Prvi put u istoriji poslovanja, kompanija Croatia Airlines uvodi redovne međunarodne letove na liniji Zagreb – Dablin, saopštio je hrvatski nacionalni avio-prevoznik.
Letovi će se od 3. maja do 28. oktobra ove godine obavljati dva puta nedeljno – četvrtkom i nedeljom, kažu iz Croatie i dodaju:
– Novost je i sezonska linija Dubrovnik – Minhen na kojoj će se letjeti od 30. travnja (aprila) pet puta na tjedan – ponedjeljkom, utorkom, četvrtkom, petkom i nedjeljom.
Među novostima je i linija Split – Kopenhagen na kojoj će zrakoplovi Croatia Airlinesa letjeti subotom, od 5. svibnja (maja) do 20. listopada (oktobra) ove godine. –

Osim novih linija, u ovogodišnjem letnjem redu letenja povećava se i broj nedeljnih letova na pojedinim linijama:
– Tako se od 4. svibnja uvode četiri dodatna poslijepodnevna leta na liniji Zagreb – Skoplje, što je dodatna pogodnost transfernim putnicima koji iz europskih prometnih čvorišta (Amsterdama, Bruxellesa, Kopenhagena, Frankfurta i drugih) preko Zagreba putuju u Skoplje. –
Kako navode iz te avio-kompanije, više nedeljnih letova obavljaće se i na liniji Zagreb – Dubrovnik – Rim na kojoj će se, osim dosadašnjih letova subotom i nedeljom, početkom maja biti uveden i dodatni let sredom.
Takođe, avioni Croatie i dalje će leteti do svih osam evropskih odredišta, odnosno na svim sezonskim linijama koje su uvedene tokom 2016. i 2017. godine – iz Zagreba u Stokholm, Oslo, Helsinki, Bukurešt, Lisabon, Milano, Prag i Sankt Peterburg. Broj nedeljnih letova u Sankt Peterburg, uz letove četvrtkom i nedeljom, povećava se za dodatni let utorkom.
– Tijekom ovogodišnjega ljetnog reda letenja ponovno se uvode i sezonski letovi u mnoga atraktivna europska odredišta, kao što su Atina, Barselona, Lisabon, Venecija i druga, a istodobno se povećava i nalet u domaćem redovitom prometu. – obašnjavaju iz kompanije.
Avioni Croatie će ove sezone u redovnom putničkom saobraćaju leteti do tačno 39 odredišta u 23 evropske države, a pritom će glavni grad Zagreb povezivati s pet hrvatskih aerodroma.
Zbog širenja mreže odredišta i povećanja broja letova kompanija će za nadolazeću turističku sezonu, kao i prethodne, iznajmiti dva aviona CRJ1000 sa 100 Air Nostrum sedišta, čime će se upotpuniti postojeća flota od šest letelica Erbasa (četiri A319 i dva A320), kao i šest aviona Dash 8-Q400, kažu iz Croatie.
Alen Šćuric Purger
Marta Croatia povezuje Zagreb sa 6 odredišta u Hrvatskoj:
Pula
Zadar
Brač
Split
Dubrovnik
i Osijek u code-share sa Trade Airom.
Beduin
makroekonomski pokazatelji su i vise nego dobri…..
:-)
Dejan D
Logično, obzirom da je ogroman broj Hrvata poslednjih godina otišao „trbuhom za kruhom“ baš u tu istu Irsku.
Krunoslav
Divim se što sa tako malom flotom od svega 6(+2) aviona ljudi u CA uspjevaju odraditi toliki posao
sava
Krunoslave, flota jeste mala ali ipak mnogo veća od onog što ste Vi naveli. (četiri A319, dva A320 i šest Dash 8-Q400, kao i iznajmljena dva aviona CRJ1000 ) = (12+2).
Alen Šćuric Purger
6+2. Croatia ima 12+2 aviona i.cide share na Trade Air sto je jos jedan avion
Djape
Mislite 12 + 2? Četiri A319, dva A320, šest Dash 8-Q400 + 2 iznajmljena CRJ.
Alen Šćuric Purger
Zapravo u top sezoni to izgleda ovako
2x A320
4x A319
2x CRJ-1000
6x Q400
1x J32 (code share na 16 tjednih letova Trade air na linijama OSI-ZAG, OSI-RJK, OSI-PUY, RJK-SPU, PUY-SPU, SPU-DBV)
Krunoslav
Pardon, kriva matematika. Sve jedno mala flota.
Djape
Mala flota, ali duplo veća od one koju ste spomenuli i preskoman LF za jednu turističku zemlju.
Marko
Ponovno se ide u enormno skup wet lease CRJ-eva, a na tržištu postoji jedan dobar broj A320 koje bi išle na dry lease što bi, s obzirom na CA logistiku, bilo lako izvedivo. S obzirom da dolazi sezona, a da je turista sve više, poprilično sam siguran da bi A320 letio preko 80% LF-a što je i više nego dovoljno da se fino zaradi.
Alen Šćuric Purger
Raspitivala se Croatia i za 3. avion A321, kada nisu ništa našli povoljno, tražili su A320, no odustali su od te ideje.
Stipoooz
Alane da li se zna koliko je zapravo wet lease jednog aviona (CRJ, odnosno 320/321) ili su to poslovne tajne.
Marko
Wet lease jednog A320, ako nađeš dobar ugovor (čitaj: dovoljno rano, a ne usred sezone), je između 700k-1M €.
Dry lease je otprilike 500inak tisuća €, što je dobra cijena jer ionako imaš svoje pilote i mehaničare za tip aviona.
Ako računamo da jedan avion dnevno doprinese sa, stvarno govorim na pamet, 5x 10 000€ = 50 000€ dnevno x 30 dana = 1 500 000€ zaradiš mjesečno, od čega odbijaš gorivo i tehničke troškove.
Dejan D
Da nije sve tako belo
https://www.b92.net/biz/vesti/region.php?yyyy=2018&mm=02&dd=01&nav_id=1353675