BEG airport status
[POSLEDNJA VEST] Stravična vazduhoplovna nesreća na Megatrend Fakultetu za civilno vazduhoplovstvo, strahuje se da ima žrtava! Prema nepotvrđenim informacijama žrtve su marketing i digital menadžeri

[POSLEDNJA VEST] Stravična vazduhoplovna nesreća na Megatrend Fakultetu za civilno vazduhoplovstvo, strahuje se da ima žrtava!

Fakultet za civilno vazduhoplovstvo Megatrend univerziteta trenutno je u kampanji promocije upisa budućih studenata. Kreativa koju su odabrali za ovu kampanju, odnosno jedan od vizuala te kampanje (foto-grafika za potrebe društvenih mreža) uznemirio je domaću vazduhoplovnu javnost i na sebi nosi poruku koja nije tačna.

Baš kao i naslov teksta na Tango Six portalu koji upravo čitate, Megatrend je uspeo da uznemiri, prenese netačnu informaciju, dobije lake klikove i neadekvatnu pažnju.

Dozvolite mi da analiziram verovatno najgluplju promociju u modernoj istoriji srpskog vazduhoplovnog obrazovanja, stavim u fokus marketing i digital tim Megatrend univerziteta i ostavim im (besplatno) zauvek visokorangiran (naizgled) negativan tekst na Googlu.

Šta se dogodilo?

Megatrend univerzitet je u sklopu promocije upisa na prvu godinu njihovog Fakulteta za civilno vazduhoplovstvo objavio naizgled neprimeren i na prvu loptu duboko imbecilan vizual sa jednom suštinski netačnom tvrdnjom:

Dragi piloti i svi oni koji to želite da budete bez naše diplome nema letenja od 2020. godine!

Posted by Univerzitet Megatrend on Sunday, June 30, 2019

 
Vizual komunicira dve poruke:
– da bi mogao da budeš pilot od 2020. godine treba ti diploma (više obrazovanje).
– ako ne preduzmeš akciju koji sugerišemo (sebi obezbediš diplomu) „pao si na ispitu“ i „rizikovao“ si = doživeo si vazduhoplovnu nesreću.

Marketing koji privlači pažnju

Poznati princip iz marketing prakse da šokiranje vodi do bržeg ili verovatnijeg klika i ispunjava željeni „call to action“ poznati privatni univerzitet primenjuje već godinama. Kao eksperti u prodaji proizvoda koji je u njihovom slučaju obrazovanje, imali su problem sa reputacijom osnivača, zbog toga se rebrendirali, zatim re-rembrendirali i osvojili srca svih marketingaša koji vole da se zgražavaju po društvenim mrežama sa jednom od verovatno najuspešnijih kampanja na samoj ivici etičko-moralnog žileta.

Dakle nije se dogodilo ništa novo i toliko različito od kampanje „Završi Megatrend i pali!“. Marketing i digital tim samo su primenili već poznatu matricu izazivanja jake reakcije. Nekoliko dana će (ukoliko budu imali sreće) vizual postati viralan koliko je glup (kao nebrojano puta do sada), moralne gromade opšte prakse zgražavaće se po društvenim mrežama i nesvesno brojem interakcija hraniće algoritam vidljivosti u moru drugog smeća.

Levak konverzije solidno je postavljen i vodi na optimizovani sajt koji vas odmah peca na „plati dve godine, dobiješ druge dve džabe“ princip. Rezultat će, ubeđen sam, biti visok broj konverzija odnosno upisanih brucoša.

Znači odličan potez?

Nikako.

Nepreciznosti i jeftini digital

„Svaki loš marketing je dobar marketing“ ne funkcioniše suštinski kada su ozbiljne stvari (obrazovanje to svakako jeste) i reputacija u pitanju. Posebno kada kao Megatrend imate konkurenciju i još bitnije, kada vam proizvod nije ništa kvalitetniji od te konkurencije. Takođe, u PR-u ali i marketingu donekle važi pravilo da je maksimalno preterivanje i prenaglašavanje dozvoljeno dokle god se istina pumpa do ivice pucanja. Jedino što nije dozvoljeno (u teoriji) je da balon pukne odnosno da se laže.

Kada smo kod laži, u slučaju Megatrenda ubeđen sam, nenamerne nepreciznosti, sporan je „call-to-action“ copy koji kaže:

„Dragi piloti i svi oni koji to želite da budete bez naše diplome nema letenja od 2020. godine!“ – ova tvrdnja je u poptpunosti netačna.

Tehnički, izvedba vizuala još jedna je lopata cementa bačena u zacementiranu tvrdnju da deci ne treba davati da vam „vode digital“ za 200 evra.

Napravite kratku pauzu u čitanju, otvorite novi browser, obrišite cache memoriju browsera, ukucajte termin „aircraft crash“, kliknite na „images“ i prva fotografija koja će vam izaći je fotografija iskorišćena za Megatrend vizual. Dokaz predanosti i kvaliteta.

Kad smo kod dubokog sarkazma, interesantna je još jedna činjenica. „Pao si na ispitu“ momenat (što ne kapiraš da ako si pilot moraš kod nas da se upišeš) ilustrovan je udesom aviona. Megatrendov fakultet za civilno vazduhoplovstvo u okviru svog nastavnog programa ima i modul „Master menadžmenta bezbednosti u vazduhoplovstvu“. Zamislite nekog budućeg stručnjaka za bezbednost letenja koji je to postao zbog prikrivenog fetiša za avione koji padaju i eksplodiraju. Zamislite da se on nije zgranuo kada je video vizual, da ga je kliknuo i zbog njega se upisao?

Treba li pilotima diploma višeg obrazovanja?

Ne.

Tvrdnja iz copyja Megatrendovog vizuala je u potpunosti netačna: „Dragi piloti i svi oni koji to želite da budete bez naše diplome nema letenja od 2020. godine!“. Ne postoji regulativa na nivou nacionalnih i internacionalnih vazduhoplovno regulatornih tela koja eksplicitno zahteva da pilot mora imati diplomu više škole ili fakulteta.

Problem sa ovom nepreciznošću Megatrendove tvrdnje je da ona implicira da je u pitanju regulatorna i konačna stvar i da morate imati baš njihovu diplomu. Istina je sasvim drugačija.

Prvo, da biste postali „običan“ pilot, ne treba vam nikakvo više pa čak ni srednje obrazovanje. Da biste postali profesionalni pilot, da biste dobili dozvolu koja vas regulatorno osposobljava za upravljanje, na primer, putničkog aviona, takođe ne morate imati više obrazovanje.

Međutim, u procesu obuke za najkompleksniju pilotsku dozvolu koja je na tržištu obuke pilota i najmasovnija, vi učite više od godinu dana 14 predmeta koji po svojoj težini i ozbiljnosti mogu biti ekvivalent višem obrazovanju. Ali praktično to i dalje nisu.

Za efektivno savlađivanje ovih predmeta potrebno vam je prethodno minimum srednje obrazovanje jer učite matematiku, fiziku, engleski jezik i dosta objektivno teških predmeta. Ipak, na žalost civilnih pilota, u pitanju je kurs (jako težak kurs) koji nije ekvivalentan višem obrazovanju.

Jednom kada savladate ovaj kurs (praktični i teorijski deo) dobili ste sertifikat i pred regulatornim vlastima vaše zemlje dozvolu da možete upravljati visokoperformansnim avionima sa putnicima u komplikovanom saobraćaju, u složenim meteo uslovima, za pare. To zadovoljstvo vas je koštalo više od 30.000 evra i tek kada sve to završite tražite avio-kompaniju koja će vas zaposliti.

Ukoliko je tržište preplavljeno pilotima bez posla (obično u svakom datom trenutku jeste, bez obzira na konstantnu perspektivu) avio-kompanije će kao jedan od obaveznih uslova staviti da kandidat pored najkompleksnije dozvole mora imati i više obrazovanje. Ukoliko avio-kompaniji trebaju piloti hitno primiće ih i bez diplome višeg obrazovanja, srediće im radnu dozvolu i sve što je potrebno. Faktori koji su bitni u ovoj dinamici su razni i promenljivi su. Tačno je da većina pilota koja sada leti putnike ima neko više obrazovanje ali je netačno da postoji regulatorni uslov nacionalnih regulatornih vazduhoplovnih tela za tako nešto i da je Megatrend na neki način za taj uslov i sertifikovan.

Nestrpljiva deca, roditelji koji daju pare i odlična biznis prilika

Megatrend univerzitet verovatno je jedan od poslovno najpreduzimljivijih biznisa u oblasti obrazovanja. Saznali su za jedinstvenu priliku koja postoji kada su piloti u pitanju i za razliku od drugih višedecenijskih vazduhoplovnih institucija u Srbiji – iskoristili su je.

Prilika leži u činjenici da velika većina mladih koji žele da postanu civilni piloti to želi odmah. Znaju da im posle srednje škole zapravo ne treba viša ili fakultet i ubeđuju roditelje da im daju nekoliko desetina hiljada evra da svoj san ostvare. Roditelji sa tim nemaju problem ali su očajni činjenicom da će im dete ostati primitivac sa srednjom školom. Mladi ljudi delom ipak završavaju više ili fakultete zbog činjenice da većina avio-kompanija traži diplomu (tržišni razlozi ne regulatorna obaveza) a delom se odlučuju za fakultete koji imaju bilo šta opšte kao na primer „menadžment“ a da ima veze sa avionima. Dok gube vreme učeći (želja za letenjem je prejaka, ne razumete) barem da uče nešto što ima veze sa vazduhoplovstvom. Mašinski fakultet smer vazduhoplovstvo je preozbiljan, Saobraćajni fakultet smer „vazdušni“ je takođe preozbiljan. Oba fakulteta ozbiljne su obrazovne institucije čiji avio sektori nemaju nikakve veze sa pilotima – oni proizvode inženjere.

Megatrend je na vreme shvatio tržišnu nišu i napravio programe studija koji savršeno monetizuju platežno sposobne roditelje pilota. Trebalo je samo da rafiniraju poruku nekom varijacijom na temu: „Ne rizikujte da vas avio-kompanija ne zaposli, uzmite diplomu, zanimljivo je, samo avioni, nema smor nauke i sličnih gluposti.“

Rešenje?

Pogled na spisak profesora Megatrend Fakulteta za civilno vadzuhoplovstvo ilustruje stručnost. Kvalitetan kadar, više nego interesantni moduli obrazovanja. Ja bih lično (da imam vremena) odslušao sva tri.

Tango Six je uspešno sarađivao sa Megatrendom više puta i uvek smo njihovim studentima (i studentima drugih fakulteta) besplatno obezbeđivali kotizacije za sve naše događaje.

Otpustite idiote koji vam vode marketing i digital i nastavite da vodite i unapređujete odličnu priču koju imate. Privlačite pažnju, pravite virale ali ne urušavajte svoju reputaciju. Ili kako bi piloti rekli: Evo vam memory itema – „Nema slika aviona koji se ruše kada promovišemo bezbednost letenja.“

Ako vam treba kvalitetna i efektna reklama, javite se – redakcija@tangosix.rs

Ova je bila besplatno (i biće viralnija unutar ciljne publike).

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Sl

Nadam se da će u neko dogledno vreme doći kraj Megatrendu i Lepom Mići…

Odgovori
PI

Nas trojica smo prosle nedelje diplomirali na Fakultetu za civilno vazduhoplovstvo (Megatrend univerzitet). Profesionalni smo piloti, od kojih dvojica kapetani. Sva trojica smo slozni u misljenju da je pomenuti fakultet Megatrend univerziteta izvanredan, da su uslovi za studiranje odlicni, a profesori izvanredni strucnjaci i pedagozi. Posebno bismo istakli prof.dr Slobodana Gvozdenovica, dekana ovog fakulteta, koji je jedan od vodecih svetskih strucnjaka u podrucju bezbednosti avio saobracaja.

Le

Doći će i tebi kraj – u “dogledno vreme”, ne sekiraj se!

ni

Svasta cime se sve sluze zarad novca i reklame

Odgovori
Ž

Tako je!

ni

Megatrendova diploma je priznata svuda u svetu ! Nigde ne treba nostrifikacija, za razliku od svih drugih fakulteta kod nas! Kad sam dosla u Ameriku zaprepastila sam se da su ameri znali za Megatrend univezitet! Pricajte vi sta hocete…

Ma

Pogledajte naslov vaseg clanka i recite mi sta je razlika u odnosu na taj megatrendov. Hvala

Odgovori
CP

Odgovor je jednostavan – ironija! Al’ da bi se stiglo do odgovora mora da se čita malo više od naslova! :-D

id

tačno tako, dobar je tekst

Ze

Drugi pasus teksta:
„Baš kao i naslov teksta na Tango Six portalu koji upravo čitate, Megatrend je uspeo da uznemiri, prenese netačnu informaciju, dobije lake klikove i neadekvatnu pažnju.“

po

Svaka cast Megatrendu…kakva ciljna grupa takva i reklama. Pilotski posao je znanje, zanat, vestina i iskustvo a ne diplloma dopisnog fakulteta.
Mogao je Sully sve knjige sveta da pročita… Momenat kad je odlucio da ga spusti u Hudson se ne uci na fakultetu. Pilot koji je toga svestan nece ici kod Mice po diplomu. Ovo za one koji vole na slavi da drze banku senzaciinalno i slatkorecivo…i za one koji bi da sednu u fotelju sa „visokom stručnom spremom“ a da ne moraju da se pomuče za diplomu nekog ozbiljnog fakulteta.

Odgovori
Vo

Ne znam kome trebaju ovakvi tekstovi, kojima se, već 30 godina, pokušava urušiti ugled Megatrenda, institucije koja je reper za dobro visoko obrazovanje, sudeći bar po mnogim medjunarodnim priznanjima…

Mi

Moj pokojni otac je bio pilot JAT-a i govorio je nama dok smo studirali: „Lako je vama studentima, vi izađete na ispit, pa ako padnete, izađete ponovo, pa opet padnete… A ja ako padnem, nema ponovo.’

Odgovori
Ni

Ja sam zavrsio ovaj fakultet i ponosan sam.

Le

Šta očekivati od tzv fakulteta čije diplome imaju političari i starlete a isti i predaju na njemu

Odgovori
id

Odličan tekst. Psiholog sam ali radim u marketinškoj branši i strateško planiranje i suština brenda a onda i poruke, pa kako je plasirati što kroz kanale što kakvom kreativnom….dakle znam o čemu govorim. Tekst je jako lepo analizira šta je tu naizgled dobro u tom kvazi šok advertajzingu gde svi pričaju o tome, dele, hvale, kude… i još bolje analizira ono što je loše – kad predješ u laž, još bolje, kad vidiš poruku na bilbordu imaš mess u glavi. Ja gledam na NG ,,Istraživanja avionskoh nesreća,, redovno, ne zato što sam neki psihopatski manijak, nego sam prosto fascinirana kako oni istražitelji posle katastrofe uspeju da sve sastave i dodju do toga da je jedan manje zategnuti šrafčić pokrenuo lavinu dogadjaja. Neverovatne su mi te situacije, i naravn više volim one sa dobrim ishodom, ali sve sam odgledala, znam svašta sad o avionima, ali kad vidim ovakvu sliku meni se odmah plače. Koristiti sliku saobraćajne avio katastrofe gde izgine 300 ljudi je meni za tužbu. Jedno je kvazi-šok advertazing za dlakavim muškim dupetom i promašenoj poruci o dogama… do zaista nije strašno, samo je malo odvratno…aldobro. Ali OVO…uz sve analize ok opogrešnog načina oglašavanja samog ,,proizvoda,, da nekom dodje ideja da stavi, još jedno, trenutak katastrofe aviona u kome u tom trenutku gine oko 300 ljudi i sloga glup, da ne kažem kako… maga, mega, mega su za hapšenje

Odgovori
Pe

Meni se place kada vidim koliko gospodja psiholog prizmeno razmislja. Ovo je izvanredna reklamna poruka, koja ukazuje bas na suprotno od gospodjine tvrdnje: da se stravicne avionske nesrece ne bi dogadjale- Skolujte se piloti!
Podrzavam ovakvu marketing kampanju!

Mi

Piloti da se skoluju na Megatrendu??? Pa sta je ovo ljudi, nema dalje zaista. Uvece procitas, ujutru zablistas..i postanes pilot?? Presmešno..

id

Pobogu Petre, pa vidi se da nemate nikakvo iskustvo u advertajzingu, pa ni o tzv šok advretajzingu, a tek o moralu i odgovornom oglašavanju da ne govorim. Ne znam kako vas nije sramota. Ovde se NE reklamira bezbednost u saobraćaju, pa snimak katastrofe – i šta uraditi da do toga ne dodje. Usput, takve stvari Megatrend i ne nudi u svom programu, već se to isključivo stiče u obuci pilota!!!! Oni su poslali sasvim drugu poruku, kao i budi brz (brzo se upiši na naš fakultet gde ćeš dopiti diplomu avio menadžera). A pilot i vežbanje bezbednosti letenja se stiču na sasvim drugom mestu. Pomešali ste kockice, a ja jako dobro znam kakva slika i kakvi slogani prenose ciljnoj grupi poruku kakvu treba. Takodje i znam kad je neko bezobziran do krajnjih granica, gde promeša laž, deliće istine, i ima u ovoj jadnoj zemlji dovoljnu moć da na bilbord stavi i mrtvog spečenog čoveka iz takve avionesreće…Kad može ovo, pa sve možeee… iha…, jel tako Perice ;)???

12

Jedno rešenje bi bilo formiranje strukovne obrazovne ustanove u kojoj bi se kandidati obučavali za operativne poslove u vazduhoplovstvu. U IT sektoru već imate takav primer (da ih ne reklamiram)

Odgovori
Pe

I to sto je napisano je NEPISMENO. Sve u jednoj recenici, bez apozicije….no ipak je to Kilotrend

Odgovori
St

Važno je da si ti pismen, “Petronije”!

Mi

U JEDNOM PERIODU DO 92 GODINE USLOV ZA STICANJE DOZVOLE PROFEIONALNOG PILOTA BIO JE VOJNA AKADEMIJA VISA PILOTSKA SKOLA I NARAVNO SAOBRACAJNI I MASINSKI FAKULTET TO SU BILI DRZAVNI FAKULTETI I VISE SKOLE DODUSE POSTOJALA JE I VISA ZRAKOPLOVNA SKOLA U ZAGREBU POSLE OVOG PERIODA TO JE UKINUTO I OSTALO SE NA KURSU I POLAGANJE ZAVRSNOG ISPITA PRED DRZAVNOM KOMISIJOM NARAVNO PO ODOBRENOM PROGRAMU VAZDUHOPLOVNIH VLASTI POMENUTI GOSPODIN JE SAMO SA SVOJIM FAKULTETOM POKUSAO DA ISKORISTI OVAJ NASTALI VAKUM ALI TO SVE IDE NA DUSU ONIH KOJI DAJU AKREDITACIJU ZA FAKULTETE KAO STO SAM REKAO HIPER PRODUKCIJA PILOTA VEC UZIMA DANAK A TEKCE

Odgovori
SQ

Danas je letenje pojednostavljeno, odnosno i proizvodnja pilota. Kao sto je neko gore vec lepo pomenuo, zanat, vestina,znanje i iskustvo..teorijsko poznavanje avio industrije kao i prakticni performans, primereni su nastavnom kadru, tehnickom pripremljenoscu aviona itd…U Americi, a i kod nas u Evropi, je vrlo jednostavno, platite skolu letenja, napravite sate i idete u saobracaj. Od vasih vestina, intelekta, percepcije stvari, kapiranja letenja i kompletnog saobracaja, zavisi da li cete napredovati u airline industry ili cete ostati na nizem flight levelu. Svaka uistanova ima pravo da iznosi svoju reklamnu kampanju, pa i ovaj Megatrend. Koga interesuje, krenuce dalje, koga ne, ignorisace…

Odličan tekst, kao i uvek, Petar britka sablja.
Megatrend je sinonim za Pink, Zadrugu, Farmu, šund, ovu trenutnu vlast, Srbiju danas, na žalist.

Odgovori
Zv

Lepo ti je ime, Liza!!!

De

Ko je Petar?

Vo

Petar je sinonim za “žuto”…

š

Djavola besplatna ,čim ovo prenosite ovako znači ili da ste vi na još nižem nivou znanja od njih ili da je legla uplata. U marketingu postoji pravilo da ne postoji loš marketing. Bitno je da se što dalje čuje. Još ako je besplatno? Još i bolje. Nije vam ovo bilo potrebno .

Odgovori
An

Tekst koji ste objavili, siri nepodnosljivu mrznju, postoji valjda, neki novinarski kodeks.

Va

Ko uspe da pronađe Fakultet za civilno vazduhoplovstvo na spisku zvanično akreditovanih visokoškolskih ustanova u R.Srbiji, platiću mu kompletno školovanje na istom. Dozvola za rad koju su okačili na sajtu nije akreditacija. To što na dve godine menjaju ime univerzitetu i dobijaju „sveže“ dozvole za rad, pa ih kače na sajtu je obična prevara. Sem početne akreditacije (kao probne tablice na autu) nikada nisu dobili PRAVU AKREDITACIJU!

Evo pronađite FCV, čik ako možete:
https://www.nat.rs/ishodi-akreditacije-ustanova/

U praksi, ako i dobiješ diplomu FCV, vredeće koliko i taj avion sa reklame!

Odgovori
Jo

Evo ja sam pronasla. Kako da te kontaktiram?

Sa

Jovana molim Vas da sa nama podjelite vasa saznanja. Hvala.

Dr

Ej, “vazdušni saobraćajac”! Pobrkao si nešto. Fakultet za civilno vazduhoplovstvo dobio je prvu akreditaciju od Komisije za akreditaciju i proveru kvaliteta (KAPK), pre nešto više od 4 godine. NAT, koji ti pominješ je “Nacionalno akreditaciono telo” formirano po Zakonu o visokom obrazovanju, koji je stupio na snagu 12. oktobra 2018. godine. NAT je počeo da radi tek pre nekoliko meseci i svoje re-akreditacije objaviće u narednih nekoliko meseci, ili godinu dana, a u zavisnosti od trajanja tzv. akreditacionog ciklusa… Do tada važe akreditacije KAPK-a, odnosno Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. Najbolje je da se ode na sajt Megatrend univerziteta/Fakulteta za civilno vazduhoplovstvo gde su transparentno prikazani svi validni dokumenti akreditacije i dizvole za rad pomenutog fakulteta. Nadam se da su stvari sada jasnije…

Dr

Fakultet za civilno vazduhoplovstvo dobio je prvu akreditaciju od Komisije za akreditaciju i proveru kvaliteta (KAPK), pre nešto više od 4 godine. NAT, koji ti pominješ je “Nacionalno akreditaciono telo” formirano po Zakonu o visokom obrazovanju, koji je stupio na snagu 12. oktobra 2018. godine. NAT je počeo da radi tek pre nekoliko meseci i svoje re-akreditacije objaviće u narednih nekoliko meseci, ili godinu dana, a u zavisnosti od trajanja tzv. akreditacionog ciklusa… Do tada važe akreditacije KAPK-a, odnosno Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. Najbolje je da se ode na sajt Megatrend univerziteta/Fakulteta za civilno vazduhoplovstvo gde su transparentno prikazani svi validni dokumenti akreditacije i dizvole za rad pomenutog fakulteta. Nadam se da su stvari sada jasnije…

Jo

Nisi dobro gledao dokumentaciju Nacionalnog akreditacionog tela (NAT).
Fakultet za civilno vazduhoplovstvo dobio je akreditaciju Komisije za akreditaciju i proveru kvaliteta, rešenjem br. 612-00-00047/37/2016-06.

Su

Ima jedna priča koju bi trebao da čuje državni sekretar turizma i razonode, ide ovako:

1. FCV je dobio pozitivno mišljenje KAPK kao visokoškolska ustanova „u osnivanju“ tj. dobio je početnu akreditaciju na 12. sednici III saziva KAPK, održanoj dana 26.02.2016. godine.
izvor: KAPK, zapisnici sa sednica

2. Univerzitet Megatrend (ovaj poslednji) dobio je dozvolu za rad dana 15.05.2018. godine zavedenu pod brojem 612-00-02275/2017-06. U dozvoli je uredno naveden FCV. Navedena dozvola je dostavljena kao prilog dopisa Megatrend Un. od strane MPN 612-00-02275/2017-06 takođe od 15.05.2018.godine.
izvor – sajt Univerziteta Megatrend

3. Dozvola za rad iz tačke 2. izdata je na osnovu Odluke KAPK o akreditaciji visokoškolske ustanove donete dana 12.02.2016. godine na 11.sednici III saziva KAPK i zavedene pod brojem 612-00-
02335/2014-04 sa istim datumom. U navedenoj odluci, nalaze se SVI fakulteti (što kao samostalna, što kao povezana pravna lica) OSIM FCV.
izvor – sajt http://www.KAPK.org, ishodi o akreditaciji, Megatrend, Odluka

4. Na osnovu 1., 2. i 3. svi fakulteti Megatrenda, osim FCV nalaze se na strani 50. i 51. Spiska akreditovanih studijskih programa u R.Srbiji (link već postoji u komentarima), kao i na svim ranijim sličnim spiskovima izdatim od strane KAPK, kao što je „Vodič za studente kroz akreditovane studije R.Srbije, izdanje februar 2018.

5. Na osnovu 1., 2., 3., 4., Fakultet za civilno vazduhoplovstvo (FCV) se nalazi na str.90 (91.) tj. na poslednjoj strani Spiska akreditovanih studija u R.Srbiji, bez obzira da li je taj spisak sastavio KAPK, NAT, MPNiTR ili neko treći tj. na mestu gde se nalaze ustanove koje od potrebna tri, imaju dva dokumenta.

6. Potrebna tri dokumenta iz tačke 5. su:
1. početna akreditacija (tj. pozitivno mišljenje za izdavanje dozvole za rad, u Spisku akreditovanih ustanova se prepoznaje kao „Ishod: Pozitivno“);
2. Dozvola za rad (dobija se nakon dobijanja početne akreditacije za ustanove u osnivanju što FCV jeste) uz obavezu ustanove da najkasnije u roku od godinu dana od dobijanja za rad podnese zahtev za akreditaciju;
3. Akreditacija ustanove i studijskih programa (KAPK, sada NAT donosi Odluku o akreditaciji ustanove i njenih studijskih programa i izdaje UVERENJE o akreditaciji. U spisku akreditovanih studija se prepoznaje kao ISHOD:AKREDITOVAN, skroz desno u tabeli pored naziva institucije odnosno studijskog programa).

7. Za početak rada noovosnovane visokoškolske ustanove potrebna je početna akreditacija i dozvola za rad, s tim da je ustanova dužna da u roku od godinu dana podnese zahtev za akreditaciju. Ukoliko bude odbijenja, gubi pravo upisa na taj studijski program.

8. FCV sem početne akreditacije tj. datog pozitivnog mišljenja za izdavanje dozvole za rad nema ništa. Tačnije, nema Odluku i Uverenje o akreditaciji kako sebe kao visokoškolske ustanove, tako i svojih studijskih programa. Bio je u obavezi da to pribavi, imao je tri i po godine, još uvek nije uspeo.
Da li će uspeti: Ne znam.
Kada će uspeti: Ne znam.
Da li diploma izdata od strane ustanove koja ima samo početnu akreditaciju i dozvolu za rad, a nema uverenje o akreditaciji važi: Ne znam, mada naslućujem odgovor.
Da li diploma uredno akreditovane ustanove i studijskog programa važi: Važi.
Da li je FCV uredno akreditovan da izdaje diplome: Nije.
Možda bude. Možda bude već sutra. Danas nije.
Opširnije u članu 52. i 53. Zakona o visokom obrazovanju. Ko voli starija izdanja ima i u prošlom zakonu isto to.

Kraj priče

Ne

Sta Vam je hejteri?! Diplomiro sam proslog meseca na Fakultetu za civilno vazduhoplovstvo Megatrend univerziteta, kao student prve generacije istog. Ovaj fakultet ima dozvolu za rad, Ministarsva prosvete, odnosno akreditaciju koju je izdala Komisija za akreditaciju i proveru kvaliteta (KAPK) Republike Srbije. Radim u SMATSA i sa ovo, diplomom, od septembra, prelazim na visu poziciju u ovoj instituciji.

Odgovori
Pi

Jao nama, sta ti je tata?

Zato ce od Srbije ostati samo talog polupismeni slicni tebi

Pe

A sta fali reklami? Pisem knjigu o marketingu, ovo sam ubacio i ovo je fenomenalno!! I Nikoli Tesli su se smejali i svim ljudima ispred svog vremena! To sto sto je problem vecine sto je ostao talog polupismenih,licni je problem jer nemaju kulturu, i zaglupljuju se zadrugom. Dosli bosanci, seljaci, crngogorci, i isti ti primitivci sire mrznju i lose misli. Ako ti se ne svidja tekst sta ti ima da komentarises? Koji si ti faktor? Sedis u nekoj garsonjeri, nezadovoljan u zivotu jer nista nisi stekao, pa ko god da je uspesan pljujes? Pljujes po Mici Jovanovicu koji je nasoj deci pruzio najmoedrniju zgradu( u Evropi nema takvih univerzitetskih zgrada, kakve su zgrade Megatrenda), koji je dao 4 godine besplatnog studiranja! Ko je jos od drzavnih to uradio? Privatni univerzitet je jeftiniji od drzavnog! I sta god vi pricali MEGATREND UNIVERZITET IMA AKREDITACIJU za svaki fakultet! I postoji 30 godina, kad vecina vas jos nije rodjena ! Bolje gledajte da sirite ljubav, nego mrznju!

Mi

„Sta Vam je hejteri?! Diplomiro sam proslog meseca na Fakultetu za civilno vazduhoplovstvo Megatrend univerziteta,“

vidi se, vise nego ocigledno da si ‘diplomiro’.

Ko

Kolega, kako da i ja napredujem s obzirom da imam završeni Saobraćajni? Ili je uslov i Megatrend?

AI

Nas 11 profesionalnih pilota, koji smo diplomirali na Fakultetu za civilno vazduhoplovstvo, Megatrend univerziteta izrazavamo svoje veliko nezadovoljstvo zbog napisanog teksta kao i prema odredjenom broju komentara smatrajuci da se radi o sirenju mrznje prema instituciji, koja je prva u regionu pokrenula ovakvu vrstvu studija, nevezano od toga da li ce EASA u svoje regulative staviti obavezu visokog obrazovanja za pilote, ili ne.

Odgovori
Pi

HAahah profesionalni pilot AIRPINK, evo ja cu samo da navedem na cemu sam leteo u vojsci skoro 3.000 sati:

-G2

-Mig 21 (L12 i L14)

-An 26 i An 2

Ajde javno objavi program obuke i letenja ako smes.

Is

Problem nije ustanova, već marketing Vaše ustanove. Umesto da budete poznati po kvalitetu, Vi budete poznati po ovom skandalu od reklame.

Pr

Dobar fakultet ne tako dobrog Univerziteta (!?)

Izreka „pitaj mog brata lazova“ u ovom slucaju komotno moze da se pretvori u „pitaj mog tatu lazova“, jer kako to da fakultet, koji kao zasebna jedinica univerziteta, moze (a i ne mora) da nosi isti epitet!?

Ja sam vaspitavan sa „sve za obraz, obraz ni za glavu“, pa sad malo podrugljivo gledam na svoju diplomu Masinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu nakon svih „doktora nauka“ koje je moj, i ne samo moj, univerzitet proizveo. Trud svih nas, koji smo svoje diplome zaradili samo mi znamo kako, je neko ‘ladno resio da obesmisli i obezvredi. Ja priznajem, besan sam i ogorcen, ali koga je za to briga… Eto, ti i takvi ljudi su upravo dali akreditacije tom Univerzitetu, pa Vi koji se toliko njim i dalje ponosite i to Vam je ok – super, meni nije!

Ne, hvala (rekao je davno, Mica Popovic), pogledajte tu sliku, nema sakrivenih poruka, jasno k’o dan!

Odgovori
De

Bravo, Predraže!

Re

I live in La Jolla. I have a friend a Serbian friend. She shows me and translates Megatrend University marketing message. I have been teaching marketing for more than 30 years. I think that this is a perfect marketing move!

Odgovori
De

Odgovor za “Pilota”: Zaboravio si da, u ovih 3,000 sati litenja, dodaš i Apolo 11… Svi znaju da si i na njemu leteo… Xaxaxaxaxaxa!!!!!

Odgovori
BB

Kako reče Rambo Amadeus:
Sve je ovo nekritička upotreba tehnologije…

Odgovori
Mi

“Sudija Vrhovnog suda Komorskih ostrva” (a znamo koji je, hehe!) možda bi bio i u pravu da je dodao: “Početna akreditacija i dozvola za rad, za svaku visokoškolsku instituciju (pa i za Fakultet za civilno vazduhoplovstvo Megatrend univerziteta VAŽI dokle god se ne dobije stalna akreditacija pomenutih akreditacionoh tela”. Pomenuti fakultet IMA i početnu akreditaciju i dozvolu za rad. Fakultet za civilno vazduhoplovstvo je NA VREME i mnogo pre predvidjenog roka dostavio zahtev i potrebnu dokumentaciju za dobijanje stalne akreditacije. Medjutim, proteklo je više od godinu dana prosvetnog bezvlašća, interegnuma, od prestanka rada stare Komisije za akreditaciju i formiranja akreditacionih tela u novom sazivu, pa je tako pomenuti zahtev dugo, dugo čamio u nečijoj fioci. Konačno je došao na red za razmatranje. U medjuvremenu, mnogi studenti prve generacije Fakulteta za civilno vazduhoplovstvo su diplomirali, njihove diplome važe, kao što će i ova tzv. “početna akreditacija” i dozvola za rad Ministarstva prosvete važiti dok se ne izda stalna akreditacija (dozvola za rad). Dakle, tetka sa Komorskih ostrva, bez potrebe, unosi zabunu svojom “analizom” situacije, za koji Megatrend univerzitet ni najmanje nije kriv!
Uostalom, potencijalnim studentima Fakulteta za civilno vazduhoplovstvo, a i onim aktivnim, celokupna, verodostojna dokumentacija uvek stoji na raspolaganju na pomenutom fakultetu!

Odgovori
Su

Super, onda je sve ok!
Stiže akreditacija i nema problema.
Sigla je Visokoj brodarskoj, pa će stići valjda i do FCV-a.
Ostaje nam da sačekamo i vidimo.
Međutim, pošto verujem ministru prosvete (Komorskih ostrva), molim moderatora da, ako je ikako moguće, obriše moj prethodni, a i ovaj post (a u tom slučaju i ministrov, jer ne bi imao smisla), kako svi zajedno zaista (u pravu je ministar) ne bi unosili zabunu budućim brucošima ovog fakulteta, koji je, kako ministar kaže, ispravan 100% i koji će dobiti stalnu akreditaciju, ako dobro razumem, uskoro.
A o verovatnoći da će biti odbijen, kao recimo Fakultet primenjenih nauka Niš (koji takođe ima početnu akreditaciju i dozvolu za rad) ili mnogi drugi, neću ni da razmišljam, jer ipak je ovo ozbiljan univerzitet i tako nešto mu se zaista ne bi smelo dogoditi, i verujem da neće!
Držim Vam palčeve! Sve najbolje!
I sklanjajte ovu očajnu sliku, dajte nešto lepše!

St

Hvala “Vrhovnom sudiji Komorskih ostrva”!
Lepo je kada se Ministar prosvete i Vrhovni sudija slože! Dakle, na dobrom smo fakultetu (FCV) i na ozbiljnom univerzitetu.

Odgovori
Ai

Auu, botuje se na Tangu sve u 16! Ali dobro, barem nije politika.

Odgovori
K4

Fantastično!
Megatrend botovi na Tango 6 portalu botuju sve u šesnaest!!!
Taman pomisliš da si sve video u životu, i život te demantuje…

Odgovori
Ne

Pa mora se opravda lebac koji se jede kod Lepog Miće…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Beduin na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@ Vogon it's not just an aircraft that was purchased. it is entire system that was purchased, entire new philosophy. so, yes, I consider this acquisition as justified one. years in front of us will definitely see placement of order for a brand new crafts. it will be easier to digest those ones when you…

02. Dec 2024.Pogledaj

Pajo na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Djuka, Srbofil zašto bi se bilo koja kako kazete "mala" zemlja EU ili NATO-a odrekla.svog prava da svoje oružane snage organizira i ustroji na nacin kako to sama hoće? To što ste dio saveza ne znači da se određene komponente morate odreći. Po vašem shvaćanju Belgija i Nizozemska ne bi trebale imati nadzvucne komponente, a…

02. Dec 2024.Pogledaj

Padobranac na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Ne bih se složio kako je to šuplja priča. Ostaje fakt kako novi ne bi došli još koju godinu, pa bi time vremenska praznina bila još i veća. Ovako 7 zrakoplova je tu, svaki mjesec stiže po jedan dodatni a obuka se uveliko provodi. Ono što jeste vidljivo ovdje, kako je priča sa izraelskim Baracima…

02. Dec 2024.Pogledaj

Vogon na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

(Google prevoditelj) Kao Mađar, ne vidim problem u tome da hrvatski narod održava let. Ne tako davno Srbi su govorili da žele kupiti dvadesetak aviona, jedan polovni kako bi brzo prešli na zapadni tip i jedan u novoj proizvodnji. Ako Slovačka s 5 milijuna stanovnika može održavati desetak novoproizvedenih, najmodernijih F-16V, to nije opterećujuće ni…

02. Dec 2024.Pogledaj

MedoMed na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Zaslužena mirovina :( Jako dobro je imati Saveznike. Hrvatska ne treba žrtvovati obuku pilota na Rafalaima.

02. Dec 2024.Pogledaj