BEG airport status
LYBE 1610:30 Z VRB°01KT CAVOK 27/12 Q1019 NOSIG=
Stefanović: Super Pume dolaze u MUP 2021. i 2022. godine MUP prelazi na Erbas flotu / Foto: Erbas helikopters

Stefanović: Super Pume dolaze u MUP 2021. i 2022. godine

Helikopterska jedinica MUP-a Srbije dobiće svoja tri nova srednja transportna helikoptera H-215 Super Puma 2021. i 2022. godine, rekao je ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović, prenosi Beta.

On je na konferenciji pod nazivom „Kapitalna ulaganja i jačanje kapaciteta Ministarstva unutrašnjih poslova“ prezentovao dosadašnja i planirana ulaganja u ljudstvo i tehniku MUP-a. Deo izlaganja bio je posvećen i obnavljanju flote helikoptera:

– Zahvaljujući naporima Vlade, modernizovaćemo i unaprediti funkcionalnost naše Helikopterske jedinice, kojoj će tokom ove godine biti isporučena četiri helikoptera tipa H-145 M, dok će tri helikoptera tipa „super puma H-215“ biti isporučena 2021. i 2022. godine. – rekao je Stefanović.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

A

Obećanje, ludom radovanje.. A gle, i izbori stizu..

Odgovori
D

Nije obecanje,nego potpisano i uplaceno.
Srbija napokon ulaze u policiju i vojsku.

M

To si pricao i za migove, i za ona 2 mi17, pa i za h145….. Pa mi 35……i dalje ti nije dosta…. I dalje pricas iste gluposti……

V

Altek, zašto se na svaku ovakvu vest, nađe po neko kao i ti, da iznese ovaj tip komentara?
Pa zar vam do sada ništa nije postalo jasno?
Možda, jednostavno imate zadatak samo da trolujete.

B

Imas stavku u budzetu. Clan 5- opremanje i kapitalni projekti, nadji MUP i nacices poziciju ,,Obnavljanje Helikopterske Jedinice“. Iznos sredstava ove godine je 2.4 milijarde i sledece 2 godine po 4 milijarde svake (ukupno 87 miliona evra do 2021). Inace nista ne pise za MO jer ocito nece da se izlazi u javnost sa tim. Za sredstva namjenjena za opremanje MO mozes naci dole u budzetu tako sto ces sabrati sva konta ,,Masine i oprema“i ukupno iznosi 33 milijarde dinara (277 miliona evra). Ista sredstva su godinama kad nije ulagalo nista su se kretala u proseku od 2 do 4 milijarde (2018 11 milijarde) tako da se sigurno radi o novim opremanjima

Ovom prilikom bih zamolio nekog u redakciji izvrsi analizu budzeta i oda misljenje o tome ali ima prostora za nove, vece nabavke ili celo izdvajanje ide na placanje vec porucene opreme

I

Za koju namenu trebaju takvi helikopteri MUP-u Srbije? Pri tome kostaju kao pola eskadrile Mi35…

Odgovori
П

За оно зашто сада користе АБ-212, а за шта бi користили Ми-35 то не знам….

A

H145m je po svemu blizi 212ki nego Puma koja je skoro duplo teza. Pozdravljam ulaganje u Mup i MO ali mislim da je ovo cisto bacanje para….jedino ako ocekuju neku dublju saradnju sa AirBus-om, mimo toga nema logike kupovati ovoliku grdosiju za policiju

L

A kako je MUP odabrao taj helikopter je jos bolje pitanje?
Koji je to kriterijum da se prihvati helikopter koji se masovno izbacuje iz offshore operacija zbog istorije incidentata…..
Da nije mozda tender?
Ludilo, neko ce izbaciti bell 212 cija pouzdanost je neprikosnovena i to zameniti sa glavoboljom…. mnogo bogatiji su odlucili da ne lete vise sa tim helikopterom a Srbija, moze i hoce!
S’ Bozijom pomoci ministre.

E

Kao i u mnogo evropskih drzava….. mogu da sluze za spec policiske jedinici….I Gsg 9 I gign ih koriste upravo za to .

N

@LSBL
Da li znaš čoveče šta pričaš? Prvo, nisu izbacili taj helikopter koji je za tvoju informaciju H215 već H225, što je kompletno drugi helikopter. Drugo, 212 nije Bell već Agusta što je opet velika razlika i u održavanju i bar tri puta manje vredi a da ne pominjem što imaju skoro 40 godina.

L

@Niko
Vrlo dobro znam šta pričam ali ti očigledno ne znaš, Maintenance program je identičan za AB212 i B212 a sto se tiče H215 i H225 izgleda da ti ne znaš šta pričaš… Type Certificate Data Sheet je isti za oba tj oba su pod istim tipskim sertifikatom, marketinške oznake se razlikuju kao i neke karakteristike ali dizajn je isti! Bas bi voleo da vidim zašto ti misliš da je transmisija ba H215 bolja…. sreća sto oni nikada neće napraviši dovoljno ciklusa u MUPu da se tako nešto desi ali sve jedno to ne umanjuje cinjenicu da je CHC dobio parnicu na sudu protiv Airbus i da je vratio sve isporučene i porucene helikoptere. Nemoras biti iz industrije da pronadjes ove činjenice na internetu i da vidiš ko je u zadnja 24 mjeseca kupio ovaj helikopter i za koje potrebe. Odvajanje rotora od transmisije je nešto sto industrija ne sme da oprosti i nešto zbog čega taj tip helikoptera treba da izgubi certifikat o kome vi ovde pričate!

N

@LSBL
Maintenance pogram nije isti niti su resursi isti za AB212 i B212 (nisu isti ASB i AD note), kao ni cena… A sad što se tiče pume, nisu isti glavni reduktor (promene posle pada se ne odnose na ovaj tip vazduhoplova), repni reduktor, broj lopatica glavnog i repnog rotora i mnogo toga još. A tačno je za CHC samo ne za ovaj tip.

V

LSBL,
H215 i H225 nisu isti helikopteri. Motori, namena, spoljni gabariti, nosivost su različiti. Spadaju u istu grupu (familiju helikoptera, ali nisu toliko slični. Pa zaboga, H215 je skoro 1.5 metara kraći od H225. Snaga motora na H215 je 2 X 1357 KW dok je kod H225 2 X 1567 KW. Težina H215 je 8600 kg, a H225 je 11000 kg. I to tebi liči na istu transmisiju? Na istom autu sa različitom snagom motora ugrađuju različite menjače (čak kada je i isti motor u pitanju) a neće na helikopteru?

L

Svaka cast na reserch momci, ali ono sto mi vi pokusavate reci ja da yugo nije yugo ako ima drugi motor i mjenjac, na ovome je jos slicnije ima i istu oznaku. Pa zasto je na kraju Airbas uveo nove oznake. Nije li jedna od korektivni akcija da bi se helikopter vratio u upotrebu bila i stress analiza transmisije na AS332C1/L1? pa ako nisu isti helikopteri zasto su morali da primenjuju koretivne akcije na H215. Nisu li posle prvog udesa na sva zvona zvonili sa specijalnom PR kucom kako su kompletno redizajnirali tu istu transmisiju i kako su uveli sve elemente da se to nikad vise ne desi pa smo vidjeli kako u 2016 rotor leti na jednu stranu dok bespomocni ljudi unutra lete na dole. Takve greske se ne trebaju prastati!!! Na kraju krajeva zasto Srbija kupuje taj helikopter! Zato sto ga niko drugi nece, sto moze da se proda u vojsci i to je to. Koliko su ih prodali u zadnje dve godine? Mi ga kupujemo jer nemamo izbora, jer nam daju „povoljan“ kredit i pokusavaju da nam utrape ono sto ne mogu prodati. Sretno.

L

@Niko, interesantan statement za AB/B212 maintenance program. Ako nisu isti mozes li da mi kazes broj Maintenance Planing documeta za AB212 i da me uputis kako se taj dokument razlikuje od onog za B212?

