BEG airport status
[ANALIZIRAMO] Nove fotografije i novi detalji o srpskim helikopterima H145M YU-ICE će biti jedini maskirni policijski H145M, ima zatamnjena bočna stakla i nešto tamniju braon boju u odnosu na nijansu kojima su ofarbani vojni primerci / Foto: Alexander Lutz

[ANALIZIRAMO] Nove fotografije i novi detalji o srpskim helikopterima H145M

Istoga dana kada je izvršena primopredaja prvog višenamenskog helikoptera H145M za Vojsku Srbije, na nemačkom internet sajtu Helionline objavljene su slike još dva helikoptera namenjenih Srbiji od kojih jedan vojni a drugi za Ministarstvo unutrašnjih poslova. Autor fotografija je Alexander Lutz a na njima se mogu uočiti neki interesantni detalji.

U krugu pogona Erbasove fabike na zemlji i u letu primećeni su vojni H145M koji imaju privremenu nemačku civilnu registraciju D-HBTS (fabrički broj 20236, verovatno vojni 14502) i maskirni policijski primerak kome se ispod nalepljenje nemačke privremene registracije D-HADR vidi srpska civilna registracija YU-ICE (fabrički broj 20235).

Vojni H145M sa meteo radarom RDR 2000 / Foto: Alexander Lutz

Za razliku od helikoptera sa našim vojnim evidencijski brojem 14501 (fabrički broj 20231) sa ceremonije primopredaje, D-HBTS u nosu ima montiran meteo-radar tipa Honeywell RDR 2000. Kako Tango Six saznaje, svi policijski H145M će imati ovaj radar dok to neće biti slučaj sa svim vojnim letelicama.

Vojni i policijski helikopter jedan pored drugog, uočljive su minimalne razlike u šemi farbanja / Foto: Alexander Lutz

Jedna fotografija pokazuje ova dva H145M zajedno i na njoj se vidi da imaju gotovo iste maskirne šeme s tim što je na policijskom braon boja nešto tamnija a raspored šara na neznatno malo drugačiji. Pored toga, MUP-ov ima i zatamnjena bočna stakla. Kako saznajemo, to će biti jedini policijski maskirni helikopter.

Na nosu helikoptera 14501 jasno se vidi nosač sistema AMPS / Foto: Airbus Helicopters

Primerak 14501 po svemu sudeći na nosu ima montiran nosač sistema AMPS (Airborne Missle Protection System) za aktivnu samozaštitu helikoptera od raketa zemlja-vazduh proizvođača Hensold. Stoga je moguće da prvi vojni predati helikopter, i pored opreme koju je imao na primopredaji, ipak nije za traganje i spasavanje.

Flota vojnih H145M će definitivno imati 5 primeraka od kojih će najverovatnije tri biti naoružana a dva će biti za traganje i spasavanje. Jedinica koja će ih koristiti biće 119. mešovita helikopterska eskadrila “Zmajevi“, 98 vazduhoplovne brigade na aerodromu Niš a piloti i pripadnici vazduhoplovnootehničke službe su već na obuci. U Nišu je za smeštaj ovih savremenih helikoptera u toku izgradnja hangara koji će biti gotovo isti kao onaj na Batajnici.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ni

Vrhunski izgledaju oba al ovaj sa tamnim staklima….

Odgovori
Ve

Dobro je da isu u Nis, jer svi Mi-17 baziraju u Batajnici.

Odgovori
Ig

Lepo je nabaviti nesto novo, savremeno, ali ovoliko sarenilo tipova, i razlika u opremljenosti u okviru istog tipa helikoptera u jednoj istoj eskadrili, verovatno ima samo u africkim zemljama… Svi policijski imaju meteo-radar, a vojni ne svi. Onda jos gore da nemaju svi vojni sistem AMPS, neverovatno. U redu mala kolicina, nema se para, ali bar kad nabavljas, nabavi kako treba. Tako se ne stedi novac…

Odgovori
Be

@Igor

Ti helikopteri su tako konzipirani da se brzo mogu uskladiti nameni. Zato tu ne vidim neki veliki problem. Radar ili prednji deo sistema AMPS su jedine stvari koje se nemoze bas tako lako jedno za drugo zameniti.

… mozda se dugorocno planira nabaviti jos H145M za vojsku. Onda bi samo doslo do dopunjavanja pojedinih varijanti.

Zo

A narod gladan…kome treba vise oruzje…smjesna drzava.

Odgovori
NN

Narod gladan, a svi imaju minimum po jedan android telefon i redovno plaćaju račune za mobilni bilo pripejd ili postpejd… smešan si ti sa tom izlizanom floskulom.

Jo

Meni !!! I ja sam narod, placam porez i treba mi. Jesi zadovoljan? Inace ne moze drzava da bude sm(j)esna, koliko mogu da budu zalosni oni koji je komentarisu.

Rp

Bravo

Ni

Pitaću te ako ti zatreba sanitetski prevoz ili požar dođe do tvoje kuće

A

Зоране, ја да се питам мазали би С300 на леба :)

Br

Pa ovo je Balkan, bice rata. Hajde da sledeci docekamo spremni. Pa da ne gladujemo posle poraza.

Pl

Zoran: Важно је да је ваша држава још смешнија,постали сте роб надређених. Ја свој ПДВ дајем за државу и очекујем да се норужање набавља…Само нека долази и нека долази још више!
Joca: То су србомрзци,жалосни људи ништа више.
Aпок: хаха браво човек!

la

Simbolično, čisto da mogu reći da su nešto kupili. U redu, nema se para, razumljivo… Nema sumnje da će i ovi helikopteri biti iskorišteni, prevoz MTS-a, ranjenika, specijalaca, eventualno za neki napad. Ali, fali nešto za rendanje po zemlji, fala bogu znamo ko je najbolji u tom poslu, nabavku Mi-35 treba podebljati.

Odgovori
Fa

Koga da „rendamo“, NATO? Za protivterorističku borbu sve navedeno je sasvim dovoljno, a za sukob sa nekom od susednih NATO/KFOR zemalja treba mnogo više toga od par Mi-35 i H145M, da ne pominjem beskorisni MiG-29.

Inače „rendanje“ se drugačije kaže i CAS (ili CCA), a najbolji u tom poslu je AH-64D Apache Longbow a ne Mi-35.

Me

Trenutno je broj jedan KA-52 u svetu sto se tice zastite posade, brzine i oklopa! Inace za nase uslove Mi-35m je jako dobar helikopter,njegov stariji brat je izvezen u 50 i vise zemalja sveta ……..to sve govori o tom BS! Inace i zemlje Nato-a jos dugo planiraju da koriste Mi-24…

Br

Apache je bio najbolji pre Ka-52

Fa

@Medo

Trenutno Ka-52 koriste samo Rusija i Egipat, Apache koristi 15 zemalja (uključujući i Egipat).

AH-64 pakuje borbeno iskustvo od Grenade 1989, Ka-52 prvi put viđen u Siriji 2016. Ima Kamov još dosta toga da prođe i dokaže da bi bio svrstan među najbolje i svrgne AH-64 sa trona.

Za sada je njegova borbena efikasnost jača na papiru (baš kao što je slučaj i sa S-300/400 PVO sistemima) nego u praksi. Videćemo još kako će se pokazati u budućnosti, pre svega na severu Afrike i Bliskom istoku, mada ni Ukrajina nije isključena.

Za Mi-35 sam i rekao da je dobro rešenje za protivterorističku borbu, tu ne vidim ništa sporno.

Su

Falcon
Ja samo vidim da sve sto je Americko ili zapadno je dobro po tebi…Glorifikacija Nato opreme…E moj Falcon… nemas ti pojma

De

Da, S300 je dobar samo na papuru, sto mozemo videti na primeru Izraela koji u Siriji ne gadja nista vec vise od dva meseca.

Pl

Falcon: Морате бити мало реалнији,слажемо се да је углавном сваки војни производ квалитет… Што се тиче количине Ми-35М и Х-145М наравно да треба много већа количина,а што се тиче бескорисног МиГ-29 то је делимично тачно,“““немодернизовани“““ једноседи су буквално бескорисни за неко супростављање противничких авиона и то је тачно, + неперспективни 3 двоседа који немају радар…. али модернизовани једноседи представљају солидне авиончиће…без модернизације нема ништа углавном.
А што се тиче Апачеа то је све тачно,али прогласити Ка-52 и Ми-28 па чак и Ми-35М да му не могу прићи по квалитету и и вршењу својих оперативних способности за шта су намњени било би равно аматеризму,и то све само зато што су Руски хеликоптери,а ви западни лобиста…ја лично сматрам да сви ти хеликоптери су екстра и врше свој посао…Лично ја имам фаворита у другом хеликоптеру који нема везе ни са Русијом ни са Америком,али далеко од тога да да бар Ка-52 и Ми-28 не могу парирати Апачу,то су бајке….А за ваше тврдње да је С-300,400 па чак врв и 500 јак на папиру,то је смешно.Размишљај логички чему толика бука око испоручивања С-300 и С-400 другим земљама…НАТО већ има у оперативној употреби неколико система С-300 углавном много старији и упознат је са таквим основним верзијама. А као што знате Русија када продаје своје системе различитих типова себи чува најбољу верзију,и потпуно усклађену њеној потреби у војсци,много тајна који чак и најбољи руски савезници не знају. Друго је био Совјетски савез а друго је Русија,то одмах рашчистите. Ја бих волео да Србија може балансирати као што то Египат у тој мери ради или неке друге државе…ми то ипак радимо и по свему судећи радићемо врло шаренолико због финансија… ја сам ипак и за класичног јуришника поред Ми-35М који ће нам колико толико помоћи и за превоз војника. Поједини људи у Војсци су и размишљали и о Ми-28,проверена информација,али због финансија је остало само на Ми-35М и Ми-17В-5…Али видећемо у будућнусти шта ће бити,ја ништа не очекујем док не дође у Србију,до тада као да нисмо ни купили/наручили.

Fa

@SU-35s je mama

Osim cene i politike koja stoji iza njih, američki / zapadni avioni i helikopteri jesu bolji, počev od 80-ih pa do danas. Ne kažem to ja već njihovi TT podaci i rezultati/istorija borbene upotrebe. Pročitaj slobodno, ima puno toga na netu pa sam poveži. Ja sam 90-ih morao da ustajem rano nedeljom da gledam „Dozvolite“, pa da listam „Vojne Glasnike“, Jakova Lovrića „Elektronska oprema i naoružanje savremenog borbenog aviona“ i mnoge druge knjige. Srećom na Vojnoj Akademiji mi je sve to bilo dostupno u čitaonici.

@Dejan

Izrael sigurno neće gađati položaje S-300 niti bilo koje druge položaje dok ne budu sigurni da u njima ili njihovoj blizini nema ruskih oficira/instruktora. Njihova obaveštajna služba ide po terenu pre aviona i vazdušnih udara, tako obično rade još od prvog arapsko-izraelskog rata 1948, a posebno od formiranja MOSSAD-a decembra 1949. Zato i jesu to što jesu. Daleko od toga da se plaše S-300…

@Playma (Srbija)

Što se helikoptera tiče, sve ovo što imamo ili tek treba da dobijemo će biti sasvim dovoljno za protivteroristička dejstva i CSAR. Za novi Balkanski rat – ne.

Što se tiče razlike između AH-64, Mi-35M, Ka-52, Mi-28 i svega što si naveo mogu samo da ti kažem – pročitaj, imaš puno toga na netu. Posebno obrati pažnju na mogućnosti TADS/PNVS i IHADSS uređaja kao i na razliku između AGM-114 Hellfire sa jedne i ATAKA i Vihkr raketa sa druge strane, pa sam poveži.

Na Batajnici početkom 1995 prvi put sedam u MiG-29 (TT zbor je bio u pitanju). Par dana pre toga sam se sa klasićima nagledao video kasete „Falcon Domain“, dokumentarni promo film o F-16 koji sam upravo dobio iz USA, pa pokupio razne izraze opreme i avionike koja je ugrađena u njega.

Sav oduševljen moćnom pojavom i prelepom linijom 29-ke ali zbunjen onim što vidim u kabini jednoseda, počinjem da zapitkujem pilota, koji je inače taj dan bio zadužen da nama PVO plavcima predstavi Fulcruma.

Ja: A gde mu se kači LANTIRN? A da li sliku sa FLIR-a gledaš na HUD ili na MFD? Kako unosiš podatke u INS? Koja je rezolucija radara u režimu mapiranja terena, 8:1 kao na F-16A ili 64:1 kao na F-16C? Jesi li zadovoljan kako radi Fly-by-Wire?

Pilot: A?

