BEG airport status
LYBE 1714:30 Z 080°03KT 050V220 CAVOK 29/11 Q1012 NOSIG=
Izašao finansijski izveštaj Er Srbije za 2018. godinu: Ostvaren profit u iznosu od 12,2 miliona evra, prevezeno 2.4 miliona putnika Er Srbija je u prošloj godini prevezla 2,48 miliona putnika / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Izašao finansijski izveštaj Er Srbije za 2018. godinu: Ostvaren profit u iznosu od 12,2 miliona evra, prevezeno 2.4 miliona putnika

Nacionalna avio-kompanija Srbije objavila je juče svoj finansijski izveštaj za 2018. godinu uz saopštenje u kojem konstatuje da neto dobit za prošlu godinu iznosi 12,2 miliona evra, da je prevezeno 2,48 miliona putnika i da je kao najveće povećanje poslovnih parametara zabeležen značajan rast dodatnog prihoda.

– Er Srbija je u 2018. godini, uz mere koje su podrazumevale unapređenje poslovanja, pripremu za širenje mreže koje je realizovano u junu 2019. godine, kao i optimizaciju procesa, prijavila u petoj godini poslovanja neto dobit od 12,2 miliona evra.

Posebno dobre rezultate, nacionalna avio-kompanija Republike Srbije, ostvarila je u oblasti prodaje dodatnih usluga, gde je zabeleženo povećanje od gotovo pet puta u odnosu na 2017. godinu, na 6,9 miliona evra. Pored toga, prihod od čarter-saobraćaja povećan je za više od 40 odsto na 20,7 miliona evra, čime je dodatno unapređen rezultat iz 2017. godine, koja je bila rekordna. – stoji u saopštenju Er Srbije.

Da bi se finansijske performanse kompanije stavile u kontekst, državna pomoć (prihodi, premije, subvencije, dotacije, donacije) za 2017. godinu, po osnovu transakcionog ugovora između Vlade Srbije i manjinskog partnera Etihad Ervejza, iznosi 20.907.696 evra. Identičan iznos kao i prošle godine.

Ostvarena neto dobit od 12,2 miliona evra predstavlja pad deklarisanog profita od 3,8 miliona evra u odnosu na prošlu godinu (2017. iznosila je 16 miliona evra). Kompanija je prošle godine prevezla 2,48 miliona putnika što je pad od 5% u odnosu na prošlogodišnjih 2,61 milion putnika.

Prihodi pre troškova kamate, poreza, amortizacije i iznajmljivanja (EBITDAR) su u prošloj godini skočili za 19% kao posledica smanjenja troškova uprkos povećanju cene goriva.

Air Serbia je i pored iskazanog smanjenja ukupnog broja putnika za 5% ostvarila stabilan prihod od prodaje proizvoda i usluga kao rezultat porasta ukupne prosečne tarife za 2% i porasta prihoda u čarter saobraćaju (+42%) – stoji u finansijskom izveštaju
U 2018. godini Air Serbia je obavljala letelove ka 39 destinacija.
Rute na kojima je Air Serbia u toku 2017 prestala da leti, a koje su uticale na smanjen broj u 2018, su Abu Dabi, Istanbul i Ohrid – kaže se u izveštaju

 

Popunjenost kapciteta za prevoz punika na nivou cele flote iznosi 71,2 odsto u prošloj godini. Kompanija takođe naglašava da je čarter saobraćaj ostvario za trećinu veći prihod u odnosu na 2017. godinu:

– Čarter brend Aviolet obavio je u 2018. rekordnih 958 letova i prevezao 223 hiljade putnika do popularnih turističkih destinacija u Grčkoj, Turskoj, Španiji, Italiji i Egiptu, što predstavlja povećanje od 28 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Novine tokom prošle godine bile su i ponovno uvođenje letova do Hurgade u Egiptu, povećanje broja letova za tursku obalu, kao i uvođenje jedne serije letova za Antaliju, koje je Aviolet obavljao iz Banja Luke.