V

LSBL,
ja bi ova dva modela poredio pre kao Grande Punto i Bravo, nego kao Jugo sa dva tipa motora :-)
Bravo nam je prevelik i puno troši pa zato kupujemo Punta. Liče, imaju isto održavanje ali nisu ista auta…
A drugi odredili od kog proizvođača moramo da kupimo. Jbg, neutralnost ima za posledicu i ovakve situacije.

T

Koliko cemo na kraju imati modela helikoptera, sto ili hiljadu?

Odgovori
B

@Tranzistor

Policija 2 modela:
manji H-145M
veci Super Pumu

Vojska 3 modela:
manji H-145M
veci Mi-17
borbeni Mi-35M

…ako ne racunamo gazele. Mada ce se gazele manje koristiti, osim za obuku. Racunam da za 5-10 godina gazela izlazi iz inventara.

S

A sta ce biti sa starim policijskim Augusta 212, Sikorski s-76, Bell 206?
Zna li iko?

i

Jeste MI-17 i jeftiniji i verovatno slican po performasama al meni je ruzan i grub do besvesti i meni licno se onako neracionalno Super Puma dopada milion puta vise! U svakom slucaju bice to dobar dodatak srpskoj policiji.

Odgovori
S

Sve su prednosti na strani Mi-17v5 …
Nosivost,borbena zolavost,jeftiniji za kupovinu i odrzavanje!(moze da prevozi dzip ili qvad u unutrasnjosti)
Ali lepo je imati i Super Pume zajedno sa H -145!

M

Moze li mi netko objasniti cemu MUP-u sluze ove grdosije… Bilo da je PUMA ili Mi17?? Osim sto su lijepe i velike za VIP transport!?

V

H215 je manji helikopter od H225 i Mi 17v5. H215 je težak 8600 kg. (H225 ima masu od 11000 kg), a Mi17v5 13000 kg. Snaga motora na H215 je 1819 HP a na Mi17v5 je 2100 ili 2700 u zavisnosti koje motore izabere kupac.
Nemojte mešati H215 i H225, to nisu isti helikopteri, a i namene im nisu iste…

j

za te pare mozemo da kupimo tri mi17 za policiju i dva mi35 za vojsku

Odgovori
A

Cekaj da ti neko napise kako nemaju EASA sertifikat…pa je boze moj to sprecilo Rumuniju, Tursku, Poljsku itd(mnogo vece i ozbiljnije zemlje od Srbije) da koriste Mi-17 u policiji…al nema veze.
Logika nije jaca strana javnih nabavki

L

@AL-41F1, koliko ja znam Drzava Srbija odrzava registar vazduhoplova koji lete u Srbiji!, Nema ni G-2 tipski sertifikat pa leti! i to leti sirom Evrope.
Drzava Srbija moze da napravi odvojeni registar vazduhoplova za ove potrebe. Pogotovo ako ce se isti koristiti u protivpozarne svrhe jer sam siguran da ni Super Puma nije sertifikovana za te svrhe (po mom skromnom misljenu helikopter na kome se transmisija raspadne dva puta i dokaze se da je to dizajnerska greska ne bi trebalo da ima sertifikat uopste). Nisam pobornik Mi-17 u helikopterskim operacijama MUP-a ali za takve nabavke treba imati jasan i transparentan proces sto morat cete priznati nije jaca strana demokratske evrope.. my way or highway…

A

@LSBL
Jel ti kontaš da pričaš o H225, a ne o H125 o kojem je ovaj tekst?

L

Da vrlo dobro znam, da li ti znaš da je to isti type certificate?

V

Aleksa, u pravu si…
Pojedinci uporno pišu o H225 a Mup kupuje H215. H215 je manji i različit helikopter od H225 sa različitim gabaritima, masom, snagom motora, doletom i namenama.

B

Aleksa, H125???
I ja bih volio jedan, onako za pijace…

L

@Aleksa je li ti kontas da je to isti dizajn tj da su oba razvijena iz istog helikoptera i oba nose istu oznaku? AS332, to sto su u airbusu pre neku godinu promenili marketinške oznake ne znaci da su to drugi helikopteri. Malo bolje pogledaj tcds.

j

Odkud onda makedoncima sertifikat?

