BEG airport status
Predsednik Vansi erportsa za „Novosti“: Do kraja koncesionog perioda očekujemo 15 miliona putnika godišnje; Saradnja sa Er Srbijom ključni deo strategije razvoja „Tesle“ U planu i pojednostavljivanje bezbednosnih procedura na gejtovima / Foto: Aerodrom Nikola Tesla

Predsednik Vansi erportsa za „Novosti“: Do kraja koncesionog perioda očekujemo 15 miliona putnika godišnje; Saradnja sa Er Srbijom ključni deo strategije razvoja „Tesle“

Kako je u današnjem ekskluzivnom intervjuu za „Novosti“ objasnio generalni direktor Vansi koncesije (VINCI Concessions) i predsednik Vansi erportsa Nikola Notbar (Nicolas Notebaert), cilj koncesionara je da do kraja koncesionog roka na godišnjem nivou opsluži 15 miliona putnika.

U razgovoru za taj medij, Notbar je govorio o prvim utiscima, budućim planovima za „Nikolu Teslu“, kao i o saradnji sa nacionalnim avio-prevoznikom Er Srbijom.

– Do sada, naši prvi utisci potvrdili su prvobitne pretpostavke koje su stajale iza naše odluke da investiramo ovde. Odmah smo započeli sa radom nakon zvaničnog datuma početka u decembru kako bismo sproveli našu ambicioznu strategiju razvoja. Zahvaljujući naporima i državnih organa i zaposlenih na aerodromu, smatram da su prva dva meseca bila veoma glatka i produktivna. – procenio je Notbar.

Na pitanje šta je potrebno da se hitno uradi, s obzirom na to da je najavljeno više od 700 miliona evra investicija, Notbar je objasnio kakvi sve radovi na izgradnji i rekonstrukciji čekaju beogradski aerodrom:

– Imamo ambiciozni plan razvoja za beogradski aerodrom, koji uključuje koncept integrisanog rada terminala uz povećani kapacitet i bolju opštu atmosferu u okviru terminala. Sprovešćemo i radove na manevarskim površinama aerodroma koji se odnose na dodatne platforme (tj. stajanke) za avione, novu poletno-sletnu stazu, nove rulne staze i rehabilitaciju postojeće poletno-sletne staze.

Biće izgrađeni i novi komunalni objekti kako bi aerodrom bio efikasniji i u skladu sa najvišim standardima zaštite životne sredine, kao što su novo postrojenje za obradu otpadnih voda i solarni paneli. Za neke od promena koje su potrebne za unapređenje aerodroma i terminala biće potrebno vreme. Međutim, neke od prvih promena biće primetne već u prvih nekoliko meseci koncesionog perioda.

Naša politika je da brzo primenimo opipljiva poboljšanja koja gotovo odmah postaju očigledna putnicima na aerodromu i koja doprinose osećaju obnove. Ove promene uključuju, ali nisu ograničene na, besplatan neograničen pristup vaj-faj konekciji i unapređenje informativne signalizacije na terminalu. –

„Velika očekivanja za „Nikolu Teslu“ u pogledu povećanja avio-saobraćaja“ / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

On je za „Novosti“ govorio i o bezbednosnim procedurama na gejtovima i načinu na koji će te procedure funkcionisati nakon uvođenja određenih izmena:

– Kako bismo postigli svoj cilj na Aerodromu Nikola Tesla, nameravamo da pojednostavimo ovaj proces za putnike tako što ćemo centralizovati bezbednosnu proveru i uvesti odgovarajuće razdvajanje putnika u dolasku i odlasku. Ovo će omogućiti efikasnije aktivnosti i razvoj prijatnijeg okruženja za putnike u kontrolisanoj zoni aerodroma gde će ponuda hrane, pića i međunarodne robe biti podignuta na viši nivo.

Deo ovog procesa je ponovna organizacija komercijalnih aktivnosti u svojevrsni prostor kroz koji se prolazi sa ciljem da 100% putnika vidi 100% ponude, kao i rad sa komercijalnim partnerima na boljem prilagođavanju ponude očekivanjima putnika. Još jedan strateški aspekt je naša želja da komercijalna zona bude vitrina ponude Srbije. –

U kontekstu rasta beogradskog aerodroma kada je reč o broju putnika, Notbar je istakao stručnost i postignute rezultate Vansi erportsa u oblasti razvoja saobraćaja, kako na razvijenim, tako i na „mlađim“ vazduhoplovnim tržištima. On je objasnio da je vazduhoplovni marketing jedan od ključnih aspekata uspeha te kompanije i dodao:

– Naši timovi blisko sarađuju sa više od 250 partnerskih avio-kompanija kako bi utvrdili potencijalne linije i podstakli ih da otvore nove. Takođe, radimo i sa lokalnim privrednim interesnim stranama i putničkim agencijama kako bismo im zagarantovali uspeh. Stoga, imamo velika očekivanja za Aerodrom Nikola Tesla.

Pored sopstvenih napora, porast saobraćaja zavisi i od određenog broja makroekonomskih parametara nad kojima nemamo kontrolu. Stoga, komplikovano je dati tačnu cifru za sledećih pet ili deset godina. Međutim, naša ambicija je da dostignemo prag od 15 miliona putnika do kraja koncesije. –

„Avio-kompanije koje trenutno lete sa „Nikole Tesle“ ne bi trebalo da strahuju za svoje pozicije“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Na pitanje kakva će biti saradnja sa nacionalnim avio-prevoznikom Er Srbijom, Notbar je naglasio da će ta saradnja biti ključni deo strategije razvoja aerodroma:

– Er Srbija je svakako prva avio-kompanija i najveći korisnik aerodroma, povrh toga što je nacionalni avio-prevoznik. Stoga, u interesu aerodroma je da Er Srbija bude uspešna. Cilj kompanije Vansi erports je da radimo zajedno sa Er Srbijom i da ta saradnja bude ključni deo naše strategije razvoja aerodroma. Jedan od naših glavnih ciljeva jeste da unapredimo poslovne uslove aerodroma, kako bismo omogućili Er Srbiji da ponudi nove linije kao deo svoje strategije stvaranja čvorišta. –

Takođe, on je objasnio i da avio-kompanije koje trenutno lete sa „Nikole Tesle“ ne bi trebalo da strahuju za svoje pozicije, jer je „cilj koncesionara da učini poslovanje na aerodromu optimalnim i da unapredi putovanje putnika kako bi se avio-kompanijama omogućilo da otvore više linija i pivuku više putnika“.

Notbar je u razgovoru za „Novosti“ govorio i o pravima zaposlenih i budućnosti radnika na beogradskom aerodromu, pri čemu je naglasio da se u kompaniji Vansi erports socijalna pitanja uvek stavljaju u centar njihovih projekata:

– Sprovešćemo napredne promene kako bismo postigli još veću optimizaciju operativnog poslovanja na aerodromu i osigurali njegov održiv razvoj. Međutim, mi smo ovde došli na duži period tako da je naš cilj da obezbedimo i učinkovitost i stabilnost poslovanja Aerodroma Nikola Tesla.

Kao novi članovi mreže kompanije Vansi erports, zaposleni na beogradskom aerodromu imaće koristi od kadrovske politike koja je zasnovana na istim suštinskim vrednostima kao i u drugim kompanijama koje vodimo: podsticanje društvenog dijaloga, najbolja praksa u pogledu zdravlja i bezbednosti na radu, obuka putem akademije Vansi erportsa i profesionalni razvoj, prednost pristupa planu akcionarskog vlasništva zaposlenih kompanije Vansi itd. –

Podsetimo, Vansi erports zvanično je preuzeo upravljanje beogradskim aerodromom 22. decembra prošle godine, a prve detaljnije informacije o planiranim budućim radovima na „Nikoli Tesli“ javnost je dobila 21. januara ove godine kada je kompanija Terna S.A. sa koncesionarom potpisala ugovor o obavljanju radova na izgradnji i rekonstrukciji aerodroma.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

SI

Šta ti je izjava za medije koji naravno nemaju nikakvu drugu obavezu do zaštite postojećeg poretka ( neprimerenog vremenu u kome živimo).
Treba ga pitati i insistirati na sledećim odgovorima:
1. Kada će biti dostupan poslovni plan – vlasnicima kapitala
2. Planirana dividenda
3. Datum isplate dividende
4. Kada će vlasnici kapitala biti upoznati sa detaljnim finansijskim izveštajem u poslovanju za period od…do
I eventualno ostali informativni elementi koji su obavezni ili preporučeni u pravnom sistemu sedišta emitenta akcija. (za Ad Beg – pravni sistem RS, za Vanci pravni sistem RF ili EU- ako je primenjivo.)
😉

Odgovori
In

Akcionari i dalje ne znaju koji je datum presek za isplatu koncesione naknade. I kada ce biti isplata.

Odgovori
Le

A sta je za mene sto radim 7 godina bez odmora i bolovanja kao pp radnik i još 599 takvih zaposlenih… O tome svi ćute..

Odgovori
Sa

Lepo je što je cilj koncesionara je da do kraja koncesionog roka na godišnjem nivou opsluži 15 miliona putnika, ali voleli bi i da objave broj punika koji je opslužen u januaru 2019. Danas je 13.feb i ti podaci još nisu dostupni, zar je to postala poslovna tajna, ne razumem.

Odgovori
Sr

Unistavaju namerno Ladjevce kod Cacka i Kraljeva,…… namerno iako je sve zavrseno odavno, namerno se blokira godinama, cekate 15 miliona u Surcinu, a Ladjevci i Centralna i Zapadna Srbija da truno kao i do sada, sramota

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Drazo1 na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

gola je laz da Slovenija placa air policing .ne placaju ni Balticke zemlje i ne znam zasto se to stalno ponavlja

03. Dec 2024.Pogledaj

KK na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Goran Da li je Pula jos sposobna da radi s lovackom avijacijom? Bas gledam mapu, Zadar je idealan jer je sredisnje rasporedjen, a citao sam i da se planira obnova podzemne avio vojne baze u Splitu (Cetina). Ne znam koliko je velika i koliko aviona moze primiti, a ni i koliko je zapustena. U svakom…

03. Dec 2024.Pogledaj

Sima Kosmos iz dalekog svemira na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Nego zna li neko koliko može jednu državu koštati iznajmljivanje tuđeg vazduhoplovstva za kontrolu vazdušnog prostora? Ima li kakav stručnjak da nam kaže kako to funkcioniše, od čega zavisi, da li se plaća kešom ili u naturi, i koliko uopšte košta? I ima li negde u svetu neki primer da je neko iznajmio tuđe avione…

03. Dec 2024.Pogledaj

Milki na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Brtuala Kakve veze ima civilni zračni promet sa NATO-om ? Lima o čemu ti pričaš ?

03. Dec 2024.Pogledaj

dado na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Konstatacija u ovoj ili onoj rečeničnoj formi da će do početne operativne sposobnosti hrvatske eskadrile naoružane Rafalima dežurstvo preuzeti mađari i Talijani (n x objavljeno na T6 i u tekstu i komentarima) se vuče od potpisivanja (Hr) ugovora za Rafale tako da ne vjerujem da je tu u pitanju neinformiranost, Hr piloti što u Fr…

03. Dec 2024.Pogledaj