Tokom 2018. godine Erbas je isporučio 800 putničkih aviona za 93 kompanije postavljajući novi rekord, saopšteno je iz ovog evropskog konzorcijuma.
Kako navode, isporuke su bile 11 % veće u odnosu na dosadašnji rekord od 718 letelica postavljen 2017. godine:
– Kada je reč o ukupnim isporukama putničkih aviona u 2018. godini, one obuhvataju 20 A220 (od kada je postao deo porodice Erbasa u julu 2018. godine), 626 aviona porodice A320 (u odnosu na 558 u 2017. godini) od kojih je 368 bilo A320neo (u odonosu na 181 NEO u 2017. godini), 49 A330 (u odnosu na 67 u 2017. godini) uključujući prva tri A330neo u 2018. godini, 93 A350 XWB (u odnosu na 78 u 2017.) i 12 A380 (u odnosu na 15 u 2017.).
Što se tiče prodaje, Erbas je tokom 2018. godine ostvario 747 neto narudžbina u poređenju sa 1.109 u 2017. godini. Na kraju 2018., zabeležen je ukupni zaostatak isporuka od 7.577 letelica, uključujući 480 A220, u poređenju sa 7.255 na kraju 2017. godine.
Takođe, značajan doprinos povećanju isporuka Erbasa u 2018. godini dale su linije za proizvodnju u SAD i Kini. –
Kako ističu iz Erbasa, program A320 je na putu da dostigne stopu od 60 mesečno proizvedenih.
MM
Mene zanima šta se dešava sa novim avionima Erbas A320 Neo koje je poručila Air Serbia ?
Još prošle godine su trebale da počnu isporuke aviona?
Bane
Ne dešava se nišita, tačnije neće bito ništa od A320neo. Odluka je doneta još pre godinu dana, ali je odlučeno da se u tišini sve prepusti zaboravu.
DejoBl
Danas se pojavila vijest da je Etihad otkazao porudzbinu 10 A320 Neo za AS.
Vjerovatno ce uskoro doci i potvrda.
Komesar Ko mesar
Menadjment je doneo odličnu odluku da se ne uzima neo kome svako malo pa se gase motori u vazduhu. Potsetimo se stetan ugovor sa erbasom donela je prethodna vlast u miraz. Na najvisem mestu je reseno da se u pogledu zanavljanja flote ide na jacanje domacih snaga i domace pameti te s tim u vezi ceka se da Sukhoi ponudi Superjet za male pare ili da se udje u posao sa kinezima i njihovim C919.
Bane
Ne, ovaj ugovor nam je 1998. godine u miraz donela vlada u kojoj je Aleksandar Vucic bio ministar informisanja.
Golub
Što bi rekli Amerikanci – I see what you did there :) simpatičan detalj da su imali baš 747 porudžbina.
U svakom slučaju, mene najviše zanima šta je sa AS avionima, tj. da li će biti barem nekih isporuka, da li će biti možda konverzije u A220 (što bih najviše voleo iz sebičnih razloga)… Nekako sam skeptičan da će biti nešto dobro od toga. Voleo bih da se prevarim.
Slobodan AR
Izgleda da je tih 23,5 miliona $ konvertovano već u H145 ili Pume ili …. ili kako već. Pa sad kao, ne znamo kako da rasporedimo: koliko će dobiti VS koliko MUP? Naravno, priča kao i u Nišu: prva investicija posle 2018 godina za vojsku i policiju. Medijski interpretirano kao da je Bog sa neba sišao.
A u stvarnosti :
– Aerodrom Konstantin Veliki Niš : smanjenje broja putnika, manji broj letova, manji broj kargo letova, mnogo manja količina prevezene robe;
– VS i MUP : Opšta papazjanija od tipova letelica / Ni bogatije zemlje ovo ne bi sebi dozvolile
BB
Koja je razlika 320neo vs 320? U čemu he bolji i koliko skuplji?
Bane
U motorima. Otud i sufiks neo- new engine option. Dosadasnji avioni iz familije A320 su dobili sufix ceo- current engine option. Moze da koristi dve varijante motora LEAP -1A i PW1000G (fenomenalan motor-kada radi kako treba. Kod njega turbina i kompresor nisu direktno spregnuti, vec preko reduktora, tako da rotiraju na svojim optimalnim brojevima obrtaja, a ne kao do sada na istom broju obrtaja). Novi motori daju ustede potrosnje u rangu 15-20%, a to kosta.