BEG airport status
LYBE 2603:00 Z 090°03KT CAVOK 13/10 Q1017 NOSIG=
Grčka modernizuje deo svojih borbenih aviona F-16 na nivo F-16V Grčka je u periodu od 1989. do 2010. nabavila ukupno 170 F-16C i D od kojih će 84 biti dovedena na nivo F-16V dok će preostali dobtii savremeniju opremu skinutu sa modernizovanih aviona / Foto: Ratno vazduhoplovstvo Grčke

Grčka modernizuje deo svojih borbenih aviona F-16 na nivo F-16V

Ministarstvo odbrane SAD objavilo je 20. decembra da je komanda RV SAD potpisala ugovor sa kompanijom Lokid Martin o modernizaciji 84 borbenih aviona F-16C i D vazduhoplovnih snaga Grčke na najnoviji standard F-16V. Vrednost ugovora koji je sklopljen u okviru programa ‘’Inostranih vojnih prodaja’’ odnosno FMS – Foreign Military Sales, iznosi 996 miliona i 775 hiljada dolara, radovi će biti izvedeni u pogonima u Fort Vortu, Teksas, SAD kao i u Grčkoj, u Atini a prema sadašnjem planu biće završeni do 30. juna 2027. godine.

Obavezna finanijska sredstva pograma FMS u vreme dodele ugovora iznose 488.419,75 dolara,  nabavka se realizuje iz jednog izvora a ugovor podrazumeva 100-postotnu ‘’Inostranu vojnu prodaju’’ vladi Grčke. Nosilac ugovornih obaveza u RV SAD jeste Centar RV SAD za upravljanje životni ciklusom (Air Force Life Cycle Management Center) iz vazduhoplovne baze Rajt-Paterson u američkoj državi Ohajo. Kako je saopšteno prvi primerci biće osavremenjeni u Lokid Martinu u SAD dok će većina F-16 biti dorađeni u Grčkoj, u pogonima firme Hellenic Aircraft Industry.

Prvobitno je Grčka 2017. godine nameravala da modernizuje 123 F-16, oktobra meseca iste godine američki Stejt Department je odobrio isporuku opreme za modernizaciju na nivo F-16 koja je uključivala 125 radara AN/APG-83 sa aktivno antenskom rešetkom sa elektronskim skeniranjem (AESA), 123 centralnih računara misije, 123 sistema MIDS-JTRS za razmenu podataka standarda Link-16, 123 integrisana sistema LN260 satelitske i inercijalne navigacije, 123 usavršena programabilna generatora slike iPDG kao i druge neophodne opreme. Kako je procenjena cena ovog posla iznosila 2,404 milijardi dolara, to je bilo previše za Grčku i taj plan je odbačen.

Aprila ove godine grčka vlada zvanično je odobrila sporazum sa SAD o modernizaciji 85 F-16 iz sastava RV Grčke sa ukupnim troškovima koji su procenjeni na 1,45 milijardi dolara. Sada su međutim prema saopštenju grčke vlade finansijski uslovi postignutog sporazuma sa SAD prilično povoljni jer se američka strana saglasila sa izmenjenim predlogom Grčke zbog njenih finansijskih obaveza u narednoj godini. SAD su prvobitno zatražile godišnje isplate od 250 miliona evra dok je to sada smanjeno na 150 miliona.

Modernizacija na nivo F-16V će osim poboljšanja borbenih mogućnosti grčkih F-16 omogućiti produženje njihovog životnog veka do 2048. godine a biće osavremenjeno 54 aviona F-16C i D Blok 52+ koji su nabavljeni u okviru programa Peace Xenia III kao i 30 F-16C i D Blok 52+ Advanced kupljenih u programu Peace Xenia IV. Planirano je da se u SAD na dorade pošalje po jedan avion obe varijante koji će biti završeni u periodu 2020-21. dok bi ostali primerci bili odrađeni u Grčkoj do 2028. godine.

U periodu od 1989. do 2010. Grčka je nabavila ukupno 170 F-16C i D i to 40 Blok 30, 40 Blok 50 i 90 Blok 52 (uključujući i Blok 52+ i Blok 52+ Advanced). Danas je u upotrebi 154 F-16 a za avione koji ne budu dovedeni na nivo F-16V (primerci u verzijama Blok 30 i Blok 50) se očekuje da bi mogli dobiti savremeniju opremu koja bi bila skinuta sa aviona koji će se modernizovati.

Komentari

h

Što točno znači podizanje na V nivo? Koja je razlika između novog F16V kakav će dobiti Slovačka i ovih grčkih koji će biti podignuti na V nivo?

Odgovori
E

Podizanjem na nivo V, dobije se isti avion kao i Block 70/72 samo na starijem zmaju (obnovljenom), tj. isti avion ali s puno manje resursa (efektivnih sati leta- EFH)

h

Ed
hvala na pojašnjenju.

B

Za pretpostaviti je da ce na V ici Block 50/52.
To mu, ugrubo izadje 12 milki po aparatu.
Nek je za Block 30 to duplo vise…25 milki po aparatu s tim da se Block 30 ugrubo cijeni na 12 milki……..
O Ugrozo, Ugrozo…..al si sad ugrozen

Odgovori
F

Falcon će uskoro proslaviti 45-ti rođendan, a nove i modernizovane verzije će se koristiti barem sledećih 20-30 godina. Mogu samo zamisliti efikasnost 16-ice sa SABR radarima.

Remek-delo aerodinamike u kombinaciji sa savršenom kabinom i modernom avionikom, napravljen u više od 4.500 primeraka, skoro 30 zemalja ga koristi a lista se konstantno proširuje. Kakav avion!

Trebali su ga krstiti u Mustang II, ako su već nazvali A-10 Thunderbolt II i F-35 Lightning II. Svakako bi to bila primerena paralela između dva legendarna lovca.

Odgovori
D

I Hrvatska ce Barak avione modernizovati na F-16V

Odgovori
T

Sigurno, uz transfer tehnologije, obuku, bespregledne proizvodne, remontne i logisticke centre. Kao strateski partner Izraela u regionu, Hrvatska zasigurno racuna na finansijski i tehnoloski bum. Valjda ima naivnih koji to ushiceno slusaju i rezonantno ponavljaju do iznemoglosti.

n

svaka cast grcima oni su mirni sa RV dugo a ne kao mi nabavljamo migove 29 da bi leteli desetak godina pa da posle kupujemo verovatno mig 35 posto ce biti donacija ili jeftin pa opet u krug

Odgovori
a

Zahvaljujem gospodinu Živojinu na prilici da čitam nešto normalno i objektivno a na svom maternjem jeziku. Ujedno koristim priliku da pozdravim i sve ostale čitaoce i učesnike u diskusijama.

Odgovori
m

Očigledno je da siromašnija vazduhoplovstva idu na f16v standard za kao rešenje za višenamenski avion. Oni bogati na f35, a neki su pokušali prečicom, pa dobili packe.

Odgovori
A

Grcko RV nije medju “siromasnijim”, to je sigurno. RV koje ima skoro 160 F-16 je sve samo ne siromasno.
Oni modernizuju flotu F-16 jer nece valjda da ih bace kad nabave F-35.
A F-35 nabavljaju, u to nema nikakve sumnje.
Posto Turska zadrzava svoje F-16 i kupuje F-35, Grci rade isto.
I realno, F-16 je i dalje jedan od najboljih aviona na svetu, a Blok 72 nikome se ne “sklanja s puta”.

m

Kad se gledaju samo brojevi, Gečko RV je sila i za Nemačku, skoro pa izjednačena sa Francuskom, ali u realnosti to nema veze. Koliko od tih aviona može da samostalno izdrži duže od par dana u nekom hipotetičkom sukobu. Tanka logistika i budžet napregnut do pucanja.

D

Sretna nova godina drustvo, puno zdravlja , srece i druzenja na T6

Odgovori
M

A ocito znamo od kud lova za modernizaciju…. Izgleda da cemo morati kupiti od grka 16-ice, platiti sami modernizaciju a oni sa lovom od prodaje modernizirati svoje! Mi mali popusili, vuk sit i ovce na broju! Btw SRETNA NOVA GODINA SVIMA

Odgovori
M

Grci prodaju F16 blok 30. Tehnicki, oni nisu na nivou Izraelskih F16 Barak ali su u ok stanju.
Citajuci Grcke vazduhoplovne casopise, interesantno je da oni ne razmisljaju o nabavci F35, vec postoje interesantne ideje o nabavci Ruskog Su 35.

B

A, zna se ko je mesar ako je tele…

N

Ne bih rekao.
Ako će se ići direktno i bez novog natječaja,obratit čemo se Amerima.

Pa grčka ponuda na našem tenderu nije praktički ni razmatrana što je bilo dosta glupo s naše strane.

Grcima svaka čast. Nakon modernizacije imat će mocno RZ.

L

Po meni najbolji borbeni avion na svijetu. Grcima idu sve pohvale za količinu f16 po broju stanovnika

Malo off topic /
Svima postovanim „kolegama“ ,ljubiteljima vazduhoplovstva ,čestitam Novu Godinu.
Cestitke upućujem i svima zaposlenima na T6 portalu .
Živjeli !

Odgovori
I

Grčka ima zaista voma jako RV. Naravno, Turska je očigledni razlog za to. Zanima me koliko ima je aviona operativno?
Na papiru su jači od kompletne istočne Evrope.
Voleo bih videti neku analizu i podatke ko ima šta u vazduhoplovstvu zemalja NATO u Evropi. Grči podaci su zaista impresivni.

Odgovori
E

evo ako koga zanima,… napravio sam tablicu za clanice NATO-a, za moderne lovce/visenamjenske avione, danasnji inventor, i u planu/narudbi. Brojke su uglavnom po Flight Globalovoj analizi iz 12/2018 s nekim kontrolnim korekcijama. Inace tesko je znati tocan broj, koji i nije uvjek javan, a mjenja se iz dana u dan (kao na primjer kad belgijski tehnicar izreseta iz jednogaviona drugi avion na stajanci…)
https://www.scribd.com/document/396737603/NATO-fighter-jet-recap-2019-pdf

M

@Ed
Kul, interesantan je broj od 48 F-16 u Poljskoj. doduse oni su drzava od 40+ miliona stanovnika koja ekonomski stoji dobro. Grckoj ocigledno ni 150+ aviona nije dovoljno, posto Turska ima 250. Turska i Grcka mogu zajedno da uspostave premoc u VP-u od Sredozemlja do Barencovog mora. Niko im se ne bi mogao suprostaviti osim Poljske koja bi verovatno za par nedelja bila izbacena iz igre :-).

I

@Ed
Hvala na trudu.
Tu se vidi sve, pa i što Tramp traži da im se plati. Postoje vrlo zaniljivi podaci o operativnosti (tj. procentu aviona koji ne lete) u nemačkom i britanskom vazduhoplovstvu. Tek tu se vidi koliko Grci imaju snažnu avijaciju. Istina svi koji, sa kilavim resursima, prate Amerikance u njihovim napadima po svetu su dobro izraubovali svoju avijaciju. Grci to nisu radili jer, imaju dušmanina u svom dvorištu.

m

Ko je vojni lider na Balkanu to se vidi iz ove analize Z. Bankovica. Tu je zatim i Turska kao velika regionalna sila. Iako je Grcka ekonomski finansijski u problemima oni uspevaju da odrze korak sa zahtevima vremena. Oni su prinudjeni da stalno modernizuju svoje RV kao i celu armiju zbog problema sa Turskom. Kada Turska dobije S400 imace mnogo jacu PVO od Grcke, jer grcki S300 ne moze se meriti ni po jednom parametru sa S400. Mislim da Grcka moze da odrzava F16V na zavidnom nivou na duze staze iako imaju probleme sa ekonomijom. Dok za Bugarsku nisam siguran kako bi odrzavala jedan takav avion sa svom logistikom iako bi imali mnogo manji broj tih lovaca od Grcke. Zelim T6 srecnu novu godinu i jos bogatiji sadrzaj u mirnodopskim uslovima, kao i svim citaocima ovog jedinstvenog portala.

Odgovori
I

Tacno da je Grcka u ekonomskim problemima, ali nije to ni za poredjenje sa onim od pre nekoliko godina. Vojska tu najmanje trpi, Grcka i dalje planira kupovinu aviona F-35. Uostalom, oni imaju BDP od preko 200 milijardi, veci nego Srbija, Bugarska, Hrvatska i Albanija ZAJEDNO.
F-16 V je u sustini avion 4++ generacije, a AESA radarom i avionikom 5 generacije, tako da ce biti itekako kompatibilan sa buducim grckim F-35
Sto se Bugarske tice, ne treba zaboraviti da i oni imaju BDP za citavih 17-18 MILIJARDI veci od Srbije, tako da uopste ne bi imali problema da kupe i odrzavaju jednu eskadrilu F-16 V.
Sve najbolje :)

M

Koliko god da fascinira broj od 160 F-16 na zemlju od 12 miliona stanovnika interesantno je takodje da se radi o zemlji koja se celoj Evropi popela na vrh glave u zadnjih deset godina. Da podsetim, dugovi od 300 milijardi evra, dobar deo para otisao na avione, podmornice i sl. I sa leve i sa desne strane politickog spektra Grcka je predstavljena zrtvom liberalnog kapitalizma, grabezljivih bankara, pokvarene EU itd. itd. I sad odjednom 160 aviona??? 14 eskadrila??? Pa koliko njih uopste kosta godisnje letenje i odrzavanje takve flote? Ja sumnjam da Rusija ima ukupno 160 SU-30 i SU-35s…

Z
s

Steta za verzije b50, ali su troskovi modernizacije previsoki – obzirom da se za potrebe modernizacije na V verzije avion skroz rastavlja i radi iznova, troskovi za b50 i starije su visoki.
Sa druge strane, oprema sa b52+ je i dalje “aktuelna“, dok se moze ugraditi na b50 verzije bez previse zahvata (slicno sa postojecim MLU b10-30 verzija). Po svim izjavama, LM zajedno sa HAI radi na programu modernizacije koja bi isla paralelno po verzijama.
Ono sto samim Grcima pravi problem, to su avioni verzije b30 – smatraju se zastarelim, posebno jer nisu dobili ikakvu modernizaciju od nabavke osim mogucnosti nosenja AMRAAM raketa. Jos pre 10 godina je procenjeno da bi troskovi bili preveliki i nabavljeni su dodatni b52+.
HAF je inace jos oktobra 2017. jasno definisao plan rada sa F16: 85 aviona verzija b52+ ide na V, 37 preostalih b50 ide na b50+ (delovi sa b52+) i zadrzavanje 20 od 32 aviona b30 u postojecem stanju (zadrzavaju se avioni sa najvise resursa, vecina oko 4.000 sati naleta, dok se preostalih 12 prodaje i tako delom finansira projekat /UAE su za sada najvise zainteresovani kroz LM program podrske, a za Operational Conversion Unit/). LM je tada izjavio da bi pomogao HAF da umesto b30 dobiju odredjeni broj F35 prvih verzija koje ne mogu ili USAF ne zeli da modernizuje na finalni standard (sto ce po tadasnjoj izjavi biti oko 150 aviona), obzirom da “su prepoznali potrebe HAF“ jer Turska nabavlja F35 u znacajnim kolicinama.
Inace, LM radove starijih blokova/verzija na V verziju uporedjuje sa radovima na OH-58 na D verziju – zadrzava se stari zmaj uz obnovu resursa i ugradjuje se nova oprema. LM garantuje 8.000 sati naleta kroz njegov sistem podrske, kao i buduce nadogradnje sistema, slicno kao na F35 (F16V i gledaju kao F35, ali bez stealth sposobnosti).
Sto se tice Hrvatske, od pocetka sam podsecao sve: vlast USA/DoD je jasno dobila odgovor LM u vezi Izaelske ponude “Netz“ juzno-americkim drzavama pre par godina i dan-danas to ponavlja: – zadrzavaju ekskluzivna prava, znanje i ekspertize u vezi svih svojih aviona koje trenutno proizvode ili u vezi kojih poseduju tehnoloska resenja. Na DoD je samo da to ponavlja i podrzava LM ili u suprotnom – plati LM (ako se neko seca problema sa Japancima i F-2, a nakon sto je LM otkupio od GD proizvodnju vojnih vazduhoplova). Izrael moze da proda avione bilo kojoj trecoj drzavi, ali samo na standardu/verziji prepoznatom od LM…
Interesantno je da se LM medju prvima zalio Trampu na poslovanje Izraela i drugih drzava koje dobijaju neku vrstu pomoci preko FMS ili kupuju opremu i naoruzanje kroz USA dotacije – naime, od kada je Regan dozvolio prodaju svog naoruzanja (npr, pre nisu mogli avioni 1. linije), dogovor vlasti i proizvodjaca je da ce DoD deo troskova razvoja novih verzija da prenese na kupce postojecih ili starijih verzija (tako je 20% budzeta razvoja i nabavki DoD u 1988-89 finansiran). Medjutim, zadnjih 10-15 godina, to nije bio slucaj, tako da se pojavljivala “rupa“ u finansijama koja je fiktivno popunjavana, a cena opreme i naoruzanja je rasla. Trump je tome stao na put i sada se sve vraca u svoje formate.
Izrael i Egipat inace dobijaju vojnu pomoc u odredjenom odnosu definisanom jos u pregovorima 1978-79, koju koriste iskljucivo za nabavke opreme od USA proizvodjaca. LM je pokrenuo inicijativu izmene dela koji se tice Egipta, jer dobija degradiranu opremu (npr, verzije b52+ su dobile AIM-7P Sparrow ali ne AMRAAM, sto cini probleme u odrzavanju aviona i cini ih skupljim za letenje od verzija sa novijom opremom), dok Izrael naveliko modifikuje svoje avione bez odobrenja LM a u vise navrata su ponudili svoje usluge i drugim drzavama (cak su navodili i strukturne izmene, koje na Netz i Barak verzijama onemogucavaju vracanje opreme LM i zadrzavanje resursa). Oba postupka LM vidi kao krsenje zakona USA i trazi zastitu, posebno u slucaju Izraela gde i sam Kongres stoji pri stavu da Izrael dobija naoruzanje od USA poreskih obveznika kao pomoc (nista ne placa) i sa postupkom moguce preprodaje trecim drzavama krsi sporazum o pomoci pri cemu istovremeno ugrozava radna mesta gradjana USA od cijeg poreza Izrael i dobija pomoc…

Odgovori
N

Odličan komentar !
Grci jako dobro računaju (unatoč “krizi“) i znaju što žele.

Grci odavno imaju sustav korištenja F-16 u odnosu na Slovake,Rumunje i Bugare što je prednost apsolutno. Ipak mislim da će i Slovaci brzo usvojiti F-16. Rumunji napreduju.
Za Bugare sumljam.

I kvalitativno i kvantitativno ovo se zove ozbiljno RZ.

Mislim da nam ministar Krstičević i stručno povjerenstvo imaju štošta za objasniti.
Što se tiče drugog dijela ovog komentara.

A

Najmocnije naoruzanje na tim avionima ce i dalje svakako biti grcki piloti, jedni od najboljih u Evropi, verovatno u top 3. Nadajmo se nekim zajednickim vezbama sa nasim vitezovima. Gledajuci cenu, pretpostavljam da mnogo naoruzanja ne ulazi u paket modernizacije. Verovatno im je brojno stanje raketa zadovoljavajuce.

Odgovori
M

Svojevremeno sam u bivšoj državi slušao priče za naše ex YU pilote da su u top 3, najmanje. Temeljem kojih relevantnih parametara ili informacija iznosiš ovo mišljenje (top 3) za grčke pilote? Ne kažem da nisu, ali baš me interesira temeljem čega iznosiš ovu tvrdnju.

T

svojevremeno se pricalo da smo po snazi armije 4. u evropi…
a ti sto su pricali, imali su uvid u sta?

e

106 Hellenic Air Force pilots have reached 1,000 flying hours or more in the F-16 Fighting Falcon so far.

http://www.f-16.net/index.php?module=pagesetter&tid=62&filter1=country:eq:193

M

@eto,
da si postavio slične podatke za druga europska RZ, možda bi iz te usporedbe mogli nešto zaključiti, ovako ne. Iz ovoga samo vidimo koliko su grčki piloti skupili sati naleta na F16 (ne znamo u kojem vremenskom periodu), pa čak ne možemo reći jel puno ili malo, jer nema usporedbe. Dodatno, sami sati naleta nisu jedino bitni. Nije svejedno radiš li vježbe gađanja, noćno letenje, simuliranu borbu protiv „agresora“, ili se panoramski vozikaš iznad mediterana. Čak kad bi imao sve te strukturirane podatke, vrlo hrabro bi bilo reći za nekoga da je u top 3 po sposobnostima. Ili da banaliziram, vjerujem da ima tenisača koji više treniraju od Đokovića, ali im ipak ne ide …

E

Sati naleta po pilotu nisu odlucujuci za kvalitetu pilotskog kadra, ali jesu izrazito bitan dio obuke.
Grci nisu nista posebno po navedenoj statistici. Mozemo citirat isti izvor za druge drzave:
„164 Belgian Air Force pilots have reached 1,000 flying hours or more in the F-16 Fighting Falcon so far.“
„151 Royal Netherlands Air Force pilots have reached 1,000 flying hours or more in the F-16 Fighting Falcon so far“
„142 Turkish Air Force pilots have reached 1,000 flying hours or more in the F-16 Fighting Falcon so far“
Ili recimo da od 51 pilota koji je presao 4000 sati naleta na F-16 su 3 Belgijanca, 2 Danca, 1 Norvezanin, 1 Turcin, a ostalo Ameri…
To bi bilo koliko tko leti, ili koliko dugo neko posjeduje F-16 I koliko su mu piloti aktivni?!?

A

@Mirkec
Broj realizovanih vezbi, gostovanja sto USAF, sto US Navy, pa cak i IAF itd. Jako duga tradicija ratovanja plus iskustvo, a na sve to ulaganja u odbranu pored finanijskih poteskoca. Generalno vaze za jako dobre pilote. Nisam rekao „1. a, 2. b, 3. Grci“ nego „verovatno u top 3″….to verovatno je kljucna rec
E sad za „JNA“….kad god komentarisem na tu temu, neki clanova kulta licnosti bivseg predsednika i iste drzave se naljute, ali u praksi smo videli kako je to na delu izgledalo(ocajno, narocito u pocetku rata). SRJ barem u pogledu KV je bila mnogo ozbiljnija. Samo vazduhoplovstvo stare drzave je bilo dobro. Bio je jedan broj izuzetnih pilota unutar JNA, a veliko interesovanje za poziv pilota je dalo za prava da odabir bude dosta strog(citaj kvalitet individualca veliki). Samo Mig-21 sa 70h naleta godisnje….ne znam kako bi ih svrstao u top 10, kamoli top 3? Poredjenja radi, na F-4 su znali Nemci da nabiju i do 200. Sto se opreme tice, kad je duplo manja Cehoslovacka, pritom i bez mora imala S-300, mi ga svi kolektivno ex Yu i dalje nemamo!? Niti ista barem slicno „sa zapada“ kod ovih u NATO-u. Madjarska 3 puta manja od Jugoslavije je imala vise 29ki. Bugari Mig-23 sa radarskih raketama naspram nasih keceva bez i opet vise i 29ki i keceva da ne racunam posle i S-300. Rumuni ista prica samo sa jos vecim razlikama u brojkama…u njihovu korist. Pritom u Evropi su Rusi, Francuzi, Britanci, u velikom broju tada i Ameri da ne idemo dalje…Ni u top 10, kamoli top 3. Mislim da polovicna eskadrila u Francuskoj je imala vise naleta i gadjanja nego puk u SFRJ(da se ne uvredi niko).

Y

Naručuju li Grci išta od nas – imajući u vidu sjajne međusobne odnose i da su jak kupac vojne opreme?
Rade li se neke kooperacije možda?
Jes da su kod nas i komercijalni ugovori tajanstveni – verovatno da bi se proplaknula kinta – ali Grci su verujem znatno transprentniji – kolevka demokratije…
RV im je jedno od najjačih u Evropi, a mornarica im je verovatno još jača..

Odgovori
V

Nikada mi neće biti jasni Hrvati. Odbaciše Grčke F16 blok 30 sa mogućnošću modernizacije na blok 70/72 (faktički nisu ni razmatrali ponudu). Po konačnoj cifri to bi izašlo neznatno skuplje od izraelske varijante Baraka. Neko je naveo da je cena F16 blok 30 oko 12 milki, a cena nadogradnje sa bloka 30 na blok 70/72 je oko 25. To mu dođe ugrubo oko 35 milki po avionu (ukupna suma 420 milki). Vrlo zanimljiva računica…
Grčki avioni su još i u originalnom stanju, sa mnogo manjim naletom od Izraelskih. Nakon modernizacije bi se opet dobila „čista“ varijanta F16 dok kod Baraka to ne bi bio slučaj. To bi dosta pojeftinilo kasnije održavanje i cenu sata naleta.
Stvarno bi bilo dobro da pojedinci u Hrvatskoj stave prst na čelo i dobro se zamisle…

Odgovori
P

Dobro zapazanje!
Dobio bi mozda objasnjenje tipa nije uracunata logistika, neka ‘municija’ ..samo go avion, bez navodno ponudjenog offset paketa koji niko i ne spominje.
Najvjerovatnije da su neke ‘extra provizije’ u pitanju a manje vjerovatno ‘amaterizam’…..mada slusajuci kontradiktorne izjave clanova povjerenstva (komisije) svasta ti padne na pamet!!!

9

u prvoj priči je bilo govora da Izraelci imaju licencu za održavanje tih aviona
cijela priča sa kupovinom i kasnijim održavanjem je trebala biti odrađena bez Amera
osim kupovine rezervnih dijelova

problem je nastao kad se još par zemalja zainteresiralo za takvu opciju, a Izraelci imaju stotinjak takvih aviona koje bi prodali

da je bila samo HR u pitanju, priča bi prošla (što su Ameri na početku i dozvolili)
ali stotinjak letjelica Amerima iza leđa bi bilo previše
zato je sve stopirano

a

@9A:
Druze, ne mozes kupiti borbeni avion bez saglasnosti proizvodjaca. To nema veze sa licencama za odrzavanje. Isto je i kod Amera i Rusa.

N

Vlad

Barak/Brakeet su moćni avioni i cijeli set : avioni,inicijalni paket oružja,obuka kadra,simulator,logistika,prilagodba infrastrukture…..za 500 mil. usd !
Tko to nebi uzeo za te novce!

Ali,pitanje dozvole SAD a za transfer drugoj strani ? Tom pitanju se prišlo vrlo šlampavo tj. “lako ćemo“.

Drugo važnije pitanje je SLEP za Barake.
Dali se mogu produžiti resursi za block 30 na još 2700 sati korištenja ili ne.
Ako ne,to su tada kršine bez obzira na velike mogućnosti tih aviona.

A da se radi o kršinama vrlo jednostavno je objasnio brigadir Selak u tri rečenice i 25 sec na središnjem dnevniku.

Sada se otvara pitanje Grka i njihove ponude. Tek sada kad je posao sa Izraelcima propao.

Grčke Block 30 dovest modernizacijom na viši nivo plus nije potreban produžetak resursa itd.

Baš kao što si rekao.

Za nas puna šaka brade ALI…

N

Vlad

Ameri su nam ponudili nove F-16 V.

Ok, nema se love za nove.

Eto vam ponuda za grčke polovne Block 30 koji bi izašli baš tu negdje 500 mil usd sa modernizacijom i sl kao i baraci..

Ameri su čak i razmišljali umjesto nas ali đaba.

M

Jedino po cemu nabrijani Barak avioni optimizirani za dejstva po zemlji mogu da gadjaju su Srbi ili srpski interesi. Objektivno, Hrvatska ima istoriju dejstava na desnoj obali Save u BiH. Sa takvim avionima u slucaju nekog sukoba mi tamo nemamo sta da trazimo. Dovoljno je da neko u Sarajevu iskoristi pogodan trenutak da se obracuna sa RS i zamoli hrvatsku vladu da pomogne udarima po infrastrukturi i komunikacijama i/ili likvidira politicko rukovodstvo, to Izraelci tako rade. Sta hocu da kazem, hvala bogu pa ovog puta to sa Baracima nije proslo. Ne zelim da kvarim dobre vibracije, bratstvo/jedinstvo & pozitivnu energiju ovde (nece se ovo cenim proci cenzuru) ali nama iz B. Krajine je dobar HRZ jedino nepostojeci HRZ. To sto HR kupi direktno od Amera/Grka ce nadajmo se biti vise optimizovano za air policing a manje za potencijalni napad na nas.

a

@alexanto
pa lepo ti čovek napisao „osim kupovine rezervnih delova“
znači, u dogovoru sa proizvođaćem
pa i ruske letelice remontuju česi, rununi, ukraijinci….
imaju licence od proizvođača, kupuju delove od proizvođača

kupiti avion možeš ali održavanje ne možeš
niti ameri nisu zabranili prodaju avijona, ali su odbili pružiti podršku održavanja
usput, mali je problem da su Izraelci te avijone dobili na poklon, pa je upitna moralnost prodaje istih…

V

9A
Jedini koji može uraditi Slep program je LM. Izraelci su ovlašćeni, ali ne mogu ništa uraditi bez pristanka Amerikanaca. Jednstavno, F16 je intelektualna svojina Amerikanaca, na kojoj su Izraelci čak radili i neke prepravke na svoju ruku. Uz to su sve te avione dobili i za „dž“.
Što se tiče Grčkih F16 blok 30, to su avioni sa mnogo manjim naletom od Baraka, koji su uz to i u izvornom stanju tj. mnogo su bolji za upgrade,
Uz to su još u debelom resursu pa im Slep nije potreban, tako da to omogućava korišćenje nekoliko aviona za Er Policing a ostatak može na unapređenje po želji. I niko me ne može ubediti da V varijanta nije vrednija od Baraka za 100 i kusur milki (predpostavljam da je tolika razlika u ceni (kada se uračuna naoružanje, prepravka infrastrukture i obuka)).
Gotovo mi dođe žao što Hrvati ne kupiše Barak…
Bilo bi zanimljivo gledati kako bi se koprcali u nastojanjima da nakon nekoliko godina eksploatacije održe barem 2 aviona u letnom stanju. A u svemu bi bili zavisni od Izraelaca…
U najavi je bio i gori blam nego sa Ukrajinskim Mig-ovima.
Zbog toga će, još dugo, stvarno dugo, običan čovek u Hrvatskoj biti zahvalan Amerikancima.

B

9A i ostali…..
Citaj amo s razumjevanjem.

Sve Izraelske modifikacije vojne opreme su neautorizirane. To znaju svi koji se bave posovima iz domene obrane.
Osim MORHa…….

N

Mayer

Na ovim prostorima nitko vise nema resursa za ratovanje.

Niti ljudskih,financijskih,tehničkih a i voljni momenat je vrlo upitan kod svih.
Onaj tko bi prvi zapucao,gorko bi zažalio.
Bogu hvala

B

Mayer,

Hrvatska je u NATO i ne moze da zarati sa Srbijom ili da podrzava BiH u nekom eventualnom sukobu, to moze samo NATO. A ako NATO odluci da napadne Srbiju, ili bilo kakve druge srpske polozaje, nista nece promeniti nekoliko hrvatskih Baraka za dejstvo po zemaljskim ciljevima… Cela ova prica nema nikakve globalne dimenzije, niti se kolonijalni politicari Balkana brinu za interese svojih zemalja, ili se pitaju o nekim krupnijim stvarima, tu se radi iskljucivo o politickoj propagandi i licnoj zaradi od ugradjivanja u poslove. Uostalom, gde god su Ameri vodili njihove fingirane ratove, kao kod nas u SFRJ, nije bilo nikakvih nastavaka. To je bilo to. A sad sledi jedno pola veka robovanja… Razvoj borbene avijacije, na zalost, nije predvidjen.

M

@Nenad

Pazi, ok je to ali ja ne pricam o klasicnom ratovanju, to niti ko danas realno moze niti vecina stanovnistva zeli ali par brzih udara, svrsen cin, u roku od 24 sata stvoreni novi fakti, e to je ja mislim sasvim moguce.

M

@Branko

Ok, zasto onda Grcka i Turska vode neku vrstu hladnog rata naoruzani do zuba kad su obe NATO clanice? Zar ne moze NATO te trzavice da resi interno? Mi smo narvno nebitni ali upravo kad spominjes globalni nivo, hipoteticki, Srbi zapadno od Drine mogu da budu u jednom trenutku prepoznati kao neki kvaazi ruski eksponent na Balkanu. U trenutku kad USA odluce da Rusiju eliminisu sa Balkana dolazimo do scenrarija u kome najbliza a istorijski vec involvirana NATO clanica biva instruirana da „pripomogne“ u tom procesu. I onda, pazi kako sretna koincidencija, pa oni bas imaju eskadrilu borbenih F-16. Pri tome je vojno angarzovanje HR u BiH lako prodati tamosnjem stanovnistvu, dok za druge NATO drzave nisam bas siguran.

N

Mayer

Sigurno misliš na taktiku Izraela i njegovog “ne ratovanja“ ali ipak ratovanja već desetljećima u Siriji i Libanonu ili nešto drugo ?

Čime bi Hrvatska mogla izvesti kirurški precizan udar na teritoriju Republike Srpske i promijeniti išta?

Sa četiri prastara Miga ?
Ili sa 12 Baraka ? Ili ……
Nemoj nas precijenjivati.

Što se tiče Turaka i Grka, traje tzv
“hladni mir“.
Niti jedni niti drugi i ne pomišljaju
povuči “čakiju“ jedni na druge jer
su obje naoružani i boje se jedni drugih.

Pogledaj tekst iznad. Koju lovu
Grci ulažu u modernizaciju sedam
eskadrila na razinu F 16 V plus unapređenje starijih verzija Block-ova !

Turci su kupili S 400 !

Cipar je podijeljen i južno krilo NATO a je stabilno.

N

Da Mayer

Nije nam ideja biti
“dežurni policajac“ u regiji.

B

Mayer, dozvoli da ti razjasnim nesto i stvari nazovem pravim imenima.
I drzava Hrvatska i drzava Srbija su garanti/ziranti kredita koji se zove jedinstvena BiH.
Taj kredit je podignut kod najvecih svijetskih lihvara.
Zelis li da ti sjedne na naplatu?

o

@Vlad Hrvatska ne kupuje avione, nego sistem. Cijeli sistem preslaska sa Ruskih aviona ( MIG21 ) tj. sa Ruske tehnologije na Zapadnu tehnologiju.

m

@mayer Republiku Srpsku je bombardovalo celo juzno krilo NATO-a,pa je nekako opstala a sad ce pasti od 12 F16 koji bi imali klasicno navodjenje sa zemlje i sa losijim pilotima i nikad ih ne bi bilo vise od 7,8 operativnih u isto vreme,da stetu mogu da naprave mogu,ali globalno u tom broju ne znace nista.

M

@All

Ja kad ponekad cujem retoriku u regionu jednostavno pozelim da ni jedna drzava ne dodje u posed vojnih sistema koji bi nekoga mogli da navedu na odredjene ideje koje trenutno mozda nisu opcije jer su neizvodljive. Realno, HR je bila navalila da nabavi jedan sistem koji je kreiran za teroriziranje citave regije oko Izraela. NATO nije garant da neki da tako kazem „bilateralni“ sukob nece da izbije. Inace, da HR nije otisla u sasvim drugom pravcu (EU, NATO) ja bi mogao da zamislim zajednicki air policing za sve balkanske drzave sa zajednickim resursima, avionima, obukom itd. U tom slucaju bi se mozda moglo kupiti nesto najnovije i najmodernije, reicimo dve eskadrile F-16V…

N

Pitanje za Živojina:U kakvom su stanju grčki mirazi 2000, koliko ih je operativno i kakva je perspektiva sa tim tipom aviona po pitanju neke eventualne modernizacije?

Odgovori
M

Dobro pitanje. Potpisujem.

o

Ha ha kada se radi o davanju novca za vojnoindustrijski kompleks onda Grčka nije zadužena, slobodno može da potoši milijardicu.

Odgovori
m

Biti u nato paktu nema nikakve garancije da ne mogu dve clanice nato da zarate medjusobno. Amerikanci i u tom slucaju stace na onu stranu za koju procene da ce izvuci vecu korist za svoje sebicne ciljeve. Danas se vodi pravi ekonomski rat izmedju samih clanica nato pakta . Iako je EU americki saveznik ni malo se ekonomski ne stede. Turska bi Grcku odavno pojela za dorucak da ne procenjuju da bi Grcka jos uvek predstavljala veliki zalogaj. USA su vecinom bile na strani Turske u odnosu na Grcku do pre koju godinu, jer im je Turska geopoliticki mnogo vaznija od Grcke jer je bliza RF. Dakle nema garancija za mirnu politiku medju clanicama nato-a.

Odgovori
G

Svaka cast Grci,kapa dole.Ja vam zavidim,ne iz zlobe ili tome slicno…nego mi zao i krivo sto i mi ne mozemo tako nesto da uradimo za nasu avijaciju kao sto mozete vi.Svaka cast jos jednom.

Odgovori
o

Kada je riječ o modernizaciji,naravno pravi potez Grčke. Dobiti će gotovo najmodernije strojeve današnjice.Ali kada govorimo o američkom poklonu Izraelu onda to ne bi trebalo tako gledati. Izraelsko ratno zrakoplovstvo garant je i čuvar izraelske države. Kada pogledamo u prošlost vidimo da je Izrael lutao oko traženja svoje borbene letjelice,mnoga su razočaranja doživjeli,ali od Francuza posebno. Stoga Izrael nekako po shemi F16 kreće u razvoj svojega borbenog zrakoplova pod kodnim imenom LAVI. Izrael tu postiže fantastične rezultate i daleko nadmašuje tadašnji američki zrakoplov u mnogim segmentima. Ameri dižu paniku bojeći se da Izrael ne stvori čudovište koje će zasjeniti njihovog mezimca. Obećavajući Izraelu svesrdnu financijsku i vojnu pomoć ako odustane. Izrael je odustao ali ono što je postignuto nije uništeno. Izrael uspješno nadograđuje sve „POKLONJENE“ letjelice i diže rampu vrlo visoko ,nakon čega nastaju nadogradnje i svi kasniji blokovi. I za ovaj blok 70/72 zaslužan je Izrael. Ali ipak moramo znati da je Izrael daleko tehnološki ispred svih avio industrija u svijetu u hardverskom i softverskom smislu,te elektronskom izviđanju ,ometanju i sajber ratovanju. Naravno imaju najbolje pilote sa najviše sati borbenih naleta jer su konstantno u ratu.
Dakle volio bih da su Ameri pustili da Izrael razvije Lavija pa bi onda vidjeli koja bi sada bila pozicija F16.
Izrael je jedan od većih svjetskih izvoznika oružja, a zrakoplov LAVI sigurno bi puno popravio tu poziciju, zato oprezno kako su se Ameri nešto puno ispoklanjali. Izrael ima obavezu kupovati od njih a oni zato kao pomažu a na kraju im se sve vrati.

Odgovori
G

Izrael nije ni crno ispod nokta ni Rusima ni Amerima,ni po oruzju,ni po obucenosti,ni po bilo cemu drugom .Oni mogu da ratuju samo protiv tih primitivnih plemena i naroda kao sto su Palestinci,Egipcani,Sirijci,Iran…za njih su sila.Bilo je nekoliko susreta u vazduhu izmedju Izraelskih lovaca i ruskih u Siriji,Rusi su ih rutinski „zakljucavali“..Tako da manite se mitologije i mitomanije.

o

Gus gdje ti živiš.

N

Gus

Gledaš na snagu Izraela iz totalno krive perspektive.
Izraelska vanjska politika,obavještajne službe,vojska,ekonomija,gospodarstvo….sve je to jedino i samo u službi opstanka Države Izrael pod svaku cijenu.

Drugo
Pročitaj povijest aktivnosti izraelskih obaviještajaca diljem svijeta.

Trece
Pogledaj na netu povijest izraelsko-arapskih ratova pa nečeš napisati ovakav komentar.
Google ti je prijatelj.

G

omniameamecumporto

U realnosti.

o

Još nešto Gus, ako bi dali zadatak jednoj formaciji borbenih zrakoplova da odradi neki zahtjevni posao ja bih tipovao na izraelce, svaka čast amerima rusima i kinezima.
Toliko o borbi izraelaca protiv primitivnih plemena.
Uostalom zašto ja to tebi pričam kad ti to ne razumiješ.
Zamisli izrael dobije f35 i odmah ga rasturi doradi i preradi da bude efikasniji i bolji od originala. No daj ipak još jednom pročitaj što si napisao.“rutinski zaključavali izraelce“. Ako je netko dobar u toj branši onda je to Izrael.
Stvarno, nekoliko puta sam pročitao tvoj post i ne mogu vjerovati da tako misliš o jednom preozbiljnom zrakoplovstvu i njegovim pilotima.

G

Nenad

Ti upravo potvrdih ono sto sam ja napisao u prvom postu ovde.

G

omniameamecumporto

Ti da bilo sta razumijes ne bi pisao takve gluposti.
I od koga ce „prepravljeni“ F35 biti bolji,od Kurda,Alavita,Sunita,Sita i ko zna koji jos primitivnih plemena?
Sto se tice „zakljucavanja“,da rutinski,bjezali su Izraelski piloti sa Sredozemlja glavom bez obzira.Imas izjave Ruskih pilota koje je Putin licno odlikovao nakon povratka iz Sirije.
Izraelsko RV je ozbiljno u poredjenju sa primitivnim plemenima i narodima u okruzenju.Ali porediti ih sa Amerima ili Rusima i jos tvrditi da su bolji od njih je smijesno,al bas smijesno.Klasicna mitomanija,najbolji na Svijetu,jer su potamanili sva primitivna plemena u okruzenju.Uozbilji se ljudino i mani se mitologije.

B

Zivim na ME prostorima vec dobrih desetljece +……
U to vrijeme se ne susretoh jos s primitivnim plemenima

A mozda gledam u krivom smijeru pa me vidim….
A mozda ti i ne znas bas najbolje o cemu pricas….

🤔

m

Opet se fantazira o Izraelu kao „tehnolosko cudo“ na cudima. Da nije izdasna pomoc USA u tehnologijama i ekonomiji u proslosti ukljucujuci i razvoj nuklearnog oruzja Izrael ne bi bio ni regionalna sila, niti bi mogli da opstanu na tim prostorima bez velike pomoci velikih sila. Izraelski PRO tehnolosko cudo pokazao se kao neefikasan po nekim analizama eksperata. Ni jedna drzava na svetu ne moze prodavati naoruzanje trecoj strani bez saglasnosti proizvodjaca. Tako i Belorusija mora da trazi dozvolu iz Moskve za prodaju oruzja ili donacije trecoj strani. Ne znam sta tu vise nije jasno. Ja sam i ranije pisao da ne verujem da ce Izrael isporuciti Barake sa svom svojom elektronikom nasim susedima. To sadasnja situacija i potvrdjuje moje sumnje. Tehnolosko cudo koristi i civilne avione kao zastitu prilikom napada na Siriju, jer je tada gotovo nemoguce upotrebiti S300 a da ne strada neki putnicki avion. Izraelci kao najbolji piloti na svetu? Da li ima jos neki biser na repertoaru ?

Odgovori
N

Mateus

Npr.

Operacija Opera.
1981.
Uništeno iračko nuklearno postrojenje Osirak .

Kad su to čuli u Pentagonu,postavili su samo jedno pitanje : KAKO?

Proguglaj . Imaš hrpu informacija i klipova u vezi mnogih drugih “nemogućih misija “ IAF.

N

Mateus

Što se tiče Barak a,nimalo ne žalim za njima. Izraubani su.

Žalim samo što piloti HRZ a neće učiti od najboljih,a to su Izraelci.

B

Od svih 16jestica, ovi bas za kosher zapeli.

Di mi je oni Barba sad da ga nesto priupitam 😃.

No, pravi zakljucci koji se iz ovog fijaska moraju izvuci su zastrasujuci.

Kao sve transparentno a nitko nista ne zna.
Nitko nije vidio dokument…….🤔
Ajmo pretpostaviti kako su ga ipak vidjeli. Postavlja se pitanje da li su ga i procitali 🤔????
Ako su ga i procitali, da li su razumijeli iscitano????

m

Da li je Irak bio neka mocna sila ikada? Irak je bio sila u pokusaju. Uzalud su bacali novca na oruzje kada nisu znali kako to oruzje da sacuvaju i upotrebe iz raznih razloga medju kojima i pogresnih procena. Irak je jedan od primera imati gomilu gvozdjurije a ne znati je upotrebiti na pravi nacin. Niko ne moze me ubediti da ameri nisu bili ukljuceni u napad na to postrojenje. Da bi Izrael izveo taj napad koristio je vazdusni prostor Jordana i Saudijske Arabije. To govori da su ameri sve to znali za taj plan. Pentagon se zapitao KAKO? Pustite vi google oni imaju bujnu mastu. UN su osudile taj napad a gle slucajnosti ko je bio protiv? Nikako ni malo ne podcenjujem Izrael daleko od toga, zaista imaju mocnu vojnu masineriju ali ne u svetskim razmerama. Ko ih predstavlja ono sto nisu neka progugla taj isti google gde sve lepo objasnjava i ima cak i tabela rejting najmocnijih armija sveta. Pa pogledajte na kom je mestu Izrael ako ne verujete meni. Izrael ce verovatno prepravljati krila kod F35, tek tada ce ga eksploatisati u punu borbenu upotrebu kroz nekoliko godina.

Odgovori
N

Mateus

Izraelu i nije važno biti globalni igrač.

Imaju vlastitu doktrinu djelovanja.

1.Ako je moguće izbjeći rat diplomaciom i pregovorima.

2.Izrael ne smije izgubiti niti jedan rat.

3.Što brži završetak rata.

4.Vojno djelovanje je defenzivno.

5.Borba protiv terorizma
Itd.
Iračanima su zrokali postrojenje jer su znali da je to ozbiljna prijetnja opstanku Izraela. Prijetnje uništenjem Cionista dolazile su iz ustiju samog Sadam Huseina.

Isto tako i Sirijsko postrojenje 2007 .

Povijest govori da su operaciju Opera isplanirali i izveli sami. Posebno je za istaknuti sveopće “zgražanje i nevjericu“ u tadašnjem svijetu tim činom Izraela.
Posebno jer je trajao rat Irak – Iran pa je poznato na čijoj su strani bili Ameri.
Na Iranskoj sigurno ne.

Plesali su Židovi po samoj oštrici noža.
Ali uspjeli su.
Židovska država i dalje postoji.

Uvelike zahvaljujući zračnim snagama.

B

Nenade…aj malo promisli o stavki 4.

Defenzivno djelovanje i preventivni udari nikako ne idu ruku pod ruku.

N

Beduin

Da, točno.
Ali “Defenzivno djelovanje“ na izraelski način.

Dali su povremeni udari na pojas Gaze “defenzivni“ ?
I da i ne.

Ili iznenadni i precizni udari u dubini teritorija Sirije?
I da i ne.

Ili čak dali je defenzivna metoda svojedobno okupacija Zapadne obale?

Ovisi iz kojeg kuta gledaš.

B

Ajd….ne postoji defenzivno oruzije niti postoji defenzivno djelovanje.

M

>> Izrael ce verovatno prepravljati krila kod F35, tek tada ce ga eksploatisati u punu borbenu upotrebu kroz nekoliko godina.

Ma da, ugradice mu takodje neku grbu sa dodatnom elektronikom i deblje tockove. Pa tankove sa gorivom. Onda ce da izvade radar i ugrade Eltin. Kada je F-35 uvodjen kod njih pre skoro godinu dana onda je neko sa izraelske strane pricao kako su toliko unapredili platformu da mogu da instaliraju sta god hoce, kao na iPhone. Mislim USA nije, posle boga pitaj koliko godina razvoja, dosla do toga da napravi appstore za F-35 ali Izrael je to odmah odradio…

G

Na HRT i zvanicno potvrdili da nema nista od prodaje Izraelskih F-16 Hrvatskoj.
Evo susjedima sanse da uzmu sad Grcke F-16.

Odgovori
B

To si isto mogao iscitati iz moga pera prije godinu dana.

Ne, nece biti Grcki.

G

Beduin

Sta ce biti?Gripen😁…

B

Nece

B

Kladim se na graveyard donaciju i upgrade na Block 50/52 koji ce kostati kao Sv.Petra kajgana.

No, ovdje je vrijeme kljucno.
Realizacija takove opcije bi mogla potrajati ne manje od 5 godina.

m

Izrael je u neku ruku globalni igrac ali ne vojnom silom vec u finansijskim centrima moci itd… Izrael vise barata oruzjem a ne diplomatijom isto kao i njihov zastitnik preko bare. Imaju sopstvenu doktrinu delovanja? Naravno da imaju jer za USA i Izrael ne vazi ono sto vazi za druge drzave. Izrael ne sme izgubiti niti jedan rat? Svako bi voleo da ne izgubi u ratu ali tu gatanje ne pomaze. Sto brzi zavrsetak rata? Da bas je brz zavrsetak nekoliko decenija. Vojno delovanje je defanzivno? Pitam se kako bi izgledalo njihovo ofanzivno delovanje. Nenade da li je defanzivno delovanje bacati bombe na suverenu zemlju koja je do guse u krvi zbog belosvetskih koljaca a koje podrzavaju zapadne sile i Izrael. Ne videh i ne cuh da je Izrael bacio jednu jedinu bombu, raketu na nekog glavosecu vec se bombarduju polozaji sirijske vojske pod izgovorom sprecavanje Irana u Siriji. Ne videh da je neki glavoseca napao Izrael. Nisam ja ni na cijoj strani ali njihova sopstvena doktrina ne vodi nicemu vec u nova ratovanja. Niti oni mogu ratom doci do trajnog mira. PVO sistemi spadaju u defanzivno oruzje jer sluze iskljucivo za odbranu. Da se vratim malo na temu. Grcka je za svojih 20 godina nabavila 170 lovaca F16. Sta smo mi nabavili za 19 godina??? Jedno veliko nista. Procerdali smo tolike godine u lazi i prevare u prodavanju magle svakojakog oblika. Opet je diskutabilno sta ce ameri od elektronike nakaciti na tim grckim lovcima. Da li ceo komplet kao na njihovim F16V ili nesto malo siromasnija V elektronika. Sve zavisi od njihove dobre volje i koliko para toliko muzike. U svakom slucaju bice to veoma mocan lovac na nivou evropskih ratnih vazduhoplova.

Odgovori
o

Mateus, Iran je zakleti neprijatelj Izraela i zna se na koga Izrael djeluje u Siriji. Ne znam kome je potrebno da uporno protura neistine kako je tamo neki Izrael krvolok koji iz objesti ubija tamo neke nedužne. Ne znam zašto bi to netko uopće radio. Istina je da tu ima kolateralnih žrtava ali u svim ratovima je na žalost tako i mi tu ne možemo ništa promjeniti. Kažu ginu djeca na Zapadnoj obali. Ja te pitam što će djeca vani u demonstracijama. Ja svoje dijete ne bih tamo pustio. Kada se zločinci koji svaki dan žele zlo Izraelu infiltriraju među stanovništvo, opet pokolj. Ko kaže da Izrael to želi,sigurno ne želi ,ali on brani svoj opstanak i na žalost cilj ne bira sredstva. Što bi trebalo da Hezbolah potpomognut iz Irana zaokruži Izrael i da ih svakoga dana zasipava raketama. Shvati Izrael je mala zemlja,premala i ona se u datim okolnostima brani dalje od svojih granica. Ovako stalno imputirati Izraelu što mnogi ovdje rade je neprimjereno i to rade oni koji mrze Izrael. Ja se pitam zašto,zašto ga mrze i zašto stalno umanjuju njegovu vojnu moć kad u svojim okvirima predstavlja jednu od moćnijih vojski na svijetu. Ajde sada svi hejteri udarite po meni.

o

Ponovo nam se ukazuje prilika za polemiziranje.Jasno je već neko vrijeme da od posla nema ništa i nije samo problem u opremi nego i u SLEPu kojeg ameri ne žele potpisati jer je po njima nemoguć.
Mi sada znamo što želimo, znali smo i prije,ali nažalost neke su stvari isplivale tek pred kraj. Barak ustrojen na izraelski naćin je stroj koji je bez SLEPAa kršina. Grci imaju očuvane Blok 30 ali ne znam kako su održavani ,mislim ne baš, koliko pratim situaciju. Blok 30 američki nas ne bi zadovoljio i trebalo bi puno raditi na tim zrakoplovima. Interasanto je da nacionalna garda Minessote ima desetak dobro održavanih eskadrila blok 50/52. To bi bilo to, ako bi se mogla izvući povoljnija cijena,jer sa njima i onako imamo dobru saradnju. Jedna eskadrila njima više ili manje a nama puna šaka brade. Ameri su rekli da od posla sa Izraelom nema ništa ali da ćemo na kraju ipak biti zadovoljni, pa ja eto tako malo glasno razmišljam. Izraelsko ministarstvo obrane dolazi u četvrtak u Zagreb pa ćemo vidjeti što oni imaju za reći,no mislim da vojnu saradnju treba održati jer imaju puno dobrog i jeftinijeg raketnog naoružanja nego ameri i možda neke opcije iz nepotpisanog ugovora ipak sažive.

Odgovori
N

Obuka pilota npr. Pojma nemam dali je to moguće ak uzmemo F 16 od Amera.

Židovi su najbolji.

Samo izgubljeno je skoro godinu i pol na raspisivanje tendera,odabir najbolje ponude…..

Može li se to nadoknaditi?
Migovi su na izdisaju i raspisivanje novog natječaja je gubitak dragocijenog vremena.

Doveli smo se u situaciju “daj šta daš“
i mislim da Ameri neće biti “milostivi“
Kostat će nas taj šlampavi i naivan pristup kupovini lijepih novaca.

Osim toga,kao građanin RH nimalo ne vjerujem ekipi iz MORH , niti Krsticevicu a ni Plenkiju.

Neka pokažu dokument dozvole Amera da nam Židovi mogu nuditi Barake! Kažu da ga imaju i da je deponiran.

Neka ga pokažu i nema razloga za nepovjerenje ili bilo kakvu sumlju u nečasne radnje.
Imaju stosta za pojasniti.

B

https://m.vecernji.hr/vijesti/izrael-priznao-posao-je-propao-jer-smo-f-16-nudili-i-bugarima-i-rumunjima-1293175

Ako se ova vijest pokaze istinitom……mogla bi Hrvatska, po ubrzanom postupku, dobro upazariti.
….

Kokice i sokice pripremiti…..bit ce ovo sapunica od nekoliko sezona s podosta obrata jos na bar 3 kontinenta

N

Beduin

Davor Ivanković i njegovi dobro obaviješteni izvori !

Plitka mi je to priča. Plitka.

Zašto tada Ameri nisu Izraelcima jednostavno rekli : dopuštamo prodaju 12 kom ali samo Hrvatima.
U vezi Rumunja,Bugara itd zaboravite na dopuštenje Kongresa i State Departmenta za transfer trećoj strani.

Što je rekao Kohorst prije mjesec dana? Upozoravamo već godinu dana da to nebu prošlo.
Znači davno prije ljeta i interesa Rumunja itd

Ovo pojašnjenje mi baš i ne drži vodu.

B

Naravno da ne drzi.
Zato sam i naznacio kako sapunica tek sljedi

P

Clanak iz ‘Vecernjaka’ je blago receno pijesak u oci. Osnovna svrha clanka cini mi se je pranje odgovornosti sa ‘Krste i ekipe’..jer zaboga raznio drugi faktori su to sprijecili…a onio eto nisu krivi , postupak je bio (ne)trasnparentan..bla bla. Meni sve lici na pokrivanje da neke ‘provizije ‘ od izvrsenog posla ne bi isplivale … a ako pak nije to slucaj onda je teski dilentatizam u pitanju.
Zanimljivo da niko niko nije dotakao temu koliko je tehnicki izazov vracanje Barak-a u ‘NATO system’ i koliko je realno da se odradi valjani SLEP (garancije od LM-a) na ovim aparatima koji su pretprjeli i izmjene strukture itd…navodno da je LM odbio da radi SLEP za ove aparate je neka info od prije par mejseci kad se afera otvara i odjednom svi problemi se adresiraju u drugom pravcu….hmmm???!

N

Baš je lijepo pročitati članak iznad i vidjeti kako se radi planski ,bez žurbe i sa dobrom računicom.
Grci jesu dužni i bogu i vragu ali raspikuće sigurno nisu. S obzirom na tekst iznad.
Znaju za prioritete i imaju ljude koji imaju moć i umijeće to sprovesti u djelo.

Našlo bi se 12 grčkih šesnaestica sa par tisuća sati preostalih resursa po avionu za RH.
Vjerovatno bi ugovor bio već potpisan i možda bi se već krenulo u realizaciju. Zadovoljni Grci,zadovoljni mi ,zadovoljni Ameri. Nema sreći kraja.

Ali ne.
Bi li nam Izraelci prodavali Barake da se može napraviti SLEP i produžiti im resurse za još 2700 sati naleta? Dali se na ovim starijim verzijama Blockova kao što je Block 30 može uopče izvesti ikakvo produženje vijeka zmaja aviona i sl?

I da je sve to moguće u vezi Barak I ,koliko bi oni nas zaista na kraju koštali? 500 mil usd ili još par stotina mil usd na tu cijenu ? Zna se dogoditi da ugovorena cijena u ovakvim poslovima ne mora biti i konačna.

Ameri su rekli “ne može to tako“i hvala im. Spasili su nam 600-700 mil usd.sigurno.
Čitam komentare po HR tiskovinama i ima dosta komentatora koji su protiv nabavke aviona za HRZ. Spominju škole,vrtiće,domove zdravlja,bolnice kao prioritete. Ok. Njihov pogled na spomenuto.
Među nima ima mnogo onih koji spominju 30 god stare krševe koje se spremamo kupiti i baciti u vijetar više od pola milijarde usd.

Tvrdim,kada bi se vlada RH odlučila na kupovinu novih VBA,60 % gore spomenutih protivnika nabave VBA uz neizostavno mrmljanje ipak bi se složili s tim poslom. “Aj ak se baš mora“….ipak su novi.

Kupiti 6 jednosijeda i dva dvosjeda ,usvojiti sustav korištenja i tako spasiti HRZ.
Nakon doglednog vremena kupiti još 4 zrakoplova i to je tada pravi posao.

Vladajući kažu da se nema love za nove avione! Ma pušim ti tu priču!
A mogli su eventualno izdvojit preko 500 mil za što!!??

Obratiti se Amerima za F16 V i vidit kako stvari stoje.
Ako nam ipak cijenovno bude “preknap“,tada tražiti ponudu za rabljene efove al ne starije od petnaestak god.
Vrijeme curi.

Ipak mi se nameće još jedna mogućnost.
Da u dogledno vrijeme na kapiji HRZ ne osvane tabla sa natpisom“eingeschlossen“.

Odgovori
B

Nenade, citaj amo, ‘vako ce to biti.
Graveyard donacija.
Upgrade na Block 50/52

Hoces onaj najgori detalj?

Ne’moz da se realizira u 5 godina da rak raka

N

Beduin

Postavka svih postavki je da se ovaj posao trebao riješavat ne prije petnaest,već prije dvadeset godina.
Al tada smo sjajno živjeli na lovorikama.

I mi bi sad tih 20 god stisnuli u godinu i pol ili dvije …. ili neka bude pet god.
E pa nemože.
Da da,dobro zboriš,rak rana.

Ustvari,možda bi čak i moglo ALI…..vidljivo je da za tako nešto nemamo intelektualnih i moralnih kapaciteta.
Ili ipak imamo,ali su daleko na marginama. Moja pretpostavka.

Pratim ovaj proces nabave još od naznaka da se ide u zadržavanje nadzvučne komponente HRZ a.
Dobro se sjećam vrištećih naslova i slika s naslovnica HR dnevnih listova.

Pratim ovo i na stranicama ovog cijenjenog i odličnog portala.
Pamtim brojne najave i komentare osoba “navijački nastrojenih“ koje imaju informacije “iz prve ruke“!!! Sve sami insajderi !!!

Pamtim prelet dva Baraka iznad Knina 5.8. a ugovor još nije bio ni sročen,a kamoli potpisan a nismo imali ni službeno dopuštenje iz Washingtona.
Tzv TPT.

Ali bilo je bitno da je nacija u transu!!!

Bože koja blamaža !!!

Plenković može mirne duše počastiti Mattisa zlatnim Rolex om i pokojom animir damom. Dio iz državnog proračuna a dio plačam ja.

Ponavljam : God bless America.
Pa makar stavili i ključ u bravu.

a

@Nenad:

Niko ali NIKO ti nece prodati 10-15 godina star borbeni avion, to je fakat! Letilica te dobi je vec provereno pouzdana sa trecinom potrosenog resursa, tek pocinje da se isplacuje, prelezala je sve decije bolesti a u prodaji bi morala biti vidno jeftinija od nove letilice. Onom ko poseduje takve avione prodaja se nikako ne isplati. To su bili i mokri snovi brigadira Selaka kad je „mitingovao“ zbog odabira Baraka. Nema od toga nista.
Prica se svodi na: 1-nove Vipere, da uzmete 8 komada a da se Ameri malo „otvore“ sa uslovima zbog „Barak fijaska“, 2- Grcke 16-ice da se dizu na B50/52 ili sto kaze beduin, 3- americku donaciju sa graveyard-a pa modernizacija na B50/52. Licno mislim da to ne pije vodu jer treba HR javnosti tada objasniti kako posle svemirskih Baraka opet uzeti nesto sto je za svog veka potroseno pa ce se posle uskrsnuca koristiti u OSRH jos 20-25 godina. Moj tip ide na nove Vipere, sto ce u stvari za vas biti i najbolja varijanta ali sacekajmo 11. i Izraelce kad dodju da vade fleke…

N

Alexanto

….kad Izraelci dođu vadit fleke…..zbilja živo me zanima kako će to danas izgledati.

Da nam neće kojim slučajem ponuditi Kfir ?…. ili…..
Staru,žilavu i sasušenu kravu prodati pod mladu i zdravu junicu.

N

Alexanto

….kad Izraelci dođu vadit fleke…..zbilja živo me zanima kako će to danas izgledati.

Da nam neće kojim slučajem ponuditi Kfir ?…. ili…..
Staru,žilavu i sasušenu kravu prodati pod mladu i zdravu junicu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Što se događa sa Zagrebom – 1. dio

Na velikoj večini od tih aerodroma koje spominjete sam putovao autom iz Zagreba i to višekratno. Za neke od njih putujem više puta godišnje. Čak i iz najudaljenijeg Salzburga sam letio. Ja do Beča, Budimpešte, Venecije i Splita stižem sigurno za tri sata i manje, do Zadara za dva, Pule za dva i pol sata.…

25. Apr 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Što se događa sa Zagrebom – 1. dio

Sam članak o tome nije dostatan kao tema. Da se, nedaj bože, desi neki incident radi premalog broja zaposlenika, da se desi pobuna ili štrajk zaposlenika, onda bi to možda bila tema. Naime, eventualno smanjeni broj radnika može značiti racionalno poslovanje (svi znamo kako se zapošljava u društvenim poduzećima), može značiti pretjerano šparanje i eksploataciju…

25. Apr 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Što se događa sa Zagrebom – 1. dio

Statističar: Stvarno se ne bi trebali raspravljati na ovom forumu na ovaj način. Ovo je ipak zrakoplovni forum i tu bi trebao biti neki nivo rasprave. No, dobro, Eindhoven je LCC zračna luka (kao i Hahn, Charleroi, Beauvais idr.). Takve zračne luke su alternative večim zračnim lukama, bitno jeftinije od njih i zato ih masovno…

25. Apr 2019.Pogledaj

veron na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Što se događa sa Zagrebom – 1. dio

Šengen nije uspostavljen za članice EU već one koji nisu dio zajednice.

25. Apr 2019.Pogledaj

Send this to a friend