BEG airport status
Poleteo prvi makedonski Mi-17 remontovan u zavodu „Moma Stanojlović“ Makedonski MUP pored dva Mi-171 poseduje i jedan Mi-17V-5 / Foto: Igor Božinovski

Poleteo prvi makedonski Mi-17 remontovan u zavodu „Moma Stanojlović“

Kako Tango Six saznaje, juče je na vojnom aerodromu Batajnica izvršen prvi probni let helikoptera Mi-17 koji pripada Ministarstvu unutrašnjih poslova Makedonije a koji se trenutno nalazi na generalnom remontu u Vazduhoplovnom zavodu „Moma Stanojlović“. To je jedan od dva helikoptera u varijanti Mi-171 koji je na radove u naš remontni zavod poslat još krajem novembra prošle godine.

Posao remonta makedonskih 17-ca sasvim sigurno se odvija preko kompanije Jugoimport SDPR ali kako VZ „Moma Stanojlović“ ne bi trebalo da poseduje ruski sertifikat za remont Mi-17 odnosno novijih varijanti ovog helikoptera, najverovatnije da su većinu posla uradili upravo ruske firme. Sasvim je moguće da su prilikom remonta makedonskih helikoptera angažovani i Izraelci obzirom da je deo opreme i naoružanja ovih letelica izraelske proizvodnje.

Uz to treba dodati da srpski zavod nikada nije samostalno radio opštu opravku Mi-17 ali je tokom 2010. godine stekao određena iskustva prilikom remonta dva primerka za RV i PVO koji su radili Rusi. Takođe stručnjaci Mome su pre nekoliko godina učestvovali i u poslovima dorade i osavremenjavanja dva iračka Mi-17 kada im je integrisana nova elektronska oprema kao i naoružanje.

Podsetimo ministar odbrane Srbije je 13. septembra 2017. izjavio na sednici Odbora za bezbednost i unutrašnje poslove Narodne skupštine Srbije da VZ „Moma Stanojlović“ radi na remontu makedonskih Mi-17. Ipak, kako smo već preneli, oni su sleteli tek krajem novembra iste godine a našem portalu Ministarstvo odbrane Srbije je to i potvrdilo krajem decembra 2017.  

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

vl

Koliko vidim Rusi su odradili remont, Jugoimport je pokupio kajmak, a sta je konkretno uradio VZ Moma Stanojlovic? Ustupio hale i opremu?

Odgovori
ID

Struju i sanitarne čvorove ne zaboravi.

Jo

Koliko je godina VZ unistavan i degradiran odlicna je stvar sto nasi tehnicari i mehanicari mogu i da nadgledaju radove. Na kraju svi zadovljni nas sdpr pokupio kajmak, nasi strucnjaci imali priliku da uce i rade, Rusi se malo makli iz svoje zemlje, Makedonci za remont nisu morali da idu daleko, negde ostaje zabelezeno da je remont mi-17 radjen u Srbiji itd. Dobar posao.

Da

Iskustvo je broj jdan…nemoze kajmak bez iskustva…imam ljudi brdo tamo i snimaka od juce brdo.. ne mogu ih ovde.Nama treba dobra obuka ljudstva i mladjeg kadra,a primili su dosta sada ljudi,u poslednje vreme.

vl

Mislim, nemam ja nista protiv ovoga, da se ogradim u startu. Ukoliko je slucaj iskoristen za obuku kadrova, dizem obe ruke uvis i pozdravljam. Sledeci korak, izvuci licencu za samostalni remont MI 17. Elem, ako ima neko strucniji da mi objasni. Zasto Jugoimport mora biti mirodjija u svakoj corbi? Zasto remontni zavodi, tj proizvodjaci vojne opreme ne ugovaraju poslove direktno, nego mora sve preko Jugoimporta? Manje posrednika, niza cena, nece se svako ugradjivati …. Ne znam, samo pitam.

Jo

Pa u mnogim drzavama imas te krovne kompanije koje ugovaraju poslove a sustinski ne ucestvuju u proizvodnji. Takvi su ti u Rusiji „Helikopteri Rusije“ koji ugovaraju poslove i za Mil i za Kamov i Ansat, imas zatim Ujedinjenu Vazduh.korpor preko njih ide prodaja za Migove i Suhoje, pa Ujedinj. Brodograditeljsku korp. eto oni su skoro radili prezentaciju nove podmornice Kronstat-677 a za istu nisu ni saraf napravili. Cak se i „Dzenaral Dajnamiks“ u SAD moze svesti pod to doduse oni proizvode ali su isto krovna kompanija za mnogo manjih, pa cak i Lokid Martin, samo pominjem kod Amera je to malo drugacije. Sustina svega je da u vojnoj industr.postoji mnogo firmi koje proizvodi po neku komponentu za neki sistem, a posto su uglavnom komponetasi ne mogu da pregovaraju za gotov proizvod i onda imas neki sdpr da sve to uveze i da se bavi marketingom. Naravno tu su i rodbina, prijatelji koje treba zaposliti :) mada sdpr pobedjuje, kada sam zadnji put bio na njihov sajt imali su u ponudi G-4, u sali sam razmisljao da pozovem da pitam koliko im treba vremena da ga proizvedu,posto sam zainteresovan

at

@ Vlada – sve sto je povezano sa vojnom opremom mora da ide preko drzavne agencije. Prije desetak godina bio je slucaj koji se povlacio po netu sa britanskim biznismenom koji je posredovao izmedju Kine i Gane u prodaji K-8 aviona i tako zaradio milione dolara, ali za taj posao nije imao dozvolu od strane Britanske agencije i zbog toga je zaglavio na sudu, iako vojna oprema nije imala nikakve direktne veze sa Britancima.

vl

@Joca & atg51
Hvala na odgovoru momci, pretpostavljao sam da je tako nesto, al ajde da pitam.
@Joca – bilo bi vrh poslati zahtev za G4, zivo me interesuje kakav bi bio odgovor :)

Bo

Makedonci pametno ugradili izraelsku opremu i naurozanje da helikopter bude bolji.
Ako imaju izraelske Spike rakete isto onda svaka cast.

Odgovori
Br

U pitanju su policijski tj. helikoperi u civilnoj sluzbi

Co

A ja bas danas vidim neki Mi 17 a nije nas,neka tamno plava boja i bela linija sa strane koliko sam video 😃

Odgovori
к

одлична вест,покренула се и та прича

Odgovori
Br

Dva helikoptera za godinu dana, i tek prvi probni let. Da li je to sporo ili uobicajeno za ovakav remont?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Feline na: Nije nam promaklo: Srpski H145M primećen sa optoelektronskim sistemom MX-15

@ Stojko A čime se to dejstvuje po pešadiji kad zbog opasnosti MANPADS nije pametno da se koristi automatski top?

02. Feb 2023.Pogledaj

omniameamecumporto na: Hrvatska poslala pilote na obuku za borbene avione Rafal

Kod nas je veći javašluk nego kod vas vi barem imate Vučića koji nešto gura, iako nisam njegov fan i ne slažem se sa njegovom politikom. Mi smo trebali na vrijeme odrediti i među prvima se pretplatiti za F16 Block 70/72. Rafale je skup sistem i ako ga ne mislimo inplementirati u cijelom njegovom spektru…

02. Feb 2023.Pogledaj

SheikhZayeb na: Američki pilot koji je dokrajčio Leteće Zvezde opisuje kako su po ciljevima u Jugoslaviji dejstvovale posade aviona F-15E i objašnjava kako je došlo do uništenja putničkog voza u Grdeličkoj klisuri

@Dax: Rusi su pokušavali i još uvek pokušavaju da sruše mostove preko Dnjepra, i ne samo preko Dnjepra. Međutim, zbog jako loše razvijenosti drumske infrastrukture u SSSR-u, većina važnih mostova prolaze kroz velike gradove, kao što su Kijev ili Dnjipro (Dnjepropetrovsk), koji su najbolje branjeni. Što su mogli da pogode, pogodili su, recimo 2. maja…

02. Feb 2023.Pogledaj

Srbofil na: Hrvatska poslala pilote na obuku za borbene avione Rafal

@Realni UAE, visedecenijski korisnik americke opreme i jedan od najvaznijih klijenata Lokida su odbijeni za F-35. Izracunajte sami gde se u tu pricu uklapa Srbija. Ali najverovatnije bi dobili odobrenje za F-16 ili F/A-18. Mada sa nasim budzetom, FA-50 bi mozda bio najrealniji izbor ili ako bi SAAB promenio misljenje pa da nam uvale onih…

02. Feb 2023.Pogledaj

Iceman na: Hrvatska poslala pilote na obuku za borbene avione Rafal

Tako to rade ozbiljne drzave.Bravo za komsije i u miru da ih koristite!Mi cemo izgleda nabaviti neke avione tamo 2040.godine ako se nastavi ovim tempom tj.obzirom da vlada velika neozbiljnost u drzavnom vrhu Srbije umesto da se iskoriste uzlazni odnosi sa SAD i kupi od njih neki F-18 Super Hornet Block 3 ili F-16 Block…

02. Feb 2023.Pogledaj