Tada sam na bolan način shvatio ko je i šta je MiG-29. Mržnja prema tom izvikanom, kilavom ali prelepom avionu će me pratiti zauvek.

P.S. Lično mislim da je trenutno naša najmoćnija modernizacija – general Milan Mojsilović. Ako već nisi, pogledaj njegovu biografiju na netu.

Ba

@Falcon

„…razliku između AGM-114 Hellfire sa jedne i ATAKA i Vihkr raketa sa druge strane, pa sam poveži.“

Mene jako interesuju komparativne prednosti AGM-114 ispred 9K121 Vikhr? Vidim da je razlika bitna, ali nije mi poznato zbog čega smatraš da je to toliko bitno bolja platforma?

Poznato ti je da je domet AGM-a bitno manji? Gotovo 4km. Takođe, radi se o bitno sporijoj raketi – 480m/s nasuprot 600 m/s. Pored ovoga- morali su da razviju tri verzije bojeve glave jer stara ima problem kod penetracije novih ERA oklopa na tenkovima (od „Kontakt5“ pa dalje). Uslov za uvođenje 9K121 je bilo da može da probije metar oklopa poslje ERA i da ima jednu, unificiranu, multifunkcionalnu bojevu glavu, za razliku od „Atake“ ili „Hellfire“-a. To je bilo 1985.godine.

Danas se dešava to da svaka država NATO ima ponešto različitu verziju „Hellfire“ raketa, zavisi kada su ih nabavili. A razlikuje se i cjena. Tako bazna, stara verzija AGM-114 košta oko 20-25 000 dolara, a nove verzije, sa multifunkcionalom bojevom glavom i po 130 000-150 000 dolara po komadu! Ispada da ako hoćeš da naoružaš heli za protivoklopnu borbu- borbeni komplet će te koštati pola cijene helija?

Vkhir je testiran i bojevo, pokazao se odlično, tukli su i sa 10 kilometara, navodeći i sekundarnom platformom- dronom ili spoterima sa zemlje- stvar radi odlično. Potpuno mogu da razumijem da si fasciniran američkom opremom, izraelom, njihovom opremom, to je sve ok- ali zašto misliš da je konkretno svaki AGM-114 bolji od ruskog rješenja? Nešto oko vođenja? Nešto vezano za elektroniku? Šta je to komparativna prednost po tebi?

Mi

Falcon

Ako je cilj razgovarati sa argumentima, izrazavati negodovanje u vidu konkretnih primera to mogu razumeti, samo ne mogu razumeti sto dozvoljavate sebi da budete lako “pokopani“ na osnovu sopstvenih izjava !?

Dakle vi uporedjujete opremu sa “Jugoslovenskih“ MiG-29B (Product 9.12) i MiG-29UB (Product 9.51) iz 1983 sa opremom F-16 block 40/42 iz 1988 ( u ovom slucaju samo na Americkim avionima).Tu sposobnost ostale Evropske zemlje dobijaju tek 2004 god.

“Beginning Summer 2004, US Air Force and five European Participating Air Forces (EPAFs) – Belgium, Denmark, the Netherlands, Norway and Portugal – operating the F-16 aircraft received the a new software packages called M3+ by the US Air Force and the corresponding EPAF version designated M3. The most notable new capabilities added to F-16s thru the M3/M3+ software packages were Link 16 data link and the helmet mounted cueing system (HMCS). USAF F-16 capabilities under M3+ encompassed AGM-158 long-range attack missile and Sniper XR targeting pod, while European F-16s gained the capability to deliver JDAM bombs“.

Pricate 1995 o LANTRIN sistemu.Gge ste vi to zapazili tacno!?

– “The first combat use of the LTS was in December 1998 during Operation Desert Fox by VF-32.“
– “The next major production block (Block 40/42), sometimes known as the „Night Falcon“ because of its enhanced night/all-weather capabilities, appeared in 1989. It was unofficially designated F-16CG/DG when the USAF wanted to call the LANTIRN capable Viper an F-16G, but Congress wouldn’t approve a „new“ aircraft, which was politically seen as a threat to the F-22“

Ostaje veliko pitanje sta ste hteli reci tacno o upotrebi FLIR ili IRST sistema !?

Predpostavljam rec je o ovoj video kaseti :

“Falcon Domain: F-16 Falcon Multi-Mission Fighter Modern Military Aircraft Volume 3 VHS
Studio: Gar Bex Productions
VHS Release Date: April 22, 1998
Run Time: 90 minutes“

Da postoje periodi u kojima su Amerikanci bili dominantniji u jednoj “grani“ tehnologije, ali isto postoje periodi u kojima Rusi uzvracaju sa svojom dominacijom.

I nije strasno sto se u video kaseti navode buduci i postojeci sistemi na F-16.Vec je strasno nepoznavanje cinjenice da Amerikanci i Rusi svoje najnovije sisteme ne prodaju minimum dekadu kasnije svojim saveznicima.Razumem u ovoj raspravi hteli ste naglasiti prednosti zapadne avionike.Ali to sto je neko bio “pionir“ u nekim sistemima danas u 2018 iskreno nema bas neke znacajne prednosti.

Na MiG-29 9.12 sa modernizacijom na standard 9.17 se moze izvrsiti unifikacija u visenamenski avion.Tacnije moze se upariti sa T220 targeting podom, vrlo korisnim sistemom BINS-SP2 za navigaciju bez komunikacije sa satelitom, MSP-418K Kedr za elektronsko ometanje, …. Tako da ipak malo ne poznajete mogucnosti, nadogradnje familije modela aviona MiG-29.

Helikopter H145M je odlican izbor za VS :

– zbog jeftinog odrzavanja, jeftinog casa naleta
– vrlo lake transformacije unutrasnjosti u zavisnosti od izabrane misije
– dokazane sposobnosti u SAR misijama (moram napomenuti vise u civilnoj upotrebi)
-CSAR je diskutabilan posto se zasniva na upotrebi specijalnih jedinica, gde mi nemamo nikakvog iskustva jos od “partizanskog ratovanja, mada neki smatraju kako imamo na osnovu operacija 62, 72, JSO, ……

Da ne duzim slazem se kako ga treba upariti sa Mi-35, ali ipak KA-52 je klasa za sebe (videcemo tek sta novo donosi Sirkosky S-97 Rider), Ruski pravi odgovor Apacu je Mi-28N/UB – i po meni neophodan helikopter za VS posto je vrlo pritupacan za razliku od drugih u svojoj klasi.Zasad jeftiniji od Mi-35.

Mi

Ponekad zvuci cudno ali zastrasujuce koliko se ne obraca paznja na sitne detalje u zahtevnim, komplikovanim misijama poput SAR, mogu reci i poput CSAR.

Stvarno cudno kad hocemo TOT, a za neku sicu propustamo u opcijama “bolju opremu“.Mi uzimamo za 2 helikoptera opremu, ne za 10 ili vise kako bi cena dosla do izrazaja.Hajde da razumem kako imamo fabriku koja se bavi avioelektronikom na zavidnom nivou, …..

Ako pricamo o razlici u ceni za vremenski radar RDR 2000 ili RDR 2100 (po dimenzijama oba su ista) razlika je samo 500$, samo naravno pitanje je sta je Airbus narucio za svoje potrebe u vecim kolicinama.Pa mozda to izadje dosta skuplje n.p.r. nekih 5000$ kao opcija za H145M.

A koja je to bitna razlika moze se videti
https://www.bendixking.com/en/product-listing/safety-terrain-and-radar
Dok malo bolje objasnjeno
https://www.youtube.com/watch?time_continue=44&v=O4UxlOBvTkI
Inace praksa Honeywell je da
“For business jets and regional airliners, Honeywell offers the former AlliedSignal RDR-2000 and -2100 systems, as well as its Primus 440, 660 and its latest 880 weather radar system, which has turbulence detection“
https://aerospace.honeywell.com/en/~/media/aerospace/files/brochures/n61-1682-000-000-primus-440-660-and-880-weather-radars_bro.pdf

Ako vec hocemo da ustedimo (posto nam je buzet mali), mogli smo se raspitatati kod proizvodjaca koliko kosta nadogradnja, pa uzeti helikoptere bez Airbus opcije za vremenski radar.Samo opet je pitanje oko integracije sistema i garancije proizvodjaca helikoptera.

Samo stvarno ne razumem posto hocemo efektivnost u helikopterskim jedinicama za misije SAR.A uskracujemo ih za efektivnu opremu zbog razlike u ceni na 10 kom !? Inace specijalne jedinice u svojoj nameni imaju 60% operacija koje se izvode u slozenim vremenskim uslovima zbog efekta iznenadjenja.
Ako pogledamo teroristicke organizacije (diverzantske operacije) one bas vrse dejstva, biraju “mete“ na osnovu smanjenog prisustva jedinica za blisku podrsku.

Jeste UAV buducnost, ali insertacija specijalnih jedinica je i dalje neophodna.

Odgovori
Ri

Postoje li naznake da ce biti naruceno jos primeraka za vojsku?

Odgovori
Al

Ovu letelicu vidim kao naslednika Gazelle. Naravno ovo je ipak letelica 21.veka.. Računam da će se postupno naručivati još, jer će se vremenom smanjivati broj helikoptera Gazella usled isteka životnog veka. Leteće sigurno dokle god budu mogle…

Br

Nisu ista klasa. Gazela je duplo laksa, sa 1 motorom i moze da primi 5 ljudi, naspram 10-11 kod h145 i dva motora. Hrvatske Kiowe su manje-vise u klasi Gazele, osim sto su mnogo bolje naoruzane, ali i bez putnika, ili Mi34. Samo sto su oni vrlo spori, oko 200km/h i Mi i Kiowa, a i dolet im je vrlo mali, naspram 260km/h Gazela i h145 i dolet preko 600km.
Gazele treba modernizovati, imamo ih pedesetak

С

Не видим ништа спорно у типу и броју хеликоптера које наша држава набавља. Уосталом увек постоји могућност да се, ако се укаже потреба, набаве додатне летелице. Када је у питању Ми-24/35, виђао сам их са покретним четвороцевним 12.7мм топом, покретним двоцевним 23мм топом и фиксним двоцевним 30мм топом. Која би опција била најбоља за нас? Претпостављам да, кад се једном одлучимо, то је то?

Odgovori
AL

Apsolutno se slazem. Fiksni 30mm navodno prouzrokuje prejake vibracije kabine i generalno zamor materijala oko samog topa, pa se zato preslo na 23. Koliko je to tacno, ne znam. Najbolje pilot Mi-24 da da sud, a bilo ih je na ovim prostorima(ima ih i dalje u Makedoniji)

С

Сад сам прочитао да се верзија Ми-35м ваљда испоручује искључиво са топом од 23мм.

Ж

Македонци имају само верзију Ми-24В са четвороцевним ротирајућим митраљезом ЈакБ 12,7 калибра 12,7 милиметара.

Ми-35М се испоручује само са двоцевним топом ГШ-23 калибра 23 милиметара.

Os

H145M je agilan Heli i mislim da se tu ne gresi. Receno je jos nesto za super pume (H215M ili H225M?) bilo bi dobro ali neznam dali ce biti nesto… skupe su masine.
Ali druga stvar, cisto teoreticno i fiktivno… ako bi imali „Antey 2500“ (Egipat je platilo 1Mrd$ za 2 Regimenta, a SaudiArabija 2Mrd$ za 4 Regimenta “S-400”, znaci 1 Regiment jednog ili drugog kosta isto = 500Mio$!? – gde je greska?). Plus bi trebalo za srednji domet BukM3 (koliko kosta?). Za kratki domet (na primer) Tor-M1 ili TorM-2 (25Mio$) alternativno ili dodatno PantsirS1 (15Mio$). Ovaj sastav PVOa nebi puno pomagao, jer bi bio (u slucaju slucaja) glavna meta tudjih specijalnih jedinica na kopnu. Osim toga nebi smeo biti dugo na jednom mestu, jer bi mogao biti cilj tudje artiljerije (samo primer). Znaci trebalo bi dodatna nova srestva ili nova kopnena jedinica za nocno delovanje. Drone za razlicite aktivnosti i jos (ako vec mastam) Counter-battery radar. Samo PVO sastav (i ako kompletan) ne vredi puno ako se brzo izgubi. Nije ni toliko glupo sto cemo najverovatnije obnoviti PVO sa FK-3(koliko kosta?) i mozda jos neki PantsirS1. Nije puno para koje se nema i ipak se koliko toliko modernizovao PVO.

Odgovori
Pe

,,Regiment“??? Mislim da se to zove divizion i znatno je manji od regimenta kako ga ti nazivaš.

Iv

Moze li neko da mi uporedi h145 ovaj as novim bell412 epi sto me kupila vcg.

