BEG airport status
Vulin obišao vojni aerodrom u Batajnici: plate pilota značajno “unapređene“, obnavlja se infrastruktura Dežurna para sa lovcima MiG-29. U prvom planu 9.13 naoružan raketama vazudh-vazduh R-60MK / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Vulin obišao vojni aerodrom u Batajnici: plate pilota značajno “unapređene“, obnavlja se infrastruktura

Ministar odbrane Aleksandar Vulin posetio je u petak 15. novembra vojni aerodrom „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ kojom prilikom se susreo sa pripadnicima RV i PVO, obišao dežurnu jedinicu lovačke avijacije kao i radove na novoj infrastrukturi aerodroma.

U njegovoj pratnji nalazili su se zamenik komandanta RV i PVO brigadni general Željko Bilić i komandant 204. vazduhoplovne brigade pukovnik Brane Krnjajić koji su ministra informisali o stepenu realizacije radova na objektima za smeštaj vazduhoplova i prateće infrastrukture, kao i o stanju u jedinici.

Radovi na nadstrešnicama za dežurnu paru lovaca / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Nakon obilaska pripadnika dežurnih jedinica i radova na objektima za smeštaj vazduhoplova, prostorija za pilote, kao i hangara, ministar je izjavio da se na batajničkom aerodromu intenzivno radi i da će sve ono što je uništeno u NATO agresiji, gde god da se to nalazi biti obnovljeno i unapređeno.

– Sređuju se nadstrešnice za „dežurne pare“, sređuju se hangari i sve ono što je potrebno našim vazduhoplovcima. Do kraja godine, verujem da ćemo obezbediti i potpuno nove komplete opreme, što nismo radili više od 20 godina, a plata pilota je, takođe, značajno unapređena. Sve to govori da ćemo biti u stanju da čuvamo naše nebo i da su to ovi ljudi radili i kada je vazduhoplovstvo bilo zanemareno i zapušteno i uspevalo da opstane samo zahvaljujući njihovom entuzijazmu i njihovoj ljubavi prema pozivu i njihovoj ljubavi prema svojoj zemlji. Sada je vreme da im se za to zahvalimo – istakao je ministar Vulin.

Helikopter H145M u novom hangari koji je završen 2016. godine / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Prema njegovim rečima, zahvaljujući sporazumu između predsednika Vučića, Putina i Lukašenka, vazduhoplovstvo je dobilo nove MiG-ove, nove aparate koje remontujemo i modernizujemo.

– Naše nebo je sigurno i zaštićeno, ali naš zadatak je takođe da obezbedimo ovim ljudima ovde na Batajnici i čitavom našem vazduhoplovstvu i PVO da imaju sve uslove, da imaju dobre plate, prioritet pri dobijanju stanova i sve ono što je potrebno njima i njihovim porodicama da se koncentrišu na jedinu i najvažniju stvar u njihovim životima – a to je zaštita naše zemlje, našeg neba i naše slobode – zaključio je ministar Vulin.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

re

Koji monumentalni građevinski poduhvat, čoveče, trebale su im decenije da napokon stave dva dežurna aviona pod neku nastrešicu.

Odgovori
Sl

Nazalost surova istina.

ns

Stvarno monumentalno dve lake nastresnice.

Da su ih radili kao stare (unistene u bombardovanju NATO-a) od armiranog betona pa da ovoliko traje.

Osim toga trebalo bi da svi avioni (Laste, G-4,-22, Mig-29) imaju ovakve nastresnice ili hangare a ne da stoje na otvorenom.

ns

Da nezaboravim da spomenem da bi i helikopteri trebali da imaju ovakve nadstresnice ili hangare.

Preskupa je to tehnika i malobrojna da stoji na otvorenom tokom cele godine.

De

Da, sad je to konačno promenjeno.

Al

Nisu jos stavljeni pod nadstresnicu, ne trci pred rudo!

С

Ресурс…..па у томе се и огледа трагедија ове државе где се већ 20 година аматери уче како се она води…у свим сегментима….па и војсци.
Тако да ја поздрављам било какав корак, кад се нешто корисно и паметно уради . Без обзира ко је тај који је урадио или наредио да се то нешто напраби.

Ne

Pa to ti govori o zainteresovanosti prethodnih vlasti za vojsku i avijaciju…

re

^ Prethodne vlasti su ulagale u bolnice, skole, i druge stvari koje su mnogo vise potrebne ovom drustvu od vojne tehnike.

Svaka normalna drzava gleda da gradi normalne odnose sa komsijama, produbljuje saradnju i civilne i vojne prirode, a pre svega ekonomske.

Kada je ekonomija drzave jaka, tada se ulaze i u vojsku.. Mislis da prosecnog Nemca, Francuza, Svedjana ili Holandjanina zanima vojska?! Boli ih patka za to.. Svi gledaju da bolje zive, da se skoluju, da putuju, da prave porodice…
Svi osim nas… Najstarijeg svetskog naroda, mi sto smo napravili piramide i koji smo najpametniji, najjaci, sveti narord.. itd.. sto se prica u ovom bolesnom drustvu..

Naravno da je u svakoj drzavi potrebno imati osnovne vojne kapacitete, ali je to u normalnim zemljama na jedno 30-tom mestu.

Ho

Fascinantno da grbavi ispadnu jedino oni koji nesto uradise za VS,RV i PVO.

