Kako je u današnjem ekskluzivnom intervjuu za „Novosti“ objasnio generalni direktor Vansi koncesije (VINCI Concessions) i predsednik Vansi erportsa Nikola Notbar (Nicolas Notebaert), cilj koncesionara je da do kraja koncesionog roka na godišnjem nivou opsluži 15 miliona putnika.
U razgovoru za taj medij, Notbar je govorio o prvim utiscima, budućim planovima za „Nikolu Teslu“, kao i o saradnji sa nacionalnim avio-prevoznikom Er Srbijom.
– Do sada, naši prvi utisci potvrdili su prvobitne pretpostavke koje su stajale iza naše odluke da investiramo ovde. Odmah smo započeli sa radom nakon zvaničnog datuma početka u decembru kako bismo sproveli našu ambicioznu strategiju razvoja. Zahvaljujući naporima i državnih organa i zaposlenih na aerodromu, smatram da su prva dva meseca bila veoma glatka i produktivna. – procenio je Notbar.
Na pitanje šta je potrebno da se hitno uradi, s obzirom na to da je najavljeno više od 700 miliona evra investicija, Notbar je objasnio kakvi sve radovi na izgradnji i rekonstrukciji čekaju beogradski aerodrom:
– Imamo ambiciozni plan razvoja za beogradski aerodrom, koji uključuje koncept integrisanog rada terminala uz povećani kapacitet i bolju opštu atmosferu u okviru terminala. Sprovešćemo i radove na manevarskim površinama aerodroma koji se odnose na dodatne platforme (tj. stajanke) za avione, novu poletno-sletnu stazu, nove rulne staze i rehabilitaciju postojeće poletno-sletne staze.
Biće izgrađeni i novi komunalni objekti kako bi aerodrom bio efikasniji i u skladu sa najvišim standardima zaštite životne sredine, kao što su novo postrojenje za obradu otpadnih voda i solarni paneli. Za neke od promena koje su potrebne za unapređenje aerodroma i terminala biće potrebno vreme. Međutim, neke od prvih promena biće primetne već u prvih nekoliko meseci koncesionog perioda.
Naša politika je da brzo primenimo opipljiva poboljšanja koja gotovo odmah postaju očigledna putnicima na aerodromu i koja doprinose osećaju obnove. Ove promene uključuju, ali nisu ograničene na, besplatan neograničen pristup vaj-faj konekciji i unapređenje informativne signalizacije na terminalu. –
On je za „Novosti“ govorio i o bezbednosnim procedurama na gejtovima i načinu na koji će te procedure funkcionisati nakon uvođenja određenih izmena:
– Kako bismo postigli svoj cilj na Aerodromu Nikola Tesla, nameravamo da pojednostavimo ovaj proces za putnike tako što ćemo centralizovati bezbednosnu proveru i uvesti odgovarajuće razdvajanje putnika u dolasku i odlasku. Ovo će omogućiti efikasnije aktivnosti i razvoj prijatnijeg okruženja za putnike u kontrolisanoj zoni aerodroma gde će ponuda hrane, pića i međunarodne robe biti podignuta na viši nivo.
Deo ovog procesa je ponovna organizacija komercijalnih aktivnosti u svojevrsni prostor kroz koji se prolazi sa ciljem da 100% putnika vidi 100% ponude, kao i rad sa komercijalnim partnerima na boljem prilagođavanju ponude očekivanjima putnika. Još jedan strateški aspekt je naša želja da komercijalna zona bude vitrina ponude Srbije. –
U kontekstu rasta beogradskog aerodroma kada je reč o broju putnika, Notbar je istakao stručnost i postignute rezultate Vansi erportsa u oblasti razvoja saobraćaja, kako na razvijenim, tako i na „mlađim“ vazduhoplovnim tržištima. On je objasnio da je vazduhoplovni marketing jedan od ključnih aspekata uspeha te kompanije i dodao:
– Naši timovi blisko sarađuju sa više od 250 partnerskih avio-kompanija kako bi utvrdili potencijalne linije i podstakli ih da otvore nove. Takođe, radimo i sa lokalnim privrednim interesnim stranama i putničkim agencijama kako bismo im zagarantovali uspeh. Stoga, imamo velika očekivanja za Aerodrom Nikola Tesla.
Pored sopstvenih napora, porast saobraćaja zavisi i od određenog broja makroekonomskih parametara nad kojima nemamo kontrolu. Stoga, komplikovano je dati tačnu cifru za sledećih pet ili deset godina. Međutim, naša ambicija je da dostignemo prag od 15 miliona putnika do kraja koncesije. –
Na pitanje kakva će biti saradnja sa nacionalnim avio-prevoznikom Er Srbijom, Notbar je naglasio da će ta saradnja biti ključni deo strategije razvoja aerodroma:
– Er Srbija je svakako prva avio-kompanija i najveći korisnik aerodroma, povrh toga što je nacionalni avio-prevoznik. Stoga, u interesu aerodroma je da Er Srbija bude uspešna. Cilj kompanije Vansi erports je da radimo zajedno sa Er Srbijom i da ta saradnja bude ključni deo naše strategije razvoja aerodroma. Jedan od naših glavnih ciljeva jeste da unapredimo poslovne uslove aerodroma, kako bismo omogućili Er Srbiji da ponudi nove linije kao deo svoje strategije stvaranja čvorišta. –
Takođe, on je objasnio i da avio-kompanije koje trenutno lete sa „Nikole Tesle“ ne bi trebalo da strahuju za svoje pozicije, jer je „cilj koncesionara da učini poslovanje na aerodromu optimalnim i da unapredi putovanje putnika kako bi se avio-kompanijama omogućilo da otvore više linija i pivuku više putnika“.
Notbar je u razgovoru za „Novosti“ govorio i o pravima zaposlenih i budućnosti radnika na beogradskom aerodromu, pri čemu je naglasio da se u kompaniji Vansi erports socijalna pitanja uvek stavljaju u centar njihovih projekata:
– Sprovešćemo napredne promene kako bismo postigli još veću optimizaciju operativnog poslovanja na aerodromu i osigurali njegov održiv razvoj. Međutim, mi smo ovde došli na duži period tako da je naš cilj da obezbedimo i učinkovitost i stabilnost poslovanja Aerodroma Nikola Tesla.
Kao novi članovi mreže kompanije Vansi erports, zaposleni na beogradskom aerodromu imaće koristi od kadrovske politike koja je zasnovana na istim suštinskim vrednostima kao i u drugim kompanijama koje vodimo: podsticanje društvenog dijaloga, najbolja praksa u pogledu zdravlja i bezbednosti na radu, obuka putem akademije Vansi erportsa i profesionalni razvoj, prednost pristupa planu akcionarskog vlasništva zaposlenih kompanije Vansi itd. –
Podsetimo, Vansi erports zvanično je preuzeo upravljanje beogradskim aerodromom 22. decembra prošle godine, a prve detaljnije informacije o planiranim budućim radovima na „Nikoli Tesli“ javnost je dobila 21. januara ove godine kada je kompanija Terna S.A. sa koncesionarom potpisala ugovor o obavljanju radova na izgradnji i rekonstrukciji aerodroma.
SINGAPURCANAC
Šta ti je izjava za medije koji naravno nemaju nikakvu drugu obavezu do zaštite postojećeg poretka ( neprimerenog vremenu u kome živimo).
Treba ga pitati i insistirati na sledećim odgovorima:
1. Kada će biti dostupan poslovni plan – vlasnicima kapitala
2. Planirana dividenda
3. Datum isplate dividende
4. Kada će vlasnici kapitala biti upoznati sa detaljnim finansijskim izveštajem u poslovanju za period od…do
I eventualno ostali informativni elementi koji su obavezni ili preporučeni u pravnom sistemu sedišta emitenta akcija. (za Ad Beg – pravni sistem RS, za Vanci pravni sistem RF ili EU- ako je primenjivo.)
😉
Investitor
Akcionari i dalje ne znaju koji je datum presek za isplatu koncesione naknade. I kada ce biti isplata.
Lek Mi
A sta je za mene sto radim 7 godina bez odmora i bolovanja kao pp radnik i još 599 takvih zaposlenih… O tome svi ćute..
Sava
Lepo je što je cilj koncesionara je da do kraja koncesionog roka na godišnjem nivou opsluži 15 miliona putnika, ali voleli bi i da objave broj punika koji je opslužen u januaru 2019. Danas je 13.feb i ti podaci još nisu dostupni, zar je to postala poslovna tajna, ne razumem.
Sramota
Unistavaju namerno Ladjevce kod Cacka i Kraljeva,…… namerno iako je sve zavrseno odavno, namerno se blokira godinama, cekate 15 miliona u Surcinu, a Ladjevci i Centralna i Zapadna Srbija da truno kao i do sada, sramota