BEG airport status
Država donela odluku o proglašenju linija Kraljevo-Beč i Kraljevo-Solun za linije u javnom interesu u vazdušnom saobraćaju Prvi putnici u Moravinom terminalu za manje od dva meseca

Država donela odluku o proglašenju linija Kraljevo-Beč i Kraljevo-Solun za linije u javnom interesu u vazdušnom saobraćaju

Vlada Republike Srbije donela je 10. oktobra Odluku o proglašenju linija u javnom interesu u vazdušnom saobraćaju između Kraljeva i Beča, kao i Kraljeva i Soluna.

Linija Kraljevo-Beč-Kraljevo planira se, prema odluci, od 1. decembra pa sve do 31. decembra 2021. godine, dok će Kraljevo-Solun-Kraljevo biti sezonska linija od 10. marta do 15. oktobra sledeće godine kao i 2021. u istim datumima.

Za obe linije, prema Vladi Srbije, potrebna su tri leta nedeljno.

Nakon odluke država će raspisati tender kao što je to uradila sa odlukom o PSO linijama iz Niša koji je dobila nacionalna avio-kompanija Er Srbija.

Tango Six je u nekoliko analiza pisao o PSO linijama iz Niša.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

B

znam da dosta ljudi ima različito mišljenje ali ja mislim da je ovo prilično dobar put u razvoju vazduhoplovtsva (napomena, nisam rekao 100%, ljudi su spremni da tvrde crno/bijelo, ja to izražavam u nijansama i ova nijansa je solidno preko polovine…)

Odgovori
N

Linija do Soluna je u startu osudjena na propast. Ko ce da se cima da ide avionom do Soluna, pa posle jos nekih 100-nak km do Paralije ili Pefkohorija?!? Bolje da je umesto Soluna uvedena linija Kraljevo – Aktion. To je aerodrom na Jonskom moru koji je na samo 20 km od Lefkade.

Odgovori
J

Evo, ja ću prvi iz Beograda da idem u Solun preko Kraljeva, umesto da vozim 11 sati preko dve krcate granice, ako bude povoljno. Već sam išao iz Beograda, dok je kod AS karta mogla da se nađe za 95 EUR u junu.

B

Apsolutno. Lefkada ili Krf. Nesto sto je kolima i autobusom bas predaleko.

G

Da li neko ko je upucen moze da kaze da li je ovo uopste moguce ostvariti da bi linija pocela da leti 1. decembra? Koliko znam, aerodrom jos uvek nema IATA kod (barem ne uspevam da ga nadjem), bilo je prica da je pista u jako losem stanju i da bi morala da se renovira pre pocetka redovne upotrebe (od strane putnickih aviona), ne znam da li aerodrom ima zadovoljavajuce osvetljenje, navigaciju…? Sta je od ovoga tacno, a sta je vec zavrseno? Ako neko zna iz prve ruke, molim, da ne sirimo politicku propagandu ni sa jedne ni sa druge strane…

Odgovori

ICAO: LYKV IATA: KVO

G

@Nemanja Miljkovic

Da li imate neku referencu za ovo? Koliko ja znam, KVO nije zvanicni IATA kod za kraljevacki aerodrom. To je vise kao Koridor 11, samo za internu upotrebu. Ako odete na sajt IATA i izvrsite upit po nazivu mesta ili po kodu, nema nikakvih podataka za Kraljevo, niti KVO.

J

Ni kod aerodroma Tuzla na primer (TZL) se ne može naći na sajti IATA pa opet radi normalno. Ne znam u čemu je fora, očigledno nešto ne znamo.

S

Znajući da je sve moguće, pa i da od najavljenih linija ipak ne bude ništa, dijaspora iz Svedske ipak sa velikom paznjom prati vesti vezane za aerodrom Moravu i nadamo se da ćemo uskoro poleteti iz Malmea (MMX) za Kraljevo i da na taj način posecujemo Kraljevo svaka dva-tri meseca umesto jednom godišnje – i to preko Niša.

Odgovori
S

Molim da mi neko stručan objasni ekonomsku isplativost ovog celog projekta ako znamo da je aerodrom u Surčinu udaljen ( barem od decembra ako se završi autoput do Surčina ) svega sat i po vožnje autoputem od Kraljeva ?!

Odgovori
J

Kao i Ljubljana od Zagreba, i toliko aerodroma po svetu međusobno…

Da se ne služimo sofizmima, ali:

– Koliko je udaljen Novi Pazar od Beograda, a koliko od Kraljeva?

– Ako Beograd (1,5 miliona stanovnika) ima aerodrom na 15 minuta vožnje, zašto bi Kraljevo, Čačak i Kragujevac (400.000 stanovnika – sasvim dovoljno za aerodrom) imali na sat i po? Da li će se neposredna opsluženost avio-saobraćajem, možda, odraziti i na poslovni ambijent i na povećan BDP regiona? Pa, hoće. I da li onda, eventualno, ipak postoji opravdanost da tu bude aerodrom?

D

Vi beogradjani bi da sve ostane kod vas, bar pojedini. Naravno da je isplativo, pogotovo na dugi rok.

Kv, Ca, Kg i Np su blizu. Za jedan mali pristojan aerodrom svakako ima ekonomske isplativosti. Uz ove linije do Beca i Soluna, jos po jedna za Tursku (pazarci i ova nova turska fabrika u Kv) i Nemacku (dijaspora, nasi koji putuju tamo da rade i privatno i ova nova nemacka fabrika u Kv) i to je sasvim dovoljno za pocetak. Ne zaboravi i na kargo saobracaj, festivale leti Lovefest, Gucu…

Znas li koliko ce to znaciti za investicije u ovaj region? Naravno, aerodrom treba prvo potpuno srediti i da bude potpuno bezbedan. Frekvencija saobracaja svako ne treba da bude velika, pogotovo ne u pocetku. Ali, to treba strucnjaci da obezbede.

S

@JU240, Deksi
Evo do nedavno nisam znao da ima aerodroma na po par stotina kilometara jedan od drugog ! Hvala vam što ste me prosvetlili jer sam zaboravio da sam davnih dana leteo par puta na relaciji Zurich-Basel na rastojanju od nepunih 100 km!
Ali da ne budem više maliciozan , hoćete li Vi draga gospodo iz Vašeg džepa dotirati gubitke aerodroma ili to pada na trošak svih poreskih obvceznika Srbije ? O kavim investitorima pričate? U Srbiji, kao i u regionu, za normalne investitore postoje malo veći problemi nego što je nedostatak aerodroma, a oni se vide upravo u činjenici da se nešto skarabudženo poput ovog aerodroma na silu otvara u svrhu političkog marketinga vlasti i da bi se zaposlili uhljebi ( poput osnivanja JP Beogradski metro, sa sve direktorom i pratećim osobljem iako je jasno da od početka izgradnje nema nista barem narednih 5 godina ) !
Pa nikako da spomenete očiglednu činjenicu da je aerodrom na mestu gde se često javlja magla u jesen i zimu; gde će se ti avioni usmeravati?! Koliko će to izazvati dodatnih troškova ?
O kakvom potencijalu pričamo u regionu ? Pa na Guču ne dolazi elita iz inostranstva ( inače sam poreklom iz Dragačeva) koja će da plati avion da dođe već su to uglavnom gosti kojima je cilj da se što više alkoholišu za što manje para !
Pa ako ima ekonomskog opravdanja zar je problem naći investitora iz Turske na primer pa da uloži novac da se aerodrom dovrši i da ti silni putnici iz Novog Pazara dođu u Lađevce da putuju za Tursku !
Da ne dužim dalje, ja bih bio najsrećniji da generalno Srbija ekonomski uznapreduje toliko da imamo isplative aerodrome i u Lađevcima i na Ponikvama i u još nekoliko mesta u Srbiji, ali se opravdano plašim da će se desti nešto slično poput gromoglasno otvorene avionske linije Peking via Prag – Beograd koja je nedavno ugašena , a u medijima je to propraćeno tišinom !

J

@Samo se pitam
Već je dosadno čitati ovakve stvari. Zašto bi aerodrom koji je neposredno okružen sa tri od 10 najvažnijih gradova u Srbiji na duži rok bio neprofitabilan, nije jasno. Kragujevčani i Čačani ne lete? Ne na sopstveni pogon, to sigurno.

Inače, makar radio sa gubitkom 100 godina, ako posredni efekti u privredi premaše iznos koji se troši za održavanje aerodroma, onda će poreski obveznici, naravno, imati više novca. To ni polutalentovanom osnovcu ne mora da se objašnjava duže od ove jedne rečenice. Da pitamo Nišlije koliko imaju stranih turista otkako im radi aerodrom i da li bi da se vrate na staro?

Ja zapravo vodim biznis (u Beogradu) i nije mi trebalo dugo da shvatim kako nije bitno da li svaka soba u firmi proizvodi zaradu, nego je važno šta se dobije na kraju. Ti što takve, osnovne stvari ne razumeju, uništili su sve vertikalne integracije u srpskoj privredi i zbog toga smo, to da znaš, siromašniji jedno 30% i sada krčmimo, recimo, jedan PKB parče po parče, umesto da imamo nešto što vredi milijarde. Evra! Aerodrom usred turistički najpotentnijeg dela zemlje, hej, pa kome to treba?!

A gde će se avioni usmeravati kad je magla – to je bar jednostavno u ovom slučaju, u Beograd.

Inače, da znaš da, osim prijateljskih, nemam nikakve rodbinske veze sa zapadnom Srbijom ni sa Šumadijom, ali ga, vala, preteraste.

J

P. S. Zaboravih da primetim kako iz napisanog o dolascima na sabor u Guči proizilazi da ti misliš kako u današnje vreme samo ELITA putuje avionom?! To pokazuje da nemaš ni osnovna znanja o ovoj tematici. Najosnovnija.

D

T6 je inače bio jedini specijalizovani vazduhoplovni medi koji čak ni agencijski nije preneo vest da je Morava otvorena za civilni saobraćaj.

Odgovori
V

Da li Vas to čudi Đape?

D

Pa iznenadio sam se ali nekada je i ćutanje stav.

V

Slažem se. Ćutanje je glasnije od najglasnije galame.

D

Linija za Istambul? Novi Pazar odavno ima interes za tu priču.

Odgovori
D

Da, to bi bio hit ali na žalost, trenutno stanje postojeće piste ne omogućava prijem aviona većih od Atr-a. Može od da dobaci do IST ali ne znam koliko bi to bilo isplatljivo za AirSerbiju.

V

Planira se i Istanbul.

Đape je u pravu, pista nije sasvim upotrebljiva, ali uz dozvoljena ograničenja frekfenci letenja mogla bi da bezbedno opsluži i B737 i A320.

Veći problem je platforma za parking aviona, koja može da prihvati samo jedan avion veličine B737 ili A320. Da se to uradi aerodrom bi faktički bio zatvoren dok avion koji je na platformi ne poleti.

M

Oh da, a i Istambul ima interesa za novopazarsku pricu. Recimo kako se lepo sultan Erdogan brine za dzamije u Tutinu dok drzi govor u Raci na otvaranju radova na autoputu BG-SA!!! Gde ste sad mrzitelji zapada, da li vam je draze da budete u EU ili u osmanskoj interesnoj sferi? Nije bilo 350+ godina dovoljno?

I

Slažem se da ima 50 aerodroma u Srbiji. Ali ni jedan dinar ni za aerodrome ni za avio-prevoznike iz budžeta. Za te pare kupovati letelice za vosjku i PVO, na primer. Air Serbia je do sada pojela dva diviziona S300,kroz subvencije.
Leteo sam skoro iz Niša Ryan pun do poslednjeg mesta, Air Serbia ni blizu. Sam aerodrom je sramotno neuređen, očito subvencije idu za plate. Tamići kao vozila na pisti su čak simpatični.

