BEG airport status
LYBE 2318:30 Z 330°05KT 9999 BKN040 16/11 Q1014 NOSIG=
Helikopterski servis Republike Srpske prodaje pet helikoptera Gazela Gazele koje se prodaju su helikopteri koji su po licenci proizvedeni u bivšoj Jugoslaviji.

Helikopterski servis Republike Srpske prodaje pet helikoptera Gazela

Poslovni portal Capital preneo je 8. maja vest da je Vlada Republike Srpske odobrila Helikopterskom servisu Republike Srpske prodaju pet helikoptera. U vladinoj odluci navodi se da se prodaja nefinansijske imovine vrši zbog starosti, istrošenosti, kvarova i nesiplativosti održavanja. Reč je o helikopterima SA-341 i SA-342 “Gazela“ starosti 31 do 38 godina.

U izjavi za Capital direktor Helikopterskog servisa RS Boban Kusturić rekao je da su ovakav predlog poslali Vladi jer se radi o helikopterima koji su stari preko 35 godina i koji su skupi za održavanje.

– Održavanje tih helikoptera je bilo veoma skupo, rezervne dijelove je nemoguće nabaviti i zbog toga smo predložili prodaju. Vlada će formirati komisiju koja će biti zadužena za prodaju, a početnu cijenu će vjerovatno utvrditi ovlaštena kuća – kazao je Kusturić.

Spisak Gazela koje prodaje Helikopterski servis RS. Među njima se nalaze dva helikoptera opšte namene HO-42 (12663, 12667), jedna bivša laka borbena HN-42M GAMA (12809) i dve bivše lake borbene HN-45M GAMA (12917 i 12925).

Kako navodi Capital, Helikopterski servis trenutno ima dva operativna helikoptera, a najnoviji, za koji se Vlada Republike Srpske zadužila 9,4 miliona KM, kupljen je prošle godine.

Kusturić je rekao da je dva helikoptera malo i da će Helikopterski servis RS vrlo brzo uputiti predlog Vladi RS za kupovinu još jednog helikoptera.

– Samo u zadnjih petnaestak dana smo imali sedam medicinskih evakuacija, tako da definitivno postoji potreba za nabavku barem još jednog helikoptera. Mi ćemo ići sa takvim prijedlogom na Vladu, nadamo se da će se moći iznaći novac – rekao je direktor Helikopterskog servisa RS.

Komentari

B

Šta bi sa 3 Ansata koje su dogovarali?

Odgovori
P

Dodati još nešto para i kupiti 2 nova helikoptera za medicinski transport. Ove Gazele bi verovatno dali Srbiji da to dozvoljava vlada BiH. Mislim da oni ne dozvoljavaju kao što ne dozvoljavaju i transport onih Orlova i Galebova za Srbiju pa trunu po hangarima u Banjoj Luci i Sarajevu.

Odgovori
F

BiH nema Vladu nego Savjet ministara, koji nema operativne ingerencije entitetskih Vlada,…u ovom slučaju Vlade RS, u čijem je vlasništvu HSRS. Ministarstvo odbrane jeste na nivou BiH, i Muslimani u tom ministarstvu mogu formalno da zabrane prodaju tehnike OS BiH, što su i radili kad su u pitanju Orlovi i Galeb sa Mahovljana. U ovom slučaju, tehnika HSRS u vlasničkoj strukturi nema ništa sa nivoom BiH, i ovih 5 Gazela se mogu prodati i Aboridžinima da love kengure.

Pretpostavka je da će se riješiti Gazela, a uzeti još jedan AW119 (pošto imaju već obučena 3 tehničara, inženjera i pilote za taj avion, pa drugi ne bi izišao više od 6-7miliona KM, sa doobukom još jednog para pilota), i ona 3 Ansata ranije dogovorena sa Rusima, za policiju. Pored toga, za malo ozbiljniju protivpožarnu zaštitu bi bila poželjna nabavka 2 nova Mi-8, ali se to u narednih par godina vjerovatno neće dogoditi, osim ako Rusi ne bi uletjeli sa nekim baš povoljnim uslovima.

P

Ta Savet ministara je njihova Vlada zar ne? U svakom slučaju slažem se. Tehnika MUP-a RS i HSRS nema veze sa OS BiH i može samostalno i unutar RS da se odlučuje o njenoj sudbini. I dalje ostaje pitanje Orlova i zašto se to pitanje ne pokreće nikako i zašto se RS ne žali EU jer te Orlove niko drugi osim Srbije ne želi pa bi i eventualna zvanična prodaja naišla samo na ponude Srbije i time bi oni svakako išli u Srbiju. Ako ne tako onda bar oni u RS mogu da se razmontiraju i ilegalno prebace preko granice. Niko ne bi znao jer se zna da na graničnim ispostavama prema Hrvatskoj i Srbiji rade uglavnom službenici srpske nacionalnosti iz RS. Uostalom, i da se sazna posle za to, mislim da oni tu ne bi mogli ništa. Ionako su odnosi sa Srbijom zategnuti zbog muslimanske strane i njihove drugačije politike. Osim toga, Republika Srpska puk koji je u sastavu OS BiH je bio po Dejtonu zvanična Vojska RS pa su naknadnom politikom ukinuli Vojsku RS i ti Orlovi su prešli u vlasništvo OS BiH.

F

@Pilot787 Savjet ministara BiH je, po Dejtonu, predviđen kao pomoćno tijelo Predsjedništva BiH, i u početku je imalo samo nekoliko ministarstava (mislim 3) bez posebnog uticaja na terenu u samim entitetima. U međuvremenu je narastao na 9 ministarstava, od kojih je jedno i Ministarstvo odbrane BiH. Međutim u operativnom smislu 90% svega što se dešava u entitetima RS i FBiH, operativno pokrivaju Vlade entiteta. Nazvati Vladom Savjet ministara na nivou BiH, je suštinski pogrešno.

Naravno, bilo bi logično da su Orlovi i Galeb prodani/predani Srbiji, ali su Muslimani dobili direktivu od SAD, da BiH ukine mlaznu avijaciju, iako je u tom trenutku RV i PVO Republike Srpske, koje je ušlo u sastav OS BiH, bilo drugo po snazi u ex YU (odmah iza Srbije). Pretpostavlja se da su dobili direktivu i da spriječe prodaju te tehnike Srbiji. Iako se uvijek busaju u prsa da su bosanski patriote, kad Muslimanima postavite pitanje, zašto su pristali da ukinu postojeću fiksnokrilnu avijaciju u BiH, po snazi drugu u regionu, nemaju odgovor.

Pošto je ideja o bilo kakvim ilegalnim potezima apsurdna, jedino što se može uraditi sa ovim avionima, ali i ostalom tehnikom bivše VRS, je da se negdje u blizini Banjaluke oformi jedan ozbiljan muzejski kompleks, koji bi bio posvećen čuvanju tradicije VRS, gdje bi bar po jedan primjerak vazduhoplovne i zemaljske tehnike iz rata, bio konzerviran i izložen. Ostatak bi trebalo ponuditi na prodaju muzejima u svijetu, i tu uzeti neki keš da se ta priča o muzeju donekle finansira.

N

Filipe muslimani nist anisu ukinuli od avijacije u BH. Ocito vidim da samo ovdje srbi vide svoju stranu i tako komenatrisu. Sva krivica na muslimanima. Nevjerovatno da iko spominje rijec musliman. U BH imaju tri konstutivna naroda stoga ispade da samo muslimani odlucuju u BH ??? Molim vas pojedinici da ne sire lazne vijesti da kako kazete muslimani sve storniraju oko avijacije. Niko nista ni bosnjacima ni hrvatima ni srbima nije naredio da se ukinu i sklone avioni. Kriza koja je zahvatila sve republike a najvise ocito BH nedozvoljava da se trose pare na nesto sto nije perspektivno u ovom slucaju otpad koji je ostao od RV i PVO SFRJ. Sto se tice prodaje aviona tj otpada bukvalno receno nek Srbija dobro plati pa cete vidjeti hoce li im se prodati. Da dodam jos u BH vjerovali ili ne ne busaju se u prsa kako kazete patrioti muslimani nego ima i srba hi hrvat ai to dobrim dijelom volio to ko ili ne. Al vidim da se politika i ovdje mjesa kroz avijaciju da se diskredituju Bosnjiaci kao nazalost i u mnogimn drugim srbskim casopisima.

B

@Niko

Ne vidim zašto si se našao uvrijeđen, momak nije ništa slagao. Tačno je, izrazio se „politički nekorektno“ u smislu da je rekao „musliman“ umjesto „bošnjak“ kako su muslimani u BIH izabrali da se izjašnjavaju u poslednjih 20 godina. Ipak, bilo bi lijepo da razumiješ dvije stvari: Niko nije dužan da tebe naziva onako kako si ti to zamislio, jedino je bitno da te nije uvrijedio (kao naprimjer kada ti pišeš „srbskim“ sa „b“). Nikoga nije briga za to, ok?

Što se tiče orlova u BL- u toku samo posljednjih deset godina više puta je Vlada Republike Srbije slala razne dopise, pisma interesa i slično, ali i kroz diplomatske kanale otvorila pitanje nedvosmislenog interesa za kupovinu tih letjelica. Nudilo se sve- od živih para do kompenzacije za municiju i drugu vojnu opremu, kao i da se prelomi kroz remont „Gazela“ ili motora za borbena vozila- ne stvar je potpuno jasno i glasno minirana od strane muslimanskih političara, imenom i prezimenom najzaslužniji je za to bio Selmo Cikotić, tadašnji ministar odbrane. Lik je bukvalno odobrenje za zahtijev držao u fijoci 4 godine.

Ne vidim o kakvoj „srpskoj verziji“ ti pričaš, kada je sve potpuno jasno. Gledaj: Dodik, predstavnik srpskog naroda se više puta izjasnio da je za to da se svi avioni iz Mahovljana poklone Srbiji, jer niko ne može da ih popravi, a niko drugi neće da ih kupi, ok? Dragan Čović, 4 godine prije posljednjih izbora predstavnik hrvatskog naroda u BIH je više puta pred kamerama rekao da nema ništa protiv toga da se Srbiji avioni prodaju…dakle- ostali su još samo predstavnici muslimana u BIH, koji otvoreno sabotiraju čitavu stvar.

https://www.b92.net/biz/vesti/region.php?yyyy=2011&mm=12&dd=20&nav_id=567094

A

Bas je kul retro boja sa fotografije, svidja mi se. MIslim da ovaj tip helikoptera ne dobija „pohvlale“ koje zasluzuje. 40 godina sluzbe nije malo.
Cisto sumnjam da ce Srbija uopste dati ponudu. Ipak imamo 40ak komada, a malo pilota, ne znam sta cemo s njima

Odgovori
B

Evo, možeš da je kupiš :-)

Nekako sam na Gazele navikao, ima specifičan zvuk, slijetala mi je pred zgradu i u školsko dvorište nebrojeno puta (blizina vojne i civilne bolnice u Banjoj Luci u to vrijeme), možeš misliti zadovoljstva nas djece na velikom odmoru kad ti helikopter sleti na igralište :-)

Skoro smo klinac i ja ganjali RC avion pored privatne gazele u BL (VDH), čini mi se generalno sređena, odlično izgleda.

D

O ovome vredi komentarisati tek kada saznamo kome i za koliko

Odgovori
J

Bili o J22 zastareli ,bilo i pragama i nevama odzvonilo.
Tako sad nije lako održavati gazelu.
Nešto mi se oseća buđ u vazduhu.

Odgovori
j

Mislim da je mlo trulo prodavati gazele posto Republika Srpska vec radi remont gazela u Kosmosu.

Odgovori
Ž

Космос не ради ремонт Газела. У авио-сервису “Икар“ из Бања Луке раде се С2 прегледи али не и генерални ремонт.

B

@jale

u Kosmosu je fizički bio smješten Ikar (šta sam samo vjetrenjača prodao italijanima kada vide da se tu remontuje helikopter :-)… Mislili su da smo ista firma… ).

Sad je Ikar na aerodromu Zalužani, gdje i pripada. U Kosmosu me bilo strah gledati gdje slijeću (sve bivši vojni piloti, ne znaju pilotirati bez adrenalina…).

K

Ne treba to nikome, mnogo je staro. Jedino muzej, kolekcionari, za neko dvorište.

Odgovori
S

Sa tobom se ne bi slozili Francuzi, Egipcani, Iracani, Kuvajcani, Sirijci, za Britance nisam siguran da li jos uvek koriste Gazele i jos mnogi drugi koji jos uvek koriste Gazele.

B

@Kreket
Na istom aerodromu (Zalužani), samo s duge strane piste privatna firma VDH je kupila gazelu sličnog godišta kao i ove što se prodaju, koliko moje amatersko oko može da primijeti to je sređen helikopter i izgleda kao nov. Ali njima za njihove misije Gazela savršeno odgovara (dominantno transport novca), dok za Helikopterski servis je mala (medicinski prevoz, transport političara, SAR, gašenje požara…). Istina ni Agusta nije neki preveliki kapacitet za gašenje požara ali je ipak izvodivo dok sa Gazelom samo možeš da gledaš gdje gori.

B

@Kreket

http://www.swissheli.com/history/v-221b-hbzfj.jpg

Ovo gore na slici ti je Aerospatiale Aluette III. Do prije nekoliko godina okosnica helikopterskih snaga Švajcarske i heli za koji je naša Gazela vrlo savremena. A i mlađa je. Švajcarci su svoje Aluette nabavili početkom šezdesetih godina, stalno ih osavremenjavali ugradnjom aktuelne opreme- da bi ih 2010. godine počeli donirati što svojim službama spasavanja u civilstvu, što Pakistanu. Još uvjek najurednije rade. Ma k’o švajcarski sat! Gazela je odličan laki helikopter koji treba osavremeniti i koristiti. Nije ni za muzej ni za dvorište…

J

Kao što je BB rekao, Gazela je jednostavno premala za hitne medicinske evakuacije, prevoz putnika i slično.

K

Ja lično dočekao generala Stevana Mirkovića 1988. god. na sportskom terenu karaule na Svetom Naumu. Doleteo Gazelom. Tada je bio star a sada zastareo.

Odgovori
S

Kao to vec rekoh, objasni Francuzima, Egipcanima, Kuvajcanima, Sirijcima, Iracanima, Britancima itd. da je Gazela zastareo helikopter. Da oni znaju kakvih sve ‘strucnjaka’ ima na Balkanu, istog momenta bi izbacili sve Gazele iz upotrebe. A tebe bi verovatno postavili za ministra odbrane u nekoj od pomenutih drzava…

Д

Мислиш на Стевана Мирковића?

Odgovori
J

Avioni koji se nalaze na aerodromu Mahovljani, avioni iz bivše VRS, nisu vlasništvo MO i Oružanih Snaga BiH, nego je jedini vlasnik ovih vazduhoplova Vlada RS. Sve tehnikalije oko prodaje ili poklanjanja ovih vazduhoplova Srbiji nemaju nikakve veze sa MO BiH. Oružanih Snaga BiHne predviđaju posjedovanje niti jednog tipa aviona, samo helikopteri. Avioni nisu jedina materijalna sredstva koja se nalaze na lokacijama OS BiH a koja ne pripadaju OS BiH, ali pripadnici OS BiH imaju obavezu da čuvaju tu imovinu do konačne odluke o raspolaganju istom. Odluku o sudbini predmetnih aviona može donijeti jedino Vlada RS kao jedini vlasnik istih.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perimetar na: [VIDEO] Putin u poseti Kazanju i Ahtubinsku: Do 2028. najavljeno 76 lovaca Su-57 i 100 borbenih helikoptera Mi-28NM

@Petrovic Dusan "Sa NATO nema govora da ratuju, jer je onda u pitanju rizik nuklearne eskalacije." Ako si veš upućen trebao bi da znaš da sa Rusijom nema rizika od nuklearne eskalacije - postoji samo rizik od samoubistva eventualnog napadača. Ako se, nedaj bože desi biće verovatno gotovo i za sve nas.

23. May 2019.Pogledaj

Tedy na: Večernji list: Hrvatska ponovo pokrenula proces nabavke višenamenskih borbenih aviona

@Al-41F1 Yes, the standardisation is essential. Even more important than the firepower. I didn't know that you have 3 full power rifle calibers in active service and 3 medium power. By the way, the economy minister announced yesterday they had finished the negociations with Beretta. Arx 160 will be the new standard rifle in Ro…

23. May 2019.Pogledaj

VladimirM na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Air Serbia: Najveća ekspanzija u novijoj povijesti regije

Statističar i Predrag, Ne vredi Vam pisanje kad se ne želi videti šta stoji stvarno iza neke ideje. Bilo da je dobra ili da je loša. Unapred se ograđujem da ne pišem iz ugla hobija, nacionalnih osećanja ili interesa. Pišem isključivo iz ugla struke. Postoji Analiza opravdanosti Aerodroma Morava urađena od strane veoma stručnih ljudi.…

23. May 2019.Pogledaj

Al-41F1 na: Prvi probni letovi grčkih borbenih aviona iznad Severne Makedonije

Mozda zato sto mi imamo jednu eskadrilu, a Grcka samo 10 puta toliko...

23. May 2019.Pogledaj

Golub na: Prvi probni letovi grčkih borbenih aviona iznad Severne Makedonije

Jednom davno, kada sam bio klinac, pitao sam - "dokle u visinu je nasa "teritorija" i dobio odgovor - "onoliko koliko mozes da kontrolises". Tako da, osim ako ne dodju do Vranja, verovatno necemo ni primetiti...

23. May 2019.Pogledaj

Send this to a friend