BEG airport status
U 2018. godini Erbas isporučio 800 putničkih letelica; 11% isporuka više u odnosu na 2017. godinu Erbas je tokom 2018.godine ostvario 747 neto narudžbina u poređenju sa 1.109 u 2017. godini / Foto: Erbas

U 2018. godini Erbas isporučio 800 putničkih letelica; 11% isporuka više u odnosu na 2017. godinu

Tokom 2018. godine Erbas je isporučio 800 putničkih aviona za 93 kompanije postavljajući novi rekord, saopšteno je iz ovog evropskog konzorcijuma.

Kako navode, isporuke su bile 11 % veće u odnosu na dosadašnji rekord od 718 letelica postavljen 2017. godine:

– Kada je reč o ukupnim isporukama putničkih aviona u 2018. godini, one obuhvataju 20 A220 (od kada je postao deo porodice Erbasa u julu 2018. godine), 626 aviona porodice A320 (u odnosu na 558 u 2017. godini) od kojih je 368 bilo A320neo (u odonosu na 181 NEO u 2017. godini), 49 A330 (u odnosu na 67 u 2017. godini) uključujući prva tri A330neo u 2018. godini, 93 A350 XWB (u odnosu na 78 u 2017.) i 12 A380 (u odnosu na 15 u 2017.).

Što se tiče prodaje, Erbas je tokom 2018. godine ostvario 747 neto narudžbina u poređenju sa 1.109 u 2017. godini. Na kraju 2018., zabeležen je ukupni zaostatak isporuka od 7.577 letelica, uključujući 480 A220, u poređenju sa 7.255 na kraju 2017. godine.

Takođe, značajan doprinos povećanju isporuka Erbasa u 2018. godini dale su linije za proizvodnju u SAD i Kini. –

Kako ističu iz Erbasa, program A320 je na putu da dostigne stopu od 60 mesečno proizvedenih.

Statistički prikaz isporuka Erbasa za 2018. godinu / Ilustracija: Erabas

 

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

MM

Mene zanima šta se dešava sa novim avionima Erbas A320 Neo koje je poručila Air Serbia ?
Još prošle godine su trebale da počnu isporuke aviona?

Odgovori
Ba

Ne dešava se nišita, tačnije neće bito ništa od A320neo. Odluka je doneta još pre godinu dana, ali je odlučeno da se u tišini sve prepusti zaboravu.

De

Danas se pojavila vijest da je Etihad otkazao porudzbinu 10 A320 Neo za AS.
Vjerovatno ce uskoro doci i potvrda.

Ko

Menadjment je doneo odličnu odluku da se ne uzima neo kome svako malo pa se gase motori u vazduhu. Potsetimo se stetan ugovor sa erbasom donela je prethodna vlast u miraz. Na najvisem mestu je reseno da se u pogledu zanavljanja flote ide na jacanje domacih snaga i domace pameti te s tim u vezi ceka se da Sukhoi ponudi Superjet za male pare ili da se udje u posao sa kinezima i njihovim C919.

Ba

Ne, ovaj ugovor nam je 1998. godine u miraz donela vlada u kojoj je Aleksandar Vucic bio ministar informisanja.

Go

Što bi rekli Amerikanci – I see what you did there :) simpatičan detalj da su imali baš 747 porudžbina.

U svakom slučaju, mene najviše zanima šta je sa AS avionima, tj. da li će biti barem nekih isporuka, da li će biti možda konverzije u A220 (što bih najviše voleo iz sebičnih razloga)… Nekako sam skeptičan da će biti nešto dobro od toga. Voleo bih da se prevarim.

Odgovori
Sl

Izgleda da je tih 23,5 miliona $ konvertovano već u H145 ili Pume ili …. ili kako već. Pa sad kao, ne znamo kako da rasporedimo: koliko će dobiti VS koliko MUP? Naravno, priča kao i u Nišu: prva investicija posle 2018 godina za vojsku i policiju. Medijski interpretirano kao da je Bog sa neba sišao.
A u stvarnosti :
– Aerodrom Konstantin Veliki Niš : smanjenje broja putnika, manji broj letova, manji broj kargo letova, mnogo manja količina prevezene robe;
– VS i MUP : Opšta papazjanija od tipova letelica / Ni bogatije zemlje ovo ne bi sebi dozvolile

BB

Koja je razlika 320neo vs 320? U čemu he bolji i koliko skuplji?

Odgovori
Ba

U motorima. Otud i sufiks neo- new engine option. Dosadasnji avioni iz familije A320 su dobili sufix ceo- current engine option. Moze da koristi dve varijante motora LEAP -1A i PW1000G (fenomenalan motor-kada radi kako treba. Kod njega turbina i kompresor nisu direktno spregnuti, vec preko reduktora, tako da rotiraju na svojim optimalnim brojevima obrtaja, a ne kao do sada na istom broju obrtaja). Novi motori daju ustede potrosnje u rangu 15-20%, a to kosta.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj