BEG airport status
Patrik Ki u Crnoj Gori: Visok nivo sigurnosti vazdušnog saobraćaja evropski prioritet "Kada kupujete frižider imate eko oznake A, A+, B, B+. Upravo sličan koncept pokušavamo da uvedemo za avio-kompanije, avione i aerodrome." / Foto: ACV

Patrik Ki u Crnoj Gori: Visok nivo sigurnosti vazdušnog saobraćaja evropski prioritet

Održavanje visokog nivoa sigurnosti vazdušnog saobraćaja prioritet je za evropske vazduhoplovne vlasti, i to je u ovoj oblasti jedan od ključnih izazova, ocijenio je izvršni direktor EASA-e Patrik Ki na nedavno održanom Forumu o međunarodnoj saradnji održanom u Crnoj Gori.

– U ovom trenutku imamo dva glavna izazova u civilnom vazduhoplovstvu. Prvi je da održimo najveći nivo sigurnosti, to je ono što javnost od nas očekuje, dok je drugi izazov u zaštiti životne sredine, da se osigura rast u vazduhoplovstu, ali na održiv način. – rekao je Ki u intervjuu za crnogorske medije.

Govoreći o održivosti u vazduhoplovstvu, Ki je kazao da se EASA aktivno bavi emisijama štetnih gasova vazduhoplova, kao i eko oznakama:

– Kada kupujete frižider imate eko oznake A, A+, B, B+. Upravo sličan koncept pokušavamo da uvedemo za avio-kompanije, avione i aerodrome. To će omogućiti putnicima da odaberu način prevoza u skladu sa ekološkom registracijom ili oznakom. – objasnio je Ki.

„Pitanje je šta želimo da merimo, da li samo uticaj operacija vazduhoplova ili i politiku održivosti koju imaju aerodromi ili avio kompanije?“ / Foto: ACV

Taj proces će potrajati, jer, kako je naveo, izdavanje eko oznaka iziskuje potpunu transparentnost, tako da niko ne može osporiti jednom dobijeni eko rejting.

Izdavanje eko rejtinga za avione je relativno jednostavno, jer su nam ti podaci već dostupni, ali kad pričamo o oznakama za avio kompanije i aerodrome, to je mnogo komplikovaniji posao. Kod njih se postavlja pitanje šta želimo da merimo, da li samo uticaj operacija vazduhoplova ili i politiku održivosti koju imaju aerodromi ili avio kompanije. – rekao je Ki.

Patrik Ki je ove sedmice boravio u Crnoj Gori jer je ova zemlja izabrana da bude domaćin prestižnog EASA foruma o međunarodnoj saradnji, koji je održan u Budvi, uz učešće visokih predstavnika vazduhoplovnih vlasti iz 47 zemalja.

Izražavajući veliko zadovoljstvo što je po drugi put u Crnoj Gori, prvi čovek EASA je naglasio:

Sa stručne strane gledano, zaista imamo jednog jakog partnera u Agenciji za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore, koja je veoma stabilna, stručna i snažna agencija i naš veoma jak partner u regionu. To je i razlog zašto smo izabrali Crnu Goru da bude domaćin ovog Foruma koji je okupio oko 100 učesnika i koji je bio veoma uspješan. – stoji u saopštenju ACV-a

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

ID na: [EKSKLUZIVNO] Er Srbija iznajmila novi Erbas A330, YU-ARA se vraća vlasniku

A, od 2020. razvaljuje? Od početka je bila minus i ostala.Kao i poslovanje AS od starta.

07. Mar 2021.Pogledaj

Dax na: USAF razmatra razvoj novog borbenog aviona koji bi zamenio F-16; da li je time potvrđen neuspeh projekta F-35?

@Bob Ни ја у мојим колима не прихватам да морам у сред вожње по екрану нешто типкам, тако да ми звучи логично да и пилоти воле аналогне контроле. Претпостављам и да није пријатно враћати се избушен после мисије авионом у ком само што није нестала струја. @Srbofil Па то Вам кажем. Змај је добар само…

07. Mar 2021.Pogledaj

Ikar na: USAF razmatra razvoj novog borbenog aviona koji bi zamenio F-16; da li je time potvrđen neuspeh projekta F-35?

Zadnjih godina jedina trka oko naoruzanja je medju Americkim kompanijama (Lockheed Martin i Boeing, Northrop-Grumman), Jedina besmislenost oko projekta F-35 ce postati kad USAF uvede u naoruzanje eskadrile nadzvucnih stealth dronova (u ovom polju USA daleko ispred svih) sto ce biti za par godina.

07. Mar 2021.Pogledaj

Elastični oblak na: USAF razmatra razvoj novog borbenog aviona koji bi zamenio F-16; da li je time potvrđen neuspeh projekta F-35?

Za sukobe niskog intenziteta USA decenijama veoma uspeno koristi RPA sisteme. Trenutni istrazivacki radovi na polju AI resice probleme vezane za njihovu upotrebu u realnom vremenu. Ja ne mogu da verujem da bi imalo smisla sada ici korak nazad i za misije niskog intenziteta u avion vracati pilota (sto verovatno znaci 1000 kg dodatnog tereta…

07. Mar 2021.Pogledaj

Falcon na: USAF razmatra razvoj novog borbenog aviona koji bi zamenio F-16; da li je time potvrđen neuspeh projekta F-35?

Možda i ne moraju da smišljaju skroz novi avion. Kao što je mornarica Hornetu dala steroide i napravila Super Horneta, tako i USAF može da napravi Super Falcona (kao što je bio F-16XL) ako žele nešto drugačije od Blocka 70. Ili možda pak da revampuju jedan drugi projekat A-7D Plus (YA-7F Strikefighter) koji bi bio…

07. Mar 2021.Pogledaj

Send this to a friend