BEG airport status
LYBE 2623:30 Z 020°05KT 3500 -RA BR BKN045 05/04 Q1018 NOSIG=
Prva javna razmena stavova Sindikata kontrolora i SMATSA-e; DCV pokrenuo vanredni inspekcijski nadzor Gostovanje obe strane sinoć na kanalu "Nova S"

Prva javna razmena stavova Sindikata kontrolora i SMATSA-e; DCV pokrenuo vanredni inspekcijski nadzor

Direktorat civilnog vazduhoplovstva pokrenuo je vanredni inspekcijski nadzor nad SMATSA-om, prenosi Radio slobodna Evropa.

U pisanom odgovoru na pitanja ovog medija DCV navodi da je „u vezi sa navodima iz saopštenja Sindikata kontrole letenja od 03.12.2019. godine, a u skladu sa Zakonom o vazdušnom saobraćaju, Zakonom o inspekcijskom nadzoru Republike Srbije  pokrenut vanredni inpekcijski nadzor pružaoca usluga u vazdušnoj plovidbi Kontrole letenja Srbije i Crne Gore SMATSA doo Beograd, na tri lokacije (Beograd, Niš, Kraljevo) sa ciljem utvrđivanja usaglašenosti rada SMATSA doo sa odredbama Pravilnika o radnom vremenu kontrolora letenja na operativnom radnom mestu“.

Reakcija DCV-a dolazi nakon saopštenja Sindikata kontrolora letenja i vazduhoplovno-tehničkog osoblja SMATSA-e i odgovora menadžmenta ove kompanije, kao i na jučerašnje saopštenje Samostalnog Sindikata Saobraćajnih Pilota Srbije koji su izrazili „ozbiljnu zabrinutost“ nad prvim saopštenjem Sindikata kontrolora letenja.

Sinoć je u emisiji „Među nama“ na televiziji Nova S došlo do prve javne razmene stavova suprostavljenih strana (segment počinje od 01:15:19).

 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

S

Drage moje kolege kontrolori letenja, radite vrlo konkretan posao, a poslali ste dotičnog gospodina da vas vrlo nekonkretno reprezentuje. Šta konkretno SMATSA krši? Rece, 50 necega, cega 50? Ni jedan konkretan primer. Mislim da ovakvim nastupom upucavate sami sebe u noge! Gospodin Šakić je pokušao da bude konkretan i donekle je uspeo. U redu je da se borite za bolje uslove, tačno je da u firmi ima mnogo zaposlenih, mnogo više nego što treba i oni troše pare koje su namenjene pre svega za operativu. Dogovorite se unutar kuće, manite se saopštenja, jer to ne vodi nigde.

Odgovori
M

Postovani konrtolori letenja vidim da vas sinikat je nezadovoljan Verovatno sto su vam plate jako male za Srpski prosek Uslovi rada losi radite u hladnim prostorijama i nemate ni malo odmoreIli bi zeleli samoupravljanje da vi odlucujete o firmi koja ima svoje vlasnike i status D.O.O Nekazem da je vas posao lak i odgovoran .Ali nista laksi i manji posao nije i posao pilota a o inzinjrtima i mehanicarima necu ni da pricam ovi zadnji stvarno rade za minimalan novac sa isto tako velikom odgovornoscuGospodo kontrolori vi ste najbolje placeni kursisti na Svetu jer vi imate samo kurs i licencu U ostalom cim je krenula vasa diskusija na Novoj S televiziji ocu reci na N1 Meni je potpuno jasno o dakle duva vetar.NJihov motiv je da izmisljaju afere a Vi nemojte na to da nasednete.Ubedjen sam da sa Menadjmentom mozete se dogovoriti ako su neka vasa prava ugrozena ali da upravljate SMATSOM zaboravite drug Tito je odavno umro

Odgovori
S

Srbislave, znači Đilas je tu umešao prste! Ipak je ovo profesionalna problematika, pusti Vučiće, Đilase i botove sa strane!
Evidentno ne poznajes materiju.

R

Drug Tito je bio „mala maca“ za ove sadasnje, kao i za neke od predhodnih. Jedino uvek bitno je da SrbiSlave i brane vodju, ne bitno o cemu je rec, jel tako?!

T

Covek nikako da kaze sta je problem. Ne moze na televiziji da se drzi govor 15 minuta o necemu i da se nista ne kaze. Jbt. Mogao si da sastavis listu od 5-6 stvari i da ih izgovoris u prosto prosirenoj recenici i KRAJ. Ovako, ispalo je da nista nisi rekao i da se bunite oko gluposti.

Odgovori
B

A kolika je njima plata?

Odgovori
S

Dovoljno velika! Da li je to pitanje svih pitanja? Uvek se to na kraju potegne kao najvažnije pitanje. Čim ih neko plaća koliko ih plaća znači da zavređuju svaki dinar. A budi ubeđen, da vazduhoplovne kompanije koje daju pare, nisu ni malo sentimentalne i bolećive prema njima.

B

Skyman,
Kada staviš veliku platu u slabom društvu onda na nju jurišaju partijski i ko zna čiji prijatelji pa umjesto dobre trijaže dobiješ kukolj sa kojim imaš problem da mu promijeniš smjenu jer je to „ustavni problem“.
Ja nisam shvatio ovog momka šta je problem u stvari. Neko nekom zamijenio smjenu? Pa možda se taj što je trebalo da bude, razbolio pa morao da zove drugog (inače bi mjesto bilo upražnjeno tu noć, a to je tek bezbjednosni problem). Čuj da piše rješenje zbog zamjene smjena… Takve stvari se naglo događaju i ko da napiše rješenje poslije podne? I zar mijenja nešto što na papiru nema pečat ali ima e mail sa podacima od koga je došao i kada?
Konverzacija u studiju mi ne uliva povjerenje u bezbjednost. Zamislite da vam neko navodi avion i pri tom priča 15 minuta a ništa ne kaže…

S

BB,
Ja sam u penziji i ne znam u čemu je problem. Onaj nemušti predstavnik kontrolora (siguran sam da nije KL) to nije umeo da kaže. Zamene smena se dešavaju, ne verujem da ih je moguće planirati. Ako se neko razboli ili slično, posao mora da ide i sva mesta moraju da budu popunjena. Broj sati, odmor, god. odmori, radni i neradni dani, sve je vrlo kontrolisano i nema šanse da ne bude po zakonu. Tvrdim da je SMATSA verovatno najorganizovanija firma u državi, sve je propisano i višestruko kontrolisano iznutra i spolja. Ništa, baš ništa ne može da se zabašuri. SMATSA bi trebalo da bude primer mnogim drugim organizacijama, ne samo iz vazduhoplovne branše. Što se dece bumbara tiče, Kontrolor zime je dole dao vrlo konkretan odgovor. Ima i toga. U prošlosti sam radio sa decom visokih komunističkih bumbara koji su bili sjajni KL i drugari i nisu koristili prezime.

N

Mene u celoj prici zanima koliko sada dece i rodjaka od bivsih kontrolora i sadasnjih kontrolora radi i kako su oni prosli na tom famoznom pomenutom skriningu. I zaista me zanima kolika je njima plata? Ako neko pita zasto, zato sto to hocu da uporedim sa platom pilota koji radi u komercijalnoj avijaciji. Eto cisto sa vidim sta kolege sa one strane etra dobijaju za svoj rad u odnosu na nas. Nas, ciji se raspored stalno menja, na smenu koju ne mogu da biram, promene vremenskih zona, zarazne bolesti na lejoverima, buku, probleme sa vremenom, putnicima itd. I zaista mislim da treba da cute i trpe za novac koji primaju jer sede u svojoj zemlji, zaradjuju dobro i nisu izlozeni ni delu rizika kao njihove kolege sa druge strane etra.

S

Nele, sa skoro svim problemima koje spominješ bore se i KL. Ali mislim da si pomešao žabe i babe! Ako letiš u Air Srbiji onda, ukoliko ne letiš Njujork, imaš problem sa vremenskim zonama. Sve ostale linije su uglavnom evromediteranske. Rekao sam žabe i babe, jer za razliku od Air Srbije, KL plaća neko drugi koji u dobroj meri primenjuje evropske kriterijume i pare dolaze spolja. Kad bi se poredili na taj način, onda upoređuj platu linijskih pilota na zapadu sa ovom koju primaju naši KL i videćeš da je ona duplo veća. Sin od mog prijatelja iz Hamburga radi u Mastrihtu kao KL i prima dvostruko veću platu od naših KL u istoj kategoriji. I, da, ima dosta dece bivših KL, u čemu je problem? Prošli su sve testove kao i svi ostali! Ako mi veruješ, a ne moraš, rezultate testiranja obavljaju akreditovane agencije iz Srbije i Evrope. Najvažniji test se obavlja putem interneta i rezultati stižu negde iz Evrope. Sumnjam da neko može tu da petlja! Ponovo kažem, SMATSA je jedna od najorganizovanijih i najproveravanijoj firmi u zemlji. A koliko ima pilota, dece bivših pilota?

M

Posle 35 godina u avijaciji i sa 7800 sati naleta stvarno nepoznajem problematiku razmazenih kursista koji misle da od njih pocinje vazduhoplovstvo Pomenuti politicari samo traze povod za afere i tamo gde ih nema Ubedjen sam da ce se ovoaj uslovno receno problem brzo sanirati i videti sta to konkretno fali kontrolorima leta Ako traze samoupravljanje to nece dobiti Iz svih tekstova dostupni javnosti nista se nevidi Konkretno gde su problemi i da je bezbednost ugrozena Koliko ja vidim problem je sto bi svi zeleli da rade u Beogradu Ipakneka se sindikati izjasne u toku nedelje da bi mi obicni smrtnici koliko toliko bili obavesteni

Odgovori
K

Srbislave, 35 godina letenja i 7800 sati naleta. Kad se to podeli na godine to je 222 sata godisnje, nedeljno 4.3 sata. Ja bih ipak rekao da ne mozete da komentarisete posao u koji se ne razumete, a narocito ne posao koji zahteva u jednom danu vise sati koncentracije nego sto ste vi na svom poslu imali nedeljno.

Ako nazivate kontrolore kursistima nesto vas mnogo boli. Moguce da bas Vas ili nekog vama bliskog nisu primili u SMATSA-u. Prolaznost na poslednjem redovnom konkursu je 1/20, tj. na 20 prijavljenih samo 1 prodje do intervjua (tek tada sektaska pripadnost moze pomoci samom kandidatu ali obicno sektasi ispadnu pre interjua). Taj kandidat ima 40% sansu da dodje do dozvole radarskog kontrolora. Dolazi se do zakljucka da 1/50 kandidata prijavljenih na konkurs moze da se bavi radarskom kontrolom letenja. I nakon 10, 20 ili 30 godina rada kontrolor letenja je skratio sebi zivot za onoliko godina koliko je radio.

Sram Vas bilo da omalovazavate i ljude koji se bave kontrolom i posao kojim se bave. Zavist izlazi iz Vas; kazete da ste covek iz avijacije a piloti su podrzali kontrolore letenja kao sto ce kontrolori podrzati pilote kad god pilotima zatreba podrska. Uzivajte u penziji i uzdrzite se od malignih komentara jer mnogi „kursisti“ vaseg godista sa kojima ste saradjivali svoju penziju nece iskoristiti.

