BEG airport status
Crnogorski regulator potvrdio: Nema ugrožavanja bezbednosti vazdušnog saobraćaja iznad Srbije i Crne Gore; Sindikat izneo nove primedbe Novo saopštenje sindikata sa pet tačaka navodnih tehničkih i proceduralnih propusta

Crnogorski regulator potvrdio: Nema ugrožavanja bezbednosti vazdušnog saobraćaja iznad Srbije i Crne Gore; Sindikat izneo nove primedbe

Nakon pokretanja vanrednog inspekcijskog nadzora od strane Direktorata civilnog vazduhoplovstva, o stanju u SMATSA-i oglasio se i crnogorski regulator. Sindikat Kontrolora letenja izdao još jedno saopštenje o navodnim nedostacima u ovoj agenciji.

„Ne postoje nikakve naznake da je sigurnost vazdušne plovidbe na bilo koji način ugrožena“, saopštila je crnogorska Agencija za civilno vazduhoplovstvo, odgovarajući na upit Radija Slobodna Evropa o upozorenju Samostalnog sindikata sabraćajnih pilota Srbije.

– Nadzornici naše Agencije, samostalno, ali i u saradnji sa Direktoratom civilnog vazduhoplovstva Srbije, proveli su u prethodne dvije godine više od 60 provjera i inspekcija u Kontroli letenja Srbije i Crne Gore SMATSA doo Beograd u skladu sa zaključenim sporazumom i internim procedurama, tokom kojih nije utvrđena niti jedna neusaglašenost sa važećim sigurnosno regulatornim zahtjevima koja bi ukazivala na to da je sigurnost vazdušne plovidbe ugrožena. – stoji u odgovoru ACV-a Slobodnoj Evropi.

Dodaje se da, ACV, tokom prethodnih deset godina nije dobila nijednu prijavu događaja o ugrožavanju sigurnosti zbog radnog vremena i/ili stresa kontrolora letenja.

ACV navodi i da su ICAO i EASA takođe obavili nadzorne aktivnosti u SMATSA-i prilikom opšteg odita Crne Gore i da nisu našli ništa sporno.

Sindikat Kontrolora letenja i vazduhoplovno-tehničkog osoblja SMATSA-e izdao je juče još jedno saopštenje za javnost sa ciljem da detaljnije potkrepi svoje tvrdnje o navodnom „ugrožavanju vazdušnog saobraćaja“ iznad Srbije i Crne Gore. Saopštenje sadrži pet tačaka navodnih tehničkih i proceduralnih propusta u ovoj organizaciji.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Jo

Eto , sad više nisi siguran (kao putnik , a i posada naravno ) ni u avionu ni van njega.Po ovome što sindikat iznosi neki erbas može da mi se prizemlji na glavu a kontrola da nema pojma.
I kome ja nesuđeni turista da verujem? Odoh ja lepo peške , neka nam dugo živi 17. vek.

Odgovori
Mi

I dalje nemamo konkratno koje su to pet tacaka koje ugrozavaju bezbednost Bojim se da se nisu malo zaigrali pa sad neznaju stace i kako iz ove neprijatne situacije da izadju Opet ponavljam sedite sa Rukovotstvom i dogovoritese sta hocete Mi koji pratimo dogadjanja i dalje nemamo vase konkretne primedbe koje ugrozavaju bezbednost

Odgovori
ah

da li si pročitao tih pet tačaka na navedenom linku ?
ako se tebi tih 5 pitanja ne čine ozbiljna, molim te pojasni nama koje to brine!
pogotovo da dobijemo odgovor sa je učinjeno da se te greške ne ponove

BB

Tih konkretnih 5 tačaka nisu vezani za položaj radnika (niti da se preko položaja radnika odražava na bezbjednost) i da se njima bavi sindikat, ovo je posao za DCV i tako ga treba tretirati. Ali mi sr čini da žele klasičnom zamjenom teza da izdejstvuju neki politički rezultat, a to je tek ugrožavanje bezbjednosti.

Jo

Gospodo Milovanov i BB , da koliko mi ligika kaže u prtavu ste za sve te stavke da se direktno ne odražavaju na položaj radnika.
E , sad, to je ,verovatno (nisam pravnik), sa tačke zakona tako. Šta i kako je tom operateru u toku dešavanja navedenih događaja.Kako će on živeti sa saznanjem da je došlo do katastrofe koju on- oni nisu mogli ni da spreče ili bar to pokušaju? A na stranu činjenica da nisi direktno krivi za nečije zanemarivanje posla.
Kada se pogibije dese ,nemojmo se praviti naivni i ti radnici će snositi krivicu, najčešće umesto pravog krivca za tih 5 propusta.
I opet pitam : jesmo li bezbedni ili ne ?

BB

Jovane, ako ima problema sa bezbjednošću onda se pita DCV, a ako je u pitanju narušena prava radnika onda onda sindikat djeluje u okviru zakona, ako je kriminal, onda policija i tužilaštvo. Meni je bez veze da se prvo priča o narušenim pravima radnika (bilo je nešto oko smjena, ako sam uspio dobro da skontam) koji utiče na bezbjednost, a onda se navodi 5 tačaka gdje ni jedna nema veze sa pravima radnika. Možda tamo ima pravih problema ali način pokušaja rješavanja (ili pravljenja novih) je katastrofalan.
I nemojmo se zavaravati da su uvijek radnici u pravu a rukovodstvo loše (ne postoji crno bijela slika). Konkretno, da li je iko od radnika na održavanju alarmirao da su neispravni agregati? Neće direktor ići da provjerava agregat po agregat…

Čini mi se da se primjenjuje pogrešna procedura (i to u ustanovi gdje sve mora biti po procedurama, pa mi se zato čini da tu nešto politički smrdi.

ah

@BB
po zakonu, vozač kamiona je dužan pregledati vozilo pre vožnje i ne sme da krene na putako sve nije ispravno
pilot je dužan proveriti avion i
ako to ne urade, odgovorni su za sve nastale probleme
Da li i kontrolor letenja ima pravo na ispravnu i pouzdanu opremu i tehniku??? Ako neko prijavi sumnju u ispravnost iste a odgovorni ne reaguju….
Niti prvi niti zadnji primer u svetu da sindikat diže frku kada već merodavne ustanove ne rade svoj posao

Da li bi ti poleteo u avionu za koji ne veruješ da je ispravan?
Da li se sindikat treba boriti da radnici rade sa ispravnom i pouzdanom opremom?
Sada ćemo sve opet na poziviju i opoziciju okrenuti!!??
Da, politički smrdi – Državne službe nisu radile svoj posao kako treba, – a na ključna mesta tih službi se dolazi po političkoj liniji

NE TVRDIM da je oprema neispravna, ali nakon većih ili manjih incidenata niko nije dao uverljiv argument da je problem otklonjen i da se neće ponoviti a to je permisa avijacije!

Jo

BB , slažem se sa tim da je to posao DCV-a.ili već koga.
Smo kao mogući putnik sada strahujem za bezbednost.A kao aktuelni žitelj države i već mašala godina pripadnik naroda I društva ovoga znam da obaveze i zakon mnogo puta budu zanemareni baš od rukovodstva. I takođe slažem se da slika nije crno-bela a izgleda ni u boji.
Ja ovo pričam kao putnik (douše ,samo mogući putnik)slika je vrlo ,vrlo zabrinjavajuća.

Odoh ja peške , za svaki slučaj : -/

Mi

Iz razgovora koji se vodio u studiju jedne televizije nije mogao da se donese nikakav konkrentan zakljucak Zato se i vodi ovakva diskusija Ipak ja imam poverenja u nasa regulatorna tela kao sto je Vazduhoplovni Direktorat Ubendjen sam da ce inspekciskim nadzorom da utvrde sta je po sredi U ostalom tu su i Evropske inspekcije Nadam se da cemo vrlo brzo imati cistu situaciju da bi mogli da se najhitnije otklone problemi ako ih ima

Odgovori
Ah

A o čemu se ima pričati??? Kakva diskusija???
Postoji 5 jednostavnih postavljenih pitanja koja nemaju odgovora!!??
Umesto da se na pitanja odgovori, da se objasni zašto se do sada nije odgovorilo, kreće se u polemiku.
A odgovore, rešenja očekujemo od onih „u koje imamo poverenje“ a koji su do te situacije doveli.

Ako, dodje do nesreće nastradaće nedužni putnici a kontrolot će u zatvor!!!
PS
pre desetak godina je u Indiji bio sudar aviona na zemlji, magla,
Kontrolor završio u zatvoru
Zemaljski radar je tri godine ležao u podrumu nije bio montiran i pušten u upotrebu. Nakon nesreće su ga odmah upogonili nakon tri meseca
KO JE TREBAO IĆI U ZATVOR ???

Ah

nadopuna
ovo je iz novina 2017. godine
Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije pokrenuo inspekcijski nadzor zbog problema sa radarskim sistemom u ponedeljak
Istraga zbog preusmeravanja aviona
*SMATSA prijavila događaj iste večeri, iako za javnost demantuje da je bilo ikakvih problema

Vi ste izjavili – “ Ipak ja imam poverenja u nasa regulatorna tela kao sto je Vazduhoplovni Direktorat“
a ja kažem:
SMATSA ne vidi u čemu je problem ako je kontrolni toranj slep 50 minuta
Direktorat nakon dve godine nije završio inspekcijski nadzor
JA PITAM
Da li su to institucije kojima buh trebao verovati ????
Da li bih trebao verovati Vama koji tako slepo verujete njima ???

Ne

@Aha
Milovan Srbislav i BB su tipicni primerci misljlenja sektaskog clana, koji veruje ustanovama i u regulatorna tela jer su tako odgojeni i vaspitavani… Oni jednostavno nemaju kapacitete da drugacije razmisljaju…Da im sluzba, vozd ili bilo ko kaze da je sve u redu i da se postuju prcedure oni ce reci, da jeste tako… Morao sam da prokomentarisem :) Svako dobro svakom ko leti ili je u kontroli i da se problemi isteraju na cistac….

BB

@ Neko iz mase,

Ili je možda bolje da svi uzmemo pištaljke, žute prsluke i molotovljeve koktele? Ako ne vjeruju DCV, nek prijave EASA-i. Misliš da je ona TV emisija neki dokaz? Prvo počinje sa email om oko promjene smjena (ugrožavanje radničkih prava) a onda dolazi do neispravnih agregata. Nema konzistentnosti u iznošenju problema niti su potkrijepili ikakvim dokazom da jeko kriv (recimo dokumentovana prijava kvara na agregatu sa objašnjenjem zašto je to opasno). Ako su kontrolori ovoliko jasni kada navode avione (kao kada navode probleme), jao nam ga svima ne samo u avionima neko i kolegi Munitlaku koji će da nastavi pješke…
Tamo nešto ne valja, ali na ovaj način rješavanja problema „će se desi katastrofa…“

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vladimir na: [EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

Apsolutno! Bukvalno na silu su bacene pare za zastareli i neprespektivan avion, koji moze oboriti prosecan PVO sistem srednjeg dometa. Svako ko se malo razume u vojnu avijaciju, zna da su ruski avioni bolji, jeftiniji, izdrzljiviji i laksi za odrzavanje. Sa naouraznjem i rezervnim delovima je ista stvari. Za 3mld smo mogli dobiti bar 4…

29. Mar 2025.Pogledaj

eto na: „La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

One of the shorter segments with La Première available is New York JFK to Paris, where one-way fares are rarely lower than $9,000.

29. Mar 2025.Pogledaj

Južna pruga na: [EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

Previše para za nas.Zbrzali smo nabavku aviona.moglo je da se čeka još koju godinu.Sačekati na rezultate američkih izbora i situacije u Ukraini.Vreme je pragmatično u svetskoj politici ranije su bile potrebne decenije a sad nedelja dve za pozicioniranje i promene kursa u politici država.Kao da radimo protiv sebe,da li je po sredi masna provizija ili…

29. Mar 2025.Pogledaj

Leopold na: [EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

Šta je tačno vizionarski u situaciji kad ne možeš kupit američko, rusko, švedsko ne daju Šveđani, a kinesko je suludo i razmatrati? Da nismo možda trebali da se okrenemo Indiji ili Pakistanu (pogledati pod kinesko)

28. Mar 2025.Pogledaj