BEG airport status
LYBE 1804:30 Z 120°15KT CAVOK 14/09 Q1011 NOSIG=
[POSLEDNJA VEST] Naftna Industrija Srbije zbog problema u rafineriji redukovala isporuku avio-goriva aerodromu „Nikola Tesla“ za vikend Zbog propusta NIS-a "Tesla" bez goriva / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Naftna Industrija Srbije zbog problema u rafineriji redukovala isporuku avio-goriva aerodromu „Nikola Tesla“ za vikend

Kako Tango Six saznaje, Naftna Industrija Srbije preko vikenda neće snabdevati Aerodrom “Nikola Tesla” avio-gorivom.

Prema izdatom NOTAM-u gorivo za putničke avione (JET A-1 kerozin) nije raspoloživo na Aerodromu “Nikola Tesla” od sinoć, 6. septembra od 22:01 časova i neće ga biti do nedelje 8. septembra do 22:01.

NIS je izdao saopštenje o razlozima zastoja u proizvodnji i merama koje preduzimaju:

– Usled zastoja u proizvodnji avio-goriva u Rafineriji nafte Pančevo, došlo je do kratkotrajne obustave isporuka ovog derivata. Kompanija NIS će nastojati da proizvodnju obnovi u najkraćem mogućem roku. Takođe, NIS je započeo i hitan uvoz ovog derivata iz zemalja regiona. Shodno procedurama, kompanija je o nastaloj situaciji obavestila i klijente na aerodromima u Beogradu i Nišu. Istovremeno, od subote od 13 časova pa do ponoći NIS je omogućio dopune goriva za vazduhoplove u odgovarajućim količinama. Kompanija NIS se izvinjava potrošačima zbog nastale situacije i preduzima sve napore kako bi se snadbevanje tržišta stabilizovalo početkom naredne nedelje. – stoji u saopštenju NIS-a.

Kako Tango Six takođe saznaje, inostrane avio-kompanije kao i Er Srbija su od sinoć počeli da planiraju alternativne načine snabdevanja avio-gorivom. Ova procedura sastoji se od punjenja rezervoara njihovih letelica na drugim aerodromima.

Zvanično obaveštenje o neraspoloživosti avio-goriva na Aerodromu „Nikola Tesla“

U ovom trenutku nema informacija o otkazanim letovima. Očekuje se da se avio-kompanije snađu punjenjem goriva na drugim aerodromima i da ne bude većih otkazivanja letova. Budući da je NIS jedini dobavljač avio-goriva isti problem imaće i aerodrom „Konstantin Veliki“.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Д

Ваљда војска Србије има неке резерве да се интервенише а и држава је наследила складишта некадашњих савезних резерви. Надајмо се да није све празно. Из текста би се закључило да сви зависимо само од дневне производње и испоруке. Ако је тако онда смо у великом проблему…

Odgovori
С

Тзв. Војска, тзв. Србије, има само две „ствари“ – Вучића и Вулина и ништа друго! Они већ 10 година немају за казан пасуља, какав црни керозин…

A

Ne moze vojska da intervenise u poslovanje kompanije u stranom vlasnistvu niti je to njen posao

M

Snaći će se za euromediteranske letove ali šta će biti sa letovima Qatara, FlyDubaia? Oni će morati negde međusletanje da prave ili da šalje QR veći avion. I ASL let za JFK će morati da se snalazi za gorivo.

Odgovori
S

Da, ode QR372 za Sofiju po gorivo.

M

Qr preko SOF

M

A dubai preko OTP

d

Ma kako čudno bilo, ipak se ove situacije dešavaju.

Odgovori
a

@radovanovic
jedino je sigurno da si ti ozbiljan bot
ako NIS nema rezerve za par dana normalnog snabdevanja…to je daleko od ozbiljnosti
moj lokalni pekar ima brašna za sedmicu dana proizvodnje hleba…a ne spada u firme od nacionalnog interesa

i

Radovanovic , zaboravio si da dodas da ce nas predsednik uraditi sve da se nastavi snabdevanje gorivom aerodrom.
Pa da li se ovakve stvari zaista desavaju?

