BEG airport status
Poleteo prvi makedonski Mi-17 remontovan u zavodu „Moma Stanojlović“ Makedonski MUP pored dva Mi-171 poseduje i jedan Mi-17V-5 / Foto: Igor Božinovski

Poleteo prvi makedonski Mi-17 remontovan u zavodu „Moma Stanojlović“

Kako Tango Six saznaje, juče je na vojnom aerodromu Batajnica izvršen prvi probni let helikoptera Mi-17 koji pripada Ministarstvu unutrašnjih poslova Makedonije a koji se trenutno nalazi na generalnom remontu u Vazduhoplovnom zavodu „Moma Stanojlović“. To je jedan od dva helikoptera u varijanti Mi-171 koji je na radove u naš remontni zavod poslat još krajem novembra prošle godine.

Posao remonta makedonskih 17-ca sasvim sigurno se odvija preko kompanije Jugoimport SDPR ali kako VZ „Moma Stanojlović“ ne bi trebalo da poseduje ruski sertifikat za remont Mi-17 odnosno novijih varijanti ovog helikoptera, najverovatnije da su većinu posla uradili upravo ruske firme. Sasvim je moguće da su prilikom remonta makedonskih helikoptera angažovani i Izraelci obzirom da je deo opreme i naoružanja ovih letelica izraelske proizvodnje.

Uz to treba dodati da srpski zavod nikada nije samostalno radio opštu opravku Mi-17 ali je tokom 2010. godine stekao određena iskustva prilikom remonta dva primerka za RV i PVO koji su radili Rusi. Takođe stručnjaci Mome su pre nekoliko godina učestvovali i u poslovima dorade i osavremenjavanja dva iračka Mi-17 kada im je integrisana nova elektronska oprema kao i naoružanje.

Podsetimo ministar odbrane Srbije je 13. septembra 2017. izjavio na sednici Odbora za bezbednost i unutrašnje poslove Narodne skupštine Srbije da VZ „Moma Stanojlović“ radi na remontu makedonskih Mi-17. Ipak, kako smo već preneli, oni su sleteli tek krajem novembra iste godine a našem portalu Ministarstvo odbrane Srbije je to i potvrdilo krajem decembra 2017.  

Komentari

v

Koliko vidim Rusi su odradili remont, Jugoimport je pokupio kajmak, a sta je konkretno uradio VZ Moma Stanojlovic? Ustupio hale i opremu?

Odgovori
I

Struju i sanitarne čvorove ne zaboravi.

J

Koliko je godina VZ unistavan i degradiran odlicna je stvar sto nasi tehnicari i mehanicari mogu i da nadgledaju radove. Na kraju svi zadovljni nas sdpr pokupio kajmak, nasi strucnjaci imali priliku da uce i rade, Rusi se malo makli iz svoje zemlje, Makedonci za remont nisu morali da idu daleko, negde ostaje zabelezeno da je remont mi-17 radjen u Srbiji itd. Dobar posao.

D

Iskustvo je broj jdan…nemoze kajmak bez iskustva…imam ljudi brdo tamo i snimaka od juce brdo.. ne mogu ih ovde.Nama treba dobra obuka ljudstva i mladjeg kadra,a primili su dosta sada ljudi,u poslednje vreme.

v

Mislim, nemam ja nista protiv ovoga, da se ogradim u startu. Ukoliko je slucaj iskoristen za obuku kadrova, dizem obe ruke uvis i pozdravljam. Sledeci korak, izvuci licencu za samostalni remont MI 17. Elem, ako ima neko strucniji da mi objasni. Zasto Jugoimport mora biti mirodjija u svakoj corbi? Zasto remontni zavodi, tj proizvodjaci vojne opreme ne ugovaraju poslove direktno, nego mora sve preko Jugoimporta? Manje posrednika, niza cena, nece se svako ugradjivati …. Ne znam, samo pitam.

J

Pa u mnogim drzavama imas te krovne kompanije koje ugovaraju poslove a sustinski ne ucestvuju u proizvodnji. Takvi su ti u Rusiji „Helikopteri Rusije“ koji ugovaraju poslove i za Mil i za Kamov i Ansat, imas zatim Ujedinjenu Vazduh.korpor preko njih ide prodaja za Migove i Suhoje, pa Ujedinj. Brodograditeljsku korp. eto oni su skoro radili prezentaciju nove podmornice Kronstat-677 a za istu nisu ni saraf napravili. Cak se i „Dzenaral Dajnamiks“ u SAD moze svesti pod to doduse oni proizvode ali su isto krovna kompanija za mnogo manjih, pa cak i Lokid Martin, samo pominjem kod Amera je to malo drugacije. Sustina svega je da u vojnoj industr.postoji mnogo firmi koje proizvodi po neku komponentu za neki sistem, a posto su uglavnom komponetasi ne mogu da pregovaraju za gotov proizvod i onda imas neki sdpr da sve to uveze i da se bavi marketingom. Naravno tu su i rodbina, prijatelji koje treba zaposliti :) mada sdpr pobedjuje, kada sam zadnji put bio na njihov sajt imali su u ponudi G-4, u sali sam razmisljao da pozovem da pitam koliko im treba vremena da ga proizvedu,posto sam zainteresovan

a

@ Vlada – sve sto je povezano sa vojnom opremom mora da ide preko drzavne agencije. Prije desetak godina bio je slucaj koji se povlacio po netu sa britanskim biznismenom koji je posredovao izmedju Kine i Gane u prodaji K-8 aviona i tako zaradio milione dolara, ali za taj posao nije imao dozvolu od strane Britanske agencije i zbog toga je zaglavio na sudu, iako vojna oprema nije imala nikakve direktne veze sa Britancima.

v

@Joca & atg51
Hvala na odgovoru momci, pretpostavljao sam da je tako nesto, al ajde da pitam.
@Joca – bilo bi vrh poslati zahtev za G4, zivo me interesuje kakav bi bio odgovor :)

B

Makedonci pametno ugradili izraelsku opremu i naurozanje da helikopter bude bolji.
Ako imaju izraelske Spike rakete isto onda svaka cast.

Odgovori
B

U pitanju su policijski tj. helikoperi u civilnoj sluzbi

C

A ja bas danas vidim neki Mi 17 a nije nas,neka tamno plava boja i bela linija sa strane koliko sam video 😃

Odgovori
к

одлична вест,покренула се и та прича

Odgovori
B

Dva helikoptera za godinu dana, i tek prvi probni let. Da li je to sporo ili uobicajeno za ovakav remont?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Borko na: [PILOT SA ISTOKA] Kako sam sakupljao sate letenja kupivši svoj avion

Interesantan i tačan tekst. Dodao bih da postoji još jedna mogućnost da se prikupe potrebni sati. U mom matičnom aeroklubu mladi piloti bacaju padobrance. Jeste tehnički zahtevno letenje. I jeste ponekad komplikovano. Ali pilota ne košta apsolutno ništa, a može nekoliko sati da upiše na kraju svakog skakačkog/letačkog dana. Prošle godine je jedan od mladih…

25. Jan 2021.Pogledaj

peric na: Slovenačka mornarica ispituje novu domaću bespilotnu letelicu Galeb sa vertikalnim poletanjem i sletanjem

Da bi privatnik mogao da se bavi proizvodnjom vojnih dronova mora da postoji neko da to kupi ili podrzi. Pre svega drzava. Ovde drzava ne kupuje ni od koga osim svojih ljudi. Tako da robijas moze da poplocava Beograd, bude vlasnik medija, i sardnik drzave u razvoju naoruzanja.

25. Jan 2021.Pogledaj

Beduin na: [PILOT SA ISTOKA] Kako sam sakupljao sate letenja kupivši svoj avion

odlican clanak. usudio bise reci najbolji koji sam do sada iscitao na T6

25. Jan 2021.Pogledaj

Strela na: Slovenačka mornarica ispituje novu domaću bespilotnu letelicu Galeb sa vertikalnim poletanjem i sletanjem

Govorimo o privatnicima i privatnom sektoru i puno svodenje na individualizmiu, entuzijazmu po nekog coveka, koji gura svoju viziju i povlacijo novac od drzave ne retko bez kamate. Ko brani nasim privatnicima, da se bave istim.

24. Jan 2021.Pogledaj

Send this to a friend