BEG airport status
Patrik Ki u Crnoj Gori: Visok nivo sigurnosti vazdušnog saobraćaja evropski prioritet "Kada kupujete frižider imate eko oznake A, A+, B, B+. Upravo sličan koncept pokušavamo da uvedemo za avio-kompanije, avione i aerodrome." / Foto: ACV

Patrik Ki u Crnoj Gori: Visok nivo sigurnosti vazdušnog saobraćaja evropski prioritet

Održavanje visokog nivoa sigurnosti vazdušnog saobraćaja prioritet je za evropske vazduhoplovne vlasti, i to je u ovoj oblasti jedan od ključnih izazova, ocijenio je izvršni direktor EASA-e Patrik Ki na nedavno održanom Forumu o međunarodnoj saradnji održanom u Crnoj Gori.

– U ovom trenutku imamo dva glavna izazova u civilnom vazduhoplovstvu. Prvi je da održimo najveći nivo sigurnosti, to je ono što javnost od nas očekuje, dok je drugi izazov u zaštiti životne sredine, da se osigura rast u vazduhoplovstu, ali na održiv način. – rekao je Ki u intervjuu za crnogorske medije.

Govoreći o održivosti u vazduhoplovstvu, Ki je kazao da se EASA aktivno bavi emisijama štetnih gasova vazduhoplova, kao i eko oznakama:

– Kada kupujete frižider imate eko oznake A, A+, B, B+. Upravo sličan koncept pokušavamo da uvedemo za avio-kompanije, avione i aerodrome. To će omogućiti putnicima da odaberu način prevoza u skladu sa ekološkom registracijom ili oznakom. – objasnio je Ki.

„Pitanje je šta želimo da merimo, da li samo uticaj operacija vazduhoplova ili i politiku održivosti koju imaju aerodromi ili avio kompanije?“ / Foto: ACV

Taj proces će potrajati, jer, kako je naveo, izdavanje eko oznaka iziskuje potpunu transparentnost, tako da niko ne može osporiti jednom dobijeni eko rejting.

Izdavanje eko rejtinga za avione je relativno jednostavno, jer su nam ti podaci već dostupni, ali kad pričamo o oznakama za avio kompanije i aerodrome, to je mnogo komplikovaniji posao. Kod njih se postavlja pitanje šta želimo da merimo, da li samo uticaj operacija vazduhoplova ili i politiku održivosti koju imaju aerodromi ili avio kompanije. – rekao je Ki.

Patrik Ki je ove sedmice boravio u Crnoj Gori jer je ova zemlja izabrana da bude domaćin prestižnog EASA foruma o međunarodnoj saradnji, koji je održan u Budvi, uz učešće visokih predstavnika vazduhoplovnih vlasti iz 47 zemalja.

Izražavajući veliko zadovoljstvo što je po drugi put u Crnoj Gori, prvi čovek EASA je naglasio:

Sa stručne strane gledano, zaista imamo jednog jakog partnera u Agenciji za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore, koja je veoma stabilna, stručna i snažna agencija i naš veoma jak partner u regionu. To je i razlog zašto smo izabrali Crnu Goru da bude domaćin ovog Foruma koji je okupio oko 100 učesnika i koji je bio veoma uspješan. – stoji u saopštenju ACV-a

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

St.Evan na: Vučić: Potpisivanje ugovora za Rafale u naredna dva meseca

Začuđujuće malo ovakvih komentara! J10 je za našu državu, njenu veličinu i ekonomske mogućnosti mnogo prihvatljiviji avion. 36 J10 su respektabilna sila na ovako malom prostoru. Osim ako se AV posvađao sa bratom Xijem, trebalo bi da možemo ida h povoljno dobijemo.

18. Apr 2024.Pogledaj

Topčider na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

Pa nista neobivno ne vidim u ovom letu.Inace,Srbija je potpisnica IPAP 1,IPAP 2 i SOFA sporazumima a i clanica koja odobrava transport NATO trupa preko teritorije Srbije kako kopnenim putem tako i vazdusnim putem.Koliko samo puta NATO avioni prelecu Srbiju pa nikom nista.Ne interesuje njih nista konkretno iz Srbije jer sve znaju obzirom da svake…

18. Apr 2024.Pogledaj

Srbofil na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

@Amater Ne izbacuje ništa jer se dejstva mogu vršiti noću. Jedino modernizacija, ovako kako jeste nikakvu realnu upotrebnu vrednost nemaju ako ćemo biti iskreni.

18. Apr 2024.Pogledaj

Topčider na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

BOV-3 je odlican protiv dronova!Jeftino i efikasno oruzje za eliminaciju dronova i niskoletecih objekata.Mi smo na Kosovu i Metohiji jednu Tomahawk krstarecu raketu upravo oborili sa BOV-om.Inace,poligon je u rangu od jednih od najboljih u Evropi a vezbe sa vojskom SAD,Poljske,Francuske, donose najbolje iskustvo na svetu.Inace,ne vidim zbog cega su komsije frustrirani kada su clanica…

18. Apr 2024.Pogledaj