Odgovori
j

Makedonci vec imaju sedamnajstice u policiskoj sluzbi

Odgovori
D

Letio sam mnogo kao putnik i sa Mi17 i sa Sa330 i novijom super pumom nesjecam se njene tacne oznake.. iskustva su vezana za Avganistan.. dok su nas vozile sedamnestke od Vertical de aviacion mnogo smo bili mirniji jer su letovi otkazivani samo u bas ekstremnim uslovima dok su pume ostajale na zemlji ako je samo bilo najave da ce padati kisa .. a o prakticnosti netreba trositi rijeci.. obilje prostora i sjedala uz zid letjelice sa zadnjim vratima-rampom su najbolja moguca varijanta omogucava kretanje do i sa sjedala bez problema.. za razliku od pume sa sjedalima na sredini letjelice ledja uz ledja .. ko nije pokusao uci ili izaci sto je brze moguce sa pancirom, sljemom, opremom, torbama, rancima itd nema pravo da uopste komentarise na ovu temu .. a i o vibracijama malo.. u Mi17 se naravno osjete vibracije pa malo i promaje :) nekad prozori nediftuju bas sjajno ali kod pume je to toliko izrazeno i bar 200% jace vibracije tokom cijelog leta a letio sam u bar 4-5 aparata i svi su isti bili po tom pitanju naizgled bolja „zavrsna obrada“ nema toliko promaje ali sve ostalo je na strani sedamnestke.. ovo je moje laicko misljenje zasnovano na vise desetina letova i jednim i drugim helikopterom u periodu od 3-4 godine.. a tek koliko su mehanicari provodili na njima poslije svakog leta.. puma je rasklapana i ciscena skoro svakodnevno imali su i improvizovane satore-hangare za odrzavanje.. a sedamnestke.. one su bile na livadi (govorim o bazi Shank tu su bili smjesteni privatni prevoznici)

Odgovori
m

@darkmen Jednostavno,sto je kalasnjikov medju puskama to je MI8\17 medju helikopterima,toliko puta dokazano na terenu gde je i jedino bitno

N

Druže, drži se ti pešadije i pancira a o vibracijama vazduhoplova nikad više nemoj da pričaš jer o istim pojma nemaš. A to što mehaničari lickaju ili stalno rade je stvar tehničke kulture a ne programa održavanja. I, opet da napomenem to je SA332 ili ti H215 helikopter a i o gluposti o kiši da ne govorim (pogotovu u Avganistanu)

B

@Niko,
U čemu je problem što je čovjek iznio viđenje iz svog ugla? I to ugla korisnika (kako se i predstavio)… Koja je vaša stručna oblast?

L

@Niko
Čovek ovde navodi iz svog iskustva i nemoj da to uzmeš lično. Ja sedmicno učestvujem u jednom RTB helikoptera iste veličine i mogu da potvrdim da HUMS i svi aktivni i pasivni uredjaji za umanjenje vibracija su beskorisni ukoliko je dizajn loš. Ovde se priča o količini sati koje treba uložiti u održavanje da bi se helikopteri držali u normama. Sve je moguće samo pitanje je sa koliko muke. Zao mi je svakog čoveka koji sa Bell-a predje na Airbus jer su obi posebna sekta. Izuzetak je pogon u Donauwörth-u mada koliko vidim i to se menja. Opet kažem s’Bozijom pomoću Srbijo, siguran sam da sve može pametnije.

B

A kad je bio tender za nabavku ovih helikoptera? 🤔

Odgovori
L

Nikad, to su strucna lica uz pomoć evropskih savetnika odlucila. Čitaj onaj ko ti pozajmljuje pare on i bira helikopter… to sto će narod Srbije vraćati a i plaćati kamatu to se ne pika u ovom slučaju. Bitno je da sve i da mnogo novca završi u EU.
Zamere Trampu sto štiti USA tržište a oni to rade mnogo ruznije i odvratnije nego on. Evropa Srbijo! Evropa

S

Da su i prethodni nesto nabavili sa i bez tendera svi bi bili srecni! Konacno dolazi do nabavke Novih borbenih sredstava u VS i Mup!
Jedino kasni modernizacija gazele!!!

L

@Shmele, tu se u potpunosti slazem sa tobom ali sta god da se radi treba ici pametno. Nece Vlast da placa kredit nego narod i to mnogo duze nego sto ce ta ista vlast biti na toj poziciji.

n

Auguste jesu stari helikopteri ali ih bolje remontovati i ostaviti nego prodavati iako dodju Pume

Odgovori

Моје је мишљење да је провизија коју је неко добио, преовлађујуће одлучила да се набаве баш Супер Пуме, а не техничко-тактичке карактеристике, као и код већине јавних и тајних набавки у Србији.
H215 несумњиво је нешто мањих габарита, тежине, носивости и долета од МИ-17. Свакако да при набавци треба узети у обзир много параметара, карактеристике, цену, трошкове одржавања итд. Али као што рекох, свакако је висина провизије била одлучна…

Odgovori
O

Odličan komentar.
Nikakva analiza potreba , specifikacija potrebnog helikoptera za MUP, studija, analiza troškova upotrebe, odrzavanja, logistika, tender za vise proizvodjaca nego odma’ skoro pa direktna nabavka.
Zna li se koju verziju uzimamo L ili C1e ili M? Zna li se koja je cijena po komadu?

H

Srbija je zemlja sa najvise mrzioca sopstvene drzave i naroda po glavi stanovnika u celom svetu, taj autosovinizam je vec patologija, pa do pre dve tri godine smo razbjali glavu i nadali se hoce li se kupiti 3 ili 5 helikoptera a sad kada se nabavlja skoro 20 sad se preseravate, pa to je neverovatno i za zaljenje, kakve destruktivne pojedince ima u svojim redovima Srbija je zlato.

Odgovori
N

Bravo za komentar

G

Iako se sa vašom konstatacijom „Srbija je zemlja sa najvise mrzioca sopstvene drzave“ apsolutno sležem, problem je što je većina njih u sadašnjoj i prethodnim vlastima ove države!

Vidite, oni koji traže da vlast polaže račune za svaki potrošeni dinar, oni koji su protiv bahaćenja i krađe, oni koji žele da se stvari rade razumno i planski, a ne bahato, nestručno i stihijski, oni vole ovu zemlju više od svih onih što je svakodnevno potkradaju i urušavaju. Da, Srbija ima gomilu destruktivaca, ali ponavljam, oni su na vlasti! Ako ja od pojedinaca u vlasti zahtevam da budu odgovorni i da polažu račune za svoje činjenje/nečinjenje, kao što tražim od svojih zaposlenih (a ljudi u vlasti i ne smeju biti ništa drugo nego zaposleni u službi naroda), onda to nije (sic) preseravanje, već upravo samopoštovanje i ljubav prema svojoj zemlji.

Ja, dežurni pljuvač i mrzioc, sam više za ovu zemlju učinio nego celokupna vlada sa predsednikom i premijerkom na čelu, samo kroz plaćanje poreza i dažbina. Ja bih mnogo više voleo da Srbija razvija aeronautiku kroz male sportske aerodrome i dečije školske sekcije, nego što se ulupavaju pare u megalomanske projekte čija je jedina svrha politički marketing i bogaćenje određenih ljudi. Više bih voleo da je Srbija nabavila još 5 H125/H145 za hitne medicinske službe nego 3 H215 kojima nikako ne vidim svrhu (osim političku i eventualno prebijanje sa Erbasom zbog otkayivanja A320neo). Više bih voleo 6 protivpožarnih aviona od koliko god Mi-35. Više bih voleo da su odgovorni za pad helikoptera i pogibije ljudi kažnjeni…

I za kraj, da ne bude da sam isključivo negativan, mislim da je dobro urađeno što su uzeti Migovi iz Rusije, jer je time sačuvana lovačka komponenta (takođe mislim da ne treba dalje modernizovati ovaj avion i trošiti pare, već pod hitno raspisati tender za novi avion), mislim da je dobro urađeno što su uzeti H145 i voleo bih da ih je više, pogotovo u MUP-u i civilnim službama.

A

@Golub
Apsolutno tacno sve. Dodao bih da trebamo u globalu prestati sa etiketiranjem i podelom od ljudi koji misle drugacije od nas. Jako lako se posegne za „mrzioci svog naroda, izdajnici, placenici, lobisti“ itd. samo zato sto je neko izneo drugacije misljenje ili kritikovao neku odluku. Isto tako pozdravljanje neke odluke ne znaci biti „politicki pristalica“ niti kritikovanje iste znaci biti „opozicionar“. Nisu ljudi valjda jos naucili da im politicari nisu prijatelji i na njih ne treba da gledaju kao osobe koje im se „svidjaju/ne svidjaju“ nego iskljucivo da analiziraju odluke i posledice, da li su: dobre, osrenje, lose…
npr. Migovi veliki +, h145m jos veci +, mi-35m+, h215 veliki –
I za kraj, tuzno je sto ovakve odluke i dalje zavise od vlasti. Pa pobogu osnovna oprema(sto ovo sve jeste) treba da se nabavlja po nekoj ustaljenoj proceduri od strane strucnih lica. Zar nije za 10/15 godina mogla ista da se utvrdi a budzet da se kreira prema realnih zahtevima? Nezavisno sta misli/ne misli neko na vlasti? Ovako dokle god je struka na milosti/nemilosti necijoj, odlazice sve vise ljudi iz nje i najverovatnije ici u privatni sektor

M

Svaka ti cast za komentar… Do juce su imali jedva dva komada koja su bila operativna…. I to zajedno i vs i mup…. A sada dobijaju ukupno 20 novih modernih hel…. A ovde raznorazni diletanti pametuju i palamude….. Provizije itd itd….. Sramota jedna…. A 30 godina ni jedan jedini helikopter nije kupljen…. Sram vas bilo

П

Према Википедији, H215 пада више од H225 и много је погибељнији.

Зато што смо неутрални, купујемо оружје са више страна.

Изгледа да би идеално било да купимо лиценцу за Ми17/38 уз искуство са H215 и да их сами производимо и продајемо.

Odgovori

Много богатије и технолошки напредније земље не могу себи приуштити куповину лиценце за производњу хеликоптера, камо ли Србија. Ради се о великом новцу, али не само новцу, јер се купује цео технолошки процес. Мало је вероватно да ми у кратком року, са садашњим технолошким капацитетима можемо освојити производњу компонената за хеликоптере типа МИ-8/17 или Ми-38. Мотор и трансмисију бисмо сигурно морали куповати, електронику такође, остаје да можда можемо израђивати труп и хидраулику, и коначно склапање. Е сад, ако концерн какав је Росвертолети, годишње произведе у више великих завода (Климов, МИЛ, Камов и др.) мање од 150 летелица годишње, шта мислите, колико бисмо ми могли склопити…

A

Nemamo mi te industrijske kapacitete, nije cak ni SFRJ imala, potrebno je bilo dodatno vreme i novac(dobar tekst na T6 o toj temi nedavno). Ali recimo bilo bi dobro transfer tehnologije i licenca za proizvodnju potrosnih delova….da ih mozemo komplet sami odrzavati. Isto bi bilo vrhunski imati i za lovacke avione, ali to je sad jako daleko

П

Све је то тачно, али…

Можемо да будемо Калимеро или да нешто радимо.

Ако тржиште постоји, а изгледа да постоји, онда треба улагати! Предузећа са Запада неће куповати од Руса, али ће можда куповати од нас, нарочито ако их дорадимо према жељама.

П.с.
Или ћемо да се хвалимо како „наши“ инжењери раде у Боингу/Ербасу/Локиду/…

B

Jel moze neko da mi navede ikakve prednosti Super Pume nad Mi-17? Valjda postoji razlog zasto jos postoji. Valjda su bar evropski dugi resursi ako nista drugo?

Odgovori
N

Mogu samo da ti kažem da npr. lopatice glavnog i repnog rotora (sa grejanjem) imaju 20.000h resursa. Bilo bi lepo kad bi neko izneo za Mi 17 pa da uporedimo.

L

Bilo bi interesantno naci informaciju koliko Super Puminih lopatica dostigne taj resurs, pogotovo tih sa „grejanjem“.
Zadnje sto zelim MUPu je da kupi ili da operise sa helikopterima koji imaju kompletnu zastitu od zaledjivanja. Pa i oni su ljudi i za koje potrebe to srbija treba „grejanje“ lopatica…..

@NIKO – Означавање ресурса лопатица на 20.000 часова је чисто маркетиншки потез, јер је исту вредност назначио и за лопатице главног ротора, а чак 11000 за осовину главног ротора (SLL (h)). Ове бројке не означавају часове летења, јер би у том случају ресурс лопатица био 23 године. Ресурс до замене лопатица задњег ротора МИ-171 је 7 година, или 1000 летних сати, а главног ротора 7 година или 2000 летних сати. Лично не верујем да ико може гарантовати 20000 летних сати за лопатице…

Odgovori
L

@Stevan,

Svaka ti je zlatna, proizvodjaci lupaju brojeve da namame naivne, relnost je nseto sasvim drugo….

N

Na osnovu čega tvrdiš da je TBO bilo kog dela marketing? Ja ne znam da li Mup uzima lopatice sa grejanjem ili ne ali 20000h:1000/2000h a bez kalendarskog ograničenja dovoljno govori o kvalitetu. SLL je naravno za bar trećinu veći od tbo-a. A, ako je to marketing Airbus-a, šta reći onda za TBO lopatica na Sikorsky helikopterima od 33000h leta i opet bez kalendarskog ograničenja.

V

Zar nisu najbolji ruski helikopteri ?
Koji helikopteri če zameniti gazele ?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@Miloš77 pre svega ni Vi niti iko me nije "ispravio" za sada ni jednim argumentom osim besmislenim pozivanjem na ljubav prema Rusiji. Za S-400 nikada nisam naveo daj e :"beskoristan" vec da jedan tip rakete,i 2019 nije uveden u upotrebu.A zvanicno se nalazi u upotrebi od 2007. 187 F-22 jeste serijski izradjeno u periodu 2004-2008,…

16. Sep 2019.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@Koliko ste licemerni. Da li ste svesni razlike u zaradi izmedju Hrvatske i Srbije?Hrvatska je u daleko boljoj finansijskoj poziciji od Srbije, i mogu lako da kupe to. Drugo, F-16 Barak je zaista odlican avion, i ne vidim u cemu je problem? Naprotiv, Srbija da kupi Su-30 za po 100 miliona $ je nerealno.

16. Sep 2019.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@126LAE-Delta Ako velika sila prizna nezavisnost neke zemlje,to se ne menja nikada.Odnosno, moramo da se pomirimo da, dok ima Francuske, Amerike, Velike Britanije i Nemacke, Kosovo ce biti drzava. Bilo koji napad Srbije na Kosobo smatrace se u im zemljama oruzanom agresijom na nezavisnu zemlju, i tako tretirati. Ovo treba da nude kristalno jasno.Nece bii…

16. Sep 2019.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@Ed Naveli ste ove podatke bolje nego sto bih ja umeo,upravo tako stoje stvari. Kako sam vise upucen u unutrasnju situaciju u Rusiji, nema nikakve sanse da ce SU-57 biti izradjen u 76 primeraka do 2030.Trenutna politika Rusije je finansijska nezavisnost i sigurnost, ali to iskljucuje bilo kakav rast.Ocekuje se "rezanje" mnogih programa - podmornica,TU-160,Armata..Potpuno…

16. Sep 2019.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@Al-41F1 Nema sumnje da je SSSR imao neke prednosti u odredjenim oblastima, scramjet posebno, jer su ulagali isto, pa i vise novca, od Amerike u razvoj nauke i oruzja.Na primer, Amerika nije mogla da plati da se naprave podmornice kao Akula (Tajfun) jer su preskupe, ili klasa Lira. Ali u sustini nije mogao da plati…

16. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend