BEG airport status
Vlada Crne Gore povodom tvrdnji da turski TAV preuzima crnogorske aerodrome: Informacije koje otvaraju različita tumačenja o koncesionom aranžmanu neopravdane i nepotrebne "Zakonska procedura ne poznaje formulacije „da bi neko mogao preuzeti crnogorske aerodrome“, u trenutku kad Vlada još uvijek nije usvojila koncesioni akt / Foto: Radio slobodna Evropa

Vlada Crne Gore povodom tvrdnji da turski TAV preuzima crnogorske aerodrome: Informacije koje otvaraju različita tumačenja o koncesionom aranžmanu neopravdane i nepotrebne

Juče je na internet portalu Cafe del Montenegro (CdM) odjeknula vest da bi turski TAV Airports Holding mogao da uzme pod zakup aerodrome u Podgorici i Tivtu, a kako su preneli iz CdM-a, i  Ministarstvo saobraćaja i pomorstva je potvrdilo da postoji interesovanje turskih kompanija za koncesioni aranžman za crnogorske aerodrome.

Oni su naveli i da TAV već upravlja aerodromima u regionu, i to skopskim i ohridskim u koje je do sad uloženo 110, odnosno 10 miliona evra, a u saradnji sa francuskim kompanijama i aerodromom „Franjo Tuđman“. Takođe, kako su preneli pozivajuće se na Ministarstvo saobraćaja i pomorstva, pored turskog TAV-a kao glavnog pretendenta za budućeg koncesionara, postoji interesovanje i kompanija iz drugih zemalja kao što su: Indija, Italija, Francuska, Emirati, Južna Koreja, Portugal i Nemačka.

Međutim, nedugo nakon objave podgoričkog portala oglasila se i Vlada Crne Gore, koja je istakla da je svako objavljivanje informacija koje mogu otvoriti različita tumačenja o koncesionom aranžmanu za Aerodrome Crne Gore „neopravdano i nepotrebno“. Oni su povodom tvrdnji CdM-a da bi turski TAV „mogao preuzeti crnogorske aerodrome“ objavili i kratko saopštenje za javnost koje vam prenosimo u celosti:

– Iako se u tekstu navodi da je tom mediju u Ministarstvu saobraćaja i pomorstva potvrđeno da postoji interesovanje renomiranih turskih kompanija za koncesioni aranžman za crnogorske aerodrome, smatramo neopravdanim i nepotrebnim saopštavanje bilo kakvih informacija koje mogu otvoriti prostor za različita tumačenja usmjerena ka reklamiranju pojedinih interesenata za aerodrome Podgorica i Tivat.

Zakonska procedura ne poznaje formulacije i konstrukcije „da bi neko mogao preuzeti crnogorske aerodrome“, u trenutku kad Vlada još uvijek nije usvojila Koncesioni akt kao prvi korak tog procesa.

Obavještavamo javnost da je stvaranje preduslova za njegovo usvajanje u finalnoj fazi, a ona istvoremeno znači i najavu sljedećih etapa koje prepoznaje zakonska procedura. Dakle, svaka objava u ovom trenutku, i spominjanje bilo koje zemlje ili kompanije, može samo da nanese štetu procesu koji će obilježiti transparentnost, ravnopravnost svih učesnika, i privlačenje najkredibilnijih kompanija. Jasno ukazujemo da niko ne smije ugrožavati pomenute principe kojima Vlada kao vlasnik Aerodroma Crne Gore, ostaje posvećena do okončanja tog procesa. –

Koncesioni akt još uvek nije stavljen na razmatranje Vlade Crne Gore / Foto: Aerodrom Podgorica

Podsetimo, ministar saobraćaja Crne Gore Osman Nurković je još u avugustu prethodne godine rekao da je Vlada odlučila da ponudi crnogorske aerodrome na koncesiju, međutim koncesioni akt još nije stavljen na razmatranje te institucije budući da je zbog manjkavosti vraćen na doradu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    omniameamecumporto na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

    Stižu nam zamjenski Leopardi uskoro, pa ćemo ih malo isprobavati na terenu. Ako ne zadovoljavaju geografiju možemo otkazati narudžbu jer konačni ugovor nije još potpisan koliko je meni poznato. Inače tenk M84 je prastari tenk koliko god on imao futurističku liniju i primjeren kalibar, ali ne može biti okosnica moderne oklopljene konjice.

    12. Apr 2025.Pogledaj

    Perko na: AERO Fridrishafen 2025: Od Pipistrela do Falkona, uz jako srpsko prisustvo

    Pa i jednomotorni GPTS je isto Utva u srzi samo sa drugim motorom. Ima mesta za te avione samo mora vise truda.

    12. Apr 2025.Pogledaj

    Uglješa na: Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

    Nije problem cena, nego dugoročna strategija koja je sada potpuno neizvesna, zato je ta kupovina promašaj. Naoružanje se prilagođava kada su sve činjenice poznate.

    12. Apr 2025.Pogledaj

    Valjevac na: Aero-klub Valjevo organizuje obuku za pilote jedriličare

    Hoćeš da kazes da je dama 1972go godište matora?!?! ;)

    11. Apr 2025.Pogledaj

    Islander na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

    Nije mi jasna usporedba Leoparda 2A8 i M-84 . Cak i pored vrhunske modernizacije hrvatskih M-84 od Djure Djakovica M-84 je mala beba za Leoparda 2A8 To je ono kada usporedjujes Moskvic i Mercedes !

    11. Apr 2025.Pogledaj