S

7800 sati i 35 godina pilotskog staža! Hmmmmm.. to ne govori mnogo o vama kao stručnjaku za avijaciju. Moji drugari, piloti bivšeg JAT-a, a sada raštrkani po belom svetu ili u penziji, posle toliko godina staža, imaju po 30.000 i više sati naleta. Što se nas kursista tiče, pa jesmo! Taj kurs se uglavnom proteže do oko 5 godina do sticanja vrhunske dozvole. Tako je bar bilo u moje vreme. To je recimo medicinski fakultet. Mirno mogu da tvrdim da su naši KL vrlo stručni, dobro iškolovani i na istom nivou kao i svi ostali u Evropi. Nego, vi piloti, šta ste ono završili? Neki fakultet za pilotažu ili neki kurs u Vršcu, Lisičjem jarku ili neki vojni? Omalovažavanjem se ništa ne postiže. Uzgred, dotični govornik na strani sindikata, koliko mi je poznato, nije KL tako da to nepoverenje vezano za njegovu nemuštost nema osnova. Srbislave, moram na kraju da budem bezobrazan, da li ste bežali sa časova srpskog jezika?

B

Vjerovatno je čovjek iz vojne avijacije a onda 7800 sati nije malo. I kad kaže „razmaženi kursisti“ , vjerovatno misli na onaj dio koji je preko veza došao do diplome i posla a ne na sve.

Ne nisam njegov advokat, već vidim ppsljednju rečenicu. A ta primjedba za srpski jezik, stoji…

P

BB,greška,čovek nije iz vojne avijacije.Pozdrav…

M

Verovatno u brzini kucanja da i pravim gramaticke greske Kad govorim o kursistima mislim na stepen strucne spreme/srednja skola visa skola fakultet/Sem srednje skole druga skolska sprema nije potrebna / Fala bogu da su svi kriterijumi za kontrolore letenja vrlo strogi Sva vasa skolovanja su odredjeni kursevi posle kojih polazete za drzavne licence i to niko neosporava Tvrdim da vase skolovanje kroz ove kurseve zahteva ozbiljno ucenje a samim tim i posvecenost samom pozivu Sve sto vi zavrsite nije stepen skolske spreme /5,6 ili 7 stepen skolske spreme/ isti slucaj je i sa pilotima sem vojnih pilota koji moraju da zavrse Vojnu Akademiju a ona se priznaje kao 7 stepen stucne spreme u nasem obrazovnom sistemu Nalet od 7800 sati na obuci pilota i poslovnoj avijaciji nesto znaci pa vi to tumacite kako hocete Niko neomalovazava vas krajnje odgovoran i psihicki maporan posao Uporedjivanje primanja u inostranstvu i kod nas je neprimerno Stan koji se u Nemackoj placa 3000 evra ovde u Beogradu se placa 500 evra /mislim na iznajmljene stanove/ da ne polemisemo o troskovima zivota u Zapadnoj Evropi i kod nas Ono sto je bitno vi radite u konpaniji koja je Srpska i mislim da ste sasvim korektno placeni Naravno uvek moze bolje Ono sto zameram sto vas sindikat ili vasi predstavnici nisu u javnost izasli sa konkretnim problemima i zahtevima Ubedjen sam da bi rukovostvo pokusalo da resi probleme ako ih ima Mi i dalje imamo samo jednu vasu konstataciju da je bezbednost vazdusnog saobracaja ugrozena Ako je tako onda svaka cast na vasem profesionalizmu Ako slucajno nije tako kako vi kazete onda bi trbali da snosite ozbiljne konsekvence To strucne komisije Vazduhoplovnog Direktorata kao i Evropske strucne komisije lako mogu da provere Kad vec pominjete da je neko zavidan Verovatno sto je u Vojnoj Akademiji zdravstveni kriterijum pilota bio na visem nivou nego za konrolore letenja Sto su mogli i podoficiri da rade u kontroli letenja Dok piloti su morali da imaju Vojnu Akademiju Nikad nisam imao nikakve ambicije sto se tice konrole letenja kao i niko iz moje porodice Posle ovakvih komentara mozda bi bolje bilo da je kontrola letenja ostala pod Vojnim patronatom kao sto je nekada bila Na kraju moram da dodam jos jednu kontataciju Do 92 godine piloti su morali da imaju visu skolsku spremu ili zavrsenu skolu rezervnih oficira To je bio jedan od uslova za sticanje profesionalne pilotske dozvole Tako se i tu piloti malo razlikuju od kontrolora Sto se tice prolaznosti kod konkursa SMATSA Za prijem 50 kandidata jave se 1000 pa vasa statistika nepije vodu Uvazeni vazduhoplovci kontrolori letenja nadjite zajednicki jezik sa vasim rukovotstvom i nemojte da uzbunjujete nas narod Sa pozije plate od najmanje 3500 evra kako vam je tesko Verujte mi samo stvarate bunt kod obicnog sveta Sta god ko mislio ja sam na vasoj strani Voleo bi da budete objektivni i da se borite za svoja prava ali ne preko inostranih TV kanala kao sto je Ns ili N1 Zelim vam svima dobar zdravstveni kriterijum i da jos dugo radite svoj posao koji nije lak i vrlo je odgovoran I za kraj jedan mali savet izborite se da vas kurs od skoro dve godine se verifikuje kao visa strucna sprema u nasem obrazovnom sistemu Drage kolege koje komentarisete prestavite se svojim imenom i prezimenom mislim da bi korektnije bilo

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Вирџил na: Srpski MiG-ovi 29 na nivou MiG-29M2? Da li je i koliko realno?

@ Petrovic Dusan Кажете измеђуосталог и: "... i uhapsili smo i predali sve osudjene za ratne zlocine..." Значи ли то да су људи били осуђени и прије самог хапшења, унапријед? Сама по себи изјава осликава природу Хашког трибунала. Можда да се и сагласи човјек са вама што се тиче CNN под условом да је је…

24. Jan 2020.Pogledaj

BB na: Bugarska raspisala tender vredan 12,66 miliona evra za nabavku 12 mini i dva mala bespilotna sistema

Vodoinstalater, Kakve veze ima položaj krila sa definicijom BPL ili aviona? Recimo pronađi Piagio P180 pa vidi gdje su krila, i milion drugih primjera...

24. Jan 2020.Pogledaj

Goran na: Bugarska će remontovati 18 sovjetskih raketa vazduh-vazduh R-27R kojima će naoružati svoje MiG-ove 29

Cena zavisi naravno od broja poručenih, roka isporuke i naravno kome je prodata, ali se uglavnom pominje cifra nešto veća od milion evra.

24. Jan 2020.Pogledaj

NikolaD na: Srpski MiG-ovi 29 na nivou MiG-29M2? Da li je i koliko realno?

N011M1 je upgrade a ne modifikacija. Nema to veze sa kompatibilnoscu. Jednostavno od starog radara ostaje samo antena i transmiter, sve ostalo se menja. N011M1 ima iste karakteristike i i sti nacin rada kao Zhuk-M. Razlika je u softveru i sto Zhuk-M ima zahvat od 170 stepeni po azimutu, a N011M1 140 stepeni. Domet, nacin…

24. Jan 2020.Pogledaj

mateus na: Obaranje ukrajinskog Boinga 737: Krivac nije nesposobni komadant PVO sistema već direktor civilnih vazduhoplovnih vlasti Irana

Pojavila se još jedna verzija ove tragedije. Bivši oficir CIA Filip Dzeraldi kaže da su za obaranje aviona najodgovornije USA jer su sajber napadom iranske PVO poslali lažnu sliku irancima o oborenom avionu. Ameri su svojim sistemima za PeD potpuno izmenili podatke, koordinate o avionu a da su transpoderi na avionu pre lansiranja raketa bili…

24. Jan 2020.Pogledaj

Send this to a friend