Odgovori
B

Da li bi to znači da treba INI zatvoriti? Moglo bi se i tako razumjeti…

I

Ne, ako može da radi. Ne znam kakvi su mu bilansi i koliko ima prostora za uštedu. Istina, na opremanju aerodroma se maksimalno uštedelo sve je iz vremena SFRJ, osm LCD ekrana, čak ni čitač koda nemaju već udarjau pečat(mislim da to ni u Siriji nema). Što se tiče Ryan i Wizz oni lete iz NIša dobro popunjeni. Ja sam leteo Ryanom sa 100% punim 737-800 ustao sam da pogledam,ni jedno prazno mesto.AS nije popunjena,a plaća se iz budžeta. Do sada je AS pojela pola milijarde evra, već sam pisao da je to dva diviziona S300, obnovljene škole,bolnice, neuzimanje kredita za puteve… Ako se mora finansirati sa nečijih leđa, neka se ti dobrovljno izjasne da im se odbija od primanja. Ja nisam rad da dajem pare za aerodrome koekude.

N

Nemogu da razumem ko ce da leti za Solun zasto ne uvedete liniju iz Ciriha pa ljudi moji znate vi koliko ima nasih radnika iz Pazara Raske rozaja Kraljeva Kragujevca Cacka I T D koi rade u Svajcarskoj i vi uvodite mrtve linije Pozdrav

Odgovori
V

Nebojša,

Solun je sezonska linija. Znači turizam.

Cirih je u planu, ali od nečega se mora početi. I maraton, kao najduža trka, počinje sa prvim korakom, kao i sprint.

Samo polako. Svi koji strpljivo i planski krenu, stignu do cilja.

S

Trebalo bi ozbiljno poraditi na turističku ponudu Kopaonika u Solunu. Grci sve redom šišaju a mogli bi i mi njih zimi :)

Odgovori
J

Doduše, mogli bismo i mi u Grčku zimi, jer tamo postoji veliki broj skijališta… Kajmakčalan najbliže i nama dobro poznato.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Banja Luka na: Predstavnici Ministarstvо odbrane i Vojske Srbije na bojevom gađanju sistemom PVO Mistral, VS dobija dve verzije sistema

@Stauffenberg Kakve informacije tačno imate o donaciji PVO sistema? Šta je trebalo da se nabavi, od čega se to odustalo i kada? Koliko je migova trebalo da dobijemo od Bjelorusije, pa se, eto, odustalo? Od kuda vama sve ovo?

13. Nov 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zimska dominacija Air Serbie

Beduin, Mahan je na crnoj listi niza zapadih država upravo radi toga koga prevozi i što se "podaci ne podudaraju". Čudim se da su u Beogradu dozvolili njihove letove i time nepotrebno provocirali zapad. Tako nešto si ne dozvoljavaju daleko veće i utjecajnije države. Tup se s rogatim ne može bosti. Puno premalo koristi za…

13. Nov 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zimska dominacija Air Serbie

Hvala Vama na pohvalama. Ovako velika ekspanzija je izuzetno riskantna, skupa i vrlo komlicirana za provedbu (operacije, marketing, sustav, slab LF u počeku, rizik...). Pitanje flote je glavni problem Air Serbie koji se odgađa već godinama (još u početku su rekli da će mijenjati 737-300 i ATR 72-200, no to se stalno prolongira). Više nema…

13. Nov 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zimska dominacija Air Serbie

Da, da, istina... u pravu ste. Hvala na ispravci. Sigurno ima toga još. Hvala na pohvalama.

13. Nov 2019.Pogledaj

Pavle na: [FOTO] Detaljne fotografije Orlova iz Muzeja vazduhoplovstva

Mile Ne trujte vise. Viper su licencno i italijani proizvodili za aeromaki. Razumete se bas u avionske motore a i sire, znate da i puloti znaju da je bas orao mrtav avion ukoliko ne leti jako nisko. Oni vam na stajanki pricali? Dokumentacija koja je pravljena u vti, alati i uvezene masine i eto milijardu…

13. Nov 2019.Pogledaj

Send this to a friend