BEG airport status
LYBE 2918:30 Z 170°05KT CAVOK 11/09 Q1009 NOSIG=
Patrik Ki u Crnoj Gori: Visok nivo sigurnosti vazdušnog saobraćaja evropski prioritet "Kada kupujete frižider imate eko oznake A, A+, B, B+. Upravo sličan koncept pokušavamo da uvedemo za avio-kompanije, avione i aerodrome." / Foto: ACV

Patrik Ki u Crnoj Gori: Visok nivo sigurnosti vazdušnog saobraćaja evropski prioritet

Održavanje visokog nivoa sigurnosti vazdušnog saobraćaja prioritet je za evropske vazduhoplovne vlasti, i to je u ovoj oblasti jedan od ključnih izazova, ocijenio je izvršni direktor EASA-e Patrik Ki na nedavno održanom Forumu o međunarodnoj saradnji održanom u Crnoj Gori.

– U ovom trenutku imamo dva glavna izazova u civilnom vazduhoplovstvu. Prvi je da održimo najveći nivo sigurnosti, to je ono što javnost od nas očekuje, dok je drugi izazov u zaštiti životne sredine, da se osigura rast u vazduhoplovstu, ali na održiv način. – rekao je Ki u intervjuu za crnogorske medije.

Govoreći o održivosti u vazduhoplovstvu, Ki je kazao da se EASA aktivno bavi emisijama štetnih gasova vazduhoplova, kao i eko oznakama:

– Kada kupujete frižider imate eko oznake A, A+, B, B+. Upravo sličan koncept pokušavamo da uvedemo za avio-kompanije, avione i aerodrome. To će omogućiti putnicima da odaberu način prevoza u skladu sa ekološkom registracijom ili oznakom. – objasnio je Ki.

„Pitanje je šta želimo da merimo, da li samo uticaj operacija vazduhoplova ili i politiku održivosti koju imaju aerodromi ili avio kompanije?“ / Foto: ACV

Taj proces će potrajati, jer, kako je naveo, izdavanje eko oznaka iziskuje potpunu transparentnost, tako da niko ne može osporiti jednom dobijeni eko rejting.

Izdavanje eko rejtinga za avione je relativno jednostavno, jer su nam ti podaci već dostupni, ali kad pričamo o oznakama za avio kompanije i aerodrome, to je mnogo komplikovaniji posao. Kod njih se postavlja pitanje šta želimo da merimo, da li samo uticaj operacija vazduhoplova ili i politiku održivosti koju imaju aerodromi ili avio kompanije. – rekao je Ki.

Patrik Ki je ove sedmice boravio u Crnoj Gori jer je ova zemlja izabrana da bude domaćin prestižnog EASA foruma o međunarodnoj saradnji, koji je održan u Budvi, uz učešće visokih predstavnika vazduhoplovnih vlasti iz 47 zemalja.

Izražavajući veliko zadovoljstvo što je po drugi put u Crnoj Gori, prvi čovek EASA je naglasio:

Sa stručne strane gledano, zaista imamo jednog jakog partnera u Agenciji za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore, koja je veoma stabilna, stručna i snažna agencija i naš veoma jak partner u regionu. To je i razlog zašto smo izabrali Crnu Goru da bude domaćin ovog Foruma koji je okupio oko 100 učesnika i koji je bio veoma uspješan. – stoji u saopštenju ACV-a

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Jovan Munitlak na: Prodaja Jat Tehnike: „Kroz stabilnog evropskog partnera otvaraju se mogućnosti infrastrukturnog i tehnološkog razvoja“

Nisam čuo za neku našu prodaju državne imovine do sada da nije ispala ovkava ili onakva muljavina. Nešto me muči stomak , odoh po sodu .

29. Nov 2019.Pogledaj

DDE na: [POSLEDNJA VEST] Jat Tehnika dobila evropski sertifikat za održavanje putničkih aviona Suhoj Superjet 100

Da li iko zna ista o Odrzavanju. Ili znate u stilu kako mali Perica zamislja? Ccccccc MRO (145 ORG) sertifikovana za odrzavanje ima u svom scope of work navedene sve za sta je sposobna da bi odrzavala te tipove aviona. Sad da li je JATT jedina u svetu sertifikovana za SSJ - ne, u evropi…

29. Nov 2019.Pogledaj

DDE na: [POSLEDNJA VEST] Jat Tehnika dobila evropski sertifikat za održavanje putničkih aviona Suhoj Superjet 100

Leteo sa SSJ, i leteo bih opet i letecu! Sjajan avion, vrlo udoban i tih. @ID molim vas nemoj te, bolje cutite kad nista neznate. Upadate u zivo blato. P.S da sad ne dobijem po nosu kako sam... tek da se zna leteo na preko 90 post maintenance test flight. Malko se razumem u avijaciju…

29. Nov 2019.Pogledaj

Sevdić na: [EKSKLUZIVNO] Srbija od Kine kupuje naoružanu bespilotnu letelicu CH-92A

Raketa težine 8kg je beskorisna i ne služi ničemu, žao mi je što ovi stručnjaci troše naš novac na nešto tako malo.

29. Nov 2019.Pogledaj

Mayer na: [EKSKLUZIVNO] Srbija od Kine kupuje naoružanu bespilotnu letelicu CH-92A

>> ovladavanje proizvodnjom kljucnih komponenti za naoruzanje Realno mi necemo nista hardversko proizvoditi (ako se ovde govori o elektronici a neo npr. barutnim punjenjima) nego nabaviti komponente iz inostranstva (eventualno odraditi neki softver) i integrisati ih.

29. Nov 2019.Pogledaj

Send this to a friend