Vazduhoplovni servis Republike Srpske prodaje jedan od dva aviona koje poseduje marke Cessna tipa C-500 (E7-SBA) po početnoj ceni od 160.000 evra, prenosi portal „Klix.ba“.
Ova odluka je objavljena u Službenom listu Republike Srpske, a avion sa osam sedišta, koji je proizveden 1980. godine, biće ponuđen na javnoj usmenoj licitaciji, piše taj taj medij.
– Radi se o starom avionu koji nije aktivan već skoro 10 godina. Razmišljali smo da ga damo u muzej ili da ga stavimo pred neku ustanovu, ali onda smo odlučili da ga prodamo. – objasnio je direktor Vazduhoplovnog servisa Republike Srpske Sreten Ilić.
Nakon incidenta, kada je Cessna C-500 sa najvišim zvaničnicima Republike Srpske 2006. godine prinudno sletela, avion je odvezen u Nemačku na remont.
Pošto su desetine hiljada konvertibilnih maraka potrošene na skladištenje i održavanje tog aviona, odlučeno je da se proda s obzirom na to da se avion više ne može koristiti, a cena remonta nikada nije objavljena, navodi „Klix.ba“ i dodaje:
– Vlada RS je prije toga odlučila za pet miliona dolara kupiti moderniju Cessnu, tip C-525 koja se koristi i danas i koja je više puta bila tema medija u BiH s obzirom na to da se prošle godine vladinim avionom letjelo na ljetovališta u Grčku, Hrvatsku, ali i druga odredišta koja nisu bila najavljena među službenim putovanjima predstavnika Vlade i predsjednika RS. –
Kako prenose, Cessna se može videti na Aerodromu Banja Luka 10. maja u 10 časova, dok će licitacija biti održana istog dana u 13 časova.
Dado
Bilo bi mi drago da se izgradi Muzej Vazduhoplovstva u Banja Luci, ili muzej koji bi čuvao uspomenu na odbranu Republike Srpske. Tako da bi se time sačuvali od zaborava avioni sa Mahovljana (Orlovi, Jastrebovi, Gazele, bar jedan od otpisanih Mi-8..) ali i druga vojna tehnika kao istorijski eksponati. Takodje i ova Cessna bi bila dobar prilog. Ajmo svi zajedno da pokrenemo ovu ideju. Vojni muzej i Muzej Vazduhoplovstva Republike Srpske. Zvuči fino :)
Dren
Mora da se salis? Muzej kosta, a prodaja svega makar u sekundarne sirovine nosi neke pare rodjaku ili kumu koji dobije taj posao… Ne mislis valjda da su spremni zrtvovati i jednog Audija od svoje guzice za tamo neki Muzej…?
Dren
Ja sam mislio da su bili bar malo pametni pa da su kad su kupovali novog CJ1+ da su bar ovog starog ostavili „u racun“… Ocito sam se prevario… Ima se, moze se… Da mi je samo vidjeti racun za 10 godina lezarine nakon servisa, plus cijenu servisa… :-) Pretpostavljam cca. 370% skuplje od pocetne cijene letjelice…
dekibl
Nije placana lezarina jer je parkiran na aerodromu Banja Luka ispred hangara Vazduhoplovnog servisa. Servisi su radjeni 2005 i 2006 godine i otad je nesto naletio avion. Inace se svakih dvadesetak dana (tacnije 27,28 ) avion upali i doslovice obavi nekoliko protrcavanja po pisti.
Dren
Sjecam se kad je odvezen na servis, i kada je kupljen hitno novi… Citajuci gore recenicu da su potrosene desetine hiljada KM na skladistenje i odrzavanje, spojih to dvoje u to da im je u Njemackoj ostao nakon servisa…
Ni to me (na zalost) ne bi zacudilo… Kao sto bi mi bilo logicno da su ga odmah utrapili istom dileru prodavcu novog… Ali ocito ocekujem previse logike…
Jednom mjesecno je samo zapustan i radjeno protrcavanje? Nije bio u zraku zadnjih godina? Kakav je s plovidbenoscu? Doduse, on svakako vjerovatno vrijedi vise kao skup rezervnih dijelova, nego kao operativna letjelica…
BB
Dekibl
Jel može to da leti?
Da skupljamo pare i da pravimo avio taxi…