Jedan Boing zvanično manje u floti Avioleta / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

U martu 2018. godine, Er Srbija je značajno unapredila svoje poslovanje i uvođenjem nove tarifne ponude. Cilj je bio da se putnicima omogući da prilagode putovanja sopstvenim potrebama. Tarifna ponuda putnicima omogućava da pri rezervaciji letova biraju između četiri tarife koje se razlikuju u odnosu na dozvoljeni prtljag, fleksibilnost u vezi sa promenom datuma putovanja, itd. Uz nove tarife, njima su na raspolaganju kupovina à la carte usluga, kao što su prioritetno ukrcavanje, rezervacija sedišta ili pristup Premijum salonu Er Srbije.

Imajući u vidu značaj onlajn prodaje, indikativan je i podatak da je prethodne godine trećina karata Er Srbije kupljena preko interneta, kao i da rast prodaje preko interneta u odnosu na 2017. godinu iznosi tri procenta. Zbog toga je doneta strateška odluka da se nastavi sa ubrzanim razvojem platformi za kupovinu karata i dodatnih usluga i u narednom periodu, što je u skladu sa svetskim trendovima u avio-industriji i digitalizacijom koja se sprovodi u našoj zemlji. – stoji u saopštenju kompanije.

Kompanija je u izveštaju konstatovala da je ostala bez jednog Boinga ali i da je i pored iskazanog smanjenja ukupnog broja putnika za 5% ostvarila stabilan prihod od prodaje proizvoda i usluga kao rezultat porasta ukupne prosečne tarife za 2% i porasta prihoda u čarter saobraćaju (+42%):

– Prihodi od prevoza putnika čine 89% prihoda od prodaje proizvoda i usluga u 2018. godini (2017. godina: 89%). Ostatak prihoda od prodaje proizvoda i usluga u 2018. godini se odnosi na čarter prevoz 8% (2017. godina: 5%), kargo prevoz 2% (2017. godina: 2%) i prihod od ostalih usluga 1% (2017. godina: 4%). – navodi se u izveštaju.

Broj letova je pao za 4% u odnosu na prethodnu godinu kao rezultat strategije konsolidacije za unapređenje operativne i finansijske efikasnosti. – stoji u izveštaju

Er Srbija naglašava uspeh u povećanim dodatnim prihodima:

– Uvođenje nove tarifne strukture dovelo je do odvajanja cene osnovne tarife i omogućilo putnicima da sami izaberu dodatne usluge. Ukupan prihod od dodatnih usluga po putniku porastao je za preko 400%. – kaže se u izveštaju.

U 2018. godini Air Serbia je obavljala letelove ka 39 destinacija. Rute na kojima je Er Srbija u toku 2017. godine prestala da leti, a koje su uticale na smanjen broj u 2018, su Abu Dabi, Istanbul i Ohrid.

Etihad je 24. decembra Er Srbiji u potpunosti isplatio 23,5 miliona dolara koje je JAT 1998. dao Erbasu kao avans za kupovinu aviona. Kompanija je u zadnjem kvartalu 2018. godine obnovia službu kontakt centra iz sopstvenih resursa i preuzela strateško značajne službe upravljanje prihodima i planiranje mreže i saobraćaja od Etihada, navodi se u izveštaju.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

d

Erbas vratio 24 miliona evra i ovi u plusu 12 miliona.
Nešto mi to nije jasno.

Odgovori
B

Da, zavisi kako su to vodili u knjigama. Ako su vodili kao sredstva pa sad naplatili onda im se samo povećao cash flow koji nije imao uticaja na dobit (iako mnogo znači za zdravlje kompanije), mada je pitanje kako su vratili (kroz keš, slotove u Londonu, najam aviona, ketering…), a ako su to ranije otpisali kao nenaplativa potraživanja, pa sad dobili, onda im je to vanredni prihod koji je uticao na dobit.

U svakom slučaju , osjeti se neki talas, da se radi nešto, da li su na dobrom putu – ne znam, ali mi se čini da nisu više na lošem putu…

M

232.000 : 958 = 232
Izgleda da je umesto B733 i eventualno A319 na charterima Air Serbie leteo sirokotrupac…

Odgovori
V

958 povratnih letova je u pitanju, neki letovi su u povratku bili prazni.
Takodje postoje i letovi nasih sportskih kolektiva koji su u dva pravca bili prazni, jer se avion vracao u Beograd.

N

958 povratnih letova sto je 1916 letova, a 223000/1916=116 putnika po letu. Ne znam zasto su prepisali ovako ako u izvestaju lepo pise povratnih letova.

M

Nevernih Toma i kritizera ce uvek biti Cinjenica je da AIR Srbija nije vise u problemu iz kojeg nema izlaza Krenuli su pozitivni trendovi i ja im cestitam U svakom slucaju Air Srbija ide napred sto nije slucaj sa konpanijama u Regionu Ali i dalje mislim da bi udruzivanje i povezivanje svima donelo korist Naravno da bi se finansiski izvestaj komentarisao potrebno je ozbiljno ekonomsko znanje a ne vazduhoplovno Pa se necu dalje upustati u strucnu ekonomsku diskusiju

Odgovori
A

Dakle, drzava pokloni kompaniji 21 M, a kompanija je u dobitku za 12.2 M. Ako zanemarimo ekonomske fiktivni kategorije i oslonimo se na zdrav razum, ostaje jednostavna cinjenicama da je kompanija poslovala sa gubitkom od 8.8 M. Inace, kao putnik, i to veoma cesti, uvek letim AirSerbia-om kad je to moguce i veoma sam zadovoljan njihovim uslugama i cenama. Nadam se da ce opstati kao kompanija i ne mislim da je lose da drzava garantuje poslovanje nacionalnog avio prevoznika. Samo nemojte da prodajete ovakve price…

A

@Aleks
I tako godinama i godinama u nazad. 2, 3, 5, 8 miliona u minusu, zavisi od godine do godine. Baceni novci. Evo jednog primera
Vlada je 27. decembra 2017. sa „Air Serbia“ sklopila Ugovor o uslovima korišćenja finansijskih sredstava.
Samo dan kasnije 14 miliona evra iz državne kase uplaćeno je na račun „Air Serbia“. Novac je uplatilo Ministarstvo privrede, piše u zaključku.
Planirano je da se ovaj novac, kako je opisano u dokumentu, iskoristi „isključivo za svrhe finansiranja troškova linije JFK (let iz Beograda za Njujork)“.
Od ukupno 14, „Air Serbia“ iskoristila je 11,7 miliona evra da pokrije gubitke koje je imala tokom 2017. godine na ovoj neprofitabilnoj ruti
Nakon toga, preostalo joj je oko 2,3 miliona evra.
Vlada je zato prošlog meseca ovim zaključkom odobrila zahtev „Air Serbia“ da preostali novac zadrži i dozvolila joj da ga potroši na gorivo.

Oprosten dug prema aerodromu, pa subvencije svake godine iznova i iznova, pa novih 5 miliona za neprofitabilne linije iz Nisa….
Pa mogu samo da zamislim koliko benefita bi doneo taj novac da je namenski ulozen u poljoprivredu, saobracaj, ma bilo sta samo ne u crnu rupu.