Odgovori
Be

@Ivan

Ubaci oba na Google ili Wikipedia i videces.

Bell je nesto veci helikopter i moze transportovati 13-15 osoba. A ovaj nas 9-10.

H-145M je potpuno nov koncept dok je Bell412 nastao od Bella212 koji je prvi put poleteo 1979.

Inace su performase (brzina, plafon letenja, dolet, itd.) slicne.

m

To što je Bell iz 1979 ne znači da je isti, već se dosta toga izmjenilo. Isto tako možemo govoriti za ruske helikoptere koji su večina iz doba sovjeta a nijedan novi .

Ni

Osnovna razlika je što je H145 light tip helikoptera a Bell 212 medium. Sličnost ne postoji niti može da se upoređuje

Od

Za nas sa jeftinijim kartama: da li u Vojsci Srbije ili MO-u postoji ma kakav, makar i rukom pisan, plan nabavki i opremanja Vojske ili se kupuje/prima sve od BRDM-2 do Wing Loonga po sistemu što šarolikije to bolje?

Odgovori
Ba

Postoji.

Ž

БРДМ-2 већ користимо а куповина Винг Лунга још није потврђена.

Мислим да не може другачије а да не буде разноврсно. Ми до сада нисмо имали никакве борбене беспилотне летелице.

Шареноликост је код хеликоптера, ВС ће имати 4 типа.

Pe
De

Ništa za Egipćane, ali su u USA nezadovoljni sa Ka-52 ( barem priloženi teks to pokazuje) . Nisam našao ni jedan drugi tekst gdje možemo da vidimo šta kaže Egipat.
Meni dijeluje kao propaganda (to je biznis). Egipat je prihvatio i zadnjih 12 kom, nije otkazao ili se žalio do sad. U svakom slučaju, oni koriste tehnuku i Rusku i Američku pa vjerujem da je moguće da će ići u novu nabavku AH-64.
Ponavljam, to ne znači da su nezadovolji sa Ka-52, barem ja nisam našao ništa direktno od Egipćana.

Ba

@Deki

Potpuno jasno Deki. Radi se o diversifikaciji dobavljača kao novoj/staroj politici egipatske armije. Kao stari korisnik nastaviće da uzima i AH-64, ali i Ka-52. To važi i za masu druge američke i ruske opreme.

Desetine zapadnih izvora govori o ovoj nabavci egipatske vojske već neko vreme, i niko nije pominjao kao razlog kupovine to što neko nije zadovoljan sa Ka-52. Pa zar je Ka-52 nabavljen jer nisu bili zadovoljni sa Ah-64? Glupost.

https://www.defensenews.com/global/mideast-africa/2018/11/27/us-clears-apache-sales-for-egypt-missiles-for-qatar/

https://www.israeldefense.co.il/en/node/32527

https://www.rotorandwing.com/2018/11/27/us-clears-egypt-purchase-10-ah-64es-potential-1-billion-deal/

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Sunny Boy na: Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta

Mozda je Batajnica pogodnija sa bezbedosnog aspekta, od dolaska VIP na aerodrom, preko bezbednosti letelica, pa do neometanja redovnog funkcionisanja aerodroma prolaskom VIP osoba kroz njega.

12. Nov 2024.Pogledaj

Boki na: U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

Su-75 ne postoji i glupo je pisati havospeve o necemu sto nepostoji. Nije proizveden, testiran, poleteo. Po recima Rusa, avion ce se proizvoditi od 2026 po ceni od 30-35 miliona, da li im verovati?

12. Nov 2024.Pogledaj

Pajo na: U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

@BSD, pa naravno da će piloti učiti i usvajati nova znanja i svakodnevne rutine. Kad smo kod učenja, mogli bi se i Vi poduciti kulturi i prestati generalizirati stvari na čitave narode (u komsiluku).

11. Nov 2024.Pogledaj

omniameamecumporto na: U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

To jesu vrhunski piloti...Moraš neke stvari ipak malo bolje razumijeti. Ti piloti imaju zacrtane zadaće koje obavljaju svakodnevno i nema smisla da tamo negdje ćame i čekaju neki nepostojeći poziv za hvatanje vrabaca. Ako mogu letjeti sa Francuzima već dvije misije onda mogu odrađivati i te tvoje pare. Ali nije tako predviđeno već je predviđena…

11. Nov 2024.Pogledaj