BEG airport status
Izvršni direktor Rajanera: Moguća narudžbina 100 Erbasovih A321 za Laudamotion; Krajem godine i smena na mestu izvršnog rukovodioca Uskoro kraj ere kontroverznog Irca? / Foto: Rajaner

Izvršni direktor Rajanera: Moguća narudžbina 100 Erbasovih A321 za Laudamotion; Krajem godine i smena na mestu izvršnog rukovodioca

Izvršni direktor kompanije Rajaner Majkl O’Liri (Michael O’Leary) izjavio je prekjuče na A4E vazduhoplovnom samitu (The Airlines for Europe Aviation Summit) u Belgiji da je irski avio-prevoznik u „početnim pregovorima“ sa Erbasom o budućoj narudžbini 100 A321 aviona za svoju nedavno kupljenu podružnicu Laudamotion, prenosi Rojters.

Kako navodi, Rajaner koji u svojoj glavnoj floti ima isključivo Boingove avione i pretenduje da postane jedan od najvećih kupaca ove kompanije, sada je na pragu narudžbine novog Erbasovog modela, čija se vrednost procenjuje na 6,5 milijardi dolara.

Rajanerova flota počiva na Boingovim letelicama / Foto: Rajaner

Prema rečima O’Lirija, nova Erbasova narudžbina za Laudamotion bi morala da uključuje minimum 100 aviona ovog proizvođača, dok će se u glavnoj floti, koja će i dalje ostati isključivo Boingova, naći i novi B737 MAX 10 avioni:

– Posvećeni smo da postanemo Erbasov kupac kroz našu podružnicu Laudamotion budući da će se u budućnosti u Evropi odigravati konkuretni procesi prodaje poslovnih delova, procesi spajanja sa drugim firmama, odnosno njihovo preuzimanje (merges and acquisitions), a oni će nekada biti na strani jednog, a nekada na strani drugog proizvođača aviona, stoga mi želimo da budemo na obe pozicije. –

Boingov novi uskotrupac / Foto: Boing

Posle O’Lirija žena?

Osim potencijalne kupovine aviona od konkurentnog proizvođača, Rajaner se suočava i sa restrukturiranjem menadžmenta kompanije budući da nakon 30 godina, Majkl O’Liri odlazi za mesta izvršnog direktora irskog avio-prevoznika, prenosi Independent.

Kako navodi, u planu je da O’Liri postane izvršni direktor Rajaner grupe, sa zaduženjem da nadgleda glavnu avio-kompaniju (Rajaner), njenu austrijsku podružnicu (Laudamotion), kao i poljski Rajaner San:

– Ovaj potez otvara slobodnu poziciju izvršnog direktora same avio-kompanije, a prema rečima O’Lirija, njegova želja je da ga zameni ženska osoba, iako je verovatno da će na njegovo mesto doći interni kandidat koji već radi za Rajaner.

Jedina ženska kandidatkinja je Kerol Šarki (Carol Sharkey), koja je u kompaniji od 1995. godine, a imenovana je i kao direktorka za rizike u maju 2018. Vodeći muški kandidat je Piter Belju (Peter Bellew), operativni direktor Rajanera od 2017. godine, a koji je prethodno vodio i Malezija Erlajns.

Uz njih, postoje još tri jaka kandidata i to: finansijski direktor kompanije Nil Soran (Neil Sorahan), komercijalni direktor Dejvid O’Brajan (David O’Brien) i direktor marketinga Keni Džejkobs (Kenny Jacobs). –

U maju objavljivanje oglasa za poziciju novog izvršnog direktora / Foto: Rajaner

O’Liri je precizirao i vremenski raspored za imenovanje novog izvršnog direktora Rajanera. Kako prenosi Independent, u planu je da se u maju utvrde rezultati za celokupnu godinu, kada će biti objavljeni i oglasi za zaposlenje, dok će između septembra i oktobra biti regrutovan nov direktor, koji će na tu poziciju biti postavljen krajem godine.

Trenutni izvršni direktor je ukazao i na problem nedostatka žena pilota, podsetivši da Rajaner radi regrutovanje, ali da je odnos muških i ženskih pilota 90% naspram 10% u korist prvih i dodao:

– Biti pilot je sjajna karijera za ljude sa porodicom budući da se radi 5 dana, a zatim su 4 slobodna. Takođe, piloti su ograničeni na 900 sati leta godišnje, što je 18 sati nedeljno, a uz to je i zarada 200.000 funti godišnje. –

Međutim, generalni sekretar British Airline Pilots’ Associationa (Balpa) Brajan Straton (Brian Strutton) negira da je 900 sati leta godišnje raspoređeno na 18 nedeljno, budući da se tokom zagušenih letnjih sezona radi daleko više, a i plata je daleko manja od one koju je O’Rili naveo:

– Mi smo kao asocijacija pokrenuli i kampanju o porodiljskoj naknadi, koja ukazuje na problematične mere u avio-kompanijama, budući da mnogi prevoznici, uključujući i Rajaner, nude samo zakonski minimalnu platu, što može rezultirati i smanjenjem do 90% ženskih pilota. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Miki na: [RAT U UKRAJINI] Obaranje još jednog ruskog A-50, pad Avdejevke, prvi ukrajinski piloti F-16 završavaju obuku na leto

    Zaista mi je neverovatno da VKS uspevaju da obore sopstveni avion. I to još ovakav avion. Elektromagnetni svetionik na nebu, u bog zna kolikom EM spektru. Ako su oni, sami... Lakše mi se poverovati da je to nekako uradila UK. Ako nema višeslojnu odbranu oko sebe, vrlo je lako pogoditi toliku grdosiju.

    24. Feb 2024.Pogledaj

    Vlado na: [RAT U UKRAJINI] Obaranje još jednog ruskog A-50, pad Avdejevke, prvi ukrajinski piloti F-16 završavaju obuku na leto

    Ukrajinci su Untermensh, ne znaju koristiti pvo sisteme bilo sovjetske ili zapadne. Bitno da po pricama prorusa Zapad smatra Slovene nizom rasom. Bice da ipak Rusi smatraju svoje komsije.

    24. Feb 2024.Pogledaj

    Advokat na: [RAT U UKRAJINI] Obaranje još jednog ruskog A-50, pad Avdejevke, prvi ukrajinski piloti F-16 završavaju obuku na leto

    Teza da je u pitanju kratkotrajna SVO koja se eto produžila na dve godine uz istovremeno kreveljenje o kompetenciji ruske vojske predstavlja klasičnu budalastinu. Obe strane su se spremale za dugotrajni rat. Ratna sreća je bila promenljiva, medjutim po svojoj prilici Avdejevka predstavlja prekretnicu u ratu. Ukrajina ce na kraju ovog rata postati kontinentalna zemlja…

    24. Feb 2024.Pogledaj

    mile na: [RAT U UKRAJINI] Obaranje još jednog ruskog A-50, pad Avdejevke, prvi ukrajinski piloti F-16 završavaju obuku na leto

    To je gore nego da su ga ukrainci obnorili....a 90% sigurno jesu. Jer je A50 leteci komandni centar,koji komanduje i sa PVO ,tako da je potpuna glupost da je sopstveni PVO pucao na njih. A50 na videu ocigledno ispaljuje IC mamce,sto znaci da su ukapirali da su u opanosti....i to od neprijatelja.

    24. Feb 2024.Pogledaj

    Pajo na: Mađarska nabavlja još četiri švedska višenamenska borbena aviona Gripen

    @Djuka, taj otkup aviona su platili upravo kroz izmjenu ugovora o leasingu 2012 godine. Ali ne dobivaju za ovu cijenu od 1.1 milijarde. Taj iznos je bio za najam u trajanju od 10 godina. Platili su dodatno taj otkup kao što su platili i ona dva dodatna aviona koji su imali nesreću (spominjalo se svojevremeno…

    24. Feb 2024.Pogledaj