BEG airport status
Croatia Airlines po prvi put uvodi letove na liniji Zagreb-Dablin; U planu iznajmljivanje dva aviona CRJ1000 Od 3. maja do 28. oktobra do Dablina dva puta nedeljno / Foto: Croatia Airlines

Croatia Airlines po prvi put uvodi letove na liniji Zagreb-Dablin; U planu iznajmljivanje dva aviona CRJ1000

Prvi put u istoriji poslovanja, kompanija Croatia Airlines uvodi redovne međunarodne letove na liniji Zagreb – Dablin, saopštio je hrvatski nacionalni avio-prevoznik.

Letovi će se od 3. maja do 28. oktobra ove godine obavljati dva puta nedeljno – četvrtkom i nedeljom, kažu iz Croatie i dodaju:

– Novost je i sezonska linija Dubrovnik – Minhen na kojoj će se letjeti od 30. travnja (aprila) pet puta na tjedan – ponedjeljkom, utorkom, četvrtkom, petkom i nedjeljom.

Među novostima je i linija Split – Kopenhagen na kojoj će zrakoplovi Croatia Airlinesa letjeti subotom, od 5. svibnja (maja) do 20. listopada (oktobra) ove godine. –

U redovnom putničkom saobraćaju kompanija će leteti do 39 odredišta / Foto: Croatia Airlines

Osim novih linija, u ovogodišnjem letnjem redu letenja povećava se i broj nedeljnih letova na pojedinim linijama:

– Tako se od 4. svibnja uvode četiri dodatna poslijepodnevna leta na liniji Zagreb – Skoplje, što je dodatna pogodnost transfernim putnicima koji iz europskih prometnih čvorišta (Amsterdama, Bruxellesa, Kopenhagena, Frankfurta i drugih) preko Zagreba putuju u Skoplje. –

Kako navode iz te avio-kompanije, više nedeljnih letova obavljaće se i na liniji Zagreb – Dubrovnik – Rim na kojoj će se, osim dosadašnjih letova subotom i nedeljom, početkom maja biti uveden i dodatni let sredom.

Takođe, avioni Croatie i dalje će leteti do svih osam evropskih odredišta, odnosno na svim sezonskim linijama koje su uvedene tokom 2016. i 2017. godine – iz Zagreba u Stokholm, Oslo, Helsinki, Bukurešt, Lisabon, Milano, Prag i Sankt Peterburg. Broj nedeljnih letova u Sankt Peterburg, uz letove četvrtkom i nedeljom, povećava se za dodatni let utorkom.

– Tijekom ovogodišnjega ljetnog reda letenja ponovno se uvode i sezonski letovi u mnoga atraktivna europska odredišta, kao što su Atina, Barselona, Lisabon, Venecija i druga, a istodobno se povećava i nalet u domaćem redovitom prometu. – obašnjavaju iz kompanije.

Avioni Croatie će ove sezone u redovnom putničkom saobraćaju leteti do tačno 39 odredišta u 23 evropske države, a pritom će glavni grad Zagreb povezivati s pet hrvatskih aerodroma.

Zbog širenja mreže odredišta i povećanja broja letova kompanija će za nadolazeću turističku sezonu, kao i prethodne, iznajmiti dva aviona CRJ1000 sa 100 Air Nostrum sedišta, čime će se upotpuniti postojeća flota od šest letelica Erbasa (četiri A319 i dva A320), kao i šest aviona Dash 8-Q400, kažu iz Croatie.

Komentari

Alane da li se zna koliko je zapravo wet lease jednog aviona (CRJ, odnosno 320/321) ili su to poslovne tajne.

Odgovori
M

Wet lease jednog A320, ako nađeš dobar ugovor (čitaj: dovoljno rano, a ne usred sezone), je između 700k-1M €.

Dry lease je otprilike 500inak tisuća €, što je dobra cijena jer ionako imaš svoje pilote i mehaničare za tip aviona.

Ako računamo da jedan avion dnevno doprinese sa, stvarno govorim na pamet, 5x 10 000€ = 50 000€ dnevno x 30 dana = 1 500 000€ zaradiš mjesečno, od čega odbijaš gorivo i tehničke troškove.

M

Ponovno se ide u enormno skup wet lease CRJ-eva, a na tržištu postoji jedan dobar broj A320 koje bi išle na dry lease što bi, s obzirom na CA logistiku, bilo lako izvedivo. S obzirom da dolazi sezona, a da je turista sve više, poprilično sam siguran da bi A320 letio preko 80% LF-a što je i više nego dovoljno da se fino zaradi.

Odgovori
A

Raspitivala se Croatia i za 3. avion A321, kada nisu ništa našli povoljno, tražili su A320, no odustali su od te ideje.

K

Divim se što sa tako malom flotom od svega 6(+2) aviona ljudi u CA uspjevaju odraditi toliki posao

Odgovori
s

Krunoslave, flota jeste mala ali ipak mnogo veća od onog što ste Vi naveli. (četiri A319, dva A320 i šest Dash 8-Q400, kao i iznajmljena dva aviona CRJ1000 ) = (12+2).

A

6+2. Croatia ima 12+2 aviona i.cide share na Trade Air sto je jos jedan avion

D

Mislite 12 + 2? Četiri A319, dva A320, šest Dash 8-Q400 + 2 iznajmljena CRJ.

A

Zapravo u top sezoni to izgleda ovako

2x A320
4x A319
2x CRJ-1000
6x Q400
1x J32 (code share na 16 tjednih letova Trade air na linijama OSI-ZAG, OSI-RJK, OSI-PUY, RJK-SPU, PUY-SPU, SPU-DBV)

K

Pardon, kriva matematika. Sve jedno mala flota.

D

Mala flota, ali duplo veća od one koju ste spomenuli i preskoman LF za jednu turističku zemlju.

D

Logično, obzirom da je ogroman broj Hrvata poslednjih godina otišao „trbuhom za kruhom“ baš u tu istu Irsku.

Odgovori
B

makroekonomski pokazatelji su i vise nego dobri…..
:-)

Odgovori
A

Marta Croatia povezuje Zagreb sa 6 odredišta u Hrvatskoj:

Pula
Zadar
Brač
Split
Dubrovnik
i Osijek u code-share sa Trade Airom.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

AL-41F1 na: Miloradović o detaljima nabavke kineskih bespilotnih letelica: Imaćemo bespilotne koje navode druge bespilotne koje dejstvuju po ciljevima

"ispod zita" znaci nesto drugo, ovo je sve regularno. Sto se tice saradnje sa Rusijom, zar ste vec zaboravili ko nam osavremenjava LA? pa i jurisnu sa Mi-35m. Malo Rusija, malo Kina, malo Z. Evropa(Airbus), malo mi sami...bice to sve na kraju dobro sa tehnicke strane, e sa ove "doktrinalne", "operativne" pa i finansijske moramo…

19. Sep 2018.Pogledaj

Insajder na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Aerodromi Crne Gore vrtoglavo rastu

U toj prici puno toga smrdi nadaleko.... Ima tu posla za DORH...... No, kako znamo kako se stvari na ovijem prostorima radi......smrdit ce i dalje a mi cemo se i dalje opcinjavati nekim nebitnim brojkama grla koja prodju istima

19. Sep 2018.Pogledaj

vesko na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Aerodromi Crne Gore vrtoglavo rastu

Alenko aerodromi su bili uspjesni svih ovih godina prije Orlandica.Iz sopstvenih sredstava su napravili novu terminalnu zgradu u Podgorici i uradili renoviranje aerodroma u Tivtu.Orlandic je kriv ili bolje reci ne sprjecava enormno povecanje broja zaposlenih na aerodromu Pg koje se desava zadnjih mjeseca po direktivi stranke kojoj i sam pripada.Svi legacy carrieri svi low…

19. Sep 2018.Pogledaj

Send this to a friend