BEG airport status
Patrik Ki u Crnoj Gori: Visok nivo sigurnosti vazdušnog saobraćaja evropski prioritet "Kada kupujete frižider imate eko oznake A, A+, B, B+. Upravo sličan koncept pokušavamo da uvedemo za avio-kompanije, avione i aerodrome." / Foto: ACV

Patrik Ki u Crnoj Gori: Visok nivo sigurnosti vazdušnog saobraćaja evropski prioritet

Održavanje visokog nivoa sigurnosti vazdušnog saobraćaja prioritet je za evropske vazduhoplovne vlasti, i to je u ovoj oblasti jedan od ključnih izazova, ocijenio je izvršni direktor EASA-e Patrik Ki na nedavno održanom Forumu o međunarodnoj saradnji održanom u Crnoj Gori.

– U ovom trenutku imamo dva glavna izazova u civilnom vazduhoplovstvu. Prvi je da održimo najveći nivo sigurnosti, to je ono što javnost od nas očekuje, dok je drugi izazov u zaštiti životne sredine, da se osigura rast u vazduhoplovstu, ali na održiv način. – rekao je Ki u intervjuu za crnogorske medije.

Govoreći o održivosti u vazduhoplovstvu, Ki je kazao da se EASA aktivno bavi emisijama štetnih gasova vazduhoplova, kao i eko oznakama:

– Kada kupujete frižider imate eko oznake A, A+, B, B+. Upravo sličan koncept pokušavamo da uvedemo za avio-kompanije, avione i aerodrome. To će omogućiti putnicima da odaberu način prevoza u skladu sa ekološkom registracijom ili oznakom. – objasnio je Ki.

„Pitanje je šta želimo da merimo, da li samo uticaj operacija vazduhoplova ili i politiku održivosti koju imaju aerodromi ili avio kompanije?“ / Foto: ACV

Taj proces će potrajati, jer, kako je naveo, izdavanje eko oznaka iziskuje potpunu transparentnost, tako da niko ne može osporiti jednom dobijeni eko rejting.

Izdavanje eko rejtinga za avione je relativno jednostavno, jer su nam ti podaci već dostupni, ali kad pričamo o oznakama za avio kompanije i aerodrome, to je mnogo komplikovaniji posao. Kod njih se postavlja pitanje šta želimo da merimo, da li samo uticaj operacija vazduhoplova ili i politiku održivosti koju imaju aerodromi ili avio kompanije. – rekao je Ki.

Patrik Ki je ove sedmice boravio u Crnoj Gori jer je ova zemlja izabrana da bude domaćin prestižnog EASA foruma o međunarodnoj saradnji, koji je održan u Budvi, uz učešće visokih predstavnika vazduhoplovnih vlasti iz 47 zemalja.

Izražavajući veliko zadovoljstvo što je po drugi put u Crnoj Gori, prvi čovek EASA je naglasio:

Sa stručne strane gledano, zaista imamo jednog jakog partnera u Agenciji za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore, koja je veoma stabilna, stručna i snažna agencija i naš veoma jak partner u regionu. To je i razlog zašto smo izabrali Crnu Goru da bude domaćin ovog Foruma koji je okupio oko 100 učesnika i koji je bio veoma uspješan. – stoji u saopštenju ACV-a

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Raki na: [VIDEO] Gađanja artiljerijsko-raketnim sistemima PASARS i Pancir

Pa ovi sistemi i nisu za ozbiljniju odbranu od vazdusnih napada,Pancir je ulta kratki domet,poslastica za savremenu avijaciju,a Pasars mu dodje kao vracanje 40 goduna unazad.

20. Sep 2020.Pogledaj

Deki na: [VIDEO] Gađanja artiljerijsko-raketnim sistemima PASARS i Pancir

Kakvo je,samo ovo PRANJE novca,ovi Pasarsi. Pogledajte snimak sa poligona,"Nikinci",gde na Vojvodjanskoj uzbrdici,ovaj Fap,"stenje",kao porodilja na porodjaju. Kažu,"nulta serija"? Da li imaju hrabrosti da kažu koliko su novca bacili u "istraživanja",za Pasars i onaj "Lazar",koji nije bolji od oklopljenog autobusa. Nisam,"mrzitelj",niti sam zaludan pa piskarama bez veze,već pratim godinama G.Miloradovića,koji se ponaša kao "profesor Baltazar"…

20. Sep 2020.Pogledaj

Narednik I klase na: Trupna PVO ruske vojske dobija artiljerijsko-raketne sisteme Pancir-SM-SV

kamo lepe srece da izraelski sistemi modernizuju nasu PVO 6 baterija sa 18 lansera Barak SR-MR sa 6 radara i 6 C4I vozila 144 raketa na lanserima koje mogu da vuku kamioni FAP 2228, plus 2 baterije 6 lansera /Barak-LR sa 2 radara i 2 C4I vozila, 48 raketa spsobnih da gadjaju TBM, na istim…

20. Sep 2020.Pogledaj

Narednik I klase na: Trupna PVO ruske vojske dobija artiljerijsko-raketne sisteme Pancir-SM-SV

Živojin moja poenta je u drugom, komanda PVO mora biti integralna i jedinstvena, da svi sistemi imaju iste podatke, a da tada automatizovani C4I sami bitaju orudje koje gadja od-edjeni cilj. majbolji primer je Iron Dome koji se koristi i za blisku od-branu, i za dejstva do 70km, za pokrivanje trupa, ali ce se verovatno…

20. Sep 2020.Pogledaj

Send this to a friend