BEG airport status
Suhoj odgovara Adriji: Nismo mi problem već vi ne biste mogli da plaćate avione Suhoj "povukao ručnu" u Sloveniji / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Suhoj odgovara Adriji: Nismo mi problem već vi ne biste mogli da plaćate avione

Današnja vest da je slovenački nacionalni avio-prevoznik Adria ervejz odustao od dugoročnog najma 15 putničkih aviona SSJ100 upravo je dobila svoj nastavak u formi demantija kompanije Suhoj. Saopštenje sadrži i indirektno ukazivanje Rusa da je Adrija finansijski nestabilna, odnosno strah da Adrija, da je preuzela avione, ne bi mogla da plaća njihov najam.

Kako se navodi u saopštenju ruske kompanije, do posla je trebalo da dođe, ali kriva je Adria:

– Sa Adrijom smo u novembru 2018. godine postigli preliminarni dogovor o isporuci 15 letelica za 2019. godinu. Ovaj dogovor je trebalo da se pretvori u čvrst ugovor odnosno narudžbinu.

Institucije koje su trebale da obezbede finansiranje, nakon uvida u finansijski izveštaj Adrije za 2018. godinu su nam predložile da otkažemo dogovor kako ne bi u budućnosti pretrpeli gubitke. Ova preporuka je prihvaćena i aktivnosti na ovom poslu su obustavljene.

Isporuka letelica je nemoguća bez čvrstog ugovora. – stoji u saopštenju Suhoja.

Da je Adria u teškoj finansijskoj situaciji Tango Six je analizirao u nekoliko navrata, najskorije u novembru prošle godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ni

Niti rusi isporucuju rezervne dijelove i onima koji su vec kupili ovaj avion….stoga nista bolji..

Odgovori
А

Kолико пара толико музике.

Odgovori
Eu

Adria treba da pita crnogorce za savet kako iz minusa da pređu u plus

Odgovori
Dj

Ovo je šala, jel tako?

Eu

Pročitaj članak izvršnog direktora Montenegro airlinesa on kaže nikad bolja godina za njih pa ko veli da im da savet

Bi

AA..znaci game over.. dok je država bila vlasnik firma je bila vodena diletantsko.. u nadzorom odobru su sjedili ljudi kojima ja nebi dao ni ovce čuvati . Adria je klasična balkanska priča

Odgovori
Yr

Samo što je već neko vreme ne vodi država, već baš po kapitalističkom PS-u, investicioni fond. I gle čuda, za par godina uspeli su ono što ni nesposobni državni službenici nisu, sahranili su kompaniju. Nije rešenje u privatizaciji, već u dobroj privatizaciji.

Mi

Koliko neznanja i gluposti se ovde moze pronaci!

Pa svakom ko je iole ikada u zivotu imao bilo kakve veze sa finansijama jasno je da:
1. Pare za ovakve projekte se pozajmljuju od institucija koje se bave plasmanom novca
2. Takve institucije imaju zaposlene ljude koji se bave rizicima
3. Kad rizicari pogledaju bilanse Adrije – nece odobriti plasman novca. Trazice se dodane garancije
4. Ako Adrija ne obezbedi garancije drzave ili nekog ko ima adekvatan kredibilitet – NECE DOBITI ZELENO SVETLO! Nijedna institucija nece dati pare za takav projekat.

To je jedina istina! I nema tu sta da se ratuje sapostenjima i glupira se. Ako SFAC ne da zeleno svetlo – dzabe sve ovo naklapanje!

Jedina opcija bi bila da su Rusi tolike budale da im daju avione na lete oci. I sutra Adria propadne a Rusi ostanu kratki. Pa nisu ni rusi tolike budale…

Odgovori
Vl

Miroslave,

Arogancija Zapada nema granice kad su u pitanju njihovi interesi. Gaze preko mrtvih, uništavaju, pale, kradu.

Nije ni na ostalim stranama Sveta bolje, ali aroganciji i dvoličnosti Zapada trenutno nema premca.

ma

Vladimire – kakva arogancija zapada u ovoj situaciji ima veze? A ko smo vec u politici, vidjeli smo kako su završili oni pod Rusima, ili sad Afrika pod Kinezima… Moze biti smo losije

Vl

Max,

Citiraću sam sebe što je skoro pa neviđeno, ali pošto niste pročitali moj tekst onda je neophodnost.

„Nije ni na ostalim stranama Sveta bolje, ali aroganiciji i dvoličnosti Zapada trenutno nema premca.“

Kakve veze ima sa ovim slučajem?

Pa toliko ima veze jer su Zapadne institucije koje se bave pozajmljivanjem novca odbile da pozajme novac Adriji za dil sa Suhojem. A onda Adrija, koja je jelte, zapadna kompanija optužuje Suhoj za propast posla. Simples, zar ne?

Da

Rusi ne mogu za sada prodavati ovaj avion jer su im ameri zabranili, budući da ima 20% njihovih dijelova(kompoziti),pa možda je to pravi razlog.

Odgovori
ta

Ta zabrana se odnosi samo na tržišta koja su pod odgovarajućim sankcijama US (npr. Iran).
Prodaja je slobodna na ostalim tržištima ukoliko neko hoće da ih kupi…

ma

Ovo poslovanje balkanskih stručnjaka me podsjeća na onaj vic o ekonomiji – idu dva ekonomista ulicom i ugledaju govno. Kaze prvi drugom – dat ću ti 100eur ako ga progutas. Ovom se gadi ali ipak za 100eura pristane. Kasnije naidju na drugo govno i sad drugi kaze prvom ajd sada ti progutaj dat ću ja tebi 100eur. Proguta ga. Poslije progovori prvi ekonomista – svako pojeo po govno a nitko nema ništa, drugi odgovara – bitno da se pare vrte.
Ovo možemo primjeniti i na politička obećanja, otvaranja tvornica, ulaganja u Balkan itd…

Odgovori
Pa

Ovo ili je neka šala ili je ovo zvanična izjava Sukhoja? Ovo liči kao da su pucali sebi u nogu.
Ko uopšte da im veruje da umeju da proizvedu kvalitetan avion i da planiraju održavanje kada ne umeju da dogovaraju i planiraju poslovanje?
Mi smo ovde na sajtu čitali tekstove i analize o stanju Adrie davno pre njihovih razgovora a oni ulete u novembru 2018. u dogovor pa sada otkriju finansijsku nestabilnost.
Umesto da ćute o svom diletantskom menadžmentu, oni javno objavljuju.
U stvari, možda grešim i tek sada su otkrili T6 sajt i arhivu tekstova.

Odgovori
Vl

Grešiš Pantelija,

Nisu oni ništa tek sada saznali, oni su jednostavno sada odlučili da kažu zašto im je neki od poslova propao, a ne da ćute o tome.

Posao je propao zato što je Adrija od strane revizorskih i finansijskih ustanova sa Zapada, ponavljam Zapada, dobila loš kreditni skor i bila odbijena za novac koji je tražila za ostavarenje posla sa Suhojem.

O proizvodnji aviona i održavanju ne bih sad, mnogo bi vremena uzelo. Jedino kratko sledeće:

Suhoj ima problema sa isporukama delova i sklopova koji su proizvedeni na Zapadu, što je bila inicijalna ideja kod dizajniranja ovog aviona. Delovi sa Zapada, lakša prodaja aviona na Zapadu. Kad ono malo morgen!

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Muzej vazduhoplovstva u Beogradu počinje sa radom 2027. godine, na SEAS-u objavljen plan njegove rekonstrukcije

Iskreno nikad nisam imao zamerki na stanje postavke unutar muzeja; mogu se dodati multimedijalni tableti, ali to nije toliko bitno. Medjutim sve oko spoljasnjeg dela je u najmanju ruku zalosno, a i ne postoji jasan putokaz ka muzeju od aerodroma. Takodje ovde se pisalo o raznim muvanjima u vezi fondova muzeje i kome pripada. Da…

24. Apr 2024.Pogledaj

Ivan na: Argentina konačno rešila problem supersonične vojne avijacije, od Danske nabavljeni američki F-16

https://www.combustion-engines.eu/Selected-problems-of-RD-33-engine-reliability-in-operation,116478,0,2.html Do 2000 h, sa produzetkom do 4000 h.

24. Apr 2024.Pogledaj

125OMBR na: [REPORTAŽA] Združena taktička vežba “Vihor 2024“: Izazovni meteo-uslovi, premijere i atraktivni nastupi avijacije

Tuga od "vojske"!Ovo vise nije vojska,na zalost...Jos kada sam ja sluzio 1998.i 1999.godine,ova sredstva osim novih Erbasovih helikoptera i francuskih AESA radara i PVO,su i tada bila krs i zastarela a zamislite tek danas gde te protivnik pogodi sa Hellfire raketom iz helikoptera sa dometa od 20 kilometara...Ovo lovacko drustvo je u ovakvom jadnom stanju…

24. Apr 2024.Pogledaj

Realni na: Muzej vazduhoplovstva u Beogradu počinje sa radom 2027. godine, na SEAS-u objavljen plan njegove rekonstrukcije

Da imamo državu,neko bi pozvao na razgovor upravnika muzeja ako se uopšte zna ko je odgovoran na toj funkcij i pitao ga šta je do sada radio.Kao i za Narodni muzej.Na stranu to što je muzej premali za sve eksponate.Koliko je samo izgubljeno para od posetioca njihovim neradom.Ozbiljne pare uzimaju uredjene zemlje od Vazduhoplovnih muzeja.Takvom…

24. Apr 2024.Pogledaj

Jovan Vučelić na: Muzej vazduhoplovstva u Beogradu počinje sa radom 2027. godine, na SEAS-u objavljen plan njegove rekonstrukcije

Jedino je T6 tokom godina dosledno pratio Muzej i prenosio informacije. Renoviranje stepenica je trebalo da se završi za 140 dana a dve godine kasnije Muzej još nije otvoren! Ministarstvo Odbrane, koje je nesposobno da vodi i održava Muzej, tada je obećalo da će se unutar Muzeja raditi izolacija, čišćenje i popravka plafona u Depou…

24. Apr 2024.Pogledaj