć faktor ovo što pišete, ali kad sam zadnjih par puta bio u…

21. Sep 2018.Pogledaj

radovanovic na: Vanaerodromsko sletanje Antonova 2 „STS avijacije“ kod Jagodine

Stajni trap je polomljen sudeci po polozaju aviona a i donja krila su ostecena a posto je u pitanju platno bice tu posla, nekada je Pancevacka Utva radila remont i oplatnjavanje krila na An-2 tako da imaju znanja e sad koliko to kosta neznam ali ako se isplati popravka onda napred dobri su to leteci…

21. Sep 2018.Pogledaj

BB na: [EKSKLUZIVNO] Prve fotografije prinudnog vanaerodromskog sletanja aviona An-2 blizu Jagodine

Nije fino vidjeti udes u avio svijetu ali je fino znati kada posada izađe bez većih problema. svaka čast za prisebnost...

21. Sep 2018.Pogledaj

Send this to a friend