B

@aha,
Analogija bi bila da ima hleba za 7 dana a ne brašna. A možda su tu rezervu već potrošili, ko zna kakav je kvar u pitanju…

a

@BB
hleb se ne čuva 7 dana, isto kao sta se ne leti 7 dana unapred
pekar ima brašno i da 7 dana normalno funkcioniše i daje uslugu – prodaje hleb
NIS je izjavio da ima problem u proizvodnji
dakle, nema rezerve u tankovima
niti na areodromu niti u rafineriji
jednostavno – isplivala je sramota loše organizacije
baš me zanima , hoće li se o tome malo više pistati…

S

Sad će naši ljubitelji Belorusije, Venecuele i ostalih naprednih društvenih sistema da likuju. Konačno smo dostigli njihove intelektualne i organizacione sposobnosti.
Za razliku od onih debilnih starih članica EU i NATO-a koje imaju uvezane cevovode sa kerozinom između aerodroma, i između ad i skladišta. Takav sistem omogućava rezervu kerozina od 90 dana (!) prosečne potrošnje…..
Ali opet da ponovimo, to se nas ne tiče.

Odgovori
P

A Srbija to nema,sigurni ste?Kod Vas ne može nikako bez povremene politizacije teme?Kakve veze imaju Belorusija i Venecuela sa ovim?!Nisam siguran da
dovoljno poznajete i drugu stranu tih „starih članica“ koje pominjete.Dovoljno dugo živim u EU,poznata mi je i druga strana medalje. Ma,haj’te,molim Vas!

R

Bas me zanima ako mozete da nam napisete vise detalja o cevovodima sa kerozinom medju aerodromima u EU. To je zaista fascinantno, molim vas da nam ispricate gde to ima i kako funkcionise. U budnom stanju, naravno…

S

Poštovani LJPZ,
Kako preskočiti politizaciju kada je greška direktna posledica poitičkog rukovođenja?
Politički su dozvolili:
– Jednog proizvođača,koji je ujedno i uvoznik i vlasnik sistema za kerozin ( i za ostale vrste goriva)
– monopol u snabdevanju kerozina na jedina dva aerodroma koji rade
– umreće, ali neće dozvoliti konkurenciju u tom poslu ( i u gorivu i u aerodromima)
…..
I sada Vi meni recite- šta je to ako nije politizacija posla ??
I šta drugo očekivati kada na četiri tačke u sistemu imate „single point failure“ ?
A prihvatanje sistema koji je pun SPF je moguće samo uz tešku političku saglasnost i odobrenje. Zato što je potrebna velika moć da se utišaju stotine inženjerskih i stručnih mišljenja ( koji znaju i više od ovoga što sam ja napisao) da bi se dobio monopolizovan sistem – sklon SPF-u .
Sva komunistička društva ( SFRJ, Venecuela, Belorusija…) imaju jaku odliku monopolizovanih društvenih sistema- zato i jesu tu gde jesu.
Iz tog razloga mi je i politizovan stav o problemu (u ovom slučaju kerozina) jer je problem političkog porekla a ne tržišne ili stručne prirode…

@rex,
Poštovani, pokušaću jednom anegdotom da Vam približim ideju. Putovao sam sa čovekom koji je iskreno ubeđen da je Hrvatska normalna evroatlanska država( i verujem da bi on nju tako i vodio-kada bi ga neko pitao) I baš se povela priča o tom sistemu napajanja kerozinom. Kaže on :“ Naši aerodromi (misli na RH) nisu uvezani cevovodom međusobno. A u NATO- u smo. Kako ? “
“ Druže,i na tarabi piše pa niko ne skače na nju.“
Dubrovnik je svojevremeno, prilikom ulaska Hr u Eu, nakratko doživeo sličnu sudbinu. Bl dugo je imala problema sa snabdevanjem, i ko zna još ko i kada , samo je javnosti promaklo….

Zamislite da Frankfurt i Amsterdam ostanu bez kerozina za vikend?
Pokušajte to da zamislite, i onda ćete dobiti sve odgovore na ta i slična pitanja.

R

Postovani, da li vi to ozbiljno pricate o cevovodima sa kerozinom kojima su uvezani aerodromi u EU, NATOu ili cemu god? Da li pokusavate da mi kazete da tako nesto postoji? Svi aerodromi na celom svetu se gorivom snadbevaju na isti nacin – iz rafinerije nafte. Cisternom. Kamionom. Da ne gresim dusu mozda negde i postoji aerodom bas pored rafinerije nafte, pa dostave kroz neku cev. Mada sumnjam. I mozete kupiti kerozin od bilo koga. Od NISa ili koga vam po volji. I kod nas i bilo gde drugde. Samo sigurno necete vuci kerozin iz rafinerije u Madjarskoj ili Grckoj ako se to ne isplati. A ne isplati se kad je Pancevo 50 km od Aerodroma Nikola Tesla.

P

@Singapoore;Vidim da još nije objavljen moj drugi komentar,tako da bih Vas molio da se na njega odazovete kad budete u mogućnosti.Ne znam da li ste bili u Belorusiji,uglavnom,pokazujete potpuno nepoznavanje te države.Pogrešan primer ste izabrali.Nema nikakve potrebe da se ovde politički izjašnjavate,ovo je T-6.Ima i drugih pristojnih načina da komentarišete teme vezane za vazduhoplovstvo.U svom tekstu Vi poredite babe sa žabama,jabuke sa kruškama.Kad već pominjete priču sa tarabom,da i ja Vama odgovorim u istom slogu:“u tuđega tatka…“.

B

A zamisli da čitav svijet ostane bez ponude polovine aktuelnih modela uskotrupnih srednjeprugaša… 😄Monopol ili duopol (hajde, oligopol) nije srpski izum…
A konačno, aerodrom više i nije u srpskom upravljanju, nek dovode koga hoće…

P

@Rex;Očigledno nećete dobiti odgovore,kao ni ja.Sve je zaokruženo uopštenom političkom tiradom koja se periodično ponavlja
Btw,aerodrom Zadar je od davnina povezan cevovodom sa teretnom lukom Gaženica,odakle se vrši pretakanje.Pozdrav…

S

U pravu ste.
:)
Ne postoji sistem cevovoda za snabdevanjem kerozinom u ozbiljnim evropskim državama ( moram priznati da mi je malo teže da pojmim koliko bi cisterni dnevno trebalo na pojedinim evropskim aerodromima – radilo bi im više ljudi na voženju cisterni nego kod nas u SIV-u, al ajd – valjda ljudi znaju)
Sama činjenica da se kao aksiom navodi da se i kod nas može kupiti kerozin od drugih dilera-je potvrda ispravnosti pojedinih teza.
Ne bih ih dovodio u sumnju. Uopšte. Zato i jesu aksiomi.
:)
Prijatno vam veče.

A

Nismo mi jos na tom nivou na zalost. Npr. ovde se ljudi bore za bolji poljoprivredni „otkup“ od drzave, umesto za berzu gde bi sami prodavali klijentima(i uzimali mnogo vise para), pa im smeta kad im monopolisti(vlast) ponude najgore moguce uslove u Evropi jer „drzavi treba“ i onda opet u krug i u krug. Definicija ludila je valjda kad na isto pitanje, ocekujes drugaciji odgovor, a izgleda da smo onda kao narod ludi. I tako za svaki sektor i granu, ukljucujuci i naftu.

S

Salu na stranu, sada mi pade na pamet da se nisu Rusi i Francuzi pokacili oko cega? Npr da su Francuzi pitali da li moze Elf da diluje kerozin a ovi rekli, e sad cete da vidite??
Lose je imati monopol na svojoj teritoriji, bilo cega,
A za psihijatrijsko posmatranje su ljudi koji donesu odluku da monopolske stvari predaju u ruke strancima.

R

@POW/LJPZ Zato ja i napisem „da ne gresim dusu“. Video sam posle na netu da se i aerodrom u Amsterdamu sa 50% goriva snadbeva iz nekog terminala u blizini preko cevi. Tako da moze da se nadje neki primer. Al covek pise o „cevovodima za kerozin“ kojima su povezani EU i NATO aerodromi. Budan.

PS. Ova „u tudjega tatka“ je vrh… :)

S

Sta reci a ne zaplakati?

https://en.wikipedia.org/wiki/Central_Europe_Pipeline_System

Laku noc,
:) :)

R

@Singapurac
Izvinjavam se, vidi stvarno NATO napravo cevovod za kerozin. Sokiran sam na sta sve idu pare poreskih obveznika. Mada sta da se sokiram, ko da kod nas idu za bolje stvari. Ovde mozes i da spucas 4 milijarde dolara da pravis podzemni aerodrom u Bihacu, i niko nece da pita sta ce ti ta budalastina, „samo kazes napasce nas Rusi ili USA“. Sto je dobar bio hladni rat, valjda ga sad opet zato imamo.

Al prica je otisla predaleko, a ono sto smeta je sto se za svaku glupost pominju Rusija ili Nato, vise ne kapiram sta je ljudima ovde.

Aerodrom BG je francuski, NIS je ruski, aviokompanije strane, nek se oni dogovore oko goriva. To nije nas posao.

Pozdrav.

B

A sad malo vegete u vidu pojma „tank farm“ 🤔

B

Vidis Rex, svi problemi na ovijem prostorima otpocinju tako sto netko misli kako zna, pa provali netocnu imformaciju (kao ti sada) koja sazivi.
Pa se ljudi pocinju ponasati sukladno netocnoj informaciji pa sve krene u neseljenom smijeru.

Pa hajd’mo na osnove.
Aerodrom BG je, koliko ja znam, srpska tvrtka.
NIS isto tako.
O vlasnistvu mozemo….no o suverenitetu ne bi smijeli tako olako poput tebe.

A

@Beduin
Aerodrom je iznajmljen, nije „nas“ narednih 20 i kusur godina. NIS je u vecinskom vlasnistvu kompanije GazpromNeft. No i da Tesla odluci „promeniti dobavljaca“, to po nasim zakonima ne moze

B

Aj sad, malo prst na celo i zapitatibse sljedece:
Te dvije firme su negdje registrirane…..gdje?
Te dvije firme posluju po odredjenim zakonima….cijim?

Btw…nikad nista nije bilo „nase“.
Nesto „nase“ ne postoji.

M

Monopol je dobar samo za jednu strAnu i to privremeno.. treba otvoriti trziste nafte, gasa..

Odgovori
b

Princip snabjevanja aerodroma putem cjevovda je bio na aerodromu u Bihaću, bivšem vojnom aerodromu Željava, gdje su podzemna skladišta bila udaljena oko 10-tak km od aerodroma. Sve to izgrađeno 60-tih godina. A kerozin je dolazio vozom.
Ako je to moglo da se napravi tada zašto ne bi moglo i sada?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

17. Nov 2019.Pogledaj

Сремац na: Vulin obišao vojni aerodrom u Batajnici: plate pilota značajno “unapređene“, obnavlja se infrastruktura

Ресурс.....па у томе се и огледа трагедија ове државе где се већ 20 година аматери уче како се она води...у свим сегментима....па и војсци. Тако да ја поздрављам било какав корак, кад се нешто корисно и паметно уради . Без обзира ко је тај који је урадио или наредио да се то нешто напраби.

17. Nov 2019.Pogledaj

Send this to a friend