P

@Al-41F1 apsolutno tacno.
Tek cemo jednog lepog dana saznati koliko nas je sve zajedno kostala ova Air Serbia…

A

@Petrovic Dusan
JAT nas je kostao respektabilnog RV, a za uzvrat smo dobili jedno veliko nista. To je logika sprske drzavne privrede, prodaj firme sto su u plusu, da bi pumpao pare u gubitase doveka

d

-Потпуно се слажем са Србиславом да би било добро да неко стручан из финансија детаљно прочешља извештај.
-Али и без тога се може видети ниска просечна попуњеност летова и велики број запослених по превезеном путнику.
-Такође би било занимљиво видети по којим ценама набављају авионе, гориво и услугу одржавања, и колико плаћају централи за њихове услуге.
-Етихад група је под истрагом због издавања обвезница преко повезаних компанија.
https://www.google.com/amp/s/www.bloomberg.com/amp/news/articles/2019-07-22/a-busted-goldman-airline-deal-is-investigated-by-private-detectives
Интересантно би било видети разлику у каматним процентима између тих обвезница и кредита који је дао Ер Србији за свој удео у власништву.
-Занимљиво би било и сазнати како странци воде фирму, и да ли су однеговали будућу генерацију менаџера.

Odgovori
S

Postovani,
Neverni Toma ili ne, u zadnjih par godina letim redovno sa AS samo zato sto mi vrijeme odgovara. Svaki put ako to mogu izbjeci to I uradim, a razloga je na desetine. AS je, po mom skromnom misljenju dno dna, a iskreno im zelim sve najbolje. Objektivnih razloga I objasnjenja je na pretek od kupovine karata preko checkina, leta, prtljaga…. nemam snage sada da pisem o svemu, medjutim cinjenica je da je load factor na AS letovima daleko ispod profitabilnog. Avioni konstantno lete poluprazni. Ponekada letim sa njima I vise puta mjesecno, razlicite destinacije pa vidim. Druge kompanije na istim rutama imaju daleko bolju popunjenost. Elem, bez subvencija, alternativnih nacina finansiranja, kreativnog knjigovodstva AS ne bi bila ni blizu profitabilnosti. A epilog, to ce mo tek da vidimo, a imajmo na umu Malev, Litvanian I Estonian avio kompanije, evo najaktuelnije Ryanair u Francuskoj…

d

Не бих се са сложио. Увек са задовољством летим Ер Србијом. Имам велико поверења у њихове посаде. И ништа лепше на повратку из иностранства него чути наш језик и видети наше лепотице. Јако дуго су били много бољи од осталих на рутама ка западној Европи. Сада су снизили ниво услуге и приближили се ЛЦЦовима. То је тренд. На жалост… Било је лепо док је трајало.
Оно што је језиво је попуњеност. То стварно не разумем. Замислите да скочи нпр 10%. Сви показатељи би били драстично бољи и компанија би била у дебелом плусу.
Оно што ја видим је да тамо неко у продаји дебело не ради свој посао. Значи јако често се не виде њихови летови на главним претраживачима.
Повезаност са туристичким организацијама је 0.

B

Nedopustivo je da air serbia ima mnogo puta vise zaposlenih od croatie na relavitno veci promet. Jeste da drzave koriste visoki deficit da bi stvorile radna mesta i air serbia je mikroprimer, ali ovo je populizam.

Odgovori
S

Popunjenost kabine ( load factor) 72,1 i
manji broj putnika za 5%.
U Evropi leta gospodnjeg 2018….
Gde vi živite????

Odgovori
E

ma nevalja ništa

Odgovori
P

Taj ko čita te izveštaje ne čita ih dobro, odgovara predsednica Vlade Ana Brnabić: „Vlada Republike Srbije nije dala ni jedan jedini dinar, evro, dolar ili bilo koju valutu. Dakle ni jedan jedini za subvencije za Er Srbiju. To što čitaju kao prihod, to se računovodstveno vode dugovi koje smo preuzeli od JAT-a. Do 2023. će se u njihovim izveštajima finansijskim pojavljivati to svake godine zato što su to dugovanja koja su bila od JAT-a“

Odgovori
A

Isto Pantela: „Ugovo o koncesiji bice objavljen u potpunosti“….nije objavljen :D
Ma te lazi nece da vidi samo onaj ko ne zeli, a ima ih mnogo

С

Не бих се сложио да су летови ЕС полу празни. Ово не пишем као путник већ као неко ко ради опслугу авиона.

Odgovori
M

Gospodo i da je tako kako pojedinci komentarisu Nema cene Koja moze da se pleti sto na vecinu Svetskih Metropola slecu avioni na kojima pise AIR SRBIJA To je najbolji marketing nase Zemlje Dusmani ce se sekirati a prave patriote radovati

Odgovori
I

@Srbislave, man’te se tog jeftinog patriotizma. Avioni JAT-a decenijama su sletali na sve vece aerodrome na svim kontinentima, pa opet znamo kako se prica sa SFRJ zavrsila.
Uzgred, moram da vam kazem da je drug Tito umro i da su danas druga vremena. LCC nemaju nacionalnost, samo isplativost: ili imas zaradu ili te nema!

P

Licno meni se ne dopada sto Beograd ne nudi lowcost, jer to privlaci ljude iz susedniy zemalja koji bi, dolazeci na aerodrom, platili i hranu,i kartu autobusa,i na razlicite nacine doprineli zaradi u Srbiji.
Ovako-sva zarada ide kompaniji AirSerbia…
Budapest i Timisuara su i dalje neuporedivo jeftiniji za letenje u bilo koj evropski centar.
Jos 2014 pre nego sto su uveli Air Serbia sam iz Beograda leteo za Rim za 33€ a sad?Nema nista povoljno.
Uopste me ne zanima da kompanija bude“nacionalna“ ili ima „Srbija“ u imenu, vec da mi povoljno zavrse posao.
Nemam pojma ko je resio da Srbija sa katastrofalnom ekonomijom i najmanjim platama u Evropi MORA da ima svoju avio-flotu i kompaniju.I jos im dajemo pare iz budzeta!
Rasprodao bih sve sto je ostalo od JAT-a i dao da prave oni koji umeju.

Odgovori
P

Dušane,stara poslovica kaže: „u Solun,dinar somun.Al’ do Soluna sto somuna“.Najlepša hvala za savet za putovanja od Budimpešte,dok pređeš granicu sa Mađarskom,pokaješ se dvadeset i dva puta.U Temišvar sam išao februara ove godine.Načekao sam se za vinjetu,da bih mogao dalje.Policajci na graničnom prelazu su nam grebali i savijali lične karte,zagledali,pa tek onda skenirali,kao da su nešto prvi put videli.I sve je potrajalo,iako nije bilo nikakve gužve.A putovali smo iz Vršca.Naravno,tu nije bio kraj,trebalo je i doći do aerodroma.Neki još nisu shvatili da je berlinski zid odavno srušen,pa se tako i ponašaju,kao po inerciji..Tako da,hvala,Budimpešta i Temišvar,samo ako je moranje ili baš nema drugog izbora.Pozdrav…

P

@POW/LJPZ od 2005 koristim iskljucivo aerodrome u Budimpesti i Temisvaru, i koristim odlicne usluge kompanije terretravel i GEA, koji voze od kuce do aerodroma i 5-6 puta na dan za veoma razumnu cenu (15 Temisvar,2,5h 25 Budapest 5h).
Nisam nijednom imao neprijatnosti na granici, niti cekao duze od 10 minuta.
Na primer, put za Moskvu kosta od 30 evra iz Budimpeste,iz Beograda nema ispod 200.
Slozicete se da je razlika u novcu velika.
Za Italiju sam leteo nedavno za 5 (pet) evra iz Temisvara.Iz Beograda nema ispod 160.Dakle…

P

Dušane,sve u redu,stvar izbora.Ne znam gde živite,tj.odakle ste putovali do Budimpešte i Temišvara.Eto,ja pouzdano znam da su na granici sa Mađarskom gužve u sezoni i odugovlačenja van sezone.Izgleda da Vi uvek imate dosta sreće,a da sam ja baksuz,pa me uhvati gužva i čekanje,kao i još mnoge na granici.A i Budimpešta nije baš odmah preko „grane“.Od Vršca do Temišvara je trajalo duže nego što bi očekivali,da ne ponavljam.Verujem da je jeftinije,kao što kažete,ali i to putovanje do terminala traje i košta,zar ne?Rekosmo,do Soluna sto somuna.Ono što odgovara Vama,možda ne odgovara nekom drugom.Moji prijatelji iz Subotice redovno putuju na Kipar iz Beograda,istom kompanijom kojom su pre toga putovali iz Budimpešte.Da se razumemo,putovanja avionom nikad nisu bila jeftinija i dostupnija kao u današnje vreme,tako da svako ima pravo na svoj izbor:šta,kada,koliko,gde,kamo,kuda,odakle i dokle.Slažete se?Pozdrav…

Z

@Petrovic Dusan

Na koji ste moskovski aerodrom sleteli kad ste iz BUD za Moskvu leteli za 30€? Gde ste prelazili granicu Srbije kad ste išli za Temišvar ili Budimpeštu? I gde ste leteli u Italiju za 5€?

Inače, slažem se da je LCC jeftiniji, ali s druge strane nije i komforniji…

S

Upravo stigao sa AS iz Londona. Popunjenost 40tak posto. A320 iznajmljen od Etihada. Strah me je I pomisliti koliki su tu gubitci.
Moje iskustvo 8 od 10 letova AS ima popunjenost manju od 70%.
Na zalost, kraj je neminovan, samo je pitanje koliko ce agonija da traje I koliko ce da kosta poreske obveznike. Prvo ce mo saznati, a drugo nikada…

Odgovori
x

Ceo taj aranžman oko dodatnih linija za London ima jako specifičnu pozadinu i AS nije ušao u lizing tog aviona,

M

@xyz AS je lizovala avion. To je bivsi avion kiparskog Cobalt-a. Skladisten u Irskoj, u Shannon-u. Lizing kompanija je platila C-check u Lufthansa Technik u Shannon-u (info iz prve ruke), jer Air Serbia sve to radi u JAT tehnici na crtu i otpis dugova.

x

Avion kiparskog Cobalta sa Etihadovom kabinom i posadom? :))
Taj avion je registrovan na Etihad od 2007, to je bar jednostavno proveriti.
Naravno da je avion formalno u wet lizingu pošto ne bi mogao drugačije da leti.
Takođe, kada je avion u wet-leaseu onda o održavanju brine onaj ko daje avion (u ovom slučaju Etihad) a ne primalac lizinga (AirSerbia)
Ako već ne znaš detalje nečega nemoj ni izmišljati detalje „iz prve ruke“.

С

По мени је ЕС сасвим добро попуњена.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Pavle na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

nema krstarecih... verovatno su se malkice samogadjali nemaju rx-stealth, 5 generaciju mlaznih motora sa rx-supercruise, nemaju kabinu krcatu mfd. nemaju nista u jemenu cime bi naneli ovakav udar… sta li imaju….

17. Sep 2019.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Ne cudi me- Dubrovnik je i najlepsi grad celog Balkana i jedini turisticki centar na Balkanu, a posle "Igri prestolov" koje su snimane u starom gradu (kao i mnogi drugi filmovi) Dubrovnik je popularniji nego ikada!

17. Sep 2019.Pogledaj

Srbislav Milovanov na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Iz prilozenog se vidi da je Vazdusni saobracaj u celoj regiji bivse Jugoslavije u znacajnom porastu To je krajnje ohrabrujucei licno se radujem tom napretku \Moram konstatovati da Srbija i Hrvatska imaju znacajno povecanje putnika a to znaci i napredak sve obuhvatne pribrede

17. Sep 2019.Pogledaj

Nenad Frankfurt na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Dragi Alene, u Vasim dijagramima sirokotrupaca koji lete, zaboravili ste Al Masriju koja leti sa A330 gotovo svakodnevno BEG-HRG. Hvala i pozdrav!

17. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend