BEG airport status
Crna Gora ponovo pokreće edukativnu kampanju za bezbednu i legalnu upotrebu dronova Vazduhoplovni regulator Crne Gore treći put uzastopno pokreće edukativnu kampanju o bezbednoj i legalnoj upotrebi dronova / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Crna Gora ponovo pokreće edukativnu kampanju za bezbednu i legalnu upotrebu dronova

U Crnoj Gori registrovano je 266 operatora bespilotnih letilica – dronova, ali je broj dronova koji su u upotrebi značajno veći.

U cilju uvođenja što više operatora dronova u regulatorne okvire, Agencija za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore pokrenula je treću godinu za redom edukativnu kampanju o načinima bezbednog upravljanja komercijalnim bespilotnim letelicama:

– Agencija kroz vođenje ove kampanje insistira na poštovanju regulatornih okvira iz oblasti civilnog vazduhoplovstva, od strane operatora dronova, kako ne bi došlo do ugrožavanja bezbednosti vazdušnog saobraćaja, ali ni do ugrožavanja lica i imovine na tlu.

Dronovi doživljavaju pravu ekspanziju, i to ne samo za snimanje iz vazduha, već se pokazuju vrlo korisnim u nadzoru infrastrukture, šuma, poljoprivrednih dobara, drumskog saobraćaja i slično. Ipak, važno je da se svi koji upravljaju dronovima pridržavaju određenih pravila, kako bismo izbjegli neželjene događaje, kao što su sudar drona sa vazduhoplovom ili pad drona na zemlju, što može ugroziti živote ljudi i imovinu. – objasnili su iz Agencije.

Profesionalci znaju ograničenja, regulatorne i proceduralne okvire. Dodatna edukacija potrebna je „rekreativnim korisnicima“ / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Upravo u cilju suzbijanja nelegalne upotrebe dronova crnogorska Agencija za civilno vazduhoplovstvo potpisala je sporazum sa Upravom policije. Ovim se stiču uslovi da se zajedničkim aktivnostima obavljaju efikasnije mjere nadzora upotrebe dronova:

– Važno je još jednom naglasiti osnovne regulatorne zahtjeve koji se postavljaju pred operatore dronova. Svi operatori čiji dronovi imaju masu veću od pola kilograma, sa doletom preko 15 metara i visinom preko 10 metara, treba da se evidentiraju kod Agencije. Evidentiranje dronova je besplatno. S druge strane, odobrenje Agencije za izvođenje operacije dronom potrebno je samo kada se radi o dronovima veće težine i ako lete bliže gradskim sredinama ili skupovima ljudi. – stoji u saopštenju.

Iz Agencije još jednom podsećaju na pravila za bezbedno upravljanje dronovima:

– Apsolutno je zabranjeno letenje noću i u blizini aerodroma, kao i izbacivanje predmeta iz drona tokom leta.

– Dron sve vrijeme mora biti unutar vidnog polja rukovaoca i maksimalno do 500 metara udaljenosti horizontalno, te najviše 150 metara iznad zemlje ili vode.

– Dron se ne sme približiti na manje od 150 metara skupovima ljudi i na udaljenost manjoj od 30 metara od ljudi, životinja, objekata, vozila, plovila, drugih vazduhoplova, puteva, željezničkih pruga, dalekovoda i sličnih objekata.

 
U slučaju nelegalne upotrebe dronova, postoji mogućnost novčanih kazni i pokretanja sudskih postupaka zbog ugrožavanja javnog reda i mira.

– U cilju suzbijanja nelegalne upotrebe dronova, Agencija sarađuje sa drugim državnim organima i institucijama. Naša želja je da kroz tu saradnju, ali i aktuelnu edukativnu kampanju, dodatno naglasimo značaj bezbednog upravljanja dronovima, pri tom ne ograničavajući  potencijale rasta i inovacija u ovoj rastućoj industriji.zaključili su iz Agencije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Mi

Mislim da sve zemlje okruzenja moraju doneti obavezujucu zakonsku regulativu u skladu sa Evropskim i Svetskim standarima Sa jakom kaznenom politiko jer ove skupe igracke mogu kod neodgovornih ljudi da izazovu tragediju I drgo mi je sto je ovaj problem se nasao na vasem portalu

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Željko Tucaković na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

Leopardi 2a8 su promašaj za Hrvatsku, tenk je težak preko 73 tone, skoro 90% više od m84, a košta 29 miliona evra. Dali su svoje odlične tenkove a platili nove tenkove koliko dobre borbene helikoptere. Sad me baš interesuje da li ima mostova koji mogu da ih istrpe, ili će morati i mostove da menjaju...…

10. Apr 2025.Pogledaj

Leopold na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

Svi o tenkovima, na AERO portalu.... C c c c Ja bih dao levu ruku za "maketu" tih dimenzija u dnevnoj sobi. I ne mora biti Rafale, iskreno, neki Su-27 ili derivat ili F-15X ili matori Harijer bi bili podjednako OK :D

10. Apr 2025.Pogledaj

Miloš77 na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

@Srbofil Mislim da je ogromna vecina modernih tenkova i borbenih oklopnih vozila u zadnje 1-2 godine unistenia ne zato sto je probijen oklop bilo gde, nego zato sto je FPV dron #1 nasao tenk, i #2 paralizovao ga tako sto mu je razvalio gusenjice, ili neki spoljni sistem.. Onda se okno otvara, i posada izvlaci…

10. Apr 2025.Pogledaj

NixPix na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

Miloše. FPV dronovi su prvih dana upotrebe u Ukrajini letjeli do 15km daleko, a sada jedva 1km. Danas su operateri na prvoj crti zajedno sa pješacima, prije godinu dana upravljali su 2-3 km daleko iza leđa svojih pješaka. Dominacija fpv dronova je prošlo svršeno vrijeme, uz razvoj aktivne hardkill i softkill obrane sve će imati…

10. Apr 2025.Pogledaj

Marko na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

@Miloš777 Zato postoji aktivna zaštita na Leo2 A8, i Rusi nedavno predstavili sličnu zaštitu od projektila i dronova za svoje tenkove. Dronovi su trenutno efektivni, ali isto su bili i dvokrilci u 1.s.r., pitanje vremena dok se masovno ne uvede zastita od njih.

10. Apr 2025.Pogledaj