Mi

Na avionu 2 rakete R60Mk…
Necu da komentarisem, prepusticu to „poznavaocima“…

Me

Ovi pre ,nisu ni dva hangara napravili a doveli su RV na ivicu opstanka !
Sa dva aviona u letnom stanju, ovi bar uspese da vrate u zivot Orlove i Mig-29i obnove helikopterske jedinice sa novim aparatima…

SP

Koliko negativnih komentara a od 1999 nismo imali ovoliko aviona i helikopera u letnom stanju!
Ocekujemo 4 mi-35M ,konacno dobijamo jurisni helikopter!
JNA je imala zelju da nabavi Mi-24!

AL

@SP
Naravno da su negativni komentari kada ti lik koji je pocinio krivicno delo i ogresio se o instituciju kojoj sada predvodi dodje i kaze „mi ulazemo“, a da pride jednog jedinog dinara u svome zivotu nije uplatio u poreski sistem koji to finansira i sve to treba da oprostimo jer se grade 2 hangara i sto nam je Putin spasio RV. Eto hvala mu, mnogo mi trazimo izgleda. Nije ni jedini ministar sa zescim krivicnim delima iza sebe koja naravno prodju u siroj javnosti obicnom zamenom teza i opravdanjem „prosla vlast je…“ pa sad ubaci u prazno polje. To je bilo, sad ce uskoro pre 10 godina….

Ho

Ovakve slicne Ameri imaju za F16 na Aljasci Haha mnogo mi vi znate. Masivni kaponiri ne sluze nicemu. Izbuse ih kao sir a skupi.

Lj

AL41F1/Nemam nameru da štitim bilo koga,a vi,ako imate saznanja o počinjenom krivičnom delu bilo koje osobe,u vezi sa tim dužni ste da kao građanin Srbije podnesete krivičnu prijavu.S obzirom da tako nešto iznosite na T6,bilo bi u redu i da kažete o čemu se radi,kako bi čitaoci portala bili u toku.U suprotnom,pokazaćete da nemate hrabrosti,ili kako se već tome kaže.Stvari su ustvari jednostavne,zar ne?

AL

@Ljubo
Svaki punoletan muskarac gradjanin SFRJ/SRJ je imao zakonsku obavezu prema vojsci, oglusavanje o istu je krivicno delo(izuzece predvidjeno u jasno definisanim slucajevima)….osim ako te stiti partija bliska vlasti….pa tako „trazili su protivavionce, a ja sam bio pesadija“, pa „imao sam dioptriju“, pa na kraju nista od toga i covek sa skoro 50 sposobniji nego kad je imao 20…interesantno, ne?

Protiv ostalih je podneta krivicna prijava/e od strane ljudi kojima je to postao posao naizgled, samo videcemo sta ce biti od toga(nista jelte).
Necu dalje o politici, govorimo ovde o instituciji tj. VS konkretno.
Da je na to mesto dosla zena istih godina, ili muskarac ’93 godiste i mladji(dakle bez zakonske obaveze), apsolutno nikakav problem ne bi bio, no u ovom slucaju ipak jeste….ili nije zavisi kako gledate. Toliko se sprdaju s nama da to nije vise realno. Mada koliko vidim, mnogima ne smeta i oprostili bi sve za 2 hangara i par Putinovih polovnih Migova(iako doticni nemaju veze s time i ne treba im se oprostiti)….

Pa

Eno f16 viper dezura u klimatizovanim hangaru sa 10 amraama. Komentarisanje naravno skolovanim podoficirima, potonjim oficirima ei i ped rv i pvo, veteranima ratova u bih i na KiM, onima sto ce se enormno obogatiti prodajom „neke“ dokumentacije svom bivsem poslodavcu.

д

AL-41F1 Necu dalje o politici, govorimo ovde o instituciji tj. VS konkretno. ти једино и говориш о политици , па није вулин начелник генералштаба он је министар , а услов да будеш министар није да служиш војску него да те скупштина изабаре. Тадић, Шутановац, Давинић су служили војску па су због тога вероватно били бољи министри, колико ли су оно тек хангара изградили и авиона набавили тако војно обучени, а и неме у ком рату нису учестовали. Ми смо имали и начелника генералштаба који није хтео своју родну кућу да бранио па нико није имао коментар , а његове реформе су уназадиле војску више него нато бомбардовање.

AL

@dane
Zamena teza. To mozda pali kod prosecne babe ili kod vas, ali ne kod mene. Svaki punoletan gradjanin je imao zakonsku obavezu, oglusavanje je krivicno delo, sta nije jasno?
Evo pusticemo sve kriminalce iz zatvora, al’ za uzvrat nek igrade hangare….
Od drzave, postali smo dijagnoza

д

AL-41F1 употребљаваш тешке речи за ствари о којим немаш поуздане и тачне информације, бацили су ти коску и ти је сада глођеш. Навео сам ти пример дичног начелника генералштаба који је завршио академију и пусте специјализације све о нашем трошку , а није био спреман ни своју кућу да брани па му то нико није спочитавао, а то је много горе од Вулина, јер се ради о професионалном војном лицу , али наведени није правио хангаре, није набављао авионе , није спроводио вежбе , него се бавио реформама и „јачањем војске“ . И лепо сам те питао какве користи имамо што су Шутановац, Тадић и сваки други министар одбране од 2000-тих служили војску , шта били су малолетни 1999.

