Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

26. mar 2025

Hrvatski ministar odbrane u poseti proizvođaču Rafala: „Predložili smo Dasou investiranje u Hrvatsku“

25. mar 2025

Sveobuhvatna lista NATO gubitaka iznad SR Jugoslavije i regiona tokom rata 1999. godine

24. mar 2025

[POSLEDNJA VEST] Boing porazio Lokid: Tramp predstavio prvi američki višenamenski borbeni avion 6. generacije

21. mar 2025

Mađarsko ratno vazduhoplovstvo doprinosi KFOR-u: Helikopteri H145M nakon Bosne i Hercegovine i iznad Kosova i Metohije

20. mar 2025

Izraelska kompanija „Elbit Systems“ objavila rezultate poslovanja za prošlu godinu

19. mar 2025

Poslovni rezultati kompanije MBDA za 2024. godinu: Značajno povećanje proizvodnje, zemlje bivše Jugoslavije novi klijenti

19. mar 2025

Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

18. mar 2025

[ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

17. mar 2025

Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

13. mar 2025

Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

12. mar 2025

Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

11. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

10. mar 2025

Konačan poslovni i finansijski izveštaj Dasoa za 2024: Još jedna uspešna godina, ostalo da se proizvede i isporuči još 220 Rafala

5. mar 2025

Američki ubica Jastrebova u Farnborou: Priča o tri zelene zvezdice

4. mar 2025

[ANALIZA] Nesreće V-22 Ospreja: P-faktor, prokletstvo tiltrotora i imperativa tehnološke superiornosti američke vojske

3. mar 2025

[IDEX 2025] Od streljačkog naoružanja do dronova: Srpska namenska industra na štandu Jugoimport SDPR-a

28. feb 2025

[ANALIZA] Novi podaci o dejstvima Vojske Jugoslavije protiv USAF jurišnika A-10 „Thunderbolt“ iznad Kosova i Metohije 1999. godine

27. feb 2025

Srpski vazduhoplovni inženjer ima rešenje: Pretnja asteroida „2024 YR4“ i moguće strategije odbrane planete Zemlje

26. feb 2025

[IDEX 2025] Ruski helikopteri izložili flotu svoje novije civilne ponude: Ka-32A11M prvi put prikazan u Abu Dabiju

22. feb 2025
[VIDEO] Ministar odbrane u poseti dežurnoj pari na Batajnici – avioni ovoga puta poleteli
Simulacija višeg stepena pripravnosti dežurne jedinice na aerodromu Batajnica /

[VIDEO] Ministar odbrane u poseti dežurnoj pari na Batajnici – avioni ovoga puta poleteli

Ministar odbrane Aleksandar Vulin, u pratnji zamenika načelnika Generalštaba Vojske Srbije general-majora Petra Cvetkovića i komandanta RViPVO general-majora Duška Žarkovića, obišao je na aerodromu Batajnica pripadnike Vojske Srbije angažovane u dežurnoj jedinici lovačke avijacije u okviru stalno zadejstvovanih snaga u sistemu RViPVO, saopštilo je Ministarstvo odbrane.

Ministar je prisustvovao davanju uzbune za pripravnost i pokretanje te jedinice i po prvi put posle više ovakvih događaja organizovanih što za vojne zvaničknike što za javnost, dežurni par aviona je zaista i poleteo.

 
Jedan od pilota koji su danas leteli na vazduhoplovima MiG-29 je komandir dežurne jedinice lovačke avijacije major Dejan Janković, stoji u saopštenju Ministarstva odbrane. On je istakao da je prikazana simulacija pojavljivanja nepoznate letelice iznad teritorije Republike Srbije:

– Simulirano je podizanje pripravnosti i poletanje dežurne jedinice, a kao što se moglo videti, uspešno smo izvršili presretanje tog vazduhoplova i izvršili njegovu identifikaciju. Nakon toga on je nastavio svojim putem, pošto je reč o avionu koji nije ugrožavao naš vazdušni prostor i vratili se na aerodrom uz bezbedno sletanje, a dežurna jedinica je time prevedena u niži stepen pripravnosti – objasnio je major Janković.

„202“ i „108“ na dežurstvu / Foto: Ministarstvo odbrane
Spreman za poletanje / Foto: Ministarstvo odbrane
Prvo poletanje i letenje tokom pokaznog leta posle dugo vremena / Foto: Ministarstvo odbrane

Кomandant 204. vazduhoplovne brigade brigadni general Željko Bilić istakao je da se na aerodromu Batajnica u stalno zadejstvovanim snagama u sistemu PVO nalazi i ova dežurna jedinica, čiji su piloti i tehnički sastav 365 dana u godini spremni da polete u svakom trenutku, u bilo kakvim meteorološkim uslovima, danju ili noću, kako bi branili vazdušni prostor Republike Srbije.

– Danas je prikazan pokazni let, a mi smo spremni da odgovorimo na sve izazove, rizike i pretnje koji se postavljaju pred nas. Tome je naravno doprineo i prijem novih vazduhoplova, povećanje operativnih sposobnosti, povećanje broja sati naleta i nadamo se da će to ići samo ka boljitku. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Gj

Na kraju snimka se vidi da sa jedne R-60 nije izvucen osigurac (crvena zastavica). Dali je to standardna procedura kod vakve vezbe ili su oruzari zaboravili da ga skinu?

Odgovori
П

Нису оружари заборавили да их скину, већ је по слетању авиона оружар поставио осигураче пре него што су се авиони вратили на стајанку. Уосталом, види се оружар на крају снимка.

Po

Ponovo ja sa pitanjima:
1. Je li neko od aktivnih pilota 29-ki imao neko gadanje i postoji li tako nešto u planu? Da li se na obuci u Rusiji rade gađanja?
2. Leti li se nekada sa svih 6 raketa (težim i većim od ovih R-60) i ima li razlike u ponašanju aviona sa tim teretom?
3. Je li sletanje bezbedno sa svih 6 raketa tj. ako su na nosačima i R-73, R-27?

Odgovori
П

1. Да.
2. Да.
3. Да.

Po

Hvala :-)

Du

Jel ovo mig sa zamazanim ruskim brojem? Da li je bre moguće da ni da ofarbamo ne umemo???

Odgovori
Br

Ukoliko se dobro secam bilo je price kako su avioni prefarbani antiradarskom bojom, jos na samom pocetku, sad…

П

Није у питању замазивање, већ накнадно уграђено ојачање вертикалца, па не одговара боји авиона нанетој током прошлог ремонта. А авион није из руске донације већ наш набављен за ЈРВ 1987.

Al

Ne znam zasto, ali relativno je cesta pojava mikrofraktura na vertikalcima 29ke. Strukturna ojacanja su neka redovna praksa kod prelaska na „odrzavanje po stanju“

https://www.researchgate.net/profile/Andrzej_Katunin/publication/282246239/figure/fig2/AS:391610207621120@1470378557119/ToF-C-Scan-of-the-tested-vertical-stabilizer.png

https://i1.wp.com/theaviationist.com/wp-content/uploads/2019/03/Polish-AF-MiG-crashed.jpg?fit=1200%2C675&ssl=1

Obzirom na to da su isti kompozitni, nije ni cudo sto su ljudi pazljivi posto je zamor takvih materijala dosta drugaciji od metala.

Fa

@ Dušan

U pravu si, ne znaju ni da ofarbaju avione kako treba pa da makar vizuelno deluju ozbiljnije i „modernizovanije“ (poljski i slovački avioni su primer kako dobro obojena 29-ka može moćno da izgleda).

Pored ovakve amaterske farbe još više je uočljiva katastrofalna završna obrada i starost aviona, što se jasno vidi u zumiranim kadrovima kabine.

Možda ne možemo da imamo najmodernije verzije 29-ke ali ne vidim šta nas sprečava da ih barem ofarbamo modernije i kvalitetnije od ovoga.

ra

Какво је то ојачање ?

Mi

Sta bi sa kamponirima…?

Ma

Kada su dali toliku lovu za modernizaciju mogli su bar ove sovjecko-jugoslovenske kamione da zamene odaje se loš utisak da zapravo sve loše funkcioniše a možda nije tako.Sve u svemu lepo je da imamo avijaciju poboljšavati i osavreminjivati koliko je god to moguće , na žalost to zavisi od niza faktora ekonomije , politike……

Odgovori
М

Али су трактори поред авиона нови.

Ba

Pa šta da rade sa njima ako su ispravni, da ih bace i „zamjene“ radi izgleda? Ako agregati rade posao, a kamioni pale- sve ok. Nego, kada smo kod te teme- čuo sam da je stigla jedna pošiljka novih „Man“ kamiona, traktora, viljuškara i slične potrebne opreme. Vidim ova dva traktorčeta u uglu- ima li nešto u toj priči ili je ipak samo priča?

Sl

Naša 9.12 i „ruska“ 9.13.

Odgovori
Zo

A sta ce da rade sa 21vima? El idu na prodaju ili rezanje

Odgovori
Be

Naj vaznije je da ljudi lete i da se obuka nastavlja!

I meni su ovi stari kamioni i (samo) R-60 pod krilima trn u oku.

Odgovori

Trn u oku su dva pilota sa preko 40 godina i tehnicari od kojih najmladji ima nekih 45. Dzaba tehnika ako nema ko da je odrzava.

Be

@Paqe

To sa pilotima i tehnicarima ce se u sledecih par meseci promeniti. Obucavaju se novi piloti, verovatno i tehnicari.

@Beli
Voleo bih da sam optimista kao Vi. Koliko sam upucen skoluje se 15 (petnaest) podoficira VTSl (ne postoji ta sluzba ali se skoluju makar po programu koji je nekada davao VTSl podoficire). Svi oruzari (oruzarke). Ostatak kadra se dobija nakon dva tri veoma upitna kursa nakon zavrsenih neodgovarajucih skola. Kamo srece da dodje nego iz Drapsina ili iz Nikole Tesle u Beogradu. Broj pilota koji se skoluje mozete videti svake godine ispred skupstine na promociji. Onih u plavim uniformama sto zavrsavaju bude jedva dvocifren broj. A to je zbir pilota, tehnicara (logistika i odrzavanje), pvo, arj, vojin….
Nece niko da dodje da radi za platu koju moze da dobije u jacem kaficu u Beogradu ne racunajuci baksis. Kod pilota je situacija malo bolja. jaci su jos uvek sa platom od vozaca GSP Beograd (jedva).

An

Samo nek nastave da ulažu novce, doći će i piloti i sve ostalo. Kad pomislim da, kad je meni bilo vreme da probam da se prijavim, odgovoriše me svi pričom kako će se ugasiti RV. I delovalo je tako… Sad barem novi klinci koji žele da probaju da postanu piloti nemaju takvu dilemu.

mi

blago nama kad za par meseci obučavamo pilote migova
a tehničare isto tako, preobuka sa fijat mehaničara na aviomehaničara sa licencom, sve u večernjim satima :)

М

Што 108 један има бео кљун и мало другачију боју??

Odgovori
Sl

To je naša 29ka ,9.12. nabavljena 1987. prefarbana pre nekoliko godina. Drugi avion je 9.13. iz ruske donacije,sa novom šemom bojenja ofarban prošle godine. Trebalo bi da naše stare 29ke „uskoro“ budu ofarbane novom šemom bojenja.

Kr

Sve je ne staro nego zastarelo….davnooo. Kao da poredimo crt i led tv. Bolje da smo ulagali u moderan PVO, jeste skupo ali mirno nebo.

Odgovori
Mi

Pomesao si, 21inice lete u Hrv i Rumuniji

Sr

Na dezurstvu Mig 29 9-12 I Mig 29 9-13.

Odgovori
To

Ovo izgleda kao susret oldtimer fanatika! Pomalo smiješno u kontekstu suvremenog ratnog zrakoplovstva…preskup je to sport; i vama i nama….

А

@Tомислав – Mи смо још јефтино прошли.

Ba

@Tomislav

Super se tješiš Tomo, svaka čast. Pa ipak treba da znaš da će 10.maja u Nišu letjeti 40 letjelica, i to bez novih helikoptera koje čekamo. Svi naši oldtimeri lete, uskoro integracija R-77 i R-27ET, motori meki, ni po 100 sati nemaju. Piloti lete- stariji na Mig-ovima, vježbaju- pitomci na lastama-uče i čekaju neke nove avione za desetak godina, a i da odmjene starije kolege.

Koliko lete vaši na 21-cama? Može li se lokovati cilj na one tri letjelice? Jel’popravio neko to za ove, evo skoro dvije godine? I na kraju, jesu li vam napokon saveznici dali dozvolu gdje i kada da potrošite svojih 500 miliona eura/dolara i jeste li saznali kada ćete i dali ćete imati ratno vazduhoplovstvo? Ima li neka donacija iz NATO? Zna li se šta?

Znam da ste odavno poslušali Dušana i ekipu i prefarbali letjelice u ono, baš cool boje…Ali zbog toga vaša LA ne izgleda ništa manje mrtvije. Znam da imate i friško ofarban kamion sa generatorom- ali na žalost neće da poleti- probali ljudi. Tako da zaključim- Ništa nije smiješno u bilo kom kontekstu tvog komentara- naprotiv, depresija živa. Savjetujem ti da prestaneš da gledaš preko ograde ove naše gedže koji su nešto skrpili da leti za neku sitnu lovu i koncentrišeš se na to da sa jedno 10-20 hiljada sličnih tebi izađeš na kakav trg i natjeraš svoje sunarodnike da spasu vazduhoplovstvo tvoje države.

Ako uspijete u tome to ima jednu dobru i jednu lošu posljedicu: Dobra: Srž ratnog vazduhoplovstva, letači, nastaviće da lete, nastaviće se edukacijsko-operativni ciklus i neće doći do gašenja ove komponente vojske, koju je, po sistemu visokih peći, skoro nemoguće ponovo upaliti bez užasno visoke cijene po državu.
Loša: Čim nešto počne da leti, nakon desetak godina čamotinje- predpostavljam da će i na vaše portale da se nasele organizmi tipa „Petrović Dušan“ i da se podsmjevaju pokušajima da sve ne propadne. Protiv ovog drugog leka nema- grupa istaknutih biologa se slaže u tezi da se vjerovatno radi o organizmu koje obitava u zraku, odakle parazitira na nečijem Wi-Fi-ju, te mu grmljavina mlaznih motora narušava tihi ekosistem na koji je naviklo.

Gu

Tomislav

Pa sta su vasi Migovi 21 ako su nasi Migovi-29 koji su novije generacije od 21 krsevi????
Mislim stvarno,daj kontrolisite te svoje komplekse,smjesni ste ljudi,ali bas smjesni.

Ba

Ovi farbaju avione čime stignu.

Odgovori
Sh

Vazno je da lete a uskoro ce i modernizacija! Mislim da ce prvi biti Beloruski Mig 29….

Odgovori
Go

Uprkos svemu, izuzev Svajcarske, jos uvek smo koliko toliko jedina nezavisna drzava u Evropi.
Tako da ovi avioni zaista i imaju svoju svrhu.
A MiG-29 je zakon! Pravi Poslednji Mohikanac, sto, kad ga ovako ugledamo, stvara posebnu toplinu u srcu.

Odgovori
Al

Uz Svajcarsku, Finska, Austrija, Svedska, Turska, Grcka, Norveska, Italija, Spanija….
iako cesto u nekim savezima i unijama(neke oba, neke ni jedno), ogromnu dozu suveriniteta i uticaja i dalje poseduju.
Nemacka je jos uvek, pored neizmerne finanijske moci u velikoj meri zarobljenik poraza u drugom svetskom ratu(sa politicke strane), a Francuska svojih losih odluka.
Od malih zemalja u istocnoj Evropi cinjenicno je da jedino Srbija ima neku svoju politiku, ali to je do jos uvek odvaznog veliko dela naroda, nije do politicara. Da se oni pitaju, za pare bi nas sve prodali kad bi mogli….za sad nas samo neke kupuju za 5 litara mleka, brasno, 2 crvene zavisi od tarife i zadatka.
Kad vojska dodje na svoje, doci ce i drzava….Nema tehnologije bez vojske, bez tehnologije nema ozbiljne ekonomije, bez ekonomije nema prva dva i tako u krug…Onda moramo 29ke, a mogli bi nove SU-30 ili Rafale. Mada bolje i 29ke nego nista kao neki

ah

ako nam i ostali uvedu takse, kihnusmo za mesec dana
ako nam mađari i hrvati zatvore tri granična prelaza gladni smo za dve sedmice
toliko o nezavisnosti

Al

@aha
Zbog istog razloga dugorocna geopoliticka strategija od sredine 19. veka jeste da imamo izlaz na more i to stabilan sto se i desilo 1918. Samo u periodu od 1945 do 1991 i od 2000. do sada geopolitku su vodili neki ljudi koji nisu marili za srpske interese(niti su znali sta je to iskreno), cak se moze reci da su se trudili da nas ogranice….tako da se pojavio taj stari problem opet.
Jedino nas spasava sto smo sa Rumunima i Grcima u jako dobrom odnosu pa nam izadju u susret i kad ne bi smeli.
Slabi jesmo i to jako, korupcija nas pojede, ozbiljne neprijatelje imamo, ali makar tezimo nekoj suverenosti tj. narod bi to hteo i jos uvek neki ponos imamo kao nacija(politicari bi nas prodali sve kolektivno to smo valjda skontali)….Kao i ta ista Grcka koja je u ozbiljim finansijskim problema pa mimo toga opet imaju svoj stav i mare za svoje interese, za razliku od nekih koji se pri prvom problemu pretvore u podanike.
No otisli smo sa teme. Covek jeste u pravu, da i ovako kljakavi kakvu-takvu nezavinost imamo….a bice jos toga u Evropi. Madjarska je takodje pravi primer.

Ma

aha@
Po tvojo logici niko nije nezavisan, ko bi koristo rusku naftu, američki dolar ili npr. kineske kišobrane ?Preživeli smo najžešće sankcije, a zašto misliš da nebi i o opet.Ti što izvoze nisu u Srbiji bar većina, misliš da bi oni dozvolili da im tamo neki Hrvoje postavlja prepreke ?Medju zavisnost je garant opšteg sveckog poredtka.Realno gledano nismo u savezu tako da imamo suverenitet na neke odluke u odnosu na one koji su članovi, nekad je to dobro a nekad loše.Ne treba osporavati činjenice.

Vi

Jeste nezavisni smo i to jedini u evropi..covece koliko moras da budes slep da bi ovo rekao..

Mi

Gledao sam ih juce iznad Bataje. Imam srecu da zivim tamo. Nisu lose 29ke… za paradiranje. Jedino malo dimi onaj RD33 ali nema veze. Lakse ih uocis u vazduhu.

Odgovori
Ma

Malo dimi? Hehe, dimi ko Petar Veliki :-)

Po

Zaista ste u pravu za staru farbu, ali i za „novu“ šemu farbanja. Ovi avioni vec imaju gubitničku istoriju kod nas, a mi im još ostavimo i ovu gubitničku nijansu. Ako je uočljivost problem, ovim dimećim motorima nikakva farba neće pomoći, a videli smo koliko je i pomogla. Ova šema je lepa samo kada je baš sveža. Tamnije nijanse su sigurno lepše za slikanje i paradiranje, deluju „opasnije“, a i duže izgledaju sveže. Možda promene i karmu.

Odgovori
Ba

@Posetilac

Govoriš kao pravi gubitnik! Tome jednostavno nikakva „farba“ ne pomaže. Promene karmu? Šta je to? Nešto što si pročitao u „Burdi“? Jesu li krila na avionu po Feng Šuiju ili da ih mjenjamo? E svašta. Daj Bože da se vrati obavezno služenje vojnog roka bar na nekoliko mjeseci- čisto kao korektivna mjera za „reparaciju“ zalutalih hromozoma. :)

Pe

@Banja Luka
Ovde je iskljucivo navedena cinjenica,dz se agion MiG-29 tehnicki lose pokazao jer su maltene svi bili u kvaru u pravom vojnom sukobu,a osim toga i tehnicki inferiorni u odnosu na sve zapadne avione 1999.
A mi sad imamo potpuno isto to,kao 1999,a zapadne letelice su napravilo neverovatan progres id 1999.
Dakle,ovo je samo za fotografije i ovakve samopromocije Vulina-JULovca,itd u prvom sukobu ih ruse za par minuta.

Gu

Petrovic Dusan

Klasicni migomrzac….
Kad se vatas CINJENICA onda napisi CINJENICNO a ne kompleksaski.

1.Sami avioni nisu bili krivi sto su bili u kvaru,njihovi resursi su istekli davno pre zlocinacke Nato agresije.Znaci kriv je covijek,odnosno mi sto ih nismo drzali ispravne.

2.I za tehnicku inferiornost opet nije kriv sam avion,vec covijek,odnosno mi sami sto ih nismo modernizovali i unapredjivali,sam aparat to sam od sebe na zalost ne moze da uradi,jbg.

3.Mi sad imamo neuporedivo bolje avione nego 1999.Sad nam je sve i jedan avion 100% ispravan i pouzdan i nedaj Boze da zatrebaju,pilot kada sjedne u njega ne mora razmisljati jel mu radi radar,hoce li moci lansirati raketu itd…a bice i modernizovani,sasvim dovoljno dobro za one zemlje iz naseg komsiluka koje su neprijateljske nastrojene ka nasoj otadzbini i njenoj terotoriji.

4.A ko ih rusi to u prvom sukobu?Koji protivnik?

Ajd malo migomrzac smanji valjanje gluposti na ovom sajtu,lupas k’o maksim po diviziji jbt…

Al

@Petrovic Dusan
Nisu nabavljeni za sukob tipa ’99, nego za odrzavanje osnovne bezbednosti i da se ocuva nadzvucna komponenta tj. prenese znanje do kupovine novih aviona. Receno 100 puta vec.
Eskadrila i najmodernijih aviona je samo eskadrila, a nas je ipak napao najmocniji vojni savez na svetu.
Ok te opaske za farbu, jeste mogli bi biti lepsi stvarno, ali jos dosta rada ce biti izvrseno na tim avionima, pogotovo na starim 9.12B tako da nije estetika bitna toliko za sad ako cemo biti iskreni zar ne?
Vise, mozda i najvice, bode oci cinjenica da nema mladih ljudi, a da je „glavni komandujuci“ upitnih kvaliteta u najmanju ruku.
Farba ovakva ili onakva….mos’ misliti

Pe

@Gus
Niste bas naveli neke argumente.Avioni su imali oni 10 godina,i to nije tako velika starost,da nijedan jedini nije ispravan.
Americki Francuski ili Britanski avioni rade odlicno i posle tog roka,koji je predvidjen kao idealni za remont.
Znamo da je kvalitet izrade MiGaviona u SSSRbio jako los.Zbog lose electronske komponente,u cemu su (kao i danas) znacajno zaostali za zapadom, i smislili su taktiku da se lovci kratko koriste,na frontu u prvom sukobu.
Dakle,MiG-29 i nije zamisljen da dugo traje i bude kvalitetan avion.
Napominjem i da su Jugoslaviji isporucili slabiji model“eksportni“nego sto su imali sami Rusi.
Dalje,danas mi imamo taj isti model koji treba da se „modernizuje“na nivo novog aviona iz 1987.Odnosno, 2019 cemo imati avion koji je bio konkurentan zapadnim avionima pre 32 godine.
Jedino dobro oko ovih aviona je sto treniraju pilote,pa cemo jednom kupiti pravi avion.U bilo kom sukobu sa F-16,F-15,F-18 i td kao i Rafale,Typhon,Saab-ovi avioni nemaju nikakve sanse.
Za sada MiG-29 nema nijednu jedinu postignutu vazdusnu pobedu od uvodjenja u upotrebu pre 33 godine.Navodni je nad Ukrajinom srusio SU-25 (koji i nije lovac) i nad Gruzijom bespilotnu letelicu.
Uporedite sa F-16,F-15,F-18….

Ne

@Petrovic Dusan
Koliko su informacije dostupne, čak ni ovaj Su-25 nije potvrdjen da je oboren sa strane Mig-29. Tako da jedini (dokazano) je srušena ona gruzijska bespilotna letelica. I to je to sto se tiče ovog aviona.

Tv

Jeste, EF se ne kvari uopste, RAF ima uvek 100 posto ispravnosti, od huntera, scimitara, harriera, hawka, lightninga, tornada…sve je besprekorno radilo. Na remont cisto pro forme. A tek zavrsna obrada…kao brilijanti…a da, ispod njih ne curi nista.

Ba

@Nenad

Količina nepoznavanja materije je frapantna. Nenade- Rusi tvrde da NISU oborili Su-25 sa MiG-29. Rusi tvrde da NISU oborili bespilotnu letjelicu iznad Gruzije sa MiG-29. Razumijete li? Kakva crna „potvrđena obaranja“? Svi ostali (uključujući i vaše, „nepogrešive“ zapadne izvore tvrde da jesu, postoji i video snimak oba slučaja).

Su-25 jeste oborio MiG-29 sa R-27 iznad Amvrosivke 16.jula 2014.godine nakon što je pilot dva puta bio upozoren da leti uz graničnu liniju sa Ruskom Federacijom na kursu od Mariopolja prema Lugansku. Pogledajte na mapi mjesto obaranja- sve će vam biti jasno. Oboren je 8 kilometara unutar Ukrajinske teritorije, a samo 45 kilometara od ruskog Rostova na Donu. Nije mi jasno šta je sporno? Postoji olupina, navedena repna oznaka 03 BLU- izjava ukrajinaca o incidentu, snimak radio kominikacije…

Ovo inače nije jedino takvo „sporno“ obaranje u Donbasu. Treba da znate da su po zvaničnim, podacima Ukrajine- „pobunjenici“ oborili 18 ukrajinskih letjelica za tri mjeseca, do 22.avgusta 2014.godine. Po nezvaničnim podacima i više. Veći broj tih obaranja pripisuju se upravo ruskim migovima- iako ruska strana to ne priznaje, nego tvrde da je za sve zaslužna pvo „pobunjenika“. Primjer takvog slučaja je obaranje dva Su-25 sa ovog snimka:

https://www.youtube.com/watch?v=ui7uOTqrUXg

Očevidci su se kleli da su vidjeli ruske lovce i kako je jedan Su-25 oboren raketom, a drugi topom. Na snimku se ne vidi dobro pogodak, ali se jasno vidi pad oba aviona, sa sve eksplozijama. Primjetite da ovo nije snimano sa položaja pvo, da nema uobičajnih tragova dejstva raketnih jedinica sa zemlje (dan je vedar), nema zvuka dejstva bilo čega iz blizine, osim zvuka letjelica u vazduhu. Tadašnji premijer Arseniy Yatsenyuk je takođe tvrdio da su ruski lovci oborili ove avione. Incident se dogodio 23.jula 2014.

Evo vam i onaj čuveni snimak Hermesa 450 kako u Gruziji snima kako ga obara MiG-29:

https://www.youtube.com/watch?v=0k75SDuoAeU
https://www.youtube.com/watch?v=-uyTFPwSXUI

Osim ovoga- irački pilot Jameel Sayhood je oborio britanski Tornado serijskog broja ZA467 sa R-60 svog MiG-29. Britanci su tvrdili da se radilo o nesreći, ali ostaje pitanje kako je irački pilot znao za nesreću, obzirom da je uredno zaveo obaranje letjelice odmah po povratku u bazu?

Ima još nekoliko slučajeva o kojima se generalno ne priča u „zapadnim“ medijima, ali o njima nebih. Nego, obzirom da @Petrovic… kaže: „Uporedite sa F-16,F-15,F-18….“- ja bih želio popis svih tih silnih obaranja F-18? Toliki broj proizvedenih letjelica, toliko angažmana u silnim konfliktima zapadnih alijansi…- šta je to sve oborio F-18, ta strašna mašina, za razliku od MiG-29?

Još nešto imam reći na ovu temu, jer mi je mučno slušati par komentatora ovdje: Ako uzmemo ovaj sukob u Ukrajini ili Gruziji, ili bilo gdje da se koriste ruske letjelice- za vas je potpuno normalno da obaranje u nekakvoj borbi izvede Su-27, ali je MiG-29 za isto to neupotrebljiv i nema šanse? Zašto? Koja verzija, sa kojim raketama, šta? Zar vam se svima ne čini da je ovakav našin razmišljanja blago rečeno potpuno infantilan? Valjda je svima jasno da Su-27 sa RLPK-27 radarom i skromnijim paketom naoružanja ima slabije karakteristike od nekih kasnijih verzija MiG-29? S druge strane da li je Su-30 taj početni Su-27? Nije? Pa kako kad isto izgledaju? I još su ga sastavili Rusi?! :) Dakle strašno.

Pouzdanost. Svi koji blatite pouzdanost MiG-29 aviona treba da znate da je republika Njemačka kupila do 1989. godine 24 MiG-29. Do 2003. godine kada ih je donirala Poljskoj napravili su sa njima preko 30 000 sati naleta. Ok? Poljska do danas koliko ja znam koristi ovaj avion u sklopu 41.avijacijskog puka. Dakle jedna Poljska sa svojim vojnim budžetom. Ok, izaći će oni lagano zbog NATO standarda, vrijeme je- ali NE MORAJU. Stvar je države koliko će novca i truda uložiti u očuvanje i održavanje svoje opreme. Daj novac- stručni kadar, remontuj redovno i imaćeš sredstvo i nalet pilota. Zapostavi sve na deset godina i drži govore bez da se išta radi- imaćeš „eskadrilu na papiru“. I ovo važi za sve visoko tehnološke proizvode na tržištu vojne opreme- uključujući tu i lovce, ok? Nije bitno gdje su proizvedeni- ako se konstantno ne vodi računa- to je samo teg za papir. Ko misli da ne govorim istinu- neka samo pogleda šta se dešavalo sa F-16 Venecuele osamdesetih godina. Onog sekunda kada se prestalo sa kupovinom rezervnih djelova- počeli su udesi.

Zbog ovoga, a i zbog mnogo drugih stvari vezanih za vas same- manite se paušalnih izjava- jer onima koji nešto znaju zvučite neozbiljno, zlonamjerno i ne čitaju vas- a onima koji malo znaju nećete nametnutni svoje mišljenje upornim ponavljanjem svojih ograničenih teza- upravo iz tog razloga. I oni, poput vas- imaju neko svoje mišljenje i drže se toga ko pijan plota. Ili se slažu sa vama ili sa nekim drugim- koga briga?

Pozdrav svima!

М

Хтео бих да изнесем моје мишљење у вези Мига 29 јер сам велик фан тог авиона. Као клинац и већ обожаватељ војне авијације сам га гледао како прелеће Нови Сад пре него што су објавили у новинама да га је Југославија купила.

Прво, Миг-29 никад није имао фер шансу у рату да би се показао као што су ефови 14, 15, 16 за пример имали прилике. То је важна чињеница кад се о ратовима и том авиону говори. Осуђивати квалитет или способност тог авиона на основу броја оборених непријатељских нема никаквог смисла. Живимо у реалности не видео игрици.

Друго, авион по мени јесте оригинално направљен како би реко Душан да траје „кратко“ и за ограничену улогу пресретача а не да еволуира до бесвести у вишенаменској улози. То је данас проблем јер права замена никад није направљена и све касни јако за америчким еквивалентом. Миг-35 исто.
Можемо само расправљти сад шта би било да је лове више било и да је еволуирао паралелно са Ф-16 рецимо, међутим није, и ресурси су му и данас у најбољој варијанти далеко краћи у поређењу с западним конкурентима.

Још једна чињеница да се не лажемо је што и кад га буду сад модернизовали са рецимо Н019М1 радаром и Р-77 ракетама да ће једва додирнути способности Ф-16 од пре двадесет година, тј истих оних који су нам рушили авионе 99те ….да поновим..пре 20 година.

Али!
То не значи да је Миг-29 као дизајн лош авион и да нама данас не треба. Шта више као дизајн има предности у аеродинамици и снази. Кад буде модернизован биће у бољем стању него икад у задњих 20+ година и биће доследан конкурент сваком западном авиону у комшилуку, укључујући Грипене и Румунске Ф-16. Не кажем да ће бити бољи али ће итекако бити опасан конкурент. За наше могућности тренутно је то супер и научнофантастично 😎.. и ко што сви разумемо то је поновно рађање наше ловачке авијације. Ја то гледам као веома добрар корак.
Гашење ЛА је друга прича.

Наши стари и нови и будући пилоти заслужују да лете са модернизованим радарима и новим ракетама Р-77 и Р-27 које су способније него што смо до сад имали. Модернизација ће их коначно довести у 21ви век. Такав корак је изузетно важан у наредних 10 година док се поново наша ЛА не издради. Онда следе новији или чак и нови авиони. Надам се
Колико год се тај наш тренутни или модернизовани Миг-29 неможе борити са рецимо Ф-16 блок 70+ или целм натом савезом, по мени је позитиван корак за нашу земљу у нашем комшилуку данас.
Надам се да ће се нови пилоти изучити добро и спремити за неке нове авионе од 2030те..

Поздрав, живели.

12

@Miloš77

Najbolji komentar koji sam pročitao dosad. Eh, kad bi svi razmišljali zrelo kao ti…

Gu

Banja Luka

Zemo opet si objasnio👍.

Mi

Milos 77

Vidite ima dosta nepravilnosti vezanih za vas komentar

1.
Avion MiG-29 nije napravljen da traje “kratko“ vec :

– Da moze u sto kracem roku biti servisiran sa slabije opremljenih ili neopremljenih poletno sletnih staza.
– Ceo koncept idejno mozete pronaci 20 godina kasnije u Svedskom Gripenu.
– Pravljen je za defanzivnu ulogu u okviru PVO SSSR, sto opet ovde nepoznavaoci tadasnje doktrine vide kao manu – ne uzimaju u razmatranje kako su radar, dolet na tom avionu osmisljavani na osnovu potreba tadasnje doktrine.
– Osmisljen za velike sile po uzoru na ulogu F-16 u Americkom RV, ovde objasnjavati pojedincima nema svrhe – ocigledno nema sagledanog istorijata pojedinih RV u celini.

2. Gomila gluposti izrecenih za evoluciju F-16 apsolutno nema nikakve veze sa letnim karakteristikama aviona, vec jedino u njegovom “softveru“ i naouruzanju.

Svi blokovi su samo nadogradnje kako moze racionalnije

– uocavati potencijalne pretnje
– razmenjivati podatke u slozenom okruzenju
– Ispaljivati BVR VV i VZ sisteme

Prvo se informisite oko prave cene “SLEP“, modifikacije motora ili sistema na F-16.Onda uporedjujte sa familijom MiG-29, posto ako uporedjujete n.p.r. F-16 C/D block /42 sa MiG-29 9.13 je prilicno laicko sagledavanje kocepta, laicko proracunavanje ekonomskih pogodnosti

Cisto vam savetujem uporedite sisteme F-16 block 70 i MiG-35 koji nisu eksportne verzije pa cete se zacuditi kako imaju prilicno ujednacene karakteristike.Razlicita su samo idejna resnja u ofanzivnom ili defanzivnom pristupu.Molim vas bez gluposti kako je MiG-35 nedovrsen proizvod posto je sledece prilicno validna cinjenica :

F-16C Block 70
Initial Operational Capability (IOC): 2020
Maiden Flight: 2019
Total Production: 30

Posto ocigledno nemate dovoljno saznanja, moram vam reci kako ste prilicno neobavesteni posto MiG-29 jeste paralelno evoluirao sa F-16.
Ako je internet jedno od svetskih cuda krajem 90′, zabrinjavajuce izgleda kad na gomilu pisanih tekstova od strane svetski priznatih strucnjaka ima komentara poput vaseg u 2019.Ponekad se zacudim kako danas uopste ljudi filtriraju primljenu informaciju preko nekog medija.

3.
Radar ima zapazenu ulogu na nosecoj platformi ali pojedine evolucije u taktickom smislu zahtevaju vecu otpornost radara u odnosu na domet.
Prioritetne zahtevane karakteristike za lovacki avion posle 2020 :

1. “hyperconnectivity“
2. BVR naouruzanje
3. brzina od 2.5 maha
……..

Ne zamerite na komentaru, ali ako brinemo o buducnosti Srpskog RV i LA neophodno je sagledati u sirem aspektu.

М

Mig-29

Слажем се за 1. међутим верујем да је Миг имао нови авион у виду а ограничен животни век 29ке. Прављен да буде јефтин, за ограничена дејства, са специфичном стратегијом и великом флексибилношћу коришћења по лошем терену и условима, и лакоћом одржавања. То није рецепт за дугу еволуцију. Грипен је много више од тог концепта. Много што шта су Мигу 29 ускратили што је добар доказ а после је очигледно било не економично да се примени и ту се и данас пати. Ту је по мени био наследник у плану док је развој и дуг век планиран за Су-27/30.
– Ф-16 такође није био пласиран да траје 5 деценија али су на време сконтали потенцијал да хоће. И имао је своје потешкоће и са змајем и другим стварима ал о томе можемо у детаље сатима и вероватно би се сложили и не слагали у много чему.

Не знам стварно о каквој гомили глупости говорите и штета што сам вас очигледно погодио у живац јер то није била намера. Видим да ме у много чему нисте схватили. Нигде не говорим да је Ф-16 еволуирао у летним карактеристикама. Шта више сигурно их је изгубио.
– Говорим наравно о технологијама и надоградњи то јест еволуцији способности авиона за рат а не аеро митинг или на постеру са не испробаним технологијама.

Сад из ког угла ви гледате ту еволуцију, то је ваша ствар и сигурно ћете наћи комфорт, али реалност је да миг касни из познатих политичко економских разлога, а кад неко касни јако у пракси онда то није паралелно.

– Погледајте само шта су носили Ф-16 1999 године под крилима и усисникоми онда ми реците ко је еволуирао и којом брзином и на папиру и у пракси, а да неговорим о данашњим и сутрашњим опцијама.

3. Не разумем у чему је проблем.. слажем се ..

Читам ваш текст и имам утисак да се сте ме погрешно разумели… без потребе сте разлагали и објашњавали много што шта познатог.
Нема једа што се мене тиче. Саветујем исто.

🍻

Gu

Mig-29

Dzabe druze sve te cinjenice i argumenti…migomrzci poput Petrovica i njemu slicnih to ne priznaju,oni bolje znaju od svih dokazanih i priznatih ljudi koji nesto znace u svijetu vazduhoplovstva.
Kako kaze Petrovic,slabi su ti to argumenti😂

Mi

Milos 77

Nema jeda uopste, kao sto rekoh u prethodnom komentaru ne zamerite posto je rec o Srpskom RV i komponenti zvanoj LA.

Ali LA trenutno ima to sto ima, a govoriti o prelaznom resenju samo na osnovu naredne kupovine “novog resenja“ cista utopija.Eksportne verzije kaskaju minimum 5-10 godina u odnosu na “originale“ dakle pitanje ostaje isto cemu su namenjena takva sredstva, a neka kostaju duplo vise !?

Modernizacija se u ovom slucaju treba raditi na osnovu najnovijih trendova ili na osnovu taktickog shvatanja/neutralizacije aktuelnih pretnji.A pri tome imamo slucaj kako treba opraviti mnogo rupa koje prete “kuci“ da se srusi.

Jedina greska po meni ce biti opremanje LA zasnovano na visenamenskom avionu koji ima 80% VZ sistema na sebi.Nama treba jaka PVO koja ima integraciju sa LA.Da se ne zavaravamo mnogo, mi nikada necemo imati LA brojcano sposobnu za moderne sukobe.

Ako se potencira clanstvo u okviru nekog saveza Amerikanci su lepo to objasnili Hrvatima.Hocete eksperiment, tacnije evoluciju Baraka i sopstvenu proizvodnju nekih sistema – moze ali samo integrisano kroz NATO standarde – citaj sistemi na avionu 90% Americke proizvodnje.
Kako to izgleda u stvarnosti samo treba pogledati Holandsko, Dansko, Belgijsko RV.Pa onda mozemo pricati o mogucnostima F-16V i njegovoj ceni.A nasuprot tome ne mozes ga dobiti bez politicki jasno definisanog stava bez obzira na cenu.

Ne bih duzio ali sta znaci 10 god u digitalizaciji krajem 80′ i pricati kako su Rusi, Kinezi prilicno skromnih mogucnosti u softverskom smislu – prilicno neozbiljan komentar.

1.
U cemu je sposoban F-16 sto se tice rata, moram vas pitati posto nedefinisano iznosite neku sad meni nepoznatu cinjenicu !?

2.
Sta je nosio 99′.Ako mislite na neki oblik LANTRIN, ako je HARM ili AMRAAM to sto potencirate pogledajte malo odnos.Koliko ispaljenih na koliko potencijalnih pretnji posto pricamo o “ratnim sposobnostima“
Opet kazem mozda nesto ne znam, morate navesti kako mozemo nastaviti argumentovanu raspravu.

A pogledajte kako su bili opremljeni ti saveznici u DATF (Deplayable Air Task Force)

Cisto da znamo o cemu pricamo posto vi pricate kako je R-77 i R-27 21 vek, dok neki spominju kao kasnu modernizaciju.

Kazem nemam nista protiv vasih stavova, cak pozeljno je imati razlicite ali hajde definisimo prvo nase standarde – posto ovde neki pojedinci osim Banja Luke prilicno povrsno sagledavaju neophodne cinjenice.

М

Миг-29
Мој одговор је завршио испод изгледа.

Mi

Milos77

Hvala na pozivu za raspravu uz pivo, samo kuckanje ima ipak edukativniju namenu – namenjeno je sirim masama. Stvarno mi je zao sto ne postoji neka inicijativa za program slican kao sto je West Point – Modern War Institute gde se moze videti vise zanimljivih tema, a verujem posto je ovde konstantno istok/zapad orijentacija sadrzaj sa prilozima poput nekih iz T6 dobili bi ozbiljniju dimenziju.

Posto je meni ovo rasprava bazirana na izucavanju, edukaciji i integraciji komponente LA, shvatam vas stav samo nije preporucljivo izostaviti neke detalje.Posebno na T6 posto neki komentari nisu primereni pravom stanju stvari.

Da kazem sad pricamo sa nekim argumentima, ali ipak obratite paznju na sledece :

1.
Kad imate AWACS mogucnosti (domet 400-650 km, kordinaciju sopstvenih jedinica, pravovremeno usmeravanje na potencijlane pretnje) sasvim svejedno F-16 ili MiG-29, samo je pitanje koje BVR sisteme i naouruzanje imate na nosecim platformama.Prva linija fronta od 150km po tom scenariju je razmena BVR sistema srednjeg dometa, a po pravilu u pratnji :

– “lakih lovaca“ su teski lovci
– prisutni su sistemi elektronskog ometanja na nosecim platformama
– prisutni su izvidjaki sistemi na nosecim platformama koji sluze kao takticki mamac za protivnika

Tako da opet sasvim svejedno za lakog lovca koliko podvesnih tacaka poseduje (ako se slazemo ovde je razlika u 2), posto salvu BVR sistema srednjeg dometa ne moze izbeci u tih 150 km ako je preopterecen.Ostaje samo pitanje sa koje bezbedne udaljenosti moze uociti pretnju i lansirati sopstvene BVR sisteme. Zakljucak znate i sami – prevlast u vazduhu 80% ako je odnos kompletnih snaga u prvom talasu 2:1.

Medjutim ako su ukljuceni sistemi elektronskog ometanja na podvesnim tackama, “vucni mamci“, “UAV naoruzani mamci“, rakete koje mogu neutralizovati BVR rakete stvari se dodatno komplikuju u 150 km fronta

2.
– 1984 Mac OS dobija graficki interfejs
– 1985 Windows dobija graficki interfejs
– 1984 F-16 C/D block 25 imaju softverskih problema koji ugrozavaju dalji razvoj (nedostatak kvalitetnog ljudstva na relaciji softver-hardver-covek)
– 1988 F-16C/D block 25 su operativni u jedinicama
– 1989 F-16 prototip sa nadogradnjom block 40/42 testira LANTRIN, samo sto ne ulazi dalje u razvoj zbog stopiranja senata, plase se ugroziti razvoj F-22
– 1992 AMRAAM ulazi u upotrebu na F-16, tek u aprili iste godine ulazi u masovnu proizvodnju – prethodnih godina je imao problema zbog prevelike cene programa (razvoj traje od 1982 godine)
– 1995 F-16 block 40 (type V) imaju “Sure strike“, u prevodu softverska nadogradnja kako n.p.r. AWACS moze dati kordinate koje se mogu iskoristiti preko kompjutera za misije radi prikazivanja na HUD
– 1997 F-16 block 40 imaju “Gold Strike“ , u prevodu softverska nadogradnja kako kompjuter za misije moze medjusobno deliti video snimke sa LANTRIN nisanskog kontejnera

Mozemo i dalje kako MFD, datalink napreduje krajem 80′ do kraja 90′, tako da ako se ovde slozimo nastavicu sa razvojem MiG-29

Pozdrav,

Mi

Mig-29,
Proveravam i vidim da je moja kratka poruka od vikenda nestala ili nije prosla mada se pojavila na mom mobilnom kad sam je prerdao.
U svakom slucaju, tu sam, citam ako imate vremena za mig-29 analizu, samo napred.

Dr

Ne zna se sta je starije i jadnije, dal’ avioni, dal’ kamioni, dal’ piloti…..

Sustina ovog aerokluba je preziveti poletanje i sletanje……na to se svodi sve…

Odgovori
Al

@ Drug traser,
prijatelju, koliko para, toliko muzike. Niko od nas nema pojma osim od onog šturog što nam serviraju medij. Ko zna koliki su pritisci šta smemo, a šta ne da kupimo od oružija. Kad su bie demokrate, uglavnom su pričali, pravili planove, po naređenju šefova rasformirali jedinice, opremu. Nešto opravdano, a nešto ne. Posle su došli ovi populisti koji kao malo više rade nego što pričaju, ko zna. Tako se bar oni svakodnevno hvale. Ono što vidim, rezultat su ovi i ovakvi avioni! Da li je to super? Nije. Da li je bolje? Jeste, bar imamo 8-10 aviona koji mogu da lete pa makar i paradno. Bolje išta nego ništa. Nadam se samo da će posle ovih doći neka bolja vlast koja se neće radi populizma mešati u sve živo…

Ze

ajde proparadiraj sa necim preko vazdusnog prostora Srbije, parada bi ti se ubrzo obila o glavu.Kazem ovo a ne mislim na RATNO stanje, vi samo kad bi o nekom ratu pucnjavi e super bi vam bilo.
Ovi avioni sluze onome cime su i namenjeni citaj AER TRAFICC a definitivno ce oboriti bilo sta sto povredi vazdusni prostor a ne identifikuje se.

ah

@ Zeljko
oladi malo :)
u vise navrata praksa pokazala da avijon proleti preko neba pre nego sta se para digne u vazduh…i to ne samo u Srbiji

М

Ех, биће овај дужи мало онда. Боље би било без типкања уз пиво ал ајд да пробам одговорим на све.

Што се паралелне еволуције Мига 29 и ефа 16 тиче ту се једноставно ил не слажемо или говоримо о различитим стварима. Не само што касни него је у много чему заостао у пракси и развоју… Обожавам тај авион ако морам да вам понављам опет али не игноришем кроз шта је западни конкурент прошао и календр.
– Дужи је и већу површину крила има од Ф-16 са моћна два мотора и само 6 подвесних тачака под крилима. То иде и за много касније СМТ варијанте које су тек у касним 2000тим ушле у оперативној употребу. Нису се баш претргли морате признати за толиког змаја и толиком снагом. Добро Миг-29К јесте старији дизан и може 4 под крило ал шта би са праксом…веома касно и оскудно.
– Погледајмо Ф-16 у варијантама Ц, рецимо касније варијанте блок 25 и 30 дакле већ касне осамдесете и деведесете. Које све улоге може да испуњава у једном лету не само због моћније електронике од тадашњег мига 29 у употреби него и због носивости и интеграције. Jел хоћете да кажете да Миг 29 није иста категорија и да није могло?
Да вам ређам детаље и линкове познатих информација, па зар је потребно поред свог интернета ..реко сте у 2019 смо 😉. Ок.. да буде јасније.

– Дакле..шта је Ф-16 носио 99те ? Да почнемо од тога што сте навели за пример.
Позната слика из Авијана 1999 године.

https://media.defense.gov/1999/Apr/08/2002017733/1088/820/0/565284-U-LMY93-707.jpg

Четири AIM-120 и две масивне противрадарске. Са тим наоружањем је Ф-16 ушао у употребу још 1991-ве само да напоменем, уз то што су кроз 90те још модернизовали неке системе..
Замени те две против радарске и стави укупно 6 Аим-120 да буде само за ВВ. Тада су могли такође да носе дупле ракетне лансере за аим-9 уместо једне аим-120. То је могућност за укупно 8 ВВ ракета већ у пракси 90тих. Плус два огромна резервоара које носи уз све то горе набројано штo му омогућују да патролира скоро дупло дуже од стандардног мига 29. Плус ласерски и оптички нишански системи и подвесни системи за противе електронска дејства под усисницима…способност радара уопштe. То је по мени еволуиран Ф-16 колико год да га мрзим. Та конфигурација је практиковано и усавршено годинама пре бомбардовања 99те.
– зар то није довољно, или мислите да је миг 29 могао тада то исто? Који би то Миг-29 био тачно и када је ушау у употребу. СМТ је зустављен и паузирао је предуго…једно 10 година док није требало опет све поново. И сад је то вама паралелна еволуција… и ја причам глупости без примера. Очигледно да поредите шта је било на папиру и можда демонстраторе мига 29 који тек од 2007-10те улазе у употребу са блоком 25-50/52…не знам Појасните детаљније да се разумемо и идемо даље.

Наравно да је један на један чак и Миг-29Б био опасност по тадашњег Ф-16 али сад говоримо о нечем другом.

– Да не дужим превише мислим нема потребе да улазимо у цене и DAFT варијанте које ипак јесу биле прилично моћне и сад су.
– Понаручито овде нема поенте у спомињању колико је нато Ф-16 ефикасност била у испаљивању пројектила јер немамо поређење са колико би Миг-29 био ефикасан да су сви и Х-31 и Р-77 били у акцији и толико често. То је као и ружити Миг-29 по броју оборених авиона што неки и дан данас раде. Управо то су глупости.

А сад остало где се донекле слажемо…

– Наравно, слажем се да морамо модернизовати по најновијим опасностима и трендовима из комшилука. Да ли чак и за то имамо ту лову.. вероватно да. Узеће времена за тренинг инплементацију вега новог. Да нам апсолутно треба нов интегрисан ПВО и то са довољно новијих ТОРова а не само оних већих ракета као што неки мисле. Не говорим о панциру за сада. Можда ћемо сазнати у ком правцу иду са тим ове годие прелаз тј тренинг бити лакши. Време лети..

– Тачно, ЛА има то што има и рекох боље не можемо сад. По мени јесте то и једино али и прелазно решење у следећем смислу. Кренули смо са јединим могућим препородом наше ЛА уместо гашењем истог. Прелазно јер треба времена да се то изгради поново..од пилота и техничког кадра до свега осталог. Тај процес ће узети довољно дуго то вам је јасно надам се, а за oko 7-8 година наша ЛА мора да бира нови авион. Као што рекох срећан сам због тога и мислим да модернизација мигова није бацање пара. Имам утисак да мислите да супротно говорим и да навијам за ф-16 по вашим коментарима. Лепо сам рекао моје мишљење горе а и раније.

-Слажем се сто посто да нам није толико важно што ће модернизаца мига донети и ваздух земља могућности које нам пуно не требају да бранимо ваздушни простор. То су ствари за агресорске земље и ефове. Једино као тренинг и искуство пилота за будуће вишенаменске авионе. А будући морају бити вишенаменски па ће прелаз тј тренинг бити лакши. Време лети..

Ту сам и ја да размењујемо ставке и мишљења.
Живели 🍻

М

Ал сте навалили на фарбу. За не знате да за бољу боју стара мора да се оструже скроз, а то кошта. Онда мора основа да се удари која кошта исто ко и фарба. Плус цена квалитетније фарбе.. и ето ти целокупни износ скаче четвороструко најмање.

Шалу на страну, можда ће модернизовани излазити из хангара са новом шемом и мало квалитетнијом фарбом, чисто да траје дуже. надам се.

Odgovori
Gu

Petrovic Dusan

Pa za vas nisu „neki“ argumenti jer vam ne odgovaraju,vasoj koncepciji migomrzitelja.Ja ne znam kakav vama treba argument da bi bili donekle objektivni.Imate na desetine izjava pilota o neispravnosti aviona pred pocetak nato agresije na SRJ,ali vama to ocigledno nije nikakav argument.Vi prkositi logici,to je cist kompleks,ja drugu definiciju za takve kao vi nemam.
Neka je avion star i 3 godine…ali ako proizvodjac kaze da se mora raditi remont da bi avion bio pouzdan i ispravan onda treba da se uradi.Znaci ne mozes kriviti avion sto mu je istekao resurs,o tome je apsurdno i pisati,to je smijesno.
I zapadnom avionu kada isteknu resursi je obicna kanturina kao i svaki drugi avion.
Ja sam ranije kacio na ovom sajtu linkove izjave zapadnih pilota koji su leteli i koji su imali vezbe vazdusnih borbi u vazduhu sa Migom-29 i protiv Mig-29.Ali u tim vezbama nije 100 F16 sa podrskom awaksa napadalo 1 ili 2 Mig-29 vec je borba bila fer avion na avion sto bi se reklo.Apsolutno ni jedan zapadni avion nije imao nikakvih sansi u sukobu sa Migom-29 na malim daljinama,tek na vecim daljinama su mogli poraziti Mig-29.Sve te simulacije su radjene sa Njemackim Migovima 29 koji su bili isto kao nasi,samo u besprekornom stanju a i sam znas da su ti avioni malo slabiji od orginala iz Rusije sto bi se reklo.
Za 180 miliona ne mozete imati eskadrilu aviona koja moze da parira najmodernijim avionima sa najmodernijom opremom,to kosta mnogo vise.Ali i komsije oko nas nemaju zadnju rijec tehnike sa zapada a mnogi nemaju apsolutno nista.Tako da je nas Mig-29 sasvim dovoljan za ratoborne komsije iz okruzenja.

Sto se tice ratova…Od SRJ do svih ostalih zemalja koje su imale Mig-29 u svom inventaru,sve te zemlje su bile napadnute sa hiljadama agresorskih aviona,podrzanim awacsom,satelitima iz svemira itd…U takvim sukobima ni jedan avion nema nikakvih sansi protiv takvog protivnika.
I napisano je ovde milion puta ali ocigledno za takve kao ti dzabe…da smo 99 imali sadasnji Su-57,eskadrilu ili F22 npr eskadrilu,rezultat bi opet bio isti.Ne moze 15-16 aviona ma kakvi i ma ciji bili da se nosi sa 1000 protivnickih koji imaju svu mogucu podrsku awacsa,iz kosmosa itd..

Pe

@Gus
Odgovorom jos jednom pokazujete nedostatak argumenata.
Za 10 godina ne moze da istekne resurs do te mere, da je potpuno u kvaru.Vidimo po izjavama pilota da je vecina MiG/29 bila u kvaru 1999,sto svedoci o slaboj tehnickoj strani ove letelice, kao i izuzetno slaboj zavrsnoj obradi u SSSR.
Cinjenica je da MiG-29 nije do sada,za 30 godina sluzbe, postigao ni jednu jedinu vazdusnu pobedu.
Postoje detaljni clanci americkih pilota koji su leteli MiG-29 (kupili su u Moldaviji MiG-29 slicni nasim,te iste serije) gde se jasno opisuju prednosti ali i velike mane ovog aviona.
Ukratko, da je doslo do modernizacije na nivo MiG-35 negde 1992, pa se ta modernizacija nastavila, danas, 2019, to je mogao biti dobar avion jer sam zmaj aviona ima dobre katakteristike,i sa boljom elektronikom i motorima…
Ali, do toga nije doslo.SSSR se raspao.MiG ne radi nista.Su-27 je unapredjen i modernizovan u SU-30/35,a MiG-29 je napusten potpuno.Radjen je K model za Indiju (jako lose se pokazao),pa neke polu-modernizacije smt/itd Alzir je odbio ove avione,na primer.
U ovom momentu je potpisan ugovor na 24 komada MiG-35 do 2025 g, sto je simbolican broj za jedan ozbiljan avion.Osim toga,cena MiG-35 je maltena ista kao SU-30 koji je neuporedivo bolji avion.
Dakle, ne postoje kategorije „migomrzaca“vec treba analizirati istorijat i tehnicke karakteristike letelice.Zatim izvuci zakljucak na osnovu individualne inteligencije.
Ako ste Vi izveli zakljucak da je MiG-29, avion sa malim resursom motora, sklon kvarovima, sa preteskim kokpitom za letenje, katastrofalno zaostalom elektronikom, bez jedne vazdusne pobede u 30 godina sluzbe- primer odlicne letelice, ja se ne slazem.

Gu

Petrovic Dusan

Upavo vi pokazujete nedostatak cinjenica i dokaza…ja sam vam pokusao cisitim i neosporivim cinjenicama malo razbiti tu migomrznju ispred ociju a pokusali su vam i drugi objasniti ali vidim da ne vrijedi.Ok,zivite u takvom ubjedjenju,pogresnom totalnom..

ma

imam pitanje za poznavoce ,da li je istina da MIG 21 za najkrece vreme poleti od ostalih aviona koji se koriste za dezurstva ne samo kod nas nego u svetu pozzz.

Odgovori
Al

@marko.rs
Koliko znam da u poređenju sa MiG-29, ali ne znam u poređenju sa ostalim lovcima.

Ba

Zašto onda da vojnici i starešine ne nose trenerke i patikama koje bi doneli od kuće, pošto uniforme i čizme takođe koštaju? Sitne stvari su ogledalo mnogo krupnijih.

Odgovori
М

Слажем се сктоз. Понаручито кад су тек офарбани пто говори о квалитету те фарбе а камоли како ће изгледати за годину две.
Као пто рекох горе, квалитетна фарба је јако скупа ако ниси произвођач исте а и тренутно ренутно се улаже у друге ствари.

Питање за ко зна.
Да ли наша пара стоји под кровом 24/7 или на отвореном. Колико наших авијона седи на отвореном што Орлова са завршеним ремонтом, што Мигова 29.

Хвала 🍻

ID

Vulin u uniformi je dovoljan za svaki utisak.
OK, postoji i dalje lovačka avijacija,a i dalje je mnogo sporno šta i kako će se raditi za pomenutih 185 miliona i koliko će „poklon“ po komadu koštati.
To je jedino sporno. Koliko je koštao poklon rashodovanih aviona.
Poslužiće do boljeg, valjda. Za air policing i više nego dovoljno i za obuku na prastarim avionima.
Činjenica je da je star kao onaj Dajc pokraj njih. A dime isto, što je fascinantno kako uspeju od aviogoriva napraviti da čadi kao neispravan traktor.
Videh ih pre neki dan, jeste lep MiG29, što je nebitno za ratni avion.

Odgovori
Pe

Ovo je sve deo populizma trenutne vlasti, kao i prica o odbrani Kosova, i ukrasavanje centra grada i td.
Realno, nista od toga ne resava sustinski problem, vec je bacanje prasine u oci,prodavanje magle.
Sta ce nam uopste lovacka avijacija,ako imaju nekonkurentne avione koji ne mogu da odgovore od napada potencijalnog protivnika (NATO)?
Bolje da je ulagano u PVO.opet, ovako je cela kasta lovacke avijacije zadovoljna,piloti vole da lete, ministri da se slikaju i daju tehnicki netacne izjave (nivo 4+ lovackih aviona,najnapredniji u okruzenju…)
Dok PVO samo negde stoji, i ne daje iste PR mogucnosti kao 16 MiG 29.
Isto tako je lakse poplocati pesacku zonu i izgraditi zicaru na Kalemegdanu, nego resiti problem metroa u Beogradu, ili davati izjave o ostanku Kosova u okviru Srbije, a svojim potpisom raspustiti srpske institucije na Kosovu…

Ma

Ministar u uniformi privatne sekjuriti firme, vremesni postrojeni zevaju okolo, svako ima razlicitu uniformu. Za 185 miliona je uradjeno sve sto je trebalo, to je to, partizanska eskadrila 2.0. Alternativa je u teoriji bila za 200M uzeti 4-5 Su-30SM ali verovtno bi se cekalo par godina na isporuku a i ko zna da li bi nam ih uopste prodali. Osim toga novi Su-30 nije kompatibilan sa starim Dajcom pa bi tu bilo dodatnih troskova… :-).

Mi

30. maja 1999.oko 08:30h bila jedna 29-ka iznad Pirot-a.Došla nisko,brzo podzvučno oštar zaokret iznad sela Berilovac i za oko 4 minuta isto to iznad grada Knjaževac.Građani reagovali pozitivno.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs