BEG airport status
Sindikat Kontrole letenja: indicije da je bezbednost vazdušnog saobraćaja ugrožena; SMATSA: Sindikat uzbunjuje javnost pred pregovore o novom kolektivnom ugovoru Buran početak pregovora o novom kolektivnom ugovoru / Foto: SMATSA

Sindikat Kontrole letenja: indicije da je bezbednost vazdušnog saobraćaja ugrožena; SMATSA: Sindikat uzbunjuje javnost pred pregovore o novom kolektivnom ugovoru

Kako je danas u saopštenju za javnost upozorio jedan od dva reprezentativna sindikata Kontrole letenja Srbije i Crne Gore, Sindikat kontrolora letenja i vazduhoplovno-tehničkog osoblja, „postoje sumnje da je bezbednost letenja iznad Srbije i Crne Gore ugrožena„. Menadžment SMATSA-e odgovorio je na ovu tvrdnju svojim saopštenjem večeras da to nije tačno i da je po sredi uticaj sindikata na tok pregovora o novom kolektivnom ugovoru.

Sindikat u saopštenju, između ostalog, navodi i da „SMATSA u dužem vremenskom periodu ne poštuje standardne operativne procedure koje su vezane za stres kontrolora letenja, da se vrše nezakonite i neblagovremene promene radnih vremena i da kod zaposlenih dolazi do premora. Sindikat se takođe žali na nedostatak dokumenata o reglisanju „plana karijera“ i da ne postoje pravilnici vezani za „sukob interesa, kao ni konkursi za operativne pozicije“ ali i da dolazi do „negativne selekcije kadrova“ koje mogu imati posledice, prema sindikatu, „kako za kompaniju, tako i za državu Srbiju„. Sindikat završava svoje saopštenje pominjanjem štrajka.

Kontrola letenja Srbije i Crne Gore odgovorila je na optužbe svojim saopštenjem gde naglašava da je po sredi neosnovano uzbunjivanje javnosti koje za svrhu ima pritisak na menadžment kompanije pred početak pregovora o kolektivnom ugovoru:

– Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) snažno demantuje saopštenje dela Sindikata kontrolora letenja i vazduhoplovno-tehničkog osoblja (jednog od dva reprezentativna sindikata) najpre u delu koji se odnosi kako na “ugroženost bezbednosti vazdušnog prostora Srbije i Crne Gore”, kao i u delu navedenih navodnih “nezakonitih postupanja” našeg menadžmenta.

Radi objektivnog informisanja javnosti dužni smo da istaknemo činjenicu da trenutni kolektivni ugovor sa kontrolorima letenja ističe 30.01.2020. godine. Kao i do sada, menadžment Kontrole letenja Srbije i Crne Gore održao je dva sastanka sa Sindikatom kontrole letenja u dobroj volji na kome se otvoreno i u pozitivnom kontekstu pričalo o temama koje će biti predmet pregovaranja, kao i o svim otvorenim pitanjima u vezi sa statusom i standardom kontrolora letenja.

Menadžment je pokazao praktičnu spremnost da se razgovara o svim pitanjima u toku procesa dogovora i pregovora u vezi novog kolektivnog ugovora. Shodno tome, na poziv menadžmenta da se obrazuje odbor za pregovore koji čine oba reprezentativna sindikata (SKL i NSKL) u petak 29.11.2019. dostavljen je spisak sa imenima članova odbora, na šta je poslodavac zakazao početak razgovora za 12.12.2019. godine.

Razgovori o novom kolektivnom ugovoru stoga tek predstoje i menadžment SMATSA-e je u potpunosti spreman da sasluša argumente sidikata i razgovara o svim otvorenim pitanjima. Međutim, ono što ne možemo dozvoliti, ono što nam profesionalna etika i na kraju zakon ne dozvoljavaju, je da podlegnemo javnim, preuranjenim i neodmerenim pritiscima pre nego što su bilo kakvi razgovori započeli. – stoji, između ostalog, u saopštenju SMATSA-e.

Saopštenje menadžmenta Kontrole letenja Srbije i Crne Gore završava se tvrdnjom da se „kontrola vazdušnog saobraćaja iznad republika Srbije i Crne Gore odvija bezbedno, efikasno i u apsolutnom skladu sa svim zakonskim i radnim pravilima i standardima“.

– Direktni korisnici naših usluga (avio-kompanije) kao i naši indirektni korisnici usluga (njihovi putnici) mogu biti uvereni da je po sredi neosnovano uzbunjivanje javnosti radi stvaranja nepotrebne prednosti ili pritiska pred početak sindikalnih pregovora i nikako odraz stvarnog stanja. – poručuje SMATSA u svom saopštenju.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Л

Озбиљне тврдње и једне и друге стране. Ако постоји нарушавање безбедности одвијања ваздушног саобраћаја очекивано би било да се покрене истрага о узроцима.
Као грађанин и путник, веома сам узнемирен оваквим тврдњама, а бићу још више уколико се покажу као истините.

Изостанак ангажовања надлежних институција на утврђивању истине у овом случају једино може бити протумачено као истинитост изнетих тврдњи синдиката контроле летења.

Odgovori
J

Nije mala stvar ako sindikat kontrolora navodi da je bezbjednost saobraćaja ugrožena. Ovdje već posla ima i DCV.
A, s obzirom da će od 05.12. imati manju zonu odgovornosti, sumnjam da će se kontrolori uspjeti izboriti za bolji kolektivni ugovor.

Odgovori
N

Kakvu manju zonu odgovornosti?

J

Od 05.12. više neće kontrolisati dio neba iznad Bosne i Hercegovine koji su kontrolisali do sada. Znači, isti broj ljudi i ista oprema, a manji obim posla i automatski manji prihodi.

V

Manji prostor ne znači manje novca jer se deo prihoda ionako davao Bosni. A obim posla će se verovatno povećati jer BHANSA nema kapacitet da zadovolji potrebe saobraćaja pa će letovi verovatno morati da ih zaobilaze.

K

Sto gori kontrolor to poslusniji menadzer a samim Tim pozicija da ucestvuju u planiranju karijejere kontrolorima Koji su imali dozvole kad su ovi fetus kontrolori a poltron menadzei bili u vrtic.Da dodam isti su statisticka greska po broju operacija u karijeri kontrolora kojima planiraraju karijeu.
U takvom planiranju je moguce da jedno lice iz ljudskih resursa za jedan Dan u
Podgoricu osposobi vise kontrolora u sefove smjene kontrole letenja.
Sledeca faza je odlazak na noge podobnimkandidatima ako su isti sprijeceni da prisustvuju u radne prostorije.
Inace prototip ovakvih apsurda je izvrsni direktor za aerodmske I terminalne kontrole a Koji je gle cuda krajnja instanca za iste,to jest sadasnja pravna regulativa od januara 2019 je onemogucila bilo koju drugu verziju.On Sam sebe ocjenjuje kod direktora I sve u hijerajhiji ispod.
Ka za turka zemana
Kadija te tuzi
Kadija to sudi.Za sad toliko …..

Odgovori
z

Iskustvo bivšeg Kontrolora letenja govori mi: u potpunosti se slažem sa komentarom „JudogOmleta“. Sve je već vidjeno.
zoća

Odgovori
W

Gde su pare u celoj priči?

Odgovori
M

Vidim da treba jos jedna afera da se fabrikuje Cim su komentari na televiziji Ns ocu reci na N1Postovani kontrolori da vam slucajno nisu male plate /Srpski prosek 500 evra/ da mozda neradite u losim prostorijama Cinjenica da je vas posao krajnje odgovoran i stresan ali nista manje od Pilota Bazduhoplovni Mehanicari i Inzinjeri isto imaju odgovoran posao i naravno mnogo vise skole i mnogo manje plata Vi ulozite 50 000 evra u kurs polozite za licencu i odmah pristojna plata Dali je uslov fakultet za kontrolora ili posebna srednja skola /Nije/ I tako imamo najbolje placene kursiste sa drzavnim licencama I sada hocete da pravite aferu verovatno po necijem nalogu Gospodo ako ste nezadovoljni sa svojom licencom imate mogucnosti da birate kao i ostali zaposleni u Vazduhoplovstvu U ostalom vi radite u preduzecu gde uvek mozete dati otkaz i otici gde je bolje Ali da upravljate njime nemozete Drug Tito je davno umro

Odgovori
G

Apsolutno se slazem. Normalno je da covek stremi ka visem i boljem, ali treba znati za granice. Gospodo? Nisu vam dobri uslovi rada? Niste zadovoljni primanjima? Imate licence i trazeno zanimanje, ovo je open market, put pod noge….

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Paqe na: Švajcarska izlazi na referendum: Da li ste za nabavku višenamenskih borbenih aviona?

Tata Eskadrila/bataljon/divizion po Vama nisu jedinice? Po kojoj to "definiciji" su jedinice brigada/puk i više jedinice? Nemojte dalje objašnjavati s obzirom da se u neke stvari ne razumete.

10. Jul 2020.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Nakon 50 godina odlazi legendarni 747

Ali se VC25-A, vode u Boeingovim i drugim statistikama kao BBJ, odnosvno VIP avioni. Kao i masa drugih aviona šefova država i vlada koji su dio vojnih flota, ali se vode kao VIP (BBJ) avioni.

10. Jul 2020.Pogledaj

Slucajni znalac na: Hajde da pričamo o SEX-u

YU-SEX nije u vlasnistvu Air Pinka, a pravi vlasnike je sve samo nije rijaliti igrac. Avion je registrovan u posebnom AOC-u i za sad se koristi samo u nekomercijalnim letovima.

09. Jul 2020.Pogledaj

Send this to a friend