BEG airport status
Patrik Ki u Crnoj Gori: Visok nivo sigurnosti vazdušnog saobraćaja evropski prioritet "Kada kupujete frižider imate eko oznake A, A+, B, B+. Upravo sličan koncept pokušavamo da uvedemo za avio-kompanije, avione i aerodrome." / Foto: ACV

Patrik Ki u Crnoj Gori: Visok nivo sigurnosti vazdušnog saobraćaja evropski prioritet

Održavanje visokog nivoa sigurnosti vazdušnog saobraćaja prioritet je za evropske vazduhoplovne vlasti, i to je u ovoj oblasti jedan od ključnih izazova, ocijenio je izvršni direktor EASA-e Patrik Ki na nedavno održanom Forumu o međunarodnoj saradnji održanom u Crnoj Gori.

– U ovom trenutku imamo dva glavna izazova u civilnom vazduhoplovstvu. Prvi je da održimo najveći nivo sigurnosti, to je ono što javnost od nas očekuje, dok je drugi izazov u zaštiti životne sredine, da se osigura rast u vazduhoplovstu, ali na održiv način. – rekao je Ki u intervjuu za crnogorske medije.

Govoreći o održivosti u vazduhoplovstvu, Ki je kazao da se EASA aktivno bavi emisijama štetnih gasova vazduhoplova, kao i eko oznakama:

– Kada kupujete frižider imate eko oznake A, A+, B, B+. Upravo sličan koncept pokušavamo da uvedemo za avio-kompanije, avione i aerodrome. To će omogućiti putnicima da odaberu način prevoza u skladu sa ekološkom registracijom ili oznakom. – objasnio je Ki.

„Pitanje je šta želimo da merimo, da li samo uticaj operacija vazduhoplova ili i politiku održivosti koju imaju aerodromi ili avio kompanije?“ / Foto: ACV

Taj proces će potrajati, jer, kako je naveo, izdavanje eko oznaka iziskuje potpunu transparentnost, tako da niko ne može osporiti jednom dobijeni eko rejting.

Izdavanje eko rejtinga za avione je relativno jednostavno, jer su nam ti podaci već dostupni, ali kad pričamo o oznakama za avio kompanije i aerodrome, to je mnogo komplikovaniji posao. Kod njih se postavlja pitanje šta želimo da merimo, da li samo uticaj operacija vazduhoplova ili i politiku održivosti koju imaju aerodromi ili avio kompanije. – rekao je Ki.

Patrik Ki je ove sedmice boravio u Crnoj Gori jer je ova zemlja izabrana da bude domaćin prestižnog EASA foruma o međunarodnoj saradnji, koji je održan u Budvi, uz učešće visokih predstavnika vazduhoplovnih vlasti iz 47 zemalja.

Izražavajući veliko zadovoljstvo što je po drugi put u Crnoj Gori, prvi čovek EASA je naglasio:

Sa stručne strane gledano, zaista imamo jednog jakog partnera u Agenciji za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore, koja je veoma stabilna, stručna i snažna agencija i naš veoma jak partner u regionu. To je i razlog zašto smo izabrali Crnu Goru da bude domaćin ovog Foruma koji je okupio oko 100 učesnika i koji je bio veoma uspješan. – stoji u saopštenju ACV-a

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

SkyFither na: Švajcarska izlazi na referendum: Da li ste za nabavku višenamenskih borbenih aviona?

O kojoj vi neutralnosti govorite,da nije u EU ali Švajcarska je u NATO, živeo sam u Švajcarskoj 8godina i dobro znam njihov ceo sistem,ona je bescarinski zona po pitanju ekonomije i bankarstva čime je neutralna od MMF i EU ali ima duboku saradnju, zbog te neutralnosti u novčanim transakcijama i slobodnom bankarstvu koriste je još…

05. Jul 2020.Pogledaj

Beli na: [VIDEO] Na Batajnici prikazane kineske izviđačko-borbene bespilotne letelice CH-92A, kupljeno 6 letelica sa 18 raketa

Jeste li sigurni da je masa rakete 45kg? Negde sam čuo da je ipak 18kg teška. Ovako na oko mi ne deluje kao raketa od 45kg.

05. Jul 2020.Pogledaj

Drina na: Pogranična kriza sa Kinom: Indija iz Rusije nabavlja 21 MiG-29 i 12 Su-30

Zapazio sam vase komentare na jednom nasem popularnom vojnom forumu gde pisete bombasticne tekstove koji su najslicniji Informerovim naslovnim stranama, izmedju ostalog i vas komentar da smo Kinezima prodali VRVZ-2000, ali ovim ste nadmasili i samog sebe. Indija koja izmedju ostalog proizvodi balisticke rakete velikog dometa i nuklearne bojeve glave, ako uopste imate predstavu sta…

04. Jul 2020.Pogledaj

Drina na: Pogranična kriza sa Kinom: Indija iz Rusije nabavlja 21 MiG-29 i 12 Su-30

@Veljko Nije sporno da je Amerika najveci izvoznik oruzja, ali imajte na umu da njihov tenk, raketa, avion itd. kosta 3-5 puta vise od ruskog ili kineskog. Amerika pritiska i preti sankcijama ( plus vode glavnu rec u nato-u) svakom ko pomisli da ne kupi njihovo oruzje ili nedaj boze pomisli da kupi rusko ili…

04. Jul 2020.Pogledaj

Send this to a friend