д

AL-41F1 Шутановац министар 2008-2012 истоверемено Тадић председник и комадант војске наведи ми тачно шта је урађено за војску у том периоду. Укинуто је служење војске и на основуу тога су повећане плате професионалним војницима, није набављен ни један комад оружја ,купљено је нешто ленд ровера, мало средстава везе и неколицина беспилотних извиђачких летелица,ремонтовано је 5 миг 29, од којих се један срушио 2009 на батајници, уз две жртве, узрок несреће се није сазна до данас. Замисли да се то данас догоди колико би било протеста,тражила би се оставка и министра и председника. О томе чак ни овај портал писао.Такође те молим да ми објасниш утицај служења војске министра обране на стање обрамбеног система, једино горе од тога је што се Вулин прима на те приче па иде у 50 година да служи војску.To mozda pali kod prosecne babe ili kod vas, ali ne kod mene. Размисли још једном шта пали код мене и просечне бабе , а шта код тебе. Успут није лепо да омаловажаваш баке.

Ba

Moje mišljenje na ovu temu: Vulin izgleda kao da se upravo probudio kada ga god neko nešto pita, pa zato vjerovatno i nosi onu pidžamu okolo. Ipak, ne treba sebi dozvoliti da se razmjenjuju teške rječi zbog političara- stvari su potpuno jednostavne. Radi se o određenoj sorti ljudi, koja je ista i kod nas, i u Belgiji, VB, Americi, Rusiji…isto.

Ako ne vjerujete- samo se zapitajte šta biste vi morali da radite čitav život da bi vas neko birao na mjesto ministra nakon 20-tak godina, ili samo pogledajte onu sjajnu BBC-jevu seriju „Yes Prime minister“ (ako se dobro sjećam naziva). Normalni ljudi obično nikada ne dođu do toga, jer nemaju stomak za takve stvari. E sad kad smo to riješili- kod njih takvih bitne su četiri stvari:
1. Da se ne petljaju puno stručnim ljudima u pravac djelovanja koji je predložen,
2. Da daju podršku i ne koče struku iz bilo kog trivijalnog razloga,
3. Da imaju radnu etiku- ili ti da rade i prave rezultate.
4. Da su u srži patriote u punom značenju te riječi.

Tražiti plemenitog i poštenog ministra Al je kao tražiti poštenu kurvu, postoji glasina da tako nešto postoji ali niko tačno ne zna gjde. Tražiti ministra koji odgovara za rad svog ministarstva funkcijom, karijerom, građanskim slobodama u slučaju malverzacija- to je dužnost svakog građanina. Kada budemo društvo koje će poslati nekog fićfirića iz fotelje na marginu političkog života jer nije ispunio plan Vlade i za vrijeme svog mandata unaprijedio stvari- tada ćemo postati ozbiljno društvo. To što će se svakom od njih naći neki neprijatan klip, neka aferica ili izjava iz mladosti- ne mjenja stvari- naći će se svima njima- da su moralni ljudi birali bi drugi poziv, nebi im ambicija bila politička vlast.

Kad smo već kod toga-Na moje veliko iznenađenje- svi govore o tome kako je do sada najbolji ministar vojni bio onaj keramičar- Gašić. Kažu da je lik pokrenuo gomilu stvari koje se danas realizuju- iskreno da ga vidiš- krajnje neprijatan i mutan lik, kojeg nebi ostavio u nezaključanom autu ni tri minute kad bi ga slučajno povezao negdje. Ipak- ostaviš nezainteresovanog poltrona na tom mjestu 4 godine i ta osoba napravi stostruko više štete na toj poziciji nego da je uzeo proviziju za neko auto, namještaj ili tako. O ljudima koji svoju funkciju vide samo kao trenutno radno mjesto i nisu nacionalno osvješteni ni malo tek nebih. Vrlo tanka linija između takvih osoba i izdajnika, samim tim jer su na udaru i pod pritiscima kada preuzmu funkciju. Ako ispunjavaju ona 4 uslova- političari uopšte nisu bitni- bitan je kolektiv koji formira pravac djelovanja i radi. To je realnost- sve ostalo je zamajavanje za glasače. Taj kolektiv kod nas funckioniše i kada ima podršku i otvoren put napreduje i donosi rezultate.

Pozdrav svima!

Ai

Kad ste se vec dohvatili ministara,nemoj da mi zaboravljate vizionarskog ministra Davinica i cuvenog zakupa satelita, koji je na kraju kostao ovu drzavu 27 miliona dolara! Tolika odsteta je isplacena Izraelu. Pored ovoga bio je umesan u jos 4-5 afera, ali necemo da sitnicarimo.

AL

@Banja Luka
Radi se prostom postovanju zakona i osnovnom ljudskom dostojanstvu. Ako je to toliko, ali toliko tesko, onda nismo zasluzili bolje, stvarno nismo i ovo je onda mnogo.
@dane
Kosku nisam ja progutao, nego vi. To sto mi smeta jedan klovn i poltron, ne znaci da volim drugog, najmanje prethodnog ;) Da ne dodje do nejasnoca, podjednako ih ne volim.

Kao sto sam rekao i kao sto ste mogli sami da cujete ovde vise puta, RV nam je spasio tim ljudi iz generalstaba, koji su zahvaljujuci svojim kolegama iz Rusije stvar zavrsili svom srecom, pre nego sto je dosla do politicara. NJima veliko hvala i hvala predsedniku RF koji je dao zeleno svetlo.
Na srecu vojske, u ovom narodu su helikopteri, tenkovi i ostalo prepoznati kao dobar PR od naseg PR menadzera, pa to tako ide, a ne zato sto je nekom stalo, jer da im je stalo, ne bi bilo nekih drugih zescih neregularnosti, da ne upotrebim neku drugu rec.
Necemo vise na ovu temu. Nek je tih aviona, samo sam hteo da vam nacrtam, posto drugacije ne ide, zasto ljudi negoduju i zasto im smeta, pa cak i kad su dobre vesti u putanju, jer se radi o necem sasvim drugom.

Ik

Srbija ce uskoro se morati prikloniti jednom od dva saveza(bilo NATO ili Rusija) zbog njene tendicije da zamjeni postojece strojeve( prilicno dotrajale zrakoplove i helikoptere a ostane neutralna) jer je ovo jedan jako skup proces. Evo recimo Austria(snamjerom navodim posto ista nije u NATO savezu) koja slicna cjelina i zemljopisno i po broju stanovnika kao Srbija, ima tek jednu eskadrilu zrakoplova( 15 Eurofighter Typhoon) i 20-tak helikoptera razlicitih najmjena a financijski je bar 3 puta jaca od Srbije.
I uzgred da kazem da Austrijski Parlamenta vec unazad godina trazi da je Eurofighteri zamjene manjim i low cost zrakoplovima.

д

AL-41F1 као што рече БЛ Da se ne petljaju puno stručnim ljudima u pravac djelovanja koji je predložen,
2. Da daju podršku i ne koče struku iz bilo kog trivijalnog razloga, то је суштина свега а твоја поставка о томе да RV nam je spasio tim ljudi iz generalstaba, koji su zahvaljujuci svojim kolegama iz Rusije stvar zavrsili svom srecom, pre nego sto je dosla do politicara. такве набавке не могу се завршити без политичара и наших и у овом случају руских јер је њихова последња , да то иде тако екипа из генералштаба би то одрадила пре 10 година не би чекал минут до 12. Сети се само начелника генералштаба Драгана Паскаша који се усудио да одржи штабну вежбу на којој се проигравала ситуација у којој наша војска интервенише на косову , то му је била последња активност на тој позицији пензионисан је у октобру 2005 године. Прича да је нако схватио да је ово ПР па наш народ воли војску и овакве активности би и пре 15 година биле добар ПР па их нико није спроводио. Донекле те разумем Вулин припада екипи из 90-тих која је била омражена (нарочито јул) , али ако се уради нешто добро зар не може једноставно да се каже да је урађено нешто добро и да је боље него што је било. У овом случају се негодује само да би се негодовало, отворила се расправа о томе да ли грађевински радници носе шлем и да ли им је здравље угрожено од изолације коју постављају, да ли је министар служио војску, какву униформу носи.RW-24 Teleoptik“ iz Zemuma i „Slobodom“ iz Čačka koje proizvode elektro-optički sistem i najverovatnije bojevu glavu za letelicu. да ли мислиш и да постоји нека екипа у Телеоптику и Слободи која је одлучила да се самоиницијатвино повеже са неком другом екипом из УАЕ и крену у производњу дронова убица мимо воље наших политичара и политичара из УАЕ. Да ли уопште имаш представу како је изгледао Телеоптик пре 5 година , био је готова за гашење , да се прода неком тајкуну све да поруши и да гради станове и тржне центра међутим донедсена је политичка одлука да се ту упумпају паре и да ради. Зато стави руку на срце и признај да смо ја и просечна баба у праву.

Ai

Banja Luka,
Odlicno objasnjena pozicija i uloga ministra.

Al,
Uhvatili ste se za jednu manje vaznu stvar kod Vulina, da tako kazem. Prozivati ga za eskiviranje sluzenja vojnog roka, a zaboravljati mu npr. „julovanje“ iz devedesetih, stvarno nema smisla. Postovanje zakona…sta to bese? Setimo se ministra policije Jocica sa krivicnim dosijeom. Niko ne misli da je Vulin zasluzan za napredak u vojsci, ali cinjenica je da se to desava u njegovo vreme.

Druga stvar, vi stvarno verujete da je tim ljudi iz generalstaba „zavrsavao“ bilo sta bez znanja velikog vodje? Grohotom se smejem. Zna se ko je dao drugo zeleno svetlo.

д

Ikar није проблем Аустрије што није у НАТО него што је купила лош авион који је скуп у набавци још скупљи у одржавању и што генерално мало улаже у војску.Тако да нетреба бити у неком савезу да би имао војску, бити у савезу значи да си огрничен у одлукама приликом набавке војне опреме нарочито ако си мала земља и ако имаш слабу војну индустрију. Предпостављам да си из Хрватске па најбоље знаш шта доноси чланство у савезу били сте војно јачи пре него што сте ушли у Нато, то чланство вас само уљуљкује да сте безбедни.

Pe

@realista Izgleda da cemo na Batajnici ponovo jednu Piramidu da podignemo,pogledajte samo kako im ide sa izgeradnjom kaponira, faraon Kufu zavidi Vulinu sa onog sveta.

al

Podrzavam ulaganje u RV i PVO, kako u orudja i opremu tako i u infrastrukturu. Nikad mi nije bilo jasno nepostojanje ovih „garaza“ za dezurnu paru. Razumem da se avion povrsinski „napati“ vise za jedan let nego za godine stajanja pod atmosferskim uticajima ali neuporedivo je lakse raditi bilo sta oko dezurne pare kad vam ne bije sunce u potiljak ili upada kisa za vrat. Da ne pominjem da izrada takve nadstresnice kosta kao par sati leta.

Nadam se da su plate kako pilota tako i ostalog sastava vec povecane znacajno a ne da se „to planira“. To je nesto sto treba prvo da ide pa onda nabavka opreme i ulaganje u infrastrukturu. Ljudi u RV ce se najpre sacuvati dobrim platama.

Odgovori
Jo

U pravu si. Hangare, makar i montažne smo morali odavno uraditi… Moglo se i improvizovati, ako je pitanje za kaponire (koji se meni sviđaju:)

B

Sređuju se nadstrešnice .

Odgovori
ah

da li se to meni čini ili radnici postavljaju staklenu vunu BEZ zaštitne odeće ???
alo, ministre !!!!!!!!!!

Da

Nije staklena vuna nego kamena i imaju radna odela, inace kamena vuna je odlican i jeftin izolacioni materijal veoma zastupljen u gradjevini i industriji. I ministar nema sa tim nista nego gradjevinska inspekcija i inspekcija zastite na radu.

Ho

Nato standardi,imas nesto protiv? Ruski Su34 stoje na snegu.

Ž

Hosenfefer

Да руски авиони стоје на снегу, зато је већ неколико Су-34 из првих серија послато у пензију, да буду учила или експонати.

Be

@Živojin Banković

…i mi onda hoćemo da revitalizujemo Orlove? Kakav paradoks…

De

Nego, kolike su plate sada ?

Odgovori
Ne

80000-110000 otprilike,ali i to je malo za te ljude koji su posvetili ceo svoj zivot letenju i odgovornom izvrsenju svakog zadatka

AL

Na nivou vozaca kamiona u Sloveniji, mozda malo manje.

Neko
Ako pises o pilotima onda su odskocili malo preko toga. Ako pises o tehnicarima i inzenjerima ispod su toga.

Me

Pa ti se odseli u sloveniju….

Cr

Vozač kamijona u Sloveniji ima između 1400-2200 eur-špedicija..
lokal 1000-1200 eur..
a i u srbiji imaju vozači Milšpeda plate između 1500 -2000 eur

Re

Snimak na 0:43…Jel im ono u pozadini grade poljski WC :)…

Odgovori
vl

Mislis “polskie WC“ ;)

St

Kada čitam neke od ovih komentara drago mi je da internet u ovoj meri nije toliko postojao 99te jer bi smo sami sebi bili veći neprijatelji od NATOa!

Svaka čast i državi i Vojsci i Vulinu na sve ono što se radi za vojsku u celini a gejmerski generali, rezervisti i penzioneri uvek će biti najpametniji!

Odgovori
Pe

Imam dve primedbe:
1/MiG-29 nisu“novi aparati“ u tehnickim smislu, jedino su novouvedeni u nasu lovacku avijaciju koja se drzala na poslednjem izdahu od 1989-2018, odnosno 30 godina bez ijedne kupovine letelice
Namerno igranje sa ovim terminom „novi“ je tipicno za politicara,ali nismo svi blesavi i znamo tacno sta znaci „novi avion“

2/kako je moguce da se na Batajnici“ obnavlja sta je poruseno u bombardovanju“cak 20 godina (7300 dana) posle napada NATO?
Kao da govorimo o porusenom najvecem svetskom aerodromu povrsine stotine hiljada kvadratnih metara.Sta je to sto nasi gradjevinci nisu mogli da poprave za 20 godina?

Odgovori

PeDu
Ako ne ulazes godinama lako je moguce. Doduse izgradjeni su i hangari i novi toranj pre ovoga. Polusrusenih objekata i dalje ima. Nadstresnice nisu ni postojale ali kaponiri jesu.
A povrsina je u milionima kvadratnih metara. Recimo povrsina dimenzija 3 x 2,5 kilometara je 7,5 km2, tj 750 ha, tj 7.500.000 m2 a to nije ni blizu najvecih aerodroma.

12

E moj Dušane, pa u kojoj utopiji ti živiš?

Sam si više puta govorio ovde o 1999. i šta je sve NATO uradio. A posle došao 5. oktobar, pa vlasti kojima su oružane snage bile poslednja rupa na svirali. I tako najmanje 15 godina.

Ukratko, tvom čuđenju nema mesta.

Jo

Slažem se za ono: 20 godina, isto htedoh par puta reći…. Ovo je dobro, a ako je cenovno prihvatljivo – treba ih još napraviti i zakrpiti koji kaponir (nadam se da na to misle).

Ba

S poštovanjem Jovane, zaista se slažete sa onim „20 godina“? Logično Vam je da se obnovi uništen kaponir, da se izdvoje sredstva, bude k’o nov, da bi onda služio za…šta? Nije bilo ničega Jovane, lako je sirotinji od kiše jednu kravu da sakrije- gazdi trebaju štale. Javila se potreba za skladištenjem letjelica i opreme- nabavkom letjelica i opreme. Bogu hvala, došla su vremena da ima nešto da se od kiše sakriva.

Off topic- raduje me nova prateća oprema na pisti- traktori, viljuškari, generatori, „Man“-ovi kamioni- prije godinu dvije bio neki prilog sa Batajnice- svi su pljuvali stare kamione, traktore koji su tu od sedamdesetih…Sad niko ni da pomene ovu sitnicu. Čudni smo ljudi, zaista.

Lijep pozdrav!

Pe

@126LAE-Delta
I dalje nije jasno zbog cega nisu podignuti objekti na Batajnici i zasto jos uvek ima rusevina.
Odgovor“nije bilo tehnike pa nije ni trebalo“ nije dovoljno dobar.
Ostavljati rusevine 20 godina je aljkavi pristup i sigurno nije u skladu ni sa jednim vojnim i civilnim propisom.
Molim,nema tehnike?Ne treba?Onda se rasciste rusevine, donese semlja, i zasadi trava.
Prica o „losim vlastima od 2000“ nije tacna;
zaboravljate da su tokom 2000-ih:
-remontovani postojeci avioni MIG avioni .
-oslobodili smo se od nepotrebne/zaostale vojne tehnike preostale od JNA iz 1950-1960.
-reformisana je celokupna vojska, i izbavili smo se od vojnog roka. To prilicno kosta.
Sadasnja vlast preuzima slavu, a kupili su vojnu opremu (kvalitetni,MI-35,MI-17, Airbus) koja se broji na prste jedne ruke, + prelazno resenje za lovacku avijaciju koje nije ni za kakav vojni sukob, i modernizuju Orao iz muzeja.
Eksperti,nema sta.

Pe

@Paqe Dobro ste me ispravili,hteo sam reci kvadratnih kilometara.
Realno,tuzno je za nas sve zajedno da na glavnom vojnom aerodromu i 20 godina kasnije imamo oziljke od bombardovanja…
Nije stvar samo u novcu, ima nesto i u moralu.Porazeni, pa porazeni.
Nije okrenuta ta stranica,i ne idemo dalje dok sve nije cisto i uredno.

@PeDu
Licno se osecam vise izdano nego porazeno.

12

@Petrovic Dusan

Ono što je meni čudno je da nisi razmišljao o finansijama, već si pretpostavio odgovor koji si naveo. Ipak su vlasti posle petog oktobra imale drugačije prioritete, a odbrana je imala nizak prioritet zbog toga što „više nemamo neprijatelja u svetu“ (izgleda da ne znaju da su Latini stare varalice).

Kad sam se već dotakao tog perioda, sem remonta i donekle izbacivanja zastarele tehnike koje si naveo, da li se reforma vojske koju su sproveli i ukidanje vojnog roka može smatrati uspehom vlasti iz tog doba? I da li je tadašnja vlast nešto nabavljala od naoružanja i vojne opreme u odnosu na sadašnju vlasti? Ova sadašnja vlast bar nešto radi makar i iracionalno, za razliku od pređašnjih koje su kasapili resor odbrane.

Na kraju, ne želim da misliš da ja zadnjom rečenicom opravdavam sadašnju vlast. I ona ima svojih neracionalnih postupaka, ali kad se sve sabere, mislim da je njihova neracionalnost manja od prethodnika.

Bo

Ali se ovde kritikuje. Odakle pare za sve te nastresnice? Mozda ima prioriteta u razvaljenoj Batajnici sto od bombardovanja sto od ne znanja i bahatosti?!

Odgovori
Ve

da li ce ofarbati avione nakon modernizacije?

Odgovori
AL

Zao mi tih ljudi. Dodje im onaj papagaj u Ce Gevara kombinezonu i oni umesto da puknu od smeha, jos moraju i da ga slusaju I prave se ozbiljni.

Odgovori
Ro

Hahaha

Vl

AL-41F1
Svaka čast na komentaru…
A i vojsku služio 15 dana, bar za javnost.

Ma

Haha, drugovi Mao, Ce i ovaj Julisha svi su se lozili na uniforme…

Pe

@AL-41F1 To to tako u nasim istocnim zemljama post-socijalizam.
Isto tako u Rusiji – Shojgu je gradjevinac,i nema veze sa vojskom.
A covek kad ga gleda kako nastupa,pomislio bi da je bivsi „Alfa“specijalac.
Inace, kompletnu reformu vojske u Rusiji je sproveo prethodni ministar Serdjukov, i doveo unistenu vojsku SSSR, do jedne uspesne organizacije.A sad ovaj uzima svu slavu..politicari su isti svuda.
Dok u Americi imate Mad Dog Mattis za ministra, coveka koga svi postuju pre svega kao vojnika…zato su i rezultati drugaciji.

@PeDu
Mattis je toliko postovan da nije sastavio ni postene 2 godine kao ministar. Ratne zasluge: Naredio bombardovanje svadbenog veselja gde su poginula 42 svata. Bez odgovornosti za delo. Civilne zasluge: Incident sa firmom u kojoj je bio clan uprave gde su razvijali „revolucionarno“ testiranje krvi. Rezultat: proneverene milijarde, bez odgovornosti. Covek za postovanje…

AL

@Petrovic Dusan
Stoji. Dao je Matis ostavku inace, ali ga je zamenio kolega bivsi marican, inace i diplomirani pravnik.

Pe

@Paqe navodite selektivnu biografiju.To je kao da za marsala Tita kazete da je bio bravar i vozio prototipe automobila pa jednom upao u zbunje (sto je tacno).

@PeDu
Rekao bi neko da je to što je on uradio ratni zločin, makar po komandnoj odgovornosti. Ali on je Amerikanac pa po difoltu ne može počiniti ratni zločin. A „zlocin“ u Račku nije imao ni toliko onih donetih žrtava pa su to iskoristili kao povod da nas bombarduju.
Poređenje sa Titom Vam i nije baš najbolje. Pre bih ga poredio sa Arkanom koji je bio poznat po svojim „vojnim podvizima“ ali je ponekog i ubio i „pomalo kraduckao“.

AL

@Paqe
Ne mogu se bas Arkan i Matis porediti.. Jedan je obrazovan i ima visedecenijsku karijeru u vojsci, drugi je kriminalac, a verovatno i udbas. Dusanovo opazanje stoji 1/1. Pa ne moramo dalje od nase vlade da gledamo. Ministar omladine i sporta, vrsni sportista, sto tako ne moze u svakom ministarstvu da bude? Pa eto sto Miloradovic ne bude ministar, ionako se „sve pita“ nego Julisi se deli fotelja?
Sto se tice komp. Teranos, nije Matis tu bio „umesan“ nego je bio clan odbora zarad PR-a, kao i bivsi drzavni sekretar Kisindzer ciji je unuk bio laborant u kompaniji i na kraju bio jedan od kljucnih whistle blower-a kojeg je tuzila ta ista kompanija itd. Uglavnom, nisu „umesani u prevaru“, nego su i sami prevareni.
Sto se ratnih zlocina tice, kad ih amerikanci pocine, onda je to „kolateralna steta“, secamo se vrlo dobro. Valjda je jasno to svima.

Ja

Gradjevinske radove verovatno izvodi neka miki maus firma jer ljudi rade bez zastitne opreme za ovakve radove.

Odgovori
Da

https://www.youtube.com/watch?v=gn35DzLU_eU
Jao sve strucnjaci za izolaciju, pogledaj snimak kakva je zastitna oprema na zapadu. Nekima definitivno nista nevalja sto se uradi i sto se ulaze u opremanje i poboljsanje naseg RV, bitna je vuna dajte malo ozbiljnosti ovde se diskutuje o avijaciji.

Me

1. Za postavljanje kamene vune ne treba nikakva zaštitna oprema.
2. Za postavljanje staklene vune stare generacije bi ti trebale zaštitne rukavice i maska (zbog završetaka niti vune „na kukicu“)
3. Za postavljanje staklene vune nove generacije ne treba nikakva zaštitna oprema.
4. Kamena (ili mineralna) vuna je obično žuto-zelene boje. Staklena vuna je obično svijetložute boje.

Ja

Sta ce ti avijacija ako se ljudi trose, svako od nas zasluzuje da na kraju radnog dana ode kuci svojoj porodici bez bilo kakve povrede i na kraju meseca bude placen odgovarajuce. A ne kada se desi nesreca kuku lele i slicna objasnjenja kako se pijani radnik sam povredio i ne daj Boze nastradao. Posle svi imaju muku, ali najvise onaj koji se povredio, porodica pa tek na kraju drustvo. Sve nam ovo nije potrebno i zato nam je potrebna preventiva, a ne da neko usicari koji dinar.
Nijednom recju nisam bilo sta osporio sta se radi vec kako se radi. Posteno i odgovorno tretirajuci posao, zastitu i bezbednost na radu obezbedjujemo uspesan kraj projekta.
Usteda na svemu dovodi do aljkavo zavrsenih radova gde posle Vojska ima muku kako to da koristi dugi niz godina.

Ja

Ono sta mi je najpre upalo u oci je da covek na platformi nije vezan od pada. Neki sledeci radnik je bez slema….

Vl

Jason Bourne
Pošto očito ne poznajete tematiku zaštite na radu, želim malo da je pojasnim (a na portalu ima i većih stručnjaka od mene sa završenim namenskim obrazovanjem za tu oblast, pa mogu da me isprave i dodaju svoja zapažanja):
Da bi se izradio neki objekat ovoga tipa, potreban je projekat istog. Pored potrebnih elemenata koje projekat sadrži, njegov deo su i elaborati (ili projekti – ukoliko se radi o složenim projektima) koji definišu elemente zaštite na radu, zaštite od požara a i zaštite životne sredine.
Izvođač radova je dužan da postupa po projektovanoj dokumentaciji i u potpunosti da je se pridržava. U slučaju izmena moraju da se kontaktiraju projektanti i odobre iste.
Kako postoji nadzor izvedenih radova tako postoji nadzor zaštite na radu. Nadzor obavljaju specijalizovane službe.
A sada malo i o korpi i sredstvima za rad na visini. U pitanju je atestirana korpa koja ima svoja upustva za upotrebu koja tačno definišu njeno korišćenje.
Ograda na korpi je izvedena po standardu i obezbeđuje zaštitu lica koja se nalaze u njoj. Što se tiče vaše konkretne primedbe, na snimku se jasno vide zaštitna sredstva za vezivanje radnika (uprtači), a vidi se i veza uprtača sa konstrukcijom korpe.
Problem je što radnici na zemlji nemaju šlemove a ne postoji i tabla sa obaveštenjem o radovima i upustvima o ponašanju zaposlenih u slučaju incidenta. Nema ni lako dostupnih PP aparata (tiče se elaborata koji se odnosi na zaštitu od požara). Ovo sve se može zaključiti sa slike a obilaskom radnog prostora spisak nedostataka bi bio sigurno veći.

Pe

@Vlad Prvi put se potpuno slazem sa Vasim komentarom.
Nazalost, nase vlasti ne razumeju da neke drzavne organizacije,kao sto je vojska, moraju da budu primer,a ne da „skracuju krivine“ zanemarivanjem pravila koje vaze u drzavi.

Zo

Jasno mi je da se na nabavu novih letelica, PVO sistema mozda i moralo cekati 30ak godina… kazem opet mozda. Ali za nadstresnice za dva aviona koji su ti u 24satnoj dezuri… moji bivsi ministri… uz nesimpatije koje imam prema ovom trenutnom ali da nam je neko pricao da ce u njegovom mandatu biti napravljeno makar i samo ovo..
Zapada za oko da nadstresnice nece biti kao one pre natove agresije koje su bile betonske.. ali mislim da to nije nikakav hendikep.. ako dodje vrag po nevolju opet ionako ih ruse i buse ko da su od karata.. a ove ce opet uveliko sluziti svrsi, cuvati i aparate ali i ljude koji ih odrzavaju… da ne przi celo i zapada za vrat sto bi rekli stari.. Ljudi, jel se zna kad stizu Pantsiri napokon? Negde sam procitao krajem godine… bilo bi lepo tako ispratiti staru godinu kad je vojska u pitanju 😊

Odgovori
Da

Slazem se u potpunosti sa tobom, stari kaponiri nemaju nikakvu svrhu ( mislim ne mogu da zastite avion od bombardovanja ) a mnogo su skuplji za izradu . Ovo je jeftino i efikasno resenje i odlicno sluzi svrsi.

Ba

Kao laik za građevinske radove, a iznenađen činjenicom da se spremaju baklje i pali lomača kako bi se krivci za izgradnju nečega što je planirano prije dvije godine,

https://tangosix.rs/2017/30/05/ovako-ce-izgledati-novi-hangari-dezurne-pare-na-aerodromu-batajnica/

i sada završava lagano, priveli narodnom sudu i pravdi- molim poštovane poznavaoce izolacija, rigipsa, crijepa i slično (slutim da ovdje sve vrvi od umrlih radnika- konstruktivnih kritičara) da mi objasne: Kakva se to specijalna oprema danas koristi pri postavljanju mineralne vune?

Skafander neki? Ronilačko odjelo? Ima li poslužilac sa gajgerovim brojačem uključen u ovu komplikovanu operaciju? Potražih na netu nešto o ovome na našem jeziku, ukucah „postavljanje mineralne vune“, pa gledam ove ljude iz „Urse“ i sličnih preduzeća- niko peraje ne nosi. Ajde recite mi kako bi to sve trebalo- da im javimo? Nakon toga, možemo svi zajedno da streljamo krivce po njivi i da spriječimo ovu, praktično divlju, gradnju?

Odgovori
vl

Od specijalne opreme se koristi gradjevinska skela :) Ma pusti genijalce koji ne znaju razliku izmedju staklene i mineralne vune. Ovo je dobro, jeftino i zavrsava posao.

Iv

Da li mu uopste posedujemo radarski vodjene rakete u nasem arsenalu ili samo ove r60 za koje ni netreba radar

Odgovori
al

Realno, dezurnoj pari sem ovih raketa ne treba nista drugo a imaju i top. Pa ne idu oni u rat…

Ne

Koliko je meni poznato rakete se „habaju“ ako su stalno na nosacima pogotov vece rakete radarski vodjene, a za dezurni par kome je posao da presretne neki civilni avion ovo je vise nego dovoljno. Jedino sto jos mogu da pojure su dronovi koje ameri salju da spijuniraju pokrete oklopnih jedinica u kraljevu i to je to.

AL

Za Air Police, sto dezurna para i radi, ROE predvidja prvo vizuelni ID jer u 99% slucajeva se radi o gresci u komunikaciji ili nekom otkazu opreme, zato im ne trebaju radarske. Nije praksa ako nije ratno stanje naravno.

SC

@Nenadm – R60 se skidaju na dve nedelje , menjaju se se drugim kompletom R60 .
Ove koje su skinute idu na probni sto i nakon dve nedelje se vracaju … i tako u krug.

Pe

Najveci problem na Batajnici i u Kraljevu u poslednje vreme je sto se sefovi bave samo svojim licnim stvarima..kako da sednu u avion da lete sto vise ..da se uzme neki dinar extra ..da se ode na neko putovanje i to je sve…nema one zelje da se radi za opste dobro…nazalost uglavnom licni interesi….pogledajte koliko godisnje naleti pukovnik ili potpukovnik a koliko porucnik….kad na to dodate jedno nepostovanje znanja i struke dobija se nazalost veliki cirkus…

Odgovori
Pe

@Pera ako Vam je lakse – u ruskoj vojsci je normalno da vojnici na sluzenju roka grade vikendice generalima (dedovshina)..nedavno je bio incident u tom smislu.Iako je bolje nego 1990-2000,. i dalje se dogadjaju te stvari non stop.

С

Напокон да се нешто уради, било је крајње време. Подржавам овакве ствари

Odgovori
Mi

Samo neka se radi i gradi.Kaponiri i hangari su potrebni za odgovarajuci broj letelica i njihovo odrzavanje.Tehnicarima ce , pretpostavljam, biti lakse da rade i bolje ce cuvati opremu i sredstva za odrzavanje aviona .Treba cuvati tehniku i vazduhoplove kako od kise i snega tako i od sunca u vrelim letnjim danima.

Odgovori
D

Boze me prosti ko neki amerikanci . Samo im fale avioni

Odgovori
pe

Moze jedno pitanje ovi betonski portali ispred ili kako vec da nazaovem ,cemu to sluzi hoce tu ici neka vrata ili ?

Odgovori
Zo

@Petar
Mislim da bi trebala sa idu velika klizna, šinska vrata. Ti portali su u biti nosači za njih. Kao što imas u glavnom hangaru.

za

Morate znati da VZ Moma Stanojlovic ima 3 primarna zadatka:sisanje trave,sakupljanje lisca i ciscenje snega.Sta god da se radi,koliko god da je vazan trenutni posao na materijalu,kada se pojavi oficir iz upravne zgrade u bilo kom pogonu sve se prekida i ide se na neki od gore pomenuta 3 posla.I tacka.Vi ovde mozete prste da polomite od ljubavi prema avijaciji,ali trava je trava i lisce je lisce.

Odgovori
Dr

Svi vi koji pricate da je vojska naša slaba,svi vi ne volite nasu Srbiju! Vojska nam nikad nije bila bolja! Meni je srce puno! A za politicare me boli briga!

Odgovori
ox

Tek sada grade ? Zar nije to trebalo izgraditi prije nego li su avioni došli ? Katastrofa. Ajde barem su se sjetili sada radi zime, gdje nimalo ne bi bilo dobro da stoje vani.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj