BEG airport status
Croatia Airlines po prvi put uvodi letove na liniji Zagreb-Dablin; U planu iznajmljivanje dva aviona CRJ1000 Od 3. maja do 28. oktobra do Dablina dva puta nedeljno / Foto: Croatia Airlines

Croatia Airlines po prvi put uvodi letove na liniji Zagreb-Dablin; U planu iznajmljivanje dva aviona CRJ1000

Prvi put u istoriji poslovanja, kompanija Croatia Airlines uvodi redovne međunarodne letove na liniji Zagreb – Dablin, saopštio je hrvatski nacionalni avio-prevoznik.

Letovi će se od 3. maja do 28. oktobra ove godine obavljati dva puta nedeljno – četvrtkom i nedeljom, kažu iz Croatie i dodaju:

– Novost je i sezonska linija Dubrovnik – Minhen na kojoj će se letjeti od 30. travnja (aprila) pet puta na tjedan – ponedjeljkom, utorkom, četvrtkom, petkom i nedjeljom.

Među novostima je i linija Split – Kopenhagen na kojoj će zrakoplovi Croatia Airlinesa letjeti subotom, od 5. svibnja (maja) do 20. listopada (oktobra) ove godine. –

U redovnom putničkom saobraćaju kompanija će leteti do 39 odredišta / Foto: Croatia Airlines

Osim novih linija, u ovogodišnjem letnjem redu letenja povećava se i broj nedeljnih letova na pojedinim linijama:

– Tako se od 4. svibnja uvode četiri dodatna poslijepodnevna leta na liniji Zagreb – Skoplje, što je dodatna pogodnost transfernim putnicima koji iz europskih prometnih čvorišta (Amsterdama, Bruxellesa, Kopenhagena, Frankfurta i drugih) preko Zagreba putuju u Skoplje. –

Kako navode iz te avio-kompanije, više nedeljnih letova obavljaće se i na liniji Zagreb – Dubrovnik – Rim na kojoj će se, osim dosadašnjih letova subotom i nedeljom, početkom maja biti uveden i dodatni let sredom.

Takođe, avioni Croatie i dalje će leteti do svih osam evropskih odredišta, odnosno na svim sezonskim linijama koje su uvedene tokom 2016. i 2017. godine – iz Zagreba u Stokholm, Oslo, Helsinki, Bukurešt, Lisabon, Milano, Prag i Sankt Peterburg. Broj nedeljnih letova u Sankt Peterburg, uz letove četvrtkom i nedeljom, povećava se za dodatni let utorkom.

– Tijekom ovogodišnjega ljetnog reda letenja ponovno se uvode i sezonski letovi u mnoga atraktivna europska odredišta, kao što su Atina, Barselona, Lisabon, Venecija i druga, a istodobno se povećava i nalet u domaćem redovitom prometu. – obašnjavaju iz kompanije.

Avioni Croatie će ove sezone u redovnom putničkom saobraćaju leteti do tačno 39 odredišta u 23 evropske države, a pritom će glavni grad Zagreb povezivati s pet hrvatskih aerodroma.

Zbog širenja mreže odredišta i povećanja broja letova kompanija će za nadolazeću turističku sezonu, kao i prethodne, iznajmiti dva aviona CRJ1000 sa 100 Air Nostrum sedišta, čime će se upotpuniti postojeća flota od šest letelica Erbasa (četiri A319 i dva A320), kao i šest aviona Dash 8-Q400, kažu iz Croatie.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Al

Marta Croatia povezuje Zagreb sa 6 odredišta u Hrvatskoj:

Pula
Zadar
Brač
Split
Dubrovnik
i Osijek u code-share sa Trade Airom.

Odgovori
Be

makroekonomski pokazatelji su i vise nego dobri…..
:-)

Odgovori
De

Logično, obzirom da je ogroman broj Hrvata poslednjih godina otišao „trbuhom za kruhom“ baš u tu istu Irsku.

Odgovori
Kr

Divim se što sa tako malom flotom od svega 6(+2) aviona ljudi u CA uspjevaju odraditi toliki posao

Odgovori
sa

Krunoslave, flota jeste mala ali ipak mnogo veća od onog što ste Vi naveli. (četiri A319, dva A320 i šest Dash 8-Q400, kao i iznajmljena dva aviona CRJ1000 ) = (12+2).

Al

6+2. Croatia ima 12+2 aviona i.cide share na Trade Air sto je jos jedan avion

Dj

Mislite 12 + 2? Četiri A319, dva A320, šest Dash 8-Q400 + 2 iznajmljena CRJ.

Al

Zapravo u top sezoni to izgleda ovako

2x A320
4x A319
2x CRJ-1000
6x Q400
1x J32 (code share na 16 tjednih letova Trade air na linijama OSI-ZAG, OSI-RJK, OSI-PUY, RJK-SPU, PUY-SPU, SPU-DBV)

Kr

Pardon, kriva matematika. Sve jedno mala flota.

Dj

Mala flota, ali duplo veća od one koju ste spomenuli i preskoman LF za jednu turističku zemlju.

Ma

Ponovno se ide u enormno skup wet lease CRJ-eva, a na tržištu postoji jedan dobar broj A320 koje bi išle na dry lease što bi, s obzirom na CA logistiku, bilo lako izvedivo. S obzirom da dolazi sezona, a da je turista sve više, poprilično sam siguran da bi A320 letio preko 80% LF-a što je i više nego dovoljno da se fino zaradi.

Odgovori
Al

Raspitivala se Croatia i za 3. avion A321, kada nisu ništa našli povoljno, tražili su A320, no odustali su od te ideje.

Alane da li se zna koliko je zapravo wet lease jednog aviona (CRJ, odnosno 320/321) ili su to poslovne tajne.

Odgovori
Ma

Wet lease jednog A320, ako nađeš dobar ugovor (čitaj: dovoljno rano, a ne usred sezone), je između 700k-1M €.

Dry lease je otprilike 500inak tisuća €, što je dobra cijena jer ionako imaš svoje pilote i mehaničare za tip aviona.

Ako računamo da jedan avion dnevno doprinese sa, stvarno govorim na pamet, 5x 10 000€ = 50 000€ dnevno x 30 dana = 1 500 000€ zaradiš mjesečno, od čega odbijaš gorivo i tehničke troškove.

De

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Ciklon na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Ovo što ću sada da napišem nema veze sa ovom temom. Velika Tragedija koja je pogodila Severnu Makedoniju i spremnost R. Srbije da brzo reaguje i pomogne pokazala da je odluka o kupovini novih transportnih aviona opravdana i da baš zbog potencijalno velikih tragedija Srbija treba da pojača svoju flotu upravo sa avionima iz predhodnog…

17. Mar 2025.Pogledaj

Zoran Vukosavljević na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Grubo...radi se o naglom pokretu antene nišanskog radara "u stranu i na dole (prema zemlji)" ,a zatim isključenje zračenja nišanskog radara. Ukoliko je ovo urađeno "na vreme", postoje dobre šanse da će protivradarska raketa promašiti cilj, čak i ako je već blizu. Nekada je dovoljno i samo isključiti zračenje, ali ako je protivradarska raketa nešto…

17. Mar 2025.Pogledaj

Zoran Vukosavljević na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Lepo je objašnjeno u tekstu. Radar sa zemlje je ranije prestao da prati cilj, jer je na njega ispaljena protivradarska raketa. Tada je raketa izgubila cilj i nastavila svoj let balističkom putanjom i proletela pored avio-cisterni. Raketa se navodi uz pomoć radara sa zemlje, tako što se radarski snop reflektuje od cilja i prima na…

17. Mar 2025.Pogledaj

Batric Vukicevic na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Da li se poklapaju datumi ili cak vremenska minutaza lansiranja KUB-a, sa vremenom uocenim iz tankera? Na osnovu ovoga se sa sigurnoscu moze reci o kojoj se varijanti radi. Pozdrav

17. Mar 2025.Pogledaj

Vlado na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

I da jesmo ne znaci da smo iste pogodili i oborili. Rezultat nazalost ne menja.

17. Mar 